2016. október 23., vasárnap

GLORIA COPELAND- Állj ellen a viszálykodásnak!

Mint amikor a víz elkezd szivárogni (egy gáton lévő résből), olyan a viszály kezdete; azért mielőtt rosszabbá válna, és a veszekedés kitörne, hagyd el a perpatvart. – Példabeszédek 17:14.


Isten az egész Bibliában figyelmeztet a viszálykodás veszélyeire. Mégis ez az egyik leggyakoribb probléma a hívők között. Beengedjük az otthonunkba, a munkahelyünkre, a gyülekezetünkbe… mindenhova!

Természetesen nem szándékosan tesszük. Nem úgy kelünk fel reggel, hogy azt mondjuk, „azt hiszem, ma kirobbantok egy jó nagy viszályt”. Valójában úgy szokott történni, hogy egy-egy apró ingerültséget önkéntelenül megengedünk magunknak.
Ezért arra biztatlak téged, hogy határozottan állj ellenazoknak a kis alkalmaknak a viszálykodásra. Ha megvan a hajlamod arra, hogy engeded magad felbosszantani, akkor határozd el, hogy legyőzöd ezt a hajlamot. Fegyverkezz fel azzal a gondolattal, hogy ez a világ nem tökéletes, és mindig lesznek olyan emberek, akik nem fognak kedvesen viselkedni veled. Lesznek olyanok, akik felbosszantanak, idegesítenek, akár szándékosan, akár akaratlanul.
Tökéld el magad, hogy Isten ereje által nem hagyod, hogy ezek a dolgok elvegyék a békességedet. Ez a békesség nagyon fontos a jóléted szempontjából. Egészségben tartja a testedet és a kapcsolataidat. Olyan helyre visz, ahol Isten vezetni tudja a lépéseidet, és megment néhány nagyon súlyos hibától.
Ha eddig egész életedben minden kis dolog kihozott a sodrodból, akkor talán eltart majd egy darabig, amíg megtöröd ezt a szokást. Talán lépésről lépésre kell foglalkoznod vele. De meg tudod tenni.
Tudom, hogy így van. Nekem ugyanezt kellett megtennem az aggodalmaskodás területén. Olyan sok éven keresztül aggodalmaskodtam, és olyan aggodalmaskodó családból jöttem, hogy szinte gondolkodás nélkül tettem azt. Amikor megtudtam, hogy az aggodalmaskodás Isten Igéjével ellentétes, fokozatosan fel kellett adnom. A Szent Szellem segítségével minden alkalommal, amikor elkezdtem nyugtalankodni valami miatt, Isten Igéjével legyőztem azt. Ezt addig tettem, amíg végleg meg nem törtem az aggodalmaskodás szokását.
Te is meg tudod ezt tenni a viszálykodás területén. Kérd a Szent Szellemet, hogy segítsen felismerni és legyőzni lépésről lépésre. Minden alkalommal, amikor elkezdesz bosszankodni valamin, dorgáld meg a viszálykodást Jézus nevében, és állj ellen neki.
Mondd ki hangosan: „Isten békességében járok ma.”

Meg fogsz lepődni, mennyivel csodálatosabb lehet az élet!

Igei olvasmány: Máté 5:21-26,43-48



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése