2016. november 7., hétfő

Isten asztaláról-Varga László

"Dávid zsoltára. Uram, te megvizsgálsz, és ismersz engem. Tudod, ha leülök vagy ha felállok, messziről is észreveszed szándékomat. Szemmel tartod járásomat és pihenésemet, gondod van minden utamra. Még nyelvemen sincs a szó, te már pontosan tudod, Uram. Minden oldalról körülfogtál, kezedet rajtam tartod. Csodálatos nekem ez a tudás, igen magas, nem tudom felfogni. Hova menjek lelked elől? Orcád elől hova fussak? Ha a mennybe szállnék, ott vagy, ha a holtak hazájában feküdnék le, te ott is ott vagy. Ha a hajnal szárnyaira kelnék, és a tenger túlsó végén laknék, kezed ott is elérne, jobbod megragadna engem. Ha azt gondolnám, hogy elnyel a sötétség, és éjszakává lesz körülöttem a világosság: a sötétség nem lenne elég sötét neked, az éjszaka világos lenne, mint a nappal, a sötétség pedig olyan, mint a világosság. Te alkottad veséimet, te formáltál anyám méhében. Magasztallak téged, mert félelmes és csodálatos vagy; csodálatosak alkotásaid, és lelkem jól tudja ezt. Csontjaim nem voltak rejtve előtted, amikor titkon formálódtam, mintha a föld mélyén képződtem volna. Alaktalan testemet már látták szemeid; könyvedben minden meg volt írva, a napok is, amelyeket nekem szántál, bár még egy sem volt meg belőlük. Milyen drágák nekem szándékaid, Istenem, mily hatalmas azoknak száma!"
     Zsoltárok 139,1-17

Nem volt szívem megcsonkítani ezt a gyönyörű zsoltárt. Nem szorul magyarázatra. Szinte hihetetlen, hogy háromezer évvel ezelőtt írták. Bizonyíték, hogy Isten Lelke mindig ugyanaz volt. Próbáljuk átélni, meggazdagodni általa, hogy a miénk legyen elveszíthetetlenül.
Istenem, ma sincs mélyebb költő Dávidnál, ő is csak akkor írhatott ilyen éneket, ha Lelked ihlette, Ő adta a lantjára. Add, hogy én is mindig így tudjalak magam mellett, ilyen végtelennek, mégis ilyen közel, ilyen hatalmasnak, mégis ilyen szeretettel. Téged lássalak a természet csodáiban, Téged a tudomány eredményeiben, Téged gyermekeim mosolyában, Téged szenvedéseimben, örömeimben és bűnbánatomban. Szeress, hogy szerethesselek, taníts, hogy megismerjelek, mindennap nálad találjak megnyugvást, és soha el ne veszítselek! Ámen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése