2017. január 13., péntek

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-A BÚZASZEM TÖRVÉNYE



A mai napon olvasandó igeszakasz: Jn 12,23-33
23 Jézus így válaszolt nekik: "Eljött az óra, hogy megdicsőíttessék az Emberfia. 24 Bizony, bizony, mondom néktek: ha a búzaszem nem esik a földbe, és nem hal meg, egymaga marad; de ha meghal, sokszoros termést hoz. 25 Aki szereti az életét, elveszti; aki pedig gyűlöli az életét e világon, örök életre őrzi meg azt.26 Ha valaki nekem szolgál, engem kövessen; és ahol én vagyok, ott lesz az én szolgám is; és ha valaki nekem szolgál, azt megbecsüli az Atya. 27 Most megrendült az én lelkem. Kérjem azt: Atyám, ments meg ettől az órától engem? De hiszen éppen ezért az óráért jöttem! 28 Atyám, dicsőítsd meg a te nevedet!" Erre hang hallatszott az égből: "Már megdicsőítettem, és ismét megdicsőítem." 29 A sokaság pedig, amely ott állt, és hallotta, azt mondta, hogy mennydörgés volt; mások azonban így szóltak: "Angyal beszélt vele."30 Jézus megszólalt: "Nem énértem hallatszott ez a hang, hanem tiértetek. 31 Most megy végbe az ítélet e világ felett, most vettetik ki e világ fejedelme. 32 Én pedig, ha felemeltetem a földről, magamhoz vonzok mindeneket. 33 Ezt azért mondta, hogy jelezze, milyen halállal fog meghalni. 



"Ha a búzaszem nem esik a földbe, és nem hal meg, egymaga marad, de ha meghal, sokszoros termést hoz."

(Jn 12,24)

Az izgalom Jeruzsálemben tetőpontra hágott. Az emberek azt suttogták, hogy bizonyára ez a Jézus a megígért Szabadító. A suttogás kiáltássá fokozódott amikor Jézus szamáron bevonult a városba. "Hozsánna!" - kiáltották. "Áldott a király."
Akkor maga Jézus ezt mondta: "Eljött az óra, amikor megdicsőül az Emberfia". És hogy is történik majd ez? "Ha a búzaszem nem esik a földbe és nem hal meg..."
Jézus tudja, hogy kereszt nélkül nincs korona. Az ő Atyja nem ad aratást, hacsak Jézus nem lesz vetőmaggá. Ezért adta Ő oda magát. Érettünk adta oda életét, s ezért vagyunk hálásak és ezért magasztaljuk őt örökké. De nem Jézus az egyetlen, akinek be kell töltenie a búzaszem törvényét. Ő azt mondta, hogy ez a szabály követőire nézve is érvényes. Hajlamosak vagyunk, hogy megfeledkezzünk erről. Meg kell tanulnunk és el kell hinnünk, hogy az egyetlen termés, amit ez a föld valaha is betakarít, Jézus áldozatából sarjad. De azt is meg kell értenünk, hogy Jézus áldozata ad erőt nekünk is, hogy engedelmeskedjünk a vetőmag törvényének.
A búzamag, amelyet a magtárban tartanak, egyedül marad. Nem hajt hasznot. Hogy liszt és végül kenyér lehet belőle, arról most nem beszélünk. Az a lényeg, hogy csak akkor hoz termést, ha a földbe hull és "elhal". Jézus a következő mondatban világítja meg a búzaszemnek ezt a törvényét: Ha szereted az életedet, ha egyetlen ügyed önmagad megóvása, akkor nem vagy méltó az Országra. Az Isten országában való élet követi a búzaszem törvényét.
Csak ha adunk, akkor kapunk, csak ha áldozunk, akkor nyerünk áldást, csak ha meghalunk, akkor élünk.
Ha Jézust Uramnak hívom, életem a búzaszem törvényének van alávetve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése