2016. október 19., szerda

Napi áhítat- Jónás a hal gyomrában

Hét témája: Isten figyel

Olvasmány: Jón 2



Gondolj Istenre úgy, hogy a legnagyobb reménnyel és örömmel töltsön el!

„Az ÚR azonban odarendelt egy nagy halat, és az lenyelte Jónást. Három nap és három éjjel volt Jónás a hal gyomrában. Jónás imádkozott Istenéhez, az ÚRhoz a hal gyomrában. Ezt mondta: Nyomorúságomban az ÚRhoz kiáltottam, és ő meghallgatott engem. A halál torkából kiáltottam segítségért, és te meghallottad hangomat. Mélységbe dobtál, a tenger közepébe, és áradat vett körül. Minden habod és hullámod átcsapott fölöttem. Azt gondoltam, hogy eltaszítottál engem magad elől. Bárcsak újra megláthatnám szent templomodat! Már-már életemet fenyegette a víz, mélység és örvény vett körül, hínár fonódott a fejemre. Lesüllyedtem a hegyek alapjáig, örökre bezárult mögöttem a föld, de te kiemelted életemet a sírból, ó, URam, Istenem! Amikor elcsüggedt a lelkem, az ÚRra gondoltam, és imádságom eljutott hozzád, szent templomodba. Akik hitvány bálványokhoz ragaszkodnak, azok elhagyják jótevőjüket. De én hálaéneket zengve áldozok neked, és amit megfogadtam, teljesítem. Az ÚRtól jön a szabadulás! Az ÚR pedig parancsot adott a halnak, és az kiköpte Jónást a szárazföldre.”
Magyarázat

Három nap és három éjjel hosszú idő. Ami Jónással történik, a saját engedetlenségének a következménye. Telik az idő és nem történik semmi. Ha már büntetés, legyen valami. Bármi. Jöjjön, aminek jönnie kell. De nincs semmi, csak sötét és csend. És a lélek fájdalmas nyugtalansága...
Nem véletlen ez a csend, ez az eseménytelenség. Isten nem büntetni akar, hanem helyreállítani. Ha ítéletet akarna gyakorolni, már régen elérkezett volna a vég. Lehet, hogy most az jobbnak tűnik, de hidd el, nem az. Ott már nem lenne remény. De akkor mi van?
Arra vár Isten, hogy felkiálts. A csüggedésből, a nyomorúság közepette. A halál torkából is lehet hozzá kiáltani, a teljes reménytelenségből, mert ő nem feledkezett meg rólad. Annak ellenére, hogy így érzed...
Rád vár, hogy összetörtségedben hozzá kiálts. Amikor megteszed, imádságod eljut hozzá, és megmutatja rajtad a szabadítását.
A remény és az öröm ajándék. Isten válasza a könyörgésedre. Ne engedd, hogy agyonnyomja életedet a csüggedés! Dadogó, esetlen szavakkal is gyere hozzá! Isten ezt üzeni neked: „Hívj segítségül engem a nyomorúság idején! Én megszebedítlak, és te dicsőítesz engem.” (Zsolt 50,15)
(Hajnal Zoltán)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése