2017. március 20., hétfő

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-AZ ÉN MESTEREM ÉS AZ ÉN ISTENEM



A mai napon olvasandó igeszakasz: Mt 28,16-20
16 A tizenegy tanítvány pedig elment Galileába arra a hegyre, ahova Jézus rendelte őket.17 Amikor meglátták őt, leborultak előtte, pedig kétségek fogták el őket. 18 Jézus hozzájuk lépett, és így szólt: "Nekem adatott minden hatalom mennyen és földön.19 Menjetek el tehát, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében, 20 tanítva őket, hogy megtartsák mindazt, amit én parancsoltam nektek; és íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig." 



"Az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében"(Mt 28,19


Jézus halála és István halála nagyon hasonlít egymáshoz. A Szentlélek azért mondatta el nekünk István halálának történetét, hogy megmutassa, hogyan tanulhat a tanítvány tanítójától. István megtanulta Jézustól, hogy mint kell imádkoznunk: "Atyám, bocsáss meg nekik, ne tulajdonítsd nekik ezt a bűnt." És megtanulta István azt is, hogy hogyan kell meghalni. "A te kezedbe teszem le az én lelkemet."
Van azonban egy lényeges különbség Jézus utolsó szavai és István utolsó szavai között. Jézus Istenhez, az Ő Atyjához imádkozott, "Atyám a te kezedbe teszem le az én lelkemet." István Krisztushoz beszélt: "Úr Jézus, vedd magadhoz lelkemet." Jézus Istenhez, az Atyához imádkozott: István pedig Istenhez, a Fiúhoz.
Amivel itt találkozunk, az nem csupán egy probléma. Problémákat meg lehet oldani. A Biblia legnagyobb titkához jutottunk el itt - magának Istennek a lényéhez.
Az Ó- és Újszövetség mindenütt arra tanít minket, hogy a menny és a föld egy és egyedüli Istenében higgyünk. Ugyanakkor Jézus nevét (különösen így: Úr Jézus) szabadon használja, amikor az egyetlen Isten a megszólított. Mégsem kapunk sohasem engedélyt arra, hogy Istenre másként gondoljunk, mint az egyetlenegyre. Minden ilyen irányú célzást elvet a Biblia.
Isten létét illetően sok minden van, amit nem értünk meg. El kell ismernünk, hogy Isten, akihez Jézus imádkozott, és Isten, akit István szólított meg, ugyanaz az Isten, mert egy az Isten. És Jézus valóságos Isten és valóságos ember volt.
Nem mi vagyunk az elsők, akiket zavarba ejt ez a "különbözőség az egységben". Hívők évszázadokon át erejüket megfeszítve igyekeztek ezt a titkot szavakba önteni. És jóllehet a szavak nem alkalmasak egészen arra, hogy megmondjuk, kicsoda is Isten, az egyház végül is megfogalmazta a Szentháromságban, avagy "az isteni hármas egységben" való hitét, Isten három személyben létezik: Atya, Fiú és Szentlélek. Mégis egy az Isten.
Ez a tanítás nem valamiféle járulékos bibliai tanítás, hanem tiszteletteljes visszatükrözése annak, amit a Biblia mond nekünk Istenről. A Szentháromságról való tanításhoz akkor jutunk el, ha mélyen elgondolkodunk Jézus és István megindító imáin.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése