2016. október 4., kedd

Isten asztaláról-Varga László

   "Odament hozzá egy leprás, aki könyörögve és térdre borulva így szólt hozzá: Ha akarod, meg tudsz tisztítani. Jézus megszánta, kezét kinyújtva megérintette, és így szólt hozzá: Akarom, tisztulj meg! ...és megtisztult."
     Márk 1,40-42


Jézus megismétli a hozzá járulónak hitből fakadó szavát, és azzal segít rajta. Csak egy dolog szükséges ehhez: a feltétlen bizalom, amivel az illető Jézushoz járul. Jézus nem nézi, miért, hogyan, milyen szépen fogalmazott szavakkal közeledik hozzá a segítségét kérő. De soha nem hagyja szégyenben senkinek az őszinte hitét és bizalmát. Szinte az mondhatjuk: a mi hitünkhöz alkalmazkodik. De nem akármilyen hitünkhöz. Csak akkor, ha az egyetlen igaz Istenbe vetjük hitünket, hajlandók vagyunk Őt szolgálni feltétel nélkül, magunkat egészen átadva rendelkezésének. Akkor nem számítanak, mellékessé válnak a szavak, a formák, melyekkel hozzá járulunk. Milyen bizalom kell ahhoz, hogy egy magát gyógyíthatatlannak tudó beteg teljes meggyőződéssel ki tudja mondani: "Ha akarod, megtisztíthatsz." Nem kell kérnie, szép szavakkal könyörögnie, csak bizalommal rápillantania. Ő elfogadja a gyarló imádságot. "Úgy hiszed? Jó. Akarom." Ennyi az egész. És a beteg már egészségesen, örömmel indulhat is új élete új útjaira.

Istenem, add meg nekem is ezt a teljes hitet és bizalmat! Úgy irigylem azt, aki úgy tud hinni, mint ez a bibliai leprás. Hinni én is hiszem, hogy Te, ha akarod, minden nyomorúságomtól meg tudsz szabadítani. Gyógyíthatatlan betegségeimet is meg tudod gyógyítani, lelkem tisztátalanságától is meg tudsz tisztítani. Tudom, hogy mindenható vagy. Tudom, hogy életemet kezedben tartod. Sokszor tapasztaltam imádságom csodálatos meghallgatását. Mégis olyan sokszor bizonytalan az imádságom. Van nekem jogom, szabad-e nekem emberileg lehetetlen dolgokat kérni? Meddig mehet el a merészségem? Bocsásd meg, ha megtorpan gyáva imádságom. Fogadd el, Uram, így is bátortalan kéréseimet, Krisztustól tanult imádságomat: ha lehetséges, hallgass meg engem, de ne az én akaratom legyen meg, hanem a Tied. Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése