2017. március 3., péntek

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Megpróbáltalak a nyomorúság kohójában.” (Ézsaiás 48,10)


Nehéz megpróbáltatásokban részesült lélek, vigasztald magad e gondolattal. Isten mondja: „Megpróbáltalak a nyomorúság kohójában.” Nem úgy csepegnek-e alá ezek az igék, mint valami csendes eső, mely a lángok dühét enyhíti? Ez egy olyan védőöltözék, melyet a tűz nem ejthet martalékául. Nyomorúságok jöhetnek, de én mégis Isten választottja vagyok. Szegénység, nehéz lépteiddel átlépheted küszöbömet, de Isten már itt van házamban és elválasztott engem. A betegség belopózhat hozzám, de íme, a gyógyír már készen van: az Úr elválasztott engem. Érjen engem bármi e siralom völgyében, tudom, hogy Ő elválasztott engem. Kedves gyermeke a hitnek, ha még ennél jobb és nagyobb vigaszra van szükséged, akkor, oh, gondolj arra, hogy az embernek fia is ott van veled a kemencében. Csendes kamrádban melletted van alaki, akit nem látsz, de szeretsz; ki gyakran imádkozik érted nyomorúságod idején, amikor nem is gondolod és teszi párnádat igazi felüdülés helyévé. Nagy szegénységben nyomorogsz, de a te magányos, elhagyatott sátradban az életnek, dicsőségnek ura szorgalmasan jár ki és be. Örömmel látogat el ebbe a megvetett lakásba. Barátod közvetlen közeledben van. Nem láthatod, de érzed meleg kézszorítását. Nem hallod hangját? Íme, éppen a halál árnyékának völgyében így szól hozzád: „Ne félj, mert én veled vagyok; meg ne rettenj, mert én vagyok a te Istened!” Gondolj Caesar szép mondására: „Ne félj, mert Caesart és szerencséjét viszed!” Igen, ne félj kedves keresztyén, mert Jézus van veled. Nyomorúságaid, nehéz megpróbáltatásaid között az Ő jelenléte vigasz és védelem számodra. Sohasem hagyja el azokat, akiket sajátjává választott. „A nyomorúság kemencéjében” sínylődő választottak részére a legmagasztosabb ígéret: „Ne félj, mert veled vagyok”. Akarsz-e te is szilárdan Krisztushoz ragaszkodni és énekelni:

„Tűzön, vízen keresztül,
Jézus, mindig Te légy,
Aki előttem mégy.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése