2017. március 11., szombat

Varga László: Isten asztaláról

   "Boldogok, akik békét teremtenek, mert ők Isten fiainak neveztetnek."

     Máté 5,9

A szelíd, irgalmas, istenlátó ember élete nem tűnik el nyomtalanul. Eredményei az isteni igazság eredményei lesznek. Körülötte rend keletkezik és harmónia. A megismert istenarc fénye rajta keresztül továbbsugárzik a többi ember felé, azok életét is befolyásolja, őket is előremozdítja a boldogság felé. Kisebb vagy nagyobb körben kialakul körülötte az Istennel és egymással megbékülő embereknek Isten országát építő közössége. A békességteremtésnek ilyen munkája nyeri el Isten ígéretében a legmagasabb rangot, amit ember valaha elérhet: "Isten fiainak neveztetnek." Fiainak nevezi őket maga Isten. Fiaiként tartja számon, viseli gondjukat és részesíti a maga javaiban. De Isten fiainak fogják nevezni azok az emberek is, akik tőlük tanulták meg Istent Atyjuknak nevezni. Akarod, vágysz erre a hihetetlen méltóságra? Mire végigjártad a Boldogság-himnusz szent lépcsőjét, boldogan veszed észre, hogy már meg is ajándékozott vele szerető Atyád kegyelme.
Atyám, Istenem, jól tudom, nem érdemlem meg azt a méltóságot, hogy fiad lehessek. Annyiszor hoztam szégyent szent nevedre, annyiszor tettem keresztbe ott, ahol Te munkálkodni akartál. De van egy igaz testvérem, az én megváltó Krisztusom. Ha ő testvérének fogad és magához emel, én is ott lehetek családod körében. Segíts, hogy ne legyek méltatlan gyermeked! Segíts, hogy képes legyek békességet teremteni magam körül! Adj békességet és szeretetet a családomban! Add, hogy háborgó, elkeseredett munkatársaim között az én hitem, jókedvem, vidámságom tudja elsimítani arcuk és lelkük ráncait, s támadjon jókedv és békesség szavaim nyomán! Add, hogy egyházadban is a békességet szolgálhassam! Add, hogy látszódjék meg rajtam kezed nyoma! Add, hogy boldog lehessek melletted, és áradjon át rajtam az a boldogság, amit egyedül a Te jelenléted tud megteremteni gyermekeid közösségében! Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése