2017. április 7., péntek

Varga László: Isten asztaláról

   "Aki tehát vallást tesz rólam az emberek előtt, arról majd én is vallást teszek mennyei Atyám előtt, aki pedig megtagad engem az emberek előtt, azt majd én is megtagadom mennyei Atyám előtt."

     Máté 10,32-33

Sok olyan ige van, főként Jézus szavai közt, amihez nem szükséges semmiféle magyarázat. Ez is azok közé tartozik. Éppen csak tudomásul kell venni, és egyeseknek nagyon megrémülni tőle. Nem mindenkinek. Mennyi boldog ember él a földön, akinek ez a legnagyobb reménysége. Soha eszébe se jutott Krisztust megtagadni. Gyermekeinek, unokáinak örömmel beszélt Megváltójáról, szomorú ismerőseit azzal vigasztalta, imádságában, csendes bizonyságtételében tett róla tanúságot, nyugodtan néz halála elé. Ma azokhoz szól a figyelmeztetés, akik az elmúlt, vagy még el sem múlt évtizedekben utánzásból, hamisnak bizonyult, elavult téveszmék hatására, vagy éppen haszonlesésből megtagadták, sőt kinevették, gáncsolták azokat, akik megmaradtak a tiszta vallástételben. Nem kell kétségbe essenek. Krisztus őket is szereti. De annyival tartoznak, hogy nyilvánosan is kijelentsék: Bocsássatok meg nekem, hogy Isten is megbocsásson. Vallást teszek róla, Ő győzött felettem is, és én szégyenkezve, de hálás örömmel vallom, hogy Ő az Úr. Mostantól kezdve Övé kívánok lenni. Ő pedig kész arra, hogy feltétel nélkül visszafogadja tékozló, elcsatangolt, de hozzá térő gyermekeit.
Uram, Krisztusom, hálát adok neked, hogy Te számon tartod minden gyermekedet, aki Téged Urának elfogad és megvall. Add meg nekem is azt a bizonyosságot, hogy ameddig én Téged Uramnak vallak, Te is magadénak vallasz engem, és nekem is helyet készítettél örökkévaló országodban. Add meg, hogy egyre kevesebben legyenek, akik még nem találták meg ezt a bizonyosságot! Térítsd magadhoz valamikor Téged megtagadó gyermekeidet, főleg ifjainkat, hogy mind együtt lehessünk majd előtted, mint magadénak vallott, megváltott gyermekeid! Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése