2016. szeptember 7., szerda

Isten asztaláról-Varga László

"Megparancsoltam neked, hogy légy erős és bátor. Ne félj, és ne rettegj, mert veled van Istened, az Úr, mindenütt, amerre csak jársz." (Józsué 1,9.)


Csodálatos parancs. Mózes meghalt, Józsué, aki addig csak engedelmeskedett, most át kell vegye népe vezetését, és meg kell kezdenie a honfoglalást sokkal erősebb népek ellen. Mindenki tele lenne aggodalommal ebben a helyzetben. Isten nem hagyja magára. Mózes mellett Józsué is tapasztalhatta, mit jelent Isten vezetése, gondviselése, mindig időszerű irányítása. De vajon ő is meg fogja kapni ezt a segítséget? Ez minden keresztyén embernek a legnagyobb kérdése, amikor nehéz, felelősségterhes feladat előtt áll. Józsué, és vele együtt mi is kapjuk Isten biztatását. Ebben az igeszakaszban háromszor olvassuk: "Légy erős és bátor!" Gyáván, bizonytalanul, felelősségtől félve nem lehet még egy családot sem vezetni, hát még nagyobb közösséget. Nemzedékünkben nehéz jó keresztyén vezetőket találni, mert szolgaságra akartak nevelni minket. Szélhámosok könnyen vállalják, a felelősséget átérzők szívesebben átadják a vezetést másoknak. Ez bűn. Amire Isten képességet és lehetőséget adott, azt kötelességünk elvállalni. Tudja azt minden komoly ember, hogy mire képes, azt is, ha az adott feladatot ő tudná a legjobban elvégezni. Ha valóban hisz Istenben, azt is tudnia kell, hogy Isten kiáll amellett, aki benne bízik. Ezzel a hittel bátran lehet feladatot vállalni.

Uram, Tied az életem, a munkám, Tőled jöhet a segítség, és a feladat is Tőled származik. Tudom, a gyávaság bűn. Bűn, ha nem vállaljuk azt, amire Te képességet és lehetőséget adsz. Nem a vakmerőket, de a bátrakat szereted és segíted. Bocsáss meg, ha felelőtlen álszerénységből nem vállaltam a nekem szánt feladatot. Kedvem szerint inkább vállalnám a csendes, békés munkát mások vezetése alatt, de olyan szomorú, amikor azt látom, hogy más tönkreteszi azt, amit én jól tudtam volna elvégezni. Hadd valljam be neked a félelmeimet, és kérlek, tégy engem erőssé és bátorrá mindabban, amit rám akarsz bízni! Ámen.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése