2016. július 8., péntek

Gloria Copeland: A kegyelem elég nekünk!

És hogy a kijelentésnek nagysága miatt el ne bizakodjak, tövis adatott nekem a testembe, a sátán angyala, hogy gyötörjön engem. (2Korinthus 12,7)



  Évekig használta az ördög a tradicionális tantételt Pál töviséről, hogy a hívőket lebeszélje Isten áldásairól. Megpróbálta vele meggyőzni őket, hogy önszántukból tűrjenek el mindent a betegségtől kezdve a bűnig. Ez talán az Ige legrombolóbb és legszélesebb körben elfogadott félreértelmezése, ami ma a Krisztus Testében létezik. Jártam országokban, ahol az emberek, akiknek prédikáltam, alig ismerték az Igét, de Pál töviséről hallottak. A legtöbbször rosszul tanítottak róla. A hagyomány szerint Isten adta Pál testébe a tövist. Mi több, a hagyomány óriási misztériumnak láttatja a tövist. De az Ige egyáltalán nem mond ilyet! Az Ige szerint a tövis a sátán angyala (küldötte). Nem Istené, hanem a sátáné! A tövis pontosan az volt, aminek Pál leírta: a sátán küldötte. Tudjuk, bármerre járt, az evangéliumot hirdette, és mindig egy kicsit pusztított a sátán királyságában. Ezért a sátán egy angyalt küldött, egy gonosz szellemet, hogy megállítsa őt. Amikor Pál kereste az Urat a tövissel kapcsolatban (2Korinthus 12, 8-10), Isten nem negatív választ adott neki. Azt mondta: "Elég neked az én kegyelmem; mert az én erőm erőtlenség által végeztetik el (teljesedik ki)." Más szóval, amikor Pálnak nem volt ereje magától a győzelemhez, Isten csodatévő ereje elégítette meg. Ez által lett győztes a gyengesége ellenére. Ne engedd, hogy az ördög lebeszéljen a győzelemről. Tedd félre a hagyományt, és merd elhinni Isten Igéjét. Harcold meg a hit harcát, és mint Pál apostol, te is meglátod az Úr szabadítását! Ámen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése