Jézus Krisztus dicsőségének megjelenését, aki önmagát adta értünk, hogy megváltson minket minden gonoszságtól, és megtisztítson minket a maga népévé, amely jó cselekedetre törekszik.
Ezt hirdesd! Ints és feddj teljes határozottsággal: senki meg ne vessen téged!,,
Pál levele Tituszhoz 2:11-15
Hallottál már a "lekvár kísérletről"? 2000-ben az amerikai Columbia és Stanford egyetemek kutatói, Sheena Iyengar és Mark Lepper egy érdekes szociológiai kísérletet végeztek, amivel a kereslet és a kínálat összefüggését szerették volna jobban megismerni.
Hallottál már a "lekvár kísérletről"? 2000-ben az amerikai Columbia és Stanford egyetemek kutatói, Sheena Iyengar és Mark Lepper egy érdekes szociológiai kísérletet végeztek, amivel a kereslet és a kínálat összefüggését szerették volna jobban megismerni.
Az ötlet a következő volt:
Egy termelői piacon felállítottak egy standot, amin különféle lekvárokat árultak: alapesetben huszonnégy különböző fajtát, – volt köztük eper és málna, barack és narancs – és várták a vevőket.
Egy termelői piacon felállítottak egy standot, amin különféle lekvárokat árultak: alapesetben huszonnégy különböző fajtát, – volt köztük eper és málna, barack és narancs – és várták a vevőket.
Egy következő alkalommal ugyanennél a standnál már csak hatféle lekvárt ajánlottak a vevőknek – arra voltak kíváncsiak, hogy a választék mértéke (huszonnégy-, vagy hatféle lekvár) mennyire befolyásolja az ember érdeklődését.
Más szóval a kínálat mértéke milyen összefüggésben van a vásárlási kedvvel.
Talán ennyire ismerjük már magunkat, és már úgy is képesek vagyunk megválaszolni két kérdést, hogy nem tudjuk, mi volt a kísérlet végkimenetele. Tippeld meg!
Talán ennyire ismerjük már magunkat, és már úgy is képesek vagyunk megválaszolni két kérdést, hogy nem tudjuk, mi volt a kísérlet végkimenetele. Tippeld meg!
Szerinted:
- melyik esetben (a huszonnégy, vagy a hat lekváros standnál) állt meg több nézelődő?
- melyik standról vásároltak többen?
Ha megvannak a tippek, itt a megoldás: a nagyobb választék jobban vonzotta a nézelődőket, a huszonnégy lekváros stand nagyobb népszerűségnek örvendett.
- melyik esetben (a huszonnégy, vagy a hat lekváros standnál) állt meg több nézelődő?
- melyik standról vásároltak többen?
Ha megvannak a tippek, itt a megoldás: a nagyobb választék jobban vonzotta a nézelődőket, a huszonnégy lekváros stand nagyobb népszerűségnek örvendett.
A hat lekvárból többen vásároltak, mint a huszonnégyből.
Úgy tűnik, hogy a kisebb választék nagyobb vásárlási szándékot, míg a nagyobb választék érdeklődőket von magával.
Úgy tűnik, hogy a kisebb választék nagyobb vásárlási szándékot, míg a nagyobb választék érdeklődőket von magával.
Ami azonban még ennél is izgalmasabb, hogy a kisebb választék nagyobb vásárlási megelégedést jelentett. Evangéliumból, "boldog reménységből" csak egy van.
Ez a legjobb. Ezt hirdesd!
(Ömböli Krisztián)
Ez a legjobb. Ezt hirdesd!
(Ömböli Krisztián)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése