2016. augusztus 23., kedd

Isten asztaláról-Varga László

   "Az Úr mindenkinek megfizet a maga igazsága és hűsége szerint, mert az Úr a kezembe adott ma téged, de én nem akartam kezet emelni az Úr fölkentjére. Amilyen értékes volt előttem a mai napon a te életed, olyan értékes legyen az én életem is az Úr előtt, és mentsen meg engem minden nyomorúságtól."      1Sámuel 26,23-24


Saul király féltékenységében többször is Dávid életére tör. Dávid szabadcsapatával a hegyekben bujdosik, de a király oda is sereggel vonul ellene. Éjszaka Dávid odalopakodik, és elveszi a király feje mellől a korsóját, de nem nyúl a királyhoz. Csak a szomszéd hegy tetejéről szégyeníti meg a felébresztett Sault. Dávid tudja magáról, hogy Isten kiválasztottja. Azt is tudja, hogy Saul is az. Ő nem engedheti meg magának a bosszúállást. Isten gyermeke nem támadhat Isten másik gyermekére. Ő Istenre bízza magát. Isten már azzal is megfizette hűségét, hogy kétszer is kezébe adta, és ezzel megszégyenítette magánál erősebb ellenségét. Józanul számol: ha ő lesz a király, ugyanaz a védelem illeti meg, amit ő megadott méltatlan királyának. Az Isten törvénye szerint való magatartás mindig a legjózanabb megoldásnak bizonyul. Csak annyi kell hozzá, hogy Isten akaratát és cselekvését mindig reális tényezőként számítsuk be terveinkbe és döntéseinkbe. 

Uram, olyan könnyű megsértődni, megharagudni és szóval vagy ököllel odaütni. Csak nem érdemes. Tapasztalhattam: mikor engedtem ennek a kísértésnek, mindig rossz szájízzel maradtam, meg egy csomó keserű ellenséggel. De ha véletlenül képes voltam a csapásnak odatartani a másik arcomat is, mindig megfizetődött. Te mindig megadtad az alkalmat, hogy a csapdosó fél szégyenüljön meg, amikor én csak azért is segítettem rajta. Önzésből tettem, bevallom, mert jó volt látni megrökönyödését, de tudom, hogy Te fizettetted meg vele engedelmességemet. Ilyen önzésre segíts ezután is, Uram, s ne engedd, hogy haragomnak engedve én legyek az, aki odaüt és megszégyenül. Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése