2016. augusztus 30., kedd

Isten asztaláról-Varga László

  "Pedig a mi betegségeinket viselte, a mi fájdalmainkat hordozta... a mi vétkeink miatt kapott sebeket, bűneink miatt törték össze. Ő bűnhődött, hogy nekünk békességünk legyen, az ő sebei árán gyógyultunk meg."      Ézsaiás 53,4-5

 Ézsaiás próféta csodálatos látomása a szenvedő Messiásról. Isten törvénye szent, annak meg kell valósulnia. Aki hiánytalanul betölti, tökéletes boldogság a része, megérdemelt, jogos jutalma földön és mennyben. A názáreti Jézus, mint tökéletes ember, isteni tökéletességgel betöltötte. Utolsó csepp vére hullásáig helytállt az igazság és szeretet törvénye mellett. Mit kapott érte? Olyan szenvedést, mely a legaljasabb, legsötétebb gonosztevőnek lett volna az ítélete. A kárhozat kínját szenvedte el a kereszten. Ez az igazságtalanság a mi életünk reménysége. Ha én Isten ítélőszéke előtt állok, Megváltóm mellém léphet, és így szólhat: "Igaz, hogy ez a semmirevaló mindent megtett, hogy méltó legyen a kárhozatra, de azt én szenvedtem el. Ha én azt kaptam, amit ő érdemelt, kapja meg ő, ha kérte, amit én érdemeltem!" Ő bűnhődött, hogy nekünk üdvösségünk legyen. Ez a "helyettes elégtétel" tanítása. Annak adatik, aki hittel kéri, tudva és őszintén sajnálva, hogy nem képes olyan életet élni, amivel megérdemelné, és komolyan elszánva magát, hogy amennyire tőle telik, elvégzi azt, amit Isten elvár tőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése