Nézzük meg a következő szempontot, a hatodikat: 2Korinthus 8,9: "Mert
ismeritek a mi Urunk Jézus Krisztusnak jótéteményét, hogy gazdag lévén
szegénnyé lett érettetek, hogy ti az Ő szegénysége által
meggazdagodjatok." Mi a két ellentét itt? A szegénység - a rossz, és a
gazdagság - ami jó. Ez az én egyszerű gondolatom erről. A szegénységet
rossznak tartom. Ha azt mondod, hogy a
szegénység áldás, akkor miért kritizáljátok, és miért mentek egy héten
5-6 napig dolgozni, hogy elmulasszátok ezt az "áldást"? Ez nevetséges
dolog, ez csak egy vallásos beszéd. Az emberek az ellenség nyomása alatt
vannak, betegek, szegények, és azt mondják, hogy Isten akarata ez. De
ez tévedés! Az az ember, aki ilyenkor megveregeti a hátadat, és
megvigasztal a hitetlenségedben, az igazán nem tesz neked szívességet.
Figyeljük meg a 9. verset, a jótéteményt, amely azonban kegyelem. János
1,17: "Mert a törvény Mózes által adatott, a kegyelem és az igazság
Jézus Krisztus által lett." Csak egy formája van a kegyelemnek: Jézus
Krisztus. Csak egy alapja van a kegyelemnek: a kereszt; egy eszköze van,
hogy megszerezzük: a hit; csak egy közvetítője van: a Szent Szellem. A
Szent Szellem szolgáltatja mindazt az igazságot, ami Isten kegyelméből
elérhető. Ezért ezt nem lehet ellopni, vagy kicsalni, mert a Szent
Szellem adja és közvetíti. Ő Isten kegyelmének a közvetítője. Bizonyára
ismeritek ezt a szép példázatot: Ábrahám elküldi az ő szolgáját, hogy
menyasszonyt keressen fiának. Minden jó vasárnapi iskola így tanítja:
Ábrahám Istennek, az Atyának a képe, a fiú Jézus Krisztus képe, a
mennyasszony pedig a gyülekezet képe. A közvetítő szolga pedig a Szent
Szellem képe. Ő a közvetítője az Atya gazdagságának azok számára, akik
hisznek a Fiúban. Csodálatos dolognak tartom, hogy hány tevét vitt
magával a szolga? Tízet. Ezek mind meg voltak rakva drágaságokkal,
ajándékokkal és amikor Rebeka hitt, akkor a szolga elkezdte kinyitni az
ajándékokat és odaadni Rebekának és ez a kegyelem. Mi által jön? Hit
által! És ezt a Szent Szellem adja. Kinek a számára? Akik elfogadják a
Fiút, Jézus Krisztust. Tehát a kegyelem az a váltság ebben az esetben, a
mi szegénységünket váltjuk be Jézus Krisztusnak a gazdagságára. Jézus
gazdag volt. Minden gazdagság a mennyben az övé. De Ő szegénnyé lett
értünk, hogy mi az Ő szegénysége által - azt szoktam mondani -
gazdagokká legyünk. De Isten kijavított, hogy ez nem azt jelenti, hogy
"gazdaggá válni”, hanem azt, hogy "gazdagnak lenni". Tehát nem gazdaggá
és szegénnyé újra, pontosan úgy ahogyan a betegség esetében, betegnek
lenni és meggyógyulni, hanem egészségesnek lenni, gazdagságban lenni
folytonosan. 3János 2: "Szeretett barátom, kívánom, hogy jól legyen
dolgod, és legyél egészséges, amint jó dolga van a lelkednek." 5Mózes
28, 47-48: "emlékezzetek, ez az átkoknak a felsorolása: Amiatt, hogy nem
szolgáltad az Urat, a te Istenedet örömmel és jó szívvel, mindennel
bővölködvén..." Mi az Úr akarata? Hogy örömmel és jó szívvel szolgáljuk
Őt, mindennel bővölködvén. Most ne mondjátok azt, hogy nem örültök
akkor, ha Isten megáld bővölködéssel. Nem lehettek ilyen vallásosak,
hogy ezt így színleljétek. Számomra ez csodálatos! Először is azért,
mert én szeretem a bővölködést, másrészt azért, mert látom, hogy az én
Atyámnak tetszik, hogy nekem van valamim. Ez nemcsak azt jelenti, hogy
van egy dolog a birtokomban, hanem ez egy szellem a dolog mögött. Ámen!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése