2016. május 29., vasárnap

Görbicz Tamás


https://www.youtube.com/watch?v=ccDLytelDAA&list=PLZIcXWwaf-DVzx6SbQy4nI0nJpuFk80-j 

Az ószövetségben, húsvét és pünkösd közt eltelt hét hét – ezért is hívták a pünkösdöt úgy, hogy a hetek ünnepe – és ez a két ünnep össze volt kötve. Húsvétkor nem csak a páska bárányt vágták le Izrael fiai, hanem elkezdődött az aratás, és az aratás első kévéjét meglengették húsvétkor a szentélyben, és kezdetét vette először a búza aratása, aztán az árpa aratása. Ez a két gabonaféle volt őshonos Izraelben. Összesen hét „gyümölcsből” kellett megadni az első zsengét, mert a két gabonafélén kívül volt öt gyümölcs is. A szőlő, a datoya, a gránátalma, a füge és az olajbogyó. Mindaddig, amíg tartott a kovásztalan kenyerek ünnepe, el kellett távolítani a régi kovászt, és pünkösdkor kellett hozni az új gabonát új kovásszal. Azt olvassuk az 1. Korintus 5-ben, hogy ez azért volt, mert a mi páska bárányunk miértünk megáldoztatott. Számunkra kezdetét vette a régi kovásztól való megszabadulás. Ez egy hét napos ünnep volt, ami a tökéletességnek a szimbóluma a szentírásban, hogy Isten teljesen és tökéletesen megszabadított minket a régi kovásztól. Ez a régi kovász nem más, mint a bűnnek és a halálnak a törvénye, ami munkálkodott a tagjainkban. Isten elvette ezt a kovászt, megtisztított bennünket, és adott nekünk új kovászt. Ez az új kovász nem más, mint maga Isten Szelleme, aki egy új törvényszerűséget hozott a tagjainkba, és ez már nem a halálra uralkodik bennünk, hanem az életre. Ez az új kovász – a Szent Lélek – azért jött, hogy átjárja a lényünket, a tagjainkat, új törvényt hozzon a cselekedeteinkbe, a gondolatainkba, a szívünkbe, és ahogy az asszony belekeveri a kovászt a lisztbe, és hagyja, hogy megkeljen, megdagadjon, ugyanígy a Szent Lélek által Isten „átgyúrja” az egész lényünket, és azt akarja, hogy minden újjá legyen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése