2016. június 18., szombat

Isten asztaláról-Varga László

"És ha prófétálni is tudok, ha minden titkot ismerek is, és minden bölcsességnek birtokában vagyok, és ha teljes hitem van is, úgyhogy hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs bennem: semmi vagyok."      (1Korinthus 13,29)



Nagyon kemény szó: semmi vagyok. Pedig olyan értékeket sorol fel az ige, melyek a legnagyobbak, legkívánatosabbak az istenfélő keresztyén ember számára. Tudomány, bölcsesség, Isten ismerete, annak hirdetése, hegyeket mozdító, őszinte, igaz hit. Hát nem erre van szükség? Nem erre tanít maga az Írás? - De igen. Erre mind szükség van. De ez mind csak eszköz. Mit ér a legjobb szerszám is, ha beporosodottan áll a ház sarkában? A titkok ismerete és a bölcsesség az értelem eszközei. Sokan úgy gondolják, ha valaki tudja a jót, meg is fogja tenni. Nem igaz. Érzelem nélkül megbukik az értelem. Kell, hogy vágyjunk arra, hogy a körülöttünk élő emberek boldogok legyenek. Kell, hogy szívből jöjjön a segítségünk. Kell, hogy én is örömöt érezzek, ha segíthetek. Kell, hogy szeretni tudjak. Ha a beszéd csak hangszer, a tudás csak villanykörte. Világít, de nem melegít. Hitnek, tudásnak át kell forrósodnia a szeretet tüzében ahhoz, hogy a Krisztus példája szerint tudjon igazi, boldog közösséget teremteni ebben a bölcs, de szomorú világban. 


Krisztusom, szeretlek Téged, és őszintén kívánlak szolgálni. Van hitem, nem hegyeket mozgató, de annyi van, hogy rád bízzam magam. Tudást is kaptam, fontos, hasznos tudást. Bölcsességem nem nagy, de hitem fényében eléggé el tudok igazodni a világ dolgai között. Mégis milyen sokszor érzem, hogy sokkal többre volna szükség, sokkal több szeretetre, lelki melegségre. Olyan sok embert érzek, látok idegennek. Sokan idegesítenek, amikor saját bajaikkal zavarnak. Sokszor bosszant, miért nem intézik el maguk. Rengeteg ember van, akit semmiképpen nem érzek testvéremnek. Ajándékozz nekem több szeretetet, nem szeretnék semmi lenni a Te országodban! Ámen. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése