2016. június 24., péntek

Napi áhítat-Amit atyátoktól hallottatok

Hét témája: Család – apakép
Olvasmány: Jn 8,38–40

Törekedj arra, hogy gyermekeid a valóságot lássák!



Én azt mondom, amit az én Atyámnál láttam, és ti is azt teszitek, amit a ti atyátoktól hallottatok.” Ezt mondták neki: „A mi atyánk Ábrahám.” Jézus így szólt hozzájuk: „Ha Ábrahám gyermekei volnátok, Ábrahám cselekedeteit tennétek. De ti meg akartok engem ölni, olyan valakit, aki azt az igazságot hirdettem nektek, amelyet az Istentől hallottam: Ábrahám ezt nem tette volna.”

Magyarázat

A családi kapcsolatok erősen meghatározzák azt, hogy mit gondolunk a világról, Istenről, az igazságról. Ezek a kötelékek erősíthetik vagy gyengíthetik, hogy mennyire látjuk az igazságot és a valóságot. Egy olyan hívő család, melyben csak a szigor, a fegyelem, a fenyítés, a megfelelő viselkedés a meghatározó, hamis valóságot mutat az életről, a hitről és magáról Istenről. Félrevezető az a környezet, ahol elhangzik a mondat: „Nem elég becsületesnek lenni, annak is kell látszani” – azonban a hangsúly csak arra tevődik, hogy annak kell látszani, és nem arra, hogy annak kell lenni. A torz képzetek elhomályosítják a valóságot. Jézus szembeszállt az efféle felfogással, mert tudta, mi a valóság.
Azok a családok, azok a szülő-gyermek kapcsolatok, melyek az igazságra, az isteni valóságra épülnek, életet és helyes gondolkodást adnak. Az az apa, aki mer gyengéd lenni gyermekéhez, aki őszintén felvállalja hibáit, és következetesen szeretné nevelni fiait és lányait, sokat tesz azért, hogy gyermekei a valóságot lássák. Az az apa, aki szembe mer menni kora vallásos gondolkodásával, és valódi kapcsolatban él Urával, követendő példává válik. Törekedj arra, hogy gyermekeid a valóságot lássák benned!
(Kapitány Zsolt)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése