2016. június 20., hétfő

Napi áhítat-Apai áldás

Hét témája: Család – apakép
Olvasmány: 1Móz 27,28–34


Imádkozz gyermeked jövőbeli körülményeiért, ahol munkáját végzi és életét éli majd! Nem haszontalan az! 



Adjon neked az Isten égi harmatot, zsíros földet, sok gabonát és mustot. Népek szolgáljanak neked, nemzetek boruljanak le előtted! Légy parancsolója testvéreidnek, boruljanak le előtted anyádnak fiai! Átkozott lesz, aki átkoz, áldott, aki téged áld! Amikor befejezte Izsák Jákób megáldását, és Jákób éppen csak kijött apjától, Izsáktól, a bátyja, Ézsau is megjött a vadászatból. Ő is készített jó falatokat, bevitte apjának, és ezt mondta neki: Kelj föl, apám, egyél a fiad vadpecsenyéjéből, és azután áldj meg engem! De az apja, Izsák, ezt mondta neki: Ki vagy te? Ő így felelt: Én vagyok az elsőszülött fiad, Ézsau. Megrendült Izsák, megrendülése igen nagy volt, és ezt mondta: Ki volt akkor az, aki vadat lőtt, behozta nekem, meg is ettem mind, még mielőtt megjöttél? Én őt megáldottam, és áldott is lesz! Amikor meghallotta Ézsau apja beszédét, hangosan és igen keservesen fölkiáltott, és azt mondta apjának: Áldj meg engem is, apám!”

Magyarázat

„Imádkozzál és dolgozzál!” – hangzik a Benedek rendi szerzetesek jelmondata. Apaként sok mindent megtaníthatsz gyermekednek, hogy miként kell élni és dolgozni. Felkészítheted fiadat, lányodat a sikerek és kudarcok kezelésére, arra, hogyan használja jól tehetségét, miként ossza be pénzét. Segítheted tanácsaiddal, miként szerezzen munkát és tartsa meg azt, miként teremtsen egyensúlyt a család és a munka között. Taníthatod a szolgálatra és az istenfélelemre, a gyülekezeti életben való helyes jelenlétre. Mégsem tudsz mindent megadni neki, mindenre felkészíteni, hiszen a jövőjét nem ismered. Apaként ne felejtsd el, hogy bár fontos a munka, a felkészültség, a felelősségvállalás, de nem minden csak gyermekeden múlik majd. Imádkozz ma gyermeked jövőjéért, imádkozz azért az országért, ahol majd élni és dolgozni fog. Imádkozz a társadalmi és az egyházi körülményekért! Imádkozz békéért és azért, hogy a keresztény értékek minél jobban átjárják az ő világát! Imádkozz egy olyan jövőért, ahol gyermeked mindazt megtalálja és meg is tudja valósítani, amit Isten neki szánt!
(Kapitány Zsolt)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése