2016. június 1., szerda

Kenneth & Gloria Copeland

 A nagy menekülés


Bizodalmad legyen az Úrban teljes szívedből, a magad értelmére pedig ne támaszkodjál. Minden útjaidban ismerd el Őt; akkor Ő igazgatja a te útjaidat. – Példabeszédek 3:5-6



Ha egyszer kilépsz hitben, és elkezdesz Szellemben járni, az ördög gondoskodni fog arról, hogy bőséges alkalmad legyen orra bukni. Megpróbál majd olyan helyzetbe hozni, ahonnan látszólag nincsen kiút.
Én voltam már ilyen helyzetben, ezért fogadd el tőlem a következőt: ha Istenre tekintesz, és az Ő bölcsességében bízol a sajátod helyett, akkor Isten mindig mutatni fog neked kiutat (1 Korinthus 10:13). Sőt mi több, úgy fogja ezt tenni, hogy megmutatja az Ő dicsőségét, és te fogsz utoljára nevetni az ördögön.
Emlékszem egy ilyen esetre. Egyik szerda este a texasi Wichita Fallsban prédikáltam. Isten megigazultságának valóságáról beszéltem, és a kenet igen erőteljes volt. Az üzenetem tetőpontján egy hölgy hirtelen elkezdett nyelveken szólni. Háromszor mondtam neki, hogy hagyja abba, de csak egyre hangosabban imádkozott. Mire elcsendesedett, a kenet eltávozott, és a prédikációról mindenki megfeledkezett. Komoly tekintettel ránéztem az asszonyra, és elkezdtem őt kiigazítani, amiért megbontotta a rendet.
Akkor a mellette ülő ember azt mondta: „Copeland testvér, ő teljesen süket. Nem hallja egy szavadat sem.”
Ezen a ponton elképzelni sem tudtam, mit tegyek. Nem elég, hogy befellegzett a tanításnak, most az egész gyülekezet mérges volt rám, amiért rátámadtam arra a szegény süket asszonyra. (Később megtudtam, hogy a mellette ülő férfi gyakran használta az asszonyt, hogy megzavarja az istentiszteleteket, és elkergesse a prédikátorokat a városból. Amikor egy alkalom elérte a tetőpontját, megbökte az asszonyt, és azt mondta neki, itt az ideje, hogy prófétáljon.)
Tehát megálltam egy pillanatra, elcsendesedtem, és vártam, hogy az Úr megmondja, mit tegyek. Meg is mondta: „Hívd őt magadhoz, tedd rá a kezed, és megnyitom a fülét.”
Ez aztán a fordulat! Amikor Isten meggyógyította az asszony fülét, a „katasztrófát” az egyik legerősebben felkent alkalmammá változtatta. Mindenki nagyon áldott volt!
Legközelebb, amikor az ördög sarokba akar szorítani, csendesedj el. Kérd Istent, hogy mutasson neked kiutat. Őáltala minden alkalommal győzedelmeskedni fogsz!
Igei olvasmány: Apostolok Cselekedetei 14:8-22

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése