2016. június 16., csütörtök

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Barabás

"Melyiket bocsássam nektek szabadon: Barabást vagy Jézust, akit Krisztusnak mondanak?"

(Mt 27,17)



Pilátus választás elé állította a népet, hogy Jézus vagy Barabás szabadon bocsátását akarják-e. Barabás rablógyilkos volt, akit lázadás miatt börtönöztek be. A nép őt választotta, s Jézus kivégzését követelte. Miért népszerűbb Barabás, mint Jézus? Melyiküket mi jellemzi?

Barabás az erőszak embere, Jézus a szereteté. Barabás szerint az ellenséget ki kell irtani, Jézus szerint azt is szeretni kell és meg kell menteni. Barabás alulról kér segítséget, ő felkelő. Jézus felülről vár szabadítást, ezért szelíd és alázatos. Barabás a maga kezébe veszi az ügyek intézését, Jézus az Atya kezére bízta magát. Barabás odaüt és visszaüt, Jézus pedig tűri az ütlegelést. Barabás a seregére néz és parancsol, Jézus az Atyára néz és engedelmeskedik. A Barabások felemelik kezüket, és tőrüket az ellenségbe döfik, Jézus is felemeli a kezét, s még haldokolva is ellenségeiért imádkozik. Barabás azért jön, hogy neki szolgáljanak, s ő uralkodjék. Jézus azért jött, hogy ő szolgáljon és adja életét váltságul sokakért. A Barabások üvölteni szoktak, Jézus nem kiált és nem lármázik. Az ő igazsága halkan kimondva is megáll. Barabást halál és pusztulás követi, Jézus azért jött, hogy életünk legyen és bővölködjünk. Ahol Barabás megjelenik, ott előbb-utóbb meghalnak sokan. Ahol Jézus megjelenik, ott ő hal meg másokért, hogy azok éljenek.

Mennyit szenvedett már a világ a Barabások miatt, és a sokaság mégis újra és újra Barabást választja! Nekem melyikük a követendő példa? Merem-e Jézust választani akkor is, ha Barabás népszerűbb?

A Barabások felett átszalad az idő, Jézus Krisztus azonban tegnap, ma és örökké ugyanaz. Boldog ember, aki benne bízik!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése