."..többé tehát nem én élek, hanem Krisztus él bennem... "(Gal 2,20)
Az emmausi tanítványok története azt is mutatja, hogyan változik meg a személyes névmások sorrendje, ha valaki újjászületik.
Vannak, akik így gondolkoznak: a sorrend én, én, én. Ez a kisgyerekekre
jellemző, ebből ki kellene nőni. A szomorú valóság azonban az, hogy sok
felnőtt is megmarad ezen az éretlen, gyerekes, infantilis szinten.
Az általános persze ez: én, te, ő. S ha az „ő" Istent jelenti, akkor az
sok ember életéből hiányzik. Nem tagadják Istent, csak semmibe veszik,
negligálják. Ez volt jellemző az emmausi tanítványokra is: állandóan
magukról beszéltek, hogy ők mit éreznek, mit veszítettek, mit éltek át,
mi bántja őket. Másokról csak rosszat tudtak mondani, Jézus pedig már
nem létezett számukra, hiszen megfeszítették.
S amikor megnyílt
a szemük? Tele lettek Krisztussal: ő hogyan lépett melléjük, ő mit
mondott, mit tett, feltámadt... Jézus lett a nagy Ő, aki az első helyre
került életükben. Utána következtek a többiek, akikre korábban nem is
gondoltak: vajon mi van velük, szomorkodnak, mert ők is azt hiszik, hogy
Jézus halott. Menni kell hozzájuk, vinni az örömhírt, mégpedig azonnal,
így fáradtan is, nem számít, mibe kerül, nem szabad magukra hagyni
őket. Az ő után jött tehát a te.
És az én? Nincs is róla szó.
Hova lett? Meghalt: „Krisztussal együtt keresztre vagyok feszítve. Többé
tehát nem én élek, hanem Krisztus él bennem..." Nem én vagyok a fontos,
hanem ő. És ezért tudok önfeledten szolgálni másoknak. Eközben leszek
magam is egyre inkább azzá, akivé ő akar formálni, „..kiformálódik
bennetek a Krisztus." (Gal 4,19)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése