Az
evangélium betűjének körébe beletartoznak az olyan csodálatos
igazságok, mint a víz általi keresztség, az úrvacsora, a szolgálat, a
közös Istentisztelet, a győzelem a bűn felett stb. De Krisztus
engesztelő áldozata nélkül mindezek nem képesek megmenteni. A betű, ami
megöl, azt jelenti, hogy én a keresztség vagy a szolgálatban való
részvétel általi üdvösségbe vetem bizalmamat, és nem abba, hogy hitemmel
a Megváltóban üdvözülök.
Másrészről ha az újszövetségi értelemben vett szolgálatot
végzem, akkor nem a betű legalizmusát fogom hirdetni, hanem hogy Jézus
vére által Szentlélekkel telt életet élhetek. Ez semmiképpen nem
csökkenti az evangélium betűjének jelentőségét, sokkal inkább helyes
viszonyba állítja azt a maga szellemiségével.
Pál a
Tízparancsolat példájával illusztrálta a betű és a szellemiség közötti
különbséget. Amíg a törvényt az üdvösség eszközének tekintik, addig az
betű marad, ami megöl. A parancsolatok nem menthetnek meg senkit, mert "mindnyájan vétkeztek, és szűkölködnek az Isten dicsősége nélkül" (Római levél 3:23). Ez a "halálnak szolgálata" olyan értelemben, hogy a bűn zsoldjának tekintélyét és igazságát erősíti meg (lásd: 2Kor 3:7).
Az új szövetség azonban az élet és a Lélek szövetsége. A Tízparancsolat
nem változott és nem szűnt meg, hanem a Szentlélek írja azt azok
elméjébe és szívébe, akiket Jézus élete és halála által megváltott (Jer 31:33; Ez 36:25-27).
Minden
felekezetnek megvan a maga betűje és a lelkisége is. Ha hajlandóak
vagyunk a lelkiség szerint élni, akkor felekezetünk szabályainak és
tantételeinek betűit - amennyiben azok biblikusak - az új szövetség
keretében hirdethetjük és élvezhetjük.
Imádság a mai napra
"Atyám, segíts, hogy soha ne hirdessem úgy a szabályok sorát, mint az ember üdvösségének alapját!"
"Atyám, segíts, hogy soha ne hirdessem úgy a szabályok sorát, mint az ember üdvösségének alapját!"
Garrie F. Williams írása alapján
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése