2018. február 2., péntek

Örömteli mindennapok:

Mai örömteli bátorító :)

Nagyon sok ember megpróbál kibújni a múlt árnyéka mögül,kitörni a függőségből,de hamar feladják,mert a hibás hitük foglyul ejti őket.
Sikeresen meggyőzik magukat arról,hogy álmodni sem merhetnek egy jobb helyről,mert elhitték ,hogy nincs más választásuk,mint hogy csalódottságban ,kétségbeesésben és vereségben éljenek.
A helyes hit azonban az a fénysugár,amely megvilágitjaa kifelé vezető utat ebből a fogságból.
A helyes hit ,a szerető Szabadító Istennel való személyes és bensőséges kapcsolatból származik ,és az Ő életet és világosságot hozó Beszédére alapozott.,,Az én lábamnak lámpása a Te Igéd és ösvényemnek világossága ,,
Zsolt.119,105-
Bármi is legyen az amivel jelenleg küzdesz, vagy kihívások előtt állsz ,amikor elkezdesz helyesen hinni ,a dolgok elkezdenek javadra változni!
Azok az áttörések ,amelyekért évekig küzdöttél,egy természetfeletti pillanat alatt megtörténhetnek,mert a mi Istenünk egy erős ,mindenre képes ,jóságos ,szerető ,szabaditó Isten,
védelmez és szeretőn őrködik felettünk .Ámen.
*************************************************
Mai örömteli bátorító :)

Hinni pedig azt jelenti, hogy bizonyosak vagyunk abban, amit remélünk. Aki hisz valamiben, az meg van győződve arról, hogy az a dolog valóságosan létezik, annak ellenére, hogy nem látja. 
-Zsidó 11,1-

Isten azt akarja, hogy hitből élj, ne érzésekből.
A győzelem érdekében sokszor meg kell tennünk bizonyos dolgokt rendszeresen érzéseink ellenére,hit által.
A hit állhatatos. A hit nem adja fel,
Úgy leszel állhatatos, hogy látni kezded a láthatatlant. Csak azok tudnak kitartani az élet legnehezebb időszakaiban, akik annak látják Istent, aki Ő valójában. Csak azok tudják megtenni a lehetetlent, akik látják a láthatatlant.
Higgy abban, amit Isten meg tud tenni az életedben, és előre köszönd meg azt, ahogyan munkálkodni fog.
Hitére támaszkodva hagyta ott Egyiptomot Mózes,... Ingadozás nélkül kitartott, mert Istenre nézett, aki láthatatlan. (11,27)

Legyen örömteli napod :)


Thessalonikabeliekhez írt I. levél 3. rész


1. Annakokáért, mivelhogy tovább már el nem tűrhetők, jónak ítélénk, hogy magunk maradjunk Athénében,
2. És elküldöttük Timótheust, a mi atyánkfiát és Istennek szolgáját és munkatársunkat a Krisztus evangyéliomának hirdetésében, hogy erősítsen titeket és intsen titeket a ti hitetek felől;
3. Hogy senki meg ne tántorodjék ama szorongattatások között; mert ti magatok tudjátok, hogy mi arra rendeltettünk.
4. Mert mikor közöttetek valánk is, előre megmondtuk néktek, hogy szorongattatásnak leszünk kitéve; a mint meg is történt, és tudjátok.
5. Annakokáért én is, mivelhogy tovább már nem tűrhetém, elküldék, hogy megismerjem a ti hiteteket, ha nem kísértett-é meg valami módon titeket a kísértő, és nem lett-é hiábavaló a mi fáradságunk?
6. Most pedig, a mikor megérkezett hozzánk Timótheus ti tőletek, és örömhírt hozott nékünk a ti hitetek és szeretetetek felől, és arról, hogy jó emlékezéssel vagytok irántunk, mindenkor kívánván látni minket, miképen mi is titeket;
7. Ezáltal megvígasztalódtunk reátok nézve, atyámfiai, minden mi szorongattatásunk és szükségünk mellett is, a ti hitetek által:
8. Mert szinte megelevenedünk, ha ti erősek vagytok az Úrban.
9. Mert milyen hálával is fizethetünk az Istennek ti érettetek, mindazért az örömért, a melylyel örvendezünk miattatok a mi Istenünk előtt?!
10. Mikor éjjel-nappal nagy buzgón esedezünk, hogy megláthassuk a ti orczátokat, és kipótolhassuk a ti hitetek hiányait.
11. Maga pedig az Isten és a mi Atyánk, és a mi Urunk a Jézus Krisztus egyengesse meg a mi útunkat ti hozzátok!
12. Titeket pedig gyarapítson az Úr és tegyen bőségesekké az egymás iránt és mindenki iránt való szeretetben, a milyenek vagyunk mi is ti irántatok;
13. Hogy erősekké tegye a ti szíveteket, feddhetetlenekké a szentségben, a mi Istenünk és Atyánk előtt, a mikor eljő a mi Urunk Jézus Krisztus minden ő szenteivel egyetemben.


2018. február 1., csütörtök

JÉZUS NEVE


A Jézus egy elég gyakori keresztnév ma is. A Krisztus az egyedi név. 

A név eredeti héber formája יֵשׁוּעַ (Jesua)
, mely az arámi nyelvben is használt rövidebb változata volt az Ószövetségben található יְהוֹשֻׁ (Jehosua) formának. 
A név jelentése „Jahveh a szabadító”. A Jesua a zsidók között akkoriban igen gyakori személynév volt. Jézus apai neve „ben Joszef” azaz „József fia” lehetett. Jézust teljes arámi nevén tehát Jesua ben Joszefként ismerhették.

A Jesua nevet s Szeptuagintában Ἰησοῦς (Iészusz) alakban írták át görögre. Ennek nyomán a Újszövetség is a Iészusz alakot használja, s ez terjedt el azután az egyes európai nyelvekben, így a magyarban Jézus alakban. A muszlimok Jézust Íszá (عيسى) néven ismerik. Ismert a Jézus Krisztus és a názáreti Jézus néven is.

A "Krisztus" a görög Χριστός (Khrisztosz) magyar alakja, mely a héber מָשִׁיחַ (Mossíaḥ, Māšsîªḥ, Mesiekh; magyarul Messiás) szó tükörfordítása. Jelentése: "felkent": az Ószövetségben a papokat és a királyokat olajjal kenték fel, mely aktus isteni megbízatásukat jelképezte. 
Eredetileg méltóságnév volt, mely a kereszténységben gyakorlatilag tulajdonnévvé vált. 
Keresztény értelmezés szerint a felkenéshez használt olaj a Szentlélek jelképe.

A Jesua név a "jásá" ige nőnemű, ragozott alakja.
Jelentései:
-segítség, segély, oltalom ( 5Móz.15,2, Zsolt.3,3.9, Ézs.26,18 )
-győzelem (Habakukk 3,8 Zsolt.118, 15)
-üdv, szerencse (Jób 30,15)


A "jásá" ige jelentései:
-megmenteni, megszabadítani ( 5Móz.10,9, Zsolt. 18,14)
-oltalmat nyújtani ( 5Móz.33,29, Zsolt.9,9)
-segíteni ( 5Móz.14,30)
-győzelmet nyújtani (1Krón.18,6)


A "jásá" ige főnévi alakja jelent még termékenységet, megmentést, üdvöt.
Jesua az evangéliumokban sokszor használja önmagára az "Én vagyok ..." mondásokat. 
Ez az "Én vagyok" pedig az ő istenségének bizonyítéka. Ugyanis ezzel a kifejezéssel jelentette ki magát Isten Ábrahámnak először, úgy, mint Mindenható. Aztán Mózesnek, úgy, mint Örökkévaló. A Törvényadásnál, és azt követően, a törvényben számtalanszor elhangzik : "ÉN VAGYOK" -A te Istened: nincs más.

Én vagyok...héberül: Anochi...

Nem volt ismeretlen az akkori zsidóság előtt ez a kijelentés. Ezért is volt olyan döbbenetesen nagy súlya ennek az egy szónak, mert tudták, hogy ezzel csak és kizárólag az Örökkévaló Isten mutatkozik be....

"....és így fogják neveztetni...."

"....és így fogják neveztetni: Csodálatos Tanácsos, Erős Isten, Örökkévaló Atya, Békesség Fejedelme" ( Ézs.9, 5 )

Így ír a Messiásról Ézsaiás. És így fordít Károli. De a héber másképp adja vissza ezt a szövegrészt:
".....és e néven hívják: Csodálatosat határoz a hatalmas Isten, Örök Atya, Béke Fejedelme."

És talán így méginkább közelebb kerül hozzánk az, hogy Jesuában Isten nyilatkoztatta ki magát -csodálatosan. E szövegrészből látható, hogy a két személy egy személy-más megnyilvánulási formában...
Ez az ézsaiási rész hangzik el akkor is, mikor Mirjámnak ( Máriának) megjelenik az angyal, és közli vele, hogy Fiút fog szülni. (Lk.1, 32-33)

Jó ismernünk ezeket a neveket, hiszen nem más ez, mint Isten 13 tulajdonságának a kibontása, beteljesedése...

"....názáretinek fog nevezteni"
(Mt.2,23)
Jeshua HaMassiah igérete már Zakariás könyvében is olvasható.
"Ímé egy férfiú, neve Csemete, mert csemete támad belőle, és megépíti az Úrnak templomát" (Zakariás 6:12)
Ámen!

Péter Apostol I. levele 2. rész


1. Levetvén azért minden gonoszságot, minden álnokságot, képmutatást, irígykedést, és minden rágalmazást.
2. Mint most született csecsemők, a tiszta, hamisítatlan tej után vágyakozzatok, hogy azon növekedjetek;
3. Mivelhogy ízleltétek, hogy jóságos az Úr.
4. A kihez járulván, mint élő, az emberektől ugyan megvetett, de Istennél választott, becses kőhöz,
5. Ti magatok is mint élő kövek épüljetek fel lelki házzá, szent papsággá, hogy lelki áldozatokkal áldozzatok, a melyek kedvesek Istennek a Jézus Krisztus által.
6. Azért van meg az Írásban: Ímé szegeletkövet teszek Sionban, a mely kiválasztott, becses; és a ki hisz abban, meg nem szégyenül.
7. Tisztesség azért néktek, a kik hisztek; az engedetleneknek pedig: A kő, a melyet az építők megvetettek, az lett a szegeletnek fejévé és megütközésnek kövévé s botránkozásnak sziklájává;
8. A kik engedetlenek lévén, megütköznek az ígében, a mire rendeltettek is.
9. Ti pedig választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, megtartásra való nép vagytok, hogy hirdessétek Annak hatalmas dolgait, a ki a sötétségből az ő csodálatos világosságára hívott el titeket;
10. A kik hajdan nem nép voltatok, most pedig Isten népe vagytok; a kik nem kegyelmezettek voltatok, most pedig kegyelmezettek vagytok.
11. Szeretteim, kérlek titeket, mint jövevényeket és idegeneket, tartóztassátok meg magatokat a testi kívánságoktól, a melyek a lélek ellen vitézkednek;
12. Magatokat a pogányok közt jól viselvén, hogy a miben rágalmaznak titeket mint gonosztévőket, a jó cselekedetekből, ha látják azokat, dicsőítsék Istent a meglátogatás napján.
13. Engedelmeskedjetek azért minden emberi rendelésnek az Úrért: akár királynak, mint felebbvalónak;
14. Akár helytartóknak, mint a kiket ő küld a gonosztévők megbüntetésére, a jól cselekvőknek pedig dícsérésére.
15. Mert úgy van az Isten akaratja, hogy jót cselekedvén, elnémítsátok a balgatag emberek tudatlanságát;
16. Mint szabadok, és nem mint a kiknél a szabadság a gonoszság palástja, hanem mint Istennek szolgái.
17. Mindenkit tiszteljetek, az atyafiúságot szeressétek; az Istent féljétek; a királyt tiszteljétek.
18. A cselédek teljes félelemmel engedelmeskedjenek az uraknak; nem csak a jóknak és kíméleteseknek, de a szívteleneknek is.
19. Mert az kedves dolog, ha valaki Istenről való meggyőződéséért tűr keserűségeket, méltatlanul szenvedvén.
20. Mert micsoda dicsőség az, ha vétkezve és arczul veretve tűrtök? de ha jót cselekedve és mégis szenvedve tűrtök, ez kedves dolog Istennél.
21. Mert arra hívattatok el; hiszen Krisztus is szenvedett érettetek, néktek példát hagyván, hogy az ő nyomdokait kövessétek:
22. A ki bűnt nem cselekedett, sem a szájában álnokság nem találtatott:
23. A ki szidalmaztatván, viszont nem szidalmazott, szenvedvén nem fenyegetőzött; hanem hagyta az igazságosan ítélőre:
24. A ki a mi bűneinket maga vitte fel testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván, az igazságnak éljünk: a kinek sebeivel gyógyultatok meg.
25. Mert olyanok valátok, mint tévelygő juhok; de most megtértetek lelketek pásztorához és felvigyázójához.

2018. január 30., kedd

Zsoltárok könyve 39. rész


1. Az éneklőmesternek Jeduthunnak, Dávid zsoltára.
2. Mondám: nosza vigyázok útaimra, hogy ne vétkezzem nyelvemmel; megzabolázom szájamat, a míg előttem van a hitetlen.
3. Elnémultam, vesztegléssel hallgattam a jóról, de fájdalmam felzaklatódott.
4. Fölhevült bennem az én szívem, gondolatomban tűz gerjede fel, így szólék azért az én nyelvemmel:
5. Jelentsd meg Uram az én végemet és napjaim mértékét, mennyi az? Hadd tudjam, hogy milyen múlandó vagyok.
6. Ímé tenyérnyivé tetted napjaimat, és az én életem te előtted, mint a semmi. Bizony merő hiábavalóság minden ember, akárhogyan áll is! Szela.
7. Bizony árnyékként jár az ember; bizony csak hiába szorgalmatoskodik; rakásra gyűjt, de nem tudja, ki takarítja be azokat!
8. Most azért, mit reméljek, oh Uram?! Te benned van bizodalmam.
9. Ments ki engem minden álnokságomból; ne tégy engem bolondok csúfjává!
10. Megnémultam, nem nyitom fel szájamat, mert te cselekedted.
11. Vedd le rólam a te ostorodat; kezed fenyítéke miatt elenyészem én.
12. Mikor a bűn miatt büntetéssel fenyítesz valakit, elemészted, mint moly, az ő szépségét. Bizony merő hiábavalóság minden ember. Szela.
13. Halld meg Uram az én könyörgésemet, figyelmezzél kiáltásomra, könyhullatásomra ne vesztegelj; mert én jövevény vagyok te nálad, zsellér, mint minden én ősöm.
14. Ne nézz reám, hadd enyhüljek meg, mielőtt elmegyek és nem leszek többé!

2018. január 28., vasárnap

Keresztény házasság: A VÁRAKOZÓ NŐ

Eljön minden lány életében, hogy biológiailag nővé válik, de lelkileg, szellemileg még nem teljesen érett, mégis vágyik egy férfi társaságára.

A nő feleség, anya, otthonteremtő, az érzelmek közvetítője, segítő társa a férfinek. Nem csak egy nő. Mindenkinek érdemes megtanulni a saját szerepét a házasságban. Hisz a nő is nőként érzi magát boldognak egy párkapcsolatban.
"Derék asszonyt kicsoda találhat? Értéke sokkal drágább az igazgyöngynél." (Péld 31:10)

Fontos hölgyek, hogy a férjeiteknek ne csak egy kedves arc legyetek. Legfőbb erényeitek ne a testetek legyen. Ha abba szeretnek bele a fiúk, akkor az idő múlásával a férfi felétek való érzelmei változását hordozza magával.

Szépségetek legyen a belső ember.

Feleségnek lenni egy szolgálat, amihez megfelelő szellemi érettség kell. Éppen úgy, mint a férfiaknak. A nők élete úgy alakul, amelyik férfit követik, életük összefonódik egymással, formálódik a másikhoz.



,,Amíg egy nő nincs férjnél, kövesse Jézust. "Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők: aki énbennem marad, és én őbenne, az terem sok gyümölcsöt, mert nélkülem semmit sem tudtok cselekedni." (Jn 15:5)

Jobb előre bölcsességet szerezni. A példabeszédek könyve azt mondja az első fejezetben. Fogadd el az okos intést. Ezek adnak az együgyűnek okosságot, az ifjúnak ismeretet és megfontolást. Hallgat rá a bölcs, gyarapítja tudását. Okos döntés előre tanulni, mint ott állni egy ismeretlen helyzetben tapasztalat nélkül. Főleg ha házasságról van szó, melyben

rossz döntéssel mély sérülést szerezhetünk magunknak.

Az Isten szerint való nő - Eszterré válni (részlet, Paul Washer)
"Egyedülálló nők gyakran úgy látják magukat, mint akik a polcon ülnek, míg az élet tovahalad, vagy, mint akik a kispadon ülnek, mások pedig játszhatnak. Nem veszik észre, hogy elpazarolják az életük legfontosabb időszakát; megfosztják magukat a nagyszerű örömtől és a jutalomtól, megfosztják a jövendőbelijüket egy még erényesebb nőtől, és megfosztják Istent egy hű szolgától, aki által nagy dolgokat cselekedhetne.

Ahogy Eszternek fel kellett készülnie mielőtt királyné lehetett volna egy egész királyság felett, úgy minden nőnek fel kell készülnie mielőtt belevághatna az élet legfontosabb és legnehezebb hivatásába - feleségnek és anyának lenni. Eszternek meg kellett ismernie a királyság törvényeit, amihez tartozott, a királyi udvar szabályait, a magas pozícióval járó intellektuális, érzelmi és lelki kihívásokat. Egyszerűen szólva Eszternek teljesen át kellett formálódnia egy fiatal hölgyből királynévé, mielőtt viselhette volna a címet és betölthette volna a tisztséget. A szépítésük -míg a király elé mehettek- 12 hónapig tartott.

Ugyanígy egy egyedülálló keresztény nőnek is meg kell tanulnia a Mennyei Királyság törvényeit, mielőtt összeköti életét azzal, akit Isten neki készített elő. Felkészült kell legyen intellektuálisan, érzelmileg és lelkileg; nem a királyi udvar szolgái által valami pogány templomban, hanem maga Isten által, az Ige által és más Isten szerint való nők által, akik már előtte felkészültek.

Az egyedülállóság nem időpocsékolás vagy a pálya szélén üldögélés, hanem egy olyan időszak, amit Isten kifejezetten azért adott a nőnek, hogy olyanná válhasson, amilyennek Ő akarja látni.

2018. január 27., szombat

Keresztény házasság-A VÁRAKOZÓ FÉRFI

Egyik előfeltétele a házasságnak a függetlenség, a másik pedig a ragaszkodás.

"Ezért a férfi elhagyja apját és anyját, ragaszkodik feleségéhez, és lesznek egy testté." (1Móz 2:24)

Az egyik dolog, hogy a férfi, na és persze a nő is független. Függetlennek lenni, hogy maga kenyerét eszi, maga munkájából él, maga felel életének döntéséért már. Nem szülei betakarása alatt munkálkodik. Ha édesapád fizeti a kocsid törlesztő részletét, vagy számláidat, vagy kölcsöneidet, akkor nem vagy független még. A másik dolog a ragaszkodás. A héber dábag szó. A ragaszkodikon kívül jelentése még a kapaszkodik, ragad, csatlakozik hozzá. A másik nagyon fontos dolog a szellemi érettség.

"Hogy többé ne legyünk kiskorúak, akik mindenféle tanítás szelében ide-oda hányódnak és sodródnak az emberek csalásától, tévútra csábító ravaszságától." (Ef 4:14)

Fontos nem csak férfinak lenni, hanem hitférfinak is. Mert többé nem csak a saját életed vezeted, hanem a feleségedét is. Ketten lesztek egy testé. A felelősség vállalás a férfinak kötelező a családja sorsáért. Kell egy vezető, aki megadja az irányvonalat és hordozza a rossz döntések következményeit, vagy a jó döntések áldásait.

"Az ember így felelt: Az asszony, akit mellém adtál, ő adott nekem a fáról, és így ettem." (1Móz 3:12)

Ádám bukásával együtt jöttek be életével a negatív érzelmek, mint félelem, aggodalmak, bűntudat, illetve a vádaskodás. Fontos, hogy milyen erkölcsben vezetjük a nőt. Amíg ezt a pásztorod, vagy ha hívő a leányzó apja, távolról is jobban tudja csinálni, nem vagy méltó közelről vezetni életed nőjét.

Örülök, hogy itt visszatérhetünk egy kicsit a férfi női szerepekre is. A férfi táplál és etet. Mind anyagilag, mind szellemileg.

A hitférfi az otthoni közösség vezetője, aki megnyitja a Bibliát, tanítja a gyerekeket.


Fontos férfiak, hogy ne hányjon ide-oda a hab, a tanításnak akármilyen szele. Ha elérkeztünk oda, hogy felismertük feleségünk, mint ahogy Ádám is tette, a következő lépés, hogy megkérjük kedvesünk kezét apjától. Mert hát nem a te tulajdonod még, más gondozta, más nevelte. Fontos dolog tudni, hogy az ószövetségi zsidó időkben nem volt együtt járás.

"Isten az, aki el is pecsételt minket, és a léleknek zálogát adta a mi szíveinkbe." (2Kor 2,2)

Tételezzük fel, hogy a leányzó igent mond, mert neki is felismerése volt. Azután jön a várakozási idő. Mind a nő, mind a férfi tanul a házasságról. Felkészül egy előléptetésre. A házasság egy előléptetés Krisztus testében, mint a szolgálatra hívások. A várakozáskor Isten kispadra ülteti az embert. Átértékelődnek az emberben a dolgok, hogy mi fontos, mi nem az. Idő és lehetőség nyílik Istennel lenni személyes kapcsolatban, szolgálni felé, kérdezni tőle. Mindez szellemi növekedést is hoz. A férfiból hitférfi is lesz. Megtanulhat mindent amivel majd tud szolgálni felesége felé és addig is imában közben járhat érte.

Jelenések könyve:Egy nő aranykehellyel

Jelenések 17. fejezet

Nemrég láttunk egy asszonyt, aki tiszta és szép volt.
Ez volt Isten igaz egyházának szimbóluma. Most egy különös asszonyt láthatunk.
Pont az ellenkezője az előbbinek. A hét utolsó csapás azt mutatta be, hogy Isten hogyan bünteti meg a bűnös világot.
Majd egy asszonyra fókuszál, annak vesztét írja le.

Ez az esemény még nem következett be. A be nem következett próféciák olyanok, mint egy színező füzet. A kontúrok láthatóak, de a színeket igazán akkor látjuk meg, amikor az események bekövetkeznek.

Mi az, amit már most láthatunk? Olyan fenevadon ült, amely vörös volt, és káromolta Istent. Hét feje és tíz szarva volt. Nem mindennapi állat. Jelképezi Sátánt, aki nem személyesen teszi a dolgát, hanem valamilyen hatalmat használ fel, mint eszközt. Például Jézus születésekor Heródest. A hét fej valószínűleg Babilóniát, Médó Perzsiát, Görögországot, Rómát, a középkori pápaságot, az ateizmust és az Antikrisztust jelképezi. A hét fej hét hegyet jelent. Róma köztudottan hét halmon épült város. Az asszony egyházat jelképez. Természetesen a hitehagyó, Isten népét üldöző egyházat jelképezi. Olyan egyház, amely a többinek az „anyja”, akiből azok lettek. Az asszony öltözete bíbor és skarlát, ami a bűnnek jelképe. Ellentétes Jézus szerénységével, Aki szegény, és szerény volt. Ez az asszony arannyal és gyöngyökkel ékesíti magát. Ez sok emberben megütközést vált ki. Kezében aranypohár van. Ebben utálatosság – tisztátalan, törvénytelen magatartás, és paráznaság – helytelen szövetség van. Ahogy a bor megmámorosítja az embereket, úgy ezek a tanítások és ez a példaadás is megmámorosította az embereket, akik nem Isten útján járnak.

Ez az asszony népeken és népek vezetőin uralkodik. Utoljára a tíz király, azaz hatalom támogatja.

Az, hogy a pusztában látjuk, azt jelenti, hogy az utolsó csapások alatt elveszíti befolyását.

Embereket be lehet csapni, sokáig uralkodhat valaki elvtelenül, de az ítélet nem késik. Isten igazságszolgáltatása bekövetkezik, ahogy azt majd a következő részben látni fogjuk