2017. október 16., hétfő

Csendes percek Istennel: A viharban is nyugodtan alszom

,,Az Úr az én pásztorom, nem szűkölködöm.,, (23. Zsoltár 1.vers)


A rossz hírem az, hogy a vihar az életünk realitása. A jó hírem pedig az, hogy a mi Istenünk nagyobb minden viharnál amivel valaha is szembe kell néznünk.
Amikor lányunk Danna, a totyogós időszakában volt, apukájával közösen volt egy kedvenc játékuk. Dan feltette egy magas helyre, majd kitárta karjait, és így szólt: "Ugorj Apához!" Én nagyon aggódtam a játék közben, de Danna nagyon élvezte, és mindig kacagva leugrott apukája karjaiba. Egyszer Dan még Dannanak is túl magasnak tűnő helyet választott, és Danna ugyanazt tette, amit én szoktam tenni, amikor félek: becsukta szemeit. Amikor apukája azt mondta, hogy "Ugorj!", akkor így szólt: "Nem tudok, mert nem látlak Apa!" Dan így válaszolt: "Semmi baj kicsim, én látlak téged!" Kislányom ijedt arcán mosoly jelent meg, majd teljes bizalommal édesapja erős karjaiba repült, mert tudta, hogy apukája minden bizonnyal el fogja őt kapni, ahogy korábban is mindig megtette.Micsoda stresszoldó technika! Mert a valódi, békével telt élet alapja az, hogy bizonyosak lehetünk abban, hogy Istenhez tartozunk, és Ő mindig mellettünk van, hogy megtartson bennünket.
A mai nap nézzünk át négy másik módját is a stressz kezelésének:
Ne feledd az alapot, melyre építhetsz:
Úgy gondolom, hogy a stressz leginkább a téves alapokra helyezett elvárásokból adódik. Ilyenkor úgy gondoljuk, hogy emberek és körülmények olyan szükségleteinket is kielégíthetik, amire egyébként csak Isten képes. Ha megkérdeznéd ismerőseimet, a legtöbben egy erős nőként jellemeznének. Teljesen össze kellett fizikailag, lelkileg és érzelmileg törnöm, hogy rádöbbenjek a tényre, hogy az én erőm csupán emberi adottságaimból és egyéniségemből táplálkozott. Röviden szólva, téves dolgokkal igyekeztem a szívemben lévő űrt betölteni. Két éven át küzdöttem mély depresszióval, és a végén nem maradt más számomra, mint az összetört álmok és a megválaszolatlan kérdések sokasága. Ott, a mélységben, ahol semmi más nem vett körül, mint a darabokra hullt életem szilánkjai, rádöbbentem arra a tényre, hogy Isten minden szükségemet be tudja tölteni. "Az Úr az én Pásztorom, nem szűkölködöm." Ahogy a pásztor gondoskodik bárányairól, Isten ugyanígy gondoskodik rólunk. Ahogy a bárány teljesen pásztorának gondviselésétől függ, nekünk is teljesen Isten gondviselésére és vezetésére kell hagyatkoznunk. Ő a mi Kősziklánk, és ezen realitás világosságában, stresszünk feloldódhat, és teljes belső békére és nyugalomra lehetünk.
Tanulj meg pihenni. Ezzel nagyon megküzdök. Állandóan a mezsgyéjén járok a tevékeny és a kontroll vesztett életnek. Mindig dacolok az Isten által rendelt pihenő idővel, azt gondolva, hogy hozzám nem méltó sem a fáradtság jelenléte sem a fáradtság következményei. Így hát a stressz arra késztet, hogy állandóan tevékenykedjem, hiszen "annyi tennivaló van még!" A stressz pedig örömmámorban úszik, amikor "csinálok is valamit", és nem csak úgy "elvagyok." Észrevettem, hogy fáradtan sokkal nehezebb a stresszt kezelnem. Ahogy a bevételünk kilencven százalékán áldás van, ha a tizedet felajánljuk Istennek, ugyanúgy az energiánk is megsokszorozódhat, ha kihasználjuk a számunkra elrendelt nyugalom idejét.
Kezeld a félelmeidet.
Isten nem akarja, hogy féljünk. Ő már előre megtervezte minden egyes óriásunk ledöntését. Nekünk az a dolgunk, hogy túllépjünk félelmeinken, hogy Isten erejébe kapaszkodva, és nem pedig a saját erőnkben bízva szembenézzünk ezekkel az óriásokkal. Soha se feledjük Isten ígéretét, hogy Ő tegnap és ma és örökké ugyanaz. Semmitől sem kell tartanunk. Ezt a biztonság érzetet pedig nem azért kapjuk meg, mert elég okosak és talpraesettek lennénk, hanem azért, mert az Úr a mi Pásztorunk, és mi az Ő bárányai vagyunk. Isten segítségével megtanulhatjuk, hogy miként kezeljük a stresszt és a félelmet, hogy ne ezek az érzések uralkodjanak az életünkben.
Ne légy felületes.
Megfontoltan kell megválasztanunk életünk értelmét. Az örökkévalóságban gondolkodjunk és ne a napi sürgős feladataink zsarnokoskodjanak felettünk. Életünk értelme a kereszt legyen, és ne a környezetünk véleményétől függjünk. Életünk értelmének az üres sírnak kell lennie és nem pedig a kétségbeesés stresszes börtönének. Amikor úgy érzed, hogy a stressz kezdi átvenni az irányítást, és nincs erőd már folytatni a küzdelmet, akkor pihenj meg Isten igazságában és jelenlétében. Gondold át életedet, és ne feledd, hogy Isten minden szükségletedet ismeri. Ő egy valóságos, belső békéjével tud megajándékozni téged. A stressz teljesen fel tudja emészteni az életünket. A házasságok és otthonok romokban hevernek, mert túlhajszoljuk magunkat. Személyes és családi szükségleteink a teendőink listájának az alján vannak. És mivel nem a megfelelő dolgokra helyezzük a hangsúlyt, célt tévesztünk, miközben az ellenségünk a háttérben jól mulat ostobaságunkon. Állj meg hát, és szállj ki a ringlispilből. Gyere és pihenj meg Isten jelenlétében. Ne lépj tovább mindaddig, míg a stressz fel nem oldódott, és békére nem leltél.
Atyám, nem akarom a békémet feláldozni a stressz oltárán. Kérlek taníts meg igazán megpihenni a Te jelenlétedben, el nem feledve, hogy Te soha sem hagysz magamra, és soha sem fordulsz el tőlem. A mai napon leteszem eléd az én akaratomat, hogy a Te terved teljesüljön az életemben. Te az én Pásztorom és Istenem vagy. Minden bizalmamat egyedül Tebeléd vetem, és dicsőítelek a tökéletes vezetésedért. Jézus nevében, Ámen.
A következő héten minden nap olvasd el a 23. Zsoltárt, majd a következő kijelentések mellé írd oda saját gondolataidat arról, hogy Isten miként munkálkodik az életedben:
Füves legelőkön terelget: ______________________________

Csendes vizekhez vezet engem:_________________________

Lelkemet felüdíti:_____________________________________

Vessződ és botod megvigasztal engem:____________________

Igaz ösvényen vezet az ő nevéért:________________________

Bizony, jóságod és szereteted kísér életem minden napján:____

(Forrás: Mary Southerland, I Can Sleep When the Wind Blows, copyrigted Girlfriends in God 2013 http://www.girlfriendsingod.com/2014/i-can-sleep-when-the-wind-blows-part-2/, used with permisssion)

MAI IGE: Isten valóban létezik 5.rész

„Te alkottad a holdat, hogy jelezze az ünnepeket, és a napot, amely ismeri pályáját.” (Zsoltárok 104:19)

Íme, egy csodálatos dolog: a Hold nélkül lehetetlen volna az élet ezen a bolygón. Ha pedig valakinek sikerülne a Holdat kimozdítania pályájáról, akkor megszűnne az élet. A Hold olyan, mint egy cseléd: takarítja az óceánokat és a tengerpartokat. A Holdnak köszönhető árapály nélkül a kikötők és tengerpartok hatalmas, bűzös szemétdombok lennének, és elviselhetetlen lenne a közelükben élni. Az árapály váltakozása miatt a folyamatosan mozgó hullámok megtörnek a partokon, és a hullámhabokkal levegő jut a tengerbe, oxigént biztosítva a tápláléklánc legelső foka, a planktonok számára. Planktonok nélkül nem volna oxigén, és az élet megszűnne. Ugye milyen zseniálisan tervezte meg mindezt Isten? Megalkotta a Holdat pontosan a megfelelő méretűnek, és éppen megfelelő távolságra helyezte el a Földtől, itt pedig létrehozta pontosan azt az atmoszférát, amire szükségünk van. Egy hatalmas légóceánban élünk – mely 78% nitrogént és 21 % oxigént tartalmaz. Ezek az elemek folyamatosan keverednek a Holdnak az atmoszférára gyakorolt hatása miatt. Ez hasonlít a tengerek árapályára, és biztosítja, hogy az oxigén mindig megfelelő arányban legyen jelen. Bár folyamatosan bocsátjuk ki a szén-dioxidot a légkörbe, ezt elnyeli ez a hatalmas légóceán, így továbbra is életben maradunk. Ha az atmoszféra nem olyan vastag lenne, mint amilyen, akkor összezúzna minket a milliárdnyi űrszemét és folyton meteorok zuhannának a bolygóra. Ki vigyáz rád ennyire? Isten! Ő a hét minden napján, huszonnégy órában gondoskodik rólad. Hát nem örülsz neki?

E.W. Kenyon: A név az evangéliumokban 8.rész

,,Szül pedig fiat, és nevezd annak nevét Jézusnak, mert Ő szabadítja meg az Ő népét annak bűneiből.”  (Mát. 1:21)


Keveset tudott akkor még Mária arról, hogy mit jelentett ez az angyali látogatás és az a parancs, hogy az Ő nevét nevezzék Jézusnak.
Ez a név mindmáig növekszik, és az egész földkerekséget betölti immár.
E név jelentése — igazság, szeretet, megigazultság, civilizáció, feltalálás, felfedezés, művészet,
irodalom, zene, egészség, boldogság, otthon, és még ennél is jóval többet jelent, ahogy azt már felfedeztük a név tanulmányozása során.
„Imé, a szűz fogan méhében, és szül fiat, s nevezi azt Immánuelnek [vagyis megtestesülésnek].” (Ésa.  7:14)
Az Immánuel jelentése — velünk az Isten. A velünk az Isten jelentése pedig — a megtestesült Isten.
És az Ige testté lett és lakozék miközöttünk — most pedig ennek a megtestesült Istennek a neve
ragadja meg a figyelmünket.
„És gyűlöletesek lesztek az én nevemért.” (Mát. 10:22)
Jézus tudta, hogy milyen helyet foglal majd el az Ő neve az emberek között. Tudta, lesznek olyanok, akik annyira szeretik e nevet, hogy meghalnak érte; mások annyira gyűlölik majd, hogy még gyilkolnak is miatta — a bűnösök reszketnek, a szentek pedig örvendeznek e névtől.
„És az Ő nevében reménykednek majd a pogányok.” (Mát. 12:21)
Milyen igaz! Jézus neve az egyetlen név, ami megállíthatja a háborút a nemzetek között.
Ez a név magában hordozza a szeretetet, az életet, a világosságot, a szabadságot, az örömet.
„És aki egy ilyen kis gyermeket befogad az én nevemben, engem fogad be.” (Mát. 18:5)
A gyerekeknek, először az emberi történelem során, van egy barátjuk — a gyerekeket be lehet fogadni az Ő nevében.
És micsoda ítélet vár majd mindazokra, akik akárcsak egyet is sértettek vagy bántalmaztak ezen
kicsinyek közül, akik Őbenne vagy az Ő nevében hittek!
Milyen különösen értékes az, ahogy Jézus összeköti az Ő nevét az ember gyermekkorával.
A 20. vers beavat minket abba a titokba, hogy Krisztus egy a hívőkkel, amikor összejönnek.
27 „Mert ahol ketten vagy hárman egybegyűlnek az én nevemben, ott vagyok közöttük.” (Mát. 18:20)
„Mert sokan jönnek majd az én nevemben, akik ezt mondják: Én vagyok a Krisztus; és sokakat elhitetnek.” (Mát. 24:5)
Mennyire megértette Jézus, hogy mit fog jelenteni az Ő neve a világnak!
Tudta, hogy hamis tanítók és csalók fognak jönni az Ő nevében, és előre figyelmeztette az egyházat
erre a veszélyre, amellyel szembe kell majd néznie az idők során.
„Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Szellemnek nevében.” (Mát. 28:19)
Ez a „nagy küldetés” és a keresztség apostoli formulája.
A név Márk evangéliumában
Márk evangéliumában csupán négy utalást találunk a név használatára.
„János pedig felele néki, mondván: Mester, látánk valakit, aki a Te nevedben ördögöket űz, aki nem követ minket; és eltiltottuk őt, mivelhogy nem követ minket. Jézus pedig monda: Ne tiltsátok el őt; mert senki sincs, aki csodát tesz az én nevemben és mindjárt gonoszul szólhatna felőlem.” (Márk 9:38-39) 

Láthatjuk, hogy Jézus neve már halála előtt hatalmas volt; voltak emberek, akik ördögöket űztek és
betegeket gyógyítottak az Ő nevében még az Ő halála, feltámadása és az Atya jobbjára való felmagasztalása előtt.
Ez önmagában is döbbenetes tény, és érdemes mélyen elgondolkoznunk rajta.
„És lesztek gyűlöletesek mindenki előtt az én nevemért; de aki mindvégig megmarad, az megtartatik.” (Márk 13:13)
Jézus tudta, hogy az Ő neve miatt gyűlölni fogják követőit a világban, és ezzel a figyelmeztetéssel
készíti fel őket erre.
„Azokat pedig, akik hisznek, ilyen jelek követik: az én nevemben ördögöket űznek; új nyelveken szólanak. Kígyókat vesznek föl; és ha valami halálost isznak, meg nem árt nékik: betegekre vetik kezeiket, és meggyógyulnak.” (Márk 16:17-18) 
Ez az a nagy megbízatás, amit Ő adott a tanítványoknak.
Jézus ebben az igeversben említ még néhány dolgot, amit ez a név visz majd véghez.
Szinte zavarbaejtő, ha arra gondolunk, hogy a világegyetem Istene megadja az emberiségnek azt a
jogot, hogy használja az Ő nevét — törvényes jogot az embernek, hogy használja Isten Fiának erejét és hatalmát.
Ebben a névben az anya gyermekére helyezheti kezét és gyógyulást szerezhet számára.
Az eredeti görög szöveg szerint: „a hívők” kezeiket a betegekre fogják tenni ebben a névben, és azok meg fognak gyógyulni.
Ez magában foglalja Isten minden gyermekét: nem különleges ajándék, nem különleges hit — hanem egyszerűen csak „a hívők” -ről van szó.
Jézus azt mondta: „Íme, én tiveletek vagyok minden napon a világ végezetéig” , és Ő jelenleg is ily módon van velünk.
Megadta nekünk az Ő nevének használatát, és ha elmegyünk a pogány népekhez hirdetni az Ő
kegyelmét, úgy fogunk cselekedni, ahogy azt Pál is tette Málta szigetén, és sok más helyen.
Ebben a névben kell kiűzni az ördögöket, ebben a névben kell meggyógyítani a betegeket, és ebben a névben történnek más hatalmas csodák is, amelyek hatására azt kérdezik majd az emberek: „Ki ez a Jézus, akinek a nevében ti munkálkodtok?”
Istennek sohasem volt szándékában, hogy bármilyen változás legyen a módszerekben vagy a
szolgálatban az idők során. Csupán azt akarta, hogy a nemzetek fejlődésével nagyobb teret nyerjenek ezek a módszerek, viszont a Jézus nevébe helyezett csodaelem legyen az, ami mindenhol megnyitja a zárt ajtókat az egyház számára; ezáltal gyógyuljanak meg a betegek; ezáltal törjön meg a sátán ereje az emberek élete felett, és ezáltal váljanak szabaddá a foglyok.
Mindennek e láthatatlan megváltó nevében kell megtörténnie.
A név Lukács evangéliumában:
Lukács evangéliumában hét utalás van a névre; röviden tekintsük át ezeket.
„Valaki e kis gyermeket befogadja az én nevemben, engem fogad be; és valaki engem befogad, azt fogadja be, aki engem elküldött: mert aki legkisebb mindnyájan ti közöttetek, az lesz nagy.” (Luk. 9:48)
Ugyanezzel a gondolattal már találkoztunk Máté evangéliumában. Jézus megbecsüli a kisgyerekeket, és helyet ad a gyerekeknek a gyülekezetben.
Nem elég hittanórára járatni gyermekeinket. A gyerekeknek megvan a saját helyük a gyülekezetben, és ne olyan valaki tanítsa őket, akinek még üdvössége sincs. Isten valóságos szolgája oktassa őket.
Egy másik meglepő dolgot is közöl velünk ez a vers — „Valaki e kis gyermeket befogadja az én
nevemben, engem fogad be.”

Ezek szerint az Ő neve azonos őmagával.
„Aki az ilyen gyermekek közül egyet befogad az én nevemben, engem fogad be.”
Jézus megtanítja nekünk az Ő nevének szentségét. „Felelvén pedig János, monda: Mester, láttunk valakit, aki a Te nevedben ördögöket űz; és eltiltottuk őt, mivelhogy Téged nem követ mivelünk. És monda néki Jézus: Ne tiltsátok el: mert aki nincs ellenünk, mellettünk van.”
(Luk. 9:49-50)
Jézus azt mondta Jánosnak: Ne tiltsátok meg neki. Hadd csinálja tovább. Hála Istennek mindazokért akiken segítettek, akár velünk járnak, akár nem.
„Visszatére pedig a hetven tanítvány örömmel, mondván: Uram, még az ördögök is engednek nékünk a Te neved által!” (Luk. 10:17)
A tanítványok lehetőséget kaptak, hogy még Pünkösd napja előtt meglássák Jézus nevének erejét.
„Meglássátok, hogy el ne hitessenek benneteket: mert sokan jőnek el az én nevemben, kik ezt mondják: Én vagyok; és: Az idő elközelgett; ne menjetek azért utánuk.” (Luk. 21:8) 
Jézus tudta, hogy támadnak majd hamis próféták, akik Krisztusnak adják ki magukat.
E fejezet 12. versében azt mondta, hogy a tanítványokat királyok és helytartók elé viszik az Ő nevéért.
„És prédikáltatni az Ő nevében a megtérésnek és a bűnök eltörlésének minden pogányok között, Jeruzsálemtől elkezdve.” (Luk. 24:47)
Ez része a nagy küldetésnek — prédikálni kell az Ő nevében a megtérést és a bűnök eltörlését.
Milyen kevés evangélista és prédikátor kapott megértést erről a hatalmas igazságról — Jézus nevének helyéről az Evangélium hirdetésében!
Az ApCsel 8. fejezetében azt olvassuk, hogy az emberek miután meghallgatták Fülöpöt, aki az Isten
országára és a Jézus Krisztus nevére tartozó örvendetes dolgokat hirdette, elfogadták a Krisztust.
Milyen kevés helyet kap Jézus neve a mai egyházban!
A név János evangéliumában
„Valakik pedig befogadák Őt, hatalmat (jogot) ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, akik az Ő nevében hisznek.” (Ján. 1:12)
Ezek szerint az üdvösség az Ő nevében való hit által jön.
„Amint pedig Jeruzsálemben vala húsvétkor az ünnepen, sokan hívének az Ő nevében, látván az Ő
jeleit, amelyeket cselekszik vala.” (Ján. 2:23)
Egy új elem jelenne meg a kereszténységben, ha értelmes módon megtanítanánk az embereknek azt, hogy mit jelent bűnösként hinni a névnek, majd pedig hívőként hinni a névben.
Bűnösként hittem a névnek; hívőként bele vagyok keresztelve a névbe; most már a névben járok és
élek; és ez az Ember a feje az egyháznak.
Jézus a fej — mi vagyunk a test. Mi bele vagyunk keresztelve a fejbe.
A név a fejhez tartozik, és a fej adja meg nekünk, a testnek azt a jogot, hogy ennek a névnek az
erejében éljünk és járjunk.
Aki hisz Őbenne, nem kerül ítélet alá: aki nem hisz máris ítélet alatt van, mert nem hitt az Isten egyszülött Fiának nevében.” (ASV — American Standard Version)(Ján. 3:18)
Az ember azért kerül ítélet alá, mert nem hitt e névben.
„És akármit kértek majd az én nevemben, megcselekszem azt, hogy dicsőíttessék az Atya a Fiúban. Ha valamit kértek az én nevemben, én megcselekszem azt.” (Ján. 14:13–14)
Ekkor történt meg először, hogy azt tanították az embereknek, hogy egy közbenjáró nevében
imádkozzanak.
Jézus itt megadja a tanítványoknak azt a különleges előjogot, hogy az Ő nevében imádkozzanak.
Egészen eddig a főpapon keresztül imádkoztak. Mostantól fogva azonban az új Főpapon keresztül kell imádkozniuk.
Bárhová mennek, bármit is tesznek, nekik kell viselni annak a nevét, aki az Atya jobbján ül. Jézus
pedig azt mondja, hogy az Atya dicsőül meg a Fiúban, ha mi az Ő nevében imádkozunk és kérünk.
„Ha valamit kértek az én nevemben, én megcselekszem azt.”
Jézus azért ül ott az Atya jobbján, hogy támogassa a kéréseinket, amikor feljutnak az Atya elé az Ő
nevében.
„...akármit kértek az Atyától az én nevemben, Ő megadja néktek.” (Ján. 15:16) 

„És azon a napon nem kérdeztek majd engem semmiről. Bizony, bizony mondom néktek, hogy amit csak kérni fogtok az Atyától az én nevemben, Ő megadja néktek. Mostanáig semmit sem kértetek az Atyától az én nevemben: kérjetek és megkapjátok, hogy a ti örömetek teljes legyen.” (Ján. 16:23–24)
Íme a hatalmas ígéret, Krisztus nevében.
Ebből világosan láthatjuk az egyház csodálatos imaéletének törvényes alapját — a jogot Jézus nevének megszorítások nélküli használatára.
Ha mi Isten gyermekei vagyunk, mindaz, ami ebben a névben van, hozzánk tartozik.
Nem az a kérdés, hogy méltók vagyunk-e erre; arról van szó, hogy Ő elfoglalta a helyét a mennyben, mi pedig mint fiak és leányok elfoglaljuk a mi helyünket és élünk a jogainkkal.

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Mondta nekik Jézus: Gyertek, ebédeljetek.” (János 21,12)

A hívő ezekkel a szavakkal lesz meghívva Jézus szentséges közelébe: „Gyertek, ebédeljetek”, ami annyit tesz, mint asztalához ülni, ebédjében osztozkodni. Némelykor annyit jelent ez, mint mellé ülni és fejünket a Megváltó mellére hajtani.
Meghívattunk borospincéjébe és ünnepi termébe, hol a kiengesztelő szeretet zászlaja leng fölöttünk. „Gyertek, ebédeljetek.”

Ezek a szavak egy pillantást engednek vetni Jézussal való egyesülésünkre, mert Ő maga az az egyetlen eledel, melyet élvezhetünk, ha Jézussal ebédelünk. Óh, mily boldog egyesülés!

Oly mélység rejlik abban, hogy így Jézussal ehetünk, amit az ész nem képes megérteni. „Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az én bennem marad és én is abban.” Ez egyúttal meghívás, a szentek közösségének élvezésére is.

A keresztyének különböző véleménnyel lehetnek sok pontra nézve, de szellemi éhsége mindegyiknek ugyanaz. S ha nem is tudunk mindnyájan egyenlően érezni, mégis élvezhetjük ugyanazt az életkenyeret, mely a mennyből jön.
Jézus közösségének asztalánál egy poharunk és egy kenyerünk van. Ha a szeretet pohara körüljár, átkaroljuk egymást mindnyájan szívbeli szeretettel és imádkozunk azért a szeretetért.
Gyertek közelebb Jézushoz, úgy minél tovább, annál bensőbben egybekötve fogjátok magatokat érezni mindazokkal, kik ugyanazt a mannát élvezik, mint mi. Ugyanúgy látjuk itt az erő forrását is.
Krisztusra nézni annyit tesz, mint élni, de a szolgálatához való erőt akkor nyerjük, ha „eljövünk és ebédelünk” Vele. Sokféle szükségtelen gyengeségben szenvedünk, mivel Mesterünk e felszólítását elhanyagoljuk.

Egyikünk sem kénytelen sovány ellátásra szorítkozni. Ellenkezőleg, az evangélium velejétől és kövérségétől kell fejlődnünk, hogy azok által erőt nyerve, az Úr szolgálatához való képességek mindegyike a legmagasabb fokig kifejlődjön bennünk.
Ha tehát Krisztus közellétét és a Vele való egyesülést akarjátok teljesen élvezni, ha az Övéit akarjátok szeretni és az Úr Jézustól nyerni erőt, „gyertek, ebédeljetek” Vele hit által.

Példabeszédek 22. rész


1. Kivánatosb a jó hírnév nagy gazdagságnál; ezüstnél és aranynál a kedvesség jobb.
2. A gazdag és szegény összetalálkoznak, mindkettőt pedig az Úr szerzi.
3. Az eszes meglátja a bajt és elrejti magát; a bolondok pedig neki mennek és kárát vallják.
4. Az alázatosságnak bére az Úr félelme, gazdagság és tisztesség és élet.
5. Tövisek és tőrök vannak a gonosznak útában; a ki megőrzi a maga lelkét, távol jár azoktól.
6. Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól.
7. A gazdag a szegényeken uralkodik, és szolgája a kölcsönvevő a kölcsönadónak.
8. A ki vet álnokságot, arat nyomorúságot; és az ő haragjának vesszeje megtöretik.
9. Az irgalmas szemű ember megáldatik, mert adott az ő kenyeréből a szegénynek.
10. Űzd el a csúfolót, és elmegy a háborgás is, és megszünik a patvarkodás és a szidalmazás.
11. A ki szereti a szívnek tisztaságát, beszéde kedvesség: annak barátja a király.
12. Az Úrnak szemei megőrzik a tudományt; a hitetlennek beszédét pedig felforgatja.
13. A rest azt mondja: oroszlán van ottkin, az utczák közepén megölettetném.
14. Mély verem az idegen asszonyoknak szája; a kire haragszik az Úr, oda esik.
15. A gyermek elméjéhez köttetett a bolondság; de a fenyítés vesszeje messze elűzi ő tőle azt.
16. A ki elnyomja a szegényt, hogy szaporítsa az ő marháját; a ki ád a gazdagnak: végre szűkölködésre jut.
17. Hajtsd füledet, és hallgasd a bölcseknek beszédeit; és a te elmédet figyelmeztesd az én tudományomra.
18. Mert gyönyörűséges lesz, ha megtartod azokat szívedben; legyenek együtt állandók a te ajkaidon!
19. Hogy az Úrban legyen a te bizodalmad, arra tanítottalak ma téged, igen, téged.
20. Nem írtam-é néked drága szép tanulságokat, tanácsokban és tudományban?
21. Hogy tudtodra adjam néked az igazság beszédinek bizonyos voltát: hogy igaz beszédet vígy válaszul elküldőidnek.
22. Ne rabold ki a szegényt, mert szegény ő; és meg ne rontsd a nyomorultat a kapuban;
23. Mert az Úr forgatja azoknak ügyét, és az ő kirablóik életét elragadja.
24. Ne tarts barátságot a haragossal, és a dühösködővel ne menj;
25. Hogy el ne tanuld az ő útait, és tőrt ne keress tennen magadnak.
26. Ne légy azok közt, a kik kézbe csapnak, a kik adósságért kezeskednek.
27. Ha nincs néked miből megadnod; miért vegye el a te ágyadat te alólad?
28. Ne bontsd el a régi határt, melyet csináltak a te eleid.
29. Láttál-é az ő dolgában szorgalmatos embert? A királyok előtt álland, nem marad meg az alsó rendűek között.

Köszöntünk Szent Szellem!: AZ IGAZSÁG ESŐJE

"Sion fiai, vigadjatok és örüljetek, mert Istenetek, az Úr megadta nektek a szükséges esőt, záport hullat rátok ősszel és tavasszal, mint régen." (Jóel 2:23; új protestáns fordítás)

Az izraeliták földművelésre épülő gazdasági életében az eső létfontosságú szereppel bírt a túléléshez. A korai, a szezon közepén bekövetkező és az utolsó (vagy késői) esők nagyon fontosak voltak ahhoz, hogy a gabona növekedjen és bőségesen beérjen az aratásra. Nem nehéz belátni tehát, hogy az időszakos esők jelképrendszerét miért használta az Ige olyan hatékonyan a Szentlélek bőséges kiáradásának ábrázolására(lásd: Jóel 2:28—29).

Valójában a "korai esőt" ebben az igeversben úgy is fordíthatnánk: "az igazság/igazságosság tanítója". Az is része a Szentlélek hatalmas szolgálatának, hogy felmagasztalja és tanítsa Jézus igazságát Isten gyermekeinek életében. Az igazság és az eső több helyen összekapcsolódik a próféták üzenetében. Ésaiás ezt mondja: "Egek, harmatozzatok onnan felül, és a felhők folyjanak igazsággal! (Ézsaiás könyve45:8) 

Hóseás még több segítséget ad az igazság, az eső és a Szentlélek szimbólumrendszerének magyarázatához. "Vessetek magatoknak igazságra; arassatok kegyelem szerint! Szántsatok magatoknak új szántást; mert ideje keresnetek az Urat, mígnem eljön, hogy igazság esőjét adjon néktek." (Hós 10:12)
Nyisd meg a szívedet ma teljes alázattal az igazság csodálatos esője előtt! A jelenlegi drámai időben, amelyben élünk, különleges fontosságot tulajdonítunk Jóel késői esőről szóló próféciájának. Semmiképpen nem állíthatjuk, hogy túlzottan átitatott volna bennünket Isten Lelke, éppen csak kezdjük látni a szárazság megszűnését. Szerte a világon olyan erőteljesen hirdettetik Krisztus igazsága az evangélium gyönyörű üzenete által, hogy több ember válik kereszténnyé, mint bármikor az emberiség történelme során: naponta több mint 78 000 személy. 
Lelkesítő a tudat, hogy részesei lehetünk a Lélek nagy mozgalmának, de az még izgalmasabb, hogy mi magunk is megtapasztalhatjuk személyes életünkben a győzelem erejének késői esőjét!

Imádság a mai napra
"Atyám, itasd át száraz lelkemet az igazság Lelkének teljes kiáradásával!"

Reggeli dicséret: Bizalom

"Félelmet keltve, de igazságosan válaszolsz nekünk, szabadító Istenünk! Benned bízik mindenki a föld széléig és a messzi tengereken."- Zsoltár 65.6


"Semmit, a világon semmit nem tehetünk azért, hogy isteni pártfogásba ajánljuk magunkat. Nem szabad magunkban vagy jó cselekedeteinkben bíznunk. Amikor vétkező, bűnös emberekként jövünk Krisztushoz, nyugalmat találhatunk szeretetében. Isten elfogadja mindazokat, akik teljesen bízva a megfeszített Megváltó érdemeiben Hozzá jönnek. 
Ennek eredményeként szeretet árad a szívből. Bár nincsenek elragadott érzések, de van nyugalmas, békés bizalom. 
Minden teher könnyű, mert a Krisztus által kijelölt iga könnyű. A kötelesség és az önfeláldozás örömmé válik. Az addig sötétségbe burkoltnak tűnő ösvényt az Igazságosság Napjának sugarai világítják meg. Ez az, amikor úgy járunk a világosságban, ahogyan azt Krisztus is tette." 

Ellen Gould White-

Legyen áldott a napod!

Bejegyezte: Hiti

Zsoltárok könyve 136. rész 3.25


1. Magasztaljátok az Urat, mert jó; mert örökkévaló az ő kegyelme.
2. Magasztaljátok az istenek Istenét; mert örökkévaló az ő kegyelme.
3. Magasztaljátok az uraknak Urát; mert örökkévaló az ő kegyelme.
4. A ki nagy csodákat művel egyedül; mert örökkévaló az ő kegyelme.
5. A ki teremtette az egeket bölcseséggel; mert örökkévaló az ő kegyelme.
6. A ki kiterjesztette a földet a vizek fölé; mert örökkévaló az ő kegyelme.
7. A ki teremtette a nagy világító testeket; mert örökkévaló az ő kegyelme.
8. A napot, hogy uralkodjék nappal; mert örökkévaló az ő kegyelme.
9. A holdat és csillagokat, hogy uralkodjanak éjszaka; mert örökkévaló az ő kegyelme.
10. A ki megverte az égyiptomiakat elsőszülötteikben; mert örökkévaló az ő kegyelme.
11. A ki kihozta Izráelt azok közül; mert örökkévaló az ő kegyelme.
12. Hatalmas kézzel és kifeszített karral; mert örökkévaló az ő kegyelme.
13. A ki kétfelé választotta a veres tengert; mert örökkévaló az ő kegyelme.
14. És átvitte Izráelt annak közepén; mert örökkévaló az ő kegyelme.
15. Faraót pedig és seregét a veres tengerbe meríté; mert örökkévaló az ő kegyelme.
16. A ki vezérlette népét a pusztában; mert örökkévaló az ő kegyelme.
17. A ki nagy királyokat vert le; mert örökkévaló az ő kegyelme.
18. És megvert hatalmas királyokat; mert örökkévaló az ő kegyelme.
19. Szíhont, az Emoreusok királyát; mert örökkévaló az ő kegyelme.
20. Meg Ógot, a Básán királyát; mert örökkévaló az ő kegyelme.
21. És örökségül adta az ő földjüket; mert örökkévaló az ő kegyelme.
22. Örökségül szolgájának, az Izráelnek; mert örökkévaló az ő kegyelme.
23. A ki megemlékezett rólunk alacsonyságunkban; mert örökkévaló az ő kegyelme.
24. És megszabadított minket elleneinktől; mert örökkévaló az ő kegyelme.
25. A ki eledelt ad minden testnek; mert örökkévaló az ő kegyelme.
26. Magasztaljátok az egek Istenét; mert örökkévaló az ő kegyelme!

Örömteli mindennapok:Várj Rá és bízz Benne!


Én az Örökkévaló segítségét várom!

,,Várom az Urat, várja az én lelkem, és bízom az ő igéretében.,, 
Zsoltárok könyve 130. rész 5.

Bízz Istenben, hogy hall téged, és válaszolni fog.
Amikor várakozol, azt közvetíted Isten felé, hogy bízol az ígéretében és abban, hogy megtartja a szavát.
Isten sosem siet! A Biblia azt mondja, hogy Isten számára egy nap olyan, mint ezer év, és ezer év olyan, mint egy nap. Felesleges sürgetni Istent.

Amikor saját kezünkbe vesszük a dolgokat és "besegítünk" Istennek, rendszerint bajba kerülünk.
Ne aggódj és ne nyugtalankodj - az csak bajt okoz.
A megnyugvás hitbéli cselekedet.
Amikor problémáink vannak, hajlamosak vagyunk egész éjjel éberen forgolódni miattuk.
Ám ez azt jelenti, hogy nincs hitünk Istenre bízni a helyzetet.

Ő azt mondja:Ne nyugtalankodj!
Emlékezz arra, hogy én mindig veled vagyok, és bízhatsz az időzítésemben.-Ámen!

Áldott szép napot :)



2017. október 15., vasárnap

MAI IGE : Isten valóban létezik 4.rész

„Én alkottam a földet, és én teremtettem rá embert.” (Ézsaiás 45:12)

Tűnődtél már azon, miért nem találtunk életet egyetlen másik bolygón sem, miközben a miénk úgy van tervezve, hogy fenntartson minket és mindennapi szükségeinket betöltse? Érdemes eltöprengeni rajta, igaz? Gondolod, hogy véletlenül van így? A Biblia szerint nem. Ott Isten azt mondja: „Én alkottam a földet, és én teremtettem rá embert.” Tudtad, hogy ha a Föld 10%-kal nagyobb vagy 10%-kal kisebb lenne, akkor az élet, amilyennek most ismerjük, lehetetlen lenne? Vagy hogy épp a megfelelő távolságra vagyunk a Naptól ahhoz, hogy elegendő meleget és fényt kapjunk? Ha távolabb lennénk, megfagynánk, ha közelebb lennénk, nem élnénk túl a hőséget. Gondolkodj el egy percig a Föld tengelye dőlésszögének csodáján! Egyetlen másik bolygó sincs úgy megdöntve, mint a miénk, 23 fokos dőléssel. Ennek köszönhető, hogy a Nap sugarai egy év leforgása alatt a Föld minden részét érintsék, ahogy a Föld megkerüli a Napot. Ha nem lenne a tengelyferdeség, a sarkvidékeken hatalmas mennyiségű jég képződne, és az Egyenlítőnél a hőség elviselhetetlen lenne. De mint egy izgatott és lelkes szülő, aki az újszülött számára készíti elő a gyerekszobát, Isten kifejezetten nekünk készítette a Földet. „Ezt mondja az Úr, aki az eget teremtette, ő, az Isten, aki a földet formálta, alkotta és megszilárdította, nem kietlennek teremtette, hanem lakóhelynek formálta” (Ézsaiás 45:18). Ennyire fontosak vagyunk Istennek, ennyire törődik velünk.

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„De kicsoda szenvedheti el az ő eljövetelének napját?” -(Malakiás 3,2)


Első eljövetele minden külső pompa és hatalom megnyilvánulása nélkül történt a valóságban, mégis kevesen állhattak ellene tanúskodása hatalmának
Heródes az egész Jeruzsálemmel egybe megrémült és csodálatos születésének hírére mindnyájan megdöbbentek. Éppen azok, kik azt vélték, hogy várták Őt, bebizonyították, hogy nagyon csalódtak vallomásukban, mert mikor tényleg eljött, megvetették. Földi élete szórólapát volt, mely megtisztította az Istent vallók nagy halmazát és csak kevesen állták ki a próbát. De milyen lesz az Ő második eljövetele? Melyik bűnös hordozhatja el annak gondolatát? „Szájának vesszejével, és ajkai leheletével megöli a hitetlent.” Mikor megalázkodásában, csak annyit mondott a katonáknak és szolgáknak: „Én, vagyok az” hanyatt estek a földre. Mennyire meg fognak hát rémülni ellenségei, ha még tökéletesebben kinyilvánítja magát, mint Az, „aki jelen van”. 

Halála megrázta a földet és éjbe borította az eget, mennyivel borzasztóbb lesz annak a napnak a fényessége, melyen, mint élő Üdvözítő maga elé gyűjti az élőket és a holtakat? Óh, bárcsak a halál borzalma arra indítaná az embereket, hogy elhagyják bűneiket és csókolgatnák a Fiút, hogy meg ne haragudjon! Ő jóllehet Bárány, de egyúttal Júda törzsének 

Oroszlánja is, ki zsákmányát darabokra szaggatja. S habár a megrepedt nádszálat nem töri el, mindazáltal ellenségeit megrontja vasvesszővel, és mint a cserépedényt összetöri őket. Ellenségei közül egy sem állhat meg haragjának szélvésze előtt és meg nem menekülhet bosszújának mindent elsöprő áramlata elől, hanem csak egyedül véren vásárolt szeretett gyermekei nézhetnek boldog várakozással eljövetele elé, remélve, hogy félelem nélkül állnak meg Előtte: megolvasztja és megtisztítja azokat, akik hisznek, s miután őket megtisztította, tiszta aranyként jönnek elő. 
Próbáljuk meg ma magunkat és erősítsük meg a mi hivatásunkat és választásunkat. Óh, Uram, adj nékünk kegyelmet, szabadíts meg minden képmutatástól, hogy őszintéknek találtassunk Előtted a Te megjelenésed napján!

E.W.Kenyon--Szeretet a legnagyobb dolog a világon!


A szeretet sohase zúzta össze vagy törte össze a hit lágyan kibontakozó virágát, mely a bizakodó szívből fakad. A szeretet Isten, aki leleplezi Önmagát előttünk.

Isten szeretet. Ez a szeretet-élet nem más, mint Isten, aki ténylegesen bennünk él, ahogy Jézusban is. "Úgy szeressétek egymást, mint ahogy én szerettelek titeket"

A szeretet, a nagy dolgok között is a leghatalmasabb, a szépek között is a legszebb. Milyen csodálatos az, amikor ez az isteni természet uralmat vesz az emberi szív fölött.

A szeretet az, ami gyönyörűvé teszi az otthont. Amikor a szeretet beköltözik egy családba és ott él, akkor az az otthon a boldogság helye lesz.

A szeretet a legszebb dolog a világon. Talán a legsérülékenyebb is, mégis magában hordozza a legnagyobb elhordozó erőt. Amikor az embert a szeretet uralja, birtokolja és motiválja, akkor nem riad vissza bármilyen áldozattól sem.

A Szeretet adja nekünk mindazt, ami szép

A Szeretet az élet legnagyobb ereje. Az otthon-teremtő erő.

A szeretet ad.Nem csoda, hogy a szeretet akkor van tetőfokán, amikor a kapcsolat a legerősebb! A szív az ember élete. A Szeretet a szív élete.A Szeretet szellemi. Felette áll az érvelés vagy az értelem világának. A Szeretet Isten. Isten behatolása az emberi élet világába.

A szeretetben járás a szeretet útja. A szeretetben való élet az Új Szövetség útja.

A Szeretet a legnagyobb dolog a világon. Isten természete az, mely megnyilatkozott számunkra. Az Új Család Új Törvénye ez: "hogy úgy szeressük egymást, ahogyan Ő szeretett minket".

Nem szerethetünk csak szavakkal. Valóságosan kell szeretnünk.

Heti imagondolatok: AZ IMÁDKOZÓ LELKÜLET ELNYERÉSE

"Imádkozik Istenhez, és Ő a kegyelmébe veszi, hogy az őszintét nézhesse nagy örömmel, és az embernek visszaadja az igazságát." (Jób könyve 33. fejezetének 26. verse)

GYAKRAN NAGYON NEHÉZ IMÁDKOZNI. HOGYAN NYERHETJÜK EL AZ IMÁDKOZÓ LELKÜLETET?

Isten jelenlétében lenni. "Az ima hangozzon bár az Isten-tiszteleten, a családi oltárnál vagy csendes helyen, mindig Isten jelenlétébe helyezi az embert."

Különítsünk el időt az imára. "Nekünk is el kell különítenünk időt az elmélkedésre és imára, valamint a lelki felüdülés elnyerésére. Nem értékeljük az ima erejét és hatalmát úgy, ahogy kellene. Az ima és a hit megteheti mindazt, amit a földi hatalom sohasem."

Különítsünk el egy helyet az imára. "Legyen helyed a titkos imád részére. Jézus is kiválasztott helyet, ahol Istennel társalgott. Hozzá hasonlóan tegyünk mi is. Gyakran rászorulunk, hogy visszavonuljunk ilyen helyre; ha a helyiség még oly szerény is, hogy egyedül legyünk Istennel. A rejtett helyen, ahol egyedül vagyunk, a legtitkosabb kívánságunkat és vágyunkat is elmondhatjuk a végtelenül irgalmas Isten előtt."


A Biblia-olvasás felkészíti az elmét az imára. "Nagyon elhanyagoljuk az ima drága kiváltságát. Isten szavának olvasása felkészíti az elmét az imára. Az ima a keresztény erőforrása. Amikor magában van, tulajdonképpen akkor sincs egyedül, mert annak jelenlétét érzi, aki ezt mondta. 'Íme, én tiveletek vagyok.' " | "Tisztelettel kell tanulmányoznunk a Bibliát, abban a tudatban, hogy Isten jelenlétében vagyunk. Minden tanuló, aki megnyitja a Szentírást, kérje a Szentlélek világosságát, mert azt az ígéretet kapta, hogy el fogja nyerni."

Az ének fegyver a csüggedés ellen. "Fejezzük ki Isten dicsőítését és a hálaadásunkat énekben. Ha kísértés ér bennünket, ahelyett, hogy teret engednénk az érzésünknek, hit által mondjunk hálaéneket Istennek. Az ének olyan fegyver, amit mindig alkalmazhatunk a csüggedéssel szemben."

Gondoljunk Istenre, és dicsérjük őt! "Ha annyit gondolnánk Istenre, mint ahányszor a kegyelmének bizonyítékát tapasztalhatjuk, akkor a gondolatunk állandóan nála időzne; élvezetté válna róla beszélni és a nevét magasztalni."

Mit tegyünk, ha nem akarunk imádkozni? "Ha úgy érezzük, hogy alig van kedvünk Jézussal beszélgetni, akkor imádkozzunk a legtöbbet. Ily módon széttörjük Sátán láncait. A sötétség fellegei eltűnnek, és átérezzük Jézus édes jelenlétét."

ÖSSZEFOGLALÁS ÉS IMAGONDOLAT

Az ördög mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy ne legyen időnk imádkozni. Lefoglal bennünket a televízióval és más szórakozással, hogy az időnket elvesztegessük, és ne maradjon arra, hogy Istennel beszélgessünk. Megtörténhet, hogy a gonosz erő vitát és civakodást, elégedetlenséget és zúgolódást, valamint kritizáló lelkületet ültet belénk, s e dolgok által kiűzi a szívünkből az ima utáni vágyat. Találnunk kell egy csendes helyet, ahol beszélgethetünk a Mennyel. Itt megnyithatjuk a szívünket Isten előtt, letehetjük a terhünket, segítséget kérhetünk, s naponta imádkozhatunk a Szentlélek bölcsességéért, vezetéséért és kenetéért. Imádkozzunk; dicsérjük, magasztaljuk, áldjuk, tiszteljük az Urat imában, énekben és hálaadásban. Áldjad, én lelkem, az Urat, dicsérjed az Ő szent nevét.

ISTENTISZTELETEK-ÉLŐKÖZVETÍTÉSEK


Református:10-órától:

Budai Református Egyházközség
https://www.youtube.com/watch?v=rBNZG6SfLNM

Debrecen-Nagytemplom:
http://www.nagytemplom.hu/tartalom/497/online-istentisztelet


Kispest-Wekerletelepi Református Egyházközség
https://www.youtube.com/watch?v=qpvFZjAxi6M

Baptista:

Kecskemét: Baptista 9-órától!!
http://kecskemetibaptista.hu/elo-kozvetites

Budapest-Bárka Baptista Gyülekzet 10-órától:
https://www.youtube.com/channel/UCqPoTZGNZidqsALJIryM3YQ/live


Katolikus:

Wekerle-telepi Szent József plébánia-Szerintem 11-órától van!

***************************

Karizmatikusok: 

A Budapesti Autonóm Gyülekezetben
https://www.youtube.com/watch?v=FGLOJDYL-bI


Pestszentlőrinci Agapé Gyülekezetből

Krisztus Szeretete Egyház:
https://www.youtube.com/user/KSzEVideo/live

HIT Gyülekezet Románia: 18.00 órától (román idő szerint)
Kódot kell kérni hozzá! Ha kérsz kódot, írj privátba!
http://www.hitms.ro/index.php/koezvetites

Fullertoni Hit Gyülekezet: 
LOS ANGELESI IDŐ SZERINT DÉLELŐTT 10:30 Itthoni idő szerint: 19.30kor
http://www.fullertonhit.com/live.php

Protenstáns: 

Budapest Golgota Gyülekezet

**********************************

Online Istentiszteletek gyűjteménye:



Reggeli dicséret: Jákób fogadalma + Dicsőítések: ÉS MOST Ó JÁKÓB

:Reggeli dicséret: Jákób fogadalma


„Ekkor fogadást tett Jákób és ezt mondta: Ha Isten velem lesz és megőriz engem ezen az úton, amelyen most járok, és ha ad nekem kenyeret, hogy ehessek, és ruhát, hogy legyen mibe öltöznöm, és ha békességgel térek vissza atyám házához, akkor az Úr lesz az én Istenem.”
-1Mózes 28:20-21.

Miután Jákób ügyesen becsapta apját és testvérét, menekülnie kellett. Valószínű, már útközben minden újra lepergett lelki szemei előtt és kegyetlenül elkeseredett. Nem tudta mi vár rá, hova kell mennie. Kétségek gyötörték. Az Úr látta őt és egy igazi megerősítésben részesítette. Amint elaludt, egy égig érő létrát látott, amin az angyalok fel-alá jártak, a létra tetején maga az Úr állt és azt mondta: Jákób! 
Ezt a földet, amin itt fekszel, neked és gyermekeidnek adom. Annyi lesz utódod száma, mint a föld pora. Veled leszek, és nem hagylak el téged.
Micsoda biztatás lehetett ez Jákób számára, akit most épp kétségek gyötörték, hogy vajon mi történik vele a jövőben. Hálás szívvel állított fel reggel ott egy oltárt és a fenti fogadalmat tette. Talán így is fordíthatnánk: Mivel Isten megígérte, hogy megőriz engem ezen az úton, amin elindulok. Megígérte, hogy gondoskodik ételemről, ruhámról, és azt mondta, hogy békességgel térek vissza szülőföldemre, ezért elhatároztam, hogy minden körülmények között Ő lesz az én Istenem.
Isten a Te számodra is adott sok hasonló ígéretet. A Szentírás tele van neked szóló bátorítással. Jákóbhoz hasonlóan határozd el Te is, hogy csak az Úr lesz a te Istened.

Bejegyezte: Gyürüs Panni

Dicséret: ÉS MOST Ó JÁKÓB:

https://www.youtube.com/watch?v=IjeQRJfX0w8


És most ó Jákób, így szól az Úr
A te Teremtõd, Alkotód, ó Izrael
Ne félj én népem, mert megváltottalak
Én téged neveden hívtalak, enyém vagy
Mikor vízen mégy át, én veled vagyok
És ha folyókon, azok el nem borítanak
Ha tûzben jársz, akkor sem égsz meg
és a láng meg nem perzsel téged
Hallgass rám, és szolgám Jákób
És figyelj rám, ó Izrael
Ne félj én népem, mert megváltottalak
Én téged neveden hívtalak, enyém vagy

Mert én vagyok az Úr, a te Istened
Megtartód, Izrael Szentje
Népeket adtam váltságul érted
Mivel kedves vagy és szeretlek téged.

Zsoltárok könyve 25. rész 10.vers


1. Dávidé. Hozzád emelem, Uram, lelkemet!
2. Istenem, benned bízom; ne szégyenüljek meg; ne örüljenek rajtam ellenségeim.
3. Senki se szégyenüljön meg, a ki téged vár; szégyenüljenek meg, a kik ok nélkül elpártolnak tőled.
4. Útjaidat, Uram, ismertesd meg velem, ösvényeidre taníts meg engem.
5. Vezess engem a te igazságodban és taníts engem, mert te vagy az én szabadító Istenem, mindennap várlak téged.
6. Emlékezzél meg, Uram, irgalmasságodról és kegyelmedről, mert azok öröktől fogva vannak.
7. Ifjúságomnak vétkeiről és bűneimről ne emlékezzél meg; kegyelmed szerint emlékezzél meg rólam, a te jóvoltodért, Uram!
8. Jó és igaz az Úr, azért útba igazítja a vétkezőket.
9. Igazságban járatja az alázatosokat, és az ő útjára tanítja meg az alázatosokat.
10. Az Úrnak minden útja kegyelem és hűség azoknak, a kik szövetségét és bizonyságait megtartják.
11. A te nevedért, Uram, bocsásd meg bűnömet, mert sok az.
12. Kicsoda az, a ki féli az Urat? Megmutatja annak az útat, a melyet válaszszon.
13. Annak lelke megmarad a jóban, és magzatja örökli a földet.
14. Az Úr bizodalmas az őt félőkhöz, és szövetségével oktatja őket.
15. Szemeim mindenha az Úrra néznek, mert ő húzza ki a tőrből lábamat.
16. Tekints reám és könyörülj rajtam, mert árva és szegény vagyok.
17. Eláradtak szívemnek szorongásai, nyomorúságaimból szabadíts meg engem.
18. Lásd meg szegénységemet és gyötrelmemet; bocsásd meg minden bűnömet.
19. Lásd meg ellenségeimet, mert megsokasodtak, és gyilkos gyűlölséggel gyűlölnek engem.
20. Őrizd meg lelkemet és szabadíts meg engem; ne szégyenüljek meg, hogy benned bíztam.
21. Ártatlanság és becsület védelmezzenek meg engem, mert téged várlak.
22. Mentsd ki, Isten, Izráelt minden bajából.

2017. október 14., szombat

Csendes percek: SOSEM TÚL IDŐS

Zsoltár: Ének szombatnapra. 

,,Milyen jó hálát adni az ÚRnak, és zengeni neved dicséretét, ó Felséges,hirdetni reggel szeretetedet, hűségedet minden éjjel tízhúrú hangszeren és lanton, zengő hárfán!
Mert megörvendeztettél tetteiddel, URam, kezed alkotásainak ujjongok.
Mily nagyok alkotásaid, URam! Igen mélyek gondolataid!
Az ostoba ember nem ismeri fel, az esztelen nem érti meg.
Ha úgy nőnek is a bűnösök, mint a fű, és kivirul minden gonosztevő, végül mégis el kell pusztulniuk.
De te, URam, magasztos vagy örökké!
Mert ellenségeid, URam, ellenségeid elenyésznek, szétszóródnak a gonosztevők mind.
De engem olyan erőssé tettél, mint mikor a bivaly öklel, és friss olajjal kentél meg engem.
Szemem nyugodtan nézi azokat, akik leselkednek rám, fülem nyugodtan hallja, hogy rám akarnak támadni a gonoszok.
Az igaz virul, mint a pálmafa, magasra nő, mint a libánoni cédrus.
Az ÚR házában vannak elültetve, ott virulnak Istenünk udvarain.
Öreg korban is sarjat hajtanak, dús lombúak és zöldek maradnak,
és hirdetik: Igaz az ÚR, kősziklám ő, akiben nincs álnokság!-,, Zsolt 92.

,,Öregkorban is sarjat hajtanak, dús lombúak és zöldek maradnak.,
, (Zsolt 92,15)

Több hónappal ezelőtt még egy zongorista csatlakozott a gyülekezeti kórushoz, így már négyen lettünk. Elbátortalanodtam, feleslegesnek és megalázottnak éreztem magam.
"Tényleg, 61 évesen nyugdíjba kellene mennem?" - kérdeztem Istent. Aztán, amikor a nővéremnek segítségre volt szüksége a műtéte után, úgy döntöttem, hogy átmegyek egy másik gyülekezetbe, ahol korábban kezdődtek az istentiszteletek.
Csupán egy hónap telt el, amikor közölték, hogy ez a kis gyülekezet azt tervezi, indít egy kórust. Azonnal tudtam, hogy Isten engem hív. Felajánlottam, hogy leszek a zongorista, és nagyon élvezem azóta is, hogy a kórusban szolgálhatok.
Ez a változás nemcsak a prédikációk jobb megértésében segít, mivel azok az anyanyelvemen szólnak, hanem élvezem, hogy új barátokra tettem szert, miközben a régi gyülekezetemben lévő barátaimmal is tartom a kapcsolatot.
Ebből a tapasztalásból megértettem, hogy ameddig akarjuk, Isten vezetni fog, és utat készít számunkra. Nem számít a korunk, ha hallgatunk Isten hívására, örömmel szolgálhatunk.

Imádság: Drága Istenünk! Köszönjük, hogy vezetsz minket, amikor elveszettnek érezzük magunkat. Segíts emlékezni arra, hogy mindig szolgálhatunk, ha akarunk! Ámen.

Ameddig készségesek vagyunk, Isten meg tudja találni a szolgálathoz vezető utat.
Doris Yeung (Samut Prakan, Thaiföld)

IMÁDKOZZUNK A GYÜLEKEZETI ZONGORISTÁKÉRT!

Csendes percek: RENDÜLETLENÜL KITARTANI

,,A reménység hitvallásához szilárdan ragaszkodjunk, mert hű az, aki ígéretet tett. ,, (Zsid 10,23)

,,Mivel pedig, atyámfiai, teljes bizalmunk van a szentélybe való bemenetelhez Jézus Krisztus vére által, azon az új és élő úton, amelyet ő nyitott meg előttünk a kárpit, vagyis az ő teste által; és mivel nagy papunk van az Isten háza felett: járuljunk azért oda igaz szívvel és teljes hittel, mint akiknek a szíve megtisztult a gonosz lelkiismerettől, a testét pedig megmosták tiszta vízzel. A reménység hitvallásához szilárdan ragaszkodjunk; mert hű az, aki ígéretet tett. Ügyeljünk arra, hogy egymást kölcsönösen szeretetre és jó cselekedetre buzdítsuk. Saját gyülekezetünket ne hagyjuk el, ahogyan egyesek szokták, hanem bátorítsuk egymást; annyival is inkább, mivel látjátok, hogy közeledik az a nap.,, - Zsid 10,19-25.

Egyre jobban kételkedtem, hogy jó angoltanárt választottam, amikor azért küzdöttem, hogy C osztályzatnál jobb jegyet kapjak az óráján. Aztán kaptam egy újabb C osztályzatot, viszont csak egy javítás volt a dolgozatomon. Kitörölt olyan szavakat, amelyeket a drámai hatás miatt tettem bele. Amikor érdeklődtem, azt válaszolta, hogy a művészi stílust tartogassam a saját írásaimra, ne erre az órára. Ez a gyenge osztályzat segített, hogy kitartó legyek, és a tárgyat A osztályzattal zárjam.

Gyakran látjuk a kitartás jutalmát a Biblia történetein keresztül, köztük Bartimeus történetében. Jézus kifelé haladt Jerikóból, amikor Bartimeus, a vak férfi kiáltott hozzá (Mk 10,46-52). A tömeg próbálta csitítani. Fel is adhatta volna, de ehelyett még hangosabban kiáltott, kérte Jézust, hogy gyógyítsa meg. Jézus meggyógyította, és Bartimeus követte őt, Istent dicsőítve. Bartimeus bizonyára boldog volt, hogy nem adta fel.

Amikor olyan helyzetben találjuk magunkat, amelyre nincs befolyásunk, és nem látunk jó kimeneti lehetőséget, elbátortalanodhatunk. De még ha azt gondoljuk is, hogy senkit nem érdekel, rendületlenül kitarthatunk, és továbbra is helyesen cselekedhetünk, mert hű az Isten. Időnként az életünk sötétnek tűnhet, de Isten segít reménység között élni.

Imádság: Istenünk! Bátoríts és segíts, hogy a reménységünk felülemelkedjen azon, amit a szemünkkel látunk! Ámen.

Isten erőt ad a kitartáshoz.
Charles J. Huff (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK A TANÁROKÉRT!

E.W. Kenyon: A hit helye az Ő nevének használatában 7.rész

Aki imádkozva tanulmányozza az Igét, szembesül azzal a ténnyel, hogy Jézus sehol sem említi a hitet vagy a bizalmat, amikor nevének használatáról beszél — csupán jövő időbe teszi. 

Vegyük példaként a Márk 16:17–18 verseket:
„Azokat pedig, akik hisznek, ilyen jelek követik: az én nevemben ördögöket űznek; új nyelveken szólanak. Kígyókat vesznek föl; és ha valami halálost isznak, meg nem árt nékik, betegekre vetik kezeiket, és
meggyógyulnak.” 

Ennek a szó szerinti fordítása így hangzik: „A hívők ezeket a dolgokat fogják megtenni az én
nevemben.”
Magától értetődő, hogy csakis a hívőknek van meg az a joguk, hogy használják Jézus nevét. Az Ő nevének használati joga az egyházra ruházott áldás. Olyan jog, amivel Isten minden gyermeke rendelkezik.
Nekünk négyszeres jogunk van arra, hogy használjuk e nevet.
Először, mi beleszülettünk Isten családjába, és a név a családhoz tartozik.
Másodszor, belekeresztelkedtünk a névbe, és mivel be vagyunk keresztelve a névbe, magába
Krisztusba vagyunk bekeresztelkedve.
Harmadszor, Jézus nekünk adományozta, meghatalmazást adott nekünk erre.
Negyedszer, nekünk, mint követeknek, küldetésünk van arra, hogy hirdessük a nevet a nemzetek
között.
Mivel ez a hatalom ránk lett ruházva, mi Krisztus képviselőiként cselekszünk.
Tesszük ezt először a születési jogunk alapján; másodszor azon az alapon, hogy be vagyunk
keresztelve ebbe a névbe; és harmadszor, mivel törvényes joggal vagyunk felruházva, hogy használjuk ezt a nevet.
Végül azon az alapon, hogy mint követeknek, küldetésünk van arra, hogy hirdessük ezt a nevet a
nemzetek között.
Én nem értem, miért kellene valami különleges hit ahhoz, hogy használjuk Jézus nevét, hiszen ez a név már törvényesen a miénk.

Ha lenne ezer dollárom a bankban, nem volna szükséges semmilyen tudatos hitcselekedet ahhoz, hogy kiállíthassak egy csekket száz dollárról. Ha viszont ezeregyszáz dollárt akarnék kivenni az ezer dolláros bankbetétemről, ez esetben már hitre lenne szükségem.
Néhányunkkal bizony megtörtént már az a kellemetlenség, hogy túlléptük a földi bankszámlánkat,
Jézus Krisztus befejezett műve által viszont a mennyei bankban olyan betétünk van, amit lehetetlen
túllépnünk.
Ez már a miénk. Ez a mi áldásunk, ez örökre a miénk. Hála ezért Istennek!
Ha te gyermek vagy, akkor Istennek örököse vagy — Krisztusnak pedig társörököse —, megvan a
jogod, hogy használd Jézus nevét. A családban elfoglalt helyed adja ezt a jogot, hogy használhatod e nevet.
Hiszem, hogy eljön az idő, amikor hívők sokasága éli majd ezt az egyszerű hitéletet. Ösztönösen,
szinte napról napra, ebben a fenti világban fognak élni, ahol meglátják majd, hogy Jézus nevében
ugyanannak az erőnek és hatalomnak teljességében vannak, amiben Krisztus volt, amikor itt járt a földön.
Mi még csak a csecsemőkor állapotában vagyunk. Azzal próbálkozunk, hogy legyen hitünk,
megpróbálunk hinni, és amikor összejövünk alkalmainkon, mindenki a másikat sürgeti valami olyan dolog megtételére, amit maga sem tesz meg.
Sokszor úgy tűnik, mintha csak játszadoznánk egymást ugratva.
Olyan igei kifejezéseket és magasztos hangzású frázisokat használunk, amik semmit sem jelentenek
belső tudatunknak.
Hála Istennek, néhányunk már kezdi meglátni ezt az új világosságot, ami azonban csak akkor jön, ha alaposan tanulmányozzuk és valóban átgondoljuk ezt a problémát.
Túl sokan vannak, akik hallgatják a prédikátorokat, állandóan csak hallgatják őket, de sohasem
emésztik meg a hallottakat, sohasem gondolkodnak önállóan — őket hívta így Jézus: az Ige hallgatói és nem megtartói.
Abban a pillanatban, ha valaki valóban átgondolja ezt a problémát, a Krisztusban való élet egy új
világába fog felemelkedni, és valóban uralkodni kezd az élet birodalmában.
Akkor majd képes lesz szembeszállni a démonokkal és a betegségekkel, és le is fogja győzni azokat.
Élvezni fogja majd Krisztus befejezett munkájának gyümölcsét, és belép az Ő örökségének a gazdagságába. Jézus van e névben. Ő maga az a név.
Mindaz ami Ő volt, mindaz amit tett, mindaz ami Ő jelenleg, és mindaz, ami Ő valaha is lesz — benne van e névben most. Megszerezte a gyógyulást; Ő a gyógyulás a számunkra most.
Kielégítette az igazság követelményeit, és Ő lett a mi igazságunk — Ő a mi igazságunk most.
Lement, át a halálon és életre kelt, Ő a mi életünk most.
Ő adott nekünk életet — Ő maga az az élet, amit adott nekünk.
Ő a gyógyulás, Ő az egészség, Ő a győzelem, Ő a mi mindenünk és Ő van mindenben.
E név a gyógyulás

És amikor megadta nekünk azt a jogot, hogy használjuk az Ő nevét a betegek gyógyításában, ez
egyszerűen azért történt, hogy a név használatával előhozhassuk az Ő befejezett munkájának a teljességét, hogy a rászorult emberek megtudják, e név használatában az élő, gyógyító Krisztus van jelen. Nem arról van szó, hogy próbáljunk meg hinni, sem arról, hogy próbáljuk meg megszerezni a
gyógyulást. A hit szükségtelenné válik a szó jelenlegi értelmében.
A gyógyulás már a miénk; ez a név teszi elérhetővé számunkra.
Ez a név a miénk, és ebben a névben található minden segítség, minden győzelem, minden erő, minden egészség.
Ne próbálkozz; ne erőlködj — egyszerűen csak használd a nevet.
Használd ezt a nevet olyan szabadon, ahogy a csekkfüzetedet használod.
A pénz letétbe van helyezve; ezért a csekk kitöltéséhez nem szükséges valamiféle különleges hit;
pontosabban nem vagy tudatában annak, hogy hitet alkalmazol, bár azt teszed.
Jézus nevének használatában is hitet gyakorolsz — ez az ösztönös hit, az a fajta hit, amit olyan
bizonyságok hoztak nekünk, amelyek a kétség árnyékát is kiszorítják.
Minden másfajta hit természetellenes.
Jézus Krisztus második eljövetelekor részünkről a hitnek semmiféle cselekedetére nem lesz szükség
ahhoz, hogy elváltozzunk; semmiféle erőfeszítésre nem lesz szükségünk, hogy elfogadjuk a halhatatlanságot
— egyszerűen csak halhatatlanná válunk — el fogunk változni.
Ez benne van a tervben, Isten örök programjában. Nem lesz szükség különleges hitre a
feltámadáshoz — a feltámadás benne van a programban. Az Ő terve.
Ha megértenénk az Ő mának szóló programját, a betegek abban a pillanatban meggyógyulnának,
amint a betegség megérinti őket.
„Ha annak a Szelleme lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halálból, ugyanaz, aki feltámasztotta Krisztus Jézust a halálból, megeleveníti [vagyis meggyógyítja] a ti halandó testeiteket is az Ő tibennetek lakozó Szelleme által.”
Ez itt nem a feltámadásunkra vonatkozik; ez a testünkre vonatkozik mostani állapotában (a halandó azt jelenti, ki van téve a halálnak). A mi testünk a sírban nem lesz halandó, hiszen már meghalt, sem a szellemünk nem marad a halott testben.
Ez a terv egy része — a Szellem e célból lakik bennünk.
Nem az egyedüli cél, de az egyik oka az Ő bennünk lakozásának, hogy meggyógyítsa a mi fizikai
testünket azokból a betegségekből, amik folytonosan ránk próbálnak akaszkodni.
Amikor megértjük ezt, nem próbálkozunk majd azzal, hogy hitet gyakoroljunk a gyógyulásunk vagy
bármilyen más szükségletünk átvételekor — mert egyszerűen fel fogjuk ismerni azt a tényt, hogy a
gyógyulás, a szükségleteink betöltése benne van a programban, része a programnak és elfogadjuk azt, ami már hozzánk tartozik.

Vegyük például ezt az Igét:
„Aki a mi bűneinket maga vitte fel testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván, az igazságnak éljünk; akinek sebeivel gyógyultatok meg” , vagyis akinek sebeivel mi gyógyultunk meg.
Ő vitte fel a mi bűneinket az Ő testében a fára és Ő azok miatt a bűnök miatt halt meg, mi pedig
hisszük, hogy meghaltunk Ővele együtt — így nem kell újra meghalnunk a bűnnek.
Életre keltünk. Ő életre kelt és mi életre keltünk Vele együtt.
Meghaltunk a bűneinknek, meghaltunk a régi természetünknek, meghaltunk a betegségeinknek, és
feltámadtunk az Ő életének teljességében. Megszabadultunk régi bűnös természetünktől, megszabadultunk azoktól a bűnöktől, amiket valaha elkövettünk, és megszabadultunk betegségeinktől.
Amint megértjük ezt, amint tudatára ébredünk annak, hogy a mi régi bűnös természetünknek semmi joga, semmi hatalma sincs arra, hogy uralkodjék felettünk, mivelhogy halott; akkor nem fogadjuk el többé a
sátán hamisítványát, amit tudatlanságunk miatt próbál ránk erőltetni. Nem fogadjuk el a múltban elkövetett bűneink miatt való kárhoztatást sem, mert Krisztus azokat már elhordozta, és nekünk azokat már sohasem kell újra hordoznunk. Kárhoztatást sem kell elszenvednünk miattuk, mert Ő kárhozatra ment miattuk, és elhordozta azokat.
Következésképpen mi már szabadok vagyunk, és nincsen azért immár semmi kárhoztatásunk nekünk, akik Krisztus Jézusban vagyunk.
Ugyanez igaz a betegségeinkre is. „Betegségeinket Ő viselte és fájdalmainkat hordozta.” (Ésaiás 53:4)
Őt tették beteggé miértünk, és Ő viselte el a mi betegségeinket; amikor feltámadt, a betegség uralma
megszűnt. Ő pedig feltámadt, életre kelt, megszabadulván a betegség hatalmától.
Most már semmi joga a betegségnek, hogy ránk erőltesse magát, a sátánnak pedig semmiféle joga
nincs arra, hogy bármilyen betegséget helyezzen ránk.
Szabadok vagyunk!
Amikor jönnek ezek a betegségek és bajok, ezeket éppen úgy kell kezelnünk, ahogy a múltbéli
bűneinkkel is tesszük.
Lehet, hogy az ördög megpróbál minket kárhoztatás alá helyezni oly módon, hogy felidézi előttünk
múltbéli bűneinket, mi azonban azt mondjuk neki: „Sátán, nincs nekünk már semmi kárhoztatásunk, mert mi Jézus Krisztusban vagyunk. Ő elbánt már azokkal a bűnökkel és eltörölte azokat, és te már nem tudod azokat előhozni. A bűnök fényképét előhozhatod, de magukat a bűnöket nem, mivel azok már el lettek törölve.”

Törvényes jogaim
Amikor az ördög megpróbál betegségeket helyezni rám, jogom van azt mondani neki: „Sátán, ezeket a betegségeket Jézus az Ő testében már elhordozta, neked nincs jogod arra, hogy előhozd ezek fényképeit és ezekkel ijesztgess engem.”
„Azok a betegségek feltétel nélkül meg lettek semmisítve, én pedig éppúgy szabad vagyok a
betegségtől, mint Jézus teste, amikor feltámadt a halálból. Mivel én Jézus Krisztusban vagyok, te nem teheted rám ezeket.”
És ha a sátán esetleg megtámadná a testemet, nekem csak annyit kell tennem, hogy felhívom az én
Atyám figyelmét a fent említett tényre, a betegségnek pedig el kell mennie, hiszen én már szabad vagyok! Tudom, hogy „az Ő sebeivel én meggyógyultam”.

Ha meggyógyultam, egészséges vagyok.
Tudom, hogy az Ő feltámadása által én megigazultam, és nincs szükségem arra, hogy újra
megigazuljak. Én már igaz vagyok!
Tudom, hogy az Ő élete által életre keltem, és én élek!
Tudom, hogy én meghaltam Vele együtt; tudom, hogy feltámadtam Vele együtt; és tudom, hogy én
Őbenne vagyok. Tudom, hogy az Ő sebeivel meggyógyultam, ha pedig meggyógyultam, akkor én egészséges vagyok. Hála Istennek!

Nekem már semmit sem kell tennem a gyógyulásomért, mint ahogy semmit sem kell tennem a
feltámadásomért, mert Ő az én feltámadásom! Ő az én gyógyulásom!
Ő mondta: „Én vagyok a feltámadás és az élet!”
Ő az én feltámadásom; Ő az én életem; Ő az én gyógyulásom; Ő az én egészségem; Ő az én
győzelmem; Ő a mindenem, és Ő van jelen mindenben.
Most egyszerűen csak elismerem azt a tényt, hogy Ő meggyógyított engem az Ő helyettesítő munkája
során, és ennek köszönhetően én már meggyógyultam.
Eljön az idő, mikor ez a fajta tudás olyan elterjedt lesz, hogy azok a férfiak és nők, akik Krisztusban
vannak és Őbenne járnak, abban a pillanatban meggyógyulnak majd, ahogy megtámadja őket a betegség.
Tökéletes egészségben élnek majd, testileg éppúgy, mint lelkileg és szellemileg.
Így fognak élni, míg testük el nem használódik, és aztán elalszanak Krisztusban.
Éppúgy nem szükséges, hogy testünkben betegséget hordozzunk, mint ahogy nem szükséges, hogy
szellemünkben meg nem bocsátott bűnt hordozzunk.
Az Ő Igéje igaz
Abban a pillanatban, amikor megvallom bűneimet, Ő hű és igaz, hogy megbocsássa bűneimet, és
amikor Ő megbocsát nekem, akkor nekem meg van bocsátva.
Ugyanilyen alapon, amikor megvallom, hogy a sátán betegséget vagy gyengeséget tett rám, Ő hű és
igaz, hogy abban a pillanatban meggyógyítson engem, és én már meg is gyógyultam!
Ő meggyógyított engem a bűnömből, most meggyógyít a betegségemből — hisz mindkettő
ugyanabból a forrásból származik.
Nincs szükség erőlködésre, nem kell véget nem érő harcot folytatnunk a hitért.
Nekünk birtokunkban van az írott Ige, és Isten örökkön örökké fennálló trónja kezeskedik érte.
Az Ige éppúgy nem vallhat kudarcot, mint ahogy Isten sem vallhat kudarcot, és amikor megvallom
bűneimet, bűnbocsánatot nyerek.
Ha én ezt elutasítom, ha ezt kétségbe vonom, elutasításommal, illetve kétkedésemmel kinyilvánítom,
hogy Isten hazug, hogy az Ő Igéje nem igaz, hogy mindaz amit Ő az Írásban mondott, hazugság.
Minden hitetlenség Isten teljességének a megkérdőjelezése.
Ez az Őbenne való újfajta hit szilárddá teszi az ember egész szellemi természetét.
25 Ez a hit Isten hűségességének, és az Igében adott bizonyságoknak a megismeréséből nő ki; ezek a
tények részévé váltak a szellemi ismeretnek, így amikor a hívő „hitet gyakorol”, olyan ösztönösen
cselekszik, mint amikor egy olyan pénzösszegről állít ki csekket, amiről tudja, hogy megvan a bankban.
Eztán már nem több hitre, hanem több tudásra van szüksége, ami ösztönös hitet hoz létre a mi
hatalmas szerető Atya Istenünk irányában.
A megvallás helye
Az egyház még sohasem adott helyet tanításai között ennek az életbevágóan fontos témának, pedig a
megválaszolt ima, Jézus nevének a használata és a hit teljes mértékben ettől függ.
„Annakokáért szent atyafiak, mennyei elhívásnak részesei, figyelmezzetek a mi vallásunknak
(megvallásunknak) apostolára és főpapjára, Krisztus Jézusra.” (Zsid. 3:1)
A kereszténységet a mi megvallásunknak nevezi az Ige, és a Zsidó 4:14-ben ezt mondja nekünk: „ragaszkodjunk megvallásunkhoz” .
A mi bibliafordításunk itt vallást ír, de ennek a görög szónak a jelentése: tanúságtétel szánk
megvallásával.
Ismerjük a Róma 10:9–10-et: „Mert ha a te száddal vallást teszel az Úr Jézusról, és szívedben hiszed, hogy Isten feltámasztotta Őt a halálból, megtartatol [azaz üdvözülsz]. Mert szívvel hiszünk az igazságra,szájjal teszünk pedig vallást az üdvösségre.”
Láthatjuk, milyen helyet foglal el a megvallás az üdvösségben. Ugyanilyen helyet foglal el a hitben járásunk területén is.
A kereszténység megvallást jelent. Nyíltan megvalljuk, hogy kik vagyunk mi Krisztusban, és hogy ki Krisztus nekünk. A megvallásainkkal lehet mérni a hitünket. A hitünk nem tudja túlszárnyalni a megvallásainkat.
Nem a bűnmegvallásról beszélek. Itt most arról van szó, hogy megvallást teszünk a Krisztusban
elfoglalt helyünkről, törvényes jogainkról, arról, hogy mit tett meg értünk az Atya Krisztusban, hogy mit végzett bennünk a Szent Szellem az Igén keresztül, valamint arról, mire képes Ő rajtunk keresztül. Nagyon komoly veszéllyel jár, ha kétféle megvallást teszünk.
Az egyik megvallásunkban megerősítjük az Ige sérthetetlenségét, a másikban viszont kételyeink és
félelmeink jönnek elő.
Valahányszor megvalljuk gyengeségeinket, kudarcainkat, kételyeinket és félelmeinket, lesüllyedünk
ezek szintjére.
Lehet, hogy nagyon buzgón és elszántan imádkozunk, és imáink során meg is valljuk hitünket az
Igében, ennek ellenére a következő pillanatban még azt is kétségbe vonjuk, hogy Ő meghallgatott bennünket, mivel arról teszünk megvallást, hogy nincs meg nekünk az, amiért imádkoztunk. Ez az utóbbi megvallásunk tönkretette az előbbi imánkat.
Egyszer megkért valaki, hogy imádkozzam a gyógyulásáért. Én imádkoztam érte, az illető pedig azt
mondta: „Szeretném, ha továbbra is imádkoznál értem.” Megkérdeztem, mi a kívánsága, miért imádkozzam.
Így felelt: „Hát a gyógyulásomért.” Azt mondtam erre: „Nincs értelme imádkozni. Te épp most tagadtad meg Isten Igéjét.”

Mert az Ige azt mondja: Akik hisznek, betegekre vetik kezeiket, és azok meggyógyulnak; valamint
hogy „akármit kértek az én nevemben, én megcselekszem azt” .
Én a hit imáját imádkoztam, ő azonban nem fogadta el. Megvallásával érvénytelenítette az imámat, és hatástalanná tette az én hitemet.
Megvallásodnak teljes mértékben meg kell egyeznie az Igével, és ha imádkoztál Jézus nevében, ki kell tartanod a megvallásod mellett. A negatív megvallás könnyen megsemmisítheti imád hatását.

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Sőt annak felette most is kárnak ítélek mindent az én Uram, Jézus Krisztus ismeretének gazdagsága miatt.” (Filippi 3,8)

Jézus Krisztus szellemi ismerete személyes ismeret. Az Úr Jézust nem ismerhetem valaki más által, ki Őt ismeri. Nem, nekem kell Vele megismerkednem: színről-színre és személyesen kell megismernem. Ez az ismeret tudatos legyen: nem úgy kell megismernem, ahogy az álmodozó álmában látja Őt, hanem az ige kinyilatkoztatása szerint. Mindkét természetét ismernem kell, úgy az emberi, mint az isteni természetet. Ismernem kell hivatalait, sajátságait, működését, gyalázatát és dicsőségét. Elmélkednem és tudakoznom kell felőle, hogy „megtudhassam minden szentekkel egybe, mi a szélessége és hosszúsága és mélysége és magassága az Isten jóvoltának. És megismerhessem a Krisztusnak minden ismeretet feljebb való szeretetét.” 
Krisztusnak ismerete szeretetre buzdító legyen. Ha Krisztust általában megismerem, akkor meg kell szeretnem Őt. 
Az Ő lényének porszemnyi szívismerete többet ér fejbölcselettel telt hajórakományoknál. 
Az Ő személye felőli tudásunk, olyan ismeret, mely minden vágyunkat kielégíti. Ha Megváltómat ismerem, színig megtelik érzületem.

Érzem, hogy Benne birtoklom azt, ami után lelkem eped. Ő „az Istennek ama kenyere, mely a mennyországból jött alá és életet ad e világnak. Ő az életnek kenyere, aki Hozzá jön, nem éhezik meg”. Egyúttal ez buzdító ismeret. Minél jobban ismerem Barátomat, annál többet szeretnék felőle tudni. Minél feljebb hágok, annál inkább vágyódik tekintetem a csúcs után, mely fejem felett a felhőkbe nyúlik, és annál hatalmasabban igyekeznek lépteim fel a magasba. Minél többet kapok, annál többet szeretnék birtokolni. Mint a fösvényt az ő kincse, engem is folyton nagyobb vágy fog el Aranyom után. 
Jézus Krisztus ilyen ismerete mindenekfelett boldogító ismeret. 
Valóban olyan emelő, hogy sokszor messze felülemel minden nyomorúságon, kételyen és szenvedésen, mert az örökké élő Megváltó halhatatlanságával karol át engem és körülövez az örökkévaló öröm aranyövével. Jöjj kedves lélek, ülj Jézus lábaihoz, tanulj ma Tőle.

E.W. KENYON- Új teremtés valósága

Részlet az- E.W. KENYON- „Új teremtés valósága” című könyvéből a 72-73-as oldalakról.



A korai gyülekezet az új teremtés valóságában élt. Ők valóban megmutatták, hogy ők az Isten igazsága a Krisztusban. Amikor befogadták az Atya igazi természetét, ez a természet igazzá ( megigazulttá) tette őket. Amikor befogadták az Atya szeretet - természetét, a szeretet fiaivá tette őket. Ezért tudtak minden üldöztetést úgy elszenvedni, hogy közben szerették üldözőiket. Jézus szerette Júdást és szerette azt az embert is, aki szegeket vert az Ő kezeibe és lábaiba. 

Pál szerette azokat az embereket, akik megverték és megkövezték. István, amikor haldoklott, azt mondta: „Atyám, bocsásd meg nekik; nem tudják, mit cselekszenek.” Ez olyan újfajta szeretet volt, amit azelőtt nem ismert a világ. Isten szeretet. Az új teremtés birtokolja az Atya szeretet-természetét. Van azonban még egy másik tulajdonsága Istennek, amiről nem szabad megfeledkeznünk. Megismertük mint szerető Istent, igazságos Istent, szent Istent, de sohasem gondoltunk úgy Őrá, mint a hit Istenére. Pedig kiemelkedő jellemvonása Istennek. Ő hit által teremtette az Univerzumot. Minden, ami létre jött a teremtés- nél, hit által jött létre. Ő csak annyit mondott, „legyen”, és a dolgok meglettek. Isten a hit Istene. Nem kétséges, hogy e könyv minden olvasója vissza fog most emlékezni keresztény életének a kezdetére. Amikor újjászületett, betöltötte őt a szeretet; tele volt akkor a hit szülte buzgósággal. Ha továbbra is a megfelelő tanításban részesült volna, annyira magáévá tudta volna tenni ezt a hit szerinti életet, hogy egész környezetét megrendítette volna. Fontos tudatában lennünk, hogy részeseivé váltunk Isten természetének és hitének. 

Ezt magyarázza ez a rész a Róm.12,3-ban: „Amint Isten adta kinek-kinek a hit mértékét.” Minden ember megkapja az újjászületéskor a hit mértékét. Ez a mérték növekedhet, ahogy használja a hitét. Viszont ez a mai modern oktatás csupán az érzékszerveknek szól, így hatására általában megsemmisül az a hit, amit az ember kap újjászületés során.

2017. október 13., péntek

Isten csodálatos kegyelme: Minden nemzet királya

,,Hogy megtudják, hogy te, akinek neve Jehova, egymagad vagy felséges Isten az egész Földön.” (Zsolt 83:18)

Az emberiség történelmét megörökítő krónikák úgy tüntetik fel, hogy a nemzetek fejlődése, birodalmak emelkedése és bukása az emberi akarat és vitézség függvénye, és hogy az események alakulását nagymértékben az emberek hatalma, becsvágya és szeszélye határozza meg. Isten Igéje azonban félrehúzza a függönyt, és az emberi érdekek, hatalom és indulatok minden akciója és ellenakciója mögött, fölött és által meglátjuk a végtelen irgalmú Isten munkáját, aki csendben, türelmesen viszi véghez akaratát...

Minden, a cselekvés színterére lépő nemzetnek megengedték, hogy elfoglalja helyét a Földön, hogy nyilvánvalóvá legyen, betölti-e a vigyázó és szent Isten szándékát... A nemzetek elvetették Isten elveit, és ezzel saját vesztükbe rohantak, de még így is mindig megmutatkozott, hogy végső soron Isten szándéka valósult meg minden tettükön keresztül.

Erre a leckére Ezékiel prófétát .. csodálatos szimbolikus ábrázolás tanította meg... Bizonyos számú kereket, amely egymást keresztezte, négy élőlény mozgatott... A kerekek elrendezése olyan bonyolult volt, hogy első látásra zavarosnak tűntek, pedig tökéletes összhangban mozogtak. Mennyei lények, akiket a kerubok szárnyai alatti kéz tartott és irányított, hajtották ezeket a kerekeket; felettük, a zafír trónon volt az örökkévaló Isten; és a trónt szivárvány, az isteni irgalom szimbóluma vette körül. Isten irányítja az emberi események bonyolult játékát is, miként a kerubok szárnyai alatti kéz a kerékszerű alkotmányt. Most is Ő az, aki a kerubok felett ül, s a nemzetek küzdelme és kavargása közepette irányítja a Föld ügyeit.

Hozzánk is szól azoknak a nemzeteknek a történelme, amelyek egymást követve elfoglalták kiszabott helyüket a számukra meghatározott időben... Isten ma is kijelöli a terveiben minden nemzet és minden egyén helyét... Mindenki saját maga dönt a sorsáról, és Isten mindent úgy kormányoz, hogy tervei teljesüljenek.

MAI IGE:Isten valóban létezik 3.rész

„Hát nem tudod, vagy nem hallottad, hogy örökkévaló Isten az Úr? Ő a földkerekség teremtője…” (Ézsaiás 40:28)
Annak ellenére, amit el akarnak hitetni velünk, a tudomány és a Szentírás nem feltétlenül áll szemben egymással. A Bibliát hittel elfogadó tudósok száma rohamosan nőtt a kvantumfizika felfedezése óta, ami bemutatja, milyen csodálatos szimmetria és rend alkotja a világegyetemet. Tudtad, hogy minden idők egyik legzseniálisabb tudományos könyvét nem kevesebb, mint hatvan neves tudós írta, beleértve huszonnégy Nobel-díjas tudományos kutatót is? A könyv címe: Cosmos, Bios, Theos, ami azt jelenti: Világmindenség, Élet és Isten. Az egyik társszerzője, Henry Margenau, a Yale egyetem fizika professzora így összegzi: „Egyetlen meggyőző válasz létezik” a természetben működő bonyolult törvényekre. Vajon mit tart ez a briliáns elme meggyőző válasznak? Az evolúciót? A véletlent? Szerencsés egybeesést? Nem! Margenau hiszi, hogy a válasz: „a mindenható és mindentudó Isten teremtő munkája.” Az Istenbe vetett hit tehát egyben a tudományban való hit is… és Isten tévedhetetlen Igéjében való hit is. A Biblia azt mondja: „Hát nem tudod, vagy nem hallottad, hogy örökkévaló Isten az Úr? Ő a földkerekség teremtője, nem fárad el, és nem lankad el, értelme kifürkészhetetlen. Erőt ad a megfáradtnak, és az erőtlent nagyon erőssé teszi… akik az Úrban bíznak, erejük megújul, szárnyra kelnek, mint a sasok, futnak, és nem lankadnak meg, járnak, és nem fáradnak el.” (Ézsaiás 40:28–31). Ez azt jelenti, hogy imádság által rácsatlakozhatsz a világmindenség legnagyobb erőforrására és legszeretőbb gondoskodására. Csodálatos! Az, hogy hogyan nézel szembe minden egyes nappal, azon múlik, hogy kire tekintesz. Nézz hát Istenre! Bízz benne! „Bízd az Úrra dolgaidat, akkor teljesülnek szándékaid” (Példabeszédek 16:3).