2017. július 4., kedd

Csendes percek: TÁRSAK

Amikor korán reggel Jézus a város felé ment, megéhezett. Meglátott egy fügefát az út mellett, odament, de semmit sem talált rajta, csak levelet.

Ekkor így szólt hozzá: "Ne teremjen rajtad gyümölcs soha többé!" És hirtelen elszáradt a fügefa. Amikor látták ezt a tanítványok, elcsodálkoztak, és azt kérdezték: "Hogyan száradt el ez a fügefa ilyen hirtelen?" Jézus így válaszolt nekik: "Bizony, mondom néktek, ha van hitetek, és nem kételkedtek, nem csak a fügefával tehetitek meg ezt, hanem ha ennek a hegynek azt mondjátok: Emelkedj fel, és vesd magad a tengerbe! - az is meglesz. És mindazt, amit imádságban hittel kértek, megkapjátok." -Mt 21,18-22. 

,,És mindazt, amit imádságban hittel kértek, megkapjátok.,, (Mt 21,22)

Az egyik barátnőmnek kölcsönadtam a Norman nevű lovamat. Majdnem egy egész évig nála volt. Amikor újra nyár lett, észrevettem, mennyire magányos vagyok nélküle. A fülébe szoktam elsuttogni mindazt, ami velem történt, és minden mást is.
Amíg Norman távol volt, rájöttem, hogy nem feltétlenül csak egy lónak lehet elmondani érzéseimet, megoszthatom azt Istennel is. Felismertem, hogy Isten mindig ott van mellettem, és ott lesz a jövőben is, így tehát megkeresztelkedtem. Szerettem volna jobbá tenni az életemet, és Krisztushoz hasonló lenni.
Tudtam, hogy a Szentlélek fogja világossá tenni számomra, mikor érkezik el a megkeresztelkedésem ideje. Azt is tudom, hogy nem leszek olyan tökéletes, mint Isten, de minden tőlem telhetőt meg kívánok tenni. Mindnyájan hallgathatunk az Isten szavára és a Szentlélek sugalmazására, hogy megtudjuk, hogyan erősödhetünk a hitben, és hogyan mélyíthetjük el Istennel való kapcsolatunkat.

Imádság: Atyánk, köszönjük, hogy meghallgatod imádságainkat. Légy velünk, és segíts bátorítanunk másokat, hogy ők is megtalálják a hozzád vezető utat! "Atyánk, szenteltessék meg a te neved! Jöjjön el a te országod! Mindennapi kenyerünket add meg nekünk naponként. És bocsásd meg bűneinket, mert mi is megbocsátunk minden ellenünk vétkezőnek. És ne vígy minket kísértésbe!" Ámen. (Lk 11,2-4)

Isten mindig figyel ránk.
Lydia Harbor (Montana, USA)


IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK MÉG NEM ISMERIK KRISZTUST!

Köszöntünk Szent Szellem!: ÚJJÁTEREMTÉS

"Kibocsátod a Te lelkedet, megújulnak és újjá teszed a földnek színét." (Zsolt 104:30)

Istenünk kijelenti, hogy a világegyetemben senki sincs hozzá hasonló. Olyan hatalma van, mint egyetlen más lénynek sem (Ézsaiás könyve 45:9-11). Az Úr teremtő hatalma, amellyel a Szentlelken keresztül dolgozik, egyedi, és a Biblia következetesen hangsúlyozza ennek hihetetlen jelentőségét, nem csupán származásunkra vonatkozóan, hanem jelenlegi életünkkel és jövőnkkel kapcsolatosan is.
A mennyei gyógyítás a Szentlélek teremtő hatalmának különösen világos példája. Semmilyen sátáni erő vagy tudósok által kifejlesztett gyógyszer nem képes újjáteremteni élő formában egy megbetegedett vagy megbénult testrészt. Az emberek néha az ördögnek tulajdonítanak sok gyógyítási csodát, és bár igaz, hogy ő valóban okoz fájdalmat, amit azután elvesz, ám arra nem képes, hogy a szervezetben új, élő testrészt vagy szervet teremtsen.
Earnest Minns, az odaszentelt életű laikus vezető - a későbbiekben az én apósom - 1951-ben került kórházba, és egy műtét során felfedezték nála, hogy végzetes, nem műthető stádiumban lévő májrákja van. A sebész összevarrta a vágást, és azt mondta, mindössze pár hónapja van hátra az életből. Miután egy tábori összejövetelen imádkoztuk és böjtöltünk érte, Mr. Minns azonnal és teljesen meggyógyult. A sebészek, akik később megvizsgálták, azt állították, hogy most elképesztő módon olyan egészséges a mája, mint egy fiatal férfinak. Ilyen csodát csakis Isten tehet! Ez nem valami meghatározhatatlan fájdalom pszichikai megszüntetése vagy egy olcsó trükk volt, hanem annak a tagadhatatlan példája, hogyan alkalmazza a Szentlélek Isten teremtő erejét. Az a máj további 35 éven át működött egészségesen és normálisan, míg Mr. Minns egyéb okok miatt el nem hunyt.
Semmilyen sátáni hatalom vagy tudós géniusz nem tudja azt véghezvinni, amit Isten megtehet. Ő az élet Lelke, a földi és mennyei örök életünk Lelke. Figyeld meg az Úr alkotó erejét önmagadban és környezetedben! Dicsőítsd Őt mindezért! Engedd, hogy teremtő hatalma nyilvánuljon meg olyan élethelyzetekben, ahol már emberi megoldás nem létezik. Meglepődsz majd a következményeken!
Imádság a mai napra
"Mennyei Atyám, Istenem, boldogan szemlélem kezed munkáját! Köszönöm, hogy létezésem nem véletlen, jövőm pedig nem az örök elmúlás. Veled enyém az élet és a gyógyító hatalom!"
Garrie F. Williams írása alapján

Reggeli gyöngyszemek: Siessenek Krisztus iskolájába mindazok, akiket megvisel a bűn uralma

„Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek.”
(Mt 11:28)



Most van itt az ideje, hogy fületek meghallja az irgalom gyengéd hangját. A mai nap érkezik el hozzátok a mennyei hívás. Ma az Égben minden azt mondja: Jöjj.
(The Review and Herald, August 17, 1869.)

Jöjj, mert minden készen áll. Aki csak akarja, jöjjön és vegye az élet vizét ingyen. Most van itt az ideje, hogy gyermeki egyszerűségre törekedjünk. Látni akarjuk, ahogy a büszkeség, a hiúság és a könnyelműség mind eltűnik. Az ítélet napja már közel van hozzánk. Férfiak és nők elszántan fognak majd vágyakozni arra az erőre, amely mindenféle más emberi támasznál nagyobb segítséget jelent számukra. Támaszunk csak a hatalmas Jahve karja lehet. Közel már a nap, amikor az emberek cselekedetei és erőfeszítései megítélésre és kiértékelésre kerülnek, és azt szeretnénk, hogy készen álljatok. Könyörgünk nektek, hogy számoljatok le a világ büszkeségével, a hiúsággal és a könnyelműséggel és az élet kérkedésével. Jézus szeret titeket. Jézus szán benneteket. 
Az angyalok sokaságát a megsegítésetekre küldi. És vajon most, miközben az egész Menny rád figyel, neked van-e gondod önmagadra? 
(The Review and Herald, August 17, 1869.)

Vannak, akik félnek szaván fogni Istent, mintha ez elbizakodottság lenne. Imádkoznak az Úrhoz, hogy tanítsa őket, de ugyanakkor félnek bizakodni Isten szavának ígéretében és nem mernek hinni abban, hogy Ő tanított minket. Amíg alázatosan és tanulékony lelkülettel járulunk Mennyei Atyánkhoz, buzgón vágyakozva arra, hogy tőle tanuljunk, addig miért is kételkednénk abban, hogy Isten teljesíti saját ígéreteit? Mikor az ő akaratának megismerésére törekszel, akkor tudnod kell, hogy a vele való együttmunkálkodásban a te részed az lesz, hogy hidd: ő vezetésével, támogatásával és áldásával segít, hogy teljesíthesd akaratát…Krisztus ma is vezeti népét és megmutatja nekik, hol és hogyan munkálkodjanak. 

Alfred Christlieb-Bizonyságaid örökkévaló örökségem

  Illés ezt mondta nekik: Fogjátok meg a Baál prófétáit és megfogták őket és levitte Illés őket a Kison patakja mellé és ott megölte őket. ( l.Kir 18,40)


    
Nem kell-e itt Illésnek szemrehányást tennünk hamis buzgóság és szeretetlen fanatizmus miatt? Nem! Illés az ószövetség embere volt. Ő Isten törvényéhez volt kötve, amely a Mózes könyvében volt megírva. Az 5.Móz 13,1-16 és 17,2-7 pedig nyilvánvalóan megparancsolja, hogy minden bálványimádást és a népnek idegen istenek tiszteletére való csábítását Izraelben halállal kell büntetni.

Számunkra nem érvényes ez betű szerinti értelemben, de a törvény lelke ránk is érvényes. Illés ezzel a tettével ezt mondta a megindultságban ott álló népnek: most bizonyítsátok hiteteket ne csak szátokkal, hanem cselekedeteitekkel is járjatok el Isten akarata szerint! Számunkra, akik az újszövetségben élünk, azt jelenti ez: gondolkozásotok megváltozását Isten iránti engedelmességgel a gyakorlati életben kell hitelesítenetek. A száj bizonyságtétele helyett hitünk bizonyíttassék cselekedettel és élettel!

Illés büntető ítélete a Baál papokon a hitbeli bátorság nagy tette is volt. Illés tudta, hogy a Baál papok Jézabel királynő különös védelme alatt állnak, s hogy ő most ennek a veszedelmes asszonynak minden dühét magára vonja. Isten parancsának a teljesítésétől azonban ez sem riasztotta vissza.

Keresztelő János is így állt Heródes előtt és Pál is Félix előtt.

Illés egy hajszálnyira sem tért el Isten parancsától az uralkodóháztól való félelem miatt.

Ha a hamis prófétákkal külsőképpen egészen másként is kell bánnunk, Illés hitbeli bátorsága példakép marad számunkra arra nézve, hogyan kell az embernek Isten világosan felismert akaratát véghezvinnie anélkül, hogy emberek kedvére vagy haragjára tekintene.

Andrew Kuyvenhoven-Mindennap az Ige fényében-A ZSIDÓK BŰNÖSÖK

A mai napon olvasandó igeszakasz: Róm 2,12-24 



12 Akik ugyanis törvény ismerete nélkül vétkeztek, a törvény nélkül vesznek el, és akik a törvény ismeretében vétkeztek, azok a törvény alapján kapják meg majd az ítéletet.  
13 Hiszen nem a törvény hallgatói igazak Isten előtt, hanem a törvény megtartói fognak megigazíttatni.  
14 Mert amikor a pogányok, akik nem ismerik a törvényt, természetes eszük szerint cselekszik azt, amit a törvény követel, akkor ezek a törvény nélküliek önmaguknak szabnak törvényt. 
15 Ezzel azt bizonyítják, hogy a törvény cselekedete be van írva a szívükbe. Erről lelkiismeretük és egymást vádló vagy éppen védő gondolataik együtt tanúskodnak majd,


16 azon a napon, amelyen megítéli Isten az emberek rejtett gondolatait az én evangéliumom szerint Krisztus Jézus által.  
17 Ha pedig te zsidónak nevezed magadat, aki a törvényre hagyatkozol, és az Istennel dicsekszel,  
18 és ismered az ő akaratát, és meg tudod ítélni, mi a helyes, mert megtanultad a törvényből;  
19 és meg vagy győződve arról is, hogy te a vakok vezetője vagy, meg a sötétben járók világossága,  
20 az oktalanok nevelője, és a kiskorúak tanítója, mivel tied a törvényben az ismeret és az igazság teljessége:  
21 ha tehát mást tanítasz, magadat nem tanítod? Aki hirdeted, hogy ne lopj, lopsz? 
22 Aki azt mondod, hogy ne paráználkodj, paráználkodsz? Aki utálod a bálványokat, templomrabló vagy? 
23 Aki a törvénnyel dicsekszel, a törvény megszegésével gyalázod az Istent?  
24 Bizony "miattatok káromolják az Isten nevét a pogányok között", úgy amint meg van írva. 

"Aki a törvénnyel dicsekszel, a törvény megszegésével gyalázod az Istent?" (Róm 2,23)  

Nem szabad belefáradnunk abba, hogy Istentől tanítást kapunk a bűnre vonatkozóan. A Római levélnek ez az egész első része azt a célt szolgálja, hogy megmutassa nekünk: Krisztus evangéliuma az egyetlen reménység mindnyájunk számára. Ki kell vernünk a fejünkből, hogy hamis támaszokat keressünk. Az összes más ajtónak be kell zárulnia. Akkor majd egyedül Krisztusban fogunk bizakodni, és azon a kapun lépünk be, amelyet Isten nyitott ki.
Ezúttal azt tudjuk meg, hogy a zsidók Isten ítélete alá kerülnek.
Amióta Izráel állam megalakult (1948.), sok beszéd hangzott el, és sok könyvet írtak arról, hogy a zsidóságnak "sajátos a helyzete" Isten előtt. És többnyire keresztyének mondják e beszédeket és írják e könyveket.
Ezért kétszeresen is fontos, hogy elolvassuk a bibliai szakaszt, amelyik azt mondja, hogy az evangéliumon kívül nincs üdvösség a zsidóknak. Ahhoz, hogy üdvözüljenek, nekik is, akárcsak nekünk többieknek, el kell égetniük az összes "hitelkártyát", és egyedül Jézusban kell reménykedniük.
A nem zsidók sem üdvözülhetnek lelki örökségük alapján. Pál maga írta meg, hogyan kellett neki átmenni egy olyan folyamaton, amelynek során feladott mindent, amiről valamikor azt hitte, hogy érdemként szolgálhatna neki Isten előtt - a faj eredetéből fakadó büszkeséget, a vallásos neveltetéséből eredő dölyföt, azt a bizodalmat, amelyet az Isten ügyéért végzett buzgó munkájába vetett. Egy időben azt hitte, hogy ez mind "jól jön majd neki". Aztán felfedezte, hogy teljesen el kell vetnie, és semmi mást nem szabad kívánnia, csak azt, hogy megismerje Jézus Krisztust (Fil 3,4-11).
A zsidók hajlottak arra, hogy dicsekedjenek a törvénnyel. Büszkék voltak arra, hogy birtokolják a kijelentést. Pál azt állítja, hogy ők megszegték a törvényt, még nyilvánvaló törvényszegésekkel is.
Itt valóságos kísértés rejlik a zsidók és mindazok számára, akik valamiféle vallásos tradíció áramlatában állnak. Isten kijelentésének birtoklása semmire nem garancia. Ami számít, az az, hogy mit teszünk. Az élet célja nem az, hogy miénk legyen "a könyv", hanem, hogy engedelmeskedjünk az Igének. S mivel erre képtelenek vagyunk, ez oda kell, hogy hajtson bennünket az evangéliumhoz. Csak az evangélium ad erőt ahhoz, hogy engedelmeskedjünk.

Andrew Wommack-Már a Tiéd! – Szóval ne erőlködj!

Tapasztald meg a Győzelmet – ami Már a Tiéd!

Andrew Wommack: Csaknem negyven esztendőre visszatekintő bibliatanítói szolgálata ma milliókat ér el naponta!
Van olyan az életedben amit megszeretnél változtatni?
Beteg vagy? Hiányod van? Szeretnél valamit megkapni? Az életedben még vannak olyan területek amit megszeretnéd, hogy változzon?
Akkor tegyél meg mindent az életed változásáért! Neked is hozzá kell tenned valamit, magadat:)!
Mindennap hallgass meg egy-egy videót és meglátod megkapod azt amit szeretnél!
http://mennyeikincseslada.blogspot.de/2016/09/andrew-wommack-mar-tied-szoval-ne.html
Kattints  a linkre:                                                        
https://www.youtube.com/playlist?list=PL_On1ggr0vvrPu124PfZX8fC1TYqtJkM1

Gondoltad már valaha: “Legjobb tudásom szerint minden tőlem telhetőt megteszek, mi hát a baj velem? Mit tegyek még, hogy Isten az oldalamra álljon!” Ezzel nem vagy egyedül! Ez egy olyan kérdés, amit a legtöbb keresztény feltesz, de a kapott válaszoktól mégis frusztráltak maradnak.
A válasz általában valami ehhez hasonló szokott lenni: “Ha egy kicsit többet imádkozol és őszintébben teszed, ha többet böjtölsz, ha naponta és többet olvasod a Bibliát, ha felhagysz a felesleges, időt pazarló tévénézéssel, akkor majd Isten megválaszolja imádságodat. Csak terád vár és arra, hogy összeszedd végre magad.”
Más szavakkal a teljesítményeddel van baj. De az igazság ennek pontosan az ellenkezője:
MÁR A TIÉD! Ez a videó sorozat arról az örömhírről szól, hogy Isten válasza nem azon múlik, amit neked kell megtenned, hanem azon múlik, amit Jézus már megtett. A videó által megtanulhatjuk, hogy miképp bízhatunk Istenben és vehetjük át ami már eleve a miénk!
A megismert igazság tesz szabaddá bennünket!

Andrew Wommack-
Csaknem negyven esztendőre visszatekintő bibliatanítói szolgálata ma milliókat ér el naponta!

Oswald Chambers-Krisztus mindenek felett-ISTEN EGYIK NAGY TILALMA

   "Ne bosszankodjál, csak rosszra vinne" (Zsolt 37,8).  




Bosszankodni azt jelenti: szellemileg vagy értelmileg a könyökömet használom. Könnyű azt mondani: "Ne bosszankodj", de egészen más, ha van benned valami, ami képessé tesz rá, hogy ne bosszankodj. Könnyűnek hangzik kimondani: "nyugodj meg az Úrban", vagy "várj türelmesen az

Úrra", amíg a ház a feje tetején nem áll, és zűrzavar és aggodalmak között élünk, mint oly sok ember. Lehetséges-e akkor is megnyugodni az Úrban? Ha ilyen helyzetben nem érvényesülhet ez a "ne", amit az Ige mond, akkor sehol sem. Igaznak kell bizonyulnia zavaros és békés napokban egyaránt, másként nincs semmi értelme. Ha a te különleges esetedre nem érvényes, akkor nem érvényesül senki másnál sem. A megnyugvás az Úrban egyáltalán nem függ külső körülményektől, hanem egyedül Istenhez való viszonyunktól. Az izgulás mindig bűnben végződik.

Azt képzeljük, hogy bölcsek vagyunk, pedig ez sokkal inkább annak a jele, hogy gonoszok vagyunk. A bosszankodás ott születik, ahol elhatározzuk, hogy a magunk útján járunk.
Urunk sohasem aggodalmaskodott, soha nem gyötörte magát, mert sohasem a saját gondolatait akarta megvalósítani, hanem Isten gondolatainak a megvalósítására törekedett. Isten gyermeke életében a bosszankodás gonosz dolog.
Nem áltattad-e azzal együgyű lelkedet, hogy a te körülményeid túl nehezek Istennek is?
Tedd félre minden feltételezésedet és maradj meg a Mindenható árnyékában!
Mondd meg Istennek határozottan, hogy nem akarsz többé bosszankodni.
Minden bosszankodásunknak és gyötrődésünknek az az oka, hogy Istent kihagyjuk a számításunkból.

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Szenteld meg őket a te igazságoddal.” -(János 17,17)


Az újjászületés pillanatában veszi kezdetét a megszentelődés is. Az új életet a Szentlélek leheli az emberbe, mely által új teremtménnyé válik a Jézus Krisztusban. Ez a művelet, mely az újjászületéssel veszi kezdetét, kétféle módon folytatódik: az önmegtagadás által, amelyben a test gyönyörei visszaszoríttatnak és elnyomattatnak és a megelevenítés által, mellyel az Istentől belénk plántált élet élő víznek forrásává lesz, mely az örökkévalóságba csörgedezik. 
Mindkettő naponként végbemegy abban, amit „állhatatosságnak” nevezünk, mely által a keresztyén meg lesz őrizve és növekszik a kegyelemben, megtelik az igazság gyümölcseivel, ami az Isten tiszteletére és dicséretére történt a Jézus Krisztus által. 
Ez összpontosul és tökéletességre jut „a dicsőségben”, mikor a lélek miután egészen megtisztult, felvétetik a mennyországba, hogy ott lakjon az összes szent lénnyel a felséges jobbján. 
De mialatt Isten lelke ily módon kezdeményezője a megszentelődésnek, ehhez még észrevehetően járul hatékony erő, amelyet nem lehet figyelmen kívül hagyni. 

Ezt mondta az Úr Jézus: „Szenteld meg őket a te igazságoddal: A te igéd igazság”. Számos bibliai idézet mutatja, hogy megszentelődésünk eszköze az Isten igéje. Az igazság követelményeit és tanait Isten szelleme közli velünk, az teszi bennünk azokat erőssé és hatékonnyá. Azokat a fül fogja fel és a szív nyeli el, azután munkálják bennünk az akaratot és véghezvitet Isten tetszésére. Az igazság szentel meg minket, mi pedig, ha nem halljuk és olvassuk az igazságot nem növekedhetünk az igazságban. 
Mi csak úgy élhetünk egészséges keresztyén életet és növekedhetünk az igazságban, ha gyarapodunk az igazság egészséges ismeretében. „Az én lábamnak mécses a Te igéd, ösvényemnek világossága.” 
Ne mondd valamely tévelygésről ez nem tesz semmit, csak nézetekről és véleményekről van szó. Senki nem tűr az ítéletben valami tévedést anélkül, hogy előbb-utóbb ő is tényleg egy tévedést meg ne engedne magának. 
Maradj szigorúan az igazság mellett, mert ha ezt teszed, Isten szelleme meg fog szentelni. 
Uram, szentelj meg engem is a Te igazságoddal, a Te beszéded igazság!

Reggeli dicséret: Nem minden arany, ami fénylik

„Van út, amely egyenesnek látszik az ember előtt, de végül a halálba vezet.”
Példabeszédek könyve 14. fejezet 12. verse

Egy dolog jut az eszembe: az az út, amit én tervezek, jónak tűik (mert ki az, aki rosszat szeretne magának ebben az egocentrikus világban), benne van minden, amit csak kívánhatok, nincsenek benne buktatók, akadályok, nincs tele küzdelemmel, irigységgel, féltékenykedéssel, azon a pályán, amit én tervezek nem hal meg senki... és így tovább. De a valóságban ráébredünk arra, hogy korántsem minden úgy történik, mint ahogy azt én elterveztem. Tele van átvirrasztott éjszakákkal, depresszióval, tele van stresszel, veszteséggel (halál, válás, devizahitel, munkanélküliség, sok ember, édesanya nem tudja, mit tesz az asztalra enni).

Milyen az Isten útja? Amikor ő a tervező, akkor minden rendben megy? Ha Isten kezébe helyezem az életem, akkor könnyebb lesz minden? Akkor lesz munkám, pénzem, akkor nem lesz válás, akkor kibékülök rég nem látott szüleinkkel, vagy nem leszek depressziós?

Az Isten útján járás, nem old fel azonnal minden problémát. Tény az, hogy olyan kiegyensúlyozottá válik az ember személyisége, ami elég bölcsességet ad menedzselni az adott problémát, legyen szó bármiről is. Az Istennel való közösség nem azt jelenti, hogy megszűnnek a gondjaim, bármi nemű is legyen az, hanem olyan biztonságot ad, aminek köszönhetően a legnagyobb problémával is farkas szemet tudunk nézni, és megoldást találni. Megoldást sosem magunktól találunk. Én az Istentől szeretek bölcsességet kérni, hogy megoldjam a gondjaimat és olyan hálás vagyok, mert az Ő mindig bebizonyítja, hogy sokkal többet tud adni, attól, amit én gondolok. Megmutatja, hogy neki sokkal jobb tervei vannak az enyémeknél.

Akik még nem próbálták ki ezt, azt mondják, a hit, az egyszerű ember kenyere vagy a szegényé. Nem igaz, a hit mindenkié, csak nem mindenki akar élni vele, pedig ha hisszük, hogy Isten, az Alkotó sokkal jobban tudja, hogy nekem milyen szükségleteim vannak, mint én magam, bármennyire is jól ismerem magam.

Bejegyezte: Laszlo Osvald

2017. július 3., hétfő

Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól: Miért volt elfogadható Ábel áldozata Istennek?



Miért volt elfogadható Ábel áldozata Istennek?
Talán azért, mert jobb áldozatot vitt, mint Káin? Többet vagy keményebben vagy jobban dolgozott érte, mint a testvére? Ellenkezőleg... Ábel egy ártatlan állat vérét vitte. Az igazi áldozatot egyáltalán nem ő hozta..., valójában a bárány volt az, amely a legdrágább áldozatot fizette. 
Ábel NEM a keze munkájára és a munkájának gyümölcsére támaszkodott. Valahogy megértette, hogy a VÉR az, ami Istent kiengeszteli. „Vérontás nélkül nincs bűnbocsánat” (Zsidók 9:22). 
Ábel mindazok előképe, akik annak a másiknak a vérével közelednek Istenhez; az Isten Bárányáéval, aki elveszi a világ bűneit. 
Jézus vére az, amely megtisztít minket a bűneinktől (1 János 1:7). 
Jézus vére az, amely megtisztítja a lelkiismeretünket a holt cselekedetektől (Zsidók 9:14). 
Jézus vére az, amely megbékéltet minket Istennel (Efézus 2:13).
Jézus vérének köszönhetjük az üdvösségünket. DANIEL KOLENDA

Reggeli gyöngyszemek: Ne légy kapzsi!

„Ne kívánd felebarátod házát! Ne kívánd felebarátod feleségét, se szolgáját, se szolgálólányát, se ökrét, se szamarát és semmit, ami az övé!.” (2Móz 20:17)



Az utolsó parancsolat a kapzsiságot ítéli el. Minden önző vágy, az elégedetlenség minden foka, minden túlzó cselekedet, minden önző kívánság kielégítése olyan jellem kifejlődését segíti elő, mely megsemmisíti az ember Krisztushoz való hasonlóságát és bezárja előtte Isten városának kapuit. (Letter 15, 1895.)

Amikor…az üdvösség örököseinek szolgáló angyalok az én mutogatását, a kapzsiságot, a túlzást és a mások kárára történő énnek kedvezést látják, szomorúan fordulnak el…Semmi sem dicsőíti jobban az Urat, és semmi sem magasztalja fel jobban az igazságot, mint amikor a hitetlenek azt látják, hogy az igazság milyen nagyszerű és jótékony munkát végzett a természetüknél fogva kapzsi és sivár lelkű embereken. Ha látni lehetne, hogy az ilyen hit alakítja a jellemet, hogy zárkózó, önző, pénzszerető emberekből olyanokat farag, akik szeretnek jót tenni, akik keresik az alkalmat, hogy mások számára áldás legyenek, akik meglátogatják az özvegyeket és az árvákat nyomorúságukban, és akik tisztán megtartják magukat a világtól, ez bizonyítéka lenne vallásuk hitelességének. 
Akik vallják, hogy várják és figyelik Uruk megjelenését, nem járathatják le hitvallásukat azzal, hogy fukarkodnak és belekapaszkodnak az utolsó garasba is. Ilyen gyümölcs nem terem a kereszténység fáján.

A tizedik parancsolat minden bűn gyökerére sújt le azzal, hogy megtiltja az önző kívánságot, amelyből a bűnös cselekedet ered. 
Ha Isten törvénye iránti engedelmességünkben visszatartjuk magunkat a mások tulajdonát képező bűnös dolgok kívánásától, akkor nem vétünk embertársaink ellen. 

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„És elnyelték a rút és sovány tehenek a hét szép és kövér tehenet”  (1 Mózes 41,4)


A fáraó álma már nagyon sokszor beteljesedett az én éber állapotomban nyert tapasztalataimban. Lankadatlan szorgalmasságom heteiben gyűjtött javaimon rettentő pusztítást vittek véghez henyélő nyugalomban töltött napjaim. Fagyos hidegségem ideje alatt megdermedt lelkesedésemnek minden tüze és heves buzgalmamnak ereje, a világi értelemhez való simulásom az istenes életben tett előrehaladásomat ugyancsak visszalökte az előbbi helyzetbe. 
Tapasztaltam, mily nagyon szükséges a sovány imáktól, a sovány dicsénekektől, a sovány engedelmességtől és a sovány szívbeli tapasztalatoktól óvakodnom. Ezek felemésztik vigaszomat és szívem kövérségét. 
Ha én az imát csak a legrövidebb időre mulasztom is el, elveszítem minden szellemi frissességemet mellyel már rendelkeztem. 
Ha újabb készletet nem kapok a mennyből, felemésztődik csűröm minden régi gabonakészlete az ínségben, mely lelkemet megtámadja. 
Ha a közönyösség hernyói, a világi gyönyörök sáskái és az öntetszelgés férgei szívemet teljesen kopárrá és pusztává teszik, ezek miatt lelkem elkezd hervadozni, akkor minden előbbi haladásom és növekedésem a kegyelemben, úgyszintén előbbi termékenységem az istenségben – hiábavalóvá lett.

Valóban nagyon komolyan kellene őrizkednem a csúnya, sovány napoktól az éhség gyötrő óráitól! Ha napról-napra óhajtott célom felé sietnék, azt hamar elérhetném, de gyakori tévelygéseim még a messze távolban tartanak vissza magasztos hivatásom javától és megfosztanak engem a győzelem azon gyümölcseitől, melyekért már eddig harcoltam. 
Az egyetlen út, melyen minden napunk „kövér tehenekké” válhatnak az, ha őket a helyes legelőre hajtom, azokat az Úrral közösségben töltöm, az ő szolgálatában, szemei előtt az Ő félelmében és utjaiban. 
Miért ne lehetne minden következő év dúsabb rakományban, életben, szeretetben, hálában és örömben? A mennyei halmokhoz közelebb jutok, tehát az Úrhoz is jobban kell hasonlítanom. 
Óh, Uram, tartóztasd távol tőlem a rútság átkát, add, hogy ne legyek kénytelen ezt kiáltozni: „megsoványodtam, megsoványodtam, jaj, nekem!” hanem, hogy megkövéredjek a Te házadban nagy Neved magasztalására.

2017. július 2., vasárnap

Cseri Kálmán Igehirdetései: SZABADÍTÁS

Alapige:Bír 6,1-10


Izráel fiai azt cselekedték, amit rossznak lát az Úr, ezért az Úr Midján kezébe adta őket hét esztendőre, Midján pedig kemény kézzel bánt Izráellel. Izráel fiai rejtekhelyeket készítettek maguknak a hegyekben, meg barlangokat és hegyi erődöket Midján miatt. Mert valahányszor Izráel vetett, Midján, Amálék és más keleti törzsek rájuk törtek. Ott táboroztak, és tönkretették a föld termését, egészen a Gázába vivő útig. Nem hagytak élelmet Izráelben, sőt egyetlen juhot, marhát vagy szamarat sem. Mert jószágaikkal és sátraikkal együtt vonultak fel, úgy jöttek, mint a sáskák, tömegesen, maguknak és tevéiknek száma sem volt, és behatoltak az országba, hogy tönkretegyék. Amikor igen elszegényedett Izráel Midján miatt, az Úrhoz kiáltottak segítségért Izráel fiai.

Amikor Izráel fiai segítségért kiáltottak az Úrhoz Midján miatt, az Úr egy prófétát küldött Izráel fiaihoz, aki ezt mondta nekik:

Így szól az Úr, Izráel Istene: Én hoztalak ki benneteket Egyiptomból, kihoztalak a szolgaság házából, kimentettelek titeket az egyiptomiak kezéből és elnyomóitok kezéből, kiűztem azokat előletek, és nektek adtam országukat, és ezt mondtam nektek: Én, az Úr, vagyok a ti Istenetek! Ne féljétek az emóriak isteneit, akiknek a földjén laktok! De nem hallgattatok szavaimra.

Imádkozzunk!

Mennyei Édesatyánk, hálásan köszönünk neked minden percet, amit előtted való csendben tölthetünk. Köszönjük, hogy megsegítettél minket, és ideérhettünk, és hisszük, hogy ajándékot készítettél mindnyájunk számára.

Valljuk, Urunk, hogy így van, ahogy énekeltük, a mi sokszor háborgó és fáradt szívünk is csak tenálad nyugszik meg igazán.

Köszönjük neked, megváltó Urunk, Jézus Krisztus, hogy békességet ígérsz nekünk, a te békességedet adott nekünk. Nem úgy adod, ahogy a világ adja.

Magasztalunk téged mindazért, amit igéddel eddig elvégeztél bennünk. Kérünk, te magad szólj hozzánk most is az írott igén és a hirdetett igén keresztül és legyen a te szavad ír és gyógyító erő. Olyan nagy szükségünk van rád, és a te gyógyító, tisztító, bátorító szavadra. Kérünk, ajándékozz ezzel meg most minket. Ámen.

Igehirdetés

Sokan olvassuk most kalauzunk szerint a Bírák könyvét. Az Ószövetségnek ez a történelmi könyve úgy mutatja be a mindenható Istent, mint aki szabadító. Aki ezt a könyvet figyelmesen végigolvassa akár egy ültő helyében, Istent mint szabadító urat ismerheti meg.

Éppen ezért szeretnék most néhány bibliai gondolatot mondani a szabadításról, és utána valamit a most felolvasott igéről. I.

Kinek van szüksége szabadításra? Ha valaki rászorul arra, hogy szabadítója legyen, az valami nagy bajról árulkodik. Mert szabadítóra annak van szüksége, aki olyan helyzetbe került, hogy nem tud magán segíteni, ami meghaladja az erejét, csak külső erő segíthet rajta.

Amikor egy állat csapdába esik, akkor nem tud magán segíteni. Lehetséges kiszabadítani, a sérült tagjait esetleg gyógyítgatni. A csapdába esett állatnak van szüksége szabadítóra, és a szabadító tulajdonképpen az életét adja vissza annak, akit kiszabadított. Új lehetőséggel ajándékozza meg.

Néhány egyszerű példán, amit bármelyikünk tudna mondani, szemléljük ezt. A szenvedélyekből csak szabadulni lehet. Sokan megpróbálnak leszokni, van sokféle tudományos próbálkozás is, de egészen más a leszokás és a szabadulás. Mert aki például az alkoholizmusból megszabadul, az utána nem is kívánja. Ott ihatnak előtte. Máskor már elég egy rumos meggy, hogy feltámadjon a régi alkoholszomj, vagy a szagát, ha megérzi, már rettenetes kívánság lesz úrrá az emberen. Aki megszabadult, az nem kívánja. A kívánságot is kiveszi Isten az emberből.

Sok gyerekkel beszéltem most a nyáron is, akiket félelmek kötöznek meg, sokféle félelem. Az egyikükről kiderült, hogy mindenfélével próbálkoztak a szülei, még orvoshoz is vitték. Éjszakánként felkiabált, bepisilt, pedig már nagy volt. Megvolt ennek az oka. És hogyan szabadult meg a félelmeitől? Egyik este elmentek a szülők baráti látogatásra, és a hívő, imádkozó keresztmamára bízták ezt a kisfiút. Ő pedig miután lefektette, még beszélgetett vele, és sokat beszélt neki Jézusról: Jézus mennyire szereti a gyermekeket, hogy milyen nagy hatalma van, mindenkinél erősebb, és különösen azokra szokott vigyázni, akik kicsik, akik gyengék. Amikor éjszaka alszunk, mi nem tudunk magunkra vigyázni, de Ő ott van, és vigyáz ránk. Érdekes módon ettől kezdve nem kiabált és nem volt más kellemetlenség sem. Megszabadult a félelemtől.

És több más, hasonló példát mondhatnánk még.

A Zsidókhoz írt levélben olvasunk azokról, akik a haláltól való félelem miatt egész életükben rabok voltak. Vannak ilyenek. Ismerek olyanokat, akik azok is maradtak, mert nem fogadták el Jézus szabadítását, de ismerek olyanokat, akik valóban rabok voltak a haláltól való félelem miatt, és amikor megismerték a szabadító Jézust, akkor megszabadultak ettől a félelemtől.

Sokan beszámolnak őszinte pillanataikban arról, hogy milyen kényszergondolatok gyötrik őket, és minél inkább elhatározzák, hogy arra már pedig nem gondolnak, annál inkább, és annál gyakrabban gondolnak rá. Ebből is Jézus adhat szabadítást.

És hány emberrel beszéltem már, akiket egy életen át rabságában tart valamilyen sérelem, valamilyen gyerekkori sérelem, hogy a testvérét jobban szerették, mint őt. Legalábbis ő úgy emlékszik rá. Vagy akármilyen megaláztatás, bántás, megszégyenítés, és végigkíséri. Már nagyszülő ő is, de még mindig fáj a szíve mélyén. Hálás vagyok Istennek, amikor egyszer-egyszer beszámoltak ezek a testvérek arról, hogy amikor élő hitre jutottak, és szívből meg tudták bocsátani azt az évekkel, évtizedekkel ezelőtt esett sérelmet, megszabadultak ennek a gyötrelmétől, és nem állt ott a közt, aki megbántotta őket, meg őközöttük, hanem szabadon tudtak vele találkozni.

A Biblia beszél arról, hogy az egész emberiség a Sátán fogságába esett. Eladtuk magunkat az ördögnek, amikor Isten ellen fellázadtunk, és nem tudunk magunkon segíteni. Annyira nem, hogy a Rómaiakhoz írt levélben írja Pál apostol: a test törekvése ellenségeskedés Istennel, mert az Isten törvényének nem engedelmeskedik, mert nem is képes engedelmeskedni. Még ha akarna, sem tud engedelmeskedni Istennek, annyira rabjává lett az Isten elleni lázadásnak.

Erre mondja Jézus a János 8. szerint: aki bűnt cselekszik, az rabszolgája a bűnnek. Akit a Fiú megszabadít, az lesz valósággal szabad.

Isten mondja népének az Ószövetségben, hogy ha a párduc meg tudja szüntetni a foltjait, akkor ti is ki tudtok szabadulni a bűn kényszerének a fogságából.

De Pál apostol ujjong amiatt a Kolosséi levél eleje szerint, hogy áldott az Isten, aki kiszabadított minket a sötétség hatalmából, és átvitt az Ő szeretett Fiának országába, akiben van a mi váltságunk az Ő vére által, bűneink bocsánata. (1,13-14).

Isten kiszabadított. Utánunk nyúlt, foglyoknak a mi rabságunkba, megfogott és áttett a határon az Ő szeretett Fiának országába, és ott, akik Őbenne bíznak, azok szabadok.

Ezt a nagy szabadítást végezte el Jézus. Az egész Bírák könyve nagy előremutató nyíl a Szabadítóra, hogy ezek a kis szabadítások előlegek abból a nagy, kozmikus szabadításból, amit a Szabadító végez el, hiszen Jézusnak a neve is ezt jelenti. Amikor Ő a kereszten kimondta: ?elvégeztetett? és meghalt, akkor tulajdonképpen kinyitotta a mi börtönünk ajtaját, és egyben kinyitotta a mennyország ajtaját is, mert abban a pillanatban hasadt ketté a kárpit a szentély és a szentek szentje között. Kimehet a benne hívő bűnös a börtönből, és közvetlenül járulhat a mindenható Isten elé, Jézusra való tekintettel.

Ez az a nagy szabadítás, amiről sok szép énekünk szól, és amiért a mennyei seregek is dicsőítik a Bárányt, a Jelenések könyve szerint.

Amikor Jézus a názáreti zsinagógában összefoglalta a programját, hogy mi végett jött, és idézi az Ézsaiás 61. részt, akkor nemcsak azt mondja, hogy a szegényeknek evangéliumot, vagyis a bűnönöseknek bocsánatot hozott, hanem a foglyoknak szabadulást, a megkötözötteknek feloldozást. Hozott bocsánatot a múltunkra, s hozott szabadulást a jövőnkre nézve.

Sokkal kisebbnek látja sok hívő ember is Istent, mint amekkora Ő. Sokkal kisebbnek gondoljuk azt a szabadítást, amit Jézus elvégzett. Az nagyon nagy szabadítás, az kozmikus váltság volt, és belefér a mi kicsi életünk is. Minden elkövetett bűnünkre teljes bocsánatot szerzett. És nemcsak megbocsátja, amit elkövettünk, de meg tud szabadítani is attól, hogy újra és újra lázadjunk Isten ellen. Ne mondjunk le erről!

Szabadok vagyunk-e mi már sok mindentől, ami korábban megkötözött? Akarunk-e szabadulni mindattól, ami most még lelkiképpen megkötöz? És bízunk-e a szabadító Jézusban annyira, hogy Ő nekünk is teljes szabadulást tud adni?

Ennyit röviden a szabadítás bibliai gondolatáról. Most forduljunk ehhez az igéhez, ami holnap lesz a napi igénk, és holnap kezdődik ez az izgalmas történet arról a szabadításról, amit Isten Gedeon által adott akkor az Ő népének. II.

Miért volt szükség Gedeon idejében Isten szabadítására? Azért, mert a Bírák könyvében négy esemény ismétlődik több mint tízszer egymást követően. Négy dolog követte egymást, és ez mutatja Istennek a végtelen szeretetét és kegyelmét. Ezt olvastuk itt is:

1. Izráel fiai azt cselekedték, amit rossznak lát az Úr.

2. Ezért az Úr Midján kezébe adta őket.

(Aztán jön sok szörnyűség. Olvastuk, hogy mi-mindent tettek a midianiták. Majd erre még visszatérünk.)

3. Amikor igen elszegényedett a nép Midján miatt, az Úrhoz kiáltottak segítségért.

4. És amikor Izráel fiai segítségért kiáltottak az Úrhoz Midján miatt, akkor az Úr küld nekik szabadítót Gedeon személyében.

Azt cselekszik, amit rossznak lát az Úr, vagyis elkezdenek bálványokat istenként tisztelni, mint a környező pogány népek. Ennek megvan a következménye, jön valamilyen ellenség, amivel nem bírnak, önerőből nem tudnak megszabadulni. Akkor kiáltanak az Úrhoz, és Isten kegyelmesen válaszol, és mindig küld egy szabadítót. Aztán egyszer vége. Eljön az utolsó, mert vég nélkül nem lehet Isten kegyelmével sem játszani.

Nos, miért látta az Úr rossznak, hogy Izráel népe szobrokat, bálványokat is tisztelt istenként, hiszen Istent is tisztelte? Miért nem volt ez elég? Mindnyájan tudjuk, hogy pontosan ez az is haragította meg mindig. Mert ha egyedül Ő a valóságos Isten, az élő Isten, aki teremtette a világot és kihozta az Ő népét Egyiptomból, és beszélt velük a prófétákon keresztül, ha nincs más Isten, akkor ne imádjanak senki és semmi mást istenként. Mert ha igen, akkor ezzel kilépnek az Istennel való szövetségből.

A szövetségkötéskor Isten hatalmas ígéreteket adott az Ő népének. Egyebek közt azt is, hogy amíg hozzá hűségesek lesznek, úgy élnek, mintha egy erős várfal venné őket körül, és azon belül biztonságban vannak. Isten erre számtalan bizonyítékot adott. Óriási túlerővel szemben is megvédte őket, pótolta a termést, ha az kiesett, győzelemről-győzelemre segítette őket, amíg csak az élő Istent imádták Istenként. Amíg dicsőítették Őt azzal, hogy bíztak benne, addig megmutatta, hogy Ő kicsoda, milyen a hatalma, és hogy szereti a népét. Mihelyt azonban kiléptek ebből a várból, ebből a szövetségből, és kacérkodni kezdtek idegen, úgynevezett istenekkel, akkor védtelenekké váltak.

Nem Isten jött, hogy most elveri a port rajtuk, mert milyen csúnyán viselkedtek ? ők hozták magukat olyan helyzetbe, ahol nem működött a védelem. Kiléptek a szövetségből, és bármilyen ellenség (sokszor náluk kisebb ellenség is) elbánt velük. Ezért mondta Isten olyan sokszor nekik: ne engedjenek a kísértésnek. A pogány népek imádják azt, amit akarnak, őnekik azonban megadatott, hogy ismerik az egy igaz élő Istent, akkor őt imádják, benne bízzanak, tőle várjanak és kérjenek mindent, és akkor védve lesznek.

Újra és újra hűtlenekké váltak Istenhez. Ez az első lépés.

A második: akkor, mint védtelenek, szembe találják magukat sokféle bajjal. Például ilyenekkel is: a midianiták harcias néptörzs voltak, de nem szerették a vérengzést. Éppen ezért ilyen módszereket választottak, hogy amikor Izráel elvetette a gabonát, eljöttek és feltúrták a földet. Tönkretették a vetést, hogy ne legyen belőle termés. Vagy megvárták (erről is van szó később), hogy betakarítsák a termést. A gabona a magtárban volt, a must forrt a tömlőkben, a gyümölcsöt is leszedték és a raktárakban volt, és akkor jöttek. Kiürítettek minden raktárt, és mentek kiéheztetni az ellenséget. És iszonyatos éhínség pusztított a nyomukban.

Azonkívül jól felfegyverzett seregük volt. Idomított harci tevékkel jelentek meg. Ez olyan volt, mint amikor a tankok megjelentek, vagy a második világháborúban a különböző egyre többet tudó bombázók, és nem volt senki, aki megállt volna előttük. A pici Izráel meg végképp nem. Amikor egészen elszegényedett Izráel, akkor az Úrhoz kiáltottak.

Az ember azt kérdezi: miért kellett ezt megvárni? A tékozló fiú példázatában mindig megállok itt, és nem tudok rá választ adni: amikor mindenét elköltötte, akkor kezd gondolni arra, hogy van nekem apám is, haza kellene menni. Miért nem előbb? Mert ez az ellenség annyira rabul ejti azokat, akik nem az egy igaz Istenben hisznek csupán, hogy a józan eszüket is elveszi. Miért nem számította ki a tékozló fiú: ha ilyen tempóban fogy az örökség, akkor előre meg lehet mondani, mennyi időre elég. És ha elfogy, akkor mi lesz? Akkor változtassak még idejében az életmódomon. De nem. Éppen ezért fogoly, rab az Istent igazán nem tisztelő ember, hogy a józan eszét is elveszíti.

Nos, ők is, amikor már mindenestől elszegényedtek, akkor kiáltanak Istenhez. Válaszol-e vajon Isten? Kegyelmes volt, és válaszolt, és akkor hívta el Gedeont.

És hogy folytatódik ez a történet? Úgy, hogy Gedeon mindenekelőtt kap egy furcsa parancsot. Mivel az ő apja is felállított egy Baal szobrot, egy pogány bálványt az udvaron, mindenekelőtt azt döntse le. Gedeon apja tekintélyes ember volt, közismert, valószínű a faluközösség valamelyik vezetője lehetett, és az egész falu ismerte ezt a szép bálványszobrot, körülültetve szent fákkal. Ezt nem lehetett feltűnés nélkül ledönteni. Megteszi Gedeon, vagy nem?

Sokszor itt akad el egy-egy hívő ember lelki fejlődése, hogy amikor Istentől számára furcsa, kényelmetlen, kellemetlen, áldozattal járó parancsot kap, azt nem teljesíti. Elkezd alkudozni: majd később, majd valaki más, miért kell ez, miért éppen ő ? és engedelmesség híján nem lesz szabadítás.

Gedeon engedelmeskedett. Nem értette, miért kell, hiszen egy csomó szobor áll még a többiek udvarában. Miért éppen náluk kell kezdeni? De nem okoskodott, nem halogatta. Félt nagyon. Egyedül kevésnek érezte magát. Szól a jó barátainak. Nem merik nappal megcsinálni, de éjszaka nekilátnak. Ledöntik a szobrot, kivágják a szent fákat. Mi lesz most?

A legtöbben ismerjük a folytatást. Isten kezdi megmutatni a hatalmát, kicsoda Ő, a valóban élő és cselekvő Isten.

Reggel felzúdul a falu, követelik annak a fejét, aki ledöntötte a szobrot. Gedeon apja mint házigazda megy ki, mit fog csinálni? Isten ad neki különös bölcsességet. Azt mondja a tömegnek: miért kiabáltok ti itt, mi a probléma? Hát a Baal isten, nem? Akkor nem szorul arra, hogy magunkfajta emberek védjék meg. Ha ő isten, majd megmutatja, majd bosszút áll azon, aki ledöndötte a szobrát. Erre nem lehetett mit mondani, mert éppen ez volt a rögeszméjük, hogy Baal isten és ezért nem szabad bántani a szobrát.

A saját fegyverükkel védekezett Gedeon apja. Isten így védte meg Gedeont. Aztán megkapja a parancsot, hogy toborozzon hadsereget, de akkor meg haza kell küldenie egy részét. A végén maradnak mindössze háromszázan, a midianiták pedig vannak százharmincötezren. Négyszázötvenszer annyian, mint ők. És Isten a kezükbe adja. Ez a kifejezés utal mindig arra, hogy kicsoda a szabadító Isten, amikor előre megmondja: a kezetekbe adom őket. Nem ti fogtok győzelmes csatát vívni, ti csak tegyétek azt, amit mondok ? mondja Isten ? és majd én a kezetekbe adom.

A háromszáz ember nem is fegyverekkel, hanem kürttel, korsóval, fáklyával olyan riadalmat kelt a midianiták táborában, hogy szerencsétlenek lemészárolták egymást. Gedeonéknak csak az maradt, hogy kikergessék az életben maradt maradékot az országból.

Ilyen a szabadító Isten, és így cselekszik.

Hol kezdődött ez a szabadítás? Isten szabadításának a természetrajzáról szeretnék még mondani néhány dolgot.

Nem azon az éjszakán kezdődött a szabadítás, amikor Gedeonék Isten utasítása szerint körbevették az ellenséges tábort. Sokkal előbb kezdődött. Az örökkévalóságban kezdődött minden szabadítás. Azt mondja a Biblia: Isten szívében kezdődött. Isten az örökkévalóságban úgy döntött, hogy nem hagyja az embert a bűn rabságában, az ördög rabságában, hanem szabadulást készít, szabadítót készít. A Jelenések könyvében olvassuk: a Bárány megöletett a világ teremtése előtt. Isten az időn kívül van, csak nekünk van ilyen: tegnap, holnap. Ő egyben lát mindent, és az örökkévalóságban eldöntötte, hogy ad lehetőséget az embernek a szabadulásra, és mindent megtett azért, hogy legyen nekünk szabadulásunk.

Aztán folytatódott ez a szabadítás Gedeon szívében. Amikor Isten elhívja őt, nem tudja ezt komolyan venni és kezd magyarázni: Uram, valami tévedés lehet, mert az én családom jelentéktelen család. Sőt a törzsem is a legkisebbek közül való, és én is egyszerű, tudatlan fiatalember vagyok. Valaki másra gondolhattál te. Aztán Isten meggyőzi őt különböző módon. Attól kezdve viszont akármit mond neki Isten, azt teljesíti. Ha remegett a térde, hangja, szíve, mindene, akkor is.

Volt olyan egyszer, hogy, alig mert egy lépést megtenni, és egy jó barátjával éjszaka kúsztak le hallgatózni az ellenség táborához közel, de akkor is megtette azt, amit Isten mondott neki. Az ő szívében folytatódott, és itt erre az első lépésre szeretnék hangsúlyt tenni. A háromszáz vitéz győzelméről sokat szoktunk hallani, de az első lépést lehetett a legnehezebb megtenni: menj haza, és mindenekelőtt vágd ki az apád udvarán levő szent fákat. Ez az istenségek elleni halálos vétek volt, hogy döntsd le a Baal szobrot, ami előtt hajbókoltak, meg áldozatot mutattak be neki, mintha isten lenne. Hát ez borzasztó, ez életveszélyes dolog.

És Gedeon életveszélyesen rábízza magát Istenre. Arra az Istenre, akit még nem is ismer igazán. Sok mindent tudott róla, de az elején még azt hiszi, Istennel lehet vitatkozni. Kicsit pökhendi, gőgös hangot használ. Aztán megismeri egyre jobban. Egyre jobban megtanulja tisztelni és feltétel nélkül bízni benne. Ha nem értem is, amit mond, megteszem. Ha nem tudom megindokolni senkinek, hogy most miért viselkedem úgy, miért küldi haza a sereg egy részét, amikor úgyis kevesen vannak ? ezt mondta az Úr, és neki ez elég. Érti Isten szavát, és feltétel nélkül kész engedelmeskedni annak. Elkezdi a tisztogatást otthon, a saját portájukon.

Az ilyen embereket tudja használni Isten mások javára, egy kisebb vagy nagyobb közösség javára.

Meg kell tanulnia Gedeonnak, hogy először annak kell visszatérnie Istenhez, annak kell megtérnie igazán, akit Ő elhívott és használni akar mások érdekében. Akármilyen lelki állapotban nem szolgálhat senki sem Istennek. A lelki kondíciónknak, a lelki tisztaságunknak rendben kell lennie, kerül, amibe kerül.

Néha otthon a legnehezebb, hiszen eddig sosem imádkoztunk. Majd mostantól kezdve. Eddig nem volt a napirendjében valakinek, hogy olvassa a Szentírást, most meg rajtakapják újra és újra a rokonok: megint a Bibliát bújod. Hogy magyarázza meg, hova tegye az ezzel járó sértő, bántó megjegyzéseket...? Akinek van bátorsága otthon elkezdeni.

Olyan tanulságos volt számomra: a múltkor valaki elsorolta, hogy mennyit háborgott a felhalmozott nagy államadósság miatt, és amikor egyszer vádolt, szidott mindenkit, aki ebben az ő látása szerint részes volt, eszébe jutott: és ő? Nem tartozik senkinek? Mekkora adósságot halmozott fel. Mi-mindent nem kapott meg tőle a felesége, az öreg szülei, a gyerekei stb. És azt mondja: amikor munkához látott és mindezt feltérképezte, hogy mi-mindent nem adott meg azoknak, akiknek tartozik, és elkezdte törleszteni az adósságot, megadni azt, amit neki kell megadnia, sokkal tisztábban, világosabban látott egyéb kérdésekben is. És egy idő után Isten elkezdte őt használni mások javára.

Amíg a magam portáján nem sepregettem, addig ne akarjak kiseperni a világból senki mást.

Gedeon kész volt ebben engedelmeskedni. Ilyen kényes isteni parancsot is teljesíteni, és így kerülhetett sor arra, hogy attól kezdve aztán egyre gyakrabban megértette Isten parancsait. S mivel mindegyiket kész volt teljesíteni, egyre nagyobb csodákat látott. Ezt a végső nagy szabadítást már végképp nem ő hajtotta végre, hanem szinte csak nézi, hogyan munkálkodik Isten. Őket is felhasználta Isten, de szokatlan módon. Dárdát, kardot, pajzsot nem adott a kezükbe. Fegyvertelenül győztek le egy nagyon jól felfegyverzett, nagy túlerőben levő ellenséges csapatot. Vagyis: Isten kezükbe adta őket.

Olyan sok mindentől félünk mi is. Néha megvan az okunk az aggodalomra. Néha beindul a fantáziánk, és elképzelt, lehetséges nehézségektől is elkezdünk félni már most. Mi lesz, ha ez meg az bekövetkezik... és valószínű, hogy nem következik be. És ha bekövetkezik, akkor már most meggyötör engem? Elég lesz, ha majd akkor szembenézek vele ? de nem, hanem aggodalmaskodom. Megvannak nekünk is a midianitáink.

Ilyen nagynak látjuk-e Istent, ahogy az a Gedeon történetéből kiderül? Rá merjük-e bízni magunkat ilyen életveszélyesen, hogy ha esetleg nem teljesíti Isten az ígéretét, akkor valóban nagy baj lesz. De Ő bizonyos, hogy teljesíti, csak valóban azt tekintsük Isten ígéretének, ami meg van írva, amit Ő mondott, és ne azt, amit szeretnénk, hogy cselekedjen. Ebben azonban megint csak a mi Urunk segít nekünk. Segít abban, amit a Zsidókhoz írt levélben így olvasunk: az érzékeink egyre finomabban mutatják, hogy mi a jó, mi a rossz, mi az, ami Istentől való, és mi az, ami nem.

Ne felejtsük, hogy az igazi nagy szabadítást a mi Urunk Jézus Krisztus végezte el. Minket is kiszabadított a sötétség hatalmából. Boldog az, aki valóban kilép a börtönből, belép az Isten országába, és attól kezdve, amit Isten szavaként megért, Biblia-olvasás közben, másokkal beszélgetve, igehirdetésből, azt feltétel nélkül kész engedelmesen cselekedni. Akkor használ minket Isten mások javára.

Imádkozzunk!

Istenünk, dicsőítünk türelmedért. Őrizz meg minket attól, hogy visszaéljünk vele. Szeretnénk most mindjárt engedni annak, amit számunkra hangsúlyossá tettél.

Köszönjük, hogy van szavad hozzánk. Köszönjük, hogy nemcsak Gedeont utasítottad, tanácsoltad és védelmezted, hanem mindez reánk is érvényes lehet. Adj nekünk bátorságot kilépni minden kötelékünkből. Abból a börtönből, amibe születtünk. Adj nekünk bátorságot bízni benned, és megtapasztalnunk, hogy akit a Fiú megszabadít, az valósággal szabad.

Könyörgünk hozzád azokért, akik sokféle szenvedélynek, bűnnek, rossz szokásnak, félelemnek a rabjai. Adj a szívünkbe szeretetet, hogy szeretettel tudjuk hirdetni a szabadulás evangéliumát.

Könyörgünk hozzád, Úr Jézus, hogy te legyél itt a magvető a jövő hét estéin. És te, a Szabadító, győzz meg mindannyiunkat arról, hogy készen van a szabadulás minden benned hívő számára. Adj itt sokunknak bocsánatot és szabadítást.
Ámen.

Jézus nem csak a testet gyógyítja! Sőt!

Az ember test-lélek-szellem-így minden mindenre kölcsönösen hat! Jézus a lelkedet is gyógyítja, hisz az megbetegíti a testet is! Gondolj bele az EGÉSZ-SÉG szóba :)

Példabeszédek 4. rész 23.
,,Minden féltett dolognál jobban őrizd meg szívedet, mert abból indul ki minden élet...

Te pedig vigyázz a gondolataidra, mert az táplálja a szellemedet, ami szintén hat a te testedre!
Vigyázz arra is, hogy mivel táplálod testedet! Legyen az egészséges, ami tiszta és táplálja a testedet, ami nem a tiéd..hanem Isten Szent Szellemének temploma!

Jézus húsevő volt és borívó, de a törvényt nem eltörölni jött, hanem betölteni azt!

Ahogy Jánosnál mintát adott, hogy be kell merítkezni, úgy minden cselekedetével mintát mutatott! Az evés-ivással is! Bűnösökkel evett-ivott, hisz őértük jött, de mértéket tartott mindenben!
A cigaretta sem szolgála az egészségedet és nagyon nem jól mutat úgy a keresztények és a világ szemében egy keresztény cigarettával....hitbomlasztó...mindenkit megszabadít az Úr tőle, csak kérni kell! Mint ahogy a túlzott sör-bor szeretetétől is! 

Te pedig Krisztusé vagy, már nem a magadé!

,,Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; a mely életet pedig most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, a ki szeretett engem és önmagát adta érettem.” Gal 2:20

Az pedig maga a szeretet törvénye!

"Szeresd felebarátodat, mint magadat! Én vagyok az Úr!" (3Móz19:18b

Ha nem szereted magadat, nem tudod szeretni felebarátodat sem...
Ha szereted magadat úgy jól bánsz magaddal! 

Vagyis egészségesen élsz: egészségesen táplálod testedet, pozitív gondolatokkal táplálod szellemedet, amellyel egészséges-erős lelket kapsz!

Először jön a GONDOLAT aztán az érzés, nem fordítva! 
A negatív gondolat, negatív érzést ad, az pedig nem szolgála az életedet!
Ne feledd, a gondolatod a mag...ami megterem...te döntöd el, mit teremt meg!
NE fogj mindent az ellenlábasra!
Te győztes vagy az Úrral! Állj ellen és elfut tőled!
Állj ellen a negatív gondolataidnak, cseréld le azt pozitívra!
Ez egy edzés, folyamatosan edzel, sikerül mindig jobb és jobb eredményt elérni!
Semmi baj nincs, ha először nem futod le a Maratont.....még jönnek és jönnek a nem kívánt gondolatok....utasítsd el, jelentsd ki háromszor helyette pozitívan és folytasd! 

Azt mondják, hogy jó szokások kialakításához, mint a legkisebb új élet kialakításához, ( egy kis csirke ennyi idő alatt kell ki a tojásból) 21 nap kell...
Türelem és kitartás..ez mind a Szent Szellem gyümölcse, kimunkálja benned, neked csak tenned kell érte!

Isten mindent veled de semmit nélküled nem tesz! Ámen💖

Mit mond a Biblia az alkohol / borfogyasztásról? Bűn, ha egy keresztény alkoholt / bort iszik?

Sok igevers arra biztatja az embereket, hogy tartsák magukat távol az alkoholtól

(3 Mózes 10:9; 4 Mózes 6:3; 5 Mózes 14:26; 29:6; Bírák 13:4,7,14; 1 Sámuel 1:15; Példabeszédek 20:1; 31:4,6; Ézsaiás 5:11,22; 24:9; 28:7; 29:9; 56:12; Mikeás 2:11; Lukács 1:15).

Ugyanakkor az Ige nem feltétlenül tiltja meg a keresztényeknek, hogy sört, bort, vagy bármi más alkoholos italt igyanak. Az van megparancsolva, hogy kerüljék a részegséget (Efézus 5:18).

A Biblia megfeddi a részegséget és annak hatásait (Példabeszédek 23:29-35). A keresztényeknek az is meg van parancsolva, hogy ne engedjék át a testük “irányítását” bárminek (1 Korinthus 6:12; 2 Péter 2:19).

Azt is tiltja a Biblia, hogy olyat tegyenek a keresztények, ami megbánt más hívőket, vagy arra biztatja őket, hogy a lelkiismeretük ellen vétkezzenek (1 Korinthus 8:9-13).

Ezeknek az elveknek a fényében hihetetlenül nehezen mondhatná egy keresztény, hogy az alkohol ivása Isten dicsőségét szolgálja (1 Korinthus 10:31).

Jézus a vizet borrá változtatta. Úgy tűnik, hogy Jézus ivott is bort alkalomadtán (János 2:1-11; Máté 26:29). Az újszövetségi időkben a víz nem volt túl tiszta. A modern egészségügyi eljárások híján tele volt baktériumokkal, vírusokkal és mindenféle szennyező anyagokkal. Ez ma is igaz a harmadik világ legtöbb országban. Emiatt az emberek sokszor ittak bort (vagy szőlőlét) ez sokkal kevésbé volt szennyezett. Az 1 Timótues 5:23-ban

Pál azt tanácsolja Timóteusnak, hogy ne igyon vizet (mert valószínűleg az okozta a gyomorpanaszait), hanem inkább bort. A görög szó a borra a Bibliában a legáltalánosabb, mindennapos szó a borra. Akkoriban a bort megerjesztették, de nem olyan fokig, mint ma. Nem igaz, hogy szőlőlé volt, de az is hibás, hogy ugyanaz volt, mint a manapság használatos bor.

Tehát az Ige nem feltétlenül tiltja meg a keresztényeknek a sör, bor, vagy más alkoholos ital ivását. Az alkohol önmagában, önmagától nem bűnnel szennyezett. Viszont a részegségtől és az alkoholfüggőségtől tartózkodnia kell a keresztényeknek (Efézus 5:18; 1 Korinthus 6:12).

Ezek a bibliai elvek hihetetlenül nehézzé teszik annak vitatását, hogy egy alkoholt ivó keresztény Istennek tetsző lenne.




Csendes percek: VESZTESÉG VAGY ÚJ KEZDET?

,,Bizony, a ti gondolataitok nem az én gondolataim, és a ti utaitok nem az én utaim - így szól az ÚR.
Mert amennyivel magasabb az ég a földnél, annyival magasabbak az én utaim a ti utaitoknál, és az én gondolataim a ti gondolataitoknál.
Mert ahogyan az eső és a hó lehull az égből, és nem tér oda vissza, hanem megöntözi a földet, termővé és gyümölcsözővé teszi; magot ad a magvetőnek és kenyeret az éhezőnek,
ilyen lesz az én igém is, amely számból kijön: nem tér vissza hozzám üresen, hanem véghezviszi, amit akarok, eléri célját, amiért küldtem.,,
Ézs 55,8-11.

,,Bizony, a ti gondolataitok nem az én gondolataim, és a ti utaitok nem az én utaim - így szól az Úr.,, (Ézs 55,8)

"Kim, nagyon jó munkaerő vagy, és a lakók is szeretnek, de a megszorítások miatt a te pozíciódat megszüntetik." Megdöbbenve hallgattam az otthon - akkori munkahelyem - vezetőjének szavait. Szomorú voltam, mert hiányozni fognak az ottani barátaim, akiket annyira megszerettem. Már egy ideje új feladatért imádkoztam, és Isten - a munkám elvesztését felhasználva - teljes munkaidős szolgálatra indított Romániába, idős, hajléktalan emberek közé.
Isten jobban átlátja életutamat, mint én. Így anélkül, hogy tudtam volna róla, az otthonban végzett munkám felkészített a veszélyeztetett körülmények között élő idős emberekért végzett szolgálatra egy másik országban. Isten felhasználta a most elvesztett munkát, amit azelőtt nem is gondoltam volna, hogy elvállalnék, arra, hogy felkészítsen életem következő szakaszára.
Ha olyasmi történik, amit nem értünk, akkor is bízhatunk Istenben, aki életünk nagy képét egyben látja. Akármi történik, bármilyen nehéz helyzettel is kell szembenéznünk, hihetjük, hogy Isten mindent a javunkra tesz.

Imádság: Drága Istenünk, segíts, hogy tudjunk bízni benned, bármi történjen is! Ámen.
Isten mindent a javunkra tesz.

Kim Jackson (Észak- Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK MA AZOKÉRT AKIK  ELVESZÍTETTÉK AZ ÁLLÁSUKAT!

Hiszem, hogy a te Igéd gyógyulást ad minden ember számára, ha olvasod és megvallod azt!

,,Mert szívvel hiszünk az igazságra, szájjal teszünk pedig vallást az idvességre.,,  RÓMA 10:10.
,,Azért a hit hallásból van, a hallás pedig Isten ígéje által.   Róma 10:17
,, Mert ahogyan az eső és a hó lehull az égből, és nem tér oda vissza, hanem megöntözi a földet, termővé és gyümölcsözővé teszi; magot ad a magvetőnek és kenyeret az éhezőnek,
ilyen lesz az én igém is, amely számból kijön: nem tér vissza hozzám üresen, hanem véghezviszi, amit akarok, eléri célját, amiért küldtem. Ézs 55,8-11
Ámen💖


Zsoltárok könyve 41. rész 14 vers


Zsoltárok könyve 41. rész


1. Az éneklőmesternek; Dávid zsoltára.
2. Boldog, a ki a nyomorultra gondol; a veszedelem napján megmenti azt az Úr.
3. Az Úr megőrzi azt és élteti azt; boldog lesz e földön, és nem adhatod oda ellenségei kivánságának.
4. Az Úr megerősíti őt az ő betegágyán; bármilyen az ágya, megkönnyíted betegségében.
5. Én azt mondtam: Uram kegyelmezz nékem, gyógyítsd meg lelkemet, mert vétkeztem ellened!
6. Ellenségeim rosszat mondanak felőlem: Mikor hal meg és vész ki a neve?
7. Ha látogatni jön be valaki, hiábavalóságot beszél; szíve álnokságot gyűjt össze magának, kimegy az utczára és beszél.
8. Minden gyűlölőm együtt suttog reám, gonoszat koholnak ellenem:
9. Istennek átka szállott ő reá, s mivelhogy benne fekszik, nem kél fel többé!
10. Még az én jóakaróm is, a kiben bíztam, a ki kenyeremet ette, fölemelte sarkát ellenem.
11. De te Uram, könyörülj rajtam és emelj föl engemet, hadd fizessek meg nékik!
12. Abból tudom meg, hogy kedvelsz engemet, ha ellenségem nem ujjong felettem;
13. Engem pedig feddhetetlenségemben támogatsz, és színed elé állatsz mindenha.
14. Áldott az Úr, Izráelnek Istene öröktől fogva mindörökké. Ámen, ámen!

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Ige és Lélek

"Edd meg ezt a tekercset, azután menj, és szólj Izrael házához! "(Ez 3,1)




Ezékiel közvetlenül a babiloni fogság előtt prédikált, aztán Isten a fogságba is elküldte, hogy erősítse a népet igével. Ez a szakasz arról szól, hogyan hívta el őt Isten erre a szolgálatra. Sok mindent megtudunk Isten igéjének természetéről.

Kiderül belőle, hogy Isten úgy segít az embereken, hogy az igehirdetésen keresztül megszólítja őket, és ha komolyan veszik azt, az ige megváltoztatja a hallgatók gondolkozását és életvitelét. Igehallgatás közben támad hit is a hitetlen szívben.

Isten jelképesen egy teleírt könyvtekercset ad a prófétának, amit meg, kell ennie. Minden könyv olvasni való, de a Biblia ilyen értelemben megenni való. Vagyis nem nyalogatni, lapozgatni kell, hanem megrágni megérteni, lenyelni - befogadni, megemészteni - magamévá tenni, azonosulni vele, engedelmeskedni neki. Ne válogassunk benne, amit Isten ad, azt vegyük komolyan!

Aki így olvassa és hallgatja Isten igéjét, annak táplálékká válik. Olyan lesz, mint az édes méz. Még a kemény beszédben is megérzi Isten mentő és ajándékozó szeretetét.

„Miközben beszélt, lélek áradt belém, talpra állított, én pedig hallottam, hogy beszél hozzám." (Ez 2,2) 

Vagyis aki Isten igéjére figyel, annak a Szentlélek érthetővé teszi Isten szavát, egészen személyesen szólítja meg, megerősíti, és elküldi másokhoz, hogy adja tovább az életmentő igét. A mi feladatunk ennyi: elmondani a ránk bízott üzenetet azoknak, akikhez Isten küld. Minden egyebet ő végez: hogy legyenek köztük is, akik befogadják, hisznek, megváltoznak, és így üdvözülnek.

De lesznek mindig, akik nem akarják hallani, kigúnyolják az igehirdetést, megvetik Isten szavát. Ez fáj annak, akit már Isten megmentett az igével, de nem szabad sem elkeseredni, sem abbahagyni a hirdetését. A ige által maga Isten munkálkodik, akármilyen erőtlen is az, aki mondja.


2017. július 1., szombat

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja: Magától terem a föld...

"Magától terem a föld... érett magot a kalászban." (Mk 4,26-29)


A hagyomány szerint ezen a napon szokták elkezdeni az aratást. A következő hetekben kerül tető alá egész évi kenyerünk. Meg szoktuk-e köszönni Istennek a kenyeret? A miatyánk szavaival néha kérjük, de tudjuk-e, mennyire az ő kegyelmétől függ az, hogy legyen termés, és abból jusson kenyér mindenkinek? S tudjuk-e, hogy az emberi önzés miatt mégsem így történik?

Egyre többen vannak, akik vetés nélkül akarnak aratni, sőt már aratni sem akarnak, csak a kenyeret követelik az asztalukra. Amiért mások megdolgoztak, ők azt csak élvezni akarják. Isten az ilyen élősködő magatartást nagyon elítéli. Ezek az emberek azok, akik mindennek csak az előnyét akarják élvezni, de áldozatot nem vállalnak, csak jogaikat emlegetik, de kötelességüket elhanyagolják. Holott minket Isten arra teremtett, hogy új értékeket hozzunk létre, s azok egy részével másokat segítsünk, sáfárkodjunk.

S közben ne feledjük, hogy minden Isten kegyelmének az ajándéka! Ha van vetőmag, van hova elvetni, van erőnk a munkához, csoda, hogy a magból kalász lesz, ha abban sok mag van, abból kenyeret lehet sütni - ez mind nem magától értetődő, ahogyan Jézus mai példázatunkban meggyőzően szemlélteti is.

Ugyanez érvényes a lelkiekre. Nem magától értetődő, hogy miközben mi hagytuk ott Istent, ő jött utánunk, pedig nem neki van szüksége ránk, hanem nekünk rá. Úgy gondoskodott üdvösségünkről, hogy azért mi semmit nem tettünk. Csoda, hogy ha belehull az ige magja egy ember szívébe, megváltozik a gondolkozása és jelleme, és olyan gyümölcsöket fog teremni, mint az önzetlen szeretet, türelem, jóság. És mindez magától, mint a gabona is. Magától a kegyelmes Istentől. Legyen áldott az ő neve! Mi pedig ne tulajdonítsunk magunknak semmit abból, amiért egyedül őt magasztalhatjuk!

Köszöntünk Szent Szellem!: KÖSZÖNTÜNK, KÉSZSÉGNEK LELKE!


"Vidámíts meg újra szabadításoddal, támogass, hogy lelkem készséges legyen! (Zsolt 51:14; új protestáns fordítás)

A készséges, adakozó lelkű embereket könnyű szeretni. Ugye, milyen lelkesítő a gondolat, hogy a Szentlélek is készséges? Igaz ez azért is, mert a Szentháromság minden tagja bőkezű, nem nyomorúságos vagy közönséges. Dávid király elveszítette a megváltás és a Szentlélek bizonyságtétele feletti örömét (Rómaibeliekhez írt levél 8:16). Tudta azonban, hogy a bűnbocsánattal együtt érkezik majd a Szentlélek bőséges, nagy mértékű, túlcsorduló kiáradása, aminek az eredménye az éneklés, a dicséret és a lelki ajándékok csodálatos felhasználása lesz mások megtérésére (Zsolt 51:15—17).
Néhány évvel ezelőtt egyiptomi csapatokat látogattam meg, akik a Szuezi-csatornát őrizték. Különös volt nézni a hatalmas hajókat, hiszen úgy látszott, mintha a sivatag homokjában úsznának. Több mint 60 évvel korábban történt, hogy Oswald Chamberst, aki időközben tanítani kezdett a Dunoon Bibliaiskolában, 1915 júliusában alkalmazta a YMCA, és küldetésként azt jelölte ki számára, hogy a Szuezi-csatornánál szolgálatot teljesítő brit alakulatnál végezze kápláni munkáját.
Miután Chambers megtapasztalta a Szentlélek kiáradását, ezt írta: "Amikor átéled az Úr tetteit, a bűn hatalma és uralma megtörik rajtad, s helyét a benned lakozó Krisztus sugárzó, kimondhatatlan szabadítása tölti be; és látod a férfiakat és nőket, akik hercegek és hercegnők lehetnének Istennel, de rabságban tartja őket a dolgok illúziója - nos, akkor kezded már érteni, mire utalt az apostol, amikor azt mondta: kívánja, hogy bár ő maga lenne átokká elszakítva Krisztustól, csak testvérei megmenekülhessenek!
A Lukács 11:13-ban szereplő ígéret teljesedéseként Oswald Chambers megkapta a készség Lelkének teljességét, és ott, Zeitounban, a Szuezi-csatorna mentén Isten ezzel a hatalommal felruházva használta őt arra, hogy bűnösöket vezessen bűnbánatra és megtérésre. Majd 1917 novemberében ugyanott, Zeutounban hagyta el az élet lehelete ezt a férfit, aki - habár még csak a negyvenes évei elején járt — Isten készséges Lelkének hatalmas tanúságaként szolgál írásain keresztül még ma, a XXL század elején is.
Imádság a mai napra
"Uram, ahogy Oswald Chambers imádkozott, a bennem lakozó Szentlélekre hagyatkozva tekintek most rád, aki egyesít engem a Te természeteddel. Tégy engem mindazzá, amivé tenni szeretnél! Készségnek Lelke, segíts, hogy készséges szívű kereszténnyé váljak!"
Garrie F. Williams írása alapján

Napi áhítat:…a tiszta szívűek

Heti téma: Boldogok

Olvasmány: Mt 5,8

Istent csak úgy követhetem, ha tisztán látom. És úgy nem veszítem szem elől, ha követem. Bármerre vezessen.
8„Boldogok a tiszta szívűek, mert ők meglátják az Istent.

Magyarázat:

Istent nem látja mindenki. Földi szemével csak néhány kiválasztott, hiszen az Isten lélek, nem húsnak és vérnek való látvány. Legtöbbször lélekben találkozunk vele. Hol lakik bennünk a lélek? Mi az valójában? Egy darab Istenből. Az egyetlen, ami örök bennünk. Ami túléli testünk elmúlását is. Függetlenül attól, hogy hiszünk-e benne. És végül megáll Isten előtt, visszatér hozzá, hogy számot adjon viselt dolgairól. Akkor már színről színre látva őt. De addig? Addig még sokszor azok sem látják Istent, akik követik. Krisztus az út, s az ember időnként gödörben találja magát, mert elvétette az utat. Bekúszott valami a látóterébe, ami elvonta figyelmét Krisztusról. Egy felhő. Egy kísértés. Egy barát. Egy sürgős munka. Egy gáncs. Egy gerenda. Egy pozíció. Egy kis pénz. Sajnos, nem az úton. De olyan közel. S a felszálló por megtelepszik testén-lelkén. Egyre sötétebb a táj. A sár lehúz. Az út, Krisztus, vajon hová is lett? Nem látom tisztán. Mit is tanácsolna ilyen helyzetben ő? Nem tudom biztosan. Ilyenkor csak egyféleképpen találhatok vissza az Úthoz: ha tiszta szívből hívom őt, mint elkóborolt bárány a pásztorát. S mivel szívem vágyai letisztultak az egyetlen valóban szükségesre: meglátom őt!

(Szommer Hajnalka)

Napi áhítat: …az igazságra szomjazók

Heti téma: Boldogok

Olvasmány: Mt 5,6

Ha abban vagy elégedetlen, ahogyan Isten igéjét kutatod, jó úton jársz! Ne hagyd abba a kérdések sorát!
6„Boldogok, akik éheznek és szomjaznak az igazságra, mert ők megelégíttetnek.


Magyarázat:

Akik jó programokra vágynak az istentiszteleten, könnyed felüdülésre az igehirdetés alatt, érdekes sztorikra bibliaolvasás közben, természetfeletti történésekre imádságaik kapcsán, gyakran válnak csalódott emberekké, akik egyik egyházból a másikba lépve, gyülekezetek közt ingázva, lélekcsiklandó programokat hajkurászva válnak boldogtalan, Istenre ráunt (ex)hívőkké. Számukra nincs megelégedés. Isten nem készített. Ő nem az embert szolgálja ki. Ő önmagát adja. Aki rá kíváncsi, és nem a saját vágyaira, az rálép a boldogság útjára. Aki őt keresi igeolvasása, áhítata, imádsága közben, és nem önmaga körül forog, az megtanul járni a boldogság útján. Aki az igehirdető személyén és stílusán túl meghallja magát az Igét, mert arra éhezik és szomjazik, az megismeri a megelégedettséget. Az fölismeri a vezettetést. Abban fölfakad a hála és istendicséret minden külső rásegítés nélkül. Akörül feloszlik az elégedetlenség rossz szagú füstölgése. Ez a fajta boldogság nem csak úgy adatik. Nekünk magunknak kell előkészítenünk a helyét szívünkben, amit Isten betölt ígérete szerint.

(Szommer Hajnalka)

Heti imagondolatok: A GYÓGYULÁSÉRT MONDOTT IMA ÜNNEPÉLYES AKTUS

"Beteg-é valaki köztetek? Hívja magához a gyülekezet véneit, és imádkozzanak felette, megkenvén őt olajjal az Úrnak nevében. És a hitből való imádság megtartja a beteget, és az Úr felsegíti őt. És ha bűnt követett is el, megbocsáttatik néki." (Jakab 5:14-15)

Miért nem tapasztalunk több hitbeli gyógyulást?

A gyógyulásért mondott ima ünnepélyes aktus: "Isten szavában tanácsot kapunk arról, miként imádkozzunk a betegek gyógyulásáért. Az ilyen ima a legünnepélyesebb aktus, ezért soha ne vállalkozzunk rá gondos mérlegelés nélkül..."

Óvakodjunk a fanatizmustól és a hamis csodatevőktől: "Vannak, akik azt kérdezik: Miért nem imádkozunk a betegek csodálatos gyógyulásáért inkább, minthogy annyi szanatóriumot alapítunk? Ha ezt tennénk, súlyos fanatizmus ütné fel fejét soraink között."
"'Sokan mondják majd nékem ama napon: Uram! Uram! Nem a te nevedben űztünk-é ördögöket, és nem cselekedtünk-é sok hatalmas dolgot a te nevedben? És akkor vallást teszek majd nékik: Sohasem ismertelek titeket; távozzatok tőlem, ti gonosztevők' (Mt 7:21-23).



Ezek azt mondják magukról, hogy Krisztus követői, pedig elvesztették vezetőjüket szemeik elől. Azt mondhatják, Uram! Uram!, és rámutathatnak azokra a betegekre, akik közreműködésükre gyógyultak meg vagy más csodára, és azt állíthatják, hogy többet kaptak a Szentlélekből és Isten erejéből, mint azok, akik megtartják Isten parancsolatait. De ők az igazság ellenségének felügyelete mellett végzik munkájukat, akinek az a célja, hogy félrevezesse a lelkeket, elterelje őket az engedelmességtől, az igazságtól és a kötelességektől. A közeljövőben még több látványos megnyilatkozása lesz e csodatévő erőknek."

Először ne gyógyulást kérjünk, hanem vessük magunkat alá Isten akaratának: "Komoly imában egyesültünk beteg férfiak, nők és gyermekek ágya mellett, és megtapasztaltuk, hogy imánkra adott válaszul Isten visszaadta őket szeretteiknek. Úgy gondoltuk, hogy imánkban - ha ki akarjuk fejezni hitünket - nem kérhetünk kevesebbet, mint az életet. Ezért nem mertük kimondani: 'ha ez megdicsőíti Istent', mert azt hittük, hogy ez kételyt és bizonytalanságot fejez ki. Aggódó szemmel figyeltük azokat, akik visszaadattak, mintha már a halál torkában lettek volna.
Láttunk néhányat - különösen a fiatalabbak közül -, akik meggyógyultak, de később megfeledkeztek Istenről. Méltatlan életükkel szomorúságot okoztak szüleiknek és barátaiknak, és szégyenére váltak azoknak, akik imádkoztak értük. Életük hátralévő részében nem Isten dicsőségére, hanem az Ő nevének gyalázatára voltak.
Ezért többé nem jelöljük ki az utat, és nem törekszünk arra, hogy rávegyük az Urat a mi kívánságaink teljesítésére. Azt mondjuk, ha a betegek élete megdicsőíti Őt, akkor adja nekik vissza az életet, de ne a mi, hanem az Ő akarata legyen meg."

Összefoglalás és imagondolatok
A Generál Konferencia Lelkészi Osztálya meghívott Utrechtbe, hogy tanácsoljam és imádkozzak azokkal az emberekkel, akik bejöttek az imaszobába. Számos csodát láttunk válaszul komoly imáinkra. Egyszer egy New Guinea-i lelkipásztor jött be. Egy nappal azután, hogy Ausztráliába, majd onnan Utrechtbe indult, kisgyermeke beteg lett. Nem tudott sem enni, sem inni, és ez a helyzet a legjobb gyógyszerek alkalmazása mellett sem változott. Az apa ara számított, hogy a csecsemő meghal. Szeretett volna hazamenni, de nem tudta módosíttatni a repülőjegyét. Indíttatva érezte magát, hogy bejöjjön az imaszobába. Hitte, hogy az evangélium minden ígérete érvényben van ma is. Néhányan leborultunk, imádkoztunk és kértük, hogy Jézus nevében gyógyuljon meg a gyermek. Másnap telefonáltunk és megtudtuk, hogy abban az órában, amikor mi Hollandiában imádkoztunk, jobban lett a gyermek és enni kért.
Áldott legyen az Úr, hogy Ő meghallgatja imáinkat, válaszol azokra és csodákat tesz.