2023. május 27., szombat

💥A Nap Igéje💥

Zsidók 11:6
,,💞Hit nélkül pedig lehetetlen Istennek tetszeni; mert a ki Isten elé járul, hinnie kell, hogy Ő létezik és megjutalmazza azokat, a kik Őt keresik.,,

💥Mai Ige💥

,,💞Ha az Úr nem építi a házat, hiába fáradoznak az építők.,, (Zsolt 127,1)

💥Van Erőm💥 Megváltozhatsz

Erre az igére úgy tekintek, mint egy felhívásra, amelyben Isten ezt üzeni: „Gyermekem, térj vissza hozzám. Tervem van veled. 
Tudom, hogy a sok nehézség miatt azt érezted, hogy egyedül hagytalak, de soha nem hagylak el. Megváltottalak. Bízz bennem!”A fogságból a reménységbe vezet ez az út. 
A bűnökkel teli életből, a megváltott, új életre hív az Úr. Isten vissza akar hívni önmagához, hogy alkalmassá tegyen terveinek átélésére.
Bizonyára, te is imádkoztál már azért, hogy változzanak meg a körülötted levő emberek. 
Változzon meg a férjed, a feleséged, a gyereked, vagy változzanak meg a szüleid. 
Mivel Isten hív téged önmagához, ezért neked is hátra kell hagynod valamit. 
Ahelyett, hogy arra vársz, hogy változzanak meg a körülötted levők, kérd Istent, hogy változtasson meg téged. Személyesen: „Uram, arra kérlek, hogy változtass meg engem!” 
Sosem leszünk boldogok, amíg a változást mindig másoktól várjuk, hisz lehet, hogy sok idő fog eltelni, míg bekövetkezik. 
Egy biztos, hogy a lelkünk tisztaságért, mi magunk vagyunk a felelősek.

Valaki egyszer így imádkozott: „Uram, arra kérlek a mai napon, hogy használj fel engem arra, hogy áldás lehessek másoknak. Szükségem van a te közelségedre, hogy érezzem a te megváltó szereteted. 
Formálj át engem! Jézus nevében! Ámen!”

MEGHALLGATHATÓ:

💥Reggeli dicséret🌹 Maradj veszteg!

"💞De Mózes így felelt a népnek: Ne féljetek! Álljatok helyt, és meglátjátok, hogyan szabadít meg benneteket ma az Úr! Mert ahogyan ma látjátok az egyiptomiakat, úgy soha többé nem fogjátok látni őket. Az Úr harcol értetek, ti pedig maradjatok veszteg!"
Mózes második könyve 14:13-14

Valahányszor megbántanak, késztetést érzünk, hogy visszavágjunk. 
Valaki beszól, méltatlankodik, megsért, mi pedig úgy érezzük, hogy ez a helyzet feljogosít bennünket arra, hogy vissza kézből üssünk vissza. Ilyenkor az ember óhatatlanul olyant szokott mondani, amit később megbán (még akkor is ha teljes mértékig igaza van).

A népet elnyomják, kizsákmányolják, rabszolga sorba taszítják, és persze méltatlankodnak, esetleg lázadoznak is, de rá kell jönniük, hogy Egyiptom erősebb. Mózes ezt látja. 
Visszatér, és a szenvedés láttán az ő keze is ökölbe szorul, de visszafogja magát, és ahelyett, hogy tetézné a problémát, inkább megfontoltan beszédbe kezd. Nem egy háborgó ember beszédébe, hanem egy higgadt ember beszédéve. Olyanéba, aki a tornádó közepette is úgy áll, mint egy mozdíthatatlan bástya.

"Az Úr harcol értetek, ti pedig maradjatok veszteg!" - szól a parancs. 
Mózes tudja, hogy a feszült helyzetben az emberi erő kevés, és legjobb esetben is minden maradna ahogy van, de nagyon könnyű rontani a helyzeten. Helyette inkább arra bízza a dolgokat, aki megfelelően képes helyre tenni a dolgokat, és milyen jól tette!

Te mit teszel, ha igazságtalanok veled? Harcolsz? Küzdesz? 
Ennek is meg van a helye, és a helyes módja. De van amikor Isten azt üzeni, hogy maradj veszteg. 
Van amikor Isten azt mondja, hogy várj még. Hidd el, hogy én dolgozom a háttérben! 
Tudom, hogy tele vagy indulattal, és igazad is van, de ha most nekimész a falnak, attól csak az orrod fog vérezni, de a fal ugyanúgy áll majd és nevet rád.

Higgadj le! Maradj veszteg! Bízd Istenre, mert Ő harcol érted! Te csak állj készen!

(Ömböli Dávid)



💥Reggeli dicséret🌹 Szíverősítő

,,💞Különféle idegen tanításoktól ne hagyjátok magatokat félrevezettetni.
Mert az a jó, ha kegyelemmel erősödik meg a szív, nem pedig ételektől, mert azoknak semmi hasznát nem veszik azok, akik velük élnek.,,
A zsidókhoz írt levél 13:9

A lelki beállítottságú emberek törekszenek arra, hogy mindig a meggyőződésükkel összhangban éljenek, lelkileg erősödjenek, és egyre „jobbak” legyenek.
Keresik a fejlődés lehetőségét, és erre minden lehetőséget megragadnak. Időnként - tévedésből - akár olyan eszközöket is, amik nem a kívánt irányba segítik őket.

A fent olvasott mondatában Pál apostol az ilyen tévutakra figyelmezteti olvasóit: az idegen tanításokra. Ezek a lelki emberek esetében általában a többség elől elrejtett, titkos, de a túléléshez vagy a magasabb lelkiség eléréséhez szükséges információk. Ma, az internet, a közösségi- és a videómegosztó oldalak világában ezek szinte rázúdulnak a gyanútlan keresőkre. 
Elég csak a közelmúltbeli járvány és a vele szemben kifejlesztett oltások körüli híresztelésekre gondolni. A magasabb lelkiség elérése helyett sokan az életükkel fizettek, mert a semmihez sem értő észosztóknak hittek a megbízható, felelősséget hordozó emberek helyett.

Az idegen tanítás vonatkozhat akár az étkezésre is, ahogy ebben a szakaszban is láttuk: bizonyos ételektől való tartózkodás, illetve ilyenek fogyasztása. Az igaz, hogy amit megeszünk az hatással van az agyunkra, a gondolkodásunkra, és így befolyást gyakorol arra is, hogy mennyire tudunk megérteni dolgokat, mennyire leszünk érzékenyek lelki hatásokra. Mégsem ezektől „erősödik meg a szívünk”, nem ezektől válunk lelkileg igazán erőssé.

Erre csak egy valami képes úgy, ahogy vágyunk rá: a kegyelem, Isten végtelen kegyelme. 
Mert amikor rejtett tanításokhoz, például étkezési szabályokhoz és hasonló dolgokhoz fordulunk, azt mindig azért tesszük, mert nem érezzük magunkat biztonságban. 
Nem bízunk meggyőződéssel a jövőnkben, az örök életünkben - amit Isten megígért a benne bízóknak - ezért be akarjuk azt biztosítani, emberi eszközökkel. Pedig erre semmi szükség sincs. 
Sőt, pont ettől az erőlködéstől válhat bizonytalanná. 
Tökéletesen elég, ha bízunk Isten szeretetében és kegyelmében, és törekszünk az útmutatásaival összhangban élni. A többit bízzuk rá. Így fog megerősödni a szívük.

(Simon Csaba)

🌞REGGELI CSENDESSÉG🌞

 Szállj le ránk, Lélek!


Máté Evangyélioma 3. rész 11

,,💞Én ugyan vízzel keresztellek titeket megtérésre, de a ki utánam jő, erősebb nálamnál, a kinek saruját hordozni sem vagyok méltó; ő Szent Lélekkel és tűzzel keresztel majd titeket.,,

Apostolok Cselekedetei 1. rész 14
,,💞Ezek mindnyájan egy szívvel-lélekkel foglalatosak valának az imádkozásban és a könyörgésben, az asszonyokkal és Máriával, Jézusnak anyjával, és az ő atyjafiaival együtt.,,

Lukács Evangyélioma 11. rész 13
,,💞Ha azért ti gonosz létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ád a ti mennyei Atyátok Szent Lelket azoknak, a kik tőle kérik.,, 

- Reggeli elmélkedés egy kiválasztott szentírási rész alapján - Szerkesztő: Kertész Marika -


💥🕊️NAPI EVANGÉLIUM🕊️💥

,,Amikor feltámadása után Jézus még együtt volt övéivel, Péter látta egyszer, hogy utána jön az a tanítvány, akit Jézus szeretett. 
Az, aki a vacsorán odahajolt hozzá, és megkérdezte: „Uram, ki az, aki téged elárul?” 
Ennek láttára Péter Jézushoz fordult: „Uram, hát ővele mi lesz?” 
Jézus így felelt: „Ha azt akarom, hogy így maradjon, amíg el nem jövök, mit törődöl vele? 
Te csak kövess engem!” Így a tanítványok között elterjedt az a vélemény, hogy ez a tanítvány nem hal meg. Jézus azonban nem azt mondta: „Nem hal meg”, hanem: „Ha azt akarom, hogy így maradjon, amíg el nem jövök, mit törődöl vele?” 
Ez az a tanítvány, aki tanúságot tesz minderről, és ezeket írta. 
Tudjuk, hogy igaz az ő tanúsága. Jézus még sok mást is cselekedett. 
Ha egyenként mind megírnák, azt hiszem, az egész világ sem tudná befogadni a könyveket, amelyeket írni kellene.,,  Jn 21,20-25

Elmélkedés:
Péter apostol háromszori szeretet-vallomása után, valamint azt követően, hogy az Úr őrá bízza közösségének vezetését, Jézus Péter kérdésére a „szeretett tanítvány”, János apostol sorsáról beszél. 
A hagyomány szerint János magas kort ért meg, az I. század vége táján halhatott meg. 
Magas életkora miatt ebben az időben elterjedt a keresztények között az a vélekedés, hogy János nem hal meg vagy legalábbis megéri Krisztus második eljövetelét. 
Az evangéliumnak ez a részlete Jézus szavai alapján igyekszik cáfolni a Jánossal kapcsolatos téves vélekedést.
Péter apostol azt a sorsot kapja, hogy vértanú legyen, életét adja Jézusért, vérével tanúskodjon róla. János sorsa más, ő nem lesz vértanú, de ő is tanúságot tesz, mégpedig szavaival, igehirdetésével, valamint írásával, az evangéliummal. 
Mindketten Krisztus követői, mindketten a tanúságtétel útján járnak. 
Mindketten onnan indultak, hogy megtapasztalták az Úr irántuk való szeretetét, miként a többi apostolnak és tanítványnak is ez volt az első élménye a Jézussal való találkozásukkor.
Érzem-e, hiszem-e, hogy Jézus engem is ugyanúgy szeret, mint Pétert, Jánost vagy a többi tanítványát? Megvallom-e szeretetemet az Úr iránt? Tanúságot teszek-e róla a világban az emberek előtt? Szavaimmal és életemmel kell ezekre a kérdésekre válaszolnom.
© Horváth István Sándor

Imádság:
Urunk, Jézus, te feltámadásodat követően számos alkalommal megjelentél tanítványaidnak, s élőként mutattad meg magad nekik. Mielőtt a földről a mennybe távoztál megbízást adtál nekik tanításod, örömhíred továbbadására. E küldetés nekem, mint a te követődnek is szól. 
Segíts engem kegyelmeddel és a Szentlélekkel, hogy e küldetésemet teljesítve törekedjek szüntelenül a menny felé!

2023. május 26., péntek

💥Shabbat Shalom- Áldott szombatot💥

2.Korinthus 1:20
,,💞Mert Istennek valamennyi ígérete ő benne lett igenné és ő benne lett Ámenné az Isten dicsőségére mi általunk.,,

💥Shabbat Shalom💥

ÁLDOTT, SZÉP HÉTVÉGÉT KÍVÁNOK SOK SZERETETTEL❣️

🌹 Istenem, szeretnék veled találkozni és meghallani szavadat, ami életet ad❣️

💥Van Erőm💥 Érezd

Merjünk bizalommal, hittel, magabiztosan járulni a kegyelem, erő forrásához.

Csak az a nő tudja megérteni a szülés igazi csodáját, akinek született már gyermeke.
Csak az a férfi érezheti át a gyásznak mély fájdalmát, aki már elveszített családtagot.
Csak az a gyerek tudja átérezni az igazi otthon szeretetét, aki már megtapasztalta.
A Zsidókhoz írt levélben arról olvasunk, hogy Jézus azért jött, hogy főpapi szolgálatát betöltse.
S ha nagyon egyszerűen szeretnék fogalmazni, akkor azt mondanám, hogy megismerje az embert.
Az életednek nincs egyetlen egy olyan része sem, amiről Isten ne tudná elmondani: Ott voltam!
Amikor nem értjük a dolgokat, nem hiszünk a csodában, nincs erőnk felállni akár testileg, akár lelkileg, Istenhez mehetünk, aki már ott járt előttünk. Csak az tudja megmutatni a labirintusból kifelé vezető utat, aki már ott járt.
Jézus elhozta Istent az embereknek, és képes embereket vinni Istenhez.
Milyen csodás üzenet. Ketten mindig könnyebb. 
Bármennyire is legyél egyedül, bármennyiszer is éld át ugyan azokat a fájdalmakat, boldogan, bizalommal tekinthetsz az égre ezt mondva: „Tudom, hogy mellettem vagy.
Ha gyenge vagyok, te lehetsz az erőm. Ha senkim se maradt, te nem hagysz el.”

A mai nap menj oda a kegyelem forrásához. Vár ott Valaki. Ez a Valaki életed része szeretne lenni.

https://www.youtube.com/watch?v=HU0Db7pus4A

💥Reggeli dicséret🌹Félek, de velem van az Úr!

💞Velem van az Úr, nem félek; mit árthat nékem ember?” 118. Zsoltár, 6. vers

Mindig is ámulattal olvastam a Dávid királyról szóló bibliai történeteket. 
Ahogy már fiatal pásztorfiúként a nyájat védelmezve szembeszállt a medvével, az oroszlánnal. 
Vagy, ahogy minden védőfelszerelés nélkül, egy parittyával és öt lapos kaviccsal a tarisznyájában szembenézett az óriással, vagy később a filiszteusok, az ammoniták, a moábiták, stb. sokkal sokkal jobban felszerelt hatalmas seregével.

Nem kiáltozott, nem jajveszékelt, nem remegett, nem sírt, nem volt sápadt, nem tört rá bénultság, légszomj, szívdobogás.

Én pedig…
Én pedig félek. Félek a betegségtől. A műtéttől. 
Hiába hessegetem el, mindig visszatér a legrosszabb eshetőség képe, hogy elveszítem, akit szeretek.
Félek az élet viharaitól, a kiszolgáltatottságtól, az ismeretlentől, a bizonytalanságtól, a magánytól, az elmúlástól. Én félek itt a halál árnyékának völgyében!
  És csak az vigasztal Uram, hogy Te itt is velem vagy.

(Tóth Szilárd)

🌞REGGELI CSENDESSÉG🌞

Nagy az Ő irgalma irántad 

,,💞Irgalma megőriz engem ..,,

Zsoltárok könyve 59. rész 17-18
,,💞Én pedig éneklem a te hatalmadat, és reggelenkint zengem a te kegyelmességedet; mert váram voltál és menedékem az én nyomorúságom napján.
Én erősségem! Te néked éneklek, mert Isten az én váram: ő az én kegyelmes Istenem!,,

János Evangyélioma 21. rész 15-17.
,,💞Mikor aztán megebédelének, monda Jézus Simon Péternek: Simon, Jónának fia:
jobban szeretsz-é engem ezeknél? 
Monda néki: Igen, Uram; te tudod, hogy szeretlek téged! 
Monda néki: Legeltesd az én bárányaimat!
Monda néki ismét másodszor is: Simon, Jónának fia, szeretsz-é engem? 
Monda néki: Igen, Uram; te tudod, hogy én szeretlek téged. 
Monda néki: Őrizd az én juhaimat!
Monda néki harmadszor is: Simon, Jónának fia, szeretsz-é engem? 
Megszomorodék Péter, hogy harmadszor is mondotta vala néki: 
Szeretsz-é engem? És monda néki: Uram, te mindent tudsz; te tudod, hogy én szeretlek téged. Monda néki Jézus: Legeltesd az én juhaimat!

- Reggeli elmélkedés egy kiválasztott szentírási rész alapján - Szerkesztő: Kertész Marika -
https://www.youtube.com/watch?v=N-DXtYIDWIM


💥🕊️NAPI EVANGÉLIUM🕊️💥

Amikor (feltámadása után egy alkalommal) Jézus megjelent tanítványainak és velük étkezett, megkérdezte Simon Pétertől: „Simon, János fia, jobban szeretsz-e engem, mint ezek?”
 Péter így szólt: „Igen, Uram, te tudod, hogy szeretlek.” 
Erre Jézus azt mondta neki: „Legeltesd bárányaimat!”
Aztán újra megkérdezte tőle: „Simon, János fia, szeretsz te engem?” 
Ő azt felelte: „Igen, Uram, tudod, hogy szeretlek!” Erre azt mondta neki: „Legeltesd juhaimat!”
Majd harmadszor is megkérdezte tőle: „Simon, János fia, szeretsz engem?” 
Péter elszomorodott, hogy harmadszor is megkérdezte: „Szeretsz engem?”, és ezt válaszolta: „Uram, te mindent tudsz, azt is tudod, hogy szeretlek!” 
Jézus pedig ismét ezt mondta: „Legeltesd juhaimat! 
Bizony, bizony, mondom neked: Amikor még fiatal voltál, felövezted magad, és oda mentél, ahová akartál. De ha megöregszel, kiterjeszted karjaidat. 
Más fog felövezni téged, és oda visz, ahova nem akarod.” 
Azt jelezte e szavakkal, hogy (Péter) milyen halállal dicsőíti majd meg az Istent. Azután még hozzátette: „Kövess engem!” Jn 21,15-19

Elmélkedés:
Az utolsó vacsorán Jézus figyelmeztette Péter apostolt, hogy háromszor fogja megtagadni őt. 
Jézus elfogását követően a főpap házának udvarán ez valóban meg is történt. 
Ennek felidézése segít bennünket annak megértésében, hogy miért kérdezi Jézus Pétert három alkalommal szeretetéről. Az igehirdetés előszeretettel állítja párhuzamba a két eseményt. 
A háromszori tagadás jóvátételére az Úr háromszori szeretetvallomást kér Pétertől, ahogyan ezt a mai evangéliumban olvassuk.
Ezt követően rábízza az apostoli testület irányítását és az Egyház vezetését. 
E nagy felelősséggel járó feladat azzal jár, hogy Péternek is kijut a szenvedésből, s ő is kereszthalállal fogja megdicsőíteni Istent. Jézus nem elégszik meg a szeretet szóbeli megvallásával, hanem annak gyakorlati megvalósítását, az ő követését is megkívánja Pétertől. 
Aki ugyanis teljes szívével tud ragaszkodni hozzá és aki őt szereti, az feladatot és küldetést kap.
Isten kegyelme gyökeres változást tud előidézni az ember lelkében. 
Ő nem emlegeti állandóan a múltban elkövetett bűneinket, hanem elfelejti, eltörli azokat. 
A Jézus iránti szeretet megvallása Péter apostol részéről hitvallás. 
Amikor én vallom meg Jézus iránti szeretetemet, az szintén hitvallás.
Szavaimmal, cselekedeteimmel és egész életemmel kell tanúságot tennem a világban a szeretetről. 
Így lesz egész életem Isten dicsőítése és tanúságtétel az isteni irgalomról. Ez a küldetésem.
© Horváth István Sándor

Imádság:
Urunk, Jézus Krisztus! Te a mi emberi közreműködésünkkel akarsz csodákat tenni napjainkban, hogy jelenléted és segítséged megtapasztalható legyen minden ember számára. 
Adj nekünk igazi bölcsességet, hogy felismerjük azt az utat, amelyet te mutatsz nekünk, s amelyen te vezetsz minket az üdvösség felé!

2023. május 25., csütörtök

💥A Nap Igéje💥

Jeremiás 1:12,
,,💞És monda nékem az Úr: Jól láttál, mert gondom van az én igémre, hogy beteljesítsem azt.,,


💥Reggeli dicséret🌹 Már láttam…

,,💞Mert ma éjjel elém állt annak az Istennek az angyala, akié vagyok, és akinek szolgálok.
Ez azt mondta: Ne félj, Pál, neked a császár elé kell állnod, és Isten neked ajándékozta mindazokat, akik veled vannak a hajón.,,
Az Apostolok Cselekedetei 27:23-24

Érezted már, hogy valami, ami veled történik, mintha korábban már megtörtént volna? 
Francia nevén ismerjük ezt az érzést, ez a déjà vu (dezsávű) ami magyarra fordítva annyit jelent "már láttam". 
Láttam is, meg nem is, mert nem történt meg, csak olyan, mintha...

Pál apostol és társai Kréta szigete mellett hatalmas viharba keverednek, úgy érzik, mintha a túlélés minden esélye szertefoszlana a hullámzó tengerben, mi pedig, akik a történetet olvassuk, nem győzzük elhessegetni az érzést: ezt láttuk már valahol! Persze nem Pál életében, hiszen ő még csak most először szeretne eljutni a római birodalom fővárosába, a császár elé. Pedig tényleg történt már ilyen! 
Kevesebb, mint ezer évvel korábban.

A próféta is hajóra száll, ő is Róma irányába, de talán még messzebbre szeretett volna eljutni, minél messzebb Ninivétől, az Asszír birodalom fővárosától. Az üzenet nagyon hasonló — a munkamorál viszont nem is különbözhetne jobban. Míg Jónás szánt szándékkal nem beszél Istennel ("Ó, Uram! Gondoltam én ezt már akkor, amikor még otthon voltam!" - Jónás próféta könyve 4:2) 
Pál viszont reményt kap az angyaltól: "Ne félj, Pál, neked a császár elé kell állnod".

A hajó legénysége mindkét esetben jobban fél: egyik esetben azért, mert az utas Istene bizonyára van olyan hatalmas, hogy nem fogja büntetlenül nézni, hogy a szolgája engedetlen — másik esetben pedig azért, mert még nem tudják, milyen hatalmas Pál Istene.

És bármit is tegyen a két próféta, az eredmény viselkedéstől függetlenül azonos: a hajó teljes legénysége, sőt, ők maguk is megmenekülnek azért, hogy a küldetésüket elvégezhessék. 
Eljutnak végül arra a helyre, ami az ellenséges hatalmat jelképezi, az elnyomó birodalom fővárosába, ahova jóérzésű zsidó (vagy keresztény) be nem tenné a lábát — és közelebb vonzzák Istenhez azokat, akiknek a leginkább szükségük van rá.

Az élet tele van déjà vu pillanatokkal, és a Bibliát olvasva fel kell ismernünk ezeket. 
Látni kell, hogy hányszor van az, hogy miattunk inog a hajó, és hányszor csak alattunk, de különösen azt, hogy a megoldásról Isten mindig jó időben gondoskodik. És miért? 
Azért, hogy az örömhír a legutálatosabb helyekre is eljuthasson — rajtunk keresztül.

(Ömböli Krisztián)

🌞REGGELI CSENDESSÉG🌞

Nem engedi, hogy romlást láss 


János Evangyélioma 17. rész 15
,,💞Nem azt kérem, hogy vedd ki őket e világból, hanem hogy őrizd meg őket a gonosztól.,,

Zsoltárok könyve 16. rész 
,,💞Megmutatod nekem az élet útját, az öröm teljességét színed előtt, és a gyönyörűséget jobbodon mindörökké.,, - Káldi

,,Te tanítasz engem az élet ösvényére, teljes öröm van tenálad; a te jobbodon gyönyörűségek vannak örökké.,, Zsoltárok könyve 16. rész 11 - Károli

Reggeli elmélkedés egy kiválasztott szentírási rész alapján - Szerkesztő: Kertész Marika -
https://www.youtube.com/watch?v=S2cnH8yy-No 


💥🕊️NAPI EVANGÉLIUM🕊️💥

,,Abban az időben Jézus az égre emelte szemét és így imádkozott: Szent Atyám, nemcsak tanítványaimért könyörgök, hanem azokért is, akik a szavukra hinni fognak bennem. 
Egyek legyenek mindnyájan! Amint te, Atyám, bennem vagy és én tebenned, úgy legyenek ők is mibennünk, és így elhiggye a világ, hogy te küldtél engem. 
Megosztottam velük a dicsőséget, amelyet nekem adtál, hogy egyek legyenek, amint mi egyek vagyunk: én őbennük, te énbennem, hogy így ők is teljesen egyek legyenek, s megtudja a világ, hogy te küldtél engem, és szereted őket, amint engem szerettél. Atyám! 
Azt akarom, hogy akiket nekem adtál, ott legyenek velem, ahol én vagyok s lássák dicsőségemet, amelyet nekem adtál, mivel már a világ teremtése előtt szerettél engem. Én igaz Atyám! 
A világ nem ismert meg, de én ismerlek, s ők is megismerték, hogy te küldtél engem. 
Megismertettem velük nevedet, és ezután is megismertetem, hogy a szeretet, amellyel engem szeretsz, bennük legyen, és én is őbennük legyek.,, Jn 17,20-26

Elmélkedés:
Jézus főpapi imájának harmadik részét olvassuk a mai nap evangéliumában, amely ima az utolsó vacsorán hangzott el. E részben a mi Urunk azokért fohászkodik a mennyei Atyához, akik nem ismerik őt személyesen, hanem tanítványainak igehirdetésére fognak hinni őbenne, tehát a jövendő Egyház tagjaiért imádkozik. Első kérése az egységre vonatkozik. A Fiú és az Atya között fennálló szeretetteljes egységnek tükröződnie kell a krisztushívők egymással való kapcsolatában is. 
Ez az egység azonban mindig Isten ajándéka. Éppen ezért Jézus imájához kapcsolódva és azt nap mint nap megismételve nekünk is az Atyához kell fordulnunk az egység nagy ajándékáért, hiszen számtalanszor tapasztalhatjuk, hogy sok embert megkísért a széthúzás, a békétlenség, az egymással való értelmetlen harc. A történelem során ez az egység megsérült, tehát a különböző keresztény felekezetek mindegyikének kell imádkoznia és tennie a Krisztus által óhajtott egységért.
Ezt követően azt kéri Jézus, hogy a benne hívők megláthassák dicsőségét, azaz ne csak a szenvedő Jézus arcát szemlélhessük, hanem találkozhassunk a feltámadt Jézussal is. 
E szándéka az Úrnak akkor valósul meg, ha kitartunk a hit útján és eljutunk az üdvösségre.
Jézus imájának utolsó mondatából kiderül, hogy Jézus akkor él bennünk elevenen, ha Isten szeretetét hordozzuk szívünkben, s megmaradunk ebben a szeretetben.
© Horváth István Sándor

Imádság:
Mindenható Istenünk! Emberi értelmünk végessége nem képes felfogni téged, a végtelen Istent. 
A te titkaiddal, hitünk titkaival találkozunk, amikor feltárod, kinyilatkoztatod számunkra önmagadat. Nem a véletlenben, a sorsban, hanem a te gondviselésedben hiszünk. 
Hiszünk a feltárt titkokban és elfogadjuk, hogy földi életünk során nem ismerhetünk meg mindent, hanem majd az örök életben tárul fel számunkra mindaz, amire e világban homály borul. 
Hisszük, hogy itt a földön veled és a mennyben benned élhetünk.

2023. május 24., szerda

💥TUDOM, HOGY HŰ MEGVÁLTÓM ÉL💥

Tudom, hogy hű Megváltóm él
És folyton rám tekint.
Jelét mutatja, hogy szeret,
Áldást osztott megint.

Emelt fővel járok tehát:
Az üdvösség enyém.
Szabadnak érzem már magam,
Kegyelme nyúlt felém.

Hogy szent legyek, akarja Ő
- Álljak tán ellene?
Nem hat már rám e csúf világ,
Vezérel Szelleme.

Jézus, én nálad maradok,
Hitem beléd vetem...
És egykor, majd ha megjelensz,
Koronát adsz nekem.

Charles Wesley
ford.: Somogy Géza -

💥Örömteli mindennapok💥

,,💞Aki nem szeret, az nem ismerte meg Istent, mert Isten maga a szeretet.,, 1Jn.4,8

A keresztény élet az isteni szeretet megnyilvánulása.
Jézus nem csupán az áldás szavait szólta az embereknek, hanem megérintette őket és szeretettel lehajolt hozzájuk.

Segített megismerniük az Atya irántuk való szeretetét azáltal, hogy szerette őket.
Az emberek vágytak rá, hogy a közelében legyenek, mert érezték a szeretetet a szavaiban a jelenlétében.
Keresztényekként erre kell törekednünk és vágyakoznunk, hogy ilyenekké váljunk, mert igy tudjuk bemutatni Őt a világnak a közvetlen környezetünknek.

Ott kell elkezdenünk a szeretet gyakorlását, ahol éppen most vagyunk.
A környezetünk éhezik a szeretetre, Jézus szeretetére. 
Isten elvárja tőlünk, hogy bemutassuk az Ő szeretetét, ami bennünk van Szent Szellem által.
Csak hagynunk kell, hogy kiáradjon azt, ami már megvan nekünk...

,,A szellem gyümölcse a szeretet...,, Gal.5,22

Légy a szeretet oázisa ebben a gondterhelt világban!

Legyen örömteli napod :)

💥Mai Ige💥

💞Mert vizet árasztok a szomjas földre, patakokat a száraz tájra. Kiárasztom lelkemet utódaidra, áldásomat sarjadékaidra.” (Ézsaiás 44:3)



🌞REGGELI CSENDESSÉG🌞

Isten szava a mérce mindenben


János Evangyélioma 17. rész 17
,,💞Szenteld meg őket a te igazságoddal: A te ígéd igazság.,,

- Reggeli elmélkedés egy kiválasztott szentírási rész alapján - Szerkesztő: Kertész Marika -https://www.youtube.com/watch?v=XOcDpZ9dGp8



💥🕊️NAPI EVANGÉLIUM🕊️💥

,,Abban az időben Jézus az égre emelte szemét, és így imádkozott: Szent Atyám, tartsd meg a te nevedben azokat, akiket nekem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi. 
Amíg velük voltam, megőriztem nevedben azokat, akiket nekem adtál. 
Megtartottam őket, és senki más nem veszett el közülük, csak a kárhozat fia, hogy beteljesedjék az írás. Most tehozzád megyek, ezeket pedig elmondom a világban, hogy az én örömöm teljes legyen bennük. Átadtam nekik tanításodat, de a világ gyűlölte őket, mert nem a világból valók, amint én sem vagyok a világból való. Nem azt kérem tőled, hogy vedd el őket a világból, hanem hogy óvd meg őket a gonosztól. Hiszen nem a világból valók, amint én sem vagyok a világból. Szenteld meg őket az igazságban, mert a te tanításod igazság. 
Amint te elküldtél engem a világba, úgy küldöm én is őket a világba. És értük szentelem magamat, hogy ők is megszentelődjenek az igazságban.,, Jn 17,11b-19

Elmélkedés:
Főpapi imájának ma olvasott részletében Jézus az apostolokért imádkozik. Küldetése, munkássága szorosan összefonódik az általa választott apostolokkal, akik az eljövendő Egyház, a krisztusi közösség előképei. Az Úr nekik nyilatkoztatta ki az Atyát és most nekik adja a feladatot, hogy az Atyához való visszatérése után ők tegyenek tanúságot az Atyáról, mintegy folytatva Mesterük munkáját.
Az Atyáról szóló jézusi tanítás egyik legfontosabb eleme az, hogy Isten irgalmas, megbocsátó. 
Már önmagában a megváltás ténye, a Megváltó elküldése is az Atya irgalmáról tanúskodik. 
Hitünknek és vallásosságunknak az az alapja, hogy Isten nem büntetni akar minket, hanem megbocsát. Amikor Jézus új közösséget hoz létre, új vallást alapít, akkor ezt annak tudatában teszi, hogy az ember nem élhet irgalom nélkül. Nem élhetünk, nem remélhetünk anélkül, hogy Istenre, mint megbocsátó Atyára tekintenénk. Elismerjük, hogy megváltásra szorulunk és hisszük, hogy Isten szabadít meg minket bűneink terhétől.
Az irgalomban gazdag Atyáról és a megbocsátásról kell az Egyház közösségének is tanúságot tennie, mert ez a küldetésünk a világban. Isten emberek iránti szeretete az ő irgalmasságában, a megbocsátásában valósul meg. Vezessük az embereket az irgalmas Atyához!
© Horváth István Sándor

Imádság:
Urunk, Jézus Krisztus! Te az alázatos, bizakodó, gyermeki lelkületet állítod elénk példaként, s ezzel megmutatod számunkra az utat, a lehetőséget, amely az üdvösségre vezet. Nem másokhoz akarjuk magunkat hasonlítani, hanem arra törekszünk, hogy Isten szemében növekedjünk, az ő akarata szerint éljünk. Az Atya által számunkra kijelölt úton szeretnénk járni, miként te is neki engedelmeskedtél keresztutadon. Isten dicsőségét szeretnénk szolgálni szavainkkal, tetteinkkel és egész életünkkel. 
Taníts bennünket a gyermeki bizalomra! Taníts minket keresztünk hordozására! 
Segíts minket, hogy az evangéliumhoz méltóan éljünk!

💥A Nap Igéje💥

János 5:17
,,💞Jézus pedig felele nékik: Az én Atyám mind ez ideig munkálkodik, én is munkálkodom.,,

2023. május 23., kedd

💥Van Erőm💥Tedd meg!

„Ne félj!” – csodálatos bátorítás a mai napra.
Kisgyerekként rengeteg bátorításra van szükségünk. Igazi bátorságot adott egy szó a sötétben, vagy egy szülői kézfogás. 
Felnőttként sem maradunk támogatás nélkül.

„Erős bátorításunk van nekünk, akik odamenekültünk, hogy belekapaszkodjuk az előttünk levő reménységbe.” Az egész életünk folyamán szeretünk kapaszkodni valamibe, szeretjük azt hinni, hogy van egy biztos pontunk, ahova kapaszkodhatunk, vagy ahova lehorgonyozhatunk. 
Lehet, hogy éppen lelki, testi fájdalmakat élünk át, és keressük azt a bizonyos pontot, ahova kapaszkodhatunk.

Én mibe kapaszkodom? – Van amikor szükséges, hogy megpihenjünk, és letegyük az élet adta nehézségeket. Az életünk olyan, mint egy lehorgonyozott hajó, ha a horgony lent van, akkor a fájdalmak, gondok megkötöznek, és nem hagynak tovább haladni a Jézushoz vezető úton.
Olykor nehéz, hogy tovább lépjünk a fájdalmakon, elváláson, haláleseten, betegségen, de van aki képes megragadni a horgonyunkat, és magánál tartani. 

Jézus Krisztus az életünk őrzője erős és biztos életet ad számunkra. És, ha úgy érzed, hogy néha fel kell adnod, ne tedd, mert a Világ megváltója tartja az életed a kezében, és ez elegendő reményt tud adni a továbblépéshez. Menj, menj, menj tovább....


💥Reggeli dicséret🌹 Megpróbál és megáld!

„💞Isten ezt felelte Mózesnek: Vagyok, aki vagyok. Majd azt mondta:Így szólj Izráel fiaihoz:
A „Vagyok” küldött engem hozzátok.”
Mózes második könyve 3. fejezet 14.vers

Mózes életében a legszélsőségesebb mozzanatok váltakoznak. 
Gyermekkorában a halál széléről egyenesen a királyi udvar gazdag körébe kerül. 
Innen számkivetésbe kell mennie, majd amikor már megszokta a családi és munkás élet egyszerű hétköznapjait, Isten egyszerre csak megragadja és elküldi, hogy legyen népvezér.

A csodás látvány vonzotta Mózest, aki aztán hallotta ott Istennek – vagy Isten angyalának – hangját. 
A hozzá szóló kijelentésből először is megértette, hogy valóban Isten közelében, „szent” földön áll. 
A szent szó alapjelentése annyi, mint a világi, használattól elkülönített, Istenhez tartozó. 
Ilyen értelemben alap követelmény volt az, hogy Mózes levesse saruját, amely az emberi lélek szennyezettségét jelképezi. Ezután Isten ismertette magát és élesen elkülönítette lényét az egyiptomi istenektől, akiket Mózes korábban ismert, abban az elhatározásában, hogy Ő meg akarja szabadítani a rabságban tartott népet. Látja sorsukat, hallja jajkiáltásukat. 
Mindezzel kifejezésre akarja juttatni azt, hogy az Ábrahám, Izsák és Jákob Istene élő Isten, aki lát, hall és cselekszik.

Isten embereken keresztül cselekszik! Mózes az egyik legjobb példája ennek, hiszen gyermekként a halál árnyékában járt, élete csak édesanyja leleményességén, merészségén és nem utolsó sorban hitén múlott. Felnőve egy olyan helyen találja magát, amely a legmesszebb van múltjától, ugyanakkor itt kapja meg a lehetőséget, hogy életfeladatát megélje. Visszatekintve életére, valószínűleg sok mindent megértett és meglátta az események mögött rejlő titkokat.

Életünkben mi is megannyi kérdéssel találkozunk és talán nem értjük, hogy 1-1 helyzet miért adódik életünkben. Hiszem, hogy Mózeshez hasonlóan mi is rendelkezünk életfeladattal. 
Legyünk az Úr szócsövei, ölelő karja, szeretetteljes szíve és bátorító jelenléte.

Áldott napot!
(Csomó Hajni)

🌞REGGELI CSENDESSÉG🌞

Isten egységet akar, nem egyformaságot 


Efézusbeliekhez írt levél 2. rész 14.
,,💞Mert Ő a mi békességünk, ki egygyé tette mind a két nemzetséget, és lerontotta a közbevetett választófalat,,

János Evangyélioma 17. rész 9-11.
,,💞Én ezekért könyörgök: nem a világért könyörgök, hanem azokért, a kiket nékem adtál, mert a tiéid.
És az enyémek mind a tiéid, és a tiéid az enyémek: és megdicsőíttetem ő bennök.
És nem vagyok többé e világon, de ők a világon vannak, én pedig te hozzád megyek. Szent Atyám, tartsd meg őket a te nevedben, a kiket nékem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi!,,

- Reggeli elmélkedés egy kiválasztott szentírási rész alapján - Szerkesztő: Kertész Marika -


💥🕊️NAPI EVANGÉLIUM🕊️💥

,,Jézus az utolsó vacsorán tekintetét az égre emelte, és így imádkozott: 
„Atyám, eljött az óra. Dicsőítsd meg Fiadat, hogy Fiad is megdicsőítsen téged! 
Te hatalmat adtál neki minden ember fölött, hogy mindenkinek, akit neki adtál, örök életet adjon. Az örök élet pedig az, hogy megismerjenek téged, az egy igaz Istent, és Jézus Krisztust, akit te küldtél. Én megdicsőítettelek téged a földön. 
A feladatot, amelyet rám bíztál, teljesítettem. Atyám, most te dicsőíts meg engem azzal a dicsőséggel, amelyben részem volt nálad a világ teremtése előtt! 
Kinyilatkoztattalak téged az embereknek, akiket e világból nekem adtál. 
Tieid voltak, és nekem adtad őket. Tanításodat megtartották. 
Most már tudják, hogy minden, amit nekem adtál, tőled van. 
Hiszen én a tőled vett igéket mondtam el nekik, ők pedig elfogadták: megismerték az igazságot, hogy tőled jöttem, és hittel elfogadták, hogy te küldtél engem. Értük könyörgök. 
Nem a világért könyörgök, hanem értük, akiket nekem adtál. 
Tieid ők– hiszen a tied mindaz, ami az enyém, és minden az enyém, ami a tiéd –, és én megdicsőültem bennük. 
Én nem maradok tovább itt e világban, ők azonban a világban maradnak. Én most hozzád megyek.” Jn 17,1-11a

Elmélkedés:
Jézus az utolsó vacsorán tanítványaihoz intézett beszédét követően az Atyához imádkozik. 
Már felkészült rá, hogy néhány óra múlva elfogják és hamarosan meghal. 
Élete utolsó perceiben mintegy számvetést tart küldetésének eredményéről. 
Már most kijelenti, hogy küldetésének hűséges teljesítésével, az igazság tanításának átadásával és az Atya megismertetésével dicsőséget szerzett Istennek, pedig az igazi engedelmesség utolsó nagy próbája még hátra van. 
A szenvedés és a halál önként vállalása szerzi meg a legnagyobb dicsőséget az Atyának, aki éppen ezt az önfeláldozó engedelmességet kéri a Fiútól. Jézus engedelmessége pedig kiérdemli, hogy az Atya is megdicsőítse őt azáltal, hogy feltámasztja a halálból.
Imájában Jézus egyrészt előre tekint, hogy felmagasztalását követően újra találkozhat az Atyával, másrészt tanítványaira gondol, azokért imádkozik, akik hittek benne. 
S mivel minden tanítványát sajátjának tekint, ezért mindenkit szeretne elvezetni a mennyországba. Akkor követhetjük őt a mennybe, ha megőrizzük a Jézussal való egységet, hiszünk benne és tanítása szerint élünk. Mennybe jutásunk alapja az a remény, hogy a Jézust megdicsőítő mennyei Atya üdvözíteni akar minket. A mi hazánk, örök otthonunk a mennyben van.
Megdicsőíti-e Istent az én életem? Keresem-e és teljesítem-e Istentől kapott küldetésemet?
© Horváth István Sándor

Imádság:
Urunk, Jézus Krisztus! Köszönjük neked azt a tanítást, amely lehetővé tette számunkra, hogy jobban megértsük az Atya akaratát. A Szentlélek világosítsa meg értelmünket, és adjon nekünk erőt mindannak megvalósítására, amit Isten kér tőlünk. Máriához, édesanyádhoz hasonlóan nem csak hallgatni szeretnénk téged, hanem bátran vállalkozunk követésedre és a tanúságtételre.
Segíts minket, hogy hitünket minden helyzetben bátran megvalljuk!
Segíts, hogy mindig hűségesek maradjunk hozzád és földi életünk után eljussunk a mennyországba!

2023. május 22., hétfő

💥A Nap Igéje💥

1.Thessalonika 5:24
,,💞Hű az, a ki elhívott titeket és Ő meg is cselekszi azt.,,

A HÚSVÉT VALÓSÁGA - PÜNKÖSDIG

- Egy halál, amiből élünk -  


HONNAN HOGY JUTUNK EL  PÜNKÖSDIG?


Nemsokára a nyugati civilizáció Jézus Krisztus halálának és feltámadásának emlékét ünnepeli – amelyhez máig ambivalens módon viszonyul.
Járjuk körül az ünnep eredeti tartalmát és mai formáit.

A feltételezett Golgota, azaz Koponya-hely

A sokak által már akkor is Messiásnak tartott Jésua rabbit feltehetőleg i. sz. 32. niszán hónap 14-én (tehát a mi márciusunk utolsó vagy áprilisunk első napjaiban) ölték meg a római katonák az akkor szokásos, és máig is a legkegyetlenebbnek számító kivégzési módszerrel: keresztre feszítéssel. 
Az akkor már – a közhiedelemmel ellentétben – negyvenhez közeledő vagy éppen negyvenéves zsidó prédikátor-tanítót alapvetően nem teológiai okokból adta a római megszállók kezére a zsidó nép vezető testülete, a szanhedrin, hanem egyszerű, közönséges vallási féltékenységből.
Miután a római hatalom képviselője – hosszas vívódás után szintén nem meggyőződésből, hanem politikai nyomásgyakorlás és zsarolás eredményeképpen hatalmi érdekeiből – szentesítette döntésüket, a kivégzést a rómaiak hajtották végre. 
A kereszthalált általában nem az egyszerű, köztörvényes bűnözők, hanem kifejezetten a birodalom rendje ellen lázadók számára fejlesztették ki, ezért szükséges volt, hogy a lehető legnagyobb elrettentő erővel bírjon mindenki számára, aki csak tanúja lett az ilyennek.
Az elítélteket először megkorbácsolták, arra azonban ügyeltek, hogy ez ne okozhassa gyors halálukat. 
Az ólomdarabokkal és birkacsontokkal preparált bőrszíjakból álló római korbács ugyanis azonnali halált is képes volt okozni, hiszen a csontokig szét tudta szaggatni a megkorbácsolt hátát. 
Ezután a kereszt mintegy harminc-ötven kilogrammos vízszintes gerendáját az elítéltnek kellett a kivégzés helyére vinnie. Az áldozatot mindkét nyújtott karjával a gerendához kötözték, így annak teljes súlya a legfelső hátcsigolyán és a legalsó nyakcsigolyán nyugodott. 
Ha az elítélt útközben elesett, nagyon megsérült, mert az arcára esett a gerenda súlyával a nyakában, és arcát nem tudta védeni.
A halálraítélteket a rómaiak meztelenül feszítették keresztre. 
A szögeket nem a tenyéren, hanem a csuklón ütötték át, ami elviselhetetlenül erős, a gerincoszlopig ható úgynevezett "égő idegfájdalommal" járt együtt. 
A halált végül fulladás okozta: a felfüggesztett test mellkasa a kezeken lógó teljes testsúly miatt annyira kifeszült, hogy az elítélt csak belélegezni tudott, a levegőt nem tudta kifújni. 
Mintegy tíz perc után a megfeszítettnél fulladozás lépett fel, miközben a testnek a légszomj következtében fellépő elsavasodása miatt az egész törzsben és minden végtagban minden izom állandó, szünet nélküli, erős görcsbe került.
Ha a lábai nem kissé meghajlítva lettek volna felszögezve, az elítélt fél órán belül megfulladt volna. 
Ez azonban nem szolgálta volna a rómaiak érdekeit. 
Így viszont az életösztöntől sarkallva az áldozat pokoli fájdalom árán lábával felnyomhatta magát, csökkentve a mellkasára és karjaira nehezedő súlyt, és kifújhatta jobban a levegőt. 
Még két napig szenvedő keresztre feszítettről is van híradás. 
A keresztre feszítettek tehát szinte állandóan mozogtak, újra meg újra felnyomták magukat, majd visszazuhantak.
A vér- és folyadékveszteség miatt végül úgynevezett hypovolaemiás sokk következett be. 
Az ilyen sokk hatására a vérnyomás drasztikusan csökken, a szív sokkal gyorsabban, de sokkal gyengébben ver. Mivel a szervezet a legfontosabb szervek működésének fenntartására koncentrál (szív, agy, tüdő), leáll a máj, a vese, a gyomor, a belek működése, és mivel ezek már nem kapnak vért, bizonyos idő után visszafordíthatatlanul károsodnak. 
A pupilla kitágul, remegés, szájszárazság, fokozott vészreakció indul meg, a sérült elsápad, hideg verejték jelenik meg rajta. 
Még érzékeli a környezetét, de reagálni nem tud rá; végül eszméletvesztés következik be, amely a szív megállása miatt bekövetkező halál pillanatáig tart. Folyadék gyűlik össze a tüdőkben (tüdőödéma), a lélegzés hörgéssé válik, a szív összevissza ver, s ez közvetlenül a halálhoz vezet.
Jézus esetében azonban a halál bizonyosan nem így állt be. Közvetlenül a halála előtt ugyanis még beszélt (tehát a sokkos állapot nem lépett még fel), és szenvedése – relatíve – nagyon rövid ideig tartott, "mindössze" hat órán át, délelőtt kilenctől délután háromig, olyannyira, hogy Pilátus el sem akarta hinni, hogy meghalt, hanem külön ellenőriztette ezt, mielőtt a testet kiadatta. 
A teológusok egyetértenek abban, hogy Jézusnak azért kellett hamarabb meghalnia, mert a húsvét ünnepének beállta miatt az alkonyatkor még élő sorstársait, a két lázadót lábszáruk eltörésével ölték meg, neki azonban be kellett teljesítenie a húsvéti bárányra vonatkozó jövendölést, amely szerint a csontja nem törhet el. 
A lábszár eltörését a többiek esetében egy szintén külön erre a célra készült eszközzel, a crurifragium nev? vasrúddal végezték. Ez a halált azáltal gyorsította meg, hogy az elítélt nem tudta többé feltornázni magát a kilégzése érdekében, és így fél órán belül megfulladt.

Az Evangéliumok szövegei azt sugallják, hogy Jézusnak hatalmában állt halála időpontjának meghatározása, és egy erős kilégzéssel maga "fújta ki" tudatosan a szellemét, hogy csontjai eltörésére ne kerülhessen sor. 
De az is lehetséges, hogy az általában szokásosnál fokozottabb kínzása okozta korai halálát: hiszen amikor megkorbácsolták, még fennállt szabadon bocsátásának lehetősége, ezért a korbácsolás erősebb lehetett a kereszthalálra ítéltek esetében szokásosnál; valamint a töviskoszorú is jelentős vérveszteséget okozhatott; és a fájdalomcsillapító hatású mirhás bort sem fogadta el.

A keresztény hagyományon belül több álláspont is létezik megfeszítése helyének, a Golgotának ("Koponya-hely") a meghatározását illetően. 
A katolikus egyházak által tiszteletben tartott Szent Sír-templomban lévő sírhelyet ugyanis a protestánsok nem fogadják el hitelesnek, hiszen ezt a 4. században jelölte csak ki Konstantin császár édesanyja, Heléna, egy álomra hivatkozva, bár sok történész még ezt is csak legendának tartja. 

Problematikus az is, hogy a hely a jelenlegi és a feltételezett régi városfalon egyaránt belül van, márpedig sem a római, sem a zsidó felfogás szerint ilyen kivégző- és temetőhely nem lehetett a városon belül. 
Egyes katolikus történészek éppen ezért feltételezik, hogy a városfal máshol, beljebb húzódhatott, mint ahol általában sejtik – ezt a kérdést azonban csak egy ásatással lehetne eldönteni. 
Jelenleg azonban az érintett terület már sűrűn tele van lakó- és műemléképületekkel, így erre nincs lehetőség.
Protestáns körökben egy másik helyet valószínűsítenek Jézus sírjaként, bár hangsúlyozzák, hogy biztosnak ez sem tekinthető. A mai és a régi városfalon egyaránt bizonyosan kívül eső területen van egy domb, amely a benne lévő két sziklaüreg miatt az Óváros felől nézve valóban egy koponyára emlékeztet. 

Közel ehhez egy ősi kertet, s abban egy üres sírt tártak fel. 
Mindezek elhelyezkedése és sajátosságai valóban megfelelnek az evangéliumi beszámolóknak és a történelmi sajátosságoknak – a protestánsok hitélete szempontjából azonban a konkrét helyszínek vallásos tiszteletének messze nincs olyan jelentősége, mint a katolikusok számára, így a hely abszolút hitelességét nem hirdetik.
Még érdekesebb problémát vet fel Jézus halotti leplének ügye, amelyet a turini ereklye körül újra meg újra fellángoló viták is reflektorfénybe helyeznek. 

Jézus korában ugyanis a halottakat nem ilyen jellegü  lepelbe borították, hanem több kilogrammnyi illatos kenőccsel együtt hosszú gyolcsvászon csíkokba pólyálták, arcukat pedig kendővel takarták le. Erre maguknak az Evangéliumoknak az eredeti görög szövege is utal (János evangéliuma 11:44, 19:40, 20:5–6).

Az is jelentős kérdés a keresztény világban, hogy mennyi időt töltött Jézus a sírban. 
Ő maga ugyanis többször azt jövendölte, hogy három napot és három éjszakát fog a föld gyomrában tölteni, ezzel szemben megfeszítésének péntek délutáni, feltámadásának vasárnap virradat előtti datálása csak másfél napot és két éjszakát foglal magába. 

Azok a keresztény teológusok tehát, akik tartják magukat Jézus próféciájának hitelességéhez, azt vallják, hogy azon a héten a pészach munkaszüneti napja ("szombatja") péntekre eshetett, így a szombattal együtt két teljes munkaszüneti nap találkozott, és erre utal János evangéliuma, amikor azt említi: "mert ez a szombat nagy [vagy: hosszú] nap volt" (19:31), tehát úgynevezett "hosszú szombat" keletkezett. 

Ebben az esetben Jézus csütörtök délután háromkor halt meg, eltemetése pedig ugyanezen a napon, még jóval napnyugta előtt; pénteken és szombaton végig a sírban volt; majd vasárnap hajnalban támadt fel. Így valóban három (két és fél) napot és három éjszakát volt a sírban.

Az Újszövetség egybehangzó és egyértelmü  tanítása és tanúvallomásai szerint Jézus a halálból a szó testi, fizikai, valóságos értelmében támadt fel. 
Ez az üzenet már viszonylag korán, Pál apostol idejében "megfeküdte a gyomrát" sok, a görög kultúra és filozófia hátteréből származó hívőnek (lásd a Korinthosziakhoz írt 1. levél, 15. fejezetét), mivel ez a világnézet – szemben a zsidó hittel – lehetetlenségnek tartotta az ilyesmit. 
Mindezek ellenére a niceai hitvallás ("Hiszekegy") még a keresztény hit üdvösséghez nélkülözhetetlen alapköveként foglalta magába ezt az állítást.

A zsidóság politikai és vallási vezetői alapvetően nem teológiai megfontolásokból utasították ezt el, hanem Jézus személyével való szembenállásuk, ellenérzéseik miatt, sőt Máté evangéliuma beszámol az esemény szemtanúinak, a főpapi őrségnek a szanhedrin általi megvesztegetéséről is.
Jézus testben történő feltámadásának üzenetét azonban a nem zsidó világ nagy része is elutasította, illetve korunkra már a névlegesen keresztény teológia jelentős irányzatai is fokozatosan újra kivetették magukból mint természettudományos képtelenséget, valamiféle szellemi, eszmei "feltámadással" helyettesítve azt.

Jézus feltámadásának hírét – amely valamennyi világvalláshoz képest egyedivé teszi a kereszténységet, hiszen egyetlen másik vallás sem hirdet hasonlót – az európai kultúrkör máig éppúgy nem tudta "sem lenyelni, sem kiköpni", mint maguk az esemény kortársai. 
Éppen ez a jelenünkig húzódó szellemi konfliktus mutatja, hogy nem a régmúlt egyik érdektelen ügyéről van szó, hanem máig is eleven aktualitásról. Az "első húsvét" továbbra is folyamatos kihívást jelent mind a teológusok, mind a történészek, a kultúránk és a tudomány számára egyaránt.
 
Új nép születik

A pészach a zsidóság nemzeti ünnepe maradt, anélkül, hogy különösebb, történelmileg mérhető hatást tett volna más nemzetekre, ameddig a kereszténység nem adott neki olyan új tartalmat, amely a nemzeti megszabadulást immár általános emberi megmeneküléssé értelmezte át. 
A zsidó Jézus mintegy harmincnégy esztendő híján éppen kétezer éve a pészach ünnepét választotta a Megváltás megtörténtének időpontjául. 
Önmagát azonosítva a szabadulásért feláldozandó báránnyal, a hivatalos ünnepnapon tudatosan átadta önmagát a halálos ítéletnek, hogy kiomló vérével megjelölve a fát, szabadulást hozzon azoknak, akik "a világ fejedelmének", a Sátánnak a rabszolgaságában sínylődnek, aki láthatatlan láncokkal: a bűnökkel kötözi őket "e jelenlegi gonosz korszakhoz". 
A későbbi keresztény írásmagyarázat ennek megfelelően a pészach eseményének egészét mindmáig így magyarázza: Egyiptom a világnak felel meg, pontosabban e jelenlegi gonosz világkorszaknak. 
Hogy ez valóban lényegénél fogva, legalapvetőbb szerkezetében, működésében gonosz, azt mindenki pontosan tudja, érzi – aki nem, az nagyon nagy bajban van. 
A fáraó: "e világ (gonosz korszak) fejedelme", a Sátán. 
A rabszolgaságban tartó erő: a bűn. A bárány: Jézus, akinek a vére a bűnök bocsánatáért omlott ki. 
Ez a vér biztosít egyedül védelmet a szellemi halál és a világba való belefeledkezés pusztító erejével szemben, és ez oldozza ki a világban való szellemi fogság köteleit, a bűnöket: így vonulhatnak ki a gonoszok uralta világkorszak egykori rabjai a szabadságba. 
A Sátán pusztító ereje, a bűn "elkerüli" őket. Új nép születik: az Egyház, amely néppé válni és erkölcsöt kapni – előbb a szabadság s abból az erkölcs – indul hosszú, sivatagi – próbatételekkel gazdag – vándorlására.
A pészach nemzeti ünnepből ezzel az emberiség egyik legalapvetőbb egzisztenciális tapasztalatának, a világ gonoszságából és a személyes bűnökből való sikeres kimenekedésnek ünnepévé válik. 
Ennek a valóságosságát és fontosságát nem lehet túlhangsúlyozni, de még talán leírni sem. 

Az ünnep annyira ünnepivé válik, hogy már meg sem lehet igazán ünnepelni: minden, az év egyes napjaihoz kötött ünneplési kísérlet silánynak tűnik a szabadulás mindennapos valósága mellett.
Az egyetemes ünnep
Jézus e szavakkal eszi meg az utolsó vacsorán a bárányt: "...bizony mondom nektek, hogy nem eszem többé abból, amíg be nem teljesedik az Isten királyságában." 
Az Isten királysága az a világbirodalom, amely el fog jönni a Földre: az igazságosságnak, békének, örömnek, szeretetnek a birodalma. 
Az ószövetségi-újszövetségi közös reménység értelmében el kell jönnie majd egy olyan világkorszaknak, amely a mostaninak pontos ellentéte lesz szellemi lényegét tekintve: ahogyan most a Földön a bűn, a gonoszság és a nyomorúság uralkodik a jó fölött, elnyomva azt, akkor éppen fordítva lesz. 

A jó, az igaz és jogos uralkodik majd, elnyomva a gonoszságot. 
Nem nehéz észrevennünk, hogy ez az időszak még előttünk áll. Jézus szavai arra utalnak, hogy értelmezése szerint a pészachi bárány képe akkor "teljesedik be" majd. 
Ahogyan Izrael szabadulásakor a pészach-hal kezdődött el a sivatagi vándorlás, és negyven évvel később egy másik pészach-ünnepléssel fejeződött is be, az Egyház sivatagi vándorlása is hasonlóképpen fog véget érni: egy újabb "elkerülés" hozza majd el. 

A Jelenések könyvében újra feltűnik egy leölt bárány a mennyben, amelyen ugyan látszik, hogy leölték, mégis él. 

Tevékenysége nyomán immár az egész Földet érik pontosan – szembetűnően – ugyanazok a csapások, amelyek egykoron Egyiptomot érték: a vizek vérré válnak, különös sáskahadak lepik el az emberiséget, sötétség borít el mindent. Az egész bolygót megdöbbentő katasztrófák rázzák meg gyors egymásutánban.

Itt felmerül a kérdés, ahogyan az első esetben is: valóságosan megtörténne mindez? 
Vajon az egyiptomiak elhitték volna néhány évvel korábban, hogy lehetséges az, ami azután megtörtént velük? Aligha. Ma is abból indulunk ki, amit már megéltünk – nem nagyon tudunk elfogadni olyasmit, amihez még hasonlót sem láttunk soha. 
De vajon ettől még valóban nem is történhet meg?
A harmadik pészach is kivonulással ér majd véget, miután a csapások különleges módon elkerülik azokat, akik a bárány vérében lévő lehetőséggel élnek. 

Ekkor az ünnep egészen egyetemessé válik: immár nem egy kiválasztott természetes nemzet, nem is egy kiválasztott szellemi közösség, hanem maga az egész emberiség menekül meg a világ gonoszságának, a bűnnek a láncaiból, hogy kilépve a valódi szellemi szabadságba, erkölcsöt tanuljon, "néppé" váljon, és új, ezúttal már boldog korszakok felé induljon.


💥Reggeli dicséret🌹

Gyermekként örökké? Gyermekként örökké!


„💞Jézus azonban magához hívta őket, és így szólt: Engedjétek hozzám jönni a kisgyermekeket, és ne akadályozzátok őket, mert ilyeneké az Isten országa.
Bizony mondom nektek, aki nem úgy fogadja az Isten országát, mint egy kisgyermek, semmiképpen nem megy be abba.”
Lukács evangéliuma 18.16-17

Az utóbbi időben többször foglalkoztatott ez az evangéliumi jelenet. Jézus felháborodása (Márk 10.14) amiatt, hogy a tanítványok nem engedik oda az anyukákat gyermekeikkel hozzá.
Valamint az, hogy sokszor mi felnőttek jelentünk akadályt a gyermekek számára azzal, hogy megbotránkoztatjuk őket képmutató, rideg, önző viselkedésünkkel.
Próbálom számba venni azt is, mi mindenre gondolhatott Jézus akkor, amikor azt mondta: „aki nem úgy fogadja az Isten országát, mint egy kisgyermek, semmiképpen nem megy be abba.”
Nem merném azt állítani, hogy sikerült mindent összegyűjteni ezzel kapcsolatban, de röviden megosztom, amit én megláttam.

Eszembe jutott egy jelenet, amikor egyik kisfiammal sétáltunk.
Már akkora volt, hogy bátran járt önállóan, de a járdáról lelépés, még gondot okozott neki.
Egy fél lépéssel haladt előttem, amikor odaértünk egy kereszteződéshez.
Ő megállt és felnyújtotta a kezét, anélkül, hogy hátranézett volna rám. Olyan természetes volt számára, hogy segítséget kérjen, s az is, hogy számíthat rám…

Vagy egy másik esetben a tűzoltóságon látogattuk meg barátunkat, s abban az ajándékban volt részünk, hogy kisfiam beülhetett a tűzoltóautó kormánya mögé.
Mikor indulnunk kellett, s hívtam őt, a következő pillanatban már ugrott is le a félelem minden jele nélkül. (Nekem meg éppen hogy sikerült elkapnom őt, olyan gyorsan cselekedett.)

Fantasztikus számomra látni az érdeklődést, a kíváncsiságot, a rácsodálkozást a picik szemében.
Bele tudnak merülni dolgokba (játékba) úgy, hogy a külvilágról teljesen elfelejtkeznek, s közben az aggodalmaskodást meghagyják nekünk, felnőtteknek... Úgy tudnak örülni és lelkesedni, amihez hasonlót felnőtteknél csak nagyon ritkán látok…

Nem haragtartóak és többnyire könnyen megnyerhetőek a jónak…
Őszinték az érzéseik kimutatásában mind örömükben, mind fájdalmukban.
Tudnak bízni és ragaszkodni. Ösztönösen megérzik, milyen indulattal közeledünk feléjük.
Képesek ráhangolódni a többiekre és együttérezni velük.
Nyitottan közelednek másokhoz, előítéletek nélkül.

Mindezek olyan értékek, amelyeket, ha elveszítünk, akkor nagyon hiányoznak az életünkből.
Legyünk felnőttek a megfontoltságban, az értelemben (vö. 1Kor. 14.20), de engedjük, hogy Isten elvegye a szívünkből az önzést, a keménységet, a merevséget, az előítéleteket, a keserűségeket és az aggodalmaskodást!

Legyen áldott a napod!

🌞REGGELI CSENDESSÉG🌞

Tarts ki az igazságban! 


Zsoltárok könyve 119. rész 157.
,,💞Sokan vannak az én háborgatóim és üldözőim, de nem térek el a te bizonyságaidtól.,, /Karoli/
,,Sokan üldöznek és szorongatnak, de törvényed mellõl nem tágítok.,,/Káldi/

János Evangyélioma 16. rész 33. 
,,💞Azért beszéltem ezeket néktek, hogy békességetek legyen én bennem. 
E világon nyomorúságtok lészen; de bízzatok: én meggyőztem a világot.,,

János Evangyélioma 15. rész 18. 
,,💞Ha gyűlöl titeket a világ, tudjátok meg, hogy engem elébb gyűlölt ti nálatoknál. 
Ha e világból volnátok, a világ szeretné azt, a mi az övé; de mivelhogy nem vagytok e világból, hanem én választottalak ki magamnak titeket e világból, azért gyűlöl titeket a világ.
Emlékezzetek meg ama beszédekről, a melyeket én mondtam néktek: 
Nem nagyobb a szolga az ő uránál. Ha engem üldöztek, titeket is üldöznek majd; ha az én beszédemet megtartották, a tiéteket is megtartják majd.,,

- Reggeli elmélkedés egy kiválasztott szentírási rész alapján - Szerkesztő: Kertész Marika -
https://www.youtube.com/watch?v=Fx6Qn3zB5oA


💥🕊️NAPI EVANGÉLIUM🕊️💥

Amikor az utolsó vacsorán Jézus elmondta búcsúbeszédét, tanítványai megjegyezték: 
„Most nyíltan beszélsz, nem hasonlatokban. Most elismerjük, hogy mindent tudsz, és nincs szükség rá, hogy valaki is kérdezzen. Ezért hisszük, hogy Istentől jöttél.” 
Jézus így felelt: „Most hisztek? 
Eljön az óra – már el is jött –, amikor szétszéledtek, ki-ki a maga útján, és engem magamra hagytok. 
De én nem vagyok egyedül, mert az Atya velem van. Mindezt azért mondtam nektek, hogy békességet találjatok bennem. A világban üldözést szenvedtek; de bízzatok! Én legyőztem a világot.”Jn 16,29-33

Elmélkedés:
Az utolsó vacsorán mondott beszédében Jézus arra törekedett, hogy felkészítse övéit arra az időszakra, amikor ő már nem lesz velük. Ezt mondja: „A világban üldözést szenvedtek; de bízzatok! 
Én legyőztem a világot.” Figyelmeztetés és bátorítás is ez egyben. 
Miért érzi Jézus szükségesnek, hogy a rájuk váró nehézségekre figyelmeztesse és egyúttal a kitartás fontosságára emlékeztesse tanítványait egy olyan helyzetben, amikor ők kifejezetten megvallották hitüket? Hiszen szavai azt követően hangzanak el, hogy tanítványai örömmel jelentették ki: 
„Hisszük, hogy Istentől jöttél.” 
Hitvallásuk azt sugallja, hogy a Jézussal töltött mintegy három esztendő nem volt hiábavaló. 
A Mester tanítása meghozta gyümölcsét. Jézus szándéka, hogy elindítsa őket a hit útján, megvalósulni látszik. 
Miért hangzik el mégis a figyelmeztetés?
A tanítványok valóban sokat haladtak előre a hit útján, de még hátra van hitük legnagyobb próbája, Jézus halála, majd pedig a másik próbatétel az lesz számukra, hogy hitükért bántalmazni, üldözni fogják őket. Erre szeretné Jézus felkészíteni őket. Ezért bátorítása nem szólhat másról, mint az ő győzelméről a világ fölött. Az ő segítségével minden követője képes arra, hogy hűséggel kitartson a hitben. 
Az Úr imája, figyelmeztetése és bátorítása nekem is szól.
© Horváth István Sándor

Imádság:
Jézusom! Hálát adok neked, hogy feltételek nélkül elfogadsz engem, hozzád tartozom, és nem mondasz le rólam. Hálát adok, hogy kegyelmed halálom napjáig ingyenes, hogy teljes jóságodban nem hiányosságaimat kéred számon tőlem. Hálát adok, hogy számodra nem veszhetek el soha, ha el is fordulok tőled, te akkor is rám találsz. Nem akkor jössz, ha várom, hanem ha nem számítok rá. Csöndesen átölelsz, befogadsz határtalan szeretetedbe. 
Elhiszem, hogy a szemedben nem létezik a rossz, csak az örök lehetőség, hogy bennem élve, általam kifejezd magad. Szólj rajtam keresztül, nyilvánulj meg bennem, hogy többé már ne én legyek a fontos, hanem csak te. Segíts, hogy közvetítsem jelenléted a világban.

2023. május 21., vasárnap

💥Mai Ige💥

Jézus mondta: „💞Ezeket azért mondom nektek, hogy békességetek legyen énbennem. 
A világon nyomorúságotok van, de bízzatok: én legyőztem a világot.” (János 16:33)

💥Reggeli dicséret🌹 Az egyetlen érték

💞De amelyek nékem egykor nyereségek valának, azokat a Krisztusért kárnak ítéltem. 
Sőt annakfelette most is kárnak ítélek mindent az én Uram, Jézus Krisztus ismeretének gazdagsága miatt: akiért mindent kárba veszni hagytam és szemétnek ítélek, hogy a Krisztust megnyerjem,” https://abibliamindenkie.hu/uj/PHP/3

Amikor beírtam az internetes keresőbe: ’Kincs’, ’Legnagyobb kincs’, mit gondolsz, mit adott ki, mit mondtak az emberek arról, hogy számukra mi a legfontosabb, mi a legnagyobb érték? 
Igen, az egészség, a család, az idő, a gyermek, a barátság, a bizalom, maga az élet.

Ám, az igazság az, hogy ezek csupán nagy szavak, mert az igazi érték az, amivel a legtöbbet foglalkoznak, amire a legtöbb energiájukat, idejüket fordítják; egy jobb munkahely, hírnév, egy nagyobb ház, egy új autó megszerzése. Ezekért hajszolják túl magukat, ezek miatt hanyagolják el gyermekeiket, és ezekért hajlandóak, akár még országot is váltani.

De mi a helyzet velünk keresztényekkel? Mi az, amiért mindent kárba veszni hagyunk és szemétnek ítélünk? Ki az, akinek szavára azonnal ugrunk, és akinek kéréseit örömmel teljesítjük?

Milyen jó lenne, ha Pálhoz hasonlóan nemcsak szavaink, hanem az egész életünk azt hirdetné, hogy számunkra Krisztus az egyetlen érték, hogy számunkra Ő a mérce, hogy mi Őhozzá akarunk hasonlítani!

S hogy ez a világ bolondnak fog tartani, mert nem állunk be a gyűlölködők sorába, mert lehajolunk és felemeljük a megvetetteket, mert szeretjük a bűnösöket? Ha üldözni és gúnyolni fognak azért, mert a Szentírás elveihez ragaszkodunk?

Nem számít, „mert nékem az élet Krisztus, és a meghalás nyereség.”
(Fil.1:21)

🌞REGGELI CSENDESSÉG🌞

Ő veled van. Légy te is Vele!


Zakariás próféta könyve 8. rész 23
,,💞Ezt mondja a Seregeknek Ura: E napokban lesz az, hogy a minden nyelvű pogányok közül tíz ember ragad egy zsidó férfiúba s ragad annak ruhája szélébe, mondván: 
Hadd menjünk veletek, mert hallottuk, hogy veletek van az Isten!,,

Máté Evangyélioma 28. rész 20
,,💞Tanítván őket, hogy megtartsák mindazt, a mit én parancsoltam néktek: és ímé én ti veletek vagyok minden napon a világ végezetéig. Ámen!,,

- Reggeli elmélkedés egy kiválasztott szentírási rész alapján - Szerkesztő: Kertész Marika -

https://www.youtube.com/watch?v=ym49G0G4CmQ



💥🕊️NAPI EVANGÉLIUM🕊️💥

Vasárnap, Urunk mennybemenetele

,,Abban az időben: A tizenegy tanítvány elment Galileába, fel arra a hegyre, ahova Jézus rendelte őket. Amikor meglátták őt, leborultak előtte a földre. Egyesek azonban még mindig kételkedtek. Jézus odament hozzájuk, és ezt mondta nekik: „Én kaptam meg minden hatalmat az égen és a földön. Ezért most menjetek el, és tegyetek tanítványommá minden nemzetet! Kereszteljétek meg őket az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében! Tanítsátok meg őket mindannak megtartására, amit parancsoltam nektek! És íme, én veletek vagyok mindennap a világ végéig!”
Mt 28,16-20

Elmélkedés:
Az örök haza felé
Negyven nappal a feltámadás után Jézus mennybemenetelét ünnepeljük. Az Apostolok Cselekedetei szentírási könyv elején a következőket olvashatjuk: „Szenvedése után Jézus sokféleképpen bebizonyította, hogy él: negyven napon át ismételten megjelent nekik” (ApCsel 1,3), egészen addig a napig, amíg felvétetett a mennybe. A mennybemenetel azt jelenti, hogy a feltámadt Jézus nem találkozik többet a földön apostolaival és tanítványaival személyesen, hanem visszatér Atyjához a mennybe. Isten örök országába való megérkezésével, illetve visszatérésével természetesen nem szűnik meg a kapcsolata velünk, hanem onnan segít minket kegyelmével.
A feltámadt és mennybe ment Jézusban való hitünk nem magától értetődő, de a tanítványok számára sem volt az. Gondoljunk csak arra, hogy a feltámadt Jézust milyen nehezen ismerték fel, és akkor sem mindenki. Mária Magdolnát a nevén szólítja Jézus, s csak ekkor veszi észre, hogy az Úrral és nem a kertésszel beszélget. A két emmauszi tanítvány hiába beszélget órákig Jézussal, nem tudják, hogy ő az, s csak a kenyértöréskor ismerik fel őt. Tamás apostol csak akkor hisz, amikor láthatja és megérintheti Jézus sebhelyeit. Sőt, a mai evangéliumban azt olvastuk, hogy amikor a tanítványok elmentek Galileába, fel arra a hegyre, ahová Jézus rendelte őket, akkor még mindig vannak néhányan, akik kételkedtek. Pedig ez már a mennybemenetel napja, s előtte többször is találkozhattak a Feltámadottal. Nem könnyű Jézust megismerni, amikor találkozunk vele, s nem könnyű hinni benne.
Jézus mennybemenetelének helyszíne egy hegy, amelyet a Szentírás nem nevez meg pontosan, csak annyit tudhatunk meg az evangéliumból, hogy egy Galileában található hegyről van szó (vö. Mt 28,16). A hegy az evangéliumokban a beszéd, a tanítás helye. A puszta, a sivatag ezzel ellenkezőleg a hallgatásnak, az elcsendesedésnek a helye, gondoljunk csak arra, hogy nyilvános működése kezdetén maga Jézus is a pusztába vonult. De a hegy a beszéd helye, és ez különösen is igaz Jézusra, aki nem csupán híres hegyi beszédét mondta el egy magaslatról, hanem életének jelentős eseményei kötődnek hegyekhez. A mennybemenetel hegye is egy fontos beszéd helye a mi Urunk számára, amely beszédnek rendkívüli jelentősége abban áll, hogy az apostolok és általuk az Egyház itt kapják meg missziós küldetésüket, hogy mindenütt a világon Jézus tanítványaivá tegyék a nemzeteket.
A küldetés nekünk is szól, tehát indulnunk kell, hogy hirdessük Jézus feltámadását, és tanúságot tegyünk hitünkről és reményünkről. Ígérete szerint velünk van a világ végéig.
Ne féljünk bátran kiállni az emberek elé! Ne féljünk hitünket megvallani mások előtt, bármilyen élethelyzetben is vagyunk! Beszéljünk hitünkről és annak alapjáról, Jézus Krisztusról a hitetleneknek és a kételkedőknek! Szóljunk reményünk okáról azoknak, akik elveszítették reményüket Istenben vagy az emberekben! Forduljunk szeretettel azokhoz, akik már nem hisznek a szeretet értékében! 
Emeljük fel és segítsük újra elindulni azokat, akik elfáradtak az örök haza felé vezető úton. Jézus a mennyben van, ott vár bennünket, minden embert. Menjünk együtt és egymást segítve haladjunk a mennyország felé! Jézus velünk van és velünk marad utunkon!
© Horváth István Sándor

Imádság:
Urunk, Jézus Krisztus! Hisszük, hogy az Atya várt rád, amikor a mennybe emelkedtél. 
Hisszük, hogy a mennyei örök dicsőség várt rád földi életed után. 
Hiszem, hogy engem is az Atya vár a mennyországban. 
Ha az Atya akarata szerint szeretetben élem életem, ő az örök élettel fog megajándékozni. 
Uram, mennybemeneteled és az örök dicsőségbe jutásod erősítse bennem a hitet, hogy van örök élet és elnyerhetem azt! 
Taníts, hogy égre emelt tekintettel éljek, életem minden napján szem előtt tartsam, hogy a mennyországban Isten vár rám. 
Vezess engem Szentlelked által, hogy reményem beteljesedjen és az örök üdvösségre jussak!