2024. május 11., szombat

💥Marilyn Hickey - A SZENT SZELLEM GYÜMÖLCSE 4.rész

Öröm – a tudomány beszéde: Az öröm hatalmas erő, amely a Szellemtől származik. 

Az örömöt az hozza létre, amikor a Szent Szellem érzelme megjelenik az emberi szellemben. 
Nem függ a körülményektől, csak Istentől. 

Az Úr öröme a mi erősségünk, és megtart minket minden helyzetben:
 "Teljes örömnek tartsátok, testvéreim, amikor különféle kísértésekbe estek, mert tudjátok, hogy a ti hitetek megpróbáltatása kitartást szerez. 
A kitartásban pedig tökéletes cselekedet legyen, hogy tökéletesek és épek legyetek minden fogyatkozás nélkül." (Jakab 1, 2–4) 

Az öröm jele az, ha örvendezünk és hálás szívvel dicsérjük Istent. 
Pál azt mondja nekünk, hogy mindig örüljünk az Úrban! (Filippi 4,4) 

A thesszalonikai keresztényekről pedig így ír: "örömünk és dicsekedésünk koronája". (1Thesszalonika 2,19) 
Salamon is azt mondja, hogy "az igazak reménysége öröm". (Példabeszédek 10,28) 

Az öröm teljesen átszövi Jézus életét, aki sokat beszélt az örvendezésről: 
"Ha az én parancsolataimat megtartjátok, megmaradtok az én szeretetemben; amint én megtartottam az én Atyám parancsolatait, és megmaradok az ő szeretetében. 

Ezeket beszéltem nektek, hogy megmaradjon bennetek az én örömöm és a ti örömötök beteljesedjen." (János 15, 10–11) 
A keresztényeknek mindig örvendezniük kellene, mert Jézus ismerete már önmagában hatalmas örömöt jelent: "Akit, noha nem láttatok, szerettek; akiben, noha most nem látjátok, de hisztek benne, kibeszélhetetlen és dicsőült örömmel örvendeztek." (1Péter 1,8) 

A második ajándék a tudomány beszéde. Ez olyan tényekről ad kijelentést, amelyek az ember természetes értelme számára ismeretlenek. 
Bizonyára nem véletlen, hogy az örömhöz tudás is kapcsolódik. 
Ha valaki a tudomány beszédét szólja neked, akkor ez örömmel tölti be a szellemedet. 
Ha egy istentiszteleten hangzik el, akkor Krisztus Testének hoz örömöt. 

A 2Királyok 6, 8–23-ban Elizeus próféta a tudomány beszédét kapta a szíriai hadsereg tartózkodási helyéről, és figyelmeztette erről Izrael királyát. 
A szíriai király azt gondolta, hogy kém van közöttük, de azután az egyik embere beszélt neki Elizeusról. 
A király erre parancsot adott, hogy az emberei vegyék körül Dótán városát, ahol Elizeus tartózkodott. Amikor eljött az este, Elizeus szolgája megrémült a szíriai sereg láttán, amely körülvette a várost. Elizeus kérte Istent, hogy nyissa meg a szolga szemét, hogy belelásson a szellem­világba. 
Az Úr megengedte neki, hogy lássa az angyalok seregét, amely a szíriai sereg körül táborozott, és a szolga ennek nagyon megörült!
A tudomány beszéde örömet hoz és egyben elűzi a félelmet. 
Ámen!

🌹TÉNY VAGY VÉLEMÉNY⭐

,,💞Beszédem és igehirdetésem sem az emberi bölcsesség megejtő szavaival hangzott hozzátok, hanem a Lélek bizonyító erejével, hogy hitetek ne emberek bölcsességén, hanem Isten erején nyugodjék.,, 
Pál első levele a korintusiakhoz 2:4-5

Egy egyetemista ült a szakdolgozat védésén. A szakdolgozata eléggé szokatlan volt az egyetemen, így nem örvendett osztatlan sikernek. Miután ismertette röviden a dolgozatot, eljött az ideje, hogy a bizottság feltegye kérdéseit, észrevételeit. Az opponens a következő, kevéssé tudományos, egy mondatos "cáfolattal" élt: "Szerintem a feltevés hibás."

A vélemény egy olyan dolog, ami mindenkinek van, de nem feltétlen kell úton útfélen hangoztatni. Mindannyiunknak lehet véleménye, és ezzel semmi baj nincs. 
Azzal viszont annál inkább van, hogy mai, közösségi médián élő társadalmunk arctalanul, gátlástalanul hangoztathatja is azt. 
Sokszor olyan dolgokat vágunk egymáshoz az internet függönye mögé bújva, amit szemtől szemben eszünk ágában sem lenne a másik embernek mondani, mert pontosan tudnánk, hogy nem lenne jó a fogadtatás.

Pál próbál rámutatni, hogy a fő erőforrás, a fő mérce, a fókusz nem más mint maga Isten. 
A központban nem a vélemény, vagy hasonlók állnak, hanem az, aki teremtette a világegyetemet. 
Az, aki bár ellene fordultunk, mégis megváltott bennünket. Isten csodálatos ereje a szeretetről szól. 
Egy olyan erő ez, ami nem változik néhány vélemény miatt. Nem változik a körülmények miatt. 
Nem változik az éghajlattal. Egy állandó erő, ami megalkotta, mozgatja és fenntartja a világot.

Lehet véleményed. Lehetnek egyéni gondolataid.
Semmi baj nincs azzal, ha valamiről van elképzelésed, és azzal sincs, hogy nem egyezik egy másik emberével. 
Nem baj, ha te meg vagy győződve valamiről, és valaki pedig pont az ellenkezőjéről van meggyőződve. 
Lehetnek saját gondolataid, de az erőt Isten szeretetében keressd!

A világon bármi lehet tévedés, bármi összeomolhat, de egy valami sosem változhat. Isten szeret, mert Ő maga a szeretet!


(Ömböli Dávid)

🌹AZ IGAZ BARÁT⭐

,,💞Mindig szeret a barát, de testvérré a nyomorúságban válik.,
Példabeszédek könyve 17:17

A barátság az egyik legalapvetőbb emberi kapcsolat. 
Szabadon választott, rokonszenv alapján kialakuló, tartós kapcsolat. 
Megtörténik az is, hogy barátságok véget érnek. 
Van, amikor ez a körülmények miatt alakul így, például ha valami miatt nem, vagy nagyon nehéz tartani a kapcsolatot; de van úgy, hogy harag miatt, amikor valami egyéni érdek előtérbe kerül (pénz, szerelem, pozíció stb.), és emiatt fordulnak szembe egymással addigi barátok. 
Ilyenkor feltesszük a kérdést, hogy mennyire volt őszinte a barátság addig, ha ilyen okok miatt véget ért...

Vannak azonban minden vihart túlélő barátságok is. Ilyen volt például Jonatán és Dávid barátsága. Jonatán annak ellenére védte Dávidot az apja féltékenykedésével szemben, hogy tudta, hogy ha nem lenne Dávid, akkor ő lenne a következő király. 
Amikor az apja halálra kereste a barátját, ő volt a hírszerző, és ő segített neki a szökésben. 
Testvérré vált Dávid számára a nyomorúságban. Sokkal szorosabbá vált köztük a kapcsolat a bajban.

A Jézussal való kapcsolatunk sokoldalú, ezért sokféleképpen mutatja be azt a Szentírás. 
A fenti igéhez kapcsolódóan most csak kettőt szeretnék feleleveníteni.

Jézus egy alkalommal ezt mondta a tanítványainak: „Titeket azonban barátaimnak mondalak, mert mindazt, amit hallottam az én Atyámtól, tudtul adtam nektek.” (János 15:15) 

Azt mondta, hogy úgy tekint ránk, mint akik a legszorosabb, családon kívüli kapcsolatban állunk vele. Biztos vagyok abban, hogy itt amolyan Jonatán-Dávid kapcsolatra gondolt, nem felszínes barátságra.

Pál apostol azonban még tovább megy, amikor a Jézus és köztünk fennálló megváltói kapcsolatról ír: „Mert a megszentelő és a megszenteltek mind egytől származnak, ezért nem szégyelli őket testvéreinek nevezni” (Zsidók 2:11). 

Amikor bajba kerültünk, tehetetlenekké váltunk a bűn súlya alatt, Isten Fia barátból testvérré vált számunkra: felvette emberi testünket és természetünket, hogy a családunk tagjává válva megtapasztalja, mit élünk mi át napról napra, hogy segítsen viselni a terheket, és amivel mi nem tudunk megbirkózni, azt teljesen magára vegye.

Jézus, a mi igaz barátunk a testvérünkké lett! Mennyire értékeljük mi ezt a szeretetet?

(Simon Csaba)

🌹ERŐ, SZERETET, JÓZANSÁG⭐

,,💞Mert nem félelemnek lelkét adott nékünk az Isten; hanem erőnek és szeretetnek és józanságnak lelkét.,, 
Timótheushoz írt második levél 1. fejezet 7. vers

’Fight or Flight’ – ’Harcolj vagy Menekülj’ ez a két legalapvetőbb ösztönös reakció, amit a bennünket ért stresszhelyzetre legtöbbször adunk. 
Evangéliumi képpel élve, vagy levagdaljuk a másik fülét, mint tette azt Péter a Getsemánéban a főpap szolgájával, Málkussal, vagy lefagyunk és elfutunk, mint a többiek.

Azonban, a nehézségekkel való megküzdés kapcsán a kétezres évek elején Dr. Shelley Taylor egy új stresszválaszt írt le, melyet azóta más tanulmányok is igazoltak. 
Ezt a viselkedésmintát ’Tend and be friend’-nek, azaz ’Gondoskodj és barátkozz’-nak nevezték el és főként nőstény állatok esetében figyelhető meg, mikor veszély esetén egymáshoz kapcsolódva, egymás védelmét keresve, egyben egymásnak védelmet nyújtva összebújnak, ezzel úgymond megosztják a fenyegetést, a stresszt. (lásd: hölgyek esetében a problémák kibeszélése)

Ma, a halállal szembenéző apostol sorait olvasva szintén ezzel a megküzdési modellel találkozhatunk, amikor Pál arra biztatja a fiatal munkatársát, Timóteust, hogy legyen ’Jézus Krisztus jó vitéze’ (2Tim.2:3), aki nem fut el a megpróbáltatások elől, 
nem szégyelli sem az evangéliumot, sem pedig a őt a bilincseiben (2Tim.1:8). 

Ugyanakkor fizikai, vagy botor és gyerekes szópárbajt sem folytat (2Tim.2:23), hanem az evangéliumot hirdeti, akár alkalmas, akár alkalmatlan az idő (2Tim.4:2).

S mit jelent Pál intelme itt, egy lejáratott, elvilágiasodott, látszat keresztény világban nekünk?

Ne enged, hogy a félelem agresszívvá vagy bénává tegyen!
Ne félj! Ne bújj el! Szeresd az Urat teljes elmédből!
Ez a józanság lelke, a gondolkodás, az Ige tanulmányozása, akár lefekszel, akár felkelsz, akár úton vagy… Szeresd az Urat teljes szívedből!
Ez a szeretet lelke, amikor szavakkal és tettekkel továbbadsz másoknak egy darabot abból a szeretetből, amit Istentől kaptál. ’Tend and be friend’ – ’Gondoskodj és barátkozz’ Szeresd az Urat teljes erődből!

Ez az erőnek lelke, mely a leghétköznapibb tevékenységek, a mindennapi becsületes munka által mutatja be és dicsőíti a mennyei Atyát.


Legyen látható a hited!

(Tóth Szilárd)

🌹ISMERED ŐT?⭐

,,💞Az én juhaim hallgatnak a hangomra, és én ismerem őket, ők pedig követnek engem. Én örök életet adok nekik, és nem vesznek el soha, mert senki sem ragadhatja ki őket az én kezemből.,, János evangéliuma 10.fejezet 27-28.vers

Jézus gyakorta használt példázatokat arra, hogy bemutassa küldetését, feladatát a körülötte élőknek. Ezek a példázatok ünnepélyesek voltak, hiszen tartalmuk főként a megváltást és az Istenhez való tartozást voltak hivatottak bemutatni. 

Nem azért volt ezekre a példázatokra szükség, mert Jézus ne tudta volna nagy szavakkal, teológiai eszmefuttatásokkal bemutatni célját vagy ne tudott volna szót érteni az emberekkel, épp ellenkezőleg. 
Arra vágyott, hogy környezete megismerje őt, közel érezzék őt magukhoz és erre a legmegfelelőbb eszköz a példázatokon keresztüli tanítás volt.

Talán az egyik legismertebb példázata a Jó Pásztor és a juhok története. 
Nézzük mit is szeretne üzenni számunkra…

Egy olyan világban, ahol a zaj már teljesen természetes és ahol a csend furcsának számít, valódi értelmet nyer ez a történet. Jézus itt arról beszél, hogy az övéi ismerik a hangját és amikor szólítja őket, akkor hallgatnak rá. 
Jézus hangja pedig egészen különleges!
Nem fogod meghallani a füleddel, sokkal mélyebben kell figyelj. A szíveddel. 
Jézus hangját a szíveddel fogod meghallani és ehhez szívbeli elcsendesedés kell. 

Vannak napok, amikor nagyon nehéz elcsendesedni, mert az élet forgataga nem engedi. 
Éppen ilyenkor kell a leginkább megállni és figyelni. 
Ahhoz, hogy meghalld Jézus hangját ismerned kell őt és ahhoz, hogy megismerd, időt kell töltened a társaságában. 

Ez az ismerkedés egy hosszú folyamat lesz, talán egy egész élet munkája, de ha megismered őt, többet nem akarsz nélküle élni.

Ismerni Jézust biztonságot ad. Ismerni az ő hangját, nyugalmat ad. 
Az így szerzett tapasztalatok pedig megerősítenek és bátorítanak, hogy amikor nem találod a helyed és nyugtalan vagy, elég ha csendben maradsz és figyelsz. Ő szólítani fog, csak légy figyelmes.

Áldott napot!

(Pörneki-Csomó Hajnalka)

🌹MINDENKOR, MINDENÉRT⭐

,,💞...adjatok hálát Istennek, az Atyának mindenkor mindenért, a mi Urunk Jézus Krisztus nevében.,, Efézusiakhoz írt levél 5:20

Mindenkor, mindenért...
Ezen a gondolaton először kiakadsz és háborogsz: A jó dolgokért, miért is adnék hálát?
Én dolgoztam meg értük. Egyébként is! Ezek nekem járnak!
A rossz dolgokról pedig ne is beszéljünk. Nem elég, hogy rosszak, még köszönjem is meg őket?! Hát ezt érdemeltem?

Aztán (remélhetőleg) beszivárog néhány gondolat, s elkezded másként látni a dolgokat.
Eltöprengesz néhány kérdésen: Ki adta a lehetőségeket, a kreativitást, az erőt és az egészséget? Ki tette eredményessé az erőfeszítéseidet?

Majd kezded felfedezni, hogy sokszor a legtöbbet a hibáidból tanulhattál, hogy a fájdalom és veszteség készített fel arra, hogy megértővé és együttérzővé szelídülj.
Végül lassan eljutsz oda is, hogy már nem csupán egyetértesz Pál felhívásával: adj hálát Istennek mindenkor, mindenért, hanem elkezded gyakorolni is.

Már nem lázadsz fel és háborogsz azonnal, ha valami rossz ér, hanem elkezded figyelni, hogyan lesz veled Isten abban a helyzetben, s hogyan készít számodra különleges megoldásokat.
Már nem hálás szívet kérsz, csak egyszerűen hálát adsz: mindenkor, mindenért.


Legyen áldott a napod!

(Hites Gábor)

🌹ANYA, ÚR, ISTEN⭐

,,💞De Sion ezt mondta: Elhagyott engem az Úr, megfeledkezett rólam az én Uram!
Megfeledkezik-e csecsemőjéről az anya, nem könyörül-e méhe gyermekén?
De ha ő meg is feledkeznék, én akkor sem feledkezem meg rólad! Íme, a tenyerembe véstelek be, szüntelenül előttem vannak falaid.,,
 
Ézsaiás könyve 49:14-16

Körül-belül két hónapos lehetett a nagyobbik gyerekem, amikor orvoshoz kellett mennem időpontra, és őt nem vittem magammal.
Álltam a váróban, hogy sorra kerüljek, és egyszer csak azt vettem észre magamon, hogy ütemesen dülöngélek jobbra-balra, mintha az ölemben lenne a csöppség, és őt ringatnám.
Aztán egy másik alkalommal a bevásárlókocsit kezdtem el oda-vissza tologatni, miközben a pénztárnál álltam sorba, mintha babakocsi lett volna.
Megtörtént az is, hogy egy felnőtt emberrel beszélgettem, nem baráttal vagy rokonnal, ennél sokkal távolibb és hivatalosabb volt az ismeretségünk (a gyerekek gasztroenterológusa volt), ő köhögött kettőt-hármat, az én számból pedig önkéntelenül kicsúszott, hogy „kuc-kuc”.
Nehéz elfelejteni, hogy az ember szülővé vált, hisz a nap szinte 24 órájában ugrásra kész állapotban vagy, szereted, gondozod, neveled szemed fényét.
Olyan jó olvasni ezt a fenti igét, ami Istent egy nőhöz, egy anyához hasonlítja. 
Az Úr olyan, mint egy anya, aki saját testén-lelkén viseli gyermekei nyomát. 
A terhességi csíkok, a szétnyílt hasizom, a megsüllyedt méh, a császármetszés, gátmetszés nyoma.
A lelkében hegként élő emlékek a szülészeten vele szemben elkövetett erőszakról, a szülés utáni depresszió magányáról, egy lombik program terheiről, örökbefogadóként a nyomasztó gondolattól, hogy mi történhetett a gyermekével, mielőtt az ő védő karjai közé került.
Isten olyan, mint egy anya. Tenyerén ott viseli újjászülésünk hegeit, szívében az emberi élet minden fájdalmának, veszteségének, kihívásának emlékét, köztük a golgotai magárahagyottság reménytelenségét. Ezek mind ránk emlékeztetik Őt.
Istent, aki soha nem felejti el a gyermekeit. Lehet akármilyen öröktől fogva létező, őt semmi sem tudja korlátozni abban, hogy a valaha élt és még élő összes ember ott legyen a gondolataiban, a szívében, a terveiben. Köztük te és én is.
Nekünk, földi anyáknak vannak korlátaink, az életünk, türelmünk, megértésünk véges. 
De Isten végtelen.
Olyan, mint egy végtelen, örökkévaló, feltétel nélkül szerető és elfogadó, a gyermekeiért mindent odaadó Anya. És mi Őt képviselhetjük itt a Földön.
Nem tudom, kedves Olvasó, hogy milyen kapcsolatod van vagy volt az édesanyáddal. 
Nem tudom, hogy te megtapasztalhattad-e a szülőség örömeit és kihívásait.
Nem tudom, hogy ez a mai ünnep boldog-e számodra vagy inkább megterhelő. 
De azt tudom, hogy Isten ma különlegesen szeretne kapcsolódni hozzád.
Mint egy melegszívű Anya, szeretne átölelni, és biztosítani arról, hogy nem vagy egyedül. Ő sosem feledkezik meg rólad!

(Szilvási-Csizmadia Andrea)

💥Van Erőm - PÁL SZAVA⭐

Ma boldogan fogok munkálkodni, dolgozni, tanulni!

Pál apostol egészen tömören fogalmazza meg jó tanácsait a mindennapokhoz. És ezeken az egyszerű kifejezéseken nem árt mindenkinek elgondolkoznia.
Az első így hangzik: „Kérünk titeket, testvéreink, intsétek a tétlenkedőket...” (1Thessz 5,14)

Én nem szoktam tétlenkedni! – sokan közülünk ezt mondaná, köztük jómagam is.
Azonban az eredeti szövegben a lusta, tétlenkedő kifejezés olyan katonákra vonatkozik, akik abba akarták hagyni elkezdett küldetésüket.

Néha nehéz reggel felkelni, és elindulni munkába. Verejtékcseppek. Fáradság. 
Talán ezek a szavak a legjellemzőbben ebben az időszakban. 
De gondoljunk azokra, akik nem tudnak felkelni az ágyból, mert egészségük nem engedi meg, vagy mert egyszerűen nincs munkájuk – pedig mindent megadnának, hogy dolgozhassanak.
Úgy gondolom, hogy az apostol buzdítani szeretne mindenkit a jó munka végzésére, hogy mindazt amit teszünk Isten dicsősére végezzük. 

Éppen erről ír egy másik levélben is: „A jó cselekvésében pedig ne fáradjunk el, mert a maga idejében aratunk majd, ha meg nem lankadunk.” (Galata 6,9)

Isten egy újabb ígérete csendül fel a Biblia legelején, amikor arról olvashatunk, hogy aki kitartóan dolgozik, és bőkezűen ad – abból, amilye éppen van – azt Isten áldása fogja kísérni: 
„Adj neki szívesen, és ne essék rosszul az, hogy adsz, mert éppen azért fogja megáldani Istened, az Úr minden munkádat és minden vállalkozásodat.” (5Mózes 15,10)



2024. május 10., péntek

💥Marilyn Hickey tanításai - A SZENT SZELLEM GYÜMÖLCSE 3. rész

SZERETET – A BÖLCSESSÉG BESZÉDE:

A szeretet, amelyet a Szent Szellem hoz létre, Isten természetének a lényege, amely minden cselekedetét motiválja. A görög szó erre az Isten szerint való szeretetre az agapé, amelynek a jelentése "szeretet, mások javának elősegítése, szeretetvendégség".
Ez a szeretet nem keresi a saját hasznát, hanem másokat mindig maga elé helyez.
Az igazi szeretet összhangban van azzal a felmérhetetlenül nagy értékkel, amit Isten minden egyes személynek tulajdonít, és ez az alapja és forrása a Szent Szellem összes többi ajándékának. 
Isten szeretete először is döntés és nem érzelem dolga.
A szeretet gyümölcse mások javára végzett cselekedetekben nyilvánul meg.
A szeretet bőkezű, de soha nem hivalkodó. Az őszinte szeretet mindig adni akar, de mindig gazdag termést is takarít be.

Ha lelkesek vagyunk Isten felé, és szeretjük Őt teljes szívünkből, akkor a Szent Szellem megteremti a szeretet gyümölcsét az életünkben: "Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből és teljes lelkedből és minden erődből és teljes elmédből; és a te felebarátodat, mint magadat."
(Lukács 10,27)

"A szeretet hosszútűrő, kegyes; a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel.
Nem cselekszik éktelenül, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra, nem rója fel a gonoszt, nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal; mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent eltűr. 
A szeretet soha el nem fogy." (1Korintus 13, 4–8)

"Lássátok milyen nagy szeretetet adott nekünk az Atya, hogy Isten fiainak neveztetünk!
Az Isten szeretet; és aki a szeretetben marad, az Istenben marad, és az Isten is ő benne. 
Mi szeressük őt; mert ő előbb szeretett minket!" (1János 3,1; 4,16; 19)

Amikor valakin keresztül a bölcsesség beszéde működik, akkor nem természetes bölcsességről van szó, hanem Isten bölcsességéből részesedik egy bizonyos helyzetre vonatkozóan.
Ha valóban Istentől származik a kijelentés, akkor a szeretet is mindig kiárad vele együtt.

Ha az agapé szeretetnek ezt a gyümölcsét összehasonlítjuk a bölcsesség beszédével, akkor világos lesz előttünk, amiről az Efézus 4,15 beszél; ha valaki a bölcsesség beszédét anélkül szólja, "az igazságot követné (szólná) szeretetben", akkor ezzel sérti Krisztus Testét. 
Ha a bölcsesség beszédét bántó vagy szeretetlen módon szólják, akkor ez úgy hangzik, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom (1Korintus 13,1)

A bölcsesség beszéde akkor tiszta, ha a szeretet gyümölcse társul hozzá. 
A 2Királyok 5, 10–14-ben egy jó példáját látjuk annak, amikor a bölcsesség beszéde szeretetben hangzik el és cselekedetekkel is párosul. Elizeus azt mondta a leprás Námánnak, hogy mártózzon meg a Jordánban hétszer, azért hogy megtisztuljon a leprától. 
Námán engedelmeskedett és meg is gyógyult.
Ámen!

2024. május 9., csütörtök

🌟DAVID YONGGI CHO ÉLETE❣️

David Yonggi Cho a 20. századi egyháztörténelem egyik legnagyobb hatású evangéliumi szereplője. 
A napokban elhunyt lelkész az 1907-es koreai ébredés örökségére olyan hatékonyan alapozott, hogy a világ legnagyobb gyülekezetét építette föl.

Korea vérzivataros történetében az egyik legfőbb fordulatot az evangéliumi kereszténység meghonosodása jelentette. 1903–1907 között a japán elnyomás idején a kereszténység futótűzként terjedt el külföldi misszionáriusok révén. 
A konfucianizmus megrendülése okozta résekbe a szintén reneszánszát élő buddhizmus és sámánizmus mellett a kereszténység is sikeresen be tudott hatolni. 
A pünkösdi tűz Phenjanból (a későbbi Észak-Korea fővárosából) terjedt el és néhány év alatt már százezrek vallották magukat protestáns kereszténynek.
A következő évtizedek sok változást hoztak: az Észak-Koreában kiépülő dzsucse, azaz a Kim Ir Szen által megalapított rezsim miatt a kereszténység központja Dél-Koreára koncentrálódott, ahol az egyháztörténelem egyik legnagyobb ébredése vette kezdetét.

EGY CSODA, AMI MEGVÁLTOZTATOTT EGY NEMZETET

Ebben kétségkívül David Yonggi Cho játszotta a főszerepet. Az 1936-os születésű Cho buddhista családban nőtt fel, öt öccse és négy húga mellett egy kis faluban. 
Amikor a konfuciánus és buddhista filozófiát tanult apja karrierje megfeneklett, és nem tudták az iskolai tandíjakat megfizetni, inkább szakmát tanult. 
Az 1950–53-as koreai háború során amerikaiakkal barátkozott, és úgy megtanulta az angolt, hogy a bázisparancsnok tolmácsa lett.

19 éves korában egy nap vért kezdett köpni. Mellkasa hamar megtelt vérrel; 3-4 hónapot jósoltak számára a tehetetlen orvosok, akik a tuberkulózis egy súlyos formáját diagnosztizálták nála.
Eleinte Buddhánál keresett segítséget, de a tüdőbaj csak súlyosbodott. 
Emiatt megtagadta buddhista hitét és egy ismeretlen Istenhez kiáltott. 

A válasz az egyik húgának barátnője, egy gimnazista lány személyében érkezett, akit eleinte a buddhista szülők a fiú közelébe sem akartak engedni. Ám a lány addig erősködött, mígnem beszélhetett Chóval Jézus Krisztusról. A bibliai megváltástörténet eleinte sehogy sem fért a fiatalember világnézetébe. 
A lány napokon át zaklatta Chót az evangéliummal, és amikor ő ezért ráförmedt, a lány csak térdre ereszkedett és könnyek közt imádkozni kezdett érte.

Cho a síró lányt látva azt mondta, inkább áttér keresztény hitre (neki már úgyis mindegy), csak ne sírjon tovább. A diáklány ezután már ragyogó arccal egy Bibliát nyomott a haldokló srác kezébe, aki először egy nemzetségtáblázatra bukkant és makacsul ellenállt annak, hogy tovább olvassa a könyvet (mondván, ennyi erővel telefonkönyvet is olvashatna). Végül aztán beadta a derekát, és a bibliai üzenetekből hamar rádöbbent: alapvetően nem vallásra vagy filozófiára van szüksége, hanem egy személyre.

Az evangélium jó híre végül győzött előítéletein: Jézushoz fordult, és megtért a szkepticizmusából. Később Jézus meg is jelent előtte látomásban, és kijelentette neki, hogy az evangélium hirdetése lesz a feladata. Ez olyan mély belső változást hozott benne, hogy állítása szerint attól fogva úgy olvasta a Bibliát, mint ahogy az éhhalál szélén lévő eszi a kenyeret. A lánynak még a nevét sem tudta meg soha…
A megtérés után nem maradt el a csoda: fél év alatt nyomtalanul elmúlt a tüdőbaj. 
Ezt követően egy evangélista tolmácsaként kezdte el keresztény szolgálatát. 
Beiratkozott a szöuli Teljes Evangéliumi Bibliaiskolába, ahol 1958-ban végzett. 
Itt ismerte meg leendő feleségének, Kim Sung Haének az édesanyját is.

Jashill Choi, a lelkész leendő anyósa ösztökélte Chót a saját gyülekezet alapításának irányába. 
Az anyós Cho egész életében óriási hatást gyakorolt a férfi szolgálatára, akitől sokat tanult a szolgálat, odaszántság, kitartás és a család tekintetében.
A koreai háború után a gazdasági összeomlás és társadalmi apátia idején egy másik fiatal szolgáló családjával gyűltek össze egy szöuli nappaliban, hogy Istent keressék. 
Ezt innentől fogva rendszeresítették, és így vette kezdetét 1958-ban a nagyívű szolgálat.

BAMBUSZSZERŰ NÖVEKEDÉS

Első „gyülekezeti házukat” egy kiöregedett amerikai katonai sátorból eszkábálta Cho anyósa. 
A Daejo-dong nevű nyomornegyed szegényei, bűnözői rendszeresen betévedtek a sátorba, ahol Cho és kis csapata készséggel szolgált a kisiklott életűek felé.
„A szolgálatom ezekkel az embe­rekkel kezdődött; Jézus üdvözítő evangéliumát hirdettem, hogy bátorítsam őket, és legyen reményük a jövőre nézve, hogy választ kapjanak a belső szükségeikre” nyilatkozta később. Még a téli hidegek sem rettentették el az embereket és a szolgálókat, hogy kitartsanak e szerény körülmények között.

A csoportból pár év alatt többezres tagságú gyülekezet lett. 
A növekedésre Chót Isten azzal tanította meg állítása szerint, hogy nagyon konkrét víziókat kellett megfogalmaznia a jövőre nézve. 
Amikor a szolgálatuk elején még semmijük nem volt és időről időre éheztek is, 
Isten nem töltötte be a szükségeiket, amíg nem konkrétumokat kért. Így hát – a szavajárása szerint – „állapotos lett” egy mahagóni íróasztal, egy amerikai bicikli és egy gurulós szék gondolatával. 
Attól fogva úgy csúfolták, hogy ő az „állapotos lelkész”, de ő nevetett utoljára, mert a kérés szó szerint megvalósult.

1961-ben az ifjú szolgáló katonai behívót kapott, ami jelentősen hátráltatta az új gyülekezeti ingatlanba költözés folyamatát. A próbatételt nehezítette, hogy súlyos bélfertőzéssel műtötték, ami miatt 7 hónap után leszerelték a seregtől. 
A seb még be sem forrt, mikor Cho már lelkesen segédkezett külföldi szolgálók mellett tolmácsként, s közben saját szolgálatát is tovább építette.

Miután 1961-ben lelkésszé szentelték, a nagyjából 600 fős gyülekezetével kapcsolatban azt vizionálta, hogy 1964-re eléri a háromezres tagságot. 
A cél elérése érdekében olyan szinten kihajtotta magát, hogy egy nap összeesett százak keresztelése közben. Egy hét után kijött a kórházból és újra szolgálatba állt, de a munka terheitől és a stressztől legyengült szívvel megint hamar ágynak esett.

Tanúsága szerint Isten szólt hozzá a betegágyon, hogy 10 évig nem is fog teljesen felépülni. 
Bár egyes napokon még az ágyból is alig tudott felkelni, arra használta ezt az időszakot, hogy annyit imádkozott és olvasta a Bibliát, amennyit csak tudott. 
Ezalatt írta első könyveit, és rendkívül szoros közösségbe került a Szent Szellemmel, akivel átható módon saját állítása szerint 1964-ben találkozott először.

E periódus alatt kapta azt a látást a 2Mózes 18 alapján, hogy ne egymaga szolgáljon, hanem házicsoportsejtekből álljon a gyülekezet. A kezdeményezést a férfi presbitérium leszavazta, így végül Cho nőket állított a házicsoportok élére, ami a feminizmust nem ismerő Koreában óriási kihívást intézett a férfitársadalom felé.

A VILÁG LEGNAGYOBB GYÜLEKEZETE

A hölgyek házról házra járva hirdették az evangéliumot, így a 20 csoportból hamar 150 lett, aztán még több. Gyülekezete máig kis egységekben működik, akiknek a központi gyülekezetben napi szinten rotációban biztosítanak istentiszteleteket is.
A növekvő tömegnek viszont egyre nehezebben tudtak helyet adni. 
Mire 1973-ban a szöuli Yoido szigetén megvásárolták a leendő gyülekezeti ház telkét, már 18 ezren voltak. A sziget (ami ma elit övezet) akkor még homokos puszta volt. Az építkezéshez szükséges 5 millió wonból csupán 1 millió állt rendelkezésre, a pásztor azonban kitartott hitben és adakozási mozgalmat indított a gyülekezetben.

Mire az építkezés elkezdődött, a közel-keleti olajválság miatt a koreai valuta bezuhant, az építőanyagok ára pedig az egekbe szökött. Számos gyülekezeti tag munkanélküli lett, drasztikusan visszaestek az adományok is, így az építkezés leállt. Ez idő alatt Cho pásztor nemegyszer omlott össze az építkezés helyszínén a kimerültségtől és a stressztől. Az épület árván tátongó vázai között az életveszélyes építési területen imádkozott isteni segítségért.

A gyülekezet egy rétege csatlakozott hozzá, és együtt imádkoztak, böjtöltek az áttörésért. Végül 1973-ra elkészült az épület. 1980-ra már 150 ezren tartoztak a 10 ezer kis csoporthoz, ezért felépítették a ma is álló, 10 ezer férőhelyes központot, amit aztán további intézményekkel egészítettek ki.
A többfelé osztódó közösség Cho szerint abban is segített, hogy ne alakulhasson ki személyi kultusz körülötte, ugyanakkor elősegítette a hívek személyes közösség és pásztorlás iránti szellemi igényét. Cho szemei előtt a magányos távol-keleti kultúrában nagyon fontos célként lebegett, hogy az egyén ne vesszen el magányosan a megagyülekezet forgatagában.
A lelkész 1976-ban alapította meg a Church Growth International szervezetet, ami több tízezres gyülekezetnövekedési rendezvényeket tartott a világ minden pontjáról érkező szolgálók számára. 
Egy ilyen konferencián vett részt a magyarországi Hit Gyülekezetét megalapító Németh Sándor és Judit is 1989-ben.

Forrás: Hit Gyülekezete - Németh Sándor és Judit 1989-ben vett részt Szöulban Yonggi Cho gyülekezetnövekedési konferenciáján. (Forrás: Hit Gyülekezete)

Yonggi Cho segélyszervezetet, egyetemet és napilapot is alapított.
A valóságos intézményi birodalmat létrehozó pásztor azonban köztudomásúan szerény körülmények között élt. Élete nagy részében elérhető volt több százezres gyülekezete számára, gyakran az éjszaka közepén is felvette a hívek telefonhívásait. Szolgálatának 50 évében a bevételeiből közel 170 millió dollárral támogatta gyülekezetét.

Cho az egész intézményrendszert felülről koordinálta, nála összpontosult minden jelentős döntéshozatal, ami bevallása szerint szükséges volt az egység megteremtéséhez egy ilyen népes közösségben. Cho nagyszerűen ötvözte a távol-keleti ország kulturális fegyelmezettségét az evangéliummal, amit nyugaton is csodáltak, mivel egy óriási közösséget tudott így egységben tartani.
Szigorú vezetési stratégiája miatt ráragadt az „Isten tábornoka” becenév. 

Nagy fegyelmezettség jellemezte őt is és munkatársait is a házi gyülekezetek élén, akiket annyi teendő kötött le, hogy a pozícióharcnak és hasonló egoista törekvéseknek igen kicsi hely maradt. Ahogy Németh Judit is fogalmazott az Új Exodusban megjelent szöuli útinaplójában: „kisebb dolguk is nagyobb volt ennél”, hiszen havi szinten 12-13 ezer ember tért meg.
A Cho-féle gyülekezeti sejthálózat tagsága országszerte mára az egymilliót súrolja, így a gyülekezet még a Guinness világrekordjai közé is bekerült.

AZ IMÁDKOZÁS HEGYE

Cho szolgálatának egy különleges eleme az Imahegy intézményének megalapítása, ahol folyamatosan zajlik szellemi tevékenység a mai napig. Az észak-koreai határ közelében, a 70-es években épült létesítmény célja, hogy a hívők hosszabb, elmélyültebb időt tölthessenek Istennel ima, böjt, virrasztás útján.

A hely átütő szellemiségéről Németh Judit is írt beszámolójában, de erről tanúskodnak azok a kiadványok is, amelyek az itt átélt gyógyulásokról és imameghallgatásokról készültek. 
Mint minden más Cho szolgálatában, az Imahegy is szerény, sátoros szintről növekedett hatalmas komplexummá. Mára tízezrek elszállásolására alkalmas imatábor áll itt több óriási konferenciateremmel, könyvtárral, étteremmel, imahelyiségekkel.

Kifejezetten remetebarlang-szerű létesítmények is elérhetők a leginkább elkötelezetteknek. 
Egy ilyen barlangban töltött el 100 napot imádkozással az alapítás környékén Jashill Choi is, Yonggi Cho anyósa, annak érdekében, hogy tömegek kapjanak majd választ e helyen az imájukra.
Yonggi Cho azt vallotta és arra tanította gyülekezetét is, hogy az ima amolyan „teszed vagy meghalsz” szintű létszükséglet. Ezért vezették be először Koreában, hogy minden pénteken egész éjjel ima-összejövetelt tartanak. Az imaprogramokon nem ritkán 50 ezres tömegben gyűlnek össze a hívők.

Forrás: fgtv.comAz Imahegy nevű komplexum, ahol a szellemi elmélyülésnek biztosítanak lehetőséget tízezrek számára. (Forrás: fgtv.com)

Az ima mellett a Yoido Gyülekezet nagy hangsúlyt fektetett a karizmatikus megtapasztalásokra, a gyógyulás, a démonoktól való szabadulás, a nyelveken szólás stb. tanításaira és gyakorlatára. 
A sok-sok szolgálót a pásztor mindig bevezette a Szent Szellem keresztségébe, mert szakítani akart az újjászületett, de Szent Szellemmel be nem töltekező kereszténységgel.
A pásztor szerint „a mai keresztények egyik legsúlyosabb hibája, hogy várják a Szent Szellem ajándékaiból való részesedést, ám igen kevés időt szánnak arra, hogy napi szinten találkozzanak a Szent Szellemmel. Nagy bajt okozhat, ha a Szellemre eszközként és nem célként tekintünk.” 
Yonggi Cho arról számolt be, hogy mindig kérte a Szent Szellemet, hogy legyen vele, mert egyedül semmire sem képes.

Cho azt tanította, hogy a korai egyház által az Apostolok cselekedeteiben demonstrált csodák ideje nem járt le. Németh Judit beszámolója szerint a hatalmas közösség megdöbbentő fegyelmezettségben képviselt óriási szellemi erőt. A Szent Szellem ereje a sok ima, a szakadatlan dicséret és a hívők katonás életvezetése révén tapintható volt a gyülekezetben.

NEMZETKÖZI HATÁS

Szolgálata során Cho számos neves szolgálóval működött együtt a világ minden pontján. 
A magyarországi kereszténységgel Yonggi Cho a Németh házaspáron keresztül ismerkedett meg, akiknek az 1989-es szöuli konferencián felszólalási lehetőséget is adott. Szerteágazó szolgálata mély hatással volt a Hit Gyülekezete alapítóira, és inspirációul szolgált a Budapest Sportcsarnokban tartott összejövetelekhez és a Hit Park felépítéséhez.

A budapesti gyülekezet a következő évtizedekben a koreai pásztor több könyvét kiadta, melyek idehaza is bestsellerek lettek. Legismertebb művében, a Negyedik dimenzióban azt tanította, hogy a látható világ fö­lött áll a szellemvilág (a negyedik dimenzió), amely minden szellemi ember számára nyitott, és ahol a szellemi harcot végeznünk kell.

A Dániel c. könyv a próféta életébe és Istentől kapott eszkatologikus álmaiba vezeti be az olvasót. 
A Szentlélek: Támogató útitárs és az Ima: Kulcs az ébredéshez c. kiadványokban pedig a pásztor és gyülekezete által megélt szellemi alapelveket közli más közösségek és híveik megsegítése érdekében.
1993-ban Yonggi Cho Magyarországon is járt; gyülekezetnövekedési és evangelizációs összejöveteleket tartott a Nemzeti Sportcsarnokban.

A főpásztor 2008-ban vonult vissza a gyülekezetvezetéstől, s ettől fogva „csak” heti egyszer prédikált. 2020 óta agyvérzés következményeivel küzdött. Szeptember 14-én, 85 évesen követte feleségét, aki februárban hunyt el. A jelenleg nagyjából félmilliós szöuli közösségben Cho örökségét három gyermeke közül két kisebbik fia, illetve a Yoido Gyülekezet pásztori hivatalában őt követő Young Hoon Lee viszi tovább.

Amikor sikerének titkáról kérdezték, a tőle megszokott alázattal és nemes egyszerűséggel válaszolt: 
„Én csak annyit tettem, hogy felajánlottam az életemet, mint a kisfiú az öt kenyerét és két halát Jézusnak. Egyszerűen ragaszkodtam a víziókhoz, amiket Istentől kaptam, és Ő volt az, aki a Yoido Gyülekezetet a világ legnagyobb gyülekezetévé tette.”



Fotó: AP / Ahn Young-joonA Yoido Teljes Evangéliumi Gyülekezet 10 ezer férőhelyes csarnoka Szöulban. (Fotó: AP / Ahn Young-joon)

💥Marilyn Hickey - A SZENT SZELLEM GYÜMÖLCSE - 2.rész

A TEST GYÜMÖLCSE: Amikor Ádám "eladta magát" a Sátánnak, azért, hogy beleharaphasson egy gyümölcsbe, az a gyümölcs olyan magot tartalmazott, amely halált hozott létre benne és a leszármazottaiban. Ádám és Éva elszakadtak Istentől, megszakadt a kapcsolatuk a Teremtővel. 

Helyette a Sátán lett az, aki inspirációt adott (az atyja lett) a bukott természetüknek. Ők és a testük gyümölcsei is a bűn természete szerint tudtak csak létrehozni utódokat: "A test cselekedetei pedig nyilvánvalók, ezek: házasságtörés, paráznaság, tisztátalanság, bujálkodás; bálványimádás, varázslás, ellenségeskedések, versengések, gyűlölködések, harag, patvarkodások, visszavonások, pártütések, irigységek, gyilkosságok, részegségek, dobzódások és ezekhez hasonlók... akik ilyeneket cselekszenek, Isten országának örökösei nem lesznek." (Galata 5, 19–21) Amíg az ember testben van, foglalkoznia kell a testi természetével, amely a saját fajtája szerint igyekszik gyümölcsöt teremni. 

De Isten az Ő végtelen kegyelmében és szeretetében készített egy utat Ádámnak és a leszármazottainak, hogy megszabaduljanak a testi természet uralma alól és helyreállíthassák a kapcsolatot Vele az Ő Magján, Jézuson keresztül: "Kicsoda szabadít meg engem a halálnak e testéből? 

Hálát adok Istennek a mi Urunk Jézus Krisztus által. Azért jóllehet én az elmémmel az Isten törvényének, de testemmel a bűn törvényének szolgálok. Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak, akik nem test szerint járnak, hanem Szellem szerint, mert a Jézus Krisztusban való élet szellemének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől." (Róma 7, 24–25; 8, 1–2) 

"Kérlek azért titeket testvéreim az Istennek irgalmasságára, hogy szánjátok oda a ti testeiteket élő, szent és Istennek kedves áldozatul, mint a ti okos tiszteleteteket. És ne szabjátok magatokat e világhoz, hanem változzatok el a ti elmétek megújulása által, hogy megvizsgáljátok, mi az Istennek jó, kedves és tökéletes akarata." (Róma 12, 1–2) "Mondom pedig, Szellem szerint járjatok, és a test kívánságát véghez ne vigyétek. Mert a test a szellem ellen törekedik, a szellem pedig a test ellen; ezek pedig egymással ellenkeznek, hogy ne azokat cselekedjétek, amiket akartok. 

Ha azonban a Szellem vezet titeket, nem vagytok a törvény alatt." (Galata 5, 16–18) 

Amikor "esszük" Jézust, a Mag új természetet hoz létre a belső emberünkben. Amikor közösségben vagyunk Istennel a Szent Szellemmel történő kommunikáción keresztül – aki megelevenítette a szellemi természetünket Isten számára –, legyőzzük a testi természetünket.

Ahelyett, hogy a test gyümölcseit teremnénk meg, a Szent Szellem gyümölcseit fogjuk megteremni.

A SZELLEM GYÜMÖLCSE: A Szent Szellem, aki benne él minden újjászületett keresztényben, 
Isten szerinti gyümölcsöt terem az életükben – saját magának és Jézusnak a miniatűr hasonmásait. 
Ezért a Szent Szellem gyümölcse egy hívő életében szellemi gyümölcs, nem fizikai gyümölcs. 
A Szellem gyümölcse ugyan nem látható formában van bennünk, viszont nagyon valóságosan lehet élvezni.
Mi is ez a gyümölcs? A Galata 5, 22–23 szerint: 
"De a Szellem gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés (türelem), szívesség (kedvesség), jóság, hűség, szelídség, mértékletesség (önuralom).
Az ilyenek ellen nincs törvény." Szeretnék itt egy pillanatra megállni, hogy hangsúlyozzak valami nagyon fontosat. Isten nem azért hívott el bennünket, hogy mások életében keressük a gyümölcsök bizonyítékait, hanem azért, hogy a saját életünkben gyümölcsöt teremjünk. 
Azt is szeretném leszögezni, hogy természetesen a Szent Szellem ajándékai együtt tudnak működni bármelyik gyümölccsel. 
De ha egy ajándékot összekapcsolunk egy gyümölccsel abban a sorrendben, ahogy a Bibliában fel vannak sorolva, akkor láthatjuk, hogyan működnek együtt a hívők életében. 
Azt is láthatjuk, hogy egy személynek szeretetben kell járnia, miközben a Szent Szellem erejének is működnie kell az életében.
Az 1Korintus 12, 8–10 felsorolja a Szellem ajándékait, a Galata levél pedig felsorolja az újjászületett keresztények gyümölcseit. Nézzük meg, melyikhez melyik párosítható, hogy láthassuk, hogyan működnek!
A Szellem gyümölcse: A Szellem ajándékai: Szeretet, A bölcsesség beszéde, Öröm, 
A tudomány beszéde, Békesség Hit, Türelem, A gyógyítás ajándékai, Kedvesség, Csodatevő erők, Jóság, Prófétálás, Hűség, Szellemek megítélése, Szelídség, Nyelvek, Önuralom, Nyelvek magyarázata.

Szeretném megvizsgálni a Szellem gyümölcsét a Szellem kilenc ajándékának a fényében.
Miután Pál felsorolta a Szellem ajándékait az 1Korintus 12-ben, a 13. fejezetben azt hangsúlyozza, hogy ezeket az ajándékokat mindig szeretetben kell használni.
A 14. fejezetben azután elmagyarázza, hogy ezek az ajándékok hogyan működnek. 
Ezt figyelembe véve nézzük most meg sorban a Szellem gyümölcseit párhuzamosan a Szellem ajándékaival! Ámen!


🌟BELSŐ KÜZDELEM❣️

,,💞....Tehát én magam értelmemmel ugyan Isten törvényének szolgálok, testemmel azonban a bűn törvényének.,, Pál levele a rómaiakhoz 7:18-25

Egy alkalommal megkértem a kislányomat valamire – már nem tudom pontosan, hogy mire, de tegyük fel, hogy arra, hogy pakolja össze a játékait. A kérés maga nem volt szokatlan, sőt, valójában a reakció sem; esze ágában nem volt elpakolni a játékait, még szülői határozottságomat hallva sem. 
Viszont az akkor lezajlott beszélgetés valami olyanra mutatott rá, ami gyakran az ember hétköznapokban hozott döntéseit is nagyban meghatározza. Valahogy így hangzott.

- De apa, nem megy! - válaszolt a kislányom
- Miért nem megy?
- Mert nem tudom megcsinálni!
- Miért nem tudod megcsinálni?
- Mert nem akarom.

A nemrég elhunyt közgazdasági Nobel-díjas pszichológus, Daniel Kahneman, 
Gyors és lassú gondolkodás című könyvében az ember belső döntéshozatali rendszereivel foglalkozik, és leírja, hogy minden döntésünk szó szerinti energiát használ fel a szervezetünkben elraktározottból. 
Minél nehezebb kérdést kell megoldanunk, annál több mentális energiába telik jó döntést hozni, és amikor kiürül a “tank”, bizony be-becsúsznak a hibák. Ismerős lehet például a szituáció, amikor úgy döntünk, hogy mostantól kevesebb cukros italt, süteményt és rágcsálnivalót veszünk magunkhoz, ám egy hosszú és kimerítő munkanap végeztével nagyon nehéz megállni a nassolást.

Pál is ezzel küzd. Azzal, amivel a kislányom (“nem megy, mert nem akarom”) és azzal is, amivel a nassolni vágyó diétázó (“nem akarom, de kényszerít”). 
Ebből az ördögi körből – és Pál apostol nagyszerűen felismerte a helyzetet – nincs kiút. 
Még ha a mentális tankunkat fel is tudjuk tölteni szénhidrátokkal, a lelki ráhatást nem tudjuk letörni. 
Ezt nevezi az apostol "a bennünk lakó bűnnek". 
Ez az, amitől nem tudunk megszabadulni, bármennyire erőltetjük is meg magunkat.

A gondolatmenet végén azonban arra a reménységre kell jutnunk, amire Pál is jutott; mert ezt a problémát nem is nekünk kell megoldanunk:
“Én nyomorult ember! Kicsoda szabadít meg ebből a halálra ítélt testből? Hála legyen Istennek a mi Urunk Jézus Krisztus által!”

(Ömböli Krisztián)



💥Van Erőm - A jó pásztor ⭐

A pásztor mindig, minden körülmény között vigyáz a bárányaira. 
Dús legelőkre terelgeti, és hűs forrásokhoz vezeti őket.
A mai napra a következő a kérdés: Nekem ki a pásztorom? Ki vagy mi vezeti az életem? 
Ki az a személy, akiben megbízom, és képes vagyok letenni mindent az ő kezébe?
A zsoltáros, Dávid a következőt mondja: „Az Úr az én pásztorom”. 
Milyen csodálatos dolog, hogy annyi bűn elkövetése után, annyi gonosz cselekedet után, el tudja mondani, hogy az Úr vezeti az életét, nem más!
Észre kell vennünk, meg kell alázkodnunk Isten előtt, mert a bűnök elszakítottak tőle. 
Ezért kérnünk kell nap, mint nap, hogy Ő legyen a pásztorunk, a vezetőnk. 
Ahogyan a nyájra vigyázó pásztor, Isten jó helyre terel bennünket, ahol nem kell szűkölködnünk semmiben. Ha valóban Isten vezeti az életünket, ha olykor nehézségek is érnek, nem fogunk félni, mert Ő ott lesz mellettünk. 
Mi készen kell állnunk, és felkészültnek kell lennünk, hogy a támadásokat kivédjük. 
Hogyan tudjuk megtenni ezt? Egy dologgal: le kell győznünk a rosszat jóval, ahol szeretetlenség van, ott szeretnünk kell.
Ha Isten vezeti az utunkat, még a problémákban, nehézségekben is az jót fogjuk látni (azt, hogy általuk csak még erősebbekké válhatunk).


2024. május 8., szerda

💥Marilyn Hickey - A SZENT SZELLEM GYÜMÖLCSE - 1.rész

Jártál már gyümölcsösben tavasszal? Minden olyan békésnek látszik. Friss, jó illat tölti be a levegőt, mindenfelé méhecskék zümmögnek, érezni a reménységet, hogy már csak néhány hónap, és jobb dolgok következnek.
A "színfalak mögött" azonban a gazda szorgosan készülődik a betakarításra; tudja, hogyha csak ül ölbe tett kézzel, és nem tesz semmit, akkor nem sokat fog betakarítani.
Ezért megműveli, megtrágyázza a földet, hogy tápanyagot adjon a fáknak, rendszeresen megmetszi az ágakat, és azonnal kiírtja a kártevőket is, amint megjelennek.
Végül aztán eljön az aratás ideje. Leszedi a gyümölcsöket, amelyek az erőfeszítéseinek eredményeként teremtek – érett, lédús gyümölcsöket – és biztos vagyok benne, hogy ő lesz az első, aki megkóstolja őket. Kemény munkájának, türelmének, szorgalmának és kitartásának eredményeként gyönyörű, ízletes gyümölcsök teremtek, amelyeket azután el tud adni másoknak, akik szintén élvezhetik a gyümölcsöket. Ehhez nagyon hasonló az, ahogyan a Szent Szellem is szeretné látni kemény munkájának kézzelfogható bizonyítékát a keresztények életében.
Ez a bizonyíték mutatja azután azt is, hogy azok vagyunk, akiknek mondjuk magunkat – Krisztus követői – és gyakran úgy is nevezzük, hogy a "Szellem gyümölcse".
Ez helyes elnevezés, mert csak a Szent Szellem gondoskodása alatt tudnak a keresztények gyümölcsöt teremni. Jézus azt is mondta nekünk, hogy ő a szőlőtő (a fa), amelynek az ágaiként mi gyümölcsöt tudunk teremni.
Ha Jézus a szőlőtő, akkor a Szent Szellem az az éltető nedv a szőlőtőben, ami keresztülfolyik az ágakon, táplálja őket és végül gyümölcsöt terem: "Én [Jézus] vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők: 
Aki bennem marad, én pedig benne, az terem sok gyümölcsöt: mert nálam nélkül semmit sem cselekedhettek." (János 15,5)

A GYÜMÖLCS TERMÉSZETE: Amint azt már korábban láttuk, a Szent Szellem minden élet forrása. Az Ő életet adó ereje teremtett minden dolgot, amiben élet van.
Ami még ennél is döbbenetesebb az az, hogy minden élő dolog, amit teremtett, magában hordozza a képességet, hogy a saját fajtájához hasonló életet hozzon létre - a legalacsonyabb rendű amőbától és protoplazmától kezdve egészen a növény - és életvilág legmagasabb rendű és legösszetettebb formáiig.
Az élet legtöbb formája "gyümölcstermésen" keresztül reprodukálódik; ez a gyümölcs egy miniatűr hasonmása a szülőnek, amely azután felnövekszik és megérik, míg végül maga is képes lesz reprodukálni magát. Mégis, amikor gyümölcsre gondolunk, általában annak az ehető formájára gondolunk, ami fákon vagy bokrokon terem. Érdekes, hogy bár a levelek és a gyümölcs igen vonzó megjelenést kölcsönöznek a fának, a saját gyümölcse semmi hasznot nem hajt neki. A levelek fontos szerepet játszanak a fa életének fenntartásában, a gyümölcs azonban nem.
Persze, a gyümölcsben levő mag egy másik fát hoz létre, a fa maga azonban nem tudja használni a gyümölcsét.
Ellenkezőleg, a gyümölcs azoknak az életét táplálja, akik elfogyasztják. A fa értéke ebben rejlik. 
Jézus, a Szellem fizikai gyümölcse, egyben az élő Ige is, és nekünk be kell fogadnunk Isten Igéjét a szellemünkbe ahhoz, hogy az Ő életéből részesedjünk. Isten Igéje táplálékot nyújt a szellemünknek, és folyamatosan táplálja a szellemi életünket.
Jézus azt mondta, hogy ha nem esszük a testét és nem isszuk a vérét, nincs közünk Hozzá; az új, Szent Szellemmel betöltött élet csak Jézus vérén keresztül érhető el: "Mondta azért nekik Jézus:
Bizony, bizony mondom nektek: Ha nem eszitek az ember Fiának testét és nem isszátok az ő vérét, nincs élet bennetek.
Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, örök élete van annak, és én feltámasztom azt az utolsó napon." (János 6, 53–54) Egy másik nagyon érdekes párhuzam is felfedezhető aközött, hogy a fa értéke a gyümölcsében rejlik, Isten pedig azáltal nyer dicsőséget, hogy mi gyümölcsöt termünk:
"Kiválasztott minket Ő benne a világ teremtetése előtt..., szeretet által, eleve elhatározva, hogy minket a maga fiaivá fogad Jézus Krisztus által az Ő akaratának jó kedve szerint, kegyelme dicsőségének magasztalására... az ő akaratának tanácsából... hogy legyünk mi magasztalására az Ő dicsőségének". (Efézus 1, 4–6;11–12)
Csak a szellemi újjászületés után tudjuk megteremni Jézus Krisztus tulajdonságait, aki most már a szellemünkben él, és aki mindig az Atya akaratát akarta megtenni, hogy dicsőséget szerezzen az Atyának. Hasonlóan, az, hogy mennyire értékes keresztények vagyunk, abból látszik, hogy mennyi gyümölcsöt termünk.
"Az igaz gyümölcse, életnek fája..." (Példabeszédek 11,30)
Amikor valakit az Úrhoz vezetünk, akkor nemcsak gyümölcsöt termünk, hanem az igazság fáit ültetjük el, amelyek szintén szaporodni fognak.
Ámen!

2024. május 7., kedd

💥Van Erőm - Hitetek szerint⭐

https://youtu.be/38Pkv06Lex4

Egy napot várni egy sürgős orvosi eredményre egészen elképzelhető dolog.
 
A gond csak ott kezdődik, amikor egy újabb és újabb nap telik el úgy, hogy gyógyulásra kell várnunk.
Mi történik, amikor hónapokról, évekről beszélünk?
Történetünkben két vak emberről van szó, akik hosszú ideje várták Jézust. 
Dávid fiát, aki az üdvösséget, szabadságot fogja elhozni népe számára.
Ők leginkább csak gyógyulásra vágytak. Nem törődtek bele a gyengeségbe, elesett mivoltukba, hanem hitték, hogy Jézus a lehetetlennel tudja megáldani őket.
Azonban a legmegdöbbentő a történetben, hogy a tömeg elmegy, és a két vak Jézussal marad a házban.

Szemtől szembe a Megváltó Krisztussal, amikor őszintén elmondhatom:
 „Tudom, hogy te tudsz olyanná tenni, amilyenné válnom kell. Tudom, hogy a jelenlegi életemben levő próbák lehetőségek a számomra, hogy felajánlam mindenem Jézusnak. Ő legyen az Úr az életem felett.”

Ez a Jézus vár ma! Akinek a lehetetlen is lehetséges. Akinél a gyógyíthatatlan erős ember lehet.
Hiszed-e? Jézus is hasonló kérdést tett fel a vele szemben levő két vak embernek.
Ők hittek Jézusban, méghozzá rendíthetetlenül.
Ilyen csodás hitet kívánok ma reggel a számodra is. Jézus vár, és ha kész bátran mond el neki: 
„Tudom, hogy te tudsz olyanná tenni, amilyenné válnom kell.”


2024. május 6., hétfő

💥Van erőm - Vár az Úr!⭐

Pár évvel ezelőtt nem gondoltam volna, hogy a Bibliában még alvászavarról is olvashatunk.

Megváltozott volna az Úr? Cserben hagyta az ő népét?

Távolabb került tőlünk Isten, mint amennyire közelebb volt hozzánk a tegnap?
Pont ezek a kérdések foglalkoztatták a zsoltár íróját is, akit álmatlanság, nyugtalanság emésztett. 
Hosszú éjszakákon keresztül a nép valamint a saját problémájára koncentrált.
Mi jelentette számára a megoldást? Visszaemlékezik azokra a múltbeli csodákra, amelyeket Isten tett népe életében. Mert nem változott meg az Úr és egy percig sem hagyta el az ő népét, ahogyan bennünket sem taszított távolabb önmagától.
Emlékezz!
Az emlékezés nem mindig a boldogságot tárja elénk. Izráel népének sem lehetett könnyű szembe nézni a fájdalmakkal. Isten hűségére való emlékezéskor nem hagyhatták el azokat a perceket, amikor lázadtak, zúgolódtak Isten ellen. A történelmi zsoltárok éppen erről szólnak. 
A népnek minden oka megvan arra, hogy ünnepeljen, boldog életet éljen, mert Isten hűséges szeretettel betartotta ígéretét.
A múlt megadhatja számodra a reménynek azt a sugarát, hogy a jövőben sem hagy el téged Isten.
Emlékezz!
Melyik volt az a pillanat az életedben, amikor elhatároztad, hogy Jézussal folytatod tovább életutad, és nem egyedül?
Melyek voltak azok az áldások az életedben, amikor Isten szeretetét tapasztaltad meg?
Mire emlékezel, amikor Isten jótéteményeiről olvasol?
Meríts erőt a múltból, hogy szembe tudj nézni a jövővel, ahol ott vár az Úr!




2024. május 5., vasárnap

🌟 HÉTVÉGEI ISTENTISZTELETEK❣️

,,💞Ezért Isten újra ad egy lehetőséget, és ezt így nevezi: „ma”.
Erről a napról sok idő múltán maga Isten mondta Dávid által azt, amit már az előbb is idéztünk: „Ma, ha meghalljátok Isten hangját, ne makacskodjatok!”
Zsidók 4:7 2012 HUNGARIAN BIBLE: EASY-TO-READ VERSION (EFO)

,,💞Mert tudás nélkül elveszik az én népem!,, Hóseás 4:6 HUNK
Válasszatok ki magatoknak ima által, mi az amit követtek rendszeresen, vagy akár felváltva és a hét folyamán hallgassátok, épüljetek, erősődjetek általa! Ámen!
https://www.bible.com/hu/bible/84/HOS.4.6.HUNK

SZOMBATI:

Dicsőség Háza Gyülekezet Cegléd & Kecskemét -
Arra készített, hogy részesülj a dicsőségéből! Sok keresztény nem tudja, hogy mi az Atya akarata, és mekkora árat fizetett. Így nem is tudnak az áldásaiban járni. Pedig ez az Úr akarata 
🙂🙏❤️
https://www.facebook.com/100075830838146/videos/955714412902971

Hit Gyülekezete Marosvásárhely - A Hit Próbája | Fodor Sándor | 2024.05.04 -
https://www.youtube.com/watch?v=9cZDQoCwye8 

Vincze Gábor: A bemerítkezés - Egy új élet kezdete | 2024.05.04 | Élő Ige Gyülekezet -
https://www.youtube.com/watch?v=WnkI42TMK2M

VASÁRNAPI: 


2024.05.05. KSZE VIDEO ÉLŐ KÖZVETÍTÉSE -
https://www.youtube.com/watch?v=az7H28sXI9s

Vekker Keresztény Közösség - A BÉKESSÉG EVANGÉLIUMÁNAK SARUJA - Fóris Tamás -
https://www.youtube.com/watch?v=uiLgD58EnQg

Belvárosi Gyülekezet Budapest -A szeretet tart meg - Kaló József -
https://www.facebook.com/Belvarosigyulekezet/videos/800657865277300

Agapé Gyülekezet / Pestszentlőrinc - Isten-képek Sorozat III.
https://www.youtube.com/watch?v=RoeKZ5MKcKg

Vasárnap | Golgota Budapest LIVE -
https://www.youtube.com/watch?v=6_Ovm2DU_DQ

Kecskeméti Baptista Gyülekezet - élő közvetítés -
https://www.youtube.com/watch?v=laMvO2Va254

Szigetszentmiklós Szabadkeresztény Gyülekezet -
https://www.youtube.com/@szigetszentmiklosszabadker6845

Kecskeméti Baptista Gyülekezet - élő közvetítés - https://kecskemetibaptista.hu https://www.youtube.com/@kecskemetibaptista/featured

Reformált Baptista Gyülekezet 
Budapest-Fasori Református Egyházközségből 

Pasaréti Református Gyülekezet

💥Van Erőm💥Meglepő fordulat - Ne félj és ne rettegj⭐

Hogyan válhat egy tragédia dicsőséges győzelemmé?Isten haragja megszűnik. 
A nép bűnbánatot tart. Mit tesz Isten?
Újra részt akar venni népe életében. Nem eltávolodva, hanem komoly ígéretekkel érkezik, bátorító és irányt mutató szavakkal.
Valami hasonló történik ahhoz, amit később Dávid érez: „Lelkemet felüdíti, igaz ösvényen vezet az ő nevéért.” (Zsoltárok 23,3)

Isten három csodálatos dolgot tesz:

1. Buzdít. Isten lelkileg akarja megerősíteni népét. Bár az előző csatát a nép saját hibájából elveszítette, Isten megbocsátó szeretetével mintha ezt üzenné: A mostanit biztos nem fogják elbukni! Összetörtségünk közepette hajlanosak vagyunk azt hinni, hogy még Isten is távol van tőlünk. 
Pedig csalódásaink, bukott harcaink közepette sincs távol tőlünk, hanem megbocsátó szeretetével arra vár, hogy segítségül hívjuk az Ő nevét, és felüdítse lelkünk. Ennyire kegyelmes Istenünk van.

2. Megerősít. Ezért olyan fontos, hogy naponta tanulmányozzuk Isten ígéreteit. 
A nép úgy érezte, hogy egyedül maradt, erre Isten ezt üzeni: „Ne félj, és ne rettegj!” (Józsué 8,1) Miután felemeli a csüggedt lelket, meg is erősíti őket az ő jelenlétének bizonyosságával. 
Olykor nekünk is épp erre van szükségünk.

3. Harci tervek ismeretetése. Isten részletesen közli Józsuéval a terveket. 
Mi, győztes csatákat csak az Úrral közösen vívhatunk. Legnagyobb fegyverünk a kitartó imádkozás lehet, amely – hittel merem állítani – megtermi gyümölcsét.