2017. március 11., szombat
Biblia-Ige-Zsoltárok könyve 119. rész
1. Boldogok, a kiknek útjok feddhetetlen, a kik az Úr törvényében járnak.
2. Boldogok, a kik megőrzik az ő bizonyságait, és teljes szívből keresik őt.
3. És nem cselekesznek hamisságot; az ő útaiban járnak.
4. Te parancsoltad Uram, hogy határozataidat jól megőrizzük.
5. Vajha igazgattatnának az én útaim a te rendeléseid megőrzésére!
6. Akkor nem szégyenülnék meg, ha figyelnék minden parancsolatodra!
7. Hálát adok néked tiszta szívből, hogy megtanítottál engem a te igazságod ítéleteire.
8. A te rendeléseidet megőrzöm; soha ne hagyj el engem!
9. Mi módon őrizheti meg tisztán az ifjú az ő útát, ha nem a te beszédednek megtartása által?
10. Teljes szívből kerestelek téged: ne engedj eltévedeznem a te parancsolataidtól!
11. Szívembe rejtettem a te beszédedet, hogy ne vétkezzem ellened.
12. Áldott vagy te, Uram! Taníts meg engem a te rendeléseidre.
13. Ajkaimmal hirdetem a te szádnak minden ítéletét.
14. Inkább gyönyörködöm a te bizonyságaidnak útjában, mint minden gazdagságban.
15. A te határozataidról gondolkodom, és a te ösvényeidre nézek.
16. Gyönyörködöm a te rendeléseidben; a te beszédedről nem feledkezem el.
17. Tégy jól a te szolgáddal, hogy éljek és megtartsam a te beszédedet.
18. Nyisd meg az én szemeimet, hogy szemléljem a te törvényednek csodálatos voltát.
19. Jövevény vagyok e földön, ne rejtsd el tőlem a te parancsolataidat.
20. Elfogyatkozik az én lelkem, a te ítéleteid után való szüntelen vágyódás miatt.
21. Megdorgálod a kevélyeket; átkozottak, a kik elhajolnak parancsolataidtól.
22. Fordítsd el rólam a szidalmat és gyalázatot, mert megőriztem a te bizonyságaidat!
23. Még ha fejedelmek összeülnek, ellenem beszélnek is; a te szolgád a te rendeléseidről gondolkodik.
24. A te bizonyságaid én gyönyörűségem, és én tanácsadóim.
25. Lelkem a porhoz tapad; eleveníts meg engem a te igéreted szerint.
26. Útaimat elbeszéltem előtted és te meghallgattál engem; taníts meg a te rendeléseidre!
27. Add értenem a te határozataidnak útát, hogy gondolkodjam a te csodálatos dolgaidról!
28. Sír a lelkem a keserűség miatt; vigasztalj meg a te igéd szerint!
29. A hamisságnak útját távoztasd el tőlem, és a te törvényeddel ajándékozz meg engem!
30. Az igazság útját választottam; a te ítéleteid forognak előttem.
31. Ragaszkodom a te bizonyságaidhoz; Uram, ne hagyj megszégyenülni!
32. A te parancsolataidnak útján járok, ha megvigasztalod az én szívemet!
33. Taníts meg Uram a te rendeléseidnek útjára, hogy megőrizzem azt mindvégig.
34. Oktass, hogy megőrizzem a te törvényedet, és megtartsam azt teljes szívemből.
35. Vezérelj a te parancsolataidnak útján, mert gyönyörködöm abban.
36. Hajtsd szívemet a te bizonyságaidhoz, és ne a telhetetlenségre.
37. Fordítsd el az én szemeimet, hogy ne lássanak hiábavalóságot; a te útadon éltess engemet.
38. Teljesítsd igéretedet a te szolgádnak, a ki fél téged.
39. Fordítsd el tőlem a gyalázatot, a mitől félek; hiszen jók a te ítéleteid.
40. Ímé, kivánkozom a te határozataid után; éltess engem a te igazságod által.
41. És szálljon reám, Uram, a te kegyelmed, a te szabadításod, a mint megigérted,
42. Hogy megfelelhessek az engem gyalázónak, hiszen bizodalmam van a te igédben!
43. És az igazságnak beszédét se vedd el soha az én számtól, mert várom a te ítéleteidet!
44. És megtartom a te törvényedet mindenkor és mindörökké.
45. És tágas téren járok, mert a te határozataidat keresem.
46. És a királyok előtt szólok a te bizonyságaidról, és nem szégyenülök meg.
47. És gyönyörködöm a te parancsolataidban, a melyeket szeretek.
48. És felemelem kezeimet a te parancsolataidra, a melyeket szeretek, és gondolkodom a te rendeléseidről.
49. Emlékezzél meg a te szolgádnak adott igédről, a melyhez nékem reménységet adtál!
50. Ez vigasztalásom nyomorúságomban, mert a te beszéded megelevenít engem.
51. A kevélyek szerfelett gúnyoltak engem; nem hajlottam el a te törvényedtől.
52. Megemlékezem a te öröktől fogva való ítéleteidről Uram, és vigasztalódom.
53. Harag vett rajtam erőt az istentelenek miatt, a kik elhagyták a te törvényedet.
54. Ének volt rám nézve minden parancsolatod bujdosásomnak hajlékában.
55. Uram! a te nevedről emlékezem éjjel, és megtartom a te törvényedet.
56. Ez jutott nékem, hogy a te határozataidat megőriztem.
57. Azt mondám Uram, hogy az én részem a te beszédeidnek megtartása.
58. Teljes szívből könyörgök a te színed előtt: könyörülj rajtam a te igéreted szerint!
59. Meggondoltam az én útaimat, és lábaimat a te bizonyságaidhoz fordítom.
60. Sietek és nem mulasztom el, hogy megtartsam a te parancsolataidat.
61. Az istentelenek kötelei körülkerítettek engem; de a te törvényedről el nem feledkezem.
62. Éjfélkor felkelek, hogy hálát adjak néked, igazságod ítéleteiért.
63. Társok vagyok mindazoknak, a kik félnek téged, és a kik határozataidat megtartják.
64. A te kegyelmeddel, oh Uram, teljes e föld: taníts meg engem rendeléseidre!
65. Jót cselekedtél a te szolgáddal, Uram, a te igéd szerint.
66. Az okosságnak és tudománynak drága voltára taníts meg engem, mert hiszek a te parancsolataidnak.
67. Minekelőtte megaláztattam, tévelyegtem vala; most pedig vigyázok a te szódra.
68. Jó vagy te és jóltevő, taníts meg engem a te rendeléseidre.
69. A kevélyek hazugságot költöttek reám, de én teljes szívből megtartom a te parancsolataidat.
70. Kövér az ő szívök, mint a háj; de én a te törvényedben gyönyörködöm.
71. Jó nékem, hogy megaláztál, azért, hogy megtanuljam a te rendeléseidet.
72. A te szádnak törvénye jobb nékem, mint sok ezer arany és ezüst.
73. A te kezeid teremtettek és erősítettek meg engem; oktass, hogy megtanuljam parancsolataidat.
74. A kik téged félnek, látnak engem és örvendeznek, mivel a te igédben van az én reménységem.
75. Tudom Uram, hogy a te ítéleteid igazak, és igazságosan aláztál meg engem.
76. Legyen velem a te kegyelmed, hogy megvígasztalódjam a te szolgádnak tett igéreted szerint.
77. Szálljon reám a te irgalmasságod, hogy éljek, mert a te törvényedben gyönyörködöm.
78. Szégyenüljenek meg a kevélyek, a kik csalárdul elnyomtak engem, holott én a te határozataidról gondolkodom.
79. Forduljanak hozzám, a kik téged félnek, és ismerik a te bizonyságaidat!
80. Legyen az én szívem feddhetetlen a te rendeléseidben, hogy meg ne szégyenüljek.
81. Elfogyatkozik az én lelkem a te szabadításod kivánása miatt; a te igédben van az én reménységem.
82. A te beszéded kivánása miatt elfogyatkoznak az én szemeim, mondván: mikor vígasztalsz meg engem?
83. Noha olyanná lettem, mint a füstön levő tömlő; a te rendeléseidről el nem feledkezem.
84. Mennyi a te szolgádnak napja, és mikor tartasz ítéletet az én üldözőim felett?
85. Vermet ástak nékem a kevélyek, a kik nem a te törvényed szerint élnek.
86. Minden parancsolatod igaz; csalárdul üldöznek engem; segíts meg engem!
87. Csaknem semmivé tettek engem e földön, de én nem hagytam el a te határozataidat.
88. A te kegyelmed szerint eleveníts meg engem, hogy megőrizhessem a te szádnak bizonyságait.
89. Uram! örökké megmarad a te igéd a mennyben.
90. Nemzedékről nemzedékre van a te igazságod, te erősítetted meg a földet és áll az.
91. A te ítéleteid szerint áll minden ma is; mert minden, a mi van, te néked szolgál.
92. Ha nem a te törvényed lett volna az én gyönyörűségem, akkor elvesztem volna az én nyomorúságomban.
93. Soha sem feledkezem el a te határozataidról, mert azok által elevenítettél meg engem.
94. Tied vagyok, tarts meg engem, mert a te határozataidat keresem.
95. Vártak rám a gonoszok, hogy elveszessenek, de én a te bizonyságaidra figyelek.
96. Látom, minden tökéletes dolognak vége van, de a te parancsolatodnak nincs határa.
97. Mely igen szeretem a te törvényedet, egész napestig arról gondolkodom!
98. Az én ellenségeimnél bölcsebbé teszel engem a te parancsolataiddal, mert mindenkor velem vannak azok.
99. Minden tanítómnál értelmesebb lettem, mert a te bizonyságaid az én gondolataim.
100. Előrelátóbb vagyok, mint az öreg emberek, mert vigyázok a te határozataidra.
101. Minden gonosz ösvénytől visszatartóztattam lábaimat, hogy megtartsam a te beszédedet.
102. Nem távoztam el a te ítéleteidtől, mert te oktattál engem.
103. Mily édes az én ínyemnek a te beszéded; méznél édesbb az az én számnak!
104. A te határozataidból leszek értelmes, gyűlölöm azért a hamisságnak minden ösvényét.
105. Az én lábamnak szövétneke a te igéd, és ösvényemnek világossága.
106. Megesküdtem és megállom, hogy megtartom a te igazságodnak ítéleteit.
107. Felette nagy nyomorúságban vagyok; Uram, eleveníts meg a te igéd szerint.
108. Szájamnak önkéntes áldozatai legyenek kedvesek előtted Uram! és taníts meg a te ítéleteidre.
109. Lelkem mindig veszedelemben van, mindazáltal a te törvényedről el nem feledkezem.
110. Tőrt vetettek ellenem az istentelenek, de a te határozataidtól el nem tévelyedtem.
111. A te bizonyságaid az én örökségem mindenha, mert szívemnek örömei azok.
112. Az én szívem hajlik a te rendeléseid teljesítésére mindenha és mindvégig.
113. Az állhatatlanokat gyűlölöm, de a te törvényedet szeretem.
114. Menedékem és paizsom vagy te; igédben van az én reménységem.
115. Távozzatok tőlem gonoszok, hogy megőrizzem az én Istenemnek parancsolatait.
116. Támogass engem a te beszéded szerint, hogy éljek, és ne engedd, hogy megszégyenüljek reménységemben.
117. Segélj, hogy megmaradjak, és gyönyörködjem a te rendeléseidben szüntelen.
118. Megtapodod mindazokat, a kik rendeléseidtől elhajolnak, mert az ő álnokságuk hazugság.
119. Mint salakot mind elveted e földnek istenteleneit, azért szeretem a te bizonyságaidat.
120. Borzad testem a tőled való félelem miatt, és félek a te ítéleteidtől.
121. Méltányosságot és igazságot cselekedtem; ne adj át nyomorgatóimnak!
122. Légy kezes a te szolgádért az ő javára, hogy a kevélyek el ne nyomjanak engem.
123. Szemeim epekednek a te szabadításod és a te igazságod beszéde után.
124. Cselekedjél a te szolgáddal a te kegyelmességed szerint, és a te rendeléseidre taníts meg engem!
125. Szolgád vagyok, oktass, hogy megismerjem a te bizonyságaidat!
126. Ideje, hogy az Úr cselekedjék; megrontották a te törvényedet.
127. Inkább szeretem azért a te parancsolataidat, mint az aranyat, mint a legtisztább aranyat.
128. Igaznak tartom azért minden határozatodat, és a hamisságnak minden ösvényét gyűlölöm.
129. Csodálatosak a te bizonyságaid, azért az én lelkem megőrzi azokat.
130. A te beszéded megnyilatkozása világosságot ad, és oktatja az együgyűeket.
131. Szájamat feltátom és lihegek, mert kivánom a te parancsolataidat.
132. Tekints reám és könyörülj rajtam, a miképen szoktál a te nevednek kedvelőin.
133. Vezéreld útamat a te igéd szerint, és ne engedd, hogy valami hamisság uralkodjék rajtam!
134. Oltalmazz meg az emberek erőszakosságától, hogy megőrizzem a te határozataidat!
135. A te orczádat világosítsd meg a te szolgádon, és taníts meg a te rendeléseidre!
136. Víznek folyásai erednek az én szemeimből azok miatt, a kik nem tartják meg a te törvényedet.
137. Igaz vagy Uram, és a te ítéleted igazságos.
138. A te bizonyságaidat igazságban és hűségben jelentetted meg, és mindenek felett való egyenességben.
139. Buzgóságom megemészt engem, mert elfeledkeztek a te beszédedről az én ellenségeim.
140. Felettébb tiszta a te beszéded, és a te szolgád szereti azt.
141. Kicsiny vagyok én és megvetett, de a te határozataidról el nem feledkezem.
142. A te igazságod igazság örökké, és a te törvényed igaz.
143. Nyomorúság és keserűség ért engem, de a te parancsolataid gyönyörűségeim nékem.
144. A te bizonyságaidnak igazsága örökkévaló; oktass, hogy éljek!
145. Teljes szívből kiáltok hozzád, hallgass meg, Uram! megtartom a te rendeléseidet.
146. Segítségül hívlak: tarts meg engem, és megőrzöm a te bizonyságaidat.
147. Hajnal előtt felkelek, kiáltok hozzád; a te beszédedben van reménységem.
148. Szemeim megelőzik az éjjeli őrséget, hogy a te beszédedről gondolkodjam.
149. Hallgasd meg az én szómat a te kegyelmességed szerint, Uram! Eleveníts meg a te jóvoltod szerint!
150. Közelgetnek hozzám az én gonosz háborgatóim, a kik a te törvényedtől messze távoztak.
151. Közel vagy te, Uram! és minden te parancsolatod igazság.
152. Régtől fogva tudom a te bizonyságaid felől, hogy azokat örökké állandókká tetted.
153. Lásd meg az én nyomorúságomat és szabadíts meg engem; mert a te törvényedről nem felejtkezem el!
154. Te perelj peremben és ments meg; a te beszéded szerint eleveníts meg engem!
155. Távol van a gonoszoktól a szabadítás, mert nem törődnek a te rendeléseiddel.
156. Nagy a te irgalmasságod, Uram! A te ítéletid szerint eleveníts meg engem.
157. Sokan vannak az én háborgatóim és üldözőim, de nem térek el a te bizonyságaidtól.
158. Láttam a hűteleneket és megundorodtam, hogy a te mondásodat meg nem tartják.
159. Lásd meg Uram, hogy a te határozataidat szeretem; a te kegyelmességed szerint eleveníts meg engem!
160. A te igédnek summája igazság, és a te igazságod ítélete mind örökkévaló.
161. A fejedelmek ok nélkül üldöztek engem; de a te igédtől félt az én szívem.
162. Gyönyörködöm a te beszédedben, mint a ki nagy nyereséget talált.
163. A hamisságot gyűlölöm és útálom; a te törvényedet szeretem.
164. Naponként hétszer dicsérlek téged, a te igazságodnak ítéleteiért.
165. A te törvényed kedvelőinek nagy békességök van, és nincs bántódásuk.
166. Várom a te szabadításodat, oh Uram! és a te parancsolataidat cselekszem.
167. Az én lelkem megtartja a te bizonyságaidat, és azokat igen szeretem.
168. Megtartom a te határozataidat és bizonyságaidat, mert minden útam nyilván van előtted.
169. Oh Uram! hadd szálljon az én könyörgésem a te színed elé; tégy bölcscsé engem a te igéd szerint.
170. Jusson elődbe az én imádságom; a te beszéded szerint szabadíts meg engem!
171. Ajkaim dicséretet zengjenek, mert megtanítasz a te rendeléseidre.
172. Nyelvem a te beszédedről énekel, mert minden parancsolatod igaz.
173. Legyen segítségemre a te kezed, mert a te határozataidat választottam!
174. Uram! vágyódom a te szabadításod után, és a te törvényed nékem gyönyörűségem.
175. Éljen az én lelkem, hogy dicsérjen téged, és a te ítéleteid segítsenek rajtam!
176. Tévelygek, mint valami elveszett juh: keresd meg a te szolgádat; mert a te parancsolataidat nem felejtettem el!
Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem
Áronnak is úgy készítették a szent ruhákat, amint az Úr megparancsolta Mózesnek.
2Móz 39,1
|
A mi Urunkat, Jézus Krisztust "nagy Főpap"-nak nevezi a Zsid 4. Külsőképpen nem lehetett ezt rajta felismerni. Olyan ruhát hordott, mint bármely ember. Lelki szemmel nézve azonban a főpapi ruházat teljes díszében áll előttünk az Úr. Ahol Áron ruházatában fehér anyagról van szó, az a legfinomabb, makulátlan tiszta gyolcsból volt elkészítve. A mi nagy főpapunkról ezt mondja az Ige: "Mindenben hozzánk hasonló volt, de bűn nélkül". Makulátlanul tiszta volt az Úr ifjúságától fogva. A haragnak, keserűségnek, testi kívánságnak, pénzsóvárságnak, bosszúnak semmi foltja nem volt rajta. Tiszta volt gondolatvilága, imaélete, családi élete, tiszta a gyermekkorban, ifjúságában és felnőtt korában. Ahol Áron ruhájának pirosnak kellett lennie, az bíborból volt, jelezve a királyi méltóságot. Nos, Jézus szíve teljességéből alázatos volt. Amikor királlyá akarták tenni, elvonult közülük. De mint király szállt szembe a viharral, a hullámokkal és démonokkal. Pilátusnak királyi hatalommal felelt. Heródes előtt királyi fenséggel hallgatott. - És a hósen (a mellre való táblácska)! Milyen hűséges volt az Úr Jézus a másokért való könyörgésben! Imádkozott Péterért, hogy el ne fogyatkozzék a hite. A kereszten imádkozott kínzóiért és azokért, akik gyalázták. Milyen vigasztaló számunkra a Zsid 7,25: "Ő mindenképpen idvezítheti azokat, akik Ő általa járulnak Istenhez, mert mindenkor él, hogy esedezzék érettük". Végül a homlokon lévő tábla: Szentség az Úrnak! Üdvözítőnk életében minden Istennek volt szentelt: beszéde, hallgatása, pihenése, cselekvése, szenvedése, harcai és halála: "Szentség az Úrnak!" Ha egy igazi hűséges gyermeke az Úrnak meglátogat bennünket, eltávozásakor valami titokteljes áldást hagy maga után. Majdnem kétezer éve, hogy Megváltónk elment e földről. De még ma is érezzük áldását. |
Varga László: Isten asztaláról
| |||||
Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-JÉZUS KÖVETÉSE
| |||||
A mai napon olvasandó igeszakasz: Mk 8,27-38 | |||||
| |||||
| |||||
Amikor Winston Churchill Nagy-Britannia miniszterelnöke lett, "vért, verejtéket és könnyeket" ígért. Ennek ellenére soha még nem sorakozott fel nép így vezetője támogatására, mint a britek legnagyszerűbb órájukban. Elfogadták Churchillt és felhívását, mert tudták, hogy nincs más út a győzelemhez. Amikor Krisztus azzal a hívással jön hozzánk, hogy tanítványai legyünk, önmegtagadást követel és keresztet ad a vállunkra, hogy hordozzuk, azaz "vért, verejtéket és könnyeket" kér. El kell fogadnunk Őt és felhívását, mert nincs más út a győzelemhez. Az összes többi "megváltó" vezetése alatt csak vereség az osztályrészünk. Önmegtagadás és kereszthordozás Jézus tanítványa számára ugyanannak a tevékenységnek két oldala. Az értelmét akkor fogjuk fel a legjobban, ha magára Krisztusra nézünk, aki visszautasított egy életvitelt és tudatosan választotta a szeretet és engedelmesség útját. Magunk megtagadása és a keresztünk hordozása sokkal többet foglal magában, mint elutasítani egy bizonyos kedvtelést és eltűrni valami kényelmetlenséget. Vannak emberek, akik azt hiszik, hogy nagy önmegtagadást gyakorolnak, ha visszautasítanak egy darab süteményt vendégségben. És némelyek azt gondolják, hogy azt a keresztet hordozzák, amelyről Krisztus szólt, ha az emberi nemet általánosan érő megpróbáltatásokon mennek át, pedig Krisztus olyan bajokról beszélt, amelyeket követőinek tart fenn. Hogy pontosan mit jelent az önmegtagadás és a kereszthordozás, azt néhány szóval nem lehet megmagyarázni. Nem lehet megtanulni egyetlen leckében. Ez a halál és egyszersmind az élet útja. Ne mondjuk túl hamar, hogy ismerjük. Oly sok mindent kell megtanulnunk a tanítványságnak ezen az útján. Oly sok régi dolgot kell elfelejtenünk és oly sok újat kell elsajátítanunk. Ezért hát nem szabad azt mondanunk, hogy mindent tudunk róla, mielőtt alaposan megnéztük volna. | |||||
Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett-MENNYEI LÁTÁS
"Én nem voltam engedetlen a mennyei látás iránt" (Csel 26,19). |
Ha elveszítjük a mennyei látást, csak mi magunk vagyunk felelősek érte. Azáltal veszítjük el, hogy szellemileg léket kapunk. Ha Istenbe vetett hitünket nem gyakoroljuk a mindennapi élet dolgaiban, akkor egy-kettőre odavan az Istentől kapott látás. Egyetlen úton lehetünk engedelmesek a mennyei látás iránt: ha minden tőlünk telhetőt megteszünk Isten legfenségesebb céljáért. De ez csak akkor lehetséges, ha a látást szakadatlanul és elszántan emlékezetünkbe idézzük. Próbára vagyunk téve a percnek mind a hatvan másodpercében és minden órának mind a hatvan percében, nemcsak az imádság és az áhítat vagy az összejövetel idején. "Ha késik is, bízzál benne" (Hab 2,3). Mi nem tudunk felemelkedni a látásig, de élhetünk ihletés alatt, amíg be nem teljesedik. Baj, ha olyan tevékenyek vagyunk, hogy egészen elfelejtjük a látást. Eleinte még láttuk, de nem vártuk be, hanem belevetettük magunkat a gyakorlati munkába és mire a látás megvalósult, már nem is láttuk. Isten iránti hűségünk próbája, hogy várunk-e arra a látásra, amelynek a beteljesedése késik. Saját magunk valljuk kárát, ha a gyakorlati munka rabságába esve figyelmen kívül hagyjuk a látás beteljesedését. Ügyelj Isten viharszeleire! Isten csak a forgószéllel szórhatja szét, vetheti be szentjeit. Rólad nem az derül ki majd, hogy üres héj vagy csak? Ez attól függ, hogy élsz-e annak a világosságában, amit megláttál, vagy nem. Engedd, hogy Isten szórjon el, addig ne menj, míg ezt meg nem teszi. Ha magad választod meg a helyed, csak üres héjnak bizonyulsz majd. De ha Isten vet el, gyümölcsöt hozol. Életbevágóan fontos, hogy kicsi dolgokat is a látás fényében tegyünk meg. Ez azt jelenti: gyakoroljuk magunkat abban, hogy a mennyei látás világosságában járjunk. |
Carl Eichhorn: Isten műhelyében-A hit kockázata
"Péter így szólt: Uram, parancsolj, hogy odamehessek hozzád a vízen. Ő pedig szólt: jöjj! " |
(Máté 14, 28-29) |
Jézus útja szakadatlanul a hit útja volt. De a mi utunk is - Jézushoz vagy Jézussal - mindig a hit útja, azaz állandó kockázat. Ilyen kockázat volt Péter tengeren járása is. Jézus ezzel nem Péter kíváncsiságát akarta kielégíteni vagy önelégültségét táplálni. Azt akarta minden időkre leszögezni, hogy a hozzávezető vagy a velejárt út minden, csak nem könnyű. Csak a világ szerint való okosság gondol ki magának egy széles utat, amit saját természetes értelme világít meg. A hit útja viszont a természeti embernek mindig bolondság. Mindaz, ami ellentétes a megszokott emberi tapasztalatokkal, lehetetlen előtte. Az ilyen ember nem hisz és nem is meri az Urat arra kérni: "Parancsolj, hogy hozzád mehessek!" Csak azon a széles úton, melyen az emberek sokasága jár, Iát magának szilárd talajt. Ott látszólag minden rendben van és nem lehet kétség a sikert illetően. Milyen gyakran jutottak már emberek ingoványra, jóllehet mindent olyan okosan kiterveltek! És milyen sokan majd csak odaát ébrednek annak a tudatára, hogy eltévesztették a helyes utat és a kárhozatba jutottak. A Jézushoz vezető út s a vele járt út nem hat csábítótag. Nem ígér megbecsülést vagy előnyöket, sőt csak megvetést és gyalázatot. Pusztán és sötétségen vezet át, miközben mások napsütötte, széles utakon mennek tovább. "Úgysem szabadulok meg már soha régi énemtől, megrögzött utaimtól" - monda egy hang belül, mert csak a láthatókkal számol. Jézus azonban azt monda: "Jöjj!" - Ő az, aki vágyat ébresztett lelkedben s ezen keresztül hív magához. Építs bátran és bizalommal arra, amit ő mond! Ő erősebb, mint körülményeid és mindazok a nehézségek, melyek veled szemben tornyosulnak. Erősebb azoknál a sötét hatalmaknál is, melyek nem akarnak elengedni téged. Kérd az Urat hittel: "Parancsolj, hogy odamehessek hozzád a vízen!" És ne nézz közben magadra és bűneidre! Ne nézd a nehézségek tengerét sem, vagy a sátáni ellenállás viharát. Csak az Úrra tekints és hittel figyeli a szavára: "Jöjj!" - Azután lépj a kegyelem vizére és járj a hullámokon, magad mögött hagyva a régi megszokások, üres előítéletek és kételyek hajóját! |
Charles H. Spurgeon: Isten ígéreteinek tárháza-Kié a harc?
"És megtudja az egész egybegyűlt sokaság, hogy nem karddal és lándzsával szabadít meg az Úr. Mert az Úr kezében van a háború, és ő ad a kezünkbe benneteket" (1Sám 17,47).
Ha bizonyosan tudjuk egy harcról, hogy az a harc az Úré, akkor egészen bizonyosak lehetünk a győzelemben, mégpedig az olyan győzelemben, amely a legjobban tesz bizonyságot Isten hatalmáról. Az emberek megfeledkeznek az Úrról, még a hívők gyülekezetében is. Ezért amikor egyszer alkalom kínálkozik arra, hogy (mindennek a Nagy Végső Oka emberi hatalom nélkül elvégzi szándékát) az embereknek megmutassuk, hogy Isten el tudja érni célját anélkül is, hogy az emberek hatalmát igénybe venné, akkor ez egy drága lehetőség, amelyet ki kell használnunk. Azért is nagyon fontos ez, mert még Isten népe is túlságosan bízik az emberi erőben. Lássuk meg, micsoda nagy dolog az, hogy Dávid kezében nincsen kard, mégis tudja, hogy Isten le fogja győzni az egész ellenséges sereget.
Ha valóban az igazságért küzdünk, ne várjunk, amíg tehetségünk, pénzünk vagy egyéb látható eszközeink lesznek a küzdelemhez, hanem a magunk találta lapos kövecskével és egyszerű parittyánkkal szálljunk szembe az ellenséggel. Ha a küzdelem csak a miénk lenne, nem lehetne okunk a bizakodásra, de ha az Úr Jézus Krisztus ügyéért harcolunk és egyedül az Ő erejében bízunk, ugyan, ki állhatna ellent nekünk? Ezért szálljunk szembe habozás nélkül a "filiszteussal". A Seregek Ura velünk van, ki állhatna ellent nekünk?
Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak
„Ellenben a bűn, hogy meglássék bűn mivolta, a jó által hoz rám halált.” (Róma 7,13)
A legcsekélyebb bűnös gondolattól is őrizkedj. Megtérésünk idején a lelkiismeret oly gyöngéd, hogy a legkisebb bűntől is iszonnyal fordulunk el. De a zajos világ durva kezei alatt az új élet első gyümölcsének gyöngéd illata mihamar elenyészik. Az ifjú istenfélelem érzékeny plántája később burjánzó fűvé válik, mely mindenfelől enged, jobbra-balra hajlik és magán mindenféle sérelmet elvisel. Fájdalom, ez nagyon igaz. A keresztyén lassan-lassan úgy eltompulhat, hogy az a bűn, mely valamikor neki aggodalmat és rémületet okozott, többé a legkevésbé sem nyugtalanítja. Az ember lassanként megbarátkozik a bűnnel. Az ágyúdörgéstől megsüketült fül a hárfa szelíd hangját nem veszi többé észre. Eleinte a kicsiny bűn is fájdalmat okoz, később azt mondjuk: „Ó, ez ugyebár csekélység?” Azután jön egy nagyobb, azután ismét jön másik, míg végre oda jutunk, hogy a bűnt egyáltalán csak kis hibának tekintjük. Végül pedig jön ez a kárhozatos kijelentés: „Mi nem estünk bele nyilvános bűnökbe”. Így gyengül el a bűn iránti iszony, fátyolt vetünk a bűnre és enyhe neveket adunk neki. Keresztyén, vigyázz, ne vedd könnyen a bűnt! Vigyázz, mert végül romlásba visz! A bűn csekélység? Nem halálos méreg az? Mit tudsz te annak öldöklő erejéről? A bűn csekélység? Avagy nem rókafiak-e azok, melyek a szőlőhegyet pusztítják? Nem építenek-e sziklát a tenger mélységéből a láthatatlan korallállatkák, melyeken nagy hajók törnek össze? Kis csapások nem döntik-e le a legnagyobb tölgyeket? Nem koptatja-e el a folyton csepegő víz a legkeményebb követ is? A bűn csekély dolog? A Megváltó fejét tövissel koronázta és oldalát átfúrta! Szenvedést, halálfélelmet, keserűséget és fájdalmat szerzett Neki. Ha az örökkévalóság mérlegében mérnétek meg a legkisebb bűnöket is, akkor futnátok tőle, mint a kígyótól és a gonosznak a legcsekélyebb látszatát is kerülnétek és utálnátok. Minden bűnt tekintsetek úgy, mint amik a Megváltót a keresztre szegezték, akkor ismeritek fel a bűn halálos voltát.
A legcsekélyebb bűnös gondolattól is őrizkedj. Megtérésünk idején a lelkiismeret oly gyöngéd, hogy a legkisebb bűntől is iszonnyal fordulunk el. De a zajos világ durva kezei alatt az új élet első gyümölcsének gyöngéd illata mihamar elenyészik. Az ifjú istenfélelem érzékeny plántája később burjánzó fűvé válik, mely mindenfelől enged, jobbra-balra hajlik és magán mindenféle sérelmet elvisel. Fájdalom, ez nagyon igaz. A keresztyén lassan-lassan úgy eltompulhat, hogy az a bűn, mely valamikor neki aggodalmat és rémületet okozott, többé a legkevésbé sem nyugtalanítja. Az ember lassanként megbarátkozik a bűnnel. Az ágyúdörgéstől megsüketült fül a hárfa szelíd hangját nem veszi többé észre. Eleinte a kicsiny bűn is fájdalmat okoz, később azt mondjuk: „Ó, ez ugyebár csekélység?” Azután jön egy nagyobb, azután ismét jön másik, míg végre oda jutunk, hogy a bűnt egyáltalán csak kis hibának tekintjük. Végül pedig jön ez a kárhozatos kijelentés: „Mi nem estünk bele nyilvános bűnökbe”. Így gyengül el a bűn iránti iszony, fátyolt vetünk a bűnre és enyhe neveket adunk neki. Keresztyén, vigyázz, ne vedd könnyen a bűnt! Vigyázz, mert végül romlásba visz! A bűn csekélység? Nem halálos méreg az? Mit tudsz te annak öldöklő erejéről? A bűn csekélység? Avagy nem rókafiak-e azok, melyek a szőlőhegyet pusztítják? Nem építenek-e sziklát a tenger mélységéből a láthatatlan korallállatkák, melyeken nagy hajók törnek össze? Kis csapások nem döntik-e le a legnagyobb tölgyeket? Nem koptatja-e el a folyton csepegő víz a legkeményebb követ is? A bűn csekély dolog? A Megváltó fejét tövissel koronázta és oldalát átfúrta! Szenvedést, halálfélelmet, keserűséget és fájdalmat szerzett Neki. Ha az örökkévalóság mérlegében mérnétek meg a legkisebb bűnöket is, akkor futnátok tőle, mint a kígyótól és a gonosznak a legcsekélyebb látszatát is kerülnétek és utálnátok. Minden bűnt tekintsetek úgy, mint amik a Megváltót a keresztre szegezték, akkor ismeritek fel a bűn halálos voltát.
Kenneth E. Hagin : Mindig ugyanazt vallani!
Lévén annakokáért nagy főpapunk, aki áthatolt az egeken: Jézus, az Istennek Fia, ragaszkodjunk hitvallásunkhoz.
—ZSIDÓ 4,14.
—ZSIDÓ 4,14.
Az itt ‘hitvallás’-nak fordított görög szót a King James Biblia máshol ‘megvallás’-nak fordítja. A görögben ennek az értelmező jelentése: mindig ugyanazt vallani. Ahelyett, hogy: „ragaszkodjunk megvallásunkhoz”, mondhatnánk azt is:„ragaszkodjunk ahhoz, hogy mindig ugyanazt valljuk”. Értsük meg, hogy itt a kulcs a szavaink. Az emberek azért szenvednek vereséget, mert kétfajta megvallást tesznek. Először megvallanak egy dolgot, aztán meg valami mást.
Azt mondják neked például: „Igen, az Úr az én pásztorom, nem szűkölködöm. A Filippi 4,19 szerint, az én Istenem be fogja tölteni minden szükségemet az Ő gazdagsága szerint dicsőségesen a Krisztus Jézusban; és én hiszek Istennek, hogy Ő betölti az én szükségeimet.”
Amikor elmennek és mással futnak össze, lehet, hogy az elméjük visszatér a problémára, és azt mondják: „Nem valami jól mennek a dolgaim. Nem tudjuk kifizetni a telefonszámlát. Ki fogják kapcsolni a telefont. És lehet, hogy még az autónkat is el kell adnunk…” Mi történt azzal a megvallással, amit először tettek? A második megvallás megsemmisítette.
Megvallás: Azon leszek, hogy a szám ellássa a kötelességét. Ügyelek arra, hogy Isten Igéjével összhangban beszéljek. És ragaszkodom a megvallásomhoz.
Azt mondják neked például: „Igen, az Úr az én pásztorom, nem szűkölködöm. A Filippi 4,19 szerint, az én Istenem be fogja tölteni minden szükségemet az Ő gazdagsága szerint dicsőségesen a Krisztus Jézusban; és én hiszek Istennek, hogy Ő betölti az én szükségeimet.”
Amikor elmennek és mással futnak össze, lehet, hogy az elméjük visszatér a problémára, és azt mondják: „Nem valami jól mennek a dolgaim. Nem tudjuk kifizetni a telefonszámlát. Ki fogják kapcsolni a telefont. És lehet, hogy még az autónkat is el kell adnunk…” Mi történt azzal a megvallással, amit először tettek? A második megvallás megsemmisítette.
Megvallás: Azon leszek, hogy a szám ellássa a kötelességét. Ügyelek arra, hogy Isten Igéjével összhangban beszéljek. És ragaszkodom a megvallásomhoz.
Cseri Kálmán: A kegyelem harmatja-Isten fegyverzete
"Öltsétek magatokra az Isten fegyverzetét, hogy megállhassatok az ördög mesterkedéseivel szemben." (Ef 6,11)
Ezen a világon kemény harc folyik az igazság és a hazugság, az életet védő és az életellenes erők között. Aki Jézus Krisztusnak engedelmeskedni kezd, belekerül ebbe a harcba.
A hívő soha nem emberek ellen harcol, mindig emberekért - a gonosz erői ellen. Saját rossz természete, régi szokásai, bűnös beidegződései, nem Isten akarata szerinti tulajdonságai ellen is, és mások védelméért, boldogulásáért, békességéért, megtéréséért küzd.
Igénk szerint e „nemes harcban" három fontos igazságot kell szem előtt tartanunk:
Szoros közösségben legyen az ember Krisztussal, aki már kivívta a győzelmet! „...erősödjetek meg az Úrban..."
Magára kell öltenie Isten teljes fegyverzetét.
Ismernie kell az ellenséget és annak szándékait.
Mivel a hívő ember is kísérthető, éberen kell őrködnie lelki tisztaságán. Mivel az ördög mindig bizalmatlanná akarja tenni Istennel szemben, és kételyeket támaszt a szívében, egyre jobban meg kell ismernie az élő Istent és az ő igéjét, a Bibliát. És fel kell ismernie az ellenség „mesterkedéseit", amikor hol elbizakodottá, hol elkeseredetté akarja tenni Jézus Krisztus katonáit.
Éppen ezért a hívő ne önmagára nézzen, ne is az ellenségre, hanem egyedül Krisztusra! Soha ne feledjük, hogy ki ő, mit tett értünk, mit ígér nekünk, s hogy kereszthalála és feltámadása a győzelem bizonyítéka! Aki Jézushoz ragaszkodik, a győztes oldalán harcol.
„Ezért tehát mi is... tegyünk le minden ránk nehezedő terhet, és a bennünket megkörnyékező bűnt, és állhatatossággal fussuk meg az előttünk levő pályát. Nézzünk fel Jézusra, a hit szerzőjére és beteljesítőjére..." (Zsid 12,1-2)
Biblia-Ige magyarázatok
Zsoltárok könyve:37:4
Gyönyörködjél az Úrban, és megadja néked szíved kéréseit.
Sokan félreértelmezik ezt az igét, mert ez nem azt jelenti, hogy mert te gyönyörködsz az Úrban, ezért megkapod azt amit szeretnél, hanem azt, hogy miközben gyönyörködsz az Úrban, a szíved átformálódik és olyan kérések lesznek benne, amit az Isten megad.
Forrás: Református Presbiteriánusok Beregszászi Gyülekezete
2017. március 10., péntek
Maranatha:Jön a király!- A Szentírás alapeszméje
„Tudom, hogy az én Megváltóm él, és utoljára az én porom felett megáll.” (Jób 19,25)
„A Biblia egyik legsúlyosabb, ugyanakkor legnagyszerűbb igazsága az, hogy Krisztus második eljövetelekor lezárul a megváltás csodálatos munkája. Jézus, »aki a feltámadás és az élet«, azt a drága és boldogító reménységet ébresztette Isten népében – amely oly sokáig zarándokolt »a halálnak földében és árnyékában« –, hogy eljön, és hazaviszi »azt, akit eltaszított magától«. A második adventről szóló üzenet a Szentírás alapvető tanítása. Attól a naptól kezdve, hogy az első emberpár fájó szívvel elhagyta Édent, a hit gyermekei arra várnak, hogy a Megígért eljöjjön, megtörje a pusztító hatalmát, és visszavigye őket az elveszett Paradicsomba… Éden lakóinak hetedik leszármazottja, Énok, aki földi életében három évszázadon át Istennel járt, megláthatta távolból a Szabadító jövetelét. »Ímé – mondta –, eljött az Úr az Ő sok ezer szentjével, hogy ítéletet tartson mindenek felett.« (Júd 14–15) Jób pátriárka rendületlen bizalommal jelentette ki megpróbáltatásának éjszakáján: »Mert én tudom, hogy az én Megváltóm él, és utoljára az én porom felett megáll. És miután ezt a bőrömet megrágják, nem ebben a testemben látom meg az Istent. Akit magam látok meg magamnak; az én szemeim látják meg, nem más.« (Jób 19,25–27)”
Bár csak a minden kegyelem Istene annyira megvilágítaná gondolkodásodat, hogy felismerd az örökkévaló dolgokat, hogy az igazság fénye mellett fel tudjad ismerni nagyszámú hibádat – pontosan, amint vannak; hogy megtedd a kellő erőfeszítést, megszabadulnod azoktól. S e mérgező, keserű gyümölcsök helyett értékes gyümölcsöt teremj az örök életre.
Alázd meg Isten előtt szegény, büszke, önigazult szívedet! Bűnös voltod tudatában mélyen hajtsd meg magad az Úr előtt. Szánd oda magad a felkészülés munkájára. Ne nyugodj, míg igazán el nem mondhatod: »Tudom, hogy az én Megváltóm él, és mivel Ő él, én is élni fogok.«
„Bárcsak a kegyelmes Isten annyira megvilágosítaná gondolkodásodat, hogy megértsd az örökkévaló dolgokat, s az igazság fényében felismerd számos tévedésedet, olyannak lásd azokat, amilyenek! Hogy megtehesd a szükséges erőfeszítéseket, s megszabadulj e gonosz, keserű gyümölcsöktől, és az örök élet szempontjából értékes gyümölcsöket teremhess.
Alázd meg Isten előtt szegény, büszke, önigazult szívedet!
Bűnös voltod tudatában mélyen hajtsd meg magad az Úr előtt. Szánd oda magad a felkészülés munkájára. Ne nyugodj, míg igazán el nem mondhatod:
»Tudom, hogy az én Megváltóm él, és mivel Ő él, én is élni fogok.«
Ha elveszíted a mennyet, mindent elveszítesz. Kérlek, ne kövess el hibát ebben a kérdésben!
Örök életedről van szó!”
„A Biblia egyik legsúlyosabb, ugyanakkor legnagyszerűbb igazsága az, hogy Krisztus második eljövetelekor lezárul a megváltás csodálatos munkája. Jézus, »aki a feltámadás és az élet«, azt a drága és boldogító reménységet ébresztette Isten népében – amely oly sokáig zarándokolt »a halálnak földében és árnyékában« –, hogy eljön, és hazaviszi »azt, akit eltaszított magától«. A második adventről szóló üzenet a Szentírás alapvető tanítása. Attól a naptól kezdve, hogy az első emberpár fájó szívvel elhagyta Édent, a hit gyermekei arra várnak, hogy a Megígért eljöjjön, megtörje a pusztító hatalmát, és visszavigye őket az elveszett Paradicsomba… Éden lakóinak hetedik leszármazottja, Énok, aki földi életében három évszázadon át Istennel járt, megláthatta távolból a Szabadító jövetelét. »Ímé – mondta –, eljött az Úr az Ő sok ezer szentjével, hogy ítéletet tartson mindenek felett.« (Júd 14–15) Jób pátriárka rendületlen bizalommal jelentette ki megpróbáltatásának éjszakáján: »Mert én tudom, hogy az én Megváltóm él, és utoljára az én porom felett megáll. És miután ezt a bőrömet megrágják, nem ebben a testemben látom meg az Istent. Akit magam látok meg magamnak; az én szemeim látják meg, nem más.« (Jób 19,25–27)”
Bár csak a minden kegyelem Istene annyira megvilágítaná gondolkodásodat, hogy felismerd az örökkévaló dolgokat, hogy az igazság fénye mellett fel tudjad ismerni nagyszámú hibádat – pontosan, amint vannak; hogy megtedd a kellő erőfeszítést, megszabadulnod azoktól. S e mérgező, keserű gyümölcsök helyett értékes gyümölcsöt teremj az örök életre.
Alázd meg Isten előtt szegény, büszke, önigazult szívedet! Bűnös voltod tudatában mélyen hajtsd meg magad az Úr előtt. Szánd oda magad a felkészülés munkájára. Ne nyugodj, míg igazán el nem mondhatod: »Tudom, hogy az én Megváltóm él, és mivel Ő él, én is élni fogok.«
„Bárcsak a kegyelmes Isten annyira megvilágosítaná gondolkodásodat, hogy megértsd az örökkévaló dolgokat, s az igazság fényében felismerd számos tévedésedet, olyannak lásd azokat, amilyenek! Hogy megtehesd a szükséges erőfeszítéseket, s megszabadulj e gonosz, keserű gyümölcsöktől, és az örök élet szempontjából értékes gyümölcsöket teremhess.
Alázd meg Isten előtt szegény, büszke, önigazult szívedet!
Bűnös voltod tudatában mélyen hajtsd meg magad az Úr előtt. Szánd oda magad a felkészülés munkájára. Ne nyugodj, míg igazán el nem mondhatod:
»Tudom, hogy az én Megváltóm él, és mivel Ő él, én is élni fogok.«
Ha elveszíted a mennyet, mindent elveszítesz. Kérlek, ne kövess el hibát ebben a kérdésben!
Örök életedről van szó!”
Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem
Csinálj egy lapot is tiszta aranyból, és vésd ki arra, mint a pecsétet vésik: Szentség az Úrnak!
2Móz 28,36
|
Ezt a lapot kék zsinórral kellett Áron papi süvegére erősíteni. Ha valaki szembe nézett vele, tekintete önkéntelenül is erre a felírásra esett: "Szentség az Úrnak"! Ó, mennyire szégyellnünk kell magunkat nekünk, keresztyéneknek! Ha a világ a szemünkbe néz, vajon olvashatja mindenkor: "Szentség az Úrnak"?! Ó, az Úr belénk lát. Sok keresztyénnek elveszett ez a táblácskája, és leszakadtak a csengettyűi. Ahol ezek megvannak, azt mindjárt észreveszik. Az istenfélő életű Boos Márton lelkészt egyszer a kocsmába küldte püspöke. Alighogy belépett, azonnal kiutasította a tulajdonosnő ezekkel a szavakkal: "Maga nem ide tartozik!" Jung-Stilling írja "Honvágy" című könyvében: "Ha egy mennyei zarándok megszokja az Úrral való állandó kapcsolatot, Isten jegyet nyom a homlokára, amit mások is olvashatnak. Minden érzéki vonás, minden engedmény a test kívánságának, elhomályosítja ezt a jelt a homlokon". Sok homlokon ez van felírva: Haragos! Mogorva! Békétlen! Ha egy ember az Úr Jézussal igazi közösségre jut, eltűnnek az előbbi felírások, s helyettük ez áll ott: Szentség az Úrnak! "Szolgáidon láttassad dolgaidat, Dicsőségedet ezeknek fiain"! Áron süvegéhez kék zsinórral kellett kötni ezt az aranylapot, a felhőtlen, tiszta kék égnek a színe ez. Így kell ragyogni a keresztyének homlokán a tiszta szent örömnek, még a szenvedések idején is! "Szentség az Úrnak!" |
Varga László: Isten asztaláról
"Boldogok a tiszta szívűek, mert ők meglátják az Istent."
Máté 5,8
|
Ha nem érezzük vagy nem látjuk magunk mellett Istent, Isten szeretetét, annak oka van. Olyan a lelkünk, mint egy üvegbura. Ha szennyes, ha belül szennyezik saját bűneink, kívül a világ aljassága, akkor nem lehet rajta át látni Isten szeretetének napsütését. Pedig ott ragyog felettünk. Meg kell tisztítani lelkünk buráját, hogy láthassunk. Kezdjük meg belülről, a Boldogság-himnusz szent lépcsőjének fokai szerint! A lelki szegénység felismerése, a bűnbánat sírása, az igazság naponkénti keresése és megtalálása, az irgalmasság gyakorlása belülről fog tisztogatni, közben a Szentlélek végzi bennünk a maga munkáját, és kívülről is megtisztít a világ aljasságától. Ahogy Isten szeretetének első sugarát meglátjuk, megszólal bennünk a vágy: többet adj nekem fényedből, Uram, világosságot adj, hogy érdemes legyen élni, szeretni! És egyszer csak felragyog előttünk Isten szépséges arca. Látni fogjuk Őt, és gyönyörködni benne. Mert itt van mellettünk és szeret. Megmutatja világa dolgainak rendjét, értelmét, szépségét és értékét, így tesz e rend részévé, részesévé és boldoggá. |
Csodálatos, szépséges Istenem, látni szeretnélek! Olyan sivár, egyhangú az életem, még a gyermekem, még a kertem virágainak szépségében sem tudok igazán gyönyörködni, pedig itt vannak a szemem előtt. De amíg a lelkemben sötét van, nem tudom meglátni azt, ami szép, és széppé teheti az én életemet is. Erőd, kegyelmed nélkül nem vagyok képes arra, hogy lássak, hogy lássalak. Krisztus azt ígérte, megtisztít minden bűntől. Tiszta szeretnék lenni. Boldog szeretnék lenni. Add nekem is Lelked erejét, segítségét, irányítását, hogy az Ő erejével tudjam végigjárni a boldogságra vezető út lépcsőfokait! Mutasd meg szereteted, irgalmad, jóságod atyai arcát, hogy lássalak, tisztán és boldogan merüljek el látásod örömében! Ámen.
|
Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-A VÁLTSÁGDÍJ
| |||||
A mai napon olvasandó igeszakasz: Mt 20,20-28 | |||||
| |||||
"Mint ahogy az Emberfia sem azért jött, hogy szolgáljanak neki, hanem, hogy ő szolgáljon és életét adja váltságul sokakért." | |||||
(Mt 20,28) | |||||
Jézus élete szolgálat volt, halálában pedig mindent odaadott. Jézus élete számunkra példát jelent. Halála szabaddá tesz minket, hogy kövessük ezt a példát. Halála váltságdíj volt. A váltságdíj szót akkor olvassuk az újságban, amikor valakit elrabolnak. "Az emberrablók 200.000 dollár váltságdíjat követelnek. Ha nem kapják meg, megölik a bankár lányát." A váltságdíj a fogoly szabadon bocsátásának ára, rendszerint olyan fogolyé, akit halálra ítéltek. Viszonzásul a váltságdíjért a fogoly visszanyeri az életét is, a szabadságát is. Mióta Krisztus váltságdíjul adta életét azokért, akik hisznek benne, többé már nem vagyunk "az ős-bűnöző" hatalmában. Új parancsolónk van. Most már Atyánk házában élhetünk. Csakhogy az Ő házirendje szerint kell élnünk, annak a példája szerint, aki azért jött, hogy szolgáljon és nem azért, hogy szolgáljanak neki. Jézus azt mondta, hogy ő "sokakért" adja magát váltságdíjul. A "sokak" nem foglal magában mindenkit. Ő az övéiért halt meg. De amikor ezt mondja, nem is azt akarja hangsúlyozni, hogy némelyek nem fognak részesülni halálának jótéteményeiben. A lényeg inkább az, hogy Jézus, mint "egyetlen a sokakért" megy majd a halálba. A háborús történetek rendszerint borzalmasak és a háborút nem szabad dicsőítenünk, de vannak hősies történetek, amelyek lelkesedéssel tölthetik el az embert. A vietnami háborúból való az egyik ezek közül. Egyszer egy katonákkal megrakott teherautóra kézigránátot dobtak. Közvetlenül a robbanás előtt a katonák egyike rávetette magát a bombára. A bombarobbanás minden dühét testében fogta fel és meghalt. Ezt jelenti az " egy a sokakért". Jézus szolgáló élete példa számunkra. Halála tesz minket szabaddá, hogy kövessük ezt a példát. | |||||
Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett-LEGYEN ÜZENETED ÉS LÉGY MAGAD IS ÜZENET
"Hirdesd az Igét!" (2Tim 4,2) |
Nem azért vagyunk megváltva, hogy csak "csatornák" legyünk, hanem hogy Isten fiai és leányai legyünk. Nem lettünk szellemi közegek, hanem szellemi üzenet hordozói, de legyen ez az üzenet önmagunknak egy része. Isten Fia maga volt az az üzenet, amit hozott. Szavai szellem és élet voltak. Mivel az Ő tanítványai vagyunk, legyen életünk üzenetünk szentélye. A természetes szív bármilyen szolgálatra kész, csakhogy a szívnek a bűnről meggyőződve össze kell törnie, meg kell kereszteltetnie Szent Szellemmel és bele kell illenie Isten terveibe, mielőtt életünk saját üzenetünk szentélyévé lehet. Különbség van a bizonyságtevés és az igehirdetés között. Igehirdető az, aki megértette Isten hívását és el van szánva rá, hogy minden erejét és képességét latba veti, hogy egész lényével hirdesse Isten igazságát. Isten kivezet minket saját életünk felőli elképzeléseinkből és a maga számára használhatóvá formál, akárcsak a tanítványokat pünkösd után. Pünkösd semmire sem akarta megtanítani a tanítványokat, hanem általa testet öltött bennük az, amit hirdettek. "Lesztek nekem tanúim" (Csel 1,8). Engedj teljes szabadságot Istennek, amikor róla beszélsz! Mielőtt Isten üzenete másokat megszabadíthatna, először benned magadban kell a szabadulásnak valósággá lennie. Gyűjtsd össze a tényeket és világítsd meg bizonyságtételed által. |
Carl Eichhorn: Isten műhelyében-Kegyelem a megtört bűnösnek
|
(Lukács 18, 13) |
Távol állt. Érezte, hogy tulajdonképpen semmi joga sem volt ahhoz, hogy belépjen erre a szent helyre. Méltatlannak tartotta magát ahhoz is, hogy ott időzzék. Érezte Istentől való távolságát és az elválasztó falat. Szégyenében lesütött szemekkel állt Isten előtt. Lelki szemei előtt lebegett egész bemocskolt élete. A magában való bizakodásnak még csak a nyoma sem volt benne. Mellét verte, azaz nem tartotta magát jónak, csak ütésekre méltónak. Az önigazult ember valósággal szerelmes önmagába, gyengéden bánik önmagával és azt akarja, hogy mások is simogassák. A vámszedő mellét verte, melyben ott dobogott gonosz szíve, minden nyomorúság forrása. "Szíveteket szaggassátok meg!" - kiáltja nekünk Jóel próféta (2, 13). A farizeus imája könnyedén pereg ajkairól. A vámszedő csak hallgatagon áll ott, hosszú ideig, míg sóhaj szakad ki belőle. Nem tér könnyen napirendre a bűnei felett a megszokott módon: "hiszen mindnyájan bűnösök vagyunk, mindenki követ el hibákat". Csak magát látja bűnösnek, akinek kegyelemre van szüksége, különben elvész. Mindaddig, míg valaki töretlenül bízik önmagában, nincs szüksége semmiféle kegyelemre. Ha azután az önigazság épülete itt-ott megrepedezik vagy inogni kezd, akkor esetleg szükségünk van még a kegyelemre is. De amikor az ember teljesen összetört, akkor csak a kegyelem az, amire szüksége van. Mindaz, aki összetörve és megalázkodva jön a kegyelem királyi székéhez, nem kap visszautasítást. "Megigazulva ment alá az ő házához." A bűn terhe lekerült róla. Isten kegyelmet nyert gyermekeinek a méltóságára emelkedett. Mert mindaz, aki megalázza magát, felmagasztaltatik. "Aláment az ő házához" -, de még az a ház is, amit előzőleg otthagyott, most egészen más lett. Isten békéjét vitte oda magával és háza népe is megtapasztalhatta, hogy egy Istentől megáldott és belsőleg boldog ember tért vissza. Tele lett napfénnyel a ház. A farizeus azonban úgy hagyta el a templomot, ahogy odament. Nála semmi sem változott meg. - Sokan maradnak minden imádságuk, igeolvasásuk vagy hallgatásuk ellenére is ugyanazok a régi, töretlen, alázat nélküli emberek, akikben Isten nem gyönyörködik. Aki porig alázza magát, azt Isten szeretettel a szívére vonja. |
Charles H. Spurgeon: Isten ígéreteinek tárháza-Világosságban járni
"Én világosságul jöttem a világba, hogy aki hisz énbennem, ne maradjon a sötétségben"(Jn 12,46)
Ez a világ sötét, mint az éjszaka. Jézus Krisztus azért jött, hogy hit által világosságunk legyen és ne maradjunk tovább az emberiség többi részét beborító sötétségben.
Az "aki" szónak igen tág az értelme: vonatkozik rád és rám egyaránt. Ha hiszünk az Úr Jézusban, nem ülünk többé a halál árnyékának sötétségében, hanem kimegyünk a nappal (az élet) meleg fényére, amelynek soha nem lesz vége. Miért ne jönnénk most mindjárt erre a világosságra?
Olykor egy-egy felhő eltakarhatja a fényt, de ha az Úr Jézusban hiszünk, nem kell sokáig sötétségben maradnunk. Ő azért jött, hogy mindig fényt árasszon ránk. Hiába jött volna? Ha hitben járunk, jogunk van ehhez a fényhez: éljünk vele! Jézus Krisztus azért jött, hogy megszabadítson bennünket természetes romlottságunk, tudatlánságunk, kétségeink, bűneink, félelmeink sötétségéből, és minden hívőnek tudnia kell, hogy Ő ezt épp olyan bizonyosan meg is cselekszi, mint ahogyan a felkelő nap meleget és fényt áraszt.
Ezért félre a szomorúsággal, kedves testvérem! Ne maradj a sötétségben, (hanem) gyere ki a fénybe! Örömöd, reménységed, mennyországod az Úr Jézusban van. Nézz rá, csakis rá, és örvendezni fogsz, amiképpen a madarak örülnek a napkeltének, és ahogyan az angyalok örvendeznek az Isten trónja előtt.
Az "aki" szónak igen tág az értelme: vonatkozik rád és rám egyaránt. Ha hiszünk az Úr Jézusban, nem ülünk többé a halál árnyékának sötétségében, hanem kimegyünk a nappal (az élet) meleg fényére, amelynek soha nem lesz vége. Miért ne jönnénk most mindjárt erre a világosságra?
Olykor egy-egy felhő eltakarhatja a fényt, de ha az Úr Jézusban hiszünk, nem kell sokáig sötétségben maradnunk. Ő azért jött, hogy mindig fényt árasszon ránk. Hiába jött volna? Ha hitben járunk, jogunk van ehhez a fényhez: éljünk vele! Jézus Krisztus azért jött, hogy megszabadítson bennünket természetes romlottságunk, tudatlánságunk, kétségeink, bűneink, félelmeink sötétségéből, és minden hívőnek tudnia kell, hogy Ő ezt épp olyan bizonyosan meg is cselekszi, mint ahogyan a felkelő nap meleget és fényt áraszt.
Ezért félre a szomorúsággal, kedves testvérem! Ne maradj a sötétségben, (hanem) gyere ki a fénybe! Örömöd, reménységed, mennyországod az Úr Jézusban van. Nézz rá, csakis rá, és örvendezni fogsz, amiképpen a madarak örülnek a napkeltének, és ahogyan az angyalok örvendeznek az Isten trónja előtt.
Cseri Kálmán: A kegyelem harmatja-És akik nem hisznek?
"Aki hisz őbenne, az nem jut ítéletre, aki pedig nem hisz, már ítélet alatt van, mert nem hitt az Isten egyszülött Fiának nevében."(Jn 3,18)
Ezeket a kemény szavakat Jézus a beszélgetésük végén mondta Nikodémusnak.
„...Isten nem azért küldte el a Fiút a világba, hogy elítélje a világot, hanem hogy üdvözüljön a világ általa... aki pedig nem hisz, már ítélet alatt van... Az ítélet pedig azt jelenti, hogy a világosság eljött a világba, de az emberek jobban szerették a sötétséget, mint a világosságot, mert a cselekedeteik gonoszak. Mert aki rosszat cselekszik, gyűlöli a világosságot, és nem megy a világosságra, hogy le ne lepleződjenek a cselekedetei." (Jn 3,17-20)
Nyilvánvaló ebből Isten üdvözítő akarata, de kitűnik belőle a kárhozat lehetősége is. Mert sajnos létezik, hogy az emberek jobban szeretik a sötétséget, mint a világosságot. Bárcsak közöttünk senki ne lenne ilyen!
Mert nem azok kárhoznak el, akik bűnösök, hanem akik bűnösök akarnak maradni. Mindenki bűnös, de aki bűnével Jézushoz menekül, aki világosságra hozza a sötétség titkait, az bocsánatot és életet kap. Ehhez azonban az kell, hogy vegyük komolyan: valóban újonnan kell születnünk. De lehet is újonnan születni. Aki hittel kinyújtja a kezét, annak Isten megadja az üdvösség ajándékát, „...kegyelemből van üdvösségetek a hit által..." „Aki hisz őbenne, az nem jut ítéletre..."
Súlyos tévtanítás, hogy előbb-utóbb mindenki üdvözül. Megtévesztő az is, hogy a jók üdvözülnek, a rosszak elkárhoznak. Mi Isten mércéjével mérve mindnyájan rosszak vagyunk. De most még kijöhetünk a világosságra. Ha nem, ránk borul az örök sötétség, és rettenetes lehet egy örökkévalóságon át szenvedni Isten hiánya miatt.
Úr Jézus, őrizz meg engem ettől, és adj bátorságot dönteni melletted és ragaszkodni hozzád! Ámen.
Napi áhítat: Az önzetlen alázat szükségessége
Heti téma: Márk evangélium:
Mk 9,33–37
Bármilyen eredményt is érünk el az életben, tartsuk továbbra is természetes módon az alázatosokhoz magunkat.
Mk 9,33–37
Bármilyen eredményt is érünk el az életben, tartsuk továbbra is természetes módon az alázatosokhoz magunkat.
„Megérkeztek Kapernaumba, és amikor már otthon volt, megkérdezte tőlük: „Miről vitatkoztatok útközben?” Ők azonban hallgattak, mert arról vitatkoztak az úton egymással, hogy ki a legnagyobb? Jézus ekkor leült, odahívta a tizenkettőt, és így szólt hozzájuk: „Ha valaki első akar lenni, legyen mindenki között az utolsó és mindenki szolgája.” És kézenfogva egy kisgyermeket közéjük állította, átölelte, majd ezt mondta nekik: „Aki az ilyen kisgyermekek közül egyet is befogad az én nevemért, az engem fogad be; és aki engem befogad, az nem engem fogad be, hanem azt, aki engem elküldött.”
Magyarázat
Nem ismeretlen számunkra sem az a kérdés, amiről a tanítványok vitatkoztak maguk között. Hiszen azt sugallja körülöttünk a világ, hogy valamiben ki kell emelkedni a többiek közül. Hatalomban, anyagiakban, ügyességben, tapasztalatban, bölcsességben, erőben… Igazából mindegy, hogy miben, csak legyen valami.
De valóban ez a fontos? Mire jó, ha bármiben is első lehetsz, de közben elmagányosodsz, és nincs kivel megosztanod? Érdemes csupán azért törekedned valamire, hogy elmondhasd, te vagy a „leg”? Miért van erre szükséged?
Jézus fordít a dolgokon. „Ha valaki első akar lenni, legyen mindenki között az utolsó és mindenki szolgája.” Ha úgy gondolod, bármiben is több, nagyobb vagy a körülötted lévőknél, használd azt alázatosan értük, a javukra. Csodálkozni fogsz, mi lesz a következménye…
Ne az elismerésért hadakozz, hanem minden eredményed mellett légy alázatos szolgáló. Az alázatos szolgálat különös következményekkel jár együtt. Azt fogod átélni, hogy nem csupán emberekkel kerülsz kapcsolatba, hanem közben magához az élet Urához is közel kerülhetsz. Az alázatos törekvések azt a Krisztust teszik megragadhatóvá számodra, „aki Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak, hogy egyenlő Istennel, hanem megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett, és emberként élt; megalázta magát, és engedelmes volt mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig” (Fil 2,6–8 – revideált új fordítás).
(Hajnal Zoltán)
Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak
„Míg jó dolgom volt, azt gondoltam: Nem tántorodom meg soha.” (Zsoltárok 30,7)
Moáb nyugodtan hevert cserepében, mert soha sem öntetett ki egyik edényből a másikba.
Adj valamely embernek gazdagságot, hadd jöjjenek járművei mindig bőségesen megrakodva haza; hagyd a szelet és habokat úgy tombolni, mintha azok szolgái volnának, hogy hajóját a nagy világtenger feneketlen mélysége fölött tovavigye. Szántóföldje hadd hozzon dús termést, vetései szépen fejlődjenek a kedvező időjárás mellett; szakadatlanul vágyai szerint sikerüljön minden. A nép előtt tekintélynek örvendjen, legyen virágzó egészsége, acélidegzettel és tündöklő szemekkel élje világát boldogan, legyen vidám és kedélyes, áradjon belőle a tréfa, folytonosan öröméneket énekeljen. Hagyd, hogy csillogjanak szemei újabb gyönyörök miatt, mindez nem hoz jót, mert a jóllét ezen állapotának természetes következménye minden embernél, legyen bár a legjobb keresztyén is, ki valaha lélegzett a földön, az elbizakodottság. Sőt Dávid is azt mondta: „Soha meg nem változik az én állapotom,” már pedig mi sem vagyunk jobbak Dávidnál, sőt fél annyira sem. Kedves testvér, óvatos légy utad egyengetett helyein; hálát adhatsz Istennek, ha olyan helyre találsz; de akkor se légy kevésbé hálás, ha kemény és göröngyös úton kell haladnod. Ha Isten minket folyton a jólét bölcsőjében ringatna, ha mindig a szerencse ölében ülnénk, ha folyton a földi élvezetek térdein lennénk is ringatva, házunk alabástrom oszlopain sohasem látnánk foltot, egünket nem homályosítaná felhő, életünk borába soha nem vegyülne egy csepp üröm sem, akkor megkábulnánk a jóllét teljességétől és elhitetnénk magunkat azt gondolva, milyen jól „állunk!” Igaz, valóban állnánk, de ingatag, keskeny és veszélyes hegyormon, minden pillanatban a legnagyobb veszélyben forognánk, mint az árbocfa tetején a hajóskosárban ülő ember.
Azért hálával tartozunk Istennek a megpróbáltatásokért és köszönettel fogadjuk a szerencse változatosságát, magasztaljuk nevét a vagyon és földi javak elvesztése esetén is, mivelhogy tapasztaljuk, ha így nem fenyítene Isten bennünket, könnyen biztonságba helyezkednénk és közönyösek lennénk. E változatlan földön a boldogság kemény tűzpróba.
Adj valamely embernek gazdagságot, hadd jöjjenek járművei mindig bőségesen megrakodva haza; hagyd a szelet és habokat úgy tombolni, mintha azok szolgái volnának, hogy hajóját a nagy világtenger feneketlen mélysége fölött tovavigye. Szántóföldje hadd hozzon dús termést, vetései szépen fejlődjenek a kedvező időjárás mellett; szakadatlanul vágyai szerint sikerüljön minden. A nép előtt tekintélynek örvendjen, legyen virágzó egészsége, acélidegzettel és tündöklő szemekkel élje világát boldogan, legyen vidám és kedélyes, áradjon belőle a tréfa, folytonosan öröméneket énekeljen. Hagyd, hogy csillogjanak szemei újabb gyönyörök miatt, mindez nem hoz jót, mert a jóllét ezen állapotának természetes következménye minden embernél, legyen bár a legjobb keresztyén is, ki valaha lélegzett a földön, az elbizakodottság. Sőt Dávid is azt mondta: „Soha meg nem változik az én állapotom,” már pedig mi sem vagyunk jobbak Dávidnál, sőt fél annyira sem. Kedves testvér, óvatos légy utad egyengetett helyein; hálát adhatsz Istennek, ha olyan helyre találsz; de akkor se légy kevésbé hálás, ha kemény és göröngyös úton kell haladnod. Ha Isten minket folyton a jólét bölcsőjében ringatna, ha mindig a szerencse ölében ülnénk, ha folyton a földi élvezetek térdein lennénk is ringatva, házunk alabástrom oszlopain sohasem látnánk foltot, egünket nem homályosítaná felhő, életünk borába soha nem vegyülne egy csepp üröm sem, akkor megkábulnánk a jóllét teljességétől és elhitetnénk magunkat azt gondolva, milyen jól „állunk!” Igaz, valóban állnánk, de ingatag, keskeny és veszélyes hegyormon, minden pillanatban a legnagyobb veszélyben forognánk, mint az árbocfa tetején a hajóskosárban ülő ember.
Azért hálával tartozunk Istennek a megpróbáltatásokért és köszönettel fogadjuk a szerencse változatosságát, magasztaljuk nevét a vagyon és földi javak elvesztése esetén is, mivelhogy tapasztaljuk, ha így nem fenyítene Isten bennünket, könnyen biztonságba helyezkednénk és közönyösek lennénk. E változatlan földön a boldogság kemény tűzpróba.
GLORIA COPELAND- Légy jókedvű adakozó!
Ki-ki [úgy adjon,] amint eltökélte az elméjében és szívében, nem vonakodva, szomorúságból, vagy kényszerűségből; mert a jókedvű adakozót szereti (abban leli örömét, mindenek felett értékeli, és nem hagyja el] az Isten.
– 2Korinthus 9: 7 Az Amplified Bible, bővített bibliafordítás alapján
Vannak, akik azt mondják: akkor is adnod kell, ha nehezedre esik. Nehogy elhidd! Isten nem akar szívfájdalommal adott ajándékot. Örömmel adott ajándékokat akar! Sőt, egyedül az ilyeneknek örül.
Ezért csatolta a bővölködésről szóló ígéretét az örömmel való adakozás parancsolatához. A kettő ugyanis összefügg. Jókedvű, hittel teljes adakozás – ez a kulcsnyitja meg Isten kincsesházát. Láttál már így adakozni? Én igen. Soha nem fogom elfelejteni. Egy összejövetel-sorozaton az adakozás spontán, természetfeletti ünnepléssé vált. Kenneth azt énekelte: „Vesd a kenyeredet a víz színére,” és az emberek előretáncoltak a sorok között, hogy elhozzák az adományukat. Csodálatos volt az az öröm. Hatalmas gyógyulások és csodák történtek. De leginkább az tűnt fel nekem, hogy az emberek milyen nagy örömmel hozták az adományukat Istennek. Nem kényszerűségből, szívfájdalommal adtak, hanem örömmel. Ezt az „áldozattal járó” adakozást nem Isten találta ki. Inkább szeretné, hogy adj neki tíz dollárt ilyen örömmel, mint húszat vonakodva. A 2Korinthus 8: 11-12-ben Pál arra buzdítja a korinthusi gyülekezetet, hogy buzgón adjanak. Buzgóság. Ezt szeretné Isten! Ha eddig nem így adakoztál, akkor határozd el szilárdan, hogy mostantól kezdve így teszed. Kérj bocsánatot az Úrtól, amiért vonakodva adakoztál. Aztán tölts komolyan időt Istennel és az Igéjével az imaszobádban, hogy amikor legközelebb adsz, hajlandó szívvel tudj adni.
Felejtsd el az „adakozás fájdalmát”. Legyél jókedvű, készséges adakozó, és hidd el, bővölködni fogsz az áldásokban!
Igei olvasmány: 2Korinthus 9: 6-15
Ezért csatolta a bővölködésről szóló ígéretét az örömmel való adakozás parancsolatához. A kettő ugyanis összefügg. Jókedvű, hittel teljes adakozás – ez a kulcsnyitja meg Isten kincsesházát. Láttál már így adakozni? Én igen. Soha nem fogom elfelejteni. Egy összejövetel-sorozaton az adakozás spontán, természetfeletti ünnepléssé vált. Kenneth azt énekelte: „Vesd a kenyeredet a víz színére,” és az emberek előretáncoltak a sorok között, hogy elhozzák az adományukat. Csodálatos volt az az öröm. Hatalmas gyógyulások és csodák történtek. De leginkább az tűnt fel nekem, hogy az emberek milyen nagy örömmel hozták az adományukat Istennek. Nem kényszerűségből, szívfájdalommal adtak, hanem örömmel. Ezt az „áldozattal járó” adakozást nem Isten találta ki. Inkább szeretné, hogy adj neki tíz dollárt ilyen örömmel, mint húszat vonakodva. A 2Korinthus 8: 11-12-ben Pál arra buzdítja a korinthusi gyülekezetet, hogy buzgón adjanak. Buzgóság. Ezt szeretné Isten! Ha eddig nem így adakoztál, akkor határozd el szilárdan, hogy mostantól kezdve így teszed. Kérj bocsánatot az Úrtól, amiért vonakodva adakoztál. Aztán tölts komolyan időt Istennel és az Igéjével az imaszobádban, hogy amikor legközelebb adsz, hajlandó szívvel tudj adni.
Felejtsd el az „adakozás fájdalmát”. Legyél jókedvű, készséges adakozó, és hidd el, bővölködni fogsz az áldásokban!
Igei olvasmány: 2Korinthus 9: 6-15
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)