Charles Haddon Spurgeon, általában csak C. H. Spurgeon, (1834. június
19. - 1892. január 31.) angol megújult baptista prédikátor volt, aki a
mai napig hatással van egyes keresztény felekezetekre.
A keresztény
világban a prédikátorok fejedelmeként tartják számon.
Az általa alapított, ma már nevét viselő jótékonysági szervezet világszerte számos családnak és gyermeknek segített.
Prédikációit
még életében több mint 30 nyelvre fordították le és adták ki. Isten
ígéretének tárházát ,,Mennyei betétkönyvhöz,, hasonlítja, amit
benyújthatsz az Úrnak!
A hívő ember azért kapja ezeket, hogy valami jó ADOMÁNYBAN részesüljön.
Nem
arra valók, hogy kényelmesen elolvassuk őket és ennyivel beérjük,
hanem, hogy vegyük VALÓSÁGNAK az ÍGÉRETEKET, miként a betétkönyvet is
valóságos pénzként kezeljük.
Olvassátok rendszeresen!
Ragadjuk meg az ígéreteket, ismerjük el igaz voltát és hittel fogadjuk el, mint a nekünk szóló ígéretet!
2016. május 7., szombat
Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja- A bűn megoldása
"Nagy vihar támadt a tengeren, és már azt hitték, hogy hajótörést szenvednek. "(Jón 1,4)
Jónás nem akar elmenni Ninivébe, hanem menekül Isten elől. Aki ezt
teszi, egyre mélyebbre süllyed. A hajó alján mély álomba merül. Sokan
keresik a narkózist a bűn megoldása helyett.
Jónás ezzel Isten kegyelmes tervét nem tudja meghiúsítani (hogy megmentse Ninivét), de sok bajt szerez magának és másoknak is. „Nagy vihar támadt a tengeren..." A bűnnek mindig következménye van, akkor is, ha ez nem azonnal jelentkezik. Nem gondolta Jónás, hogy ekkora lavinát indít el azzal, hogy nem engedelmeskedik Istennek. Isten azonban nem mond le sem Ninive, sem Jónás megmentéséről. Életünk viharainak sokszor ez az oka és a célja.
A hajón már mindenki imádkozik, csak Jónás nem. Hogyan tudna leborulni Isten előtt az, aki háttal áll neki? A bűn mindig magányossá tesz, elválaszt Istentől és egymástól is. A kapitány felébreszti, ő bevallja: „miattam támadt ez a nagy vihar rátok." Mindig nagy eredmény, ha valaki eljut oda, hogy nem mentegetőzik, hanem nevén nevezi bűnét.
A vihar azonban mégsem csendesedett. Miért? Mert nem jó helyen vallott Jónás. A hajósok nem tudnak mit kezdeni az ő engedetlenségével. Az előtt kellene bűnt vallania, aki ellen vétett, Istennek. Így nem jut eszükbe más megoldás, mint hogy „dobjatok a tengerbe". És ez mit old meg? A bűnnel szemben tehetetlen az ember. A bűn következménye a halál.
Ezért fontos tudnunk, hogy Jézus Krisztus óta mégsem kell feltétlenül meghalnunk a bűneink miatt. Mert ő már meghalt helyettünk. Isten nem minket, hanem a bűneinket akarja a tenger mélyére dobni (Mik 7,19). Boldog ember az, aki nem valamilyen narkózisba menekül a bűnével Isten elől, hanem Istenhez menekül, neki vall, és hittel megragadja az ő kegyelmét. Ez a bűnkérdés egyetlen valódi megoldása.
Jónás ezzel Isten kegyelmes tervét nem tudja meghiúsítani (hogy megmentse Ninivét), de sok bajt szerez magának és másoknak is. „Nagy vihar támadt a tengeren..." A bűnnek mindig következménye van, akkor is, ha ez nem azonnal jelentkezik. Nem gondolta Jónás, hogy ekkora lavinát indít el azzal, hogy nem engedelmeskedik Istennek. Isten azonban nem mond le sem Ninive, sem Jónás megmentéséről. Életünk viharainak sokszor ez az oka és a célja.
A hajón már mindenki imádkozik, csak Jónás nem. Hogyan tudna leborulni Isten előtt az, aki háttal áll neki? A bűn mindig magányossá tesz, elválaszt Istentől és egymástól is. A kapitány felébreszti, ő bevallja: „miattam támadt ez a nagy vihar rátok." Mindig nagy eredmény, ha valaki eljut oda, hogy nem mentegetőzik, hanem nevén nevezi bűnét.
A vihar azonban mégsem csendesedett. Miért? Mert nem jó helyen vallott Jónás. A hajósok nem tudnak mit kezdeni az ő engedetlenségével. Az előtt kellene bűnt vallania, aki ellen vétett, Istennek. Így nem jut eszükbe más megoldás, mint hogy „dobjatok a tengerbe". És ez mit old meg? A bűnnel szemben tehetetlen az ember. A bűn következménye a halál.
Ezért fontos tudnunk, hogy Jézus Krisztus óta mégsem kell feltétlenül meghalnunk a bűneink miatt. Mert ő már meghalt helyettünk. Isten nem minket, hanem a bűneinket akarja a tenger mélyére dobni (Mik 7,19). Boldog ember az, aki nem valamilyen narkózisba menekül a bűnével Isten elől, hanem Istenhez menekül, neki vall, és hittel megragadja az ő kegyelmét. Ez a bűnkérdés egyetlen valódi megoldása.
REINHARD BONNKE-Az örömöt Isten találta fel
Az
örömöt Isten találta fel - Isten, nem Hollywood. A nevetés képességét
Isten adta
- Isten, nem a komikusok. A színeket, és a természet szépségét Isten adta - Isten, nem az impresszionista festők. A megtérés nem azt jelenti, hogy elegendő türelmet kapsz ahhoz, hogy egy unalmas istentiszteletet kibírj. Egyetlen istentisztelet sem lenne megpróbáltatás, ha Jézus vezetné. Mi sem áll távolabb Istentől, mint az egyhangúság! Valami nagyon elcsúszott, ha a dicsőítés ásítozásba fullad. Mintha úgy akarnánk előre haladni, hogy hátramenetbe kapcsolunk. A „megváltott” emberek SZERETNEK - szeretik Istent, szeretik az embereket, szeretik Isten Igéjét, szeretik dicsérni Istenüket és szeretik az életet. „Az Úr öröme a ti erősségetek” (Nehémiás 8:10). Az Úr áldjon benneteket! REINHARD BONNKE
- Isten, nem a komikusok. A színeket, és a természet szépségét Isten adta - Isten, nem az impresszionista festők. A megtérés nem azt jelenti, hogy elegendő türelmet kapsz ahhoz, hogy egy unalmas istentiszteletet kibírj. Egyetlen istentisztelet sem lenne megpróbáltatás, ha Jézus vezetné. Mi sem áll távolabb Istentől, mint az egyhangúság! Valami nagyon elcsúszott, ha a dicsőítés ásítozásba fullad. Mintha úgy akarnánk előre haladni, hogy hátramenetbe kapcsolunk. A „megváltott” emberek SZERETNEK - szeretik Istent, szeretik az embereket, szeretik Isten Igéjét, szeretik dicsérni Istenüket és szeretik az életet. „Az Úr öröme a ti erősségetek” (Nehémiás 8:10). Az Úr áldjon benneteket! REINHARD BONNKE
GLORIA COPELAND- Ne válaszolj
És ne szabjátok magatokat e világhoz, hanem változzatok el a ti elméteknek megújulása által, hogy megvizsgáljátok, mi az Istennek jó, kedves és tökéletes akarata. - Róma 12:2
Ha úgy élsz, mint a világ, akkor a világ le fog győzni. Ez ilyen egyszerű. Tehát ne hagyd, hogy a világ a saját képére formáljon!
Inkább „változz el” az elméd teljes megújítása által. Győzd le a világot azáltal, hogy megújítod az elmédet, és úgy gondolkozol, mint Isten. Más szóval, amikor látsz valamit az Igében, mondd ezt: „Egyetértek ezzel. Mostantól kezdve ez alapján fogok cselekedni, nem pedig az alapján, ahogy eddig gondoltam.”
Például amikor a bűn szólít téged, ne válaszolj. Inkább érts egyet az Igével, és mondd ezt:
„Én meghaltam annak a dolognak, ördög. Nem tudsz többé belerángatni!”
Ahogy ezt megteszed, észre fogod venni, hogy változol. Észre fogod venni, hogy győztesként élsz!
Igei olvasmány: Róma 6:1-11
1. Mit mondunk tehát? Megmaradjunk-é a bűnben, hogy a kegyelem annál nagyobb legyen?
2. Távol legyen: a kik meghaltunk a bűnnek, mimódon élnénk még abban?
3. Avagy nem tudjátok-é, hogy a kik megkeresztelkedtünk Krisztus Jézusba, az ő halálába keresztelkedtünk meg?
4. Eltemettettünk azért ő vele együtt a keresztség által a halálba: hogy miképen feltámasztatott Krisztus a halálból az Atyának dicsősége által, azonképen mi is új életben járjunk.
5. Mert ha az ő halálának hasonlatossága szerint vele egygyé lettünk, bizonyára feltámadásáé szerint is azok leszünk.
6. Tudván azt, hogy a mi ó emberünk ő vele megfeszíttetett, hogy megerőtelenüljön a bűnnek teste, hogy ezután ne szolgáljunk a bűnnek:
7. Mert a ki meghalt, felszabadult a bűn alól.
8. Hogyha pedig meghaltunk Krisztussal, hiszszük, hogy élünk is ő vele.
9. Tudván, hogy Krisztus, a ki feltámadott a halálból, többé meg nem hal; a halál többé rajta nem uralkodik,
10. Mert hogy meghalt, a bűnnek halt meg egyszer; hogy pedig él, az Istennek él.
11. Ezenképen gondoljátok ti is, hogy meghaltatok a bűnnek, de éltek az Istennek a mi Urunk Jézus Krisztusban.
Napi Ige- ÉREZD MAGAD OTTHON,URAM 2.)
Ahhoz, hogy otthon érezd magad Isten szeretetében:
1.) Neki kell adnod napod első részét. A zsoltáros ezt írja:"...jó reggel kereslek téged.."(Zsolt.63:2)Ha nem tanulod meg, hogy Istennek add a napod első részét, akkor nem valószínü, hogy mélyebb kapcsolatot tudsz kiépíteni vele. Minden reggel egy előre meghatározott helyen és időben légy Isten közelében, ahol nyugodt körülmények között tudsz olvasni, írni, elmélkedni, Igéjét tanulmányozni, hangosan kimondott szavakkal beszélgetni Vele, és igen , sírni is, ha arra van szükséged.
2.) Rá kell érezned Igéje ízére, sőt habzsold élvezettel minden egyes hozzád intézett szavát! Fogadd úgy, amit mond neked ,mint az ételt, mint értékes kincset, mint egy szerelmeslevelet. Ne feledd, azért olvasod, hogy találkozz Valakivel! A célod nem az információszerzés, hanem a bensőséges kapcsolat. Állj meg, és gondold át jól, amit olvastál!Hadd hatoljon le lényed legmélyére, és számíts arra ,hogy Isten kapcsolatba fog lépni veled! Biztosan így lesz!
3.) Élő személyként beszélj vele, így hallgasd őt, nem úgy, mintha egy láthatatlan erő lenne. Előfordul, hogy úgy bánunk Istennel, mintha valami titokzatos hatalom lenne valahol "ott fennt". Nem! Ő azt akarja, hogy úgy szólj hozzá, mint egy barátodhoz, meg akarja hallgatni kéréseidet, aggodalmaidat és háládat. Rajta, nyugodtan legyél vele Őszinte, és számíts arra, hogy viszonzásul "isteni szikrát", új látásmódod és bölcsességet ad. Szánj időt arra, hogy csendben megállj előtte. Maradj ott, amíg ki nem alakul a kapcsolat.
4.) Írd le gondolataidat és benyomásaidat: ne napi eseményekről szóló naplót, vagy valami irodalmi szárnypróbálgatást, hanem azt, amit személyesen megtapasztaltál az Istennel való járásod során.BEszéld meg vele csalódásaidat! Kérj tőle bölcsességet! Hagyd ott a lapon a kéréseid, amíg iránymutatást nem kapsz. Tartsd szem előtt válaszait! Fegyelemnek hívják ezeket az egyszerű szokásokat, mert erőfeszítés kell hozzá - de a jutalom miatt megéri!
Kenneth E.Hagin- Ne Istent hibáztasd
… Azért jelent meg az Istennek fia, hogy az ördög munkáit lerontsa. —1JÁNOS 3,8.
A koreai háború idején olvastam egy ismert újságíró cikkét. Azt írta: „Én nem állítom, hogy keresztény vagyok, de nem vagyok ateista, és agnosztikus sem. Az ateista azt mondja, hogy nincs Isten. Az agnosztikus azt mondja, lehet, hogy van Isten; ő nem tudja. Én hiszem, hogy van Isten, és nem hiszem, hogy minden csak úgy véletlenül jött létre. Az tart vissza attól, hogy keresztény legyek, amit a prédikátorok hirdetnek. Ők ugyanis azt mondják, hogy Isten irányít mindent. Nos, ha valóban így van, akkor eléggé összezavarta a dolgokat.”
Majd utalt a háborúkra, gyermekek halálára, a szegénységre, a betegségre és más dolgokra, amelyek sújtják a világot. Azt írta: „Én hiszem, hogy létezik valahol egy magasabb rendű lény, és mindaz, amit Ő teremtett szép és jó volt. Azt azonban nem tudom elhinni, hogy ezek a tragikus dolgok Isten munkái lennének.” Nem, ezeket a dolgokat a bűnbeesés hozta magával, amikor a sátán lett ennek a világnak az istene. (2Kor. 4,4)
A Biblia továbbá azt tanítja, hogy amikor végül a sátán el lesz távolítva a földről, semmi nem lesz itt, ami fájdalmat okoz vagy pusztít. Nyilvánvalónak kellene lennie, honnan jön minden fájdalom és pusztítás. Ha Istentől jönnének a gonosz dolgok, akkor még a sátán eltávolítása után is szenvednünk kellene, mert Isten akkor is itt lesz a földön. Tudjuk, hogy a gonoszság nem Istentől származik.
Megvallás: Isten szeretet. Én pedig nem vádolom a szeretetet azzal, amit az ördög tesz. Én Jézusra nézek, és látom, miként munkálkodik a szeretet.
A koreai háború idején olvastam egy ismert újságíró cikkét. Azt írta: „Én nem állítom, hogy keresztény vagyok, de nem vagyok ateista, és agnosztikus sem. Az ateista azt mondja, hogy nincs Isten. Az agnosztikus azt mondja, lehet, hogy van Isten; ő nem tudja. Én hiszem, hogy van Isten, és nem hiszem, hogy minden csak úgy véletlenül jött létre. Az tart vissza attól, hogy keresztény legyek, amit a prédikátorok hirdetnek. Ők ugyanis azt mondják, hogy Isten irányít mindent. Nos, ha valóban így van, akkor eléggé összezavarta a dolgokat.”
Majd utalt a háborúkra, gyermekek halálára, a szegénységre, a betegségre és más dolgokra, amelyek sújtják a világot. Azt írta: „Én hiszem, hogy létezik valahol egy magasabb rendű lény, és mindaz, amit Ő teremtett szép és jó volt. Azt azonban nem tudom elhinni, hogy ezek a tragikus dolgok Isten munkái lennének.” Nem, ezeket a dolgokat a bűnbeesés hozta magával, amikor a sátán lett ennek a világnak az istene. (2Kor. 4,4)
A Biblia továbbá azt tanítja, hogy amikor végül a sátán el lesz távolítva a földről, semmi nem lesz itt, ami fájdalmat okoz vagy pusztít. Nyilvánvalónak kellene lennie, honnan jön minden fájdalom és pusztítás. Ha Istentől jönnének a gonosz dolgok, akkor még a sátán eltávolítása után is szenvednünk kellene, mert Isten akkor is itt lesz a földön. Tudjuk, hogy a gonoszság nem Istentől származik.
Megvallás: Isten szeretet. Én pedig nem vádolom a szeretetet azzal, amit az ördög tesz. Én Jézusra nézek, és látom, miként munkálkodik a szeretet.
2016. május 6., péntek
Zsoltárok 150
„Dicsérjétek
az Urat! Dicsérjétek Istent szentélyében, dicsérjétek a hatalmas
égboltozaton! Dicsérjétek hatalmas tetteiért, dicsérjétek nagyságához
méltóan! Dicsérjétek kürtzengéssel, dicsérjétek lanttal és hárfával!
Dicsérjétek dobbal, körtáncot járva, dicsérjétek citerával és
fuvolával!Dicsérjétek csengő cintányérral, dicsérjétek zengő
cintányérral! Minden lélek dicsérje az Urat! Dicsérjétek az Urat!”
Isten
dicséretére indulva láthatjuk a zsoltárost. Ez a fajta dicséret az,
amelynek végső soron magasztalnia kell az élő Istent. Az emberi dicséret
szűkszavú Isten nagyságához és hatalmához képest, de Isten Lelke ebben
is segítségünkre siethet egyéni imádságunkban, melyben minden emberi
szót túlhaladva dicsérhetjük és magasztalhatjuk a világ világosságát, a
teremtő Atyát. És nincs olyan hely a földön és azon túl, ahol ne
dicsérhetnénk és magasztalhatnánk őt. Isten dicsérete ilyenkor körbe
vesz, belénk hatol és kiárad belőlünk, mint túláradó folyam. Én személy
szerint még nem tapasztaltam meg ezt, de Isten Lelke ezt súgja most: Ez
az, amelyet szeretnék neked adni! Mert látja szívem, hogy vágyom
dicsőítésének Isteni ajándékára, mert nincs olyan szó, amely megfelelőn
kimondhatná, kifejezné Isten dicsőséges lényegét és lényét.
– Kérlek,
Istenem túláradóan tölts be Lelkeddel, megkoronázva a dicséreteket
Szentlelked ereje által, hogy méltóak legyenek gyatra szavaim hozzád.
Ámen!
Napi Gondolatok-Örömhír
"Egy másik angyalt láttam az ég közepén repülni, akinél az örökkévaló evangélium volt, és azt hirdette a föld lakosainak –minden nemzetségnek, törzsnek, nyelvnek és népnek – hangosan ezt mondta: Féljétek Isten, és adjatok Neki dicsőséget, mert eljött ítéletének órája, és imádjátok azt, aki teremtette a mennyet, a földet, a tengert és a vizek forrásait."
Jelenések 14:6-7.
Kérem, álljanak fel, a bíró megérkezett. A teremben halálos csend, mindenki némán feláll, majd leül, és elkezdődik a tanúk előtti meghallgatás. A vádlottra életfogytiglani szabadságvesztést javasolt az ügyész. Mindenki, ő maga is tudta, hogy megérdemelte. Most következik a védő beszéde, aztán majd az ítélethirdetés.
A védőügyvéd feláll, odamegy a pulpitushoz a bíró elé, és egy papírlapot nyújt át. A bíró előbb a vádlottra, majd az ügyvédre néz, és azt mondja. Kérem, álljanak fel, kihirdetem az ítéletet.
Mindenki feláll, a teremben néma csönd, majd a bíró megszólal: A vádlottat ezennel felmentem az életfogytiglani ítélet alól. A vádlott szabad. Elmehet. Adósságát az ügyvéd kifizette maradéktalanul.
Vajon hogyan tekint ez az elítélt az ügyvédjére? És a bíróra, aki a fenti szavakat kimondta?
A halára ítélt bűnös Te vagy, és én vagyok. Tudod, hogy halál vár rád. Megérdemelted velem együtt. És akkor jön a mi védőnk, és megkapjuk a felmentő ítéletet, mert Ő – az Ő vérével – eltörölte összes bűnünket.
Már csak néhány dolgunk maradt:
Jelenések 14:6-7.
Kérem, álljanak fel, a bíró megérkezett. A teremben halálos csend, mindenki némán feláll, majd leül, és elkezdődik a tanúk előtti meghallgatás. A vádlottra életfogytiglani szabadságvesztést javasolt az ügyész. Mindenki, ő maga is tudta, hogy megérdemelte. Most következik a védő beszéde, aztán majd az ítélethirdetés.
A védőügyvéd feláll, odamegy a pulpitushoz a bíró elé, és egy papírlapot nyújt át. A bíró előbb a vádlottra, majd az ügyvédre néz, és azt mondja. Kérem, álljanak fel, kihirdetem az ítéletet.
Mindenki feláll, a teremben néma csönd, majd a bíró megszólal: A vádlottat ezennel felmentem az életfogytiglani ítélet alól. A vádlott szabad. Elmehet. Adósságát az ügyvéd kifizette maradéktalanul.
Vajon hogyan tekint ez az elítélt az ügyvédjére? És a bíróra, aki a fenti szavakat kimondta?
A halára ítélt bűnös Te vagy, és én vagyok. Tudod, hogy halál vár rád. Megérdemelted velem együtt. És akkor jön a mi védőnk, és megkapjuk a felmentő ítéletet, mert Ő – az Ő vérével – eltörölte összes bűnünket.
Már csak néhány dolgunk maradt:
- Elmondani, hirdetni másoknak, hogy nekünk milyen védőügyvédünk van, ők is felkérhetik.
- Hálát adni, dicsőíteni Őt határtalan, meg nem érdemelt szeretetéért
- Elfogadni ezt a kegyelmet, ami nem is olyan könnyű!
- Imádni és hódolni a mi Teremtőnk és alkotónk előtt
- Naponta beszélgetni Vele, olvasni levelét, és megtenni, amit kér tőlünk
- A halálos ítélethez képest ez igazán nem sok – bár elengedhetetlen – tennivaló.
Prófétai Áhítatok -05.06.
APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:
Tudatosan keress egy csendes helyet a Szellemben való megpihenésre.
Távolodj el minden káosztól és zűrzavartól, és ne legyél hajlandó
érzelmileg belevonódni olyan dolgokba, amelyekből nem fakad élet és
világosság. Védve kell maradnod azoktól a körülményektől és
állapotoktól, amik megzavarják a szíved békéjét, mondja az Úr. Ézsaiás 26:3 Kinek elméje reád támaszkodik, megőrzöd azt teljes békében, mivel tebenned bízik.
Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja -Isten elől is Istenhez
"El is indult Jónás, de azért, hogy Tarsísba meneküljön az Úr elől. "(Jón 1,3)
Az „indulj", „kelj fel" kifejezés ezt is jelenti: jöjj létre, valósulj meg! A teremtő Isten megbízása ez. Mert miközben egy ember életében megvalósul Isten akarata, aközben valósul meg az az ember, és lesz azzá, akinek Isten teremtette. Aki Istentől kapott küldetését végzi, az a helyén van, annak békessége van.
Az autonóm, öntörvényű ember azonban önmagát akarja megvalósítani, ezért nem találják sokan a helyüket, van, aki egy életen át hiába keresi, sehol sem érzi igazán jól magát.
Jónás elindul, de ellenkező irányba. Menekül az Úr elől, mintha bárhova el lehetne menni Isten elől. Nem tesz ő semmi rosszat, csak nem teszi azt a jót, amivel Isten megbízta. Sok ilyen ember van: nem tagadják Istent, csak éppen semmibe veszik a parancsait.
Egy ember - Isten nélkül: ezt nevezi a Biblia bűnnek. Nem a célja felé halad. A bűn szó ezt jelenti: céltévesztés. Lehet az ilyen ember tevékeny is, csak éppen nem azt teszi, ami a dolga lenne. Nincs kapcsolata Istennel, tőle függetlenül éli napjait. Aztán nélküle kell eltöltenie majd az örökkévalóságot is. Ez az örök halál, a kárhozat. A világon sok menekülő ember van. Munkába, betegségbe, mámorba, sok mindenbe próbálunk menekülni a lelkiismeret, a hiányérzet elől.
Jónás vihetné az életmentő üzenetet Ninivébe, s ez jelentené neki is a kibontakozást, az életet. Most, hogy menekül Isten elől, szabotálja küldetését, ezzel saját pusztulásába, halálába is rohan.
A menekülésnek egyetlen helyes formája van: Isten elől is Istenhez menni. Helyreállítani vagy megerősíteni a vele való kapcsolatot, lemondani a magunk igazáról, és igazat adni neki, ezzel kezdődik az igazi élet, az örök élet minden ember számára.
REINHARD BONNKE
Személyes hitem azzal kezdődött, hogy a Szent Szellem égő nyilakként
használta a Bibliában található igeverseket, és általuk tüzet gyújtott
az elmémben.
Például amikor olvastam, hogy az Élet Fáján a levelek a „népek gyógyítására” valók, akkor elkezdtem úgy tekinteni az Isten Igéjére, mint életem fájára, amelynek lapjai (levelei) mennyei gyógyulást hoznak számomra. Legyetek áldottak! REINHARD BONNKE
Például amikor olvastam, hogy az Élet Fáján a levelek a „népek gyógyítására” valók, akkor elkezdtem úgy tekinteni az Isten Igéjére, mint életem fájára, amelynek lapjai (levelei) mennyei gyógyulást hoznak számomra. Legyetek áldottak! REINHARD BONNKE
GLORIA Copeland - Egy egészséges dózis a szeretetből
A szeretet… nem sértődékeny, nem ingerlékeny, nem neheztel; nem számítja fel a vele szemben elkövetett gonoszságot – nem veszi figyelembe, ha igazságtalanságot kell elszenvednie.
Tudtad, hogy a szeretetben járás jót tesz az egészségednek?
Ez így van! Az orvostudomány is bebizonyította. A kutatók felfedezték, hogy a gyűlölet stresszt okoz, és ez fekélyt, fejfájást és egy sereg más betegséget idéz elő.
Amikor a gyűlöletre gondolsz, talán az a fajta harag jut eszedbe, amit akkor érzel, ha valami komoly dolog történik. De a szakértők szerint nem ez okozza a legtöbb bajt. A kis dolgok a ludasak: például amikor a tisztítóban tönkreteszik a kedvenc ruhádat, vagy amikor az étteremben szaftot tesznek a krumplipürédre, pedig külön kérted, hogy ne tegyenek. Ismerős?
Csak gondolj bele, milyen sok feszültséget elkerülhetsz azzal, ha gyors vagy a megbocsátásra, ha az 1 Korinthus 13 szerint élsz, és nem számítod fel a veled szemben elkövetett gonoszságokat. Képzeld csak el a fizikai és érzelmi hasznát, előnyeit ennek!
Ha eddig megengedted magadnak, hogy a gyűlölet rendszeresen kötésben tartson, akkor ez talán lehetetlen álomnak tűnik. De nem az! Mert újjászületett hívőként Isten szeretete benned van.
Ha átadod magad ennek a szeretetnek, az szabaddá tesz. Emlékszel, amikor Jézus előszólította Lázárt a sírból? Lázár feltámadt, de még a halotti ruhái voltak rajta. Jézus azt parancsolta, hogy vegyék le róla a kötelékeket, hogy szabadon járhasson.
Jézus azt akarja, hogy te is ugyanilyen szabad legyél. Ezért kerülj Vele egyetértésbe. Mondd meg azoknak a halálos szokásoknak, amik kötésben tartottak: „Jézus nevében engedjetek el! Elhagyom a gyűlöletet, a meg nem bocsátást és az önzést, és ezentúl Istennel járok. A szeretet életét élem!”
Ne felejtsd el: nem kell ahhoz orvosi csoda, hogy megváltozzon az életed. Csupán egy döntésre van szükség, hogy átadod magad a szeretet erejének. Tedd meg ezt ma!
Igei olvasmány: Példabeszédek 4:10-27
4. Tehát tanított engem, és mondá nékem: tartsa meg az én beszédemet a te elméd, hogy megtartván az én parancsolatimat, élj;
5. Szerezz bölcseséget, szerezz eszességet; ne felejtkezzél el, se el ne hajolj az én számnak beszéditől.
6. Ne hagyd el azt, és megtart téged; szeresd azt, és megőriz téged.
7. A bölcseség kezdete ez: szerezz bölcseséget, és minden keresményedből szerezz értelmet.
8. Magasztald fel azt, és felmagasztal téged; tiszteltté tesz téged, ha hozzád öleled azt.
9. Ád a te fejednek kedvességnek koszorúját; igen szép ékes koronát ád néked.
10. Hallgasd, fiam, és vedd be az én beszédimet; így sokasulnak meg néked a te életednek esztendei.
11. Bölcseségnek útára tanítottalak téged, vezettelek téged az igazságnak ösvényin.
12. Mikor jársz, semmi nem szorítja meg a te járásodat; és ha futsz, nem ütközöl meg.
13. Ragaszkodjál az erkölcsi tanításhoz, ne hagyd el; őrizd meg azt, mert az a te életed.
14. A hitetleneknek útjára ne menj, se ne járj a gonoszok ösvényén.
15. Hagyd el, át ne menj rajta; térj el tőle, és menj tovább.
16. Mert nem alhatnak azok, ha gonoszt nem cselekesznek: és kimegy szemükből az álom, ha mást romlásra nem juttatnak.
17. Mert az istentelenségnek étkét eszik, és az erőszaktételnek borát iszszák.
18. Az igazak ösvénye pedig olyan, mint a hajnal világossága, mely minél tovább halad, annál világosabb lesz, a teljes délig.
19. Az istentelenek útja pedig olyan, mint a homály, nem tudják miben ütköznek meg.
20. Fiam, az én szavaimra figyelmezz, az én beszédimre hajtsad füledet.
21. Ne távozzanak el a te szemeidtől, tartsd meg ezeket a te elmédben.
22. Mert életök ezek azoknak, a kik megnyerik, és egész testöknek egészség.
23. Minden féltett dolognál jobban őrizd meg szívedet, mert abból indul ki minden élet.
24. Vesd el tőled a száj hamisságát, és az ajkak álnokságát távoztasd el magadtól.
25. A te szemeid előre nézzenek, és szemöldökid egyenest magad elé irányuljanak.
26. Egyengesd el lábaid ösvényit, s minden te útaid állhatatosak legyenek.
27. Ne térj jobbra, se balra, fordítsd el a te lábadat a gonosztól.
– 1 Korinthus 13:4-51
Tudtad, hogy a szeretetben járás jót tesz az egészségednek?
Ez így van! Az orvostudomány is bebizonyította. A kutatók felfedezték, hogy a gyűlölet stresszt okoz, és ez fekélyt, fejfájást és egy sereg más betegséget idéz elő.
Amikor a gyűlöletre gondolsz, talán az a fajta harag jut eszedbe, amit akkor érzel, ha valami komoly dolog történik. De a szakértők szerint nem ez okozza a legtöbb bajt. A kis dolgok a ludasak: például amikor a tisztítóban tönkreteszik a kedvenc ruhádat, vagy amikor az étteremben szaftot tesznek a krumplipürédre, pedig külön kérted, hogy ne tegyenek. Ismerős?
Csak gondolj bele, milyen sok feszültséget elkerülhetsz azzal, ha gyors vagy a megbocsátásra, ha az 1 Korinthus 13 szerint élsz, és nem számítod fel a veled szemben elkövetett gonoszságokat. Képzeld csak el a fizikai és érzelmi hasznát, előnyeit ennek!
Ha eddig megengedted magadnak, hogy a gyűlölet rendszeresen kötésben tartson, akkor ez talán lehetetlen álomnak tűnik. De nem az! Mert újjászületett hívőként Isten szeretete benned van.
Ha átadod magad ennek a szeretetnek, az szabaddá tesz. Emlékszel, amikor Jézus előszólította Lázárt a sírból? Lázár feltámadt, de még a halotti ruhái voltak rajta. Jézus azt parancsolta, hogy vegyék le róla a kötelékeket, hogy szabadon járhasson.
Jézus azt akarja, hogy te is ugyanilyen szabad legyél. Ezért kerülj Vele egyetértésbe. Mondd meg azoknak a halálos szokásoknak, amik kötésben tartottak: „Jézus nevében engedjetek el! Elhagyom a gyűlöletet, a meg nem bocsátást és az önzést, és ezentúl Istennel járok. A szeretet életét élem!”
Ne felejtsd el: nem kell ahhoz orvosi csoda, hogy megváltozzon az életed. Csupán egy döntésre van szükség, hogy átadod magad a szeretet erejének. Tedd meg ezt ma!
Igei olvasmány: Példabeszédek 4:10-27
4. Tehát tanított engem, és mondá nékem: tartsa meg az én beszédemet a te elméd, hogy megtartván az én parancsolatimat, élj;
5. Szerezz bölcseséget, szerezz eszességet; ne felejtkezzél el, se el ne hajolj az én számnak beszéditől.
6. Ne hagyd el azt, és megtart téged; szeresd azt, és megőriz téged.
7. A bölcseség kezdete ez: szerezz bölcseséget, és minden keresményedből szerezz értelmet.
8. Magasztald fel azt, és felmagasztal téged; tiszteltté tesz téged, ha hozzád öleled azt.
9. Ád a te fejednek kedvességnek koszorúját; igen szép ékes koronát ád néked.
10. Hallgasd, fiam, és vedd be az én beszédimet; így sokasulnak meg néked a te életednek esztendei.
11. Bölcseségnek útára tanítottalak téged, vezettelek téged az igazságnak ösvényin.
12. Mikor jársz, semmi nem szorítja meg a te járásodat; és ha futsz, nem ütközöl meg.
13. Ragaszkodjál az erkölcsi tanításhoz, ne hagyd el; őrizd meg azt, mert az a te életed.
14. A hitetleneknek útjára ne menj, se ne járj a gonoszok ösvényén.
15. Hagyd el, át ne menj rajta; térj el tőle, és menj tovább.
16. Mert nem alhatnak azok, ha gonoszt nem cselekesznek: és kimegy szemükből az álom, ha mást romlásra nem juttatnak.
17. Mert az istentelenségnek étkét eszik, és az erőszaktételnek borát iszszák.
18. Az igazak ösvénye pedig olyan, mint a hajnal világossága, mely minél tovább halad, annál világosabb lesz, a teljes délig.
19. Az istentelenek útja pedig olyan, mint a homály, nem tudják miben ütköznek meg.
20. Fiam, az én szavaimra figyelmezz, az én beszédimre hajtsad füledet.
21. Ne távozzanak el a te szemeidtől, tartsd meg ezeket a te elmédben.
22. Mert életök ezek azoknak, a kik megnyerik, és egész testöknek egészség.
23. Minden féltett dolognál jobban őrizd meg szívedet, mert abból indul ki minden élet.
24. Vesd el tőled a száj hamisságát, és az ajkak álnokságát távoztasd el magadtól.
25. A te szemeid előre nézzenek, és szemöldökid egyenest magad elé irányuljanak.
26. Egyengesd el lábaid ösvényit, s minden te útaid állhatatosak legyenek.
27. Ne térj jobbra, se balra, fordítsd el a te lábadat a gonosztól.
Napi Ige -ÉREZD MAGAD OTTHON,URAM 1.)
"...maradjatok meg az én szeretetemben!.." (János 15/9)
Ha olyan nagy szükségünk van arra, hogy IStennel mély és állandó kapcsolatunk legyen akkor miért nem keressük? Az egyik ok az, hogy meg vagyunk győződve arról, hogy ISten emlékszik minden rosszra, amit valaha is tettünk, és kész elítélni minket azért, amit éppen most teszünk.Pedig ez nem így van. Gondolj csak bele, hogy milyen tulajdonságai vannak egy jó barátnak: elfogad olyannak,amilyen vagy, van ideje számodra, minden találkozás után jobban érzed magad. Isten pontosan azt kínálja neked ma, amit egy barátban is értékelsz: szeretne veled lenni, sokkal inkább ,mint amennyire te Ővele. "Ahogyan engem szeretett az Atya, úgy szeretlek én is titeket, maradjatok meg az én szeretetemben." HA valóban megmaradunk az Ő szeretetében, akkor örömmel telten fogunk távozni, olyannyira, hogy minden nap visszarohanunk majd Hozzá.
A megmaradni szó azt jelenti, "otthon lenni" ISten szeretetében, biztosan tudni, hogy családtagként elfogadnak ISten " jó nevű" családjában. Tudod, hogy itt békességet találsz, az Ő jelenléte táplál és gondoz. Ez egy olyan hely, ahol érzed, hogy oltalmaznak, és tudod, hogy az egész világon ez számodra a legbiztonságosabb hely. Ez a megmaradás a legfontosabb kapcsolat életedben. A megmaradásban keresed IStent, vágysz rá, szomjazol rá, vársz őrá, látod őt, megismered, szereted, meghallod őt, és válaszolsz neki. A megmaradás azt jelenti, hogy egyre több helyet kap ISten a tetteidben, a gondolataidban, és a vágyaidban. Túl gyakran fordul elő az, hogy annyira igyekszünk tenni valamit Istenért, hogy egyszerüen elfelejtjük élvezni társaságát. PEdig úgy teremtett meg téged hogy e nélkül nem vagy teljes egész. Ezért írta Dávid:
"Ahogyan a szarvas kívánkozik a folyóvízhez, úgy kívánkozik a lelkem hozzád Istenem!" (Zsoltárok 41:2)
Kenneth E. Hagin- A mi lábaink alatt
Bizony, bizony mondom néktek: Aki hisz énbennem, az is cselekszi majd azokat a cselekedeteket, amelyeket én cselekszem; és nagyobbakat is cselekszik azoknál; mert én az én Atyámhoz megyek. JÁNOS 14,12.
Dr. John Alexander Dowie-t (1847–1907) Isten arra használta, hogy újra megismertesse a modern Gyülekezettel az isteni gyógyítást. Dr. P. C. Nelson, az „Assemblies of God College” megalapítója azt mondta: „Nem követhetjük Dowie tantételeit, de követhetjük a hitét.”
Hallottam Dr. Nelsont mesélni arról, amikor ő maga még fiatal baptista szolgáló volt, és látta Dowiet szolgálni egy nő felé, akinek szinte az egész arcát beborította egy kékeslila rákos daganat: „Láttam amint Dowie, hat felekezeti szolgáló és három orvos jelenlétében, egyszerűen csak kinyúl és megragadva azt a rákos daganatot, azt mondja: ‘Az Úr Jézus Krisztus nevében!’ — és leszakította a nő arcáról. A jelenlévő orvosok rögvest megvizsgálták, és megállapították, hogy olyan lett az arcbőre, mint egy újszülött csecsemőnek.” Az okát annak, hogy a Benne hívők meg tudják cselekedni azokat, amiket Ő cselekedett, Jézus abban adta meg: „mivel Ő elment az Atyához”. A hívők azért tudják megcselekedni ugyanazokat, mert Jézus ott ül az Atya jobbján a magasságban a hatalom helyén.
Megvallás: Én a Krisztussal együtt ülök a mennyekben. Én Krisztus Testének tagja vagyok rész szerint. Az ellenség minden ereje a lábam alatt van!
Dr. John Alexander Dowie-t (1847–1907) Isten arra használta, hogy újra megismertesse a modern Gyülekezettel az isteni gyógyítást. Dr. P. C. Nelson, az „Assemblies of God College” megalapítója azt mondta: „Nem követhetjük Dowie tantételeit, de követhetjük a hitét.”
Hallottam Dr. Nelsont mesélni arról, amikor ő maga még fiatal baptista szolgáló volt, és látta Dowiet szolgálni egy nő felé, akinek szinte az egész arcát beborította egy kékeslila rákos daganat: „Láttam amint Dowie, hat felekezeti szolgáló és három orvos jelenlétében, egyszerűen csak kinyúl és megragadva azt a rákos daganatot, azt mondja: ‘Az Úr Jézus Krisztus nevében!’ — és leszakította a nő arcáról. A jelenlévő orvosok rögvest megvizsgálták, és megállapították, hogy olyan lett az arcbőre, mint egy újszülött csecsemőnek.” Az okát annak, hogy a Benne hívők meg tudják cselekedni azokat, amiket Ő cselekedett, Jézus abban adta meg: „mivel Ő elment az Atyához”. A hívők azért tudják megcselekedni ugyanazokat, mert Jézus ott ül az Atya jobbján a magasságban a hatalom helyén.
Megvallás: Én a Krisztussal együtt ülök a mennyekben. Én Krisztus Testének tagja vagyok rész szerint. Az ellenség minden ereje a lábam alatt van!
Mindennap az Ige fényében-VÉG ÉS KEZDET
Andrew Kuyvenhoven-
Lukács első könyvét úgy ismerjük, mint "Lukács evangéliumát". Saját szavai szerint Lukács írásai közül ez az első annak feljegyzése, amit Jézus "kezdett cselekedni és tanítani". Ezzel a szerző arra céloz burkoltan, hogy második könyvével folytatja Jézus történetét, ti. elmondja amit Jézus cselekedett és tanított, miután "felvitetett".
Az első könyv Jézus földi szolgálatával foglalkozott. Ez a szolgálat egy jászolban kezdődött és a mennybemenetellel ért véget. A második könyv Jézus mennyei szolgálatával foglalkozik. Ez a mennyei szolgálat a mennybemenetellel kezdődött és még tart ma is, mikor e szavakat olvasod. Ezért Lukács második könyve (ApCsel), midőn leírja Jézus még befejezetlen mennyei szolgálatát, azzal kezdődik, hogy részletesebben számol be a mennybemenetelről.
Láthatólag némely keresztyén ember úgy hiszi, hogy csak az evangéliumok (Máté, Márk, Lukács és János) tartalmazzák Jézus cselekedeteit és tanításait. Talán az Újszövetség úgynevezett "vörös betűs" kiadásai erősítették ezt a nézetet. Mélységesen tévednénk azonban, ha azt gondolnánk, hogy Jézus csak az evangéliumokban beszél, míg az ApCsel és az apostoli levelek azt mondják el nekünk, amit Péter, Pál és János tettek és tanítottak. Egy ilyen elképzelés azt bizonyítaná, hogy nem értjük az összefüggést Jézus földi és mennyei tevékenysége között.
Az Újszövetség azt állítja, hogy Jézus, miután befejezte földi szolgálatát, a világmindenség trónjára lépett. Onnan folytatja megváltói munkáját. Az a mód, ahogy folytatja munkáját, különbözik attól, ahogy munkálkodott földi szolgálata idején. De maga Krisztus az, aki továbbra is munkában van és tanít. A Bibliának az evangéliumokat követő részében a feltámadott Úr munkái és szavai jelentetnek ki nekünk.
Először meg kell tudnunk, hogy kicsoda az Úr, mit tett és mit tesz. Aztán majd meg tudjuk érteni, hogy mi a Biblia és mi az egyház.
A mai napon olvasandó igeszakasz: ApCsel 1,6-14
6 Amikor együtt voltak, megkérdezték tőle: "Uram, nem ebben az időben állítod fel újra a királyságot Izráelnek?"
7 Így válaszolt: "Nem a ti dolgotok, hogy olyan időkről és alkalmakról tudjatok, amelyeket az Atya a maga hatalmába helyezett.
8 Ellenben erőt kaptok, amikor eljön hozzátok a Szentlélek, és tanúim lesztek Jeruzsálemben, egész Júdeában és Samáriában, sőt egészen a föld végső határáig."
9 Miután ezt mondta, szemük láttára felemeltetett, és felhő takarta el őt a szemük elől.
10 Amint távozása közben feszülten néztek az ég felé, íme, két férfi állt meg mellettük fehér ruhában,
11 és ezt mondta: "Galileai férfiak, miért álltok itt az ég felé nézve? Ez a Jézus, aki felvitetett tőletek a mennybe, úgy jön el, ahogyan láttátok őt felmenni a mennybe."
12 Ezután visszatértek Jeruzsálembe az Olajfák hegyéről, amely Jeruzsálem közelében van egy szombatnapi járóföldre.
13 Amikor hazatértek, felmentek a felső szobába, ahol meg voltak szállva, mégpedig Péter és János, Jakab és András, Fülöp és Tamás, Bertalan és Máté, Jakab, az Alfeus fia, Simon, a Zélóta és Júdás, a Jakab fia.
14 Ezek valamennyien egy szívvel és egy lélekkel kitartóan vettek részt az imádkozásban, az asszonyokkal, Jézus anyjával, Máriával és testvéreivel együtt.
"Első könyvemet írtam, Theofilus, mindazokról, amiket kezdett Jézus cselekedni és tanítani, mind ama napig, melyen fölviteték."
(ApCsel 1,1 és 2a, Rev. Károli ford.)
Lukács első könyvét úgy ismerjük, mint "Lukács evangéliumát". Saját szavai szerint Lukács írásai közül ez az első annak feljegyzése, amit Jézus "kezdett cselekedni és tanítani". Ezzel a szerző arra céloz burkoltan, hogy második könyvével folytatja Jézus történetét, ti. elmondja amit Jézus cselekedett és tanított, miután "felvitetett".
Az első könyv Jézus földi szolgálatával foglalkozott. Ez a szolgálat egy jászolban kezdődött és a mennybemenetellel ért véget. A második könyv Jézus mennyei szolgálatával foglalkozik. Ez a mennyei szolgálat a mennybemenetellel kezdődött és még tart ma is, mikor e szavakat olvasod. Ezért Lukács második könyve (ApCsel), midőn leírja Jézus még befejezetlen mennyei szolgálatát, azzal kezdődik, hogy részletesebben számol be a mennybemenetelről.
Láthatólag némely keresztyén ember úgy hiszi, hogy csak az evangéliumok (Máté, Márk, Lukács és János) tartalmazzák Jézus cselekedeteit és tanításait. Talán az Újszövetség úgynevezett "vörös betűs" kiadásai erősítették ezt a nézetet. Mélységesen tévednénk azonban, ha azt gondolnánk, hogy Jézus csak az evangéliumokban beszél, míg az ApCsel és az apostoli levelek azt mondják el nekünk, amit Péter, Pál és János tettek és tanítottak. Egy ilyen elképzelés azt bizonyítaná, hogy nem értjük az összefüggést Jézus földi és mennyei tevékenysége között.
Az Újszövetség azt állítja, hogy Jézus, miután befejezte földi szolgálatát, a világmindenség trónjára lépett. Onnan folytatja megváltói munkáját. Az a mód, ahogy folytatja munkáját, különbözik attól, ahogy munkálkodott földi szolgálata idején. De maga Krisztus az, aki továbbra is munkában van és tanít. A Bibliának az evangéliumokat követő részében a feltámadott Úr munkái és szavai jelentetnek ki nekünk.
Először meg kell tudnunk, hogy kicsoda az Úr, mit tett és mit tesz. Aztán majd meg tudjuk érteni, hogy mi a Biblia és mi az egyház.
2016. május 5., csütörtök
Prófétálás 3. rész
Prófétálás az újszövetségben
Az újszövetség 4 új (és jobb) ígéreten nyugszik:
1. Isten a törvényét a szívünkbe és az elménkbe írja.
2. Isten az életünkbe lép és a népévé tesz, vagyis nem azon van a hangsúly, hogy mi mit teszünk, hanem azon, hogy Isten mit tesz – ez egyúttal kizár mindenféle dicsekvést is.
3. Mindenkinek a hite személyes kijelentésen nyugszik, nem más ismeretén.
4. Isten megbocsátja a bűneinket, és ha vétkezünk, akkor sem ez alapján viszonyul hozzánk (Jer 31,31- v.ö. Héb 8).
Az Isten törvényének a bensőnkbe helyezése, Isten bennünk való munkálkodása, a személyes kijelentés, a bűnbocsánat mind a Szent Szellem munkájának eredménye bennünk. A Szellem örök lakozást vesz a testünkben és egyesül a szellemünkkel. Ott tesz bizonyságot a fiúságunkról, tanít és nevel, megerősít az igazságban, bátorít, tanácsol, vezet, és legfőképpen közvetíti Isten szeretetét. Joel - pünkösdkor beteljesedett - ígérete szerint minden ember számára elérhetővé válik a Szellemnek ez a munkája, sőt Pál arról tesz bizonyságot, hogy az nem is nevezhető hívőnek, akiben nincs Krisztus Szelleme (Róma 8,9). Így teljesedik be, hogy „ti vagytok a prőféták fiai”, ahol a fiú tanítványt, örököst jelöl. Ez kettős örökség. Egyrészt bennünk teljesedtek be az ígéretek, amelyeket az ószövetségi próféták szóltak, másrészt ugyanúgy Krisztus Szelleme működik és szól bennünk, ahogyan a prófétákban:
„Ezt az üdvösséget keresték és kutatták a próféták, akik a nektek szánt kegyelemről prófétáltak, kutatva, hogy melyik vagy milyen időről tett kijelentést a Krisztus bennük levő Szelleme, amikor előre bizonyságot tett a Krisztusra váró szenvedésekről, és az ezeket követő dicsőségről. Ők azt a kijelentést kapták, hogy nem maguknak, hanem nektek szolgálnak azokkal, amikről most az evangélium hirdetői prédikálnak nektek a mennyből küldött Szentlélek által, és amikbe angyalok vágyakoznak beletekinteni.” (1Pé 1,10-11)
Aki tehát hitre jutott a Jézus Krisztusról szóló Evangéliumban, újjászületett, az Krisztus Szellemétől született újjá, Istent és Isten törvényét belül ismerte meg, és nem egy kívülről ráerőltetett szabálygyűjteményt követ félelemből, amellyel egyébként belül nem egyezik. Egy élő hitű keresztény egyúttal próféta is, nem is lehet más. A prófétaság szelleme ugyanis Krisztusról tesz bizonyságot (Jel 19,10), és senki sem tehet hiteles bizonyságot Krisztusról csak a Szentlélek által (1Kor12,3). Ez a Szellemtől születés lényege és következménye. Ha pedig a Szellemtől születtünk – mondja Pál -, akkor Szellem szerint kell járnunk. (Galata 5,25). Tehát az újszövetségben Isten egész népe prófétákból áll, nincs olyan, hogy valaki újjászületett, de nem próféta. Az eklézsia - ebben az értelemben - nem különül el prófétákra és nem prófétákra. De ahogyan egy családban is vannak kiskorúak, éretlenek és érettek, ugyanígy van különbség abban, hogy ki hogyan és milyen szinten prófétál. A Szellemben járást tanulni kell, és a Szellemben járás nem csak a beszédben nyilvánul meg, hanem a szolgálat, az erény, a jellem, a kapcsolatok területein is.
A prófétálás azonban kifejezetten a szólással, a beszéddel kapcsolatos. Isten ugyanis mindent a szavával teremt, az Isten képére és hasonlatosságára alkotott ember beszédének is nagy jelentősége és hatása van. (Jakab 3) Ahogyan Isten az ószövetségben az emberein, a prófétákon keresztül szólt, ma ugyanúgy a bennünk lakó Fiún keresztül szól. Mi vagyunk Jézus Krisztus „magyar hangja”, a mi szívünket, tüdőnket, hangszalagjainkat , nyelvünket és ajkainkat használja az Úr arra, hogy kibocsássa az Életet jelentő szavakat. Mi lettünk az élet fája, és szavaink annak gyümölcse, amely életet ad mindenkinek, aki eszik belőle. (Vagyis a belsejébe kerül, eléri a szívét.).
A nehézség azonban kettős.
Egyrészt: az emberek beszélnek össze-vissza mindenfélét és ez alól a hívők sem kivételek. Hogyan lehet ebből kihámozni, hogy mikor nyilvánul meg a prófétálás és mikor csupán emberi a szó vagy éppen ördögi, magát a világosság angyalának álcázva?
Másrészt: még ha őszinte és tiszta is a szándék, másképpen beszélnek a kiskorúak (gyermekek) és az érettek (felnőttek), ráadásul az ismeret és a prófétálás is csak „töredékes”, rész szerinti lehet.
Hogyan igazodjunk el ebben a bábeli zűrzavarban? Hogyan őrizzük meg magunkat attól a szélsőségtől, hogy tiltsuk a prófétálást vagy prófétának álcázott szélhámosok (kiskorúak) hálójába kerüljünk?
A helyzet zavaros, de nem reménytelen. Kezdjük az egyszerűbbel, a szólásban való érettség különböző szintjeivel. (folyt. köv.)
Görbicz Tamás-
1. Isten a törvényét a szívünkbe és az elménkbe írja.
2. Isten az életünkbe lép és a népévé tesz, vagyis nem azon van a hangsúly, hogy mi mit teszünk, hanem azon, hogy Isten mit tesz – ez egyúttal kizár mindenféle dicsekvést is.
3. Mindenkinek a hite személyes kijelentésen nyugszik, nem más ismeretén.
4. Isten megbocsátja a bűneinket, és ha vétkezünk, akkor sem ez alapján viszonyul hozzánk (Jer 31,31- v.ö. Héb 8).
Az Isten törvényének a bensőnkbe helyezése, Isten bennünk való munkálkodása, a személyes kijelentés, a bűnbocsánat mind a Szent Szellem munkájának eredménye bennünk. A Szellem örök lakozást vesz a testünkben és egyesül a szellemünkkel. Ott tesz bizonyságot a fiúságunkról, tanít és nevel, megerősít az igazságban, bátorít, tanácsol, vezet, és legfőképpen közvetíti Isten szeretetét. Joel - pünkösdkor beteljesedett - ígérete szerint minden ember számára elérhetővé válik a Szellemnek ez a munkája, sőt Pál arról tesz bizonyságot, hogy az nem is nevezhető hívőnek, akiben nincs Krisztus Szelleme (Róma 8,9). Így teljesedik be, hogy „ti vagytok a prőféták fiai”, ahol a fiú tanítványt, örököst jelöl. Ez kettős örökség. Egyrészt bennünk teljesedtek be az ígéretek, amelyeket az ószövetségi próféták szóltak, másrészt ugyanúgy Krisztus Szelleme működik és szól bennünk, ahogyan a prófétákban:
„Ezt az üdvösséget keresték és kutatták a próféták, akik a nektek szánt kegyelemről prófétáltak, kutatva, hogy melyik vagy milyen időről tett kijelentést a Krisztus bennük levő Szelleme, amikor előre bizonyságot tett a Krisztusra váró szenvedésekről, és az ezeket követő dicsőségről. Ők azt a kijelentést kapták, hogy nem maguknak, hanem nektek szolgálnak azokkal, amikről most az evangélium hirdetői prédikálnak nektek a mennyből küldött Szentlélek által, és amikbe angyalok vágyakoznak beletekinteni.” (1Pé 1,10-11)
Aki tehát hitre jutott a Jézus Krisztusról szóló Evangéliumban, újjászületett, az Krisztus Szellemétől született újjá, Istent és Isten törvényét belül ismerte meg, és nem egy kívülről ráerőltetett szabálygyűjteményt követ félelemből, amellyel egyébként belül nem egyezik. Egy élő hitű keresztény egyúttal próféta is, nem is lehet más. A prófétaság szelleme ugyanis Krisztusról tesz bizonyságot (Jel 19,10), és senki sem tehet hiteles bizonyságot Krisztusról csak a Szentlélek által (1Kor12,3). Ez a Szellemtől születés lényege és következménye. Ha pedig a Szellemtől születtünk – mondja Pál -, akkor Szellem szerint kell járnunk. (Galata 5,25). Tehát az újszövetségben Isten egész népe prófétákból áll, nincs olyan, hogy valaki újjászületett, de nem próféta. Az eklézsia - ebben az értelemben - nem különül el prófétákra és nem prófétákra. De ahogyan egy családban is vannak kiskorúak, éretlenek és érettek, ugyanígy van különbség abban, hogy ki hogyan és milyen szinten prófétál. A Szellemben járást tanulni kell, és a Szellemben járás nem csak a beszédben nyilvánul meg, hanem a szolgálat, az erény, a jellem, a kapcsolatok területein is.
A prófétálás azonban kifejezetten a szólással, a beszéddel kapcsolatos. Isten ugyanis mindent a szavával teremt, az Isten képére és hasonlatosságára alkotott ember beszédének is nagy jelentősége és hatása van. (Jakab 3) Ahogyan Isten az ószövetségben az emberein, a prófétákon keresztül szólt, ma ugyanúgy a bennünk lakó Fiún keresztül szól. Mi vagyunk Jézus Krisztus „magyar hangja”, a mi szívünket, tüdőnket, hangszalagjainkat , nyelvünket és ajkainkat használja az Úr arra, hogy kibocsássa az Életet jelentő szavakat. Mi lettünk az élet fája, és szavaink annak gyümölcse, amely életet ad mindenkinek, aki eszik belőle. (Vagyis a belsejébe kerül, eléri a szívét.).
A nehézség azonban kettős.
Egyrészt: az emberek beszélnek össze-vissza mindenfélét és ez alól a hívők sem kivételek. Hogyan lehet ebből kihámozni, hogy mikor nyilvánul meg a prófétálás és mikor csupán emberi a szó vagy éppen ördögi, magát a világosság angyalának álcázva?
Másrészt: még ha őszinte és tiszta is a szándék, másképpen beszélnek a kiskorúak (gyermekek) és az érettek (felnőttek), ráadásul az ismeret és a prófétálás is csak „töredékes”, rész szerinti lehet.
Hogyan igazodjunk el ebben a bábeli zűrzavarban? Hogyan őrizzük meg magunkat attól a szélsőségtől, hogy tiltsuk a prófétálást vagy prófétának álcázott szélhámosok (kiskorúak) hálójába kerüljünk?
A helyzet zavaros, de nem reménytelen. Kezdjük az egyszerűbbel, a szólásban való érettség különböző szintjeivel. (folyt. köv.)
Görbicz Tamás-
Zsoltárok 119,1-4
“Boldogok,
akiknek az útja tökéletes, akik az Úr törvénye szerint élnek. Boldogok,
akik megfogadják intelmeit, teljes szívvel keresik Őt, nem követtek el
álnokságot, hanem az Ő útjain jártak. Te megparancsoltad, hogy
utasításaidat pontosan megtartsák.”
Isten útján járni ó, mily áldott dolog!
Ebben az
esetben a boldogság, mint kifejezés, Isten áldásában való elmerülést
jelent. Milyen fontos is az Élő Isten áldásában és áldásával élni
szüntelen. Ez az, amit háromszor is hangsúlyoz a zsoltár írója. Aki
Isten útján jár, annak az útja áldott, de ez nem azt jelenti, hogy nem
lehet rossz napja, annak akinek a hite Istenben gyökerezik azaz az Ő
útján jár. Ez az áldottság, nem egyenlő a ma oly divatos bővőlködés
teológiájával!!! Mert, ez akkor azt jelentené, hogyha nem vagyok gazdag,
nem záporoznak rám az anyagi javak, vagy épp megbetegedtem, stb., akkor
nem is vagyok áldott ember. Ez a teológia, hamis tan!
Áldottnak
lenni azt jelenti, hogy az Ő jelenlétében élhetünk és miénk lehet az
örök élet, amit az Ő fiában, Jézus Krisztusban szerzett számunkra a
kereszten, halálával és feltámadásával, a szent és tiszta áldozattal.
Aki pedig bizalmát az Élő, feltámadt Istenbe veti, az áldott. Így az
áldott embernek az Istentől kapott reménység által, minden a javára van.
Vagy így, vagy úgy. Legyen az, egy nehéz helyzet, vagy egy örömteli
pillanat. Tehát áldott az az ember, aki az Úr útján jár, mert Isten
dicsőül meg az életében. Áldott, aki az Ő rendelése szerint él, aki a
minden napjaiban a reá vonatkozó utasításait szem előtt tartja, ha
valaki az Ő törvénye szerint él és megtartja intelmeit. Az áldott ember
Istent, azaz a Vele való kapcsolatot keresi. Ez az áldott ember egyik
legfőbb jellemzője, azaz az Istennel való élő, napi kapcsolat tartása.
Áldott az az ember, aki az Úrban megőrzi a tiszta krisztusi jellemet,
mely az isteni igazságra törekszik és nem ismeri az álnokságot. Áldott
ember az, aki az Úrban gyönyörködik és Belé veti bizalmát.
–
Uram! Áldom parancsodat, mely Hozzád vezet, melyben kapcsolatom lehet
Veled, melyben megtartasz igaznak, ami a Te Fiad érdeme.
– Áldottá teszel, mert Te magad is áldott vagy. Te vagy maga az Áldás mindenki számára, aki befogadja azt!
– Dicsérlek és áldalak Téged Hűen-Szerető Istenem!
Ámen!
Joyce Meyer: Az élet egy utazás
"Amikor a felhő felszállt, akár éjjel volt, akár nappal, a nép tábort bontott, és útnak indult." (4Mózes 9,21)
Az, hogy élvezzük az életünket, nem kell, hogy a körülményeinktől függjön. Inkább hozzáállás kérdése, egy döntés, hogy örülni fogunk mindennek, mert minden dolog – még a kicsi, jelentéktelennek tűnő dolgok is – része az egésznek, életünk "nagy képének".
Az élet egy utazás. Minden egy folyamat. Van eleje, közepe és vége. Az élet minden területe folyton fejlődik. Az élet mozgás. Mozgás, előrehaladás és fejlődés nélkül nincs élet. Más szóval, amíg élünk, addig mindig valamerre tartunk. Ha eddig nem élvezted ezt az utazást, akkor éppen ideje elkezdeni. Ha eddig is élvezted az életed, akkor köszönd meg Istennek és fedezz fel benne még több örömöt. Hálaadó ima: Köszönöm Atyám, hogy az életem egy utazás. Nem fogok örökké bennragadni egy nehéz, erőt próbáló helyzetben – Te fogsz átvinni rajta. Segíts nekem felfedezni az örömöt a körülményeim ellenére is. Segíts nekem, hogy ma élvezni tudjam az életet!
Ámen!
Forrás: áhítatok.hu
Örömteli mindennapok-Az Úr az első
Ha Isten arcát keressük,akkor az Ő keze mindig nyitva lesz !
Egyet kérek az Úrtól, azért esedezem: hogy lakhassam az Úr házában életemnek minden idejében; hogy nézhessem az Úrnak szépségét és gyönyörködhessem az õ templomában. Zsolt.27,4
Egyet kérek az Úrtól, azért esedezem: hogy lakhassam az Úr házában életemnek minden idejében; hogy nézhessem az Úrnak szépségét és gyönyörködhessem az õ templomában. Zsolt.27,4
Gloria Copeland-Számíthat rád Isten?
Mondapedig az Úr: Kicsoda hát a hű és bölcs
sáfár, kit az úr gondviselővé tett az ő háza népén, hogy adja ki nékik
élelmüket a maga idejében? – Lukács 12: 42
Gyakran dicsérjük Istent a hűségéért. Hálásak vagyunk, amiért mindig számíthatunk Rá. De kevéssé vagyunk tudatában annak, hogy Neki is szüksége van a mi hűségünkre.
Ez így van. Istennek szüksége van olyan emberekre, akikre számíthat. Szüksége van hű és bölcs sáfárokra, akikre rábízhatja a háznépét. Ebben az utolsó órában szüksége van hűséges hívőkre a csapatában, hogy kinyilváníthassa magát a földön úgy, mint még soha.
”Ó, Gloria, Istennek nincs szüksége rám!”
De igen. A teremtés óta, amikor hatalmat adott az embernek a föld felett, mindig is szüksége volt olyan emberekre, akik együtt munkálkodnak Vele, és végrehajtják az akaratát itt a földön. Láthatjuk ezt végig a Szentírásban. Amikor Izrael gyermekei fogságban voltak Egyiptomban, és Isten ki akarta őket vezetni onnan, akkor ezt egy ember – Mózes – segítségével valósította meg. Mózes dolga volt, hogy kinyújtsa a kezét a földön, és megparancsolja, hogy Isten akarata végbemenjen.
Miért választotta Isten Mózest? Mert szüksége volt egy hűséges emberre, akinek van bátorsága az Ő szava alapján cselekedni. Szüksége volt egy olyan emberre, akire számíthat, és tudta, hogy Mózes ilyen.
A Zsoltárok 103: 7 így szól: „Megismertette az Ő útjait Mózessel; Izrael fiaival az Ő cselekedeteit.” Ha Mózes nem lett volna hűséges Isten útjainak megismerésében, Izrael gyermekei nem látták volna meg Isten cselekedeteit!
Istennek éppúgy szüksége van rád, mint Mózesre. Szüksége van arra, hogy hűséges légy, és éber a szellemi dolgok iránt. Szüksége van arra, hogy olyan légy, akiben megbízhat, aki megismeri az Ő Igéjét, és engedelmeskedik neki. Szüksége van arra, hogy olyan sáfár légy, aki kinyújtja a karját, mint Mózes, hogy jeleket és csodákat vigyen véghez az emberek előtt.
Hűséges leszel? Meg kell hoznod ezt a döntést. Senki nem tudja helyetted meghozni. Kötelezd el magadat most, hogy bölcs és hű sáfár leszel.
Mondd a szívedben és a száddal: „Istenem, számíthatsz rám!”
Igei olvasmány: Zsoltárok 105: 23-45
Gloria C.
Gyakran dicsérjük Istent a hűségéért. Hálásak vagyunk, amiért mindig számíthatunk Rá. De kevéssé vagyunk tudatában annak, hogy Neki is szüksége van a mi hűségünkre.
Ez így van. Istennek szüksége van olyan emberekre, akikre számíthat. Szüksége van hű és bölcs sáfárokra, akikre rábízhatja a háznépét. Ebben az utolsó órában szüksége van hűséges hívőkre a csapatában, hogy kinyilváníthassa magát a földön úgy, mint még soha.
”Ó, Gloria, Istennek nincs szüksége rám!”
De igen. A teremtés óta, amikor hatalmat adott az embernek a föld felett, mindig is szüksége volt olyan emberekre, akik együtt munkálkodnak Vele, és végrehajtják az akaratát itt a földön. Láthatjuk ezt végig a Szentírásban. Amikor Izrael gyermekei fogságban voltak Egyiptomban, és Isten ki akarta őket vezetni onnan, akkor ezt egy ember – Mózes – segítségével valósította meg. Mózes dolga volt, hogy kinyújtsa a kezét a földön, és megparancsolja, hogy Isten akarata végbemenjen.
Miért választotta Isten Mózest? Mert szüksége volt egy hűséges emberre, akinek van bátorsága az Ő szava alapján cselekedni. Szüksége volt egy olyan emberre, akire számíthat, és tudta, hogy Mózes ilyen.
A Zsoltárok 103: 7 így szól: „Megismertette az Ő útjait Mózessel; Izrael fiaival az Ő cselekedeteit.” Ha Mózes nem lett volna hűséges Isten útjainak megismerésében, Izrael gyermekei nem látták volna meg Isten cselekedeteit!
Istennek éppúgy szüksége van rád, mint Mózesre. Szüksége van arra, hogy hűséges légy, és éber a szellemi dolgok iránt. Szüksége van arra, hogy olyan légy, akiben megbízhat, aki megismeri az Ő Igéjét, és engedelmeskedik neki. Szüksége van arra, hogy olyan sáfár légy, aki kinyújtja a karját, mint Mózes, hogy jeleket és csodákat vigyen véghez az emberek előtt.
Hűséges leszel? Meg kell hoznod ezt a döntést. Senki nem tudja helyetted meghozni. Kötelezd el magadat most, hogy bölcs és hű sáfár leszel.
Mondd a szívedben és a száddal: „Istenem, számíthatsz rám!”
Igei olvasmány: Zsoltárok 105: 23-45
Gloria C.
Áhítat morzsák- SEREGEK URA! BOLDOG EMBER AZ, AKI BENNED BÍZIK– Zsoltárok 84:13
Vágyódik, sőt eleped a lelkem az Úr udvarai után, szívem és testem ujjong az élő Istennek.
Boldogok akik a te házadban laknak,szüntelen dicsérhetnek téged.
Boldog ember az, akinek te vagy erőssége és akinek a te ösvényeid vannak a szívében.
Seregek Ura! Boldog ember az, aki benned bízik.,, (Zsoltárok 84, részletek)
Egyik kedvenc zsoltárom a 84-dik, ami az Istennel való közösség utáni mélységesen mély és intenzív vágyakozást fejezi ki, hiszen sehol sem olyan jó lenni, mint az Úr házában, szíve közelségében, ahol átélhetjük a Mindenható szeretetét és áldásait. Isten jelenléte olyan többletet ad, olyan mélységesen feltölti érzelmi tankunkat, megelégíti lelkünket, élettel tölti meg szellemünket, újítja meg életünket napról napra, hogy aki az Úr közelségét átélte, ezentúl mindig csak az után vágyakozik.
Isten azonban nem csak a szeretet, hanem az erő is. Jelenlétében lehullanak a láncok, szétmállanak a kötelékek, minden felszabadul és életre kel a bensőnkben is. Ekkor pedig a hála és a dicséret visszatarthatatlanul szabadulnak fel a szívünk mélyéből, s szárnyra kelve repülnek fel a Mindenható trónja elé jó illatú áldozatként. Boldog ember az, akinek az Úr az erőssége, akinek az Úr ösvényei vannak a szívében. De vajon mit jelent ez? Akinek az életét Isten Igéjének a fénye világítja be, s szívének ösvényei nem bűnös ösvények, utak, hanem az élet ösvényei, az az Úr előtti világosságban jár majd. Ezek az ösvények pedig örök életre vezetnek, sima, megbotlás nélküli utak, melyek, ha szívünkben lakoznak, életünk igazán boldoggá teszik, mert az Úr vezet napról napra bennünket.
Boldog ember az, aki a Seregek Urában bízik. Az élet tele van kérdőjelekkel, félelmekkel, szorongásokkal, nehézségekkel, megpróbáltatásokkal, érthetetlen vagy értelmezhetetlen eseményekkel, betegségekkel, váratlan fordulatokkal és bizonytalanságokkal. Ha nincs kiben bíznunk, nincs erős hitünk Megváltónkban, akkor előbb-utóbb e körülmények maguk alá gyűrnek bennünket. Munkahelyünk elvesztésétől és az anyagi bizonytalanságtól való félelmünkben például olyat teszünk, amit mi magunk sem igazán szeretnénk, és viselkedésünket Isten Igéjével sem tudjuk összeegyeztetni. Mindezt azért, mert félünk. Máskor egy-egy fenyegető betegség olyannyira megijeszt bennünket, hogy még meglévő hitünk is elpárolog, s vagy a homokba dugjuk fejünket, vagy Istenről és az Ő gyógyító hatalmáról elfeledkezve rohanvást futunk segítségért az orvosokhoz. Máskor egy-egy kapcsolatban csak félelmeink miatt maradunk, vagy viselkedünk egy bizonyos módon, nehogy elveszítsük azt, akit szeretünk, nehogy ebben a világban egyedül maradjunk.
A felsorolást vég nélkül lehetne folytatni, hol hoz az ember olyan döntéseket mindennapjaiban, ami nem Isten bizalmában gyökerezik.
Az Ige azt írja, boldog ember az, aki a Seregek Urában bízik. Miért? Azért, mert méltósággal élheti az életét, alázatban, mégis körülményei közt felemelt fővel járva, hiszen tudhatja, erőssége kiben rejlik, kihez folyamodhat segítségért. Így nem kell senkinek kiszolgáltatva élnie az életét, legyen az a főnöke, egy bank, az orvosok, a férje, felesége, barátja, testvére, vagy bárki. Az Istenbe vetett bizalom méltósággal tölti be életünk, hiszen mindig szabadok vagyunk arra, hogy Isten Igéje alapján a lehető legjobb döntést hozzuk meg körülményeink között, amivel az Urat is megdicsőíthetjük. E szabadság érzése pedig boldogsággal tölti el lelkünk. A méltóság az isteni természet megnyilvánulása bennünk, hiszen az Úr méltósággal együtt teremtette az embert, s Ő mindig ennek megfelelően bánik velünk. Amikor valaki átéli a méltóság érzését az Úrral való közösségben, Istenbe vetett bizalma jeleként, valóban mélységesen elárasztja a boldogság és szabadság érzése, hiszen lelkiismeretünket megnyomorítani próbáló megalkuvások nélkül járni-kelni e világban felbecsülhetetlen értékű kincs. Halleluja!
Mily kedvesek a te hajlékaid, Seregek Ura!
Vágyódik, sőt eleped a lelkem az Úr udvarai után,
szívem és testem ujjong az élő Istennek.
Boldogok akik a te házadban laknak,
Seregek Ura! Boldog ember az, aki benned bízik.,, (Zsoltárok 84, részletek)
Egyik kedvenc zsoltárom a 84-dik, ami az Istennel való közösség utáni mélységesen mély és intenzív vágyakozást fejezi ki, hiszen sehol sem olyan jó lenni, mint az Úr házában, szíve közelségében, ahol átélhetjük a Mindenható szeretetét és áldásait. Isten jelenléte olyan többletet ad, olyan mélységesen feltölti érzelmi tankunkat, megelégíti lelkünket, élettel tölti meg szellemünket, újítja meg életünket napról napra, hogy aki az Úr közelségét átélte, ezentúl mindig csak az után vágyakozik.
Isten azonban nem csak a szeretet, hanem az erő is. Jelenlétében lehullanak a láncok, szétmállanak a kötelékek, minden felszabadul és életre kel a bensőnkben is. Ekkor pedig a hála és a dicséret visszatarthatatlanul szabadulnak fel a szívünk mélyéből, s szárnyra kelve repülnek fel a Mindenható trónja elé jó illatú áldozatként. Boldog ember az, akinek az Úr az erőssége, akinek az Úr ösvényei vannak a szívében. De vajon mit jelent ez? Akinek az életét Isten Igéjének a fénye világítja be, s szívének ösvényei nem bűnös ösvények, utak, hanem az élet ösvényei, az az Úr előtti világosságban jár majd. Ezek az ösvények pedig örök életre vezetnek, sima, megbotlás nélküli utak, melyek, ha szívünkben lakoznak, életünk igazán boldoggá teszik, mert az Úr vezet napról napra bennünket.
Boldog ember az, aki a Seregek Urában bízik. Az élet tele van kérdőjelekkel, félelmekkel, szorongásokkal, nehézségekkel, megpróbáltatásokkal, érthetetlen vagy értelmezhetetlen eseményekkel, betegségekkel, váratlan fordulatokkal és bizonytalanságokkal. Ha nincs kiben bíznunk, nincs erős hitünk Megváltónkban, akkor előbb-utóbb e körülmények maguk alá gyűrnek bennünket. Munkahelyünk elvesztésétől és az anyagi bizonytalanságtól való félelmünkben például olyat teszünk, amit mi magunk sem igazán szeretnénk, és viselkedésünket Isten Igéjével sem tudjuk összeegyeztetni. Mindezt azért, mert félünk. Máskor egy-egy fenyegető betegség olyannyira megijeszt bennünket, hogy még meglévő hitünk is elpárolog, s vagy a homokba dugjuk fejünket, vagy Istenről és az Ő gyógyító hatalmáról elfeledkezve rohanvást futunk segítségért az orvosokhoz. Máskor egy-egy kapcsolatban csak félelmeink miatt maradunk, vagy viselkedünk egy bizonyos módon, nehogy elveszítsük azt, akit szeretünk, nehogy ebben a világban egyedül maradjunk.
A felsorolást vég nélkül lehetne folytatni, hol hoz az ember olyan döntéseket mindennapjaiban, ami nem Isten bizalmában gyökerezik.
Az Ige azt írja, boldog ember az, aki a Seregek Urában bízik. Miért? Azért, mert méltósággal élheti az életét, alázatban, mégis körülményei közt felemelt fővel járva, hiszen tudhatja, erőssége kiben rejlik, kihez folyamodhat segítségért. Így nem kell senkinek kiszolgáltatva élnie az életét, legyen az a főnöke, egy bank, az orvosok, a férje, felesége, barátja, testvére, vagy bárki. Az Istenbe vetett bizalom méltósággal tölti be életünk, hiszen mindig szabadok vagyunk arra, hogy Isten Igéje alapján a lehető legjobb döntést hozzuk meg körülményeink között, amivel az Urat is megdicsőíthetjük. E szabadság érzése pedig boldogsággal tölti el lelkünk. A méltóság az isteni természet megnyilvánulása bennünk, hiszen az Úr méltósággal együtt teremtette az embert, s Ő mindig ennek megfelelően bánik velünk. Amikor valaki átéli a méltóság érzését az Úrral való közösségben, Istenbe vetett bizalma jeleként, valóban mélységesen elárasztja a boldogság és szabadság érzése, hiszen lelkiismeretünket megnyomorítani próbáló megalkuvások nélkül járni-kelni e világban felbecsülhetetlen értékű kincs. Halleluja!
Mily kedvesek a te hajlékaid, Seregek Ura!
Vágyódik, sőt eleped a lelkem az Úr udvarai után,
szívem és testem ujjong az élő Istennek.
Boldogok akik a te házadban laknak,
szüntelen dicsérhetnek téged.
Boldog ember az, akinek te vagy erőssége,
és akinek a te ösvényeid vannak a szívében.
Seregek Ura! Boldog ember az, aki benned bízik.
(Zsoltárok 84, részletek)
BARTHA BORBÁLA Magyarországon élő, keresztény író és szolgálattevő, az Istennel való mély, bensőséges kapcsolatról és annak gyakorlati megvalósításáról jelentek meg művei
(„A kimondhatatlan ajándék”; „Meghitt kapcsolatban az Atyával János evangéliuma alapján”).
Boldog ember az, akinek te vagy erőssége,
és akinek a te ösvényeid vannak a szívében.
Seregek Ura! Boldog ember az, aki benned bízik.
(Zsoltárok 84, részletek)
BARTHA BORBÁLA Magyarországon élő, keresztény író és szolgálattevő, az Istennel való mély, bensőséges kapcsolatról és annak gyakorlati megvalósításáról jelentek meg művei
(„A kimondhatatlan ajándék”; „Meghitt kapcsolatban az Atyával János evangéliuma alapján”).
A legfontosabb város Irakban: a világ fővárosa?
Chuck Missler tíz évvel ezelőtti írását fordítom le és teszem közzé
most.
A 2004-es cikkben még az akkori világpolitikai helyzetre utaló információk olvashatók, de talán éppen ezért lesz érdekfeszítő most olvasni ezt, amikor további érdekes fejleményekről tudunk abban a térségben is.
A 2004-es cikkben még az akkori világpolitikai helyzetre utaló információk olvashatók, de talán éppen ezért lesz érdekfeszítő most olvasni ezt, amikor további érdekes fejleményekről tudunk abban a térségben is.
Néhány akkori világpolitikai kérdés már nem jelent
újdonságot, illetve azóta láttuk már néhány újabb dolog kibontakozását
is, ami meg is erősíti a szerző felvetéseit, mindemellett nagyon
hasznos, hogy Chuck Missler tapasztalt szemeivel láthatjuk a Biblia
előrejelzéseit, az eddig megszokott teológiai magyarázatoktól
függetlenül is, hogy amikor beteljesülnek, akkor nyugodtak lehessünk
felőle: a mi Istenünk az ellenőrzése alatt tartja a világ eseményeit.
A cikk a Koinonia House weboldalán jelent meg 2004-ben.
Országh György
- - - - -
A legfontosabb város Irakban:
A világ fővárosa?
Írta: Chuck Missler
Nem Bagdad a legfontosabb város Irakban, és ezt a bizonyos várost a 10
órási hírekben sem szokták emlegetni. A Biblia viszont több, mint 300
alkalommal említi (sőt, még az Úr Jézus Krisztus családfájában is
olvasunk róla, háromszor is). Ez a város, természetesen, a legendás
Babilon.
Az első világdiktátor, Nimród volt a város megalapítója, és meglehet,
hogy ez lesz a fővárosa az utolsó világdiktátornak is, akit általában
úgy emlegetünk, hogy az Antikrisztus! Mindez pedig lehetséges, hogy a
közeljövő horizontján fog megjelenni.
Téves információk
Ne vezessen félre senkit az, hogy Babilon Bukását, ami a történelem során megvalósult, össze szokták keverni Babilon Pusztulásával, a Biblia által megprófétált eseménnyel.
Számos bibliai kézikönyv, lexikon és kommentár kelti azt a benyomást az
olvasóiban, hogy Babilon Kr.e. 539-ben "elpusztult". Pedig érdemes
figyelembe venni, hogy amikor Nagy Círus elfoglalta Babilont, akkor ezt csata nélkül
tudta kivitelezni. Ezt a hőstettet magasztalja Círus híres tekercse,
ami Londonban, a British Museum kiállított tárgyai között látható (lásd a
fényképet).
Babilon a Perzsa Birodalom másodlagos fővárosaként funkcionált két
évszázadon át, amíg Nagy Sándor Kr.e. 325-ben le nem győzte a perzsákat.
Ő a saját fővárosává tette, és ott is halt meg.
Ezután négy hadvezére felosztotta a birodalmat, ebből adódóan, az
évszázadok teltével, Babilon fokozatosan elsorvadt. Amikor viszont
Robert Koldewey, egy német archeológus a 19. század vége felé feltárta,
helyi lakosokat is foglalkoztatott a munkája során.
Babilon sorsa
Ézsaiás és Jeremiás próféta is két-két fejezetet szánt a legendás
városra váró drasztikus pusztulás leírására. Ennek a végső letarolásnak
az lesz a következménye, hogy lakhatatlanná válik; még az építőanyagokat
sem fogják újra felhasználni. Ez nyilvánvalóan egyszer sem történt még
meg a történelem során. A város újjáépítését Szaddám Huszein kezdte meg,
és láthatóan továbbra is az a sors vár rá, hogy újra felemelkedjen a
világ színpadán, és az Ézsaiás és Jeremiás által részletesen leírt
pusztulás érje majd.
Ezt a nézőpontot azonban tovább bonyolítják a Jelenések könyvében
olvasható részletes információk. Ezek az igeszakaszok már önmagukban is
rengeteg könyv és fantáziadús feltételezés megszületéséhez adtak
inspirációt, a János által Patmosz szigetén feljegyzett látomásban rejlő
lehetséges allegóriák és metaforák kapcsán. Igencsak fel tudja nyitni
az ember szemét, ha egy ültő helyében elolvassa a témával foglalkozó hat
fő bibliai fejezetet, amelyek az Ézsaiás 13-14, a Jeremiás 50-51 és a
Jelenések 17-18.
Egyértelmű, hogy Babilon, az Eufrátesz folyó partján található
városként, a sorsának a csúcspontja előtt áll. Az Ó- és Újszövetségben
leírt pusztulás még soha nem történt meg, és ha komolyan vesszük a
Bibliát, akkor tudhatjuk, hogy Babilon sorsa az, hogy újra hatalomra
emelkedjen, hogy megkapja az ítéletét, amelyet Ézsaiás, Jeremiás és
János apostol írt le.
Azzal is tisztában kell lennünk, hogy az egymást követő birodalmak alatt
a Babilonban elindult "misztérium vallások" a későbbiekben átkerültek a
további világvárosokba: Pergámoszba a perzsa uralom alatt, később pedig
Rómába, ahol ezek szolgáltak alapul minden pogány dolognak, ami Rómát
valaha jellemezte (és most is jellemzi).
Természetesen, amikor a kereszténység lett a Római Birodalom hivatalos
vallása, II. Theodosius idején, aki Constantinus után a második
uralkodóként követte (Kr.u. 378-398), ezek a bálványimádó kelepcék új
külsőt öltöttek, "keresztény" csomagolásban.
Sok ilyen hagyomány ma is jól látható a Római Katolikus Egyház
gyakorlatában, de kifinomultabb formában sok más felekezetnél is.
Ezeknek a gyakorlatoknak talán a legjelentősebb tanulmánya Dave Hunt A fenevadon ülő asszony című
könyve, ami mérföldkőnek számít ebben a témában, és korszerű
változatban reagál Alexander Hislop klasszikus művére, ami 1916-ban
került kiadásra, A két Babilon címmel.
Vajon szó szerint kell vennünk a "Babilonra" utaló hivatkozásokat, mint
az Eufrátesz partján található tényleges városra, vagy metaforikusan,
ami magában foglalja a Vatikánt is, és a végső hitehagyó ("ökumenikus")
világegyházat is? Ennek a vitának mindkét oldalát kiváló tudósok
képviselik. Nagyon lehetséges, hogy mind a kettő szemlélet igaz.
Visszatérés a kezdetekhez?
Úgy tűnik, vannak erre az ellentmondásos dologra utaló jelzések Zakariás
rejtélyes látomásában, amelyben egy asszonyt látott, akit
"istentelenség" néven nevez, és egy mérőedényben volt lepecsételve egy
darab ónnal, hogy abban legyen átszállítva máshová:
... És felemelém szemeimet, és látám, hogy ímé, két asszony jöve elő,
és szél vala szárnyaikban, és szárnyaik olyanok, mint az eszterágnak
szárnyai, és felemelék a mérőedényt a föld és az ég közé. És mondám az
angyalnak, aki beszél vala velem: Hová viszik ezek a mérőedényt? És
mondá nékem: Hogy házat építsenek annak a Sineár földjén, és
odaerősítsék, és ott hagyják azt a maga helyén.
Zakariás 5:5-11
(Ne feledjük, ez egy zsidó kontextusban született látomás: az "eszterág
(azaz gólya) szárnyai" valami baljós dologra utalnak, ugyanis a gólya tisztátalan madár volt.)
Úgy látszik, hogy az "istentelenség" néven nevezett asszonyt (aki
valószínűleg ugyanaz, mint a Jelenések 17-ben szereplő "paráznák
anyja"), átszállítják oda, ahol az egész elkezdődött: Sineár síkságára,
ami Babilonnak és a misztikus, okkult vallásának az eredeti helye. Úgy
tűnik, azért helyezik át oda, hogy újra hatalomra emelkedjen, és Isten
végső ítéletében részesüljön.
Intelligens bombák?
Egyébként Jeremiás mellékesen megemlít egy olyan részletet, ami valamilyen technológiára utaló információnak tűnik:
Mert én nagy népek tömegét indítom és hozom Babilon ellen észak
földjéről. Felsorakoznak ellene, és úgy foglalják el. Nyilaik olyanok,
mint a győztes vitéz, aki nem tér vissza eredménytelenül.
Jeremiás 50:9
A "nyíl" héber szava jelenthet dárdát, nyílvesszőt, vagy lándzsát,
illetve "bármilyen lövedéket, amit harci gépről lőnek ki". A
Septuagintában szereplő görög szó pedig bármilyen eldobható dolgot
jelenthet: olyan lövedéket, mint például egy nyílvessző, vagy egy
lándzsa. Figyeljük meg, hogy az a mellékmondat, hogy "mint a győztes
vitéz", a nyilakról szól, és nem a nyilakat kilövő személyekről.
[Az angol Bibliafordítás szerint "mighty expert man", ami kb. azt
jelenti, hogy "ügyes vitéz" - a fordító megj.] A kulcsfontosságú
héber szó jelentése pedig: megfontolt, bölcs, körültekintő, éleslátású
és jó felfogású. Maga a nyílvessző rendelkezik intelligenciával! Ezt
hangsúlyozza a záró tagmondat is: "nem tér vissza eredménytelenül". Nem megy mellé soha!
Olyan, mintha intelligens fegyverről lenne szó: egy távvezérelt
rakétáról, vagy intelligens bombáról. És mindezt több, mint kétezer
évvel ezelőtt írták le.
Miért pont Babilon?
Tanulságos lesz megfigyelni, ahogy a jövőben megtörténik a szerény
újjáépítése. Az iraki siíták agitálják egymást, hogy foglalják el
Babilont fővárosuknak - a zsidó Jeruzsálem ellentéteként.
A barátom, Tim LaHaye jelezte azt, hogy már arról is beszélnek az
ENSZ-ben, hogy Babilonba költöznének. Ez első hangzásra irreálisnak
tűnhet, de láthatóan az ENSZ több okból is nagyon szeretne elköltözni
New Yorkból: már régóta várat magára a bővítés, ami egyelőre nem
lehetséges a helyszűke miatt; valamint a helyi belpolitikai helyzet
hatása alól is szeretnének kikerülni. De hová menjenek? Számos felvetés
van, amelyeket ebben a rövid áttekintésben túl nehéz lenne kielemezni a
dolgok bonyolult politikai jellege miatt.
Azt is érdemes figyelembe venni, hogy olyan asszír közösségek
vannak szétszórtan világszerte, amelyek 2400 éve nem rendelkeznek saját
hazával! Vannak, akik lelkendezve fogadják az Irakban küszöbön álló
változásokat, amelyeket a lehetséges további változások előjeleinek
tekintenek.
Ne feledjük, hogy számos igeszakasz utal rá, hogy az Antikrisztus,
bizonyos értelemben, asszír lesz. Ez egy jó lehetőség most arra, hogy
félretegyük a korábbi feltételezéseinket és előítéleteinket, és gondosan
újra áttanulmányozzuk az összes prófétai igeszakaszt, ami a végidőkkel
kapcsolatos. (Az igazság egyetlen akadálya az az előfeltételezés, hogy mi már jól tudjuk az igazságot.)
Egy másik útjelző tábla: Törökország
A múlt hónapban csatlakozott tíz új ország ahhoz a tizenöthöz, amely
eddig alkotta az Európai Uniót. Így már huszonöten vannak, és ezáltal a
lakosságuk 60%-kal nagyobb, mint az Egyesült Államoké, a közös
gazdaságuk pedig - jelenleg - 20%-kal nagyobb. 2007-ben Románia és
Bulgária belépése is esedékes lesz.
Van még egy ország, amelyik nagyon komolyan gondolja a csatlakozást, de
továbbra is problémásnak tűnik a tagsága: Törökország. Törökország az
utóbbi 80 év során megváltoztatta a törvényeit, az ábécéjét, a naptárát,
stb., mindezt azzal a szilárd elhatározással, hogy elfogadtatja magát
"a Nyugattal". Azóta az ENSZ, az IMF, az OECD és a NATO tagjai között is
ott van már, valamint a korábbi Európai Közösséggel is kötött társulási
szerződést, a későbbi teljes tagság szándékával.
Több, mint egy évtizedes halogatás után azonban úgy tűnik, nem szívesen
látják őket. Az Európai Unióba való belépésük heves vitákat szül,
különösen a hatalom privát szféráiban.
Mindez valószínűleg ez év végén fog a tetőpontjára érni. Vagy megkapják a
tagságot, vagy azzal a valósággal kell szembesülniük, hogy a jövőjük
inkább kelet felé néz, mint nyugat felé - az iszlám Közel-Kelet felé, a
Nyugattal közös jövő helyett.
Vagyunk néhányan, akik azt feltételezzük, hogy az EU-ba való belépésük
megtagadása, és az iszlám vallású kelet iránti elköteleződésük
jelentheti majd azt, hogy minden készen áll a "Magóg invázióhoz", amit
az Ezékiel 38 és 39 ír le részletesen. Az Ezékiel könyvében szereplő
összes többi szövetséges már helyzetben lenne, Mések és Tubál
kivételével, amelyek Anatólia kiemelkedő jelentőségű városai voltak.
Anatólia területe a mai Törökország keleti kétharmadát fedte le (lásd a
térképet). (Néhány tudós számára aggasztó gondolat egy lehetséges
ballisztikus rakéta párbaj, amire az Ezékiel 39:6 tesz utalást.)
Másfelől viszont, ha az Európai Unió mégis felveszi Törökországot a
tagjai sorába, akkor valószínűleg hosszabb távú kilátásokkal kell
számolni: az esetleges további bővítések végső soron további keleti
szomszédokat is magukba foglalhatnak: Szíriát, vagy Irakot. Európa
kétségbeesett közel-keleti olajfüggősége olyan gyakorlati
megfontolásokat jelent, amelyek stratégiai szerepet játszanának ezekben a
döntéshelyzetekben. Ezáltal a korábbi Római Birodalom egykori
határaival is összhangba kerülnének, és ez már komoly okot szolgáltatna
arra, hogy egy pillanatra megálljunk, és tudományos kutatói
következtetéseket vonjunk le belőle.
Továbbá, az ENSZ irányítására, vagy túlszárnyalására irányuló tudatos
stratégia kétségtelenül az EU politikai napirendi pontjai mögött álló
dinamikák egyike.
[...]
A mostani idő egyértelműen kulcsfontosságú mindannyiunk számára, hogy
mélyre ássunk, és megcsináljuk a bibliai "házi feladatunkat". Fontos,
hogy felülvizsgáljuk és tanulmányozzuk ezeket a kérdéseket, amelyeknek
hatással kell lenniük a személyes értékrendünkre is. Itt az ideje, hogy
komolyan vegyük Istent, és meg tudjuk határozni, hogy az előttünk álló
napokban mi az Ő terve velünk, a személyes életünkben és a hivatásunkban
is. A Nagy Kalandunk tovább folytatódik!
Fordítás: Országh György
Forrás: Koinonia House
URL: http://www.khouse.org/articles/2004/523/
Prófétai Áhítatok-05.05.
APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:
Vigyázz, nehogy korlátozott információk alapján legyenek
feltételezéseid! Ezek a feltételezések olyan ösvényen fognak elvezetni
téged, aminek kétséges a kimenetele. Végső soron vissza kell követned
majd a lépéseidet, hogy visszakerülj a stabil talajra. Ugyanakkor az is
nehézséget fog okozni, hogy felismerd a különbséget az igaz és a hamis
között. Ha ezen a bizonytalan, árnyékos helyen találod magad, akkor újra
kapcsolódj fel és járj a Szellemben, mondja az Úr. 1 János 4:6 Mi az
Istentől valók vagyunk; aki ismeri az Istent, hallgat minket; aki nem
az Istentől való, nem hallgat minket: erről ismerjük meg az igazság
szellemét és a tévelygés szellemét.
Prófétai Napló - Országh György
Prófétai Napló - Országh György
Napi Gondolatok- Levél az Esthajnalcsillagról
"Én, Jézus, küldtem el angyalomat, hogy ezekről bizonyságot tegyen nektek a gyülekezetek előtt. Én vagyok Dávid gyökere és új hajtása, a fényes hajnalcsillag."
Jelenések könyve 22:16
Gyerekkorom egyik
kedves filmje volt az E.T., melyben kissé fura kinézetű, de aranyos, világító
ujjú földönkívüli lény lép kapcsolatba egy család gyerekeivel. Talán ez volt az
első próbálkozás a filmtörténetben (1982), amikor a rendező – Steven Spielberg
– barátságos formában próbálta bemutatni a „marslakókat”. Előtte és azóta is
félelemmel vegyes kíváncsiság övezi a legtöbb e témával foglalkozó regényt és
filmet. Ezek a kitalált történetek azt mutatják, az emberek választ akarnak
kapni arra a kérdésre, hogy létezik-e a Föld nevű bolygón kívül is élet? Ha
igen, akkor kik azok, mit akarnak? És lehetséges-e velük a kapcsolatfelvétel?
Nos, ha eddig nem
hallottatok erről, had áruljam el nektek, hogy a Vénusz nevű bolygóról – melyet
népiesen Esthajnalcsillagnak is neveznek – mintegy 2000 éve folyamatosan
érkeznek üzenetek egy földönkívüli lénytől. A titokzatos információk
dekódolására hiába próbálkoznánk a legmodernebb technikai eszközökkel, mert
csak egy igen ősi speciális műszerrel lehetséges. Ez a műszer az emberi szív. A
dekódolt üzenet pedig az, hogy ez a földönkívüli lény 2000 éve itt járt a
földön. Nem félelmet keltő űrlény, hanem emberi formában, hogy megismerje,
megértse a földi lények életét. Együtt érzett velük, szerette őket, sőt életét
is föláldozta az emberekért. A halál azonban nem tudta fogva tartani, így
föltámadt, majd visszarepült az űrbe. Az érdekes üzenet még egy ígéretet is
tartalmaz, miszerint ez a titokzatos földönkívüli lény újból el fog jönni, hogy
magához vegye mindazokat, akik képesek dekódolni üzenetét.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)