Az újbor új tömlőbe való
Márk Evangyélioma 1. rész 27.
,,💞És mindnyájan elálmélkodának, annyira, hogy egymás között kérdezgeték, mondván:
,,💞És mindnyájan elálmélkodának, annyira, hogy egymás között kérdezgeték, mondván:
Mi ez? Micsoda új tudomány ez, hogy hatalommal parancsol a tisztátalan lelkeknek is, és engedelmeskednek néki?,,
Lukács Evangyélioma 5. rész 37
,,💞És senki sem tölti az új bort ó tömlőkbe; mert különben az új bor megszakasztja a tömlőket, és a bor kiömöl, és a tömlők is elvesznek.,,
- Reggeli elmélkedés egy kiválasztott szentírási rész alapján - Szerkesztő: Kertész Marika -
💥🕊️NAPI EVANGÉLIUM🕊️💥
,,Keresztelő János tanítványai egyszer Jézushoz járultak, és megkérdezték tőle:
„Miért van az, hogy mi és a farizeusok gyakran böjtölünk, a te tanítványaid viszont nem tartanak böjtöt?”
Jézus így felelt nekik: „Vajon szomorkodhat-e a násznép, amíg velük van a vőlegény?
Eljönnek a napok, amikor elviszik tőlük a vőlegényt, akkor majd böjtölnek.
Senki sem tesz régi ruhára új szövetből foltot, mert az új szövet kiszakítja a régit, és a szakadás még nagyobb lesz. Új bort sem töltenek régi tömlőkbe: mert így kiszakadnak a tömlők, a bor kiömlik, és a tömlők is tönkremennek.
Az új bor új tömlőkbe való; akkor mindkettő megmarad.” Mt 9,14-17
Elmélkedés:
A Jézust megelőző időkben és az ő korában is a zsidó vallásosság egyik meghatározó eleme a böjtölés volt, amelyet a legszigorúbban a farizeusok és tanítványaik tartottak meg, és igyekeztek mindenkivel megtartatni. A mai evangélium szerint Keresztelő János tanítványai, akik maguk is megtartották a böjtöt, azt kérik számon Jézustól, hogy az ő tanítványai miért nem böjtölnek.
Elmélkedés:
A Jézust megelőző időkben és az ő korában is a zsidó vallásosság egyik meghatározó eleme a böjtölés volt, amelyet a legszigorúbban a farizeusok és tanítványaik tartottak meg, és igyekeztek mindenkivel megtartatni. A mai evangélium szerint Keresztelő János tanítványai, akik maguk is megtartották a böjtöt, azt kérik számon Jézustól, hogy az ő tanítványai miért nem böjtölnek.
Válaszában ő nem helyteleníti a böjtölést, mint vallásos cselekedetet, hanem kijelenti, hogy most nincs itt a böjtölés ideje. Szavait két példával világítja meg: régi ruhára inkább érdemes régi szövetből foltot varrni, mintsem újból, az új bort pedig érdemes új tömlőbe önteni, mintsem elhasználódott régibe.
E példák arra utalnak, hogy Jézus megjelenésével a vallásosság új ideje érkezett el.
E példák arra utalnak, hogy Jézus megjelenésével a vallásosság új ideje érkezett el.
Ideje mindenkinek megújulni vallásos gondolkodásában és cselekedeteiben.
Ne értsük félre az Úr szavait!
Nem azt mondja, hogy mindaz, ami a korábbi időkben jellemezte a vallásosságot, például a böjtölés, az helytelen és elhagyandó, hanem a szüntelen megújulást javasolja. Töltsük meg új tartalommal vallási életünket!
A megszokottság könnyen kényelmessé tehet minket, s nem gondolunk arra, hogy Isten azt várja tőlünk, hogy folytonosan növekedjünk a hitben és legyünk leleményesek a jócselekedetekben.
Imádkozzunk rendszeresen a lelki megújulásért!
© Horváth István Sándor
Imádság:
Drága Jézus! Segíts, hogy fényed hordozói lehessünk, bármerre visz utunk!
© Horváth István Sándor
Imádság:
Drága Jézus! Segíts, hogy fényed hordozói lehessünk, bármerre visz utunk!
Töltsd el szívünket életadó Lelkeddel, itass át és végy birtokba minket oly teljességgel, hogy életünk már csak a Te kisugárzásod legyen! Ragyogj át rajtunk, és úgy élj bennünk, hogy mindenki, akivel találkozunk, a te jelenlétedet érezze meg általunk.
Többé már ne minket lássanak, hanem egyedül téged, Jézus.
Maradj velünk, s akkor úgy ragyoghatunk, ahogyan te ragyogsz, s világossággá válhatunk mások számára is!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése