2016. május 5., csütörtök

Prófétálás 3. rész

Prófétálás az újszövetségben



Az újszövetség 4 új (és jobb) ígéreten nyugszik:
1. Isten a törvényét a szívünkbe és az elménkbe írja.
2. Isten az életünkbe lép és a népévé tesz, vagyis nem azon van a hangsúly, hogy mi mit teszünk, hanem azon, hogy Isten mit tesz – ez egyúttal kizár mindenféle dicsekvést is.
3. Mindenkinek a hite személyes kijelentésen nyugszik, nem más ismeretén.
4. Isten megbocsátja a bűneinket, és ha vétkezünk, akkor sem ez alapján viszonyul hozzánk (Jer 31,31- v.ö. Héb 8).
Az Isten törvényének a bensőnkbe helyezése, Isten bennünk való munkálkodása, a személyes kijelentés, a bűnbocsánat mind a Szent Szellem munkájának eredménye bennünk. A Szellem örök lakozást vesz a testünkben és egyesül a szellemünkkel. Ott tesz bizonyságot a fiúságunkról, tanít és nevel, megerősít az igazságban, bátorít, tanácsol, vezet, és legfőképpen közvetíti Isten szeretetét. Joel - pünkösdkor beteljesedett - ígérete szerint minden ember számára elérhetővé válik a Szellemnek ez a munkája, sőt Pál arról tesz bizonyságot, hogy az nem is nevezhető hívőnek, akiben nincs Krisztus Szelleme (Róma 8,9). Így teljesedik be, hogy „ti vagytok a prőféták fiai”, ahol a fiú tanítványt, örököst jelöl. Ez kettős örökség. Egyrészt bennünk teljesedtek be az ígéretek, amelyeket az ószövetségi próféták szóltak, másrészt ugyanúgy Krisztus Szelleme működik és szól bennünk, ahogyan a prófétákban:
„Ezt az üdvösséget keresték és kutatták a próféták, akik a nektek szánt kegyelemről prófétáltak, kutatva, hogy melyik vagy milyen időről tett kijelentést a Krisztus bennük levő Szelleme, amikor előre bizonyságot tett a Krisztusra váró szenvedésekről, és az ezeket követő dicsőségről. Ők azt a kijelentést kapták, hogy nem maguknak, hanem nektek szolgálnak azokkal, amikről most az evangélium hirdetői prédikálnak nektek a mennyből küldött Szentlélek által, és amikbe angyalok vágyakoznak beletekinteni.” (1Pé 1,10-11)
Aki tehát hitre jutott a Jézus Krisztusról szóló Evangéliumban, újjászületett, az Krisztus Szellemétől született újjá, Istent és Isten törvényét belül ismerte meg, és nem egy kívülről ráerőltetett szabálygyűjteményt követ félelemből, amellyel egyébként belül nem egyezik. Egy élő hitű keresztény egyúttal próféta is, nem is lehet más. A prófétaság szelleme ugyanis Krisztusról tesz bizonyságot (Jel 19,10), és senki sem tehet hiteles bizonyságot Krisztusról csak a Szentlélek által (1Kor12,3). Ez a Szellemtől születés lényege és következménye. Ha pedig a Szellemtől születtünk – mondja Pál -, akkor Szellem szerint kell járnunk. (Galata 5,25). Tehát az újszövetségben Isten egész népe prófétákból áll, nincs olyan, hogy valaki újjászületett, de nem próféta. Az eklézsia - ebben az értelemben - nem különül el prófétákra és nem prófétákra. De ahogyan egy családban is vannak kiskorúak, éretlenek és érettek, ugyanígy van különbség abban, hogy ki hogyan és milyen szinten prófétál. A Szellemben járást tanulni kell, és a Szellemben járás nem csak a beszédben nyilvánul meg, hanem a szolgálat, az erény, a jellem, a kapcsolatok területein is.
A prófétálás azonban kifejezetten a szólással, a beszéddel kapcsolatos. Isten ugyanis mindent a szavával teremt, az Isten képére és hasonlatosságára alkotott ember beszédének is nagy jelentősége és hatása van. (Jakab 3) Ahogyan Isten az ószövetségben az emberein, a prófétákon keresztül szólt, ma ugyanúgy a bennünk lakó Fiún keresztül szól. Mi vagyunk Jézus Krisztus „magyar hangja”, a mi szívünket, tüdőnket, hangszalagjainkat , nyelvünket és ajkainkat használja az Úr arra, hogy kibocsássa az Életet jelentő szavakat. Mi lettünk az élet fája, és szavaink annak gyümölcse, amely életet ad mindenkinek, aki eszik belőle. (Vagyis a belsejébe kerül, eléri a szívét.).
A nehézség azonban kettős.
Egyrészt: az emberek beszélnek össze-vissza mindenfélét és ez alól a hívők sem kivételek. Hogyan lehet ebből kihámozni, hogy mikor nyilvánul meg a prófétálás és mikor csupán emberi a szó vagy éppen ördögi, magát a világosság angyalának álcázva?
Másrészt: még ha őszinte és tiszta is a szándék, másképpen beszélnek a kiskorúak (gyermekek) és az érettek (felnőttek), ráadásul az ismeret és a prófétálás is csak „töredékes”, rész szerinti lehet.
Hogyan igazodjunk el ebben a bábeli zűrzavarban? Hogyan őrizzük meg magunkat attól a szélsőségtől, hogy tiltsuk a prófétálást vagy prófétának álcázott szélhámosok (kiskorúak) hálójába kerüljünk?
A helyzet zavaros, de nem reménytelen. Kezdjük az egyszerűbbel, a szólásban való érettség különböző szintjeivel. (folyt. köv.)

Görbicz Tamás-

Zsoltárok 119,1-4

“Boldogok, akiknek az útja tökéletes, akik az Úr törvénye szerint élnek. Boldogok, akik megfogadják intelmeit, teljes szívvel keresik Őt, nem követtek el álnokságot, hanem az Ő útjain jártak. Te megparancsoltad, hogy utasításaidat pontosan megtartsák.”



Isten útján járni ó, mily áldott dolog!
Ebben az esetben a boldogság, mint kifejezés, Isten áldásában való elmerülést jelent. Milyen fontos is az Élő Isten áldásában és áldásával élni szüntelen. Ez az, amit háromszor is hangsúlyoz a zsoltár írója. Aki Isten útján jár, annak az útja áldott, de ez nem azt jelenti, hogy nem lehet rossz napja, annak akinek a hite Istenben gyökerezik azaz az Ő útján jár. Ez az áldottság, nem egyenlő a ma oly divatos bővőlködés teológiájával!!! Mert, ez akkor azt jelentené, hogyha nem vagyok gazdag, nem záporoznak rám az anyagi javak, vagy épp megbetegedtem, stb., akkor nem is vagyok áldott ember. Ez a teológia, hamis tan!
Áldottnak lenni azt jelenti, hogy az Ő jelenlétében élhetünk és miénk lehet az örök élet, amit az Ő fiában, Jézus Krisztusban szerzett számunkra a kereszten, halálával és feltámadásával, a szent és tiszta áldozattal. Aki pedig bizalmát az Élő, feltámadt Istenbe veti, az áldott. Így az áldott embernek az Istentől kapott reménység által, minden a javára van. Vagy így, vagy úgy. Legyen az, egy nehéz helyzet, vagy egy örömteli pillanat.   Tehát áldott az az ember, aki az Úr útján jár, mert Isten dicsőül meg az életében. Áldott, aki az Ő rendelése szerint él, aki a minden napjaiban a reá vonatkozó utasításait szem előtt tartja, ha valaki az Ő törvénye szerint él és megtartja intelmeit. Az áldott ember Istent, azaz a Vele való kapcsolatot keresi. Ez az áldott ember egyik legfőbb jellemzője, azaz az Istennel való élő, napi kapcsolat tartása. Áldott az az ember, aki az Úrban megőrzi a tiszta krisztusi jellemet, mely az isteni igazságra törekszik és nem ismeri az álnokságot. Áldott ember az, aki az Úrban gyönyörködik és Belé veti bizalmát.
–          Uram! Áldom parancsodat, mely Hozzád vezet, melyben kapcsolatom lehet Veled, melyben megtartasz igaznak, ami a Te Fiad érdeme.
–          Áldottá teszel, mert Te magad is áldott vagy. Te vagy maga az Áldás mindenki számára, aki befogadja azt!
–          Dicsérlek és áldalak Téged Hűen-Szerető Istenem!
Ámen!

Joyce Meyer: Az élet egy utazás

  "Amikor a felhő felszállt, akár éjjel volt, akár nappal, a nép tábort bontott, és útnak indult." (4Mózes 9,21)



Az, hogy élvezzük az életünket, nem kell, hogy a körülményeinktől függjön. Inkább hozzáállás kérdése, egy döntés, hogy örülni fogunk mindennek, mert minden dolog – még a kicsi, jelentéktelennek tűnő dolgok is – része az egésznek, életünk "nagy képének". 
Az élet egy utazás. Minden egy folyamat. Van eleje, közepe és vége. Az élet minden területe folyton fejlődik. Az élet mozgás. Mozgás, előrehaladás és fejlődés nélkül nincs élet. Más szóval, amíg élünk, addig mindig valamerre tartunk. Ha eddig nem élvezted ezt az utazást, akkor éppen ideje elkezdeni. Ha eddig is élvezted az életed, akkor köszönd meg Istennek és fedezz fel benne még több örömöt. Hálaadó ima: Köszönöm Atyám, hogy az életem egy utazás. Nem fogok örökké bennragadni egy nehéz, erőt próbáló helyzetben – Te fogsz átvinni rajta. Segíts nekem felfedezni az örömöt a körülményeim ellenére is. Segíts nekem, hogy ma élvezni tudjam az életet! 
Ámen!

Forrás: áhítatok.hu

Örömteli mindennapok-Az Úr az első

   Ha Isten arcát keressük,akkor az Ő keze mindig nyitva lesz !



Egyet kérek az Úrtól, azért esedezem: hogy lakhassam az Úr házában életemnek minden idejében; hogy nézhessem az Úrnak szépségét és gyönyörködhessem az õ templomában. Zsolt.27,4


Gloria Copeland-Számíthat rád Isten?

Mondapedig az Úr: Kicsoda hát a hű és bölcs sáfár, kit az úr gondviselővé tett az ő háza népén, hogy adja ki nékik élelmüket a maga idejében? – Lukács 12: 42



Gyakran dicsérjük Istent a hűségéért. Hálásak vagyunk, amiért mindig számíthatunk Rá. De kevéssé vagyunk tudatában annak, hogy Neki is szüksége van a mi hűségünkre.
Ez így van. Istennek szüksége van olyan emberekre, akikre számíthat. Szüksége van hű és bölcs sáfárokra, akikre rábízhatja a háznépét. Ebben az utolsó órában szüksége van hűséges hívőkre a csapatában, hogy kinyilváníthassa magát a földön úgy, mint még soha.
”Ó, Gloria, Istennek nincs szüksége rám!”
De igen. A teremtés óta, amikor hatalmat adott az embernek a föld felett, mindig is szüksége volt olyan emberekre, akik együtt munkálkodnak Vele, és végrehajtják az akaratát itt a földön. Láthatjuk ezt végig a Szentírásban. Amikor Izrael gyermekei fogságban voltak Egyiptomban, és Isten ki akarta őket vezetni onnan, akkor ezt egy ember – Mózes – segítségével valósította meg. Mózes dolga volt, hogy kinyújtsa a kezét a földön, és megparancsolja, hogy Isten akarata végbemenjen.
Miért választotta Isten Mózest? Mert szüksége volt egy hűséges emberre, akinek van bátorsága az Ő szava alapján cselekedni. Szüksége volt egy olyan emberre, akire számíthat, és tudta, hogy Mózes ilyen.
A Zsoltárok 103: 7 így szól: „Megismertette az Ő útjait Mózessel; Izrael fiaival az Ő cselekedeteit.” Ha Mózes nem lett volna hűséges Isten útjainak megismerésében, Izrael gyermekei nem látták volna meg Isten cselekedeteit!
Istennek éppúgy szüksége van rád, mint Mózesre. Szüksége van arra, hogy hűséges légy, és éber a szellemi dolgok iránt. Szüksége van arra, hogy olyan légy, akiben megbízhat, aki megismeri az Ő Igéjét, és engedelmeskedik neki. Szüksége van arra, hogy olyan sáfár légy, aki kinyújtja a karját, mint Mózes, hogy jeleket és csodákat vigyen véghez az emberek előtt.
Hűséges leszel? Meg kell hoznod ezt a döntést. Senki nem tudja helyetted meghozni. Kötelezd el magadat most, hogy bölcs és hű sáfár leszel. 

Mondd a szívedben és a száddal: „Istenem, számíthatsz rám!”
Igei olvasmány: Zsoltárok 105: 23-45
Gloria C.

Áhítat morzsák- SEREGEK URA! BOLDOG EMBER AZ, AKI BENNED BÍZIK– Zsoltárok 84:13

,,Mily kedvesek a te hajlékaid, Seregek Ura!
Vágyódik, sőt eleped a lelkem az Úr udvarai után, szívem és testem ujjong az élő Istennek.
Boldogok akik a te házadban laknak,szüntelen dicsérhetnek téged.
Boldog ember az, akinek te vagy erőssége és akinek a te ösvényeid vannak a szívében.
Seregek Ura! Boldog ember az, aki benned bízik.,, (Zsoltárok 84, részletek)


Egyik kedvenc zsoltárom a 84-dik, ami az Istennel való közösség utáni mélységesen mély és intenzív vágyakozást fejezi ki, hiszen sehol sem olyan jó lenni, mint az Úr házában, szíve közelségében, ahol átélhetjük a Mindenható szeretetét és áldásait. Isten jelenléte olyan többletet ad, olyan mélységesen feltölti érzelmi tankunkat, megelégíti lelkünket, élettel tölti meg szellemünket, újítja meg életünket napról napra, hogy aki az Úr közelségét átélte, ezentúl mindig csak az után vágyakozik.

Isten azonban nem csak a szeretet, hanem az erő is. Jelenlétében lehullanak a láncok, szétmállanak a kötelékek, minden felszabadul és életre kel a bensőnkben is. Ekkor pedig a hála és a dicséret visszatarthatatlanul szabadulnak fel a szívünk mélyéből, s szárnyra kelve repülnek fel a Mindenható trónja elé jó illatú áldozatként. Boldog ember az, akinek az Úr az erőssége, akinek az Úr ösvényei vannak a szívében. De vajon mit jelent ez? Akinek az életét Isten Igéjének a fénye világítja be, s szívének ösvényei nem bűnös ösvények, utak, hanem az élet ösvényei, az az Úr előtti világosságban jár majd. Ezek az ösvények pedig örök életre vezetnek, sima, megbotlás nélküli utak, melyek, ha szívünkben lakoznak, életünk igazán boldoggá teszik, mert az Úr vezet napról napra bennünket.

Boldog ember az, aki a Seregek Urában bízik. Az élet tele van kérdőjelekkel, félelmekkel, szorongásokkal, nehézségekkel, megpróbáltatásokkal, érthetetlen vagy értelmezhetetlen eseményekkel, betegségekkel, váratlan fordulatokkal és bizonytalanságokkal. Ha nincs kiben bíznunk, nincs erős hitünk Megváltónkban, akkor előbb-utóbb e körülmények maguk alá gyűrnek bennünket. Munkahelyünk elvesztésétől és az anyagi bizonytalanságtól való félelmünkben például olyat teszünk, amit mi magunk sem igazán szeretnénk, és viselkedésünket Isten Igéjével sem tudjuk összeegyeztetni. Mindezt azért, mert félünk. Máskor egy-egy fenyegető betegség olyannyira megijeszt bennünket, hogy még meglévő hitünk is elpárolog, s vagy a homokba dugjuk fejünket, vagy Istenről és az Ő gyógyító hatalmáról elfeledkezve rohanvást futunk segítségért az orvosokhoz. Máskor egy-egy kapcsolatban csak félelmeink miatt maradunk, vagy viselkedünk egy bizonyos módon, nehogy elveszítsük azt, akit szeretünk, nehogy ebben a világban egyedül maradjunk.

A felsorolást vég nélkül lehetne folytatni, hol hoz az ember olyan döntéseket mindennapjaiban, ami nem Isten bizalmában gyökerezik.

Az Ige azt írja, boldog ember az, aki a Seregek Urában bízik. Miért? Azért, mert méltósággal élheti az életét, alázatban, mégis körülményei közt felemelt fővel járva, hiszen tudhatja, erőssége kiben rejlik, kihez folyamodhat segítségért. Így nem kell senkinek kiszolgáltatva élnie az életét, legyen az a főnöke, egy bank, az orvosok, a férje, felesége, barátja, testvére, vagy bárki. Az Istenbe vetett bizalom méltósággal tölti be életünk, hiszen mindig szabadok vagyunk arra, hogy Isten Igéje alapján a lehető legjobb döntést hozzuk meg körülményeink között, amivel az Urat is megdicsőíthetjük. E szabadság érzése pedig boldogsággal tölti el lelkünk. A méltóság az isteni természet megnyilvánulása bennünk, hiszen az Úr méltósággal együtt teremtette az embert, s Ő mindig ennek megfelelően bánik velünk. Amikor valaki átéli a méltóság érzését az Úrral való közösségben, Istenbe vetett bizalma jeleként, valóban mélységesen elárasztja a boldogság és szabadság érzése, hiszen lelkiismeretünket megnyomorítani próbáló megalkuvások nélkül járni-kelni e világban felbecsülhetetlen értékű kincs. Halleluja!

Mily kedvesek a te hajlékaid, Seregek Ura!
Vágyódik, sőt eleped a lelkem az Úr udvarai után,
szívem és testem ujjong az élő Istennek.
Boldogok akik a te házadban laknak,
szüntelen dicsérhetnek téged.
Boldog ember az, akinek te vagy erőssége,
és akinek a te ösvényeid vannak a szívében.
Seregek Ura! Boldog ember az, aki benned bízik.
(Zsoltárok 84, részletek)

BARTHA BORBÁLA Magyarországon élő, keresztény író és szolgálattevő, az Istennel való mély, bensőséges kapcsolatról és annak gyakorlati megvalósításáról jelentek meg művei 
(„A kimondhatatlan ajándék”; „Meghitt kapcsolatban az Atyával János evangéliuma alapján”). 

A legfontosabb város Irakban: a világ fővárosa?

Chuck Missler tíz évvel ezelőtti írását fordítom le és teszem közzé most.
A 2004-es cikkben még az akkori világpolitikai helyzetre utaló információk olvashatók, de talán éppen ezért lesz érdekfeszítő most olvasni ezt, amikor további érdekes fejleményekről tudunk abban a térségben is.
Néhány akkori világpolitikai kérdés már nem jelent újdonságot, illetve azóta láttuk már néhány újabb dolog kibontakozását is, ami meg is erősíti a szerző felvetéseit, mindemellett nagyon hasznos, hogy Chuck Missler tapasztalt szemeivel láthatjuk a Biblia előrejelzéseit, az eddig megszokott teológiai magyarázatoktól függetlenül is, hogy amikor beteljesülnek, akkor nyugodtak lehessünk felőle: a mi Istenünk az ellenőrzése alatt tartja a világ eseményeit.
A cikk a Koinonia House weboldalán jelent meg 2004-ben.
Országh György
- - - - -
A legfontosabb város Irakban:
A világ fővárosa?

Írta: Chuck Missler
Nem Bagdad a legfontosabb város Irakban, és ezt a bizonyos várost a 10 órási hírekben sem szokták emlegetni. A Biblia viszont több, mint 300 alkalommal említi (sőt, még az Úr Jézus Krisztus családfájában is olvasunk róla, háromszor is). Ez a város, természetesen, a legendás Babilon.
Az első világdiktátor, Nimród volt a város megalapítója, és meglehet, hogy ez lesz a fővárosa az utolsó világdiktátornak is, akit általában úgy emlegetünk, hogy az Antikrisztus! Mindez pedig lehetséges, hogy a közeljövő horizontján fog megjelenni.
Téves információk
Ne vezessen félre senkit az, hogy Babilon Bukását, ami a történelem során megvalósult, össze szokták keverni Babilon Pusztulásával, a Biblia által megprófétált eseménnyel.
Számos bibliai kézikönyv, lexikon és kommentár kelti azt a benyomást az olvasóiban, hogy Babilon Kr.e. 539-ben "elpusztult". Pedig érdemes figyelembe venni, hogy amikor Nagy Círus elfoglalta Babilont, akkor ezt csata nélkül tudta kivitelezni. Ezt a hőstettet magasztalja Círus híres tekercse, ami Londonban, a British Museum kiállított tárgyai között látható (lásd a fényképet).
Babilon a Perzsa Birodalom másodlagos fővárosaként funkcionált két évszázadon át, amíg Nagy Sándor Kr.e. 325-ben le nem győzte a perzsákat. Ő a saját fővárosává tette, és ott is halt meg.
Ezután négy hadvezére felosztotta a birodalmat, ebből adódóan, az évszázadok teltével, Babilon fokozatosan elsorvadt. Amikor viszont Robert Koldewey, egy német archeológus a 19. század vége felé feltárta, helyi lakosokat is foglalkoztatott a munkája során.
Babilon sorsa
Ézsaiás és Jeremiás próféta is két-két fejezetet szánt a legendás városra váró drasztikus pusztulás leírására. Ennek a végső letarolásnak az lesz a következménye, hogy lakhatatlanná válik; még az építőanyagokat sem fogják újra felhasználni. Ez nyilvánvalóan egyszer sem történt még meg a történelem során. A város újjáépítését Szaddám Huszein kezdte meg, és láthatóan továbbra is az a sors vár rá, hogy újra felemelkedjen a világ színpadán, és az Ézsaiás és Jeremiás által részletesen leírt pusztulás érje majd.
Ezt a nézőpontot azonban tovább bonyolítják a Jelenések könyvében olvasható részletes információk. Ezek az igeszakaszok már önmagukban is rengeteg könyv és fantáziadús feltételezés megszületéséhez adtak inspirációt, a János által Patmosz szigetén feljegyzett látomásban rejlő lehetséges allegóriák és metaforák kapcsán. Igencsak fel tudja nyitni az ember szemét, ha egy ültő helyében elolvassa a témával foglalkozó hat fő bibliai fejezetet, amelyek az Ézsaiás 13-14, a Jeremiás 50-51 és a Jelenések 17-18.
Egyértelmű, hogy Babilon, az Eufrátesz folyó partján található városként, a sorsának a csúcspontja előtt áll. Az Ó- és Újszövetségben leírt pusztulás még soha nem történt meg, és ha komolyan vesszük a Bibliát, akkor tudhatjuk, hogy Babilon sorsa az, hogy újra hatalomra emelkedjen, hogy megkapja az ítéletét, amelyet Ézsaiás, Jeremiás és János apostol írt le.
Azzal is tisztában kell lennünk, hogy az egymást követő birodalmak alatt a Babilonban elindult "misztérium vallások" a későbbiekben átkerültek a további világvárosokba: Pergámoszba a perzsa uralom alatt, később pedig Rómába, ahol ezek szolgáltak alapul minden pogány dolognak, ami Rómát valaha jellemezte (és most is jellemzi).
Természetesen, amikor a kereszténység lett a Római Birodalom hivatalos vallása, II. Theodosius idején, aki Constantinus után a második uralkodóként követte (Kr.u. 378-398), ezek a bálványimádó kelepcék új külsőt öltöttek, "keresztény" csomagolásban.
Sok ilyen hagyomány ma is jól látható a Római Katolikus Egyház gyakorlatában, de kifinomultabb formában sok más felekezetnél is. Ezeknek a gyakorlatoknak talán a legjelentősebb tanulmánya Dave Hunt A fenevadon ülő asszony című könyve, ami mérföldkőnek számít ebben a témában, és korszerű változatban reagál Alexander Hislop klasszikus művére, ami 1916-ban került kiadásra, A két Babilon címmel.
Vajon szó szerint kell vennünk a "Babilonra" utaló hivatkozásokat, mint az Eufrátesz partján található tényleges városra, vagy metaforikusan, ami magában foglalja a Vatikánt is, és a végső hitehagyó ("ökumenikus") világegyházat is? Ennek a vitának mindkét oldalát kiváló tudósok képviselik. Nagyon lehetséges, hogy mind a kettő szemlélet igaz.
Visszatérés a kezdetekhez?
Úgy tűnik, vannak erre az ellentmondásos dologra utaló jelzések Zakariás rejtélyes látomásában, amelyben egy asszonyt látott, akit "istentelenség" néven nevez, és egy mérőedényben volt lepecsételve egy darab ónnal, hogy abban legyen átszállítva máshová:
... És felemelém szemeimet, és látám, hogy ímé, két asszony jöve elő, és szél vala szárnyaikban, és szárnyaik olyanok, mint az eszterágnak szárnyai, és felemelék a mérőedényt a föld és az ég közé. És mondám az angyalnak, aki beszél vala velem: Hová viszik ezek a mérőedényt? És mondá nékem: Hogy házat építsenek annak a Sineár földjén, és odaerősítsék, és ott hagyják azt a maga helyén.
Zakariás 5:5-11
(Ne feledjük, ez egy zsidó kontextusban született látomás: az "eszterág (azaz gólya) szárnyai" valami baljós dologra utalnak, ugyanis a gólya tisztátalan madár volt.)
Úgy látszik, hogy az "istentelenség" néven nevezett asszonyt (aki valószínűleg ugyanaz, mint a Jelenések 17-ben szereplő "paráznák anyja"), átszállítják oda, ahol az egész elkezdődött: Sineár síkságára, ami Babilonnak és a misztikus, okkult vallásának az eredeti helye. Úgy tűnik, azért helyezik át oda, hogy újra hatalomra emelkedjen, és Isten végső ítéletében részesüljön.
Intelligens bombák?
Egyébként Jeremiás mellékesen megemlít egy olyan részletet, ami valamilyen technológiára utaló információnak tűnik:
Mert én nagy népek tömegét indítom és hozom Babilon ellen észak földjéről. Felsorakoznak ellene, és úgy foglalják el. Nyilaik olyanok, mint a győztes vitéz, aki nem tér vissza eredménytelenül.
Jeremiás 50:9
A "nyíl" héber szava jelenthet dárdát, nyílvesszőt, vagy lándzsát, illetve "bármilyen lövedéket, amit harci gépről lőnek ki". A Septuagintában szereplő görög szó pedig bármilyen eldobható dolgot jelenthet: olyan lövedéket, mint például egy nyílvessző, vagy egy lándzsa. Figyeljük meg, hogy az a mellékmondat, hogy "mint a győztes vitéz", a nyilakról szól, és nem a nyilakat kilövő személyekről. [Az angol Bibliafordítás szerint "mighty expert man", ami kb. azt jelenti, hogy "ügyes vitéz" - a fordító megj.] A kulcsfontosságú héber szó jelentése pedig: megfontolt, bölcs, körültekintő, éleslátású és jó felfogású. Maga a nyílvessző rendelkezik intelligenciával! Ezt hangsúlyozza a záró tagmondat is: "nem tér vissza eredménytelenül". Nem megy mellé soha!
Olyan, mintha intelligens fegyverről lenne szó: egy távvezérelt rakétáról, vagy intelligens bombáról. És mindezt több, mint kétezer évvel ezelőtt írták le.
Miért pont Babilon?
Tanulságos lesz megfigyelni, ahogy a jövőben megtörténik a szerény újjáépítése. Az iraki siíták agitálják egymást, hogy foglalják el Babilont fővárosuknak - a zsidó Jeruzsálem ellentéteként.
A barátom, Tim LaHaye jelezte azt, hogy már arról is beszélnek az ENSZ-ben, hogy Babilonba költöznének. Ez első hangzásra irreálisnak tűnhet, de láthatóan az ENSZ több okból is nagyon szeretne elköltözni New Yorkból: már régóta várat magára a bővítés, ami egyelőre nem lehetséges a helyszűke miatt; valamint a helyi belpolitikai helyzet hatása alól is szeretnének kikerülni. De hová menjenek? Számos felvetés van, amelyeket ebben a rövid áttekintésben túl nehéz lenne kielemezni a dolgok bonyolult politikai jellege miatt.
Azt is érdemes figyelembe venni, hogy olyan asszír közösségek vannak szétszórtan világszerte, amelyek 2400 éve nem rendelkeznek saját hazával! Vannak, akik lelkendezve fogadják az Irakban küszöbön álló változásokat, amelyeket a lehetséges további változások előjeleinek tekintenek.
Ne feledjük, hogy számos igeszakasz utal rá, hogy az Antikrisztus, bizonyos értelemben, asszír lesz. Ez egy jó lehetőség most arra, hogy félretegyük a korábbi feltételezéseinket és előítéleteinket, és gondosan újra áttanulmányozzuk az összes prófétai igeszakaszt, ami a végidőkkel kapcsolatos. (Az igazság egyetlen akadálya az az előfeltételezés, hogy mi már jól tudjuk az igazságot.)
Egy másik útjelző tábla: Törökország
A múlt hónapban csatlakozott tíz új ország ahhoz a tizenöthöz, amely eddig alkotta az Európai Uniót. Így már huszonöten vannak, és ezáltal a lakosságuk 60%-kal nagyobb, mint az Egyesült Államoké, a közös gazdaságuk pedig - jelenleg - 20%-kal nagyobb. 2007-ben Románia és Bulgária belépése is esedékes lesz.
Van még egy ország, amelyik nagyon komolyan gondolja a csatlakozást, de továbbra is problémásnak tűnik a tagsága: Törökország. Törökország az utóbbi 80 év során megváltoztatta a törvényeit, az ábécéjét, a naptárát, stb., mindezt azzal a szilárd elhatározással, hogy elfogadtatja magát "a Nyugattal". Azóta az ENSZ, az IMF, az OECD és a NATO tagjai között is ott van már, valamint a korábbi Európai Közösséggel is kötött társulási szerződést, a későbbi teljes tagság szándékával.
Több, mint egy évtizedes halogatás után azonban úgy tűnik, nem szívesen látják őket. Az Európai Unióba való belépésük heves vitákat szül, különösen a hatalom privát szféráiban.
Mindez valószínűleg ez év végén fog a tetőpontjára érni. Vagy megkapják a tagságot, vagy azzal a valósággal kell szembesülniük, hogy a jövőjük inkább kelet felé néz, mint nyugat felé - az iszlám Közel-Kelet felé, a Nyugattal közös jövő helyett.
Vagyunk néhányan, akik azt feltételezzük, hogy az EU-ba való belépésük megtagadása, és az iszlám vallású kelet iránti elköteleződésük jelentheti majd azt, hogy minden készen áll a "Magóg invázióhoz", amit az Ezékiel 38 és 39 ír le részletesen. Az Ezékiel könyvében szereplő összes többi szövetséges már helyzetben lenne, Mések és Tubál kivételével, amelyek Anatólia kiemelkedő jelentőségű városai voltak. Anatólia területe a mai Törökország keleti kétharmadát fedte le (lásd a térképet). (Néhány tudós számára aggasztó gondolat egy lehetséges ballisztikus rakéta párbaj, amire az Ezékiel 39:6 tesz utalást.)
Másfelől viszont, ha az Európai Unió mégis felveszi Törökországot a tagjai sorába, akkor valószínűleg hosszabb távú kilátásokkal kell számolni: az esetleges további bővítések végső soron további keleti szomszédokat is magukba foglalhatnak: Szíriát, vagy Irakot. Európa kétségbeesett közel-keleti olajfüggősége olyan gyakorlati megfontolásokat jelent, amelyek stratégiai szerepet játszanának ezekben a döntéshelyzetekben. Ezáltal a korábbi Római Birodalom egykori határaival is összhangba kerülnének, és ez már komoly okot szolgáltatna arra, hogy egy pillanatra megálljunk, és tudományos kutatói következtetéseket vonjunk le belőle.
Továbbá, az ENSZ irányítására, vagy túlszárnyalására irányuló tudatos stratégia kétségtelenül az EU politikai napirendi pontjai mögött álló dinamikák egyike.
[...]
A mostani idő egyértelműen kulcsfontosságú mindannyiunk számára, hogy mélyre ássunk, és megcsináljuk a bibliai "házi feladatunkat". Fontos, hogy felülvizsgáljuk és tanulmányozzuk ezeket a kérdéseket, amelyeknek hatással kell lenniük a személyes értékrendünkre is. Itt az ideje, hogy komolyan vegyük Istent, és meg tudjuk határozni, hogy az előttünk álló napokban mi az Ő terve velünk, a személyes életünkben és a hivatásunkban is. A Nagy Kalandunk tovább folytatódik!
- - - - -
Fordítás: Országh György
Forrás: Koinonia House
URL: http://www.khouse.org/articles/2004/523/

Prófétai Áhítatok-05.05.


APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:

Vigyázz, nehogy korlátozott információk alapján legyenek feltételezéseid! Ezek a feltételezések olyan ösvényen fognak elvezetni téged, aminek kétséges a kimenetele. Végső soron vissza kell követned majd a lépéseidet, hogy visszakerülj a stabil talajra. Ugyanakkor az is nehézséget fog okozni, hogy felismerd a különbséget az igaz és a hamis között. Ha ezen a bizonytalan, árnyékos helyen találod magad, akkor újra kapcsolódj fel és járj a Szellemben, mondja az Úr. 1 János 4:6 Mi az Istentől valók vagyunk; aki ismeri az Istent, hallgat minket; aki nem az Istentől való, nem hallgat minket: erről ismerjük meg az igazság szellemét és a tévelygés szellemét.

Prófétai Napló - Országh György

Napi Gondolatok- Levél az Esthajnalcsillagról

"Én, Jézus, küldtem el angyalomat, hogy ezekről bizonyságot tegyen nektek a gyülekezetek előtt. Én vagyok Dávid gyökere és új hajtása, a fényes hajnalcsillag."

Jelenések könyve 22:16
Gyerekkorom egyik kedves filmje volt az E.T., melyben kissé fura kinézetű, de aranyos, világító ujjú földönkívüli lény lép kapcsolatba egy család gyerekeivel. Talán ez volt az első próbálkozás a filmtörténetben (1982), amikor a rendező – Steven Spielberg – barátságos formában próbálta bemutatni a „marslakókat”. Előtte és azóta is félelemmel vegyes kíváncsiság övezi a legtöbb e témával foglalkozó regényt és filmet. Ezek a kitalált történetek azt mutatják, az emberek választ akarnak kapni arra a kérdésre, hogy létezik-e a Föld nevű bolygón kívül is élet? Ha igen, akkor kik azok, mit akarnak? És lehetséges-e velük a kapcsolatfelvétel?
Nos, ha eddig nem hallottatok erről, had áruljam el nektek, hogy a Vénusz nevű bolygóról – melyet népiesen Esthajnalcsillagnak is neveznek – mintegy 2000 éve folyamatosan érkeznek üzenetek egy földönkívüli lénytől. A titokzatos információk dekódolására hiába próbálkoznánk a legmodernebb technikai eszközökkel, mert csak egy igen ősi speciális műszerrel lehetséges. Ez a műszer az emberi szív. A dekódolt üzenet pedig az, hogy ez a földönkívüli lény 2000 éve itt járt a földön. Nem félelmet keltő űrlény, hanem emberi formában, hogy megismerje, megértse a földi lények életét. Együtt érzett velük, szerette őket, sőt életét is föláldozta az emberekért. A halál azonban nem tudta fogva tartani, így föltámadt, majd visszarepült az űrbe. Az érdekes üzenet még egy ígéretet is tartalmaz, miszerint ez a titokzatos földönkívüli lény újból el fog jönni, hogy magához vegye mindazokat, akik képesek dekódolni üzenetét. 
 
 
Állítsuk hát be mi is vevőkészülékünket, hogy a Hajnalcsillagtól érkező üzeneteket ma is be tudjuk fogadni

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja- Küldetés

"Indulj, menj Ninivébe, a nagy városba, és prédikálj ott, mert feljutott hozzám gonoszságának híre! "(Jón 1,2)


A bibliai Jónás története sok fontos tanulsággal szolgál, vegyük ezeket sorra most néhány napig!

Az ókori Asszíria gonoszsága, kegyetlen, harácsoló telhetetlensége közismert volt. Isten is látta ezt, és ő minden bűnt megítél, de előbb figyelmezteti a bűnöst. A megtérésre hívó ige mindig Isten kegyelmének a jele. Jónást választotta ki arra, hogy a fővárosban, Ninivében hirdesse ezt az igét.

Jónás azonban nem ért egyet Istennel, mert nem tudja megbocsátani Ninivének, amit az ő népe ellen is elkövetett, és nem akar elmenni oda.

Ma ezen gondolkozzunk el: olyan Istenünk van, aki a gonosz miatt is bánkódik. Nem nézi közönyösen az emberek gonoszságát, ő igazságos és bűnt gyűlölő Úr. De ad lehetőséget a megtérésre, nem akarja a bűnös halálát, s ha az megtér, nem hajtja végre az ítéletet.

Mindennek a közlésére viszont követekre van szüksége. Jónást akarja küldeni, hogy képviselje őt Ninivében, legyen a szószólója. A Biblia azt tanítja, hogy Isten minden embernek készített valami szép küldetést. Nem kötelező azt teljesíteni, de az az életünk értelme, hogy Istentől kapott feladatunkat elvégezzük. Ebben az engedelmességben valósul meg mindenki. Az Istentől elszakadt ember azonban alkalmatlan erre, így előbb Isten Jónást hozza rendbe, hogy utána használhassa őt mások megmentésére.

Aki nem önmagát akarja megvalósítani, hanem végzi Istentől kapott küldetését, az isteni áldásokat tud közvetíteni másoknak. Az ember életének értelme ez a közvetítő szolgálat. Aki Istennel kapcsolatba kerül, annak nem marad üres az élete, hanem tőle kap olyan értékeket, amelyekkel gazdagítani tud másokat. Ennek sokféle változata van. Történik-e ez az én életemben?

REINHARD BONNKE- Az életben mi magunk..

Az életben mi magunk tesszük tekervényes labirintussá az útjainkat, amelyek sehova se vezetnek, terelőutakkal, vargabetűkkel, kanyargásokkal, míg a végén már magunk sem tudjuk, hol vagyunk.



Az Úr azonban tudja, hol talál meg minket, és soha nem téveszti a nyomunkat. Mi útakadályokat emelünk, de ő tudja, hogyan kerülje ki azokat. Az Éden kertjében Isten így hívta Ádámot: „Hol vagy?” (1Mózes 3,9), és bár Ádám nem mondta meg, hova rejtőzött el, Istennek nem okozott gondot megtalálni őt. Jézus azért jött, hogy megkeressen minket ebben a labirintusban, és üdvözítsen minket: nem csak egyetlen napra, hétre vagy hónapra, hanem „örökre” (Zsidók 7,25). Ő az „örök üdvösség szerzője”, kezében biztonságban vagyunk. Legyetek áldottak! REINHARD BONNKE

REINHARD BONNKE-Amikor imádkozunk

Amikor imádkozunk, ugyanazon az alapon, és ugyanazokkal a jogosultságokkal tesszük, mint Pál, János, Jakab vagy Péter.


A legnagyobb szentekkel vagyunk egy szinten. A nekik szóló ígéretek a mi ígéreteink is; az Úr, akihez imádkoztak a mi Urunk is; kiváltságaik a mi kiváltságaink is. Istennek nincsenek kedvencei - pontosabban, MINDNYÁJAN a kedvencei vagyunk. Ugyanaz a kulcsunk van az ajtóhoz, mint ami nekik volt: Jézus neve. Ez a név ad szabad belépést Istenhez, nem kell az ajtó előtt toporognunk. Nincs szükségünk angyalokra vagy szentekre, hogy bekísérjenek Isten jelenlétébe, mert hit által az ő fiai és lányai vagyunk, családtagok, örökösök! Teljesen szabadon bemehetünk Atyánk házába. Ez valóban nagyon jó indok arra, hogy imádkozzunk. Azért imádkozunk, mert Jézus Krisztus nagy árat fizetett azért, hogy ezt tehessük. „Közelvalókká lettetek Krisztus vére által” (Efézus 2:13). Mekkora ár azért, hogy imádkozhassunk! „Járuljunk azért bizodalommal a kegyelem királyi székéhez, hogy irgalmasságot nyerjünk és kegyelmet találjunk, alkalmas időben való segítségül.” Erről szól az imádság. „Mivelhogy azért atyámfiai bizodalmunk van a szentélybe való bemenetelre a Jézus vére által, azon az úton, a melyet ő szentelt nékünk új és élő út gyanánt, a kárpit, azaz az ő teste által... Járuljunk hozzá igaz szívvel, hitnek teljességével” (Zsidó 10:19-22). Legyetek áldottak! REINHARD BONNKE

GLORIA Copeland -Állítsuk le a szóbeszédet

És kinyújtá Mózes az ő kezét az ég felé, és sűrű sötétség lett egész Egyiptom földjén három napig… de Izrael minden fiának világosság volt az ő lakhelyében.– 2 Mózes 10:22-23

A sátán évekkel ezelőtt elindított egy szóbeszédet. Azt mondta néhány kereszténynek, hogy úgy kell élniük, mint a világ – osztozniuk kell azokban a szerencsétlenségekben, kudarcokban és abban a szegénységben, amiben a világ. Nos, a pletyka elterjedt. Valószínűleg te is hallottad már. De azt mondom neked, ez egy alattomos hazugság.

Isten Igéje azt mondja a Zsoltárok 91:10-ben, hogy a gonosz nem közelíthet a házadhoz, ha Őbenne élsz.

A János 16-ban maga Jézus mondja, hogy megfosztotta a világot az erejétől, amivel árthatna neked. 
A 2 Mózes 10:23-ban pedig azt olvashatod, hogy amikor sűrű sötétség vette körül az egyiptomiakat, Izrael gyermekeinek világosság volt a lakhelyükön.

Ezekben és más igeversekben láthatod, hogy Isten soha nem akarta, hogy megtapasztald azt a sok rosszat, amitől a világ szenved. Ő mindig azt akarta, hogy a gyermekei ezek fölött éljenek, és világosság legyenek a sötét világban.

Az Ószövetségben Isten azokról a csodákról volt híres, amiket a gyermekeiért tett. Így kellene lennie a mi életünkben is. Dicsőítenünk kellene Istent a természetfeletti módon győztes életünkkel. Az embereknek olyanokat kellene mondaniuk nekünk, hogy „hallottam, Isten meggyógyított,” „hallottam, a gyermekeid megszabadultak a kábítószerektől,” vagy „hát, Isten tényleg kihozott téged abból az anyagi nehézségből.”

 Látod már, hogy a sátán miért terjesztette azt a pletykát, és miért akarta, hogy elhidd, a világgal együtt kell szenvedned, ahelyett, hogy győztesként élnél fölötte?
Mert nem akarja, hogy emberek kérdezgessék tőled, hogy honnan van az erőd, a békességed, az egészséged, a bővölködésed.

Isten viszont pontosan ezt akarja. Tehát alkalmazd az Ő Igéjét, és merd elfogadni az áldásokat, amelyeket megígért neked. Isten erejének világossága az életedben állítsa le az ördög sötét szóbeszédeit!

Igei olvasmány:  Filippi 2:1-16

1. Ha annakokáért helye van Krisztusban az intésnek, ha helye van a szeretet vígasztalásának, ha helye van a Lélekben való közösségnek, ha helye van a szívnek és könyörületességnek,
  2. Teljesítsétek be az én örömömet, hogy egyenlő indulattal legyetek, ugyanazon szeretettel viseltetvén, egy érzésben, egyugyanazon indulattal lévén;
  3. Semmit nem cselekedvén versengésből, sem hiábavaló dicsőségből, hanem alázatosan egymást különbeknek tartván ti magatoknál.
  4. Ne nézze kiki a maga hasznát, hanem mindenki a másokét is.
  5. Annakokáért az az indulat legyen bennetek, mely volt a Krisztus Jézusban is,
  6. A ki, mikor Istennek formájában vala, nem tekintette zsákmánynak azt, hogy ő az Istennel egyenlő,
  7. Hanem önmagát megüresíté, szolgai formát vévén föl, emberekhez hasonlóvá lévén;
  8. És mikor olyan állapotban találtatott mint ember, megalázta magát, engedelmes lévén halálig, még pedig a keresztfának haláláig.
  9. Annakokáért az Isten is felmagasztalá őt, és ajándékoza néki oly nevet, a mely minden név fölött való;
  10. Hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké.
  11. És minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére.
  12. Annakokáért, szerelmeseim, a miképen mindenkor engedelmeskedtetek, nem úgy, mint az én jelenlétemben csak, hanem most sokkal inkább az én távollétemben, félelemmel és rettegéssel vigyétek véghez a ti idvességteket;
  13. Mert Isten az, a ki munkálja bennetek mind az akarást, mind a munkálást jó kedvéből.
  14. Mindeneket zúgolódások és versengések nélkül cselekedjetek;
  15. Hogy legyetek feddhetetlenek és tiszták, Istennek szeplőtlen gyermekei az elfordult és elvetemedett nemzetség közepette, kik között fényletek, mint csillagok e világon.
  16. Életnek beszédét tartván elébök; hogy dicsekedhessem majd a Krisztus napján, hogy nem futottam hiába, sem nem fáradtam hiába. 
Ámen!

Napi Ige- A megvallás átalakuláshoz vezet

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Róm 5:5 Káldi ford.)


"'Mi a neved?' Kérdezte a férfi. Azt válaszolta, 'Jákób'. (1. Mózes 32:27, angolból (NLT) fordítva)




Isten azért enged meg válságos időket az életünkben, hogy magára irányítsa a figyelmünket, azután ezt a jellemünk fejlesztésére használja. Ami leginkább jelzi, hogy változunk, az az ha beismerjük, hogy mi magunk vagyunk a probléma. Amikor befejezzük mások hibáztatását, és belátjuk, hogy "Az életemben, én vagyok a probléma okozója". Míg ezt meg nem érted, nem tud érdembeli változás történni az életedben. Isten tudja, hogy ez az az áttörés, amire szükségünk van.

Isten megkérdezte Jákóbot, hogy "Mi a neved?" Ez egy nagyon furcsa kérdés, mert Isten már nyilvánvalóan tudta Jákób nevét. Meg kell értenünk azt, hogy az ősi kultúrákban, a jellem alapján adtak nevet- az alapján, ki milyen volt valójában. Elnevezhettek Magasnak, vagy Alacsonynak; esetleg Bátornak, vagy Lustának. Olyan nevet adtak, ami pontosan meghatározta viselőjét. Nem az volt a lényeg, hogy jól hangozzon, hanem, hogy a jellemet mutassa be.

Esetünkben a probléma az, hogy a 'Jákób' név jelentése, "csaló, másokat befolyásoló, hazúg". És Jákób a neve szerint is élt! Amikor Jákób azt mondta, hogy "Az én nevem Jákób", az egy megvallás is volt. Beismerte, hogy "Én egy másokat befolyásoló ember vagyok".

A dolog mélyére tekintve azt mondhatjuk, hogy sosem leszünk képesek változni, ameddig őszintén, nyíltan és hitelesen, be nem ismerjük bűnünket, gyengeségünket, hibánkat, törékenységünket, vagy a jellemünk hiányosságát, megvallva ezt magunknak, Istennek, és más embereknek.

Beszéljünk róla

    Mit gondolsz, mi az, amit be kellene ismerned magaddal kapcsolatban?
    Kinek kellene beismerned a bűnödet, vagy gyengeségedet?

Kenneth E. Hagin-A gyógyulás Isten akarata

Aki engem látott, látta az AtyátNem hiszedéhogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem van? A beszédeket, amelyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atyaaki énbennem lakik, Ő cselekszi e dolgokat.JÁNOS 14,9.10.

 

 
A földet a mai napig irányító törvények közül sok akkor lépett életbe, amikor Ádám bűnbe esett és az átok rátelepedett a földre. Mivel az emberek ezt nem értik, Istent vádolják azzal, hogy baleseteket, betegségeket, szeretteik halálát, pusztító viharokat, katasztrófákat, földrengéseket, árvizeket, stb. okoz. Még a biztosítási szakmai nyelv is ‘istencsapás’-nak nevezi ezeket. De nem Isten cselekedetei ezek! Az ördög cselekedetei!
Jézus azért lépett túl a természeti törvényeken, hogy megáldja az embereket. A Bibliában nincs arra példa, hogy Jézus viharokkal sújtotta volna az embereket. Ellenkezőleg. Azt látjuk, hogy lecsendesítette a viharokat. Így hát nem Isten volt az, aki küldte a viharokat. Jézus nem dorgálta volna meg, ha Isten küldi! Viszont azokat, amiket az ördög idézett elő, bizony megdorgálta!
Amikor Jézust látod munkálkodni, akkor Istent látod munkálkodni. Az a kép, amit Jézus adott az Atyáról, és az a kijelentése: „… Aki engem látott, látta az Atyát…” (Ján. 14,9), lehetetlenné teszi, hogy elfogadjuk azt a tanítás, miszerint a betegségek és a testi bajok Istentől vannak. Isten tulajdon természete cáfolja az ilyen elképzelést!

Megvallás: Amikor gyógyulásért imádkozom, tudom, hogy Isten akarata szerint imádkozom. Isten akarata az, hogy birtokoljuk mindazt, amit Jézus megvásárolt nekünk. Biztos vagyok tehát abban, hogy Isten meghallgat engem. És mivel tudom, hogy Isten meghallgat engem, tudom, hogy megvan nekem, amit kértem tőle. És hálát adok neki ezért!

Kenneth E. Hagin- A föld javai

A jó örökséget hagy unokáinak; a bűnös vagyona pedig eltétetik az igaz számára—       PÉLDABESZÉDEK 13,22.


 
Az Úr egyszer, amikor meglátogatott, és az ágyam mellé ülve másfél órán keresztül beszélt a Szellem vezetéséről, a következőket mondta:
„Az én Szellemem fogja vezetni az én gyermekeimet. A Biblia azt mondja: akiket Isten Szelleme vezérel, azok Istennek fiai. (Róm. 8,14) Én vezetni foglak téged, de nemcsak téged, hanem Isten minden gyermekét. Megmutatom majd, hogy mit kezdj a pénzeddel. Meg fogom mutatni, hogyan fektesd be. Igazában, ha hallgatsz rám, gazdaggá teszlek. Én nem ellenzem, hogy a gyermekeim gazdagok legyenek, azt ellenzem, hogy kapzsik legyenek”.
(Lehet valaki kapzsi úgy is, hogy nincs egy fillérje sem.) Az emberek rosszul idézik a Bibliát, amikor azt állítják, hogy az Ige szerint: „Minden rossznak gyökere a pénz.” A Biblia egyáltalán nem ezt mondja. Az Ige azt mondja: „Mert minden rossznak gyökere a pénz szerelme…(1Tim. 6,10) Nincs abban semmi rossz, ha van pénzed. Az viszont már baj, ha a pénz ural téged!
Megvallás: Én hajlandó vagyok szeretni és szolgálni Istent, az én Atyámat. Én engedelmesen az Ő akaratában járok, az Ő Igéjének a világosságában. Így e föld javaival élek, és bátorsággal imádkozhatom az élet javaiért, mert az én Atyám akarata az, hogy mindez az enyém legyen!

Joyce Meyer - Új szint,új dolgok

Lesz olyan az életünkben,hogy el kell engednünk régi dolgokat,mert Isten más helyre akar vinni ,más feladatot akar adni ,le akarja zárni életed ezen időszakát.




Amikor ugy érzed,hogy valami nyomasztó ,unalmas lett számodra,nem tudod olyan lelkesedéssel végezni azt ,ahogy addig ,állj meg és kérdezd meg Istent ,kell e tovább folytatnod,vagy uj szintre akar vinni ....lehet ez lesz a válasza „Figyelj, új dolgot cselekszek az életedben.”
Nem mehetsz mások után! Isten egy egészséges önbizalmat akar kifejleszteni benned.
Nem szabad azt gondolnod, hogy ahhoz ,hogy értékes és elfogadott legyél, olyannak kell lenned mint mások. Isten nem akarja, hogy valaki másnak a „klónozott” változata legyél. Azt akarta, hogy biztos legyél abban, hogy ki vagy Krisztusban és légy kész arra ,hogy kilépj és valami mást tegyél. Elválaszt attól amiben jártas voltál és amiben biztonságban érezted magam, hogy megtanítsa, hogy az értéked és identitásod Benne van.

A múlt dolgaitól való elszakadás az egyik ár amit fizetnünk kell az előre haladásért. Nem valósulhat meg Isten új munkája életünkben és életünkön keresztül, régi módszerek használatával. Egyszerre nem lehet a régi dolgokhoz is ragaszkodni és ugyanakkor rákapcsolódni az új dolgokra is. Ez nem fog működni. Ésaiás 43:18 mondja, „Ne emlékezzetek a régiekről és az előbbiekről ne gondolkodjatok.” El kell engednünk a régit, hogy helyet készítsünk az új számára. Isten új dolgokat tartogat mindannyiónk számára. Ezért hajlandóknak és készeknek kell lennünk arra, hogy elengedjük régi szokásainkat, kapcsolatainkat, hozzáállásunkat, a régi gondolkozásmódunkat és minden mást amit csak az Úr kér, hogy fogadhassuk a következő új dolgot amit adni akar.
Joyce Meyer

2016. május 4., szerda

Zsoltárok 119,5-8

“Bárcsak állhatatosan járhatnék utadon, megtartván rendelkezéseidet! Akkor nem vallanék szégyent, ha figyelnék minden parancsolatodra. Tiszta szívből adok hálát neked, tanulva igazságos döntéseidet. Megtartom rendelkezéseidet, ne hagyj el engem soha!

Ahogy előző bátorításban is olvashattuk az Istennel „való járás”, azaz a Vele való napi kapcsolat az egyik és legfontosabb jellemzője az „áldott” embernek, aki természetes kapcsolatot tart fenn az Élő Istennel.
A természetes kapcsolat egyik legkézenfekvőbb definíciója, a következő: – Az Élő Istennel való kapcsolatnak olyasfajta tudatosult állapotáról kell tanúskodnia, melyben az ember és Isten elválaszthatatlanná lesz a hétköznapok legapróbb részleteiben is. Ennek megtapasztalása hozza el számunkra mindazt, amiről Jézus maga tesz bizonyságot az Ő életével. Ez az, amelyre vágyva vágyakozik a zsoltár írója, ez az, amire vágyva vágyakozom én is mint ember!
  • Istenem én is csak arra kérlek, hogy légy velem minden nap, szólj hozzám, érints meg és tölts be ÉLŐ Szavaiddal, Lényeddel, Szellemeddel! Tiszta szívből kérem ezeket és kimondhatatlan szavakkal szeretnélek dicsérni a Jézus Krisztus nevében. Ámen!

Csendes percek Istennel, -Az én gondolataim vs. Isten gondolatai

„A tolvaj csak azért jön, hogy lopjon, öljön és pusztítson. Én azért jöttem, hogy életük legyen és bőségben legyen.” Jn 10,10


Meg szoktad kérdőjelezni saját értékes voltodat? Gyakrabban gondolsz arra, ami rossz benned, mint arra, ami jó?
Egyik nap tudatára ébredtem, hogy magamat boncolgatom, miközben valami probléma gyökerét keresem. Ahogy előre haladtam önmagam szétszerelésében, felismertem, hogy nem is saját magam, hanem egy másik hang, az ellenség, a Sátán hangja dobja rám a tojásokat. Minél tovább hallgattam a vádjait, annál jobban zsugorodott önértékelésem és biztonságérzetem.
Hosszú ideig nem ismertem fel a hangját. A sajátomnak hittem a sok negatív gondolatot és a hamis megállapításokat.
A Biblia legelején egy kígyó besiklik Ádám és Éva életébe. Hazug sziszegésével beférkőzött a tudatukba, hittek neki, és így elszakadtak Istentől. Jézust is megkísértette a hazug. De Ő készen állt az Írás szavaival visszavágni neki, és győzni tudott.
Nekünk is birtokunkban lehet ez a fegyver. Ha szívünk és tudatunk megtelik az Igazsággal, le tudjuk győzni a hazug gondolatokat önmagunkról, és a Sátán fülünkbe suttogott álságait.
Megdöbbent a különbség, ha összevetem saját negatív gondolataimat az Igével:
Az én gondolatom: Fel akarom adni.
Isten szava: Tarts ki. (Mt 5,33-37)
Az én gondolatom: Nem látom az utat, el fogok tévedni.
Isten szava: Ő szemmel tartja és elegyengeti az utamat. (Péld 5,21; 4,26)
Az én gondolatom: Senki sem szeret.
Isten szava: Ő az életnél is jobban szeret. (Jn 3,16)
Az én gondolatom: Csúnya vagyok.
Isten szava: Csodálatosnak alkotott. (Zsolt 139,14)
Az én gondolatom: Egyedül vagyok, nem ért meg senki.
Isten szava: Ő soha nem hagy el. Tervei vannak az életemmel. (5Móz 31,6; Jer 29,11)
Az én gondolatom: Egyszerűen nem vagyok elég jó.
Isten szava: Saját képére teremtett engem. (1Móz 1,26)
Lennél szíves kicserélni a tudatodban a hazugságokat Isten igazságával, hogy amikor az ellenség újra támad, visszaverhesd hamis vádjait Isten rólad mondott szavaival?
Kezdetnek vesd mérlegre a gondolataidat, imádkozz bölcsességért, hogy meg tudjad különböztetni az ellenség hangját. Az elítélő gondolatok, amik rombolják önbecsülésedet Krisztusban, nem Istentől származnak. Határozzuk el, hogy mindennap megújítjuk gondolatainkat Isten Igéjében, kiszedegetjük közülük a régi, álnok hazugságokat, s az Igazságot ültetjük helyükbe.

Uram, köszönöm Neked életadó igazságaidat. Tölts fel Igéddel, hogy szabadságban élhessek, és megújuljon önbizalmam. Jézus nevében, Ámen.

Napi Gondolatok-Jézus Krisztus mondja

Jézus Krisztus mondja:
"Aki pedig hallja tőlem ezeket a beszédeket, de nem cselekszi, hasonló lesz a bolond emberhez, aki homokra építette a házát". 
Ézs 42,3
  
Homokra építeni alapkövetelmény. Aki ezt nem teheti, a élete legnagyobb lehetőségétől fosztják meg... Amikor építkeztünk, gyermekeink naphosszat a hatalmas homokbuckákon lovagolták álmaikat. 


Kiváltságos időszak ez minden ember életében. Aki nem játszhatott önfeledten, kedvére, az később sem tud játszani, elveszítve ezzel az élet egyik alapelemét. Jézus a Hegyi Beszéd végén az "élet játékéról" szól - halálosan komolyan. Mivel az emberek Isten teremtményei, ezért mindenki szívében ott lapulnak az isteni törvények, egy töredezett kép az Istenről, a vágy megtalálni a szépet, a jót, a gondtalanságot, a kiszámíthatóságot, az elrejtettséget, egyszóval: a boldogságot. De mivel természetünk megromlott, s ezt az Isten-tagadó készséget átörökítjük gyermekeinknek, ahogyan mi is örököltünk szüleinktől, ezért elrontjuk a "szent játékot" - nemcsak a magunk életében, néha mások életében is. Ennek kivédésére ad jó tanácsot a Mester. "Cselekedd azt, amit mondtam Neked!" A keresztények egy jelentős része - mai világunkban talán többen, mint korábban -, szívesen beszél, "eszmefuttat", konferenciázik az Istenről, de életének történéseiből mégis kihagyja. Beszédében, gondolkodásában meghajlik az Isten előtt, életében mégsem válik pietistává. (Pietas=latin szó, kegyest, istenfélőt, gyöngéden ragaszkodót jelent.)
"Homokra építeni"... eredeti szövegben "fövenyre építeni" szerepel. Azaz, fűvel fedett homokos talaj, ami úgy néz ki, mintha minden rendben lenne alatta... A viharok azonban próbára teszik a házat (életet), s eldöntik, hogy ki mire is épített: homokra vagy kősziklára? Homokra az épít, aki nem engedi Isten törvényét érvényesülni az életében, Kősziklára pedig az, aki elfogadja a Krisztus kegyelmi útját. Miért bolond az, aki nem cselekszi Jézus a Hegyi Beszédben tett ajánlásait? Azért balga, mert épít ugyan, de idővel az élet viharai az építményt romba döntik, fájdalmat okozva esetleg másoknak, bénultságot okozva magának is. Hány és hány embertársunk depressziós, mert élete romokban hever. Épített, dolgozott, küzdött, de hiába volt minden, mert nem a jó alapra épített.
Az idő kerekét visszafordítani nem lehet. Mindennek rendelt ideje van, a házépítésnek is.
Isten azonban rendkívülien szeret, s ezért rendkívüli a kegyelme is.
Amit mi elrontottunk, azt Ő rendbe teszi - persze másképpen, ahogy mi azt gondoljuk. Megadja azt is, amit mi elszalasztottunk az életünkben. S az igaz, hogy gyermekként kisvasúttal önfeledten játszani már nem tudunk, de ha valamit, valakit megad az Isten - saját életvezetési hibánkból/bűneinkből fakadóan jelentős fáziskéséssel - azért fogadjuk örömmel, mert Istennél mindenki gyermek, s végül helyére kerülhetnek életünk dolgai.

Napi gondolatok-Közeledik az Úr

Mert még vajmi kevés idő, és aki eljövendő, eljő és nem késik.

(Zsidókhoz írt levél 10. fejezet 37. vers)


Amiből a legkevesebb van – ahogy mondani szoktuk – az nem más, mint az idő. S mivel egyre több mindent szeretnénk, s lehetőleg egyszerre és azonnal, a nap 24 órája egyre jobban szétaprózódik.
Nem csoda tehát, hogy a ma emberének kevesebbnek és gyorsabbnak tűnik az idő, hiszen most azonnal kell a legjobbnak, a legszebbnek, a legokosabbnak, a leg… lenni. Nincs idő gyereknek lenni, nincs idő játszani, nincs idő a fájdalomra, ahogy halljuk a reklámban. 
Aztán ennek megfelelően igyekszünk mindent így alakítani, felgyorsítva mindenféle mesterséges pótszerekkel a növények, az állatok, izmaink, sőt gyermekeink növekedésének folyamatát. Hiszen egy pirulát bekapni egy másodperc, de a kemény edzésmunka, a gyakorlás, lehet évek.
Ezért aztán nem akarunk várni, sőt nincs is annál idegesítőbb, ha valaki nem veszi figyelembe, nem követi, vagy szánt szándékkal keresztezi a mi jól beprogramozott saját időzónánkat.
 
Mint mai Igénk szerint Isten is teszi. Hiszen látszólag „késik a vőlegény” (Máté 25:5), vagy legalábbis „némelyek késedelemnek tartják” (2Pét.3:9), de mégsem késik. A probléma abban van, hogy nem egyeztettük az óránkat Istennel.
Ahogy az első századok hívőinek is kész menetrendje volt a Messiás eljövetelét illetően, ezért akarták földi királlyá tenni, átugorva a szenvedő szolgáról szóló részt, vagy kihagyni a mártíromságot ahogy mennybemenetele előtt kérdezték: „Uram, avagy nem ez időben állítod-é helyre az országot Izráelnek?” (Apcsel.1:6), de ugyanígy van ma is.
Sokszor mi sem akarunk tudomást venni arról, hogy ’”mindennek rendelt ideje van” s ahogy az Atya először is az idő teljességében küldte el a Fiút, ugyanúgy lesz másodszor is.
Urunk közeledését várva nekünk is szól figyelmeztető és felhatalmazó kijelentése: „Nem a ti dolgotok tudni az időket vagy alkalmakat, melyeket az Atya a maga hatalmába helyeztetett. Hanem vesztek erőt, minekutána a Szent Lélek eljő reátok: és lesztek nékem tanúim úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső határáig.” (Apcsel.1:7-8)
Boldog az a szolga, akit az ő ura, mikor haza jő, ily munkában talál.” 
(Máté 24:46)

Prófétai Áhítatok-05.04.




APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:
Lépj át a fénybe, hátrahagyva minden sötétséget! Azok a dolgok, amelyekből kárhoztatás, elnyomás és depresszió származik, nem Tőlem vannak, mondja az Úr. Amikor elkezdesz Szellemben járni és már nem a testet szolgálod ki, akkor a világosság diadalmaskodni fog minden sötétség felett. Világítson a fényed! 1 János 1:7 Ha pedig a világosságban járunk, ahogyan ő maga a világosságban van, akkor közösségünk van egymással, és Jézusnak, az ő Fiának vére megtisztít minket minden bűntől.

Napi Ige- A beismerés egészségben tart

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Róm 5:5 Káldi ford.)

 



"Míg hallgattam, kiszáradtak csontjaim, egész nap jajgatnom kellett." (Zsoltárok 32:3.)

A bűneim beismerése jót tesz az egészségemnek; ezt akármelyik pszichológus megmondja. Jó dolog megtisztítani a lelkiismereted és megkönnyebbülni. A tested nem azért van, hogy magában tartsa. Amikor a bűnt magadban tartod, olyan minta felráznál egy szódás flakont. Robbanni fog előbb-utóbb.

A Zsoltárok 32:3-5-ben azt mondja Dávid: "Míg hallgattam, kiszáradtak csontjaim, egész nap jajgatnom kellett.  Mert éjjel-nappal rám nehezedett kezed, erőm ellankadt, mint a nyári hőségben. Megvallottam neked vétkemet, bűnömet nem takargattam. Elhatároztam, hogy bevallom hűtlenségemet az ÚRnak, és te megbocsátottad bűnömet, amit vétettem."

Dávid magában tartotta a bűneit, és ez fizikailag hatással volt a testére. Ha nem beszéled ki magadból a problémáid, bűneid, keserűségeid Istennek, akkor az a testeden fog meglátszódni.

Az orvosok azt mondják, hogy nagyon sokan elhagyhatnák a kórházat ma, ha tudnák, hogyan szabaduljanak meg a bűntől vagy a nehezteléstől, azoktól a dolgoktól, amiket elkövettek mások ellen, vagy mások tettek ellenük.

Beszéljetek róla!

Tölts néhány pillanatot imádsággal ma, és kérd Isten bocsánatát, azokért a dolgokért, amiket mások ellen tettél.

Aztán imádkozz a neheztelésért, keserűségért, amiket magadban tartogatsz az olyan emberekkel szemben, akik bántottak téged. Kérd Istent, hogy segítsen megbocsátani nekik, hogy tovább léphess a jobb egészség felé.

Milyen megdöbbentő számomra, hogy Isten már is tanácsol engem ebben a megszomorodott állapotban . Ez a ma üzenetete számomra

Aztán imádkozz a neheztelésért, keserűségért, amiket magadban tartogatsz az olyan emberekkel szemben, akik bántottak téged. Kérd Istent, hogy segítsen megbocsátani nekik, hogy tovább léphess a jobb egészség felé.

Igen. Imádkozom. Ámen!

Zsoltárok 119,9-12

Hogyan tarthatja tisztán életútját az ifjú? Úgy, hogy megtartja igédet. Teljes szívből kereslek téged, ne engedd, hogy eltérjek parancsolataidtól! Szívembe zártam beszédedet, hogy ne vétkezzem ellened. Áldott vagy te, Uram! Taníts meg rendelkezéseidre!




  A zsoltáros ebben a részben az emberi spiritualitás egyik legnagyobb kérdésével indít: „Hogyan tarthatja tisztán életútját az ifjú?”[1] De rögtön láthatjuk is a kérdés nem kérdés, inkább felhívás arra, hogy feltegyük magunknak ugyanezt a kérdést és meglássuk, hogy mit is mond itt Isten, mi az, ami tisztán tartja az életutunkat.

Jézus által igazzá lettem Isten előtt. Ez a tiszta evangélium, amelyet Isten a Fiában adott számunkra, akik elfogadták Őt. Ez az Ő új szövetsége velünk, veled és velem. Ez mindenre elég, nem érhet több vád Isten előtt.

[1] Magyar Biblia Társulat 2004; Biblia; Zsolt 119,9a

2016. május 3., kedd

Csendes percek Istennel-Abbahagyom

„Az Istennek tetsző szomorúság ugyanis üdvös töredelmet eredményez, s ezt senki nem bánja meg; a világ szomorúsága ellenben a halálba visz.” 2Kor 7,10

Azt súgja a szívem ma reggel, hogy ideje abbahagyni.
Nem a szolgálatot.
Nem egy kapcsolatot.
Azt, hogy állandóan bíráljak valakit, akit nagyon szeretek.
Az benne a furcsa, hogy alapjában nem is vagyok kritikus hajlamú ember. Mégis azon kaptam magam, hogy szép lassan olyanná vált a viselkedésem ezzel az illetővel, amilyen az övé velem.
Mindig kritizál.
Ezért én is ezt teszem. Jó sokszor.
Ma reggel egészen biztosan érzem, hogy más viselkedésmintát, más hozzáállást kell követnem.
Nemrég a lelkészünk egy nagyon meggyőző igazságot állított a prédikációjában. Azt mondta: „Jézus nem azért halt meg, hogy bánkódjunk. Azért halt meg és támadt fel, hogy megváltozzunk.”
Megváltozzunk.
Elég nagy különbség van a bánkódás és a megváltozás között.
Ha bánkódom, rosszul érzem magam. Egy ideig fáj a szívem.
A megváltozás tartós, csak akkor következik be, ha megbánom a bűneimet. A megbánás mélyebb a bánkódásnál. Meggyőződés, ami arra vezet, hogy ténylegesen helyrehozzak valamit, megváltoztassam a viselkedésem vagy egy szokásomat, rossz hajlamomat.
A 2Kor 7,10 arra tanít, hogy az Isten szerint való bánkódás a szabaduláshoz vezető bűnbánatot eredményezi, és nem marad utána megbánás. A világi szomorúság a halálhoz vezet.
„Senki nem bánja meg” – erőteljes szavak.
Szeretnék olyan életet élni, hogy ne kelljen megbánnom semmit.
És ez a mai nap igen alkalmas arra, hogy olyasmivel foglalkozzam, ami elvezet egy jó adag bűnbánathoz.
Elhatározom tehát, hogy valahányszor érzem, hogy kritikus szavak készülnek elhagyni a számat, tartsam ezt meghívásnak valami biztató üzenet közvetítésére.
Még van egy-két dolog, amit tisztáznom kell ezzel az illetővel, de azzal fogom kezdeni, hogy az erősségeit s az azokkal járó felelősséget hangsúlyozom először, és nem a gyengeségeire fókuszálok. 
Például: „Te nagy hatással vagy az emberekre! Észrevetted már, hogy mikor boldog vagy, másokra is kisugárzod a boldogságot? Ha viszont negatív vagy, a körülötted lévőket is azzá teszed. Nekem most arra van szükségem, hogy pozitívan lássam a dolgokat, ehhez kérem a segítségedet. El tudod vállalni ezt a vezető szerepet? Hogyan tudnál pozitív hatással lenni erre a mostani helyzetre és rám?”
Nem vagyok olyan naiv, hogy azt higgyem, mindez könnyen megy majd. Kegyelemre lesz szükségem. Neki is kegyelemre lesz szüksége. De ha tudom, hogy meg kell változnom, van esély rá, hogy a változás elkezdődik.
Te szeretnél abbahagyni valami régi szokást, negatív hozzáállást, rossz hajlamot? Én biztosan. Legközelebb, ha valami alkalom adódik rá, jussanak eszünkbe a lelkészem szavai: „Jézus nem azért halt meg, hogy bánkódjunk. Azért halt meg és támadt fel, hogy megváltozzunk.”

Uram, kész vagyok abbahagyni. Kritizáló szavak helyett kedves, bátorító szavakat szeretnék mondani. Segíts, kérlek, hogy végrehajtsam ezt a fordulatot. Jézus nevében, Ámen.