2017. május 7., vasárnap

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében- HORGONY ÉS TENGERFENÉK

A mai napon olvasandó igeszakasz: Zsid 6,13-20

13 Amikor az Isten Ábrahámnak ígéretet tett, mivel nem esküdhetett nagyobbra, önmagára esküdött,
14 és így szólt: "Bizony, gazdagon megáldalak, és nagyon megsokasítalak." 
15 És így, miután türelemmel várt, beteljesült az ígéret. 
16 Mert az emberek önmaguknál nagyobbra esküsznek, és náluk minden ellenvetésnek véget vet, és mindent megerősít az eskü. 
17 Ezért tehát az Isten, mivel még teljesebben akarta megmutatni az ígéret örököseinek, hogy elhatározása változhatatlan, esküvel vállalt kezességet. 
18 Így e két változhatatlan tény által, amelyekben lehetetlen, hogy Isten hazudjon, erős bátorításunk van nekünk, akik odamenekültünk, hogy belekapaszkodjunk az előttünk levő reménységbe. 
19 Ez a reménység lelkünknek biztos és erős horgonya, amely behatol a kárpit mögé, 20 ahova elsőként bement értünk Jézus, aki Melkisédek rendje szerint főpap lett örökké.

"Ez a reménység lelkünknek biztos és erős horgonya, amely behatol a kárpit mögé, ahová elsőként bement értünk Jézus..."-(Zsid 6,19 és 20a)

Egy hajót látunk a zord időjárásban, távol a tengerparttól. Leereszti a horgonyt. Míg a horgonylánc letekeredik, a legénység egy imát mond el, hogy a horgony szilárd talajra találjon lenn, a láthatatlan mélyben.
Ezt a képet alkalmazza a Zsidókhoz írt levélből vett olvasmányunk. De a mi horgonyunk nem a láthatatlan mélybe ereszkedik alá. A lánc a láthatatlan magasságba hatol. "A kárpit mögé" hatol be, egyenesen a "szentek szentjébe", Isten színe elé, "ahová elsőként bement értünk Jézus". Hitünk horgonya Jézus kezében van. Jézus az Atya színe előtt van, s ez a szilárd talaj tartja horgonyunkat. Urunk befejezett és az ő még folytatódó munkája az egyetlen szilárd talaj, amelyre reménységünket építhetjük.
Zord időknek nézünk elébe. Ide és tova hánykolódunk majd. De hogyha reménységünket Jézus befejezett munkájára és az Atyánál lévő hatalmi helyzetére építjük, akkor "biztosan és erősen" lehorgonyozhatunk. Hitünk bizonyossága, vagyis hogy minden javunkra szolgál, és hogy az utolsó napon nem bolondokként, hanem győztesekként kerülünk elő, abban áll, hogy Krisztus az Atyánál van. Ő az a talaj, mely tartja horgonyunkat.
Egy természettudós észrevette egy különleges madárnak a fészkét jó három méter mélyen egy parti sziklafalon. Így szólt egy fiúnak: "Kereshetsz tíz dollárt, ha lemégy és hozol nekem egy tojást abból a fészekből." Megteszem, uram, de kérek egy kötelet a derekam köré, és azt akarom, hogy a kötél másik végét az apám fogja" - válaszolta a fiú. Miért akarta a fiú, hogy az apja fogja a kötelet? Azért mert tudta, hogy apja soha nem engedné el őt. Az apa lenne a horgonya.
Mi a hitünk alapja? Ki fogja a kötelet? Mi az a talaj, ahová horgonyunk beágyazódik? Sok millió embernek nincs bizonyossága. De ha horgonyod Jézus - az ő befejezett munkája és jelenlegi méltósága -, akkor nem veszhetsz el.

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

,,Az oltárt így nevezték Rúben fiai és Gád fiai: Bizonyság ez köztünk, hogy az Úr az Isten.,,  (Józs 22,34)

Kánaánt elfoglalták, s Izraelben civakodás támadt. Miért? Rúben és Gád törzse hazafelé vonult a Jordántól keletre lévő örökségébe. Az átkelőhelynél építettek egy nagy, szép oltárt az Isten dicsőségére. Némelyek, akik ezt meglátták, elhíresztelték Izraelben, hogy Rúben és Gád elfordultak Istentől, és bálványoltárt építettek. Annak az emléke, hogy mit hozott Akán bűne egész Izraelre, izzásba hozta a kedélyeket. Kevés idő múlva egész Izrael fegyverben volt, összegyülekezett Silóba, s kivonult, hogy elpusztítsa Rúben és Gád törzsét.

Ó, ez a nyomorúság! Sajnos máig ismétlődik ez a szomorú játék. Valaki hall valamit (11.v.), nem tudakozódik utána. A hamis gyanakvást mint igazságot mondja tovább. A szívekben mély gyűlölet támad testvér, rokon, szomszéd stb. ellen - mindez hamis gyanakvás miatt. Legyenek átkozottak a gonosz nyelvek, amelyek gonosz beszéd által keserű civódást támasztanak! Az ilyen rágalmazók és szidalmazók ítélet alá esnek. Nem fogják Isten országát meglátni.

Józsué idejében volt egy értelmes ember: Fineás, a pap. Ő elment ezekhez a törzsekhez, s mindjárt meggyőződött róla, hogy a hír minden alapot nélkülöz, az oltárt egyedül Isten jóságáért való hálából emelték.

Nincsenek-e családok, akik évek óta haragban vannak hamis gyanakodás miatt? S nincs ember, aki nyugodt beszédével kibékülésre vezetné őket. - Meddig álltok még harciasan egymással szemben, ahelyett, hogy nyíltan kibeszélnétek dolgaitokat egymással?
"Boldogok a békességre igyekvők (békességszerzők), mert ők Isten fiainak mondatnak." (Mt 5,9)
   

Varga László: Isten asztaláról

"Mivel a sokaság miatt nem fértek a [Jézus] közelébe, megbontották annak a háznak a tetejét, ahol ő volt, és nyílást vágva leeresztették az ágyat, amelyen a béna feküdt."( Márk 2,4)

Merész elhatározás. A tömeg eltorlaszolja a bejáratot a házba, ahol Jézus prédikál. Később se lehetnek biztosak abban, hogy hozzá tudják vinni a betegüket. De ők oda akarják vinni. Bátor fiatalok, hisznek Jézus gyógyító erejében, nem ismernek akadályt, hogy akit szeretnek, ne vigyék az Ő szeretete elé. Képesek vállalni a kockázatot, mi lesz a következménye, ha ők megbontják egy idegen ház lapos tetejét. Csak egyet tudnak, de azt rendületlenül: akit szeretnek, annak találkoznia kell Jézussal. - Szereted a gyermekedet, a feleségedet, férjedet, barátaidat? Mit teszel azért, hogy ők találkozzanak Jézussal? Nem kell háztetőket bontani, legfeljebb egy sor előítéletet, kockáztatni egyesek gúnyos mosolygását, talán a fölényes visszautasítását annak, aki éppen azért tehetetlen beteg, mert nem is akar általa meggyógyulni. Szóval nem könnyű feladat ez sem. De azok a fiatalok győztek: a beteg testben-lélekben gyógyultan hagyta el a házat, és a bámuló sokaság közül akkor már senki nem állt az útjába. Ha sikerül boldog, hívő lélekké gyógyíttatnod azt, akit szeretsz, lehet, hogy azok, akiktől féltél, csodálkozni fognak, de senki nem fog nevetni se rajtad, se a meggyógyítotton.

Uram, úgy szeretném, ha családom minden tagja hívő gyermeked lenne. Nincs szomorúbb, mint amikor azt látom, hogy hitetlen tanárok, gúnyolódó kamasz osztálytársak hatására gyermekeim eltávolodnak Tőled. Tudom, ez korunk ragályos betegsége, de tudom azt is, hogy soha nem lesznek boldogok, ha elszakadnak Tőled. De ha erőltetem, csak még jobban elriasztom őket az igétől. Adj bölcsességet, hogyan tudjam szeretteimet jobban feléd vezetni, és adj erős hitet és akaratot, hogy minden akadály ellenére Krisztus kezére tudjam adni őket! Ámen.

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja: Isten elől is Istenhez

"El is indult Jónás, de azért, hogy Tarsísba meneküljön az Úr elől. "(Jón 1,3)



Az „indulj", „kelj fel" kifejezés ezt is jelenti: jöjj létre, valósulj meg! A teremtő Isten megbízása ez. Mert miközben egy ember életében megvalósul Isten akarata, aközben valósul meg az az ember, és lesz azzá, akinek Isten teremtette. Aki Istentől kapott küldetését végzi, az a helyén van, annak békessége van.

Az autonóm, öntörvényű ember azonban önmagát akarja megvalósítani, ezért nem találják sokan a helyüket, van, aki egy életen át hiába keresi, sehol sem érzi igazán jól magát.

Jónás elindul, de ellenkező irányba. Menekül az Úr elől, mintha bárhova el lehetne menni Isten elől. Nem tesz ő semmi rosszat, csak nem teszi azt a jót, amivel Isten megbízta. Sok ilyen ember van: nem tagadják Istent, csak éppen semmibe veszik a parancsait.

Egy ember - Isten nélkül: ezt nevezi a Biblia bűnnek. Nem a célja felé halad. A bűn szó ezt jelenti: céltévesztés. Lehet az ilyen ember tevékeny is, csak éppen nem azt teszi, ami a dolga lenne. Nincs kapcsolata Istennel, tőle függetlenül éli napjait. Aztán nélküle kell eltöltenie majd az örökkévalóságot is. Ez az örök halál, a kárhozat. A világon sok menekülő ember van. Munkába, betegségbe, mámorba, sok mindenbe próbálunk menekülni a lelkiismeret, a hiányérzet elől.

Jónás vihetné az életmentő üzenetet Ninivébe, s ez jelentené neki is a kibontakozást, az életet. Most, hogy menekül Isten elől, szabotálja küldetését, ezzel saját pusztulásába, halálába is rohan.

A menekülésnek egyetlen helyes formája van: Isten elől is Istenhez menni. Helyreállítani vagy megerősíteni a vele való kapcsolatot, lemondani a magunk igazáról, és igazat adni neki, ezzel kezdődik az igazi élet, az örök élet minden ember számára.

Cseri Kálmán Igehirdetései: IMÁDKOZÓ ANYÁK

https://www.facebook.com/notes/isten-kincses-l%C3%A1d%C3%A1ja/im%C3%A1dkoz%C3%B3-any%C3%A1k/807849259381962/


Hanganyaga:

http://data.refpasaret.hu/pasaretmp3/2008/2008-05-04vas8h.mp3

Oswald Chambers:Krisztus mindenek felett-ÉPÍTS AZ ÖRÖKKÉVALÓSÁG SZÁMÁRA

"Mert ha közületek valaki tornyot akar építeni, nemde először leülvén felszámítja a költséget, ha van-e mivel elvégezze?" (Lk 14,28)

 


Urunk itt nem arról a költségről beszél, amivel nekünk kell számolnunk, hanem arról, amit Ő számított fel: a Názáretben töltött harminc évet, aztán a népszerűség, majd a botránkozás és gyűlölet három évét, a Gecsemáné kikutathatatlan mélységű halálos harcát és a golgotai kereszthalált - ez az, ami körül az idő és az örökkévalóság forog. Jézus Krisztus felszámította a költséget. Rajta nem nevethetnek a végén és nem mondhatják: "Ez az ember elkezdte az építést és nem bírta befejezni." Ezek a tanítványság feltételei, amelyeket Urunk a 26., 27. és 33. versben említ. Azt jelentik, hogy az Ő hatalmas építési vállalkozásában csak azokat az embereket, férfiakat és nőket tudja felhasználni, akikben Ő mindent elvégzett. "Ha valaki utánam jön ...és meg nem gyűlöli... nem lehet az én tanítványom." Egyedül azokat a férfiakat és nőket fogja Jézus Krisztus felhasználni építési vállalkozásaiban - mondja az Úr -, akik őt személyesen, szenvedélyesen és odaadóan szeretik, jobban bármilyen mély földi köteléknél. Ezek a feltételek kemények, de dicsőségesek. Isten mindent felülvizsgál majd, amit építünk. Emésztő tüzével fogja leleplezni, hogy nem építettük-e Jézus Krisztus fundamentumára néhány saját vállalkozásunkat? Ezek a napok a roppant vállalkozások napjai, olyan napok, amikor igyekszünk szolgálni Istennek és - itt van a csapda. Őszintén szólva mi magunktól soha nem munkálkodhatunk Istenért. Jézus a saját vállalkozásaiba állít bele. Az Ő épülettervei alapján, egy léleknek sincs joga meghatározni, hol alkalmazzák.

Napi áhítat: Övé is, tiéd is

Hét témája: Az anyaság kihívásai
1Sám 1                                             


A gyermek Isten ajándéka. Hogy mi lesz belőle, rajtunk is múlik.
„Volt egy Rámátaim-Cófimból, az Efraim hegyvidékéről való ember, akinek Elkána volt a neve; efrátai volt, Jeróhámnak a fia, aki Elíhú fia, aki Tóhú fia, aki Cúf fia volt. Két felesége volt; egyiknek a neve Anna, másiknak a neve Peninná volt. Peninnának voltak gyermekei, de Annának nem voltak gyermekei. Ez az ember évenként fölment városából Silóba, hogy imádkozzék és áldozzék a Seregek URának. Ott pedig Éli két fia, Hofni és Fineás volt az ÚR papja. Amikor eljött az a nap, amelyen Elkána áldozni szokott, egy-egy részt adott feleségének, Peninnának, meg mindegyik fiának és lányának. Annának is csak egy részt adott, pedig Annát nagyon szerette, de az ÚR bezárta a méhét. Vetélytársa is sokat bosszantotta őt, hogy felingerelje, mivel az ÚR bezárta a méhét. Így történt ez évről évre, valahányszor fölment az ÚR házába, így bosszantotta őt. Ő meg csak sírt, és nem evett semmit. Akkor ezt mondta neki a férje, Elkána: Anna, miért sírsz, és miért nem eszel? Miért vagy úgy elkeseredve? Nem érek én többet neked tíz fiúnál? Egyszer Anna fölkelt, miután ettek és ittak Silóban. Éli pap meg ott ült egy széken az ÚR templomának az ajtófélfájánál. Az asszony lelke mélyéig elkeseredve könyörgött az ÚRhoz, és keservesen sírt. Azután erős fogadalmat tett, és ezt mondta: Seregek URa! Ha részvéttel tekintesz szolgálólányod nyomorúságára, gondod lesz rám, és nem feledkezel meg szolgálólányodról, hanem fiúgyermeket adsz szolgálólányodnak, akkor egész életére az ÚRnak adom, és nem éri borotva a fejét! Mivel hosszasan imádkozott az ÚR színe előtt, Éli figyelte az asszony száját. Anna magában beszélt, csak ajka mozgott, de hangja nem hallatszott. Ezért Éli azt gondolta, hogy részeg, és ezt mondta neki: Meddig tart még a részegséged? Józanodj ki mámorodból! Anna azonban így válaszolt: Nem, uram! Bánatos lelkű asszony vagyok. Nem ittam bort vagy szeszes italt, hanem a lelkemet öntöttem ki az ÚR előtt. Ne tartsd szolgálólányodat elvetemült asszonynak, mert nagy bánatom és szomorúságom miatt beszéltem ilyen sokáig. Éli így válaszolt: Menj el békességgel! Izráel Istene teljesítse kérésedet, amit kértél tőle! Ő pedig ezt mondta: Nézz jóindulattal szolgálólányodra! Azután elment az asszony a maga útjára, evett, és nem volt többé szomorú az arca. Másnap reggel fölkeltek, imádkoztak az ÚR előtt, majd visszatértek otthonukba, Rámába. Amikor aztán Elkána a feleségével, Annával hált, az ÚRnak gondja volt rá. Egy idő múlva Anna teherbe esett, fiút szült, és elnevezte Sámuelnek, mert ezt mondta: Az ÚRtól kértem őt. És mikor fölment az az ember, Elkána, egész háza népével, hogy bemutassa az ÚRnak az évenkénti áldozatot, és teljesítse fogadalmát, Anna nem ment el, hanem ezt mondta férjének: Majd az elválasztása után viszem el a gyermeket, hogy megjelenjék az ÚR előtt, és végleg ott maradjon. A férje, Elkána ezt felelte neki: Tégy úgy, ahogy jónak látod. Maradj itthon, amíg elválasztod. Csak az ÚR tartsa meg ígéretét! Otthon maradt tehát az asszony, és szoptatta a fiát, míg el nem választotta. Miután elválasztotta, elvitte magával, és vele együtt vitt egy hároméves bikát, egy véka lisztet, meg egy tömlő bort, és bevitte az ÚR házába, Silóba. A gyermek még kicsiny volt. Akkor levágták a bikát, a gyermeket pedig bevitték Élihez. Az asszony ezt mondta: Kérlek, uram! A te életedre esküszöm, uram, hogy én vagyok az az asszony, aki itt állt melletted és imádkozott az ÚRhoz. Ezért a gyermekért imádkoztam, és az ÚR teljesítette kérésemet, amit kértem tőle. Én viszont felajánlom az ÚRnak. Legyen egész életére felajánlva az ÚRnak! És ott imádták az URat.”

Magyarázat

Elkána, Anna és Peninná. Ez nem az a bizonyos hármas fonál, amiről az ige beszél… eggyel több. Eleve nem lehet egészséges az, ami Isten eredeti tervétől eltérő, de most nem erről lesz szó.
A történetben olvasunk egy asszonyról, Peninnáról, akinek voltak gyermekei, mégsem volt anya (a szülés nem tesz valakit automatikusan anyává, ahogy egy gyermek sem apává), és egy másik asszonyról, Annáról, akinek nagy fájdalma volt: nem született gyermeke.
Anna valószínűleg nem hitt volna a fülének, ha megtudja, hogy néhány ezer évvel később évente negyvenkét millió gyermeket fognak megölni abortusz néven (hazánkban óránként hatot). Ő azok közé tartozott, akik nagyon szerettek volna gyermeket. Nem férje tehetett arról, hogy eddig nem kaptak, nem is ő, és nem is azért volt, mert nem szerették egymást. Fájdalmával az Örökkévalót kereste meg, kért magának egy gyermeket. Magának is, meg Istennek is. Hisz neki, az ő szolgálatára ajánlotta fel. Isten megadta.
Emlékezzünk vissza gyermekünk, gyermekeink bemutatására. Emlékszünk még a felolvasott igékre, az imádságokra?! Isten igen. Hogy mi lesz a gyermekből, rajtunk is múlik!
Imaáhítat

Adjunk hálát az édesanyák szeretetéért! (2Tim 1,3–5)
(Floch Gábor Barnabás)

Carl Eichhorn: Isten műhelyében-A nagy belső átváltozás

"A násznagy pedig megízlelte a borrá lett vizet. " (János 2, 9)

 A kánai menyegző csodája nemcsak egy pillanatnyi zavarban jelentett segítséget, hanem mélyebb és maradandóbb hatása is lett. A hat kőveder a törvény által előírt kézmosás céljaira állt ott. Vizük egyszersmind az ószövetségi törvényt jelképezte. Csak külső tisztulásra volt jó. Nem volt meg benne a bor ereje és tüze.

A tanítványok is mindaddig az ószövetségi törvény emberei voltak, azaz a törvény szempontjából kegyesek és komolyak, most azonban mélyreható átalakulást kellett megtapasztalniok. Új életre volt szükségük. Ma is sok templomos és buzgó ember akad közöttünk, aki a törvény oldaláról nézve kegyes, de hiányzik náluk a fődolog, az új élet. Kegyességük megszokott vágányon mozog, időnként imádkoznak vagy néhány verset elolvasnak a Bibliából. Életmódjuk kifelé tisztességes és a törvény betűinek megfelelő. Mindenesetre még az ilyen kegyesség is jobb, mint a zabolátlan élet és a teljes istentelenség; de hiányzik belőle az Isten iránt való szeretet ereje, mert minden csak kötelességből történik.

A törvény csak akkor tölti be célját, ha nevelőként Krisztushoz vezet minket. Azonban hányan akadnak el egész életükben a keresztyénségnek ilyen törvényes fokán. Egész kegyességük önerőből jön létre, Isten ereje nélkül. A legrosszabb azonban az, hogy tévhit keletkezik bennük, mintha mindenük meglenne és teljesen kielégíti őket egy formális vallásosság. Az ilyen ember gazdag és nincs szüksége semmire. Nem is sejti, mennyire nyomorult, szegény, vak és mezítelen Isten felől nézve. Másokat lenéz és nem tudja, hogy önmaga még ott sem tart, ahol azok. Szembekerül mindazokkal, akik komoly lelkiéletet élnek, gyűlöli és üldözi, sőt szidalmazza őket, pedig közben éppen ezáltal kerül egyre messzebb Isten országától. Nem egyszer a világ gyermekei nyitottabbak az igazság felé, mint az ilyen megcsontosodott kegyesek.

A víznek borrá való átváltozása látatlanul ment végbe, és az kitűnőnek bizonyult. Ilyen a belső áltváltozás is, s az sem marad elrejtve. Észreveszik a családtagok, munkatársak és mindazok, akiknek dolguk van az újjászületett emberrel. A bor jókedvet teremt. Akit a Szentlélek újjáformált, az másokat is üdít és erősít. - Jézus csak azt változtatja át, aki belátja, hogy neki erre mindenképpen szüksége van.

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Sokan követték; ő meggyógyította mindnyájukat.” -(Máté 12,15)


Mily csúnya és undorító betegségek sokaságát kellett az Úr Jézusnak folyton szemlélni! Mégsem olvassuk sehol, hogy megutálta volna azokat, hanem azt, hogy minden beteg iránt komolyan érdeklődött. A legkülönbözőbb fajtájú és feltűnő betegségekben levők gyűlhettek össze Ő előtte! Mily undok fekélyek és milyen bűzös sebek! Mégis készen volt a segítséggel a betegség szörnyetegének minden újabb megjelenésekor és diadalmasan legyőzte azt minden alakjában. A tüzes nyilak repdeshettek, Ő eloltotta azoknak emésztő hatalmát. A láz, az ödéma, a köszvény általi elerőtlenedés, az ördöngösség dühöngése, a lepra tisztátalansága vagy a vakság sötétsége: mind tapasztalták szava hatalmát és parancsára elfutamodtak. A csatamező minden részén győzedelmes maradt a bajok felett és fogadta a megszabadított foglyok hódolatát. Ő jött, látott, győzött: az úgy van még ma is. Bármilyen rosszul állok, mindazáltal a kedves orvos meg tud gyógyítani, s bármilyen nyomorúságos is azok állapota, akikre e szempillantásban imámban gondolok, mégis bízhatom Jézusban, hogy képes meggyógyítani őket bűneikből. Gyermekem, barátom, szeretteim, mindegyikőjük iránt reménykedhetem, igen, mindnyájuk felől, kivétel nélkül, ha Uram és Megváltóm gyógyító hatalmára gondolok, s ami engem magamat illet, szintén bátor lelkülettel lehetek, akármilyen nehéz és komoly a bűnnel és a kísértéssel folytatott küzdelmem. Ő, aki meglátogatta e földön a szenvedők és betegek tornácait, még mindig megmutatja kegyelmét és csodát művel az emberek fiai között! Gyere hát menjünk Hozzá most mindjárt komoly őszinteséggel.
Magasztalom Őt most, amikor arra gondolok, hogyan gyógyít lelki betegségekből, hirdetem és dicsőítem Őt, ki a mi betegségünket hordozta. „Az Ő sebeivel gyógyultunk meg.” E földön levő gyülekezete olyan lelkekből áll, akiket áldott Orvosunk gyógyított meg, az égi seregeknek meg kell vallani: „Ő gyógyította meg mindnyájunkat.” Jöjj tehát kedves lélek, hirdesd mindenfele az Ő dicsőségét.

Napi Ige, Napi Gondolat:

Napi Gondolat:

Nem a félelem szellemét adta nekünk Isten,hanem erőnek és szeretetnek és józanságnak szellemét.(2Thimótheus 1:7)

A “NE FÉLJ!” szó 365 fordul elő a Bibliában.
Ez egy naponkénti emlékeztető Isten részéről, hogy “NE FÉLJ!”.
Élj egy félelem nélküli életet, Istennel, Istennek, Istenért!

A Jézus nevében! Ámen!

**************************************

Napi Ige.

Jézus így szólt:Mindenki, aki elhagyta értem házát, testvéreit, apját, anyját, gyermekeit vagy szántóföldjeit, százszor annyit kap vissza, és örök életet kap örökségül.
(Máté 19:29)



Charles H. Spurgeon: Isten ígéretének tárháza-Ne tűrj meg semmi gonoszt magadban!


"Semmi se tapadjon kezedhez abból, ami kiirtandó, hogy így elforduljon rólad az Úr izzó haragja, és irgalmazzon neked, és irgalmában megszaporítson, ahogyan azt esküvel ígérte atyáidnak" (5Móz 13,18)

Mikor Izráel meghódítja a bálványimádók városait, el kell pusztítania mindazt, amit a bálványimádás megfertőzött, tehát tűzre való. Ugyanígy kell elbánnia a keresztyén embernek is mindenfajta bűnnel. Egyetlenegyet sem hagyhatunk meg magunknak. Késhegyig menő harcot kell folytatnunk a test cselekedetei ellen, akármilyen vagy akármekkora is az, akár testi, akár lelki, akár szellemi legyen is az. Nem azért, mert ezzel nyerhetünk kegyelmet, hanem azért, mert ez már Isten kegyelmének a gyümölcse, amelyet mindenképpen meg kell teremnünk.

Amikor Isten segít nekünk abban, hogy bűneinknek ne irgalmazzunk, nagy irgalmat gyakorol irántunk. Ha harag és bűnbánat tölt el bennünket bűneink miatt, akkor Isten többé nem haragszik ránk. Ha megfeszített erővel harcolunk természeti emberünk ellen, az Úr megsokasítja rajtunk áldását. A Krisztus Jézusban való békességhez, növekedéshez, biztonsághoz és örömhöz vezető utat találjuk meg, ha eszerint élünk: "Semmi se tapadjon kezedhez abból, ami kiirtandó". 
- Uram, a te véred tisztítson meg engem ezen a mai napon!

Heti imagondolatok: IMA ÉS ELMÉLKEDÉS

"Gyönyörködöm a te rendeléseidben; a te beszédedről nem feledkezem el." (Zsoltárok 119:16)
HOGYAN SZEREZHETEM MEG DÁVID TAPASZTALATÁT?

Engedelmeskednünk kell:
"Az ismeret elnyerése érdekében a Szentlélek vezetése alatt kell élnünk. Engedelmeskednünk kell mindannak, amit Isten Igéje parancsol. Igényelhetjük mindazt, amit ígér."

Megértés ima által: "A Bibliát soha nem szabad imádkozás nélkül kutatni. Csak a Szentlélek tudja megéreztetni velünk a könnyen megérthető dolgok fontosságát, és csak Ő akadályozatja meg a nehezen érthető dolgok kiforgatását. Isten mennyei angyalokat bízott meg azzal, hogy Igéjének befogadására alkalmassá tegyék szívünket; olyannyira, hogy az Ige szépségében gyönyörködni, intéséből okulni tudjunk, ígéreteiből pedig életet és erőt merítsünk."



Céltudatosság: "A bibliai igazságok megértése nem annyira az értelmi képességen múlik, hanem inkább a céltudatosságon és az igaz élet utáni vágy őszinteségén."

Elmélkedjünk szeretetéről: "Isten arra szólít, hogy foglalkozzunk nagyszerű és tiszta gondolatokkal. Azt akarja, hogy elmélkedjünk szeretetén és irgalmán, hogy tanulmányozzuk azt a csodálatos munkát, amelyet a dicső megváltási tervben végez. Akkor egyre jobban megértjük az igazságot, mélyebb és megszenteltebb vággyal sóvárgunk szívünk és gondolataink megtisztítására. Miközben az Ige kutatásával ápoljuk az Istennel való közösséget, lelkünk a szent gondolatok tiszta légkörében átformálódik."

Járjunk a világosságban: "Járjunk állandóan Isten világosságában. Elmélkedjünk naponta az Ő jelleméről, akkor felismerjük szépségét és örvendezünk jóságában. Szívünket lángra lobbantja az Ő szeretete, felemelkedünk, mintha örökkévaló karok hordoznának bennünket. Azzal az erővel és világossággal, amit Istentől kapunk, sokkal többet ismerünk meg, és sokkal több eredményt érünk el, mint amennyit bármikor álmodhattunk volna."

Elmélkedjünk a Megváltó tökéletességéről: "Ha Üdvözítőnk tökéletességét szemléljük, akkor bennünk is felébred a vágy, hogy teljesen átalakuljunk, megújuljunk az Ő képmására. Lelkünk éhezi és szomjúhozza azt, hogy Hozzá hasonlítsunk, akit imádunk. Minél inkább Krisztusra irányítjuk gondolatainkat, annál inkább fogunk róla másoknak beszélni és képviselni Őt az egész világ előtt."

A világ történelmének legünnepélyesebb szakasza: "A világtörténelem legünnepélyesebb időszakában élünk. A földön élő tömegek sorsa nemsokára eldől. Saját jövőnk és mások üdvössége múlik azon, hogy mi most hogyan élünk.
Szükségünk van Isten Lelkének vezetésére. Krisztus minden követőjének komolyan kell kérdeznie: 'Uram, mit akarsz, hogy cselekedjem?' Meg kell magunkat alázni böjtben és imában az Úr előtt, és sokat kell elmélkednünk Isten Igéjén, különösen az ítélet jelenetein. Mély és élő tapasztalatot kell szereznünk Istennel."

ÖSSZEFOGLALÁS ÉS IMAGONDOLATOK

Ha valóban azt akarjuk, hogy tiszta szívünk, magasabb rendű és tisztább gondolataink legyenek, naponta elmélkednünk kell Krisztus életéről. Szemlélődés által megváltozunk, megújulunk, értelmünk megtelik az Ő tiszta gondolataival. Ha úgy érezzük, hogy nem vagyunk képesek a tiszta gondolatokra és arra, hogy krisztusi jellemet alakítsunk ki magunkban, akkor Isten Szaván kell elmélkednünk, Isteni segítséget kell kérnünk böjtben és imában. Pál azért ad konkrét javaslatokat arra, hogy miről gondolkodjunk (Fil 4:8), hogy életünkben visszatükröződhessen Krisztus jelleme.

Reggeli gyöngyszemek: Ő tudja, mire van szükségünk, mielőtt kérnénk

„Ne legyetek hát hozzájuk hasonlók, mert tudja a ti Atyátok, mire van szükségetek, még mielőtt kérnétek tőle.” 
(Mt 6:8)


Ha Isten, a mennyi művész az egyszerű virágokat, melyek egy nap alatt elhervadnak, pompás színekbe öltözteti, mennyivel inkább gondoskodni fog azokról, akiket saját képére teremtett?...Ha az emberek szeretik Istent, engedelmeskednek neki és megteszik részüket, Isten gondoskodni fog minden szükségletükről…Az ember egy hajszállal sem tudja megnövelni termetét, bármily gondosan igyekszik is ezt tenni. Ugyanilyen szükségtelen dolog a holnap felől aggodalmaskodni. Tedd a dolgod, és bízz Istenben; Ő tudja, mire van szükséged…Nagyobb gyengédséggel tekint ránk, mint egy anya szenvedő gyermekére…Isten barátunk a bajban és szenvedésben, védelmezőnk a szorongattatásban és megtartónk ezernyi, számunkra láthatatlan veszedelemben.

Isten ott lakik minden házban, hall minden kiejtett szót. Figyel minden elhangzó imára, átéli minden lélek bánatát, csalódásait. Ismeri a bánásmódot, amelyben apánkat, anyánkat, testvérünket, barátunkat és szomszédunkat részesítjük. Gondol szükségleteinkre, és szeretete, irgalmassága, kegyelme szakadatlanul árad, hogy betöltse ezeket… Az Ő oltalmában biztonságban vagyunk.

Isten segíti a gyengéket, és megerősíti az erőtleneket. Azokon a területeken, ahol a legnagyobbak a csapások, a konfliktusok és a szegénység, Isten munkásainak fokozott védelem alatt kell állniuk. Akik a bajok kellős közepén dolgoznak, azoknak mondja Isten: „Az Úr a te árnyékod jobb kezed felől”.

Urunk alkalmazkodik szükségleteinkhez. Ő árnyék jobb kezünk felől. Szorosan mellettünk halad és készen áll, hogy betöltse szükségleteinket. Közel jön azokhoz, akik készségesen szolgálják őt. Mindnyájukat név szerint ismeri. Ó, micsoda bizonyságaink vannak Krisztus gyengéd szeretetéről! (The S.D.A. Bible Commentary 3:1153.)

Reggeli dicséret: Onnan felülről

„A felülről való bölcsesség először is tiszta, azután békeszerető, méltányos, engedékeny, irgalommal és jó gyümölcsökkel teljes, nem részrehajló és nem képmutató.” -Jakab levele 3:17

Keserédes nap ez a mai. Hiába telt el már több év, és történt megannyi esemény, te még mindig piszkosul hiányzol. Ha ma itt lennél, úgy kívánnék neked boldog anyáknapját, ahogy eddig még soha, az unokád pedig körbeugrálna, és percenként megkérdezné, hogy "Nagyi, mit csinálsz?" Két játék között innánk egy jóféle gyümölcsteát, amit legalább 20 percig áztattam a kedvedért, és feltenném az összes öt éve belém-szorult kérdést. Hogy te ezt hogy csináltad?

Mert persze, ott vannak az emlékeim, de az csak az én szemszögem. Te mit éltél meg? Hogyan élted meg, hogyan élted túl? Hogyan tudtad ennyire jól csinálni? Hogyan tudtad ilyen magasra tenni a mércét? De ma Neked nincs lehetőséged a válaszadásra.

Isten sem mondja ki helyetted, viszont úgy érzem, nem hagy kétségek között. Válaszol, de nem a te nevedben, azt meghagyja neked az örökkévalóságra. Válaszol maga helyett, és másra már nincs is szükségem.

A megoldás onnan felülről jön. Ő tud mindehhez türelmet, kitartást és bölcsességet adni. Ő az, Aki békéssé tehet, szeretővé. Ő az, aki erőt tud adni az érem másik oldalához. Ő az, akinek a támogatásával igazán hiteles lehetek.

Ma ezért imádkozom. A Vele való kapcsolatért. Mert csak Vele tudom megugorni azt a mércét, amit elém állítottál. Csak Vele lehetek az, akire a lányomnak szüksége van. Csak Vele. Csak onnan felülről.

Bejegyezte: Sz-Cs. Andi

Biblia-Ige: Példabeszédek 2. rész


1. Fiam! ha beveszed az én beszédimet, és az én parancsolatimat elrejted magadnál,
2. Ha figyelmeztetvén a bölcsességre a te füleidet, hajtod a te elmédet az értelemre,
3. Igen, ha a bölcseségért kiáltasz, és az értelemért a te szódat felemeled,
4. Ha keresed azt, mint az ezüstöt, és mint a kincseket kutatod azt:
5. Akkor megérted az Úrnak félelmét, és az Istennek ismeretére jutsz.
6. Mert az Úr ád bölcseséget, az ő szájából tudomány és értelem származik.
7. Az igazaknak valóságos jót rejteget, paizst a tökéletesen járóknak,
8. Hogy megőrizze az igazságnak útait, és kegyeseinek útját megtartja.
9. Akkor megérted az igazságot, és törvényt és becsületességet, és minden jó útat.
10. Mert bölcseség megy a te elmédbe, és a tudomány a te lelkedben gyönyörűséges lesz.
11. Meggondolás őrködik feletted, értelem őriz téged,
12. Hogy megszabadítson téged a gonosznak útától, és a gonoszságszóló férfiútól;
13. A kik elhagyják az igazságnak útát, hogy járjanak a setétségnek útain.
14. A kik örülnek gonoszt cselekedvén, vígadnak a gonosz álnokságokon.
15. A kiknek ösvényeik görbék, és a kik az ő útaikban gonoszok.
16. Hogy megszabadítson téged a nem hozzád tartozó asszonytól, az idegentől, a ki az ő beszédével hizelkedik,
17. A ki elhagyja az ő ifjúságának férjét, és az ő Istenének szövetségéről elfelejtkezik;
18. Mert a halálra hanyatlik az ő háza, és az ő ösvényei az élet nélkül valókhoz.
19. Valakik mennek ahhoz, nem térnek meg, sem meg nem nyerhetik az életnek útait.
20. Hogy járj a jóknak útjokon, és az igazaknak ösvényeit kövessed.
21. Mert az igazak lakják a földet, és a tökéletesek maradnak meg rajta.
22. A gonoszok pedig a földről kivágattatnak, és a hitetlenül cselekedők kiszaggattatnak abból.

„Az igazi bölcsességet keressétek a legbölcsebb tanítónál: a mi Urunk Jézus Krisztusnál.”
C.H.Spurgeon

2017. május 6., szombat

Zsoltárok könyve 41. rész


1. Az éneklőmesternek; Dávid zsoltára.
2. Boldog, a ki a nyomorultra gondol; a veszedelem napján megmenti azt az Úr.
3. Az Úr megőrzi azt és élteti azt; boldog lesz e földön, és nem adhatod oda ellenségei kivánságának.
4. Az Úr megerősíti őt az ő betegágyán; bármilyen az ágya, megkönnyíted betegségében.
5. Én azt mondtam: Uram kegyelmezz nékem, gyógyítsd meg lelkemet, mert vétkeztem ellened!
6. Ellenségeim rosszat mondanak felőlem: Mikor hal meg és vész ki a neve?
7. Ha látogatni jön be valaki, hiábavalóságot beszél; szíve álnokságot gyűjt össze magának, kimegy az utczára és beszél.
8. Minden gyűlölőm együtt suttog reám, gonoszat koholnak ellenem:
9. Istennek átka szállott ő reá, s mivelhogy benne fekszik, nem kél fel többé!
10. Még az én jóakaróm is, a kiben bíztam, a ki kenyeremet ette, fölemelte sarkát ellenem.
11. De te Uram, könyörülj rajtam és emelj föl engemet, hadd fizessek meg nékik!
12. Abból tudom meg, hogy kedvelsz engemet, ha ellenségem nem ujjong felettem;
13. Engem pedig feddhetetlenségemben támogatsz, és színed elé állatsz mindenha.
14. Áldott az Úr, Izráelnek Istene öröktől fogva mindörökké. Ámen, ámen!

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-VÉG ÉS KEZDET

A mai napon olvasandó igeszakasz: ApCsel 1,6-14

6 Amikor együtt voltak, megkérdezték tőle: "Uram, nem ebben az időben állítod fel újra a királyságot Izráelnek?" 
7 Így válaszolt: "Nem a ti dolgotok, hogy olyan időkről és alkalmakról tudjatok, amelyeket az Atya a maga hatalmába helyezett. 
8 Ellenben erőt kaptok, amikor eljön hozzátok a Szentlélek, és tanúim lesztek Jeruzsálemben, egész Júdeában és Samáriában, sőt egészen a föld végső határáig." 
9 Miután ezt mondta, szemük láttára felemeltetett, és felhő takarta el őt a szemük elől. 
10 Amint távozása közben feszülten néztek az ég felé, íme, két férfi állt meg mellettük fehér ruhában, 
11 és ezt mondta: "Galileai férfiak, miért álltok itt az ég felé nézve? Ez a Jézus, aki felvitetett tőletek a mennybe, úgy jön el, ahogyan láttátok őt felmenni a mennybe." 
12 Ezután visszatértek Jeruzsálembe az Olajfák hegyéről, amely Jeruzsálem közelében van egy szombatnapi járóföldre. 
13 Amikor hazatértek, felmentek a felső szobába, ahol meg voltak szállva, mégpedig Péter és János, Jakab és András, Fülöp és Tamás, Bertalan és Máté, Jakab, az Alfeus fia, Simon, a Zélóta és Júdás, a Jakab fia. 
14 Ezek valamennyien egy szívvel és egy lélekkel kitartóan vettek részt az imádkozásban, az asszonyokkal, Jézus anyjával, Máriával és testvéreivel együtt.

"Első könyvemet írtam, Theofilus, mindazokról, amiket kezdett Jézus cselekedni és tanítani, mind ama napig, melyen fölviteték." 
(ApCsel 1,1 és 2a, Rev. Károli ford.)

Lukács első könyvét úgy ismerjük, mint "Lukács evangéliumát". Saját szavai szerint Lukács írásai közül ez az első annak feljegyzése, amit Jézus "kezdett cselekedni és tanítani". Ezzel a szerző arra céloz burkoltan, hogy második könyvével folytatja Jézus történetét, ti. elmondja amit Jézus cselekedett és tanított, miután "felvitetett".
Az első könyv Jézus földi szolgálatával foglalkozott. Ez a szolgálat egy jászolban kezdődött és a mennybemenetellel ért véget. A második könyv Jézus mennyei szolgálatával foglalkozik. Ez a mennyei szolgálat a mennybemenetellel kezdődött és még tart ma is, mikor e szavakat olvasod. Ezért Lukács második könyve (ApCsel), midőn leírja Jézus még befejezetlen mennyei szolgálatát, azzal kezdődik, hogy részletesebben számol be a mennybemenetelről.
Láthatólag némely keresztyén ember úgy hiszi, hogy csak az evangéliumok (Máté, Márk, Lukács és János) tartalmazzák Jézus cselekedeteit és tanításait. Talán az Újszövetség úgynevezett "vörös betűs" kiadásai erősítették ezt a nézetet. Mélységesen tévednénk azonban, ha azt gondolnánk, hogy Jézus csak az evangéliumokban beszél, míg az ApCsel és az apostoli levelek azt mondják el nekünk, amit Péter, Pál és János tettek és tanítottak. Egy ilyen elképzelés azt bizonyítaná, hogy nem értjük az összefüggést Jézus földi és mennyei tevékenysége között.
Az Újszövetség azt állítja, hogy Jézus, miután befejezte földi szolgálatát, a világmindenség trónjára lépett. Onnan folytatja megváltói munkáját. Az a mód, ahogy folytatja munkáját, különbözik attól, ahogy munkálkodott földi szolgálata idején. De maga Krisztus az, aki továbbra is munkában van és tanít. A Bibliának az evangéliumokat követő részében a feltámadott Úr munkái és szavai jelentetnek ki nekünk.
Először meg kell tudnunk, hogy kicsoda az Úr, mit tett és mit tesz. Aztán majd meg tudjuk érteni, hogy mi a Biblia és mi az egyház.

Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett-SZABADSÁG AZ EVANGÉLIUM MÉLYSÉGE ALAPJÁN

"A szabadságban, amelyre minket Krisztus megszabadított, álljatok meg" (Gal 5,1


A szellemi gondolkozású ember sohasem fog téged arra kérni, hogy "hidd ezt vagy azt".
Azt kéri, hogy számolj Jézus Krisztus mértékével. Nem azt kívánja tőlünk, hogy a Bibliában higgyünk, hanem, hogy higgyünk abban az egyetlenben, akit a Biblia kijelent (Jn 5,39-40).
Arra hívott el, hogy a lelkiismeret szabadságát mutassuk meg az embereknek, nem a vélemények szabadságát. Ha Krisztus szabadságával lettünk szabaddá, akkor mások is eljutnak majd ebbe a szabadságba, amelyben Jézus Krisztus uralma valósul meg. Tartsd magadat Jézus Krisztus követelményeinek mértékéhez. Nyakadat egyedül az Ő igájába hajtsd, ne végy magadra más igát és ne fogj be mást olyan igába, amit nem Jézus Krisztus tesz rájuk. Isten csak sokára tud megszabadítani minket attól a gondolattól, hogy aki nem úgy lát, mint mi, az okvetlenül téved. Isten soha nem így nézi ezt. Csak egy szabadság van, Jézus szabadsága, amely lelkiismeretünkben munkálkodik, hogy képesek legyünk megtenni azt, ami helyes. Ne türelmetlenkedj! Gondold meg, hogyan bánt veled Isten - türelemmel és gyengédséggel; de sohase hígítsd fel Isten igazságát!
Haladjon csak a maga útján tovább, ne magyarázkodj a védelmében.
 Jézus Krisztus azt mondta: "Menjetek és tegyetek tanítványokká minden népet" (Mt 28,19), nem pedig ezt: "nyerjétek meg őket a saját véleményeteknek". 

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja: Küldetés

"Indulj, menj Ninivébe, a nagy városba, és prédikálj ott, mert feljutott hozzám gonoszságának híre!" (Jón 1,2)


A bibliai Jónás története sok fontos tanulsággal szolgál, vegyük ezeket sorra most néhány napig!

Az ókori Asszíria gonoszsága, kegyetlen, harácsoló telhetetlensége közismert volt. Isten is látta ezt, és ő minden bűnt megítél, de előbb figyelmezteti a bűnöst. A megtérésre hívó ige mindig Isten kegyelmének a jele. Jónást választotta ki arra, hogy a fővárosban, Ninivében hirdesse ezt az igét.

Jónás azonban nem ért egyet Istennel, mert nem tudja megbocsátani Ninivének, amit az ő népe ellen is elkövetett, és nem akar elmenni oda.

Ma ezen gondolkozzunk el: olyan Istenünk van, aki a gonosz miatt is bánkódik. Nem nézi közönyösen az emberek gonoszságát, ő igazságos és bűnt gyűlölő Úr. De ad lehetőséget a megtérésre, nem akarja a bűnös halálát, s ha az megtér, nem hajtja végre az ítéletet.

Mindennek a közlésére viszont követekre van szüksége. Jónást akarja küldeni, hogy képviselje őt Ninivében, legyen a szószólója. A Biblia azt tanítja, hogy Isten minden embernek készített valami szép küldetést. Nem kötelező azt teljesíteni, de az az életünk értelme, hogy Istentől kapott feladatunkat elvégezzük. Ebben az engedelmességben valósul meg mindenki. Az Istentől elszakadt ember azonban alkalmatlan erre, így előbb Isten Jónást hozza rendbe, hogy utána használhassa őt mások megmentésére.

Aki nem önmagát akarja megvalósítani, hanem végzi Istentől kapott küldetését, az isteni áldásokat tud közvetíteni másoknak. Az ember életének értelme ez a közvetítő szolgálat. Aki Istennel kapcsolatba kerül, annak nem marad üres az élete, hanem tőle kap olyan értékeket, amelyekkel gazdagítani tud másokat. Ennek sokféle változata van. Történik-e ez az én életemben?

Alfred Christlieb-Bizonyságaid örökkévaló örökségem-

,,Válasszatok magatoknak menekülésre való városokat..., hogy oda szaladjon a gyilkos, aki megöl valakit tévedésből, nem szándékosan,,. (Józs 20,2-3)

 Isten Igéje ezt mondja: "Aki embervért ont, annak vére ember által ontassék ki"! (l.Móz 9,6)
Néha előfordul, hogy valaki nem szándékosan, meggondolatlanságból pusztít el emberéletet. Abban az időben, amikor a vérbosszú szokása uralkodott, az ilyen gyilkos élete nem volt biztonságban. Az ilyen emberek megmentésére a menedékvárosok egész sorát alapították, ahová a gyilkosok menekülhettek és biztonságban lakhattak.

A keresztyén egyházban ezek a menedékvárosok ősidők óta azt a menedéket jelképezik, amit az Úr Jézus hozott az embereknek.

Isten nagyon komolyan veszi a bűnt. A Szentírás ezt mondja: "Aki gyűlöli az ő atyjafiát, mind embergyilkos az" (1.Ján 3,15).

Ez a gyűlölet olyan általános, hogy ha egy gyermeket megkérdeznének: "Ki élne közületek, ha a gondolatok ölni tudnának?"- már az is habozás nélkül azt felelné: "Senki!"

Minket úgy tekint Isten, mint annak az emberi nemzetségnek tagjait, akik Isten Fiát megölték, s mint ilyenek kerülünk ítélet alá. Sokszor nézünk a keresztre és énekelünk arról, hogy mindezt ki cselekedte - s nem gondolunk arra: én és az én bűnöm.

Áldott legyen Isten, hogy Ő mégis menedéket készített nekünk, s éppen a Megfeszített Jézus Krisztusban!

"Így a bűnök, halál, ördög, engemet ha rettentnek, Rejtekhelye vagy reménye, Ó Krisztus én lelkemnek. - Sebeidben rejts el engem, hol bízvást megmaradok. Bár meghaljak, vagy kínt valljak, Jól tudom: Hozzád jutok. - Te énnékem ellenségem haláloddal meggyőzted. Boldog helyem, üdvösségem a mennyben megszerezted."

Boldog, aki itt keres és talál menedéket!

 

 

Napi áhítat: Zúgolódás nélkül

Hét témája: Megéri dolgozni

Fil 2,14–18.                                            

Örömmel végezni a munkád a panaszkodás helyett: a legjobbak kiváltsága. Tartozz közéjük!

„Zúgolódás és vonakodás nélkül tegyetek mindent, hogy feddhetetlenek és romlatlanok legyetek, Isten hibátlan gyermekei az elfordult és elfajult nemzedékben, akik között ragyogtok, mint csillagok a világban, ha az élet igéjére figyeltek. Ezzel dicsekszem majd a Krisztus napján, hogy nem futottam hiába, és nem fáradtam hiába. Sőt ha italáldozatul kiöntetem is a hitetekért bemutatott áldozatban és szolgálatban, örülök, és együtt örülök mindnyájatokkal; de ugyanígy örüljetek ti is, és örüljetek velem együtt.”
Magyarázat

Az evangélium mezején dolgozni nem kívánságműsor. Gyakran megtörténik, hogy az ember jól megvizsgálja azt, amit zúgolódás és vonakodás nélkül kellene tennie. A nagyon jól ismert példázatban az Úr Jézus a szőlőmunkásokról beszél. Amikor a gazda harmadjára is kimegy munkásokat alkalmazni, így szól: „Miért álltok itt egész nap tétlenül?” (Mt 20,6) Vajon nem azért, mert nem kaptak fogukra való munkát jó pénzért? Könnyen megtörténhet, hogy igen. Szintén ebben a jézusi prédikációban felcsendült a zúgolódás hangja is, amikor a bér elszámolására került a sor: „Amikor átvették, zúgolódni kezdtek a gazda ellen.” (Mt 20,11) Pál apostolt elárasztotta az öröm, hogy tehette azt, amit Isten rábízott. Nagy megtiszteltetésnek vette, hogy az Úr Jézus Krisztus nemes feladatokat bízott rá, és tudta, hogy szolgálata nem hiábavaló. Az ő esetében egész biztos nem volt érvényes a szőlősgazda parancsa, amit a vincellérnek mondott: „Vágd ki, miért foglalja a földet hiába?”
(Dániel Zalán (Erdély))

Varga László: Isten asztaláról

 "Eltávolítom körödből a gőgösen vigadozókat, nem fogsz többé kevélykedni szent hegyemen. De meghagyom közöttetek maradékul a szegény és nincstelen népet, amely az Úr nevében keres oltalmat." Zofóniás 3,11-12



Igen, ez így valósult meg, akkor is, azóta is. A más bőrén gőgösen vigadozók, akár a bűnök mocsarában, akár az egyház szent hegyén kevélykedők rendre mindig eltűnnek a mindennapi élet vagy a történelem süllyesztőjében. De mindig megmarad az a nép, mely dicsekedés nélkül, magától értetődő hűséggel, a maga nyomorúságában, sokszor gyengeségében elkövetett bűnei között is próbálgatja követni Krisztusát, és elég gyakran sikerül is neki. A mi életünkben nagy a veszély: megpróbálták, sajnos elég sikeresen, szétverni "a szegény és nincstelen hívő népet" is. Megmaradt a szegénység és a nincstelenség hit nélkül. Viszont ma sincs, ezután sem lesz más reményünk, más vigasztalásunk, más erőforrásunk, mint a hit és a következetes kitartás Krisztus követésében. Az mindig meghozza a gyümölcsét: a gőg- és dicsekvésmentes, nyugodt, őszinte, egyszerűségében is eredményes életet. Ez fogja megtartani, egyensúlyba hozni, felemelni egyházunk és - reméljük - népünk jövőjét.

Istenünk, gondviselő Atyánk, sok nyomorúságunkban hozzád fordulunk. Bocsásd meg nekünk, egyházadnak, népünknek, vezetőinknek sokszor gőgös, dicsekvő múltját, bocsásd meg, hogy erre ma is nagy a hajlandóságunk. Keményen megpróbáltál, hogy ezt a hajlandóságot kiverd belőlünk. Alázatos bűnbánattal fogadjuk ezt, és arra kérünk, legyen meg az eredménye. Tégy minket újra hívő népeddé! Szegényen és nincstelenül is legyünk és maradjunk a Tied. Ne váljunk a Mammon szolgáivá, éljünk egyszerűen, elégedetten, kölcsönös szeretetben, a Krisztus testeként, egyházunk Őt hirdesse és képviselje ezen a földön! Ne irigyeljük, és ne csábítson el a gőgösen vigadozók hangos kevélysége, maradjunk meg annak, amivé tettél: benned bízó, egymásért élő keresztyén közösségnek! Ámen.

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Benne maradunk.” (1 János 4,13)


Kívánnál egy házat, - egy hont lelked részére? Kérdezed: „Mennyibe kerülne?” Ó, annak ára jóval csekélyebb, mint amennyit a büszke emberi természet szívesen megadna érte. Annak az ára: „Ingyen és pénz nélkül”. Te örömest letennél érte tetemes összeget? Szívesen tennél valamit Krisztus megnyeréséért? Ezt a hont azonban nem tudod megszerezni, mert annak nincs ára. Ki akarod-e bérelni Uramnak házát és honát az egész örökkévalóságra, úgy, hogy azért egyebet nem fizetsz szereteted és szolgálatod helypénzén kívül, melyet neki örökre megígérsz és megtartasz? Elfogadod Jézust és akarsz Ő benne lakni? Akkor tehát lásd: ez a ház el van látva mindennel, amire szükséged van. Telve van kincsekkel, melyeket egész életeden át nem meríthetsz ki. Itt a legbensőbb közösségben lehetsz minden nap Krisztussal és szeretetének asztalához ülhetsz. Itt dúsan megrakott asztalok vannak jó ízű ételekkel megrakva, melyek örökké táplálnak téged. Ha gyenge és fáradt vagy, itt enyhe nyugalmat találsz Jézusban. Körös-körül szép kilátásod van és látod a mennyet megnyílni. Kell neked ez a ház? Ó, ha még nem leltél sehol honra, lelked nyugalma helyére, s már kénytelen vagy mondani: „Szeretném, ha ez a ház az enyém lehetne, de hozzá juthatok e?” Nos, nézd, itt van a kulcs. A kulcs ez: „Jöjj Jézushoz.” De azt mondod: „Egy olyan dicső házhoz nem illik az én rossz ruházatom.” Ne hidd azt, van abban elég ruha számodra. Habár bűnösnek és kárhozatra méltónak érzed is magad, azért csak jöjj, s ha a lakás túl jó a te részedre, úgy az Úr Jézus alkalmassá tesz téged a lakásnak megfelelően. Megmos és megtisztít téged s nemsokára vígan fogod énekelni: „Mi Ő benne lakozunk.” Hívő lélek! Háromszorosan boldog és szerencsés vagy, hogy ilyen lakást találtál! Nagyon jól el vagy látva, mert „erős várad” van, amelyben biztonságban laksz. S „ha Ő benne maradsz”, nem csak tökéletes és biztos lakásod van, hanem örök honod is. Ha ez a világ elmúlik is, mint az álom, a mi házunk megmarad mozdulatlanul és törhetetlenül áll, mint a márvány vagy a gránit, örökké, mint Isten, mert ez Isten maga: „Benne maradunk”.

Napi Ige: Szellemi fegyverek


,,Legyetek erősek az Úrban, és az ő hatalmas erejében.
Öltözzétek föl az Isten minden fegyverét, hogy megállhassatok az ördögnek minden ravaszságával szemben.
Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk, hanem a fejedelemségek ellen, a hatalmasságok ellen, ez élet sötétségének világbírói ellen, a gonoszság lelkei ellen, melyek a magasságban vannak.
Annakokáért vegyétek föl az Istennek minden fegyverét, hogy ellentállhassatok ama gonosz napon, és mindeneket elvégezvén megállhassatok.
Álljatok hát elő, körül övezvén derekatokat igazlelkűséggel, és felöltözvén az igazságnak mellvasába,
És felsarúzván lábaitokat a békesség evangéliumának készségével;
Mindezekhez vegyétek fel a hitnek pajzsát, a mellyel ama gonosznak minden tüzes nyilát megolthatjátok;
Az üdvösség sisakját is fölvegyétek, és Istennek kardját, amely az Isten beszéde. ,,
 Ef. 6:11-17

Mivelhogy nem a láthatókra nézünk, hanem a láthatatlanokra; mert a láthatók ideig valók, a láthatatlanok pedig örökkévalók. 2Kor 4:18

Carl Eichhorn::Isten műhelyében-Az újjászületés kegyelme

"Akik nem vérből, sem testi ösztönből, sem valamely férfiú akaratából, hanem Istentől születtek. " (János 1, 13)

Az újjászületés nem választható el a megigazulástól. A megigazult embert Isten előhozza a bűn halálából és élővé teszi. A megigazult ember tehát újjászületett ember is. Ugyanannak a kegyelemnek két oldala ez. Éppen úgy nem oszthatók meg, mint maga Jézus sem osztható ketté. - Isten gyermekeinek életében két születés van. Az elsőben az Ádámtól örökölt életet nyerik el, a másodikban a krisztusi életet. Egy új emberiségnek lettek a tagjai, mely Krisztustól ered. Az első ember, Ádám, földi és éppen ezért mi is földi teremtések vagyunk. A második ember, Krisztus, mennyei s így az övéi egyben mennyeiek is. Ami testtől született, test is marad; csak az újjászületés útján jutunk Isten országába.

"Szükséges nektek újonnan születnetek" - mondja Jézus. Mindaz, aki vérből és a test akaratából születik, bűnös és gonosz természetet hoz magával a világra. A rosszra való hajlam bennünk van és ez a sötét, önző testi akarat plántálódik tovább. Természettől fogva a "harag gyermekei" vagyunk, tehát nem vagyunk részései a szeretet országának. Csak újjászületés révén juthatunk be abba az új emberi közösségbe, mely Jézussal vette kezdetét. Szüleinktől örökölt vér szerinti származásunkban is akadnak használható jellemvonások és hálaadást kiváltó adottságok. De a gonosz tulajdonságok is tovább öröklődnek és tapasztalatból tudjuk, milyen nehéz ezeken a gonosz hajlamokon úrrá lennünk, melyeket úgyszólván vérünkben hordozunk. Mennyi bajt és fájdalmat okozott már például az átöröklött terheltség! De Jézus még ezeken a természeti tehertételeken is úrrá tud lenni. Senki ne gondolja tehát, hogy ennek így kell lennie s ez vagy az a bűn már a vérében van. Isten Fiának vére a mi szennyezett ádámi énünket is tisztává teheti.

Az Istentől született emberben egy új, felfelé mutató élet indult meg. A testi gondolkodás Istennel való ellenségeskedést hoz magával. Isten gyermekei viszont összhangban élnek mennyei Atyjukkal. Új életüket nem egy férfi indulatának, hanem a szent Isten akaratának köszönhetik (Jak 1, 18). Szent szeretetének ez az akarata nyomja rá bélyegét gyermekeire. Volt-e már ilyen második születésben részed, melyben Istentől új, és tiszta életet kaptál ajándékba, vagy még mindig az első, a földi, azaz bűnből való születésed hatásai alatt élsz csupán?



Charles H. Spurgeon: sten ígéretének tárháza-Gyógyulj meg irigységedből!

"Ne irigyelje szíved a vétkeseket, inkább az Urat féld mindennap, mert van még jövendő, és reménységed nem semmisül meg" (Péld 23,17-18)



Mikor látjuk a gonoszok boldogulását, hajlamosak vagyunk arra, hogy irigykedjünk. Mikor halljuk vidám lármájukat, miközben mi szomorkodunk, már-már azt gondoljuk, hogy ők választották a jobbik részt. Nos: ez ostoba és bűnös gondolat. Ha jobban ismernénk őket, és főleg ha arra gondolnánk, milyen végre jutnak majd, inkább szánakoznánk rajtuk.

Az irigység gyógyszere az, ha szüntelenül Isten jelenlétének tudatában élünk, Őt imádjuk és vele vagyunk egész napon át, akármilyen hosszúnak tűnik is a napunk. Az igazi hit magasabb szintre emeli az ember lelkét, ahol tisztábban lát és kívánságai is magasabb rendűek lesznek. Minél több a mennyei elem az életünkben, annál kevesebb földi vágyunk lesz. Isten félelme megszüntet bennünk minden irigykedést.

Halálos csapást az mér az irigységre, ha nyugodtan végiggondoljuk a jövőt. Az istentelenek gazdagsága és dicsősége hiú díszlet csupán. A pompás látszat csak rövid ideig csillog, aztán mindörökre eltűnik. Mit ér majd a bűnösnek minden gazdagsága, amikor az ítélet elé kell állnia? A hívőt azonban béke és üdvösség várja, és örömétől senki sem foszthatja majd meg. Hagyd el azért az irigységet, és telj be édes megelégedettséggel! 

Reggeli dicséret: Hogy ne haljunk meg soha...

"Az örök élet pedig az, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és akit küldtél, Jézus Krisztust."
-János 17,3


Az emberben mindig élt a vágy az örök élet után. Amíg a régmúlt fiai a vallásban, addig a ma embere leginkább a tudományban, netalántán a sci-fi-ben keresi annak megvalósulását. Az ipari forradalom magával hozta az ember helyettesítésének lehetőségét a munka világában a gépekkel, így hamarosan megjelentek a robotok. Később felfedeztük az egészségügyben is a robotika hasznosságát. 2003-ban végezték el az első olyan műtétet, ahol a súlyos áramütést szenvedett villanyszerelőnek, Jesse Sullivennek mindkét karját bionikus, azaz a saját idegpályájához kapcsolódó és annak segítségével mozgatható és érző karra cserélték. Így ő lett a világ első kiborgja. Egy tavaly megjelent cikk szerint (http://www.origo.hu/tudomany/20160427-bionikus-kez-bionika-muvegtagok-muszervek-kutatas-technologia.html) lehetséges műszemmel helyettesíteni megbetegedett látószervünket, sőt már az agyi implantátumok orvosi lehetőségeiről is komolyan gondolkodnak. Szinte elérhető közelségbe került az 1995-ben készült japán anime, a "Ghost in the Shell" fantazmagóriája, ahol az emberek az egész testüket lecserélhetik úgy, hogy csupán a szellemüket, belső személyiségüket tartják meg. Szinte hihetetlen mire képes az ember azért, hogy jelenlegi mivoltát átvihesse az örökkévalóságba. Csak pontosan ezzel van a baj. Lehetséges, igen, lehetséges lecserélni egyes testrészeinket jobbakra, professzionálisabbakra, de mi ugyanazok maradunk. A belső, az emberi elme, a szellemünk nem változik. De valóban alkalmas lenne a ma embere, mindenféle lelki változás nélkül az örökkévalóságra. Milyen lenne egy olyan világ, ahol örökre fennmaradna az emberi önzés? Ahol nem vetnénk le kicsinyes és alantas jellemhibáinkat, mint az irigység, kéjsóvárság, hazugság és még sorolhatnám. Valóban csodás lehetőségnek tartanánk egy ilyen világot? Nos, a sci-fi írók és filmrendezők is számtalanszor megválaszolták már ezt a dilemmát: Nem. Ezekben a művekben számos remek feldolgozását láthatjuk annak, hogy az ember hogyan teszi tönkre önmaga világát. A modernitás optimizmusát rég felváltotta a posztmodern csalódott szkepticizmusa. Ha mi nem változunk meg, a világunk sem fog, és ez szinte lehetetlen vállalkozás. Mert saját magunkat kellene megváltoztatnunk, ami nem megy, ugyebár? Vagy mégis?


Bár sokan kiábrándultak mára a vallásból, tény, hogy képes átformálni az ember jellemét. Sőt, mindezt sokszor pozitív irányba teszi. Alkoholisták, drogosok, függők nyerik vissza általa normális életüket. Sírók és szenvedők nyernek vigasztalást, elesettek új lehetőséget. Bár pontosan ez az, ami miatt például a kereszténységet is sokan a gyengék vallásának tekintik, mert mankót ad a szükséget szenvedőknek. De ki marad erős örökké?


A hit tehát segít, mert a hit adományozója, az igaz Isten segíteni akar rajtunk. Ezért az örök élet titka nem a robotokban, kiborgokban és nem a tudomány csodálatos fejlesztésében van (bár igencsak méltó a dicséretre, hogy ilyen nagyszerű lehetőségeket ad), hanem az igaz Isten megismerésében. Őt pedig egyvalaki képviselte és képviseli hitelesen a világon: akit elküldött hozzánk, Jézus Krisztus. Hát ismerkedjünk Vele!

Bejegyezte: Restás László

Zsoltárok könyve 20. rész


1. Az éneklőmesternek; Dávid zsoltára.
2. Hallgasson meg téged az Úr a szükség idején; oltalmazzon meg téged a Jákób Istenének neve.
3. Küldjön néked segítséget a szent helyről; és a Sionból támogasson téged.
4. Emlékezzék meg minden ételáldozatodról, és égőáldozataidat találja kövéreknek. Szela.
5. Cselekedjék veled szíved szerint, és teljesítse minden szándékodat.
6. Hogy örvendhessünk a te szabadulásodban, és a mi Istenünk nevében zászlót lobogtassunk: teljesítse az Úr minden kérésedet!
7. Most tudom, hogy az Úr megsegíti felkentjét; meghallgatja őt szent egeiből jobbjának segítő erejével.
8. Ezek szekerekben, amazok lovakban bíznak; mi pedig az Úrnak, a mi Istenünknek nevéről emlékezünk meg.
9. Azok meghanyatlanak és elesnek; mi pedig felkelünk és megállunk.
10. Uram, segítsd meg a királyt! Hallgasson meg minket, mikor kiáltunk hozzá.

2017. május 5., péntek

Rick Warren-Napi remény

Megbocsátottam nektek a Krisztusban, azért, hogy a sátán nehogy túljárjon az eszünkön. Mert tisztában vagyunk az ő fondorlataival." (2 Kor 2:10b-11 angol NIV fordítása)


Az ördög romba akarja dönteni házasságodat. Minden jó kapcsolatot le akar rombolni. Miért?
Mert nagyon szereti a konfliktusokat és a vitákat. Össze akar zavarni, vitát, stresszt, sérelmeket, csalódásokat, dühöt, káoszt gerjeszt. Szereti ezt csinálni. Jakab azt mondja, meg kell adnod magad Istennek és engedned kell, hogy Ő vegye kézbe az irányítást. Majd ezután tenned kell néhány védelmi lépést. Ellen kell állnod az ördögnek, fel kell ismerned, hogy mit tesz. Ha fölkelsz reggel és nem rohansz neki fejjel az ördögnek, akkor már egy irányba haladtok.

Pál ezt mondja a 2 Kor. 2-ben: "Igen, feltétlenül szükséges, hogy így bocsássunk meg egymásnak, különben becsaphat bennünket a Sátán. Hiszen jól tudjuk, hogy mik a szándékai." Más szóval: légy bölcs! Ismerd fel a Sátán taktikáit. Tanuld meg, ő hogyan működik.

Hogyan dolgozik az ördög? Nos, nem járkál körülöttünk vasvillával, vörös ruhában. Büszkeségünkre játszik - főleg a megsebzett büszkeségünkre. Azt mondja nekünk, amit hallani akarunk. Fülünkbe suttogja apró gondolatait, javaslatait, ötleteit. Amikor egy vita kellős közepén vagy, elkezdi a füledbe suttogni pl. ezt: "Nem kell ezt csinálnod. Bosszuld meg. Kinek képzelik ők magukat? Számolj le. Érvényesítsd az akaratodat. Ne érd be ennyivel. Mutasd meg nekik, ki itt a főnök." Elmondja az összes olyan dolgot, amit a büszkeséged hallani akar.

Ezt kell válaszolnod: "Sátán, tudom, hogy te vagy az." Állj ellen a sátánnak.

Állj ellene úgy, ahogy Jézus tette: Ő a Szentírást idézte. Tanuld meg a Péld. 13:10-et: "A büszkeség konfliktushoz vezet" (NLT fordítás). Legközelebb, amikor vitába keveredsz, az Úr eszedbe fogja juttatni ezt az igeverset. Állj meg és kérdezd meg magadtól: "Hogyan lettem én büszke ebben a dologban? Mit nem akarok beismerni? Miért nem akarok megegyezni? Miért csak magamra gondolok és nem pedig másik szükségleteire, kívánságára és viselkedésére?"

Van egy óriási ígéret a Jakab 4:7-ben: "Engedelmeskedjetek azért az Istennek, de álljatok ellen az ördögnek, és elfut tőletek." Nem kell eltűrnöd őt. Add át magad Istennek, állj ellen az ördögnek.

Beszéljetek róla
Gondolj a legutóbbi vitás helyzetedre. Mikor jelent meg a büszkeséged a vitában?
Kérj meg egy barátot, segítsen igeverseket tanulni, nem kezdhetnétek rögtön a Példabeszédek 13:10-zel?

Maranatha: JÖN A KIRÁLY- Isten ítéletei

„Az emberek elhalnak a félelem miatt, és azoknak várása miatt, amik e föld kerekségére következnek: mert az egek erősségei megrendülnek.” (Luk 21,26) 



„Bárcsak érzékelné Isten népe a városok ezreinek küszöbön álló pusztulását – a városokét, amelyek most szinte teljesen a bálványimádásnak hódolnak!

Nem túl régen egy igazán impozáns helyszín elevenedett meg előttem. Láttam óriási, gyönyörű kastélyokra hulló tűzgömböt, amely azonnal elpusztította őket. 
Hallottam, amint néhányan azt mondják: »Tudtuk, hogy Isten ítéletei eljönnek a földre, de nem tudtuk, hogy ilyen hamar.« Mások azt mondták: »Tudtátok? Akkor miért nem mondtátok el nekünk is? Mi nem tudtuk!« Mindenfelől efféle szavakat hallottam…

Nemsokára súlyos nehézségek támadnak a nemzetek között – olyan bajok, amelyek nem szűnnek meg, amíg Jézus el nem jön. Úgy kell összefognunk, mint soha azelőtt, szolgálva Őt, aki elkészítette királyi székét a mennyben, és aki mindenen uralkodni fog. Isten nem hagyja cserben az Ő népét, és erőnk abban rejlik, ha mi sem hagyjuk el Urunkat.

Isten ítéletei már elérték a világot. A háborúk, a háborúk hírei, a tűz és árvíz pusztításai világosan beszélnek arról, hogy a nyomorúságos idő, amely a történelem végéig egyre növekszik majd, igen közel van. Nincs elvesztegetni való időnk. A világot háborús légkör hatja át. Dániel könyve 11. fejezetének jövendölései már szinte elérték végső beteljesedésüket…

Az elmúlt péntek reggel, éppen mielőtt felébredtem, megrendítő jelenet tárult fel előttem. Úgy tűnt, hogy épp felébredtem, de nem a saját otthonomban. Az ablakból rettenetes tűzvészt láttam. Nagy tűzgolyók hullottak a házakra, és ezekből tüzes nyilak repültek mindenfelé. 
Nem lehetett eloltani a fellobbant tüzeket, és hatalmas volt a pusztulás. Az emberek rémülete leírhatatlan volt.” 

„A nagyvárosokra szigorú ítélet vár, de néhányan még elszakadnak az ellenség megtévesztéseitől, megbánják bűneiket és megtérnek, miközben a tömegek haragot gyűjtenek maguk ellen, a harag ama nagy napjára.” (Evangelizálás, 9. o.)

Napi áhítat: Az evangélium szolgálatában

ApCsel 20,32–38.


Azért vagyunk a világon, hogy küzdelmünk gyümölcseként mások élete is jobbá váljon.

„Most pedig az Istennek és kegyelme igéjének ajánllak titeket, aki felépíthet benneteket, és örökséget adhat nektek a szentek között. Senkinek ezüstjét, aranyát vagy ruháját nem kívántam, sőt ti jól tudjátok, hogy a magam szükségleteiről, meg a velem levőkéről ezek a kezek gondoskodtak. Minden tekintetben megmutattam nektek, hogy milyen kemény munkával kell az erőtlenekről gondoskodni, megemlékezve az Úr Jézus szavairól. Mert ő mondta: Nagyobb boldogság adni, mint kapni.” Miután ezeket elmondta, mindnyájukkal együtt térdre borulva imádkozott. Ekkor valamennyien nagy sírásra fakadtak, Pál nyakába borultak, és csókolgatták őt. Különösen azon a szaván szomorodtak el, hogy többé nem fogják őt viszontlátni. Azután kikísérték a hajóhoz.”
Magyarázat

Napjainkban olyan időket élünk, amikor az evangélium szolgálatára egyre kevesebben vállalkoznak. Úgy néz ki, hogy nem sokat változott a helyzet az utóbbi 2000 esztendőben, hiszen az Úr Jézus egy adott pillanatban így szólt tanítványaihoz: „Az aratnivaló sok, de a munkás kevés.” (Mt 9,37) Ennek a hátterében az van, hogy a munkásnak rá kell tennie magát az oltárra, hogy jó illatú áldozat legyen. Az evangéliumért le kell égnie, mint a gyertya. Ez a munka látványosságmentes. Földi kincseket ebből szerezni, ki van zárva. Pál apostol a sikeres farizeusi életét felszámolta, és napszámosi munkát vállalt a maga fenntartásáért és mások segítéséért. Róla lehet tudni, hogy hányszor volt börtönben, hányszor volt megvesszőzve… (2Kor 11,22–31) De nem tudjuk, hogy mennyi volt a fizetése. A tegnap említett Páska testvér immár több mint hat éve nem tudja, hogy mi a szabadnap. De az évek során több száz életet mentett meg, s ha kérdezed, ő se tudja, hogy mennyi a fizetése, csak annyit, hogy amit Krisztusért tesz, az megmarad.
(Dániel Zalán (Erdély))

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Istenük leszek, és ők az én népem lesznek.”(2 Korintus 6,16)


Milyen kedves név: „én népem!” Milyen dicső kinyilatkoztatás: „Istenük leszek!” 
A legédesebb tartalom teljessége van egybefoglalva e két szóban! Először is kitüntetésről van abban szó. Mert az egész világ Istené; az ég és az egeknek egei az Úré, ki uralkodik az emberek fiain, de azokról, akiket kiválasztott és vérével megvásárolt, olyasmit mond, amit másokról nem mond. „Én népem” –nek nevezi őket. Ebben a mondatban megvan a tulajdonjog fogalma. Egészen különleges értelemben van mondva: „az Úrnak része az Ő népe és Jákób az Ő öröksége”. 
E földön minden nemzet az Övé; az egész világ hatalma alatt van, de népe, melyet magának választott, egészen különleges értelemben tulajdona – mert velük és értük többet tett, mint másokért, vérével vette meg őket, megához vonta őket csupa jóvoltából, teljes hévvel buzgott feléjük, szíve értük dobog. Meg nem szűnő örök szerelemmel szerette őket, úgy, hogy a vizek hullámai el nem olthatják ezt a szeretetet, még a folyó vizek sem fojthatják el azt. 
Olyan szeretet ez, melyet az idők folyama sem moshat el, legkevésbé sem gyengíthet meg. 
Kedves barátom felemelheted szemeidet az ég felé és mondhatod: 
„Én Uram és én Istenem! Az enyém, azon kimondhatatlanul kedves rokonság folytán, mely feljogosít engem arra, hogy Téged Atyámnak szólítsalak. Az enyém, azon megszentelt barátság és közösség kapcsán, amely az én legnagyobb gyönyörűségem, mivel szent tetszésed folytán kijelented magad nekem, de nem úgy, mint ahogy e világnak.” 
Felnyithatod-e az Istentől adatott írások könyvét és olvashatod-e abból megváltásod végrendeletének leírását? Megtalálod-e neved, amely drága vérrel van felírva? 
Képes vagy e érinteni Jézus ruhájának prémjét alázatos hittel és mondani: „Krisztusom!”? Ha igen, akkor úgy beszél Isten rólad és azokról, akik hozzád hasonlók, mint az Ő népéről. 
Mert ha Isten, a te Istened és Krisztus a te Krisztusod, akkor az Úr különös és benső vonzalommal van irántad. Választott gyermeke vagy, kedvessé lettél az Ő szerelmes Fiában.

Reggeli gyöngyszemek: Ha gyermekek vagyunk, akkor örökösök is

„Ha pedig gyermekek, örökösök is, örökösei Istennek, örököstársai pedig Krisztusnak, ha valóban vele együtt szenvedünk, hogy vele együtt is dicsőüljünk meg.” (Rm 8:17)



Mindenki, aki szövetségre lép Jézus Krisztussal, Isten fogadott gyermekévé válik. Az Ige újjáteremtő ereje által megtisztulnak, és Isten angyalokat rendel melléjük megsegítésükre. Megkeresztelkednek az atya, a fiú és a Szentlélek nevében. Elkötelezik magukat, hogy Isten földi egyházának aktív tagjai lesznek. Meghalnak minden világi kívánság csábításának; ugyanakkor istenfélelmük és a Lélek megszentelése által az isteni befolyás közvetítőivé válnak.

„Örökösei Istennek, és örököstársak Krisztussal” – milyen dicső és méltóságteljes pozíció! Elkülönülve élni a világtól, és biztonságban lenni Sátán álnok csapdáitól! Azok, akik Isten követőinek vallják magukat, keresztségi fogadalmuk által arra vállalkoztak, hogy szembefordulnak a gonosszal. A lelkek ellensége minden ravaszságával azon lesz, hogy megrontsa gondolkodásukat. Azon fáradozik, hogy saját módszereit beépítse Mesterükért végzett szolgálatukba. De biztonságban lehetnek, ha megszívlelik az intelmet: „Legyetek erősek az Úrban és az ő hatalmas erejében. Öltözzétek föl az Isten minden fegyverét, hogy megállhassatok az ördög minden ravaszságával szemben.”

Az ember abban a tisztességben részesült, hogy együtt munkálkodhat Istennel annak a hatalmas felépítménynek a munkásaként, melyet létrehozott…Megváltó Urunk Isten örökösévé lett, azok pedig, akik együtt végzik vele a lélekmentés munkáját, társörökösök lesznek vele együtt…Az ebben való győzelem elérése felér azok tisztességével, akik a túláradó, örökkévaló dicsőség részesei.

Vágyakozhatnánk-e nagyobb tisztességre, mint hogy Isten gyermekei legyünk?
Birtokolhatnánk e nagyobb rangot, találhatnánk e hatalmasabb örökséget, mint ami azoknak jár, akik Isten örökösei és társörökösei Krisztusnak? (The Youth’s Instructor, December 8, 1892.)

Reggeli dicséret: Elégedett vagy?


„Valóban nagy nyereség az istenfélelem megelégedéssel. Mert semmit sem hoztunk a világra, ki sem vihetünk semmit. De ha van élelmünk, és ruházatunk, elégedjünk meg vele.”
1Timóteus 6:6-8.

Semmit sem hoztunk magunkkal, tehát mindenünk, amivel rendelkezünk, az Úré.
Feltehetnéd a kérdést: Hát akkor mim van nekem? Tényleg, minden az Úré? A földem is? A telkem is? A házam is? A pénzem is? Az értékem is? Az életem is? A férjem/feleségem is? A gyermekeim is? Tehát nekem semmim sincs?
Így igaz! Semmink sincs!
„Mert semmit sem hoztunk a világra, világos, hogy ki sem vihetünk semmit!’ (1Timóteus 6:7)
Viszont van egy hatalmas Királyunk, aki a gyermekeivé fogadott minket, és gyermeki jogon mindenünk megvan. Igaz, hogy végül el kell számolnunk mindennel, mert kölcsön kaptuk, de ez azt is jelenti, hogy nem kell aggódnunk, mert amire szükségünk van, arról gondoskodik a mi mennyei Atyánk. Azonban ez azt is jelenti, hogy nincs mivel dicsekednünk, hiszen mindenünk az Úré. Elszámolási kötelességünk van mindazzal, amit ránk bízott. Az anyagi javainkkal, hogy miképpen használtuk el, illetve fel. A gyermekeinkkel, hogyan neveltük őket. Az egészségünkkel, hogy milyen módon őriztük meg, mennyire vigyáztunk rá. Az időnkkel, hogy mire pazaroltuk. A férjünkkel/feleségünkkel, mennyire segítettük, bátorítottuk őt. A képességünkkel, hogy kamatoztattuk-e, vagy önzőn magunknak tartottuk-e meg.
Mint a világmindenség királyának gyermekei, mérhetetlenül gazdagok vagyunk! Belegondoltunk ebbe?
MICSODA ELŐJOG! De milyen NAGY FELELŐSSÉG is ez! Tényleg, mondd csak, úgy őszintén: Elégedett vagy? Valóban az vagy?

Bejegyezte: Gyürüs Panni

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem- Mikor elvégezték a föld örökbevételét

Mikor elvégezték a föld örökbevételét..., akkor adtak Izrael fiai örökséget Józsuénak. (Józs 19,49.)



Figyelemre méltó örökségeket osztottak ki Kánaán felosztásakor. A legjobb rész a Lévitáknak jutott, akikről ezt mondja az Ige: "A Lévi nemzetségének pedig nem adott Mózes örökséget. Az Úr, Izraelnek Istene az ő örökségük". (Józs 13,33)

Jelentős Káleb öröksége, amit hit által nyert el, kedves az Aksza része, amely kérésére megnagyobbodott és áldott lett.

Példaszerű az a mód, ahogy Józsué örökségéhez jutott. Józsué Izrael népének hadvezére, fejedelme. Neki köszönheti Izrael az új hazát.

Ő atyai módon gondoskodik arról, hogy minden törzs megkapja az őt megillető részt. Magáról azonban nem gondoskodik. Senkinek sem jut eszébe, hogy tulajdonképpen Józsuét kellett volna elsőként tekintetbe venni. Csak akkor gondolnak már rá, amikor mindenki megkapta a részét.

Józsué Isten embere volt. Evilági hadvezér bizonyára éppen fordítva bánt volna a zsákmány elosztásakor. Józsué háttérbe szorította saját igényét.

Hogyan állunk mi ezen a ponton? Tudunk mi várni az örökség kiosztásakor addig, amíg mások megkapják részüket?

A Példabeszédek 20,21 így figyelmeztet bennünket: "Amely örökséget először siettetnek, annak vége meg nem áldatik". Fontos az a körülmény is, hogy Józsuét felhívják arra, hogy mondja meg, mit kíván. Ő Timnath-Szeráhot kérte az Efraim hegyén. Abban lakott.
Nekünk, keresztyéneknek Józsué némely vonatkozásban Jézus Krisztus előképe. Ő többet tett értünk, mint Józsué Izraelért. Ő sem magáról gondoskodott, hanem övéiről.
Végül azonban neki is van egy kívánsága, kérése. Józsué kívánságát örömmel teljesítették.

Hogyan állunk Megváltónk kérésével: "Adjad, fiam - lányom - a te szívedet nekem"!