Ami jó és szép azt elfogadja a Bibliából, azt ami nem az, azt egyszerűen nem veszik tudomásul, hogy benne van vagy kimagyarázzák számukra kedvezővé!
Nézzük akkor a tényeket az Ige fényében, ami ugye a hitünk szerint:
A teljes Írás Istentől ihletett, és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való nevelésre..." ( 2 Timóteus 3:16)
***************************************************
Mivel egy helyről van szó, tudunk kell, hogy Isten teremtette.
Mivel mindent ő teremtett és minden az ő akarata által áll fenn és jött létre (Jel. 4,11), ez magába foglalja a pokolt is. Ő hozta azt létre. Az ő parancsának köszönhetően készült az örök tűz helye, „amely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett” (Máté 25,41).
Igazságos, rettenetes és örök büntetés. A pokol a büntetés helye.
Csak néhány példa:
„Jaj néked Korazin! Jaj néked Bethsaida! … Tirusnak és Sidonnak könnyebb dolga lesz az ítélet napján, hogynem néktek … és Sodoma földének könnyebb dolga lesz az ítélet napján, hogynem néked” (Mt. 11,21-24).
Rettenetes hely lesz, mivel „sírás és fogcsikorgatás” helye az (Mt. 8,12), „ahol az ő férgök meg nem hal, és tüzök el nem aluszik” (Mk. 9,44).
A pokolban levő „iszik az Isten haragjának borából, amely elegyítetlenül töltetett az ő haragjának poharába: és kínoztatik tűzzel és kénkővel … És az ő kínlódásiknak füstje felmegy örökkön örökké; és nem lesz nyugalmuk éjjel és nappal” (Jel. 14,10-11).
Mivel egy helyről van szó, tudunk kell, hogy Isten teremtette.
Mivel mindent ő teremtett és minden az ő akarata által áll fenn és jött létre (Jel. 4,11), ez magába foglalja a pokolt is. Ő hozta azt létre. Az ő parancsának köszönhetően készült az örök tűz helye, „amely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett” (Máté 25,41).
A pokol valóságos hely! Nem metafora vagy jelkép, nem a belső sivár állapotok vagy jelenlegi szenvedések leírása, akármennyire kínosak lennének is ezek. Nem lelki állapotot jelöl.
A pokol egy térbeli dimenziókkal rendelkező hely.
A gazdag és a szegény Lázárról szóló történetben, a gazdag a „gyötrelem helyére” utal (Luk. 16,28), miközben a megszokott görög „hely” szót használja, amelyből a mi „topográfia” szavunk ered – a helyleírás tudománya.
A Szentírás közli velünk, hogy Iskáriótes Júdás a „saját helyére jutott” (ApCsel 1,25). Nem tudjuk, hogy ez a hely merre van a világegyetemben, de valahol pontosan megtalálható.
A Biblia az Isten életétől és világosságától való távolságára utal, mikor a „kint”, „kívül”, „külső sötétség” helyeként írja le.
Az Újszövetség jellemző kifejezése a pokolról a gyehenna. Ennek a szónak érdekes a története. Korábban a Jeruzsálem szélén meghúzodó Hinnom-völgyre utalt, ahol az izráeliták az ammonita Molok istennek feláldozott gyermekeiket égették el (2Krón. 28,3; 33,6; 2Kir. 23,10).
Szívet-tépő bánat és az ördöngösség helye volt. Az első évszázadra a Hinnom-völgy szemétdombbá vált, ahol éjjel-nappal a hulladék égett. A Jézus korabeli emberek füsttel, szaggal és férgekkel azonosították, mindazzal, ami visszataszító és romlott volt. Ezt a húsbavágóan élénk kifejezést választotta az Úr a valóságos pokol megfelelő ábrázolására.
Négy különböző módon ábrázolhatjuk fontosságát.
Az első a bibliai bizonyságtevések temérdek súlya.
A pokolról nemcsak hébe-hóba, egy-két homályos szakaszban, tesz említést a Szentírás. Ellenkezőleg, Isten igéjének terjedelmes szakaszai foglalkoznak ezzel a tannal.
A Biblia többször utal Isten haragjára. Az Ószövetség tele van az Úr heves ítéleteivel, amelyeket ellenségeire zúdított, előrevetítve a pokolt.
Urunk Jézus Krisztusnak látványosan több mondanivalója volt a pokolról mint a mennyországról. Meglepő, de igaz.
Csak néhány példa:
„Jaj néked Korazin! Jaj néked Bethsaida! … Tirusnak és Sidonnak könnyebb dolga lesz az ítélet napján, hogynem néktek … és Sodoma földének könnyebb dolga lesz az ítélet napján, hogynem néked” (Mt. 11,21-24).
Az írástudók, akiknek a szent írásokhoz való hozzáférhetősége páratlan volt, sokszor képmutatásba, kapzsiságba vagy hamisságba estek, ami miatt „súlyossabb ítélet alá” kerülnek (Mk. 12,38-40).
A pokolban levő „iszik az Isten haragjának borából, amely elegyítetlenül töltetett az ő haragjának poharába: és kínoztatik tűzzel és kénkővel … És az ő kínlódásiknak füstje felmegy örökkön örökké; és nem lesz nyugalmuk éjjel és nappal” (Jel. 14,10-11).
Ahogy a menny örömei örökkévalók, úgy a pokol kínjai is. Júdás „az örök tűz büntetését” (7. vers) említi és „a sötétség örök homályát” (13. vers)
A pokol igazságos. A pokol ijesztő. Ráadásul örök, és mindegyik esetben ugyanaz a görög szó szerepel, az „örökkévaló” szó esetéhez hasonlóan.
A tetszetős, modern „értelmezési nehézségek” ellenére, a Szentírás tanítása krisztálytiszta.
A Biblia „örök veszedelemről” (2Thessz. 1,9), „örök tűzről … örök gyötrelemről” beszél (Mt. 25,41.46)
A pokol igazságos. A pokol ijesztő. Ráadásul örök, és mindegyik esetben ugyanaz a görög szó szerepel, az „örökkévaló” szó esetéhez hasonlóan.
A tetszetős, modern „értelmezési nehézségek” ellenére, a Szentírás tanítása krisztálytiszta.
A Biblia „örök veszedelemről” (2Thessz. 1,9), „örök tűzről … örök gyötrelemről” beszél (Mt. 25,41.46)
Mennyire szörnyű lesz ez a büntetés – bár igazságos, ijesztő és örök!
Kálvin János mondja: „A Szentlélek célja az ilyen kifejezésekkel minden érzékszervünk borzalommal való eltöltése” (Institució, III. xxv. 12).
Másodszor, benső fontosságára utal magának a tannak a tartalma.
Harmadszor, nem állunk messze ettől a katasztrófától.
Gondolhatsz arra, hogy egyes bibliai tanítások nem vonatkoznak közvetlenül rád. Például, ha nem vagy szülő, akkor úgy érzed, hogy a szülőknek szóló bibliai intések rád nem vonatkoznak. Vagy könnyen átsiklasz a munkaadóknak szóló isteni tanításokon vagy a gazdagoknak szóló szakaszokon. Lehet, hogy magadban így szólsz: „Persze, nagyon érdekes, igaz, de nem érint közvetlenül.” Nagy hiba lenne ez részedről, mivel „a teljes Írás … hasznos” (2Tim. 3,16), de érthető lenne a reakciód.
Végül, azért fontos önmagára nézve, mert van egy út, de csak egyetlen út, amelyen át megmenekülhetsz.
Itt van tehát a válaszunk azok részére, akik azzal vádolnának, hogy morbidok és komorak lennénk. Vajon ugyanezzel vádolnák-e azt az orvos csoportot, amely a rákbetegség megvitatására ülne össze? Vajon megbélyegeznék-e őket azzal, hogy gyengeelméjű egyének, akik beteges érdeklődést mutatnak valami kellemetlen dolog iránt? Természetesen nem! Hálásak vagyunk, hogy az orvosok figyelmet szánnak ezekre a dolgokra, hogy tehetségüket és értelmüket az ilyen félelmetes valóságok kezelésére szánják.
Miért mentem keresztényként a pokolba?
https://www.youtube.com/watch?v=oTn5UwZPUIs
Krisztus maga a megtestesült szeretet volt, telve együttérzéssel és könyörülettel, mégis sűrűn beszél az ítéletről és az örök büntetésről.
Még a „Megváltó” címe is a pokolra irányítja a figyelmet. A Megváltó valamitől vált meg. Ő pedig a pokol rettegett sorsától ment meg minket.
A Jelenések könyve végén, Isten befejezni készül írott Igéjét. Megdöbbentő, hogy a mennyország dicsőségére emlékeztetve, a Szentírás utolsó oldalai félelmetes visszhangokat keltenek a lelkiismeretünkben: „feneketlen mélység … tűzzel és kénkővel égő tó, ami a második halál … kinn” (Jel. 20,3; 21,8; 22,15).
Nos, ha Isten úgy látta jónak bölcsességében, hogy sok információval lásson el a pokollal kapcsolatban, akkor elég világos, hogy ez roppant fontos lehet!
Ez önmagában már elég indok a tanulmányozására.
Ez önmagában már elég indok a tanulmányozására.
Másodszor, benső fontosságára utal magának a tannak a tartalma.
A pokol a gyötrelemnek a helyeként szerepel, ahová emberek milliói örökre bezáratnak. Statisztikusok állítják, hogy körülbelül kilencvenöt millió ember hal meg évente. Ez azt jelenti, hogy minden másodpercben, három emberi lény lépi át a pokol vagy a mennyország küszöbét.
A következő órában tizenegyezer férfi, nő és gyermek megy el végleg az örök öröm vagy az örök fájdalom helyére. Képzeld magad elé halálukat, miközben ezeket a szavakat olvasod – egyik, majd a másik, majd a harmadik. Miközben következő lélegzetedet veszed, újból néhányan távoznak a Földről. Amikor egy repülő lezuhan és kétszáz vagy háromszáz ember hirtelen az örökkévalóságba merül, mindenki beszél róluk. Megdöbbentő a tragédia, azonnal főcímmé válik a híradásokban. Gyászolunk és elménk csak arra gondol, ami történt. És mégis, tizenegyezer embertársunk érkezik meg örök állomására minden egyes év, minden egyes napjának minden egyes órájában.
Már csak ezért is fontosnak kell lennie egy ilyen tanításnak.
Harmadszor, nem állunk messze ettől a katasztrófától.
Valaki megjegyezte, hogy „a halál nem néző-sport”. Néző-sportok azok, amelyekben nem kell személyesen részt venni. Óriási érdeklődéssel és kíváncsisággal kísérhetünk egy labdarúgó vagy kézilabda mérkőzést. Élvezettel figyeljük a játékosok tehetségét és örülünk, ha a „mi” csapatunk nyer. De mi nem leszünk ott a játszótéren és hosszú távon igazán nem érint minket, ami ott történik. Senki sem veszi igénybe energiánkat vagy képességeinket. Nem tesszük ki magunkat valamilyen sérülésnek. Mi csupán nézők vagyunk.
Ez azonban nem érvényes a pokolról szóló tanra, mivel természeténél fogva mindenki a halál felé tart. Ez nem olyasmi, ami minket nem érint.
Mindnyájan vétkeztünk és szűkölködünk Isten dicsősége nélkül. A bűn zsoldja pedig halál. Mindnyájan meg kell hogy haljunk és azután az ítélettel nézünk szembe. Kivétel nélkül mindnyájan nagyon érintve vagyunk.
Gondolhatsz arra, hogy egyes bibliai tanítások nem vonatkoznak közvetlenül rád. Például, ha nem vagy szülő, akkor úgy érzed, hogy a szülőknek szóló bibliai intések rád nem vonatkoznak. Vagy könnyen átsiklasz a munkaadóknak szóló isteni tanításokon vagy a gazdagoknak szóló szakaszokon. Lehet, hogy magadban így szólsz: „Persze, nagyon érdekes, igaz, de nem érint közvetlenül.” Nagy hiba lenne ez részedről, mivel „a teljes Írás … hasznos” (2Tim. 3,16), de érthető lenne a reakciód.
Mégis, egyikünk sem merészeli ugyanezt állítani a pokollal kapcsolatos tanításról.
Minden megtéretlen bűnös biztos sorsa ez, ráadásul mindnyájan bűnösnek születtünk.
Végül, azért fontos önmagára nézve, mert van egy út, de csak egyetlen út, amelyen át megmenekülhetsz.
Nem választhatunk kényünkre-kedvünkre. Nem csillapíthatjuk félelmünket azon morfondírozva, hogy több embercsoport nem kerül majd oda. Nem mondhatjuk magunknak: „Nos, a pokol ijesztő, a pokol valóságos. De végső soron, sokféleképpen el lehet kerülni a pokolt, tehát nem kell túlságosan aggódnom.”
A Szentírás világos. „a ki pedig nem enged a Fiúnak, nem lát életet, hanem az Isten haragja marad rajta.” (Jn. 3,36).
A pokoltól való megmenekülés egyetlen útja a Jézus Krisztusba, Isten Fiába vetett hit.
Másképpen mindenki elvész.
Miért kell a pokolra gondolnunk? Mivel oda jutunk, ha nem vesszük igénybe az egyetlen menekülési útvonalat.
De van egy út. A pokol nem elkerülhetetlen. Ha úgy lenne, ha nem létezne semmi remény a szabadulásra, akkor egyáltalán miért kellene vele törődnünk? A legésszerűbb dolog az volna ebben az esetben, hogy kitöröljük elménkből, ameddig csak lehet.
De van egy út. A pokol nem elkerülhetetlen. Ha úgy lenne, ha nem létezne semmi remény a szabadulásra, akkor egyáltalán miért kellene vele törődnünk? A legésszerűbb dolog az volna ebben az esetben, hogy kitöröljük elménkből, ameddig csak lehet.
De, mivel létezik egy bizonyos és biztos ígéret mindazok megsegítésére, akik Isten büntetése elől menekülni akarnak, semmi sem kritikusabb mint az, hogy a legnagyobb figyelmet szenteljük ennek a témának.
A Biblia nagyon világossá teszi az üdvösség útját: „Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne veszszen, hanem örök élete legyen.” (Jn. 3,16).
Itt van tehát a válaszunk azok részére, akik azzal vádolnának, hogy morbidok és komorak lennénk. Vajon ugyanezzel vádolnák-e azt az orvos csoportot, amely a rákbetegség megvitatására ülne össze? Vajon megbélyegeznék-e őket azzal, hogy gyengeelméjű egyének, akik beteges érdeklődést mutatnak valami kellemetlen dolog iránt? Természetesen nem! Hálásak vagyunk, hogy az orvosok figyelmet szánnak ezekre a dolgokra, hogy tehetségüket és értelmüket az ilyen félelmetes valóságok kezelésére szánják.
Céljuk a segítségnyújtás és sokak gyógyítása. Ezért biztatjuk is őket ebben a vállalkozásukban. Távol állunk attól, hogy kritizáljuk őket, inkább értékeljük, hogy tanulmányozzák a betegségeket, nem mivel szeretik ezt csinálni, hanem mivel egy zord ténnyel szembesülnek.
Ellenben a pokol lényegesen rettenetesebb és maradandóbb valóság. A legpozitívabb, a legszeretet -teljesebb, a legfelelősségteljesebb dolog, amit tehetünk, hogy tanulmányozzuk ezt a tant, hogy felkészültebbek legyünk mások kimentésére egy ilyen kibeszélhetetlenül szörnyű helyről.
Edward Donnelly-
Edward Donnelly-
******************************
Mind a ketten orvosok voltunk, a halálos ítéletet hallottuk.
https://www.youtube.com/watch?v=txB20OkHvB8
Élet a síron túl: MENNY és POKOL - Valós átélések (700-asok Klubja)
https://www.youtube.com/watch?v=Eivd0MYs63c
A pokol valóságos - Gabrielle Wheeler
https://www.youtube.com/watch?v=1_ad-ijgMdo
Egy drogos a pokolban - Jordan Samuel
https://www.youtube.com/watch?v=BPZk-OE1Ejo
A pokol valóságos hely - Carl Knighton
https://www.youtube.com/watch?v=WuHRfUGDZCM
Vendégségben a pokolban
https://www.youtube.com/watch?v=HFKTIyQFDy4
23 perc a pokolban
https://www.youtube.com/watch?v=2l2rTroPsks
Menny és Pokol
https://www.youtube.com/watch?v=gjEog9_2naE
A pokol valóság - Jennifel Perez
https://www.youtube.com/watch?v=roWSIPDLh6I
Bizonyságok:Videók:
Mind a ketten orvosok voltunk, a halálos ítéletet hallottuk.
https://www.youtube.com/watch?v=txB20OkHvB8
Élet a síron túl: MENNY és POKOL - Valós átélések (700-asok Klubja)
https://www.youtube.com/watch?v=Eivd0MYs63c
A pokol valóságos - Gabrielle Wheeler
https://www.youtube.com/watch?v=1_ad-ijgMdo
Egy drogos a pokolban - Jordan Samuel
https://www.youtube.com/watch?v=BPZk-OE1Ejo
A pokol valóságos hely - Carl Knighton
https://www.youtube.com/watch?v=WuHRfUGDZCM
Vendégségben a pokolban
https://www.youtube.com/watch?v=HFKTIyQFDy4
23 perc a pokolban
https://www.youtube.com/watch?v=2l2rTroPsks
Menny és Pokol
https://www.youtube.com/watch?v=gjEog9_2naE
A pokol valóság - Jennifel Perez
https://www.youtube.com/watch?v=roWSIPDLh6I
Feliratosak, de szánj rá időt, nagyon építőek!
Tyrone lement a pokolba
https://www.youtube.com/watch?v=oN6h0h9wjtk
Tyrone lement a pokolba
https://www.youtube.com/watch?v=oN6h0h9wjtk
Miért mentem keresztényként a pokolba?
https://www.youtube.com/watch?v=oTn5UwZPUIs
**********************
A pokol kapui: 6 bejárat az alvilágba (szinkronizált amerikai dokumentum film, 2010)https://www.youtube.com/watch?v=30hVrOxbieY
Pokol-Igék:
„A hitből való [a hitből eredő, származó, és fakadó] igazság [vagyis megigazulás] pedig így szól: Ne mondd [és ne kérdezd] a te szívedben: [a bensődben], kicsoda megy föl a mennybe?
Azért tudniillik, hogy Krisztust aláhozza; [vagyis lehozza]. Avagy: Kicsoda száll [és megy] le a [feneketlen] mélységbe? [vagyis az alvilágba]* azaz, hogy Krisztust a halálból [vagyis a holtak országából, a halottak közül, akikből hiányzik az élet] felhozza [és visszahívja]** (Róm. 10,6-7)
*Mélységbe (ábüszszosz): - aljzat nélküli, feneketlen mélység. Jelenti még: Egyidejűleg-elmerült. A lemerült káoszra utal. (Ugyanez a görög szó szerepel az 1 Mózes 1fejezet 2-es versében).
Már Mózes így prófétál az Igéről – Aki hústestté lett: „Nem a mennyben van, hogy azt mondanád: Kicsoda hág fel érettünk a mennybe, hogy elhozza azt nékünk, és hallassa azt velünk, hogy teljesítsük azt? Sem a tengeren túl nincsen az, hogy azt mondanád: Kicsoda megy át érettünk a tengeren, hogy elhozza azt nékünk és hallassa azt velünk, hogy teljesítsük azt? Sőt felette közel van hozzád ez íge: a te szádban és szívedben van, hogy teljesítsed azt” (5 Móz. 30,12-14).
És Péter apostol folytatja a kijelentést: „Mert Krisztus… halálra adatott (hús)test szerint, de megeleveníttetett Szellem szerint. Így ment el a börtönben levő szellemekhez is, és prédikált azoknak, akik egykor engedetlenek voltak, amikor az Isten türelmesen várakozott a Noé napjaiban a bárka készítésekor” „Mert azért hirdettetett az evangélium a holtaknak is, hogy megítéltessenek emberek szerint (hús)testben, de éljenek Isten szerint szellemben” (1 Pét. 3,18-20; 4,6).
Pál apostolon keresztül jelenti ki az Úr, hogy hova szállott le: „Ez okáért mondja az Írás: Fölmenvén [(anabainó): felmegy, felemelkedik, felszáll] a magasságba … Az pedig, hogy fölment, mit jelentene mást, mint hogy előbb le is szállott a föld alsóbb részeire [vagyis hogy előzőleg le is szállt erre a földre]. Aki leszállott vala, ugyanaz, aki fel is ment, feljebb minden egeknél [majd felemelkedett az egek fölé], hogy mindeneket [vagyis a mindenséget] betöltsön [(pléroó): teljessé tegye]” (Eféz. 4,8-10).
Az Evangélium jelenti ki, hogy hol van a holtak országa, az alvilág, a börtön, ahol sötétségben, és a halál árnyékában élnek, ahová eljött a testté lett Ige, hirdetve a szabadulást: „Zebulonnak földje és Naftalinak földje, a tenger felé [a tenger menti út], a Jordánon (jelentése: halál folyón) túl [vagyis a túlsó parton]. A pogányok [vagyis a nemzetek] Galileája [jelentése: jelentése: a pogányok körzete]. A nép, amely sötétségben ül vala, láta nagy világosságot [nagy fényt], és akik a halálnak földében [és országában] és árnyékában ülnek [és laknak] vala, azoknak világosság támada. [fény virradt rájuk]; (Más fordítás: a sötétségben lakó nép nagy fényt látott, s a halál országában és árnyékában lakók felett fény ragyogott fel!).
Ettől fogva kezde Jézus prédikálni [és hirdetni], és ezt mondani: Térjetek meg [térjetek új felismerésre; változtassátok meg gondolkozás(mód)otokat], mert elközelgetett a mennyeknek országa, [vagyis a mennyek királysága, Isten királyi uralma]” (Mát. 4,15-17)
Ekkor teljesedett be az Ézsaiás prófétán keresztül hangzó ígéret: „De nem lesz (nem marad) mindig sötét(ség) ott, ahol most szorongatás (és elnyomás) van. Először megalázta Zebulon (A név jelentése: Ő a megadott menyasszonyi váltságdíj) és Nafthali (jelentése: harcok, küzdve, harcolva) földjét, de azután megdicsőíti a tenger útját (a tenger felé vivő utat), a Jordán túlsó partját (a Jordánon túli részt) és a pogányok határát (és a pogányok területét).
A nép, amely sötétségben jár vala, lát nagy világosságot; akik lakoznak a halál árnyékának földében, fény (és világosság) ragyog fel fölöttük! (Ésa. 9,1-2)
Az Evangélium kijelentése a megjelent világosságról: „Kezdetben [már] vala az Ige és az Ige vala az Istennél, és Isten vala az Ige. Ő kezdetben az Istennél vala. Őbenne vala az (örök)élet, és az (örök)élet vala az emberek világossága [és fénye]. És a világosság [a fény] a sötétségben fénylik [világít; felragyog; tündöklik], de a sötétség nem fogadta be azt. [nem fogta fel; nem ismerte meg; fel nem tartóztatta; nem tudta megragadni, hatalmába keríteni, elfoglalni; fogva tartani. Itt: A sötétség nem tudott erőszakkal úrrá lenni a világosság fölött]” (Ján. 1,1-2.4-5)
Mert: „Az igazi világosság eljött volt már a világba (Az Ige volt az igazi világosság), amely megvilágosít minden (e világra jövő) embert (ő jött el a világba). A világban volt és a világ általa lett, de a világ nem ismerte meg őt” (Ján. 1,9-10). "Akinek van füle a hallásra, hallja"!!
http://bovitettbiblia.blogspot.de
Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap
Pokol-Igék:
„A hitből való [a hitből eredő, származó, és fakadó] igazság [vagyis megigazulás] pedig így szól: Ne mondd [és ne kérdezd] a te szívedben: [a bensődben], kicsoda megy föl a mennybe?
Azért tudniillik, hogy Krisztust aláhozza; [vagyis lehozza]. Avagy: Kicsoda száll [és megy] le a [feneketlen] mélységbe? [vagyis az alvilágba]* azaz, hogy Krisztust a halálból [vagyis a holtak országából, a halottak közül, akikből hiányzik az élet] felhozza [és visszahívja]** (Róm. 10,6-7)
*Mélységbe (ábüszszosz): - aljzat nélküli, feneketlen mélység. Jelenti még: Egyidejűleg-elmerült. A lemerült káoszra utal. (Ugyanez a görög szó szerepel az 1 Mózes 1fejezet 2-es versében).
Már Mózes így prófétál az Igéről – Aki hústestté lett: „Nem a mennyben van, hogy azt mondanád: Kicsoda hág fel érettünk a mennybe, hogy elhozza azt nékünk, és hallassa azt velünk, hogy teljesítsük azt? Sem a tengeren túl nincsen az, hogy azt mondanád: Kicsoda megy át érettünk a tengeren, hogy elhozza azt nékünk és hallassa azt velünk, hogy teljesítsük azt? Sőt felette közel van hozzád ez íge: a te szádban és szívedben van, hogy teljesítsed azt” (5 Móz. 30,12-14).
És Péter apostol folytatja a kijelentést: „Mert Krisztus… halálra adatott (hús)test szerint, de megeleveníttetett Szellem szerint. Így ment el a börtönben levő szellemekhez is, és prédikált azoknak, akik egykor engedetlenek voltak, amikor az Isten türelmesen várakozott a Noé napjaiban a bárka készítésekor” „Mert azért hirdettetett az evangélium a holtaknak is, hogy megítéltessenek emberek szerint (hús)testben, de éljenek Isten szerint szellemben” (1 Pét. 3,18-20; 4,6).
Pál apostolon keresztül jelenti ki az Úr, hogy hova szállott le: „Ez okáért mondja az Írás: Fölmenvén [(anabainó): felmegy, felemelkedik, felszáll] a magasságba … Az pedig, hogy fölment, mit jelentene mást, mint hogy előbb le is szállott a föld alsóbb részeire [vagyis hogy előzőleg le is szállt erre a földre]. Aki leszállott vala, ugyanaz, aki fel is ment, feljebb minden egeknél [majd felemelkedett az egek fölé], hogy mindeneket [vagyis a mindenséget] betöltsön [(pléroó): teljessé tegye]” (Eféz. 4,8-10).
Az Evangélium jelenti ki, hogy hol van a holtak országa, az alvilág, a börtön, ahol sötétségben, és a halál árnyékában élnek, ahová eljött a testté lett Ige, hirdetve a szabadulást: „Zebulonnak földje és Naftalinak földje, a tenger felé [a tenger menti út], a Jordánon (jelentése: halál folyón) túl [vagyis a túlsó parton]. A pogányok [vagyis a nemzetek] Galileája [jelentése: jelentése: a pogányok körzete]. A nép, amely sötétségben ül vala, láta nagy világosságot [nagy fényt], és akik a halálnak földében [és országában] és árnyékában ülnek [és laknak] vala, azoknak világosság támada. [fény virradt rájuk]; (Más fordítás: a sötétségben lakó nép nagy fényt látott, s a halál országában és árnyékában lakók felett fény ragyogott fel!).
Ettől fogva kezde Jézus prédikálni [és hirdetni], és ezt mondani: Térjetek meg [térjetek új felismerésre; változtassátok meg gondolkozás(mód)otokat], mert elközelgetett a mennyeknek országa, [vagyis a mennyek királysága, Isten királyi uralma]” (Mát. 4,15-17)
Ekkor teljesedett be az Ézsaiás prófétán keresztül hangzó ígéret: „De nem lesz (nem marad) mindig sötét(ség) ott, ahol most szorongatás (és elnyomás) van. Először megalázta Zebulon (A név jelentése: Ő a megadott menyasszonyi váltságdíj) és Nafthali (jelentése: harcok, küzdve, harcolva) földjét, de azután megdicsőíti a tenger útját (a tenger felé vivő utat), a Jordán túlsó partját (a Jordánon túli részt) és a pogányok határát (és a pogányok területét).
A nép, amely sötétségben jár vala, lát nagy világosságot; akik lakoznak a halál árnyékának földében, fény (és világosság) ragyog fel fölöttük! (Ésa. 9,1-2)
Az Evangélium kijelentése a megjelent világosságról: „Kezdetben [már] vala az Ige és az Ige vala az Istennél, és Isten vala az Ige. Ő kezdetben az Istennél vala. Őbenne vala az (örök)élet, és az (örök)élet vala az emberek világossága [és fénye]. És a világosság [a fény] a sötétségben fénylik [világít; felragyog; tündöklik], de a sötétség nem fogadta be azt. [nem fogta fel; nem ismerte meg; fel nem tartóztatta; nem tudta megragadni, hatalmába keríteni, elfoglalni; fogva tartani. Itt: A sötétség nem tudott erőszakkal úrrá lenni a világosság fölött]” (Ján. 1,1-2.4-5)
Mert: „Az igazi világosság eljött volt már a világba (Az Ige volt az igazi világosság), amely megvilágosít minden (e világra jövő) embert (ő jött el a világba). A világban volt és a világ általa lett, de a világ nem ismerte meg őt” (Ján. 1,9-10). "Akinek van füle a hallásra, hallja"!!
http://bovitettbiblia.blogspot.de
Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése