2017. június 21., szerda

Az aranynál is jobban szeressük Isten parancsolatait!

„Mert én jobban szeretem parancsolataidat, mint az aranyat, mint a legtisztább aranyat.” 
(Zsolt 119:127)


E vészterhes napokban vajon kevésbé szenteljük oda magunkat Isten igazságának, és kevésbé ragaszkodjunk törvényéhez, mint a régi időkben? Pontosan azok az állapotok uralkodnak, melyekről Krisztus beszélt, hogy be fognak következni, mielőtt másodszor eljön majd nagy hatalommal és dicsőséggel. Az eluralkodó istentelenség megbénítani, sőt elpusztítani látszik az igaz hitet és istenfélelmet. De pontosan ez az időszak az, amikor a keresztény feddhetetlenségnek a legragyogóbban kell fénylenie a képmutatás és romlottság salakjával szemben. 
Most van itt az ideje, hogy Krisztus választottai megmutassák az Ő szolgálatára való odaszenteltségüket -, az idő, amikor követőinek a legszebb tanúságot kell tenniük, szilárdan megállva az elhatalmasodó gonoszság ellenében.

Amikor látjuk Isten törvénye figyelmen kívül hagyásának eredményét – a becstelenséget, lopást, féktelenséget, kicsapongást és gyilkosságot - , elmondhatjuk a zsoltárossal: „Jobban kedvelem parancsolatodat az aranynál, jobban a színaranynál.” „Törvényed megtartóinak nagy lesz jutalmuk”. Amikor Isten törvényét félreteszik, az a legnagyobb nyomorúságot eredményezi úgy a családoknak, mint a társadalomnak. Egyetlen reményünk abban van, ha hűségesen ragaszkodunk Jahve előírásaihoz. A hitetlen Franciaország egyszer már megpróbálta elutasítani Isten tekintélyét. Micsoda szörnyű dolgok következtek ebből! Az emberek félredobták az isteni törvényt, mint igába taszító köteléket, és miközben szabadságukkal dicsekedtek, a legnagyobb zsarnok uralma alá helyezték magukat. Anarchia és vérontás uralta azt a szörnyű napot. Ez azt bizonyította a világ számára, hogy a rend és a kormányzat felbontásának legbiztosabb módja Isten törvényének félretevése…

Ahelyett, hogy úgy éreznénk, hogy a legkisebb mértékben is mentségünk van a további törvényszegésre, minden eddiginél inkább tudatosítanunk kell Isten kívánalmainak igazságát magunkra nézve, csakúgy, mint törvényének szent voltát, mert Krisztusnak meg kellett halnia, hogy fenntartsa annak tekintélyét. 
Az engedelmesek hamarosan látni fogják Isten törvénye megtartásának áldásait. 
(The Signs of the Times, December 15, 1881.)

06.21.


A Jézus iránti szeretet engedelmességben

   "Aki tudja az én parancsolataimat és megtartja azokat, az szeret engem. "
(János 14, 21)  

A Megváltó iránti szeretet mindenekelőtt abban mutatkozik meg, hogy teszünk érte valamit. Ez cselekvő szeretet és nem csupán érzelmi dolog. Érzelmeink megcsalnak, hangulataink változnak. Engedelmességben nyilvánul meg a Megváltó iránti szeretet - folyamatosan és állandóan. Az van vele igazi szeretet-viszonyban, aki megtartja a Megváltó parancsait, azaz hitét és életét minden vonatkozásban alárendeli az Ő akaratának.

A Megváltó iránti szeretet nemcsak azt cselekszi, amit Ő kíván tőlünk, hanem gyűlöli a gonoszt is, mivel Jézus is gyűlöli azt. - A Megváltó iránti szeretet különösen abban mutatkozik meg, hogy az ő kedvéért olyan dolgokat is megteszünk, melyek természetünknek ellenére vannak. Oetingernek, a hívő orvos-lelkész-tudósnak egyik napi alapelve ez volt: "Jézusért szívesen megteszem azt is, amit egyébként nem szívesen teszek meg." A kis dolgokban való hűség is Jézus iránti szeretetünket bizonyítja. A nagy és fontos dolgokban becsvágyunk is kielégülést talál, de a mindennapi élet apróságai egyhangúan hatnak ránk. Aki Jézust szereti, az mindent neki végez, még a legjelentéktelenebb és legmegvetettebb dolgokat is. Jézus tanítványának minden munkájában a szeretet a mozgatórugó és nem a kemény kötelesség.

Sok mindent nem könnyű megtennünk. Még nehezebb mindazt elhordozni, amit Jézus akarata ránkhelyez; és elveszteni, elhagyni sok mindent, amit Ő jónak Iát elvenni tőlünk. Talán éppen olyasvalami az, amihez szívünk legjobban ragaszkodik. Azonban ha szeretjük Jézust, belsőképpen könnyen elengedjük azt. Magunk adjuk oda neki, tehát nem kell, hogy elszakítsa tőlünk és nem perlekedünk a veszteség miatt. Jézus néha nehéz körülmények közé helyez minket, amelyeken nem tudunk változtatni, vagy olyan embert állít az oldalunkra, akit nagyon nehéz elviselni. A Mester maga is három éven keresztül csendesen hordozta Júdást. - A Megváltó iránti szeretet a nehéz helyzetekben is kitartást ad nekünk, nem dobjuk el gyorsan a terheket, hanem arra indít, hogy várjunk, amíg Ő hozza el a változást. Az önszeretet saját akaratát követi, az Úr iránti szeretet pedig felteszi a kérdést: Uram, mit akarsz, hogy cselekedjem?
A BELSŐ PAPI SZOLGÁLAT

   "Ti pedig... királyi papság... vagytok" (1Pt 2,9).

Milyen jogon válunk "királyi papsággá"? A váltság jogán. Felkészültünk-e arra, hogy önmagunkkal nem törődve elkezdjük az imádság papi szolgálatát? A folytonos tépelődés bensőnkben, hogy lássuk, olyanok vagyunk-e már, amilyennek lennünk kellene, csak beteges, énközpontú keresztyénséget hoz létre, nem Isten gyermekének erőteljes, egyszerű életét. Ha nem jutunk helyes viszonyba Istennel, akkor hajszál híján ezt mondjuk: "Ó, milyen csodálatos győzelmet éltem át." Ez nem a váltság csodájának ismertetőjele. Indulj el abban a bátor hitben, hogy a váltság teljes, nem kell többé nyűglődnöd magad miatt; kezdd el megtenni, amit Jézus Krisztus mondott: imádkozz barátodért, aki éjféltájban jön hozzád, imádkozz a szentekért, imádkozz minden emberért! Imádkozz azon az alapon, hogy egyedül Jézus Krisztusban vagy tökéletes, nem pedig az efféle mentegetődzés által leszel az: "Uram, megtettem, ami tőlem telt, kérlek hát, hogy hallgass meg." Meddig tart, míg Isten megszabadíthat a magunk körül forgás beteges szokásától? Torkig vagyunk magunkkal és már nem döbbenünk meg semmin, amit Isten mond rólunk. Elérhetetlenek a bennünk levő aljasság mélységei. Csak egy hely van, ahol igazak vagyunk és ez Krisztus Jézusban van. Amikor benne vagyunk, akkor el kell égnünk ebben a belső szolgálatban teljesen.
A KEGYELEM EGGYÉ TESZ
A mai napon olvasandó igeszakasz: ApCsel 4,32-37
32 A hívők egész gyülekezete pedig szívében és lelkében egy volt. Senki sem mondott vagyonából bármit is a magáénak, hanem mindenük közös volt. 33 Az apostolok pedig nagy erővel tettek bizonyságot az Úr Jézus feltámadásáról, és nagy kegyelem volt mindnyájukon.34 Nem volt közöttük egyetlen szűkölködő sem, mert akiknek földjük vagy házuk volt, eladták azokat, az eladott javak árát pedig elhozták, 35 és letették az apostolok lába elé, azután szétosztották mindenkinek úgy, ahogyan szüksége volt rá.36 József például, akinek az apostolok a Barnabás melléknevet adták, ami azt jelenti: Vigasztalás fia, egy ciprusi származású lévita, 37 mivel földje volt, szintén eladta, elhozta a pénzt, és letette az apostolok lába elé. 



"A hívők összessége pedig szívében és lelkében egy volt. Senki sem mondott vagyonából semmit sem a magáénak, hanem mindenük közös volt."
(ApCsel 4,32)


A Szentlélek annak a kegyelemnek az összessége, melyet Isten ad nekünk, amikor Jézusban hiszünk. Krisztus teljes gazdagsága, - a bocsánat, a megújulás, a jövő ígérete, igen, magának az Atyának a szeretete - öntetik ki a szívünkbe, amikor kapjuk a Lelket.
És ennek a kegyelemnek áramlania kell személy és személy között. A Lélek azonnal egyesít bennünket azokkal, akik Krisztusban vannak, és sürget, hogy közöljük az evangéliumot azokkal, akik "kívül vannak Krisztuson". Ezek nem csupán a hívők új közösségének adott parancsok, hanem belülről fakadó késztetések is. Így fedi fel a Lélek a maga természetét.
Az őskeresztyének "szívükben és lelkükben egyek" voltak. Gyökeresen megújultak és egyesültek. Minden szív szerette Krisztust, és minden lélek dicsérte az Urat.
"Mindenük közös volt." A földi javakkal szemben tanúsított természetes magatartásuk megváltozott a Lélek eljöttével. Ez nem egy diktátor rendelete volt azzal az eredménnyel, hogy "mindaz ami a tied, az enyém." Egy belülről fakadó késztetés mondatta ki velük: "Mindaz, ami az enyém, a tied."
A keresztyén közösség életmódja nem ugyanaz minden időben és minden helyen. Változik. Nincs semmi rossz a változásokban, ámbár némely keresztyén csoport, úgy látszik, megrémül tőlük. Számtalan egyházi vezető megpróbálta megállítani, vagy egyenesen visszaállítani az órát. Ez nemcsak ostoba dolog, hanem bűnös is. Sértő dolog azt gondolni, hogy a Szentlélek csak akkor tudja munkáját elvégezni, ha kereteket valósítunk meg szövetkezeti gazdasági módon.
Isten maga irányítja a világot és a társadalmi változásokat. A ma egyházában ugyanazzal az erővel munkálkodik, melyet mindig is használt. Mindazoknak, akikben a Szentlélek van, egy a szívük és lelkük. És mindazok, akiket ő, azaz a Szentlélek a hatalmában tart, megváltoztatják magatartásukat a földi javakat illetően. Ezek megtanulják, hogy a testvéri közösségé az elsőség.

   "[A szeretet] mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent eltűr. A szeretet soha el nem múlik. ... Most azért megmarad a hit, a remény, a szeretet, e három; ezek közül pedig a legnagyobb a szeretet."
     1Korinthus 13,7-8.13

Szeretet nélkül nincs emberi társadalom, tehát emberi élet sem lehetséges. Isten vigasztalása ez a rövid mondat: "A szeretet soha el nem múlik." Isten gondoskodik róla, hogy mindig újjászülessen. Boldog az az ember, aki egy életen át végig tud szeretni, az a család, ahol a szeretet a tagoknak minden emberi nyomorúságát elfedezi, teljes bizalommal viseltetnek egymás iránt, együtt tudnak egymást szolgálva Istentől remélni földi és mennyei boldogságukat, s Istentől ajándékba kapott szeretettel tudják eltűrni egymásnak minden emberi nyomorúságát. Van ilyen szeretet. De ehhez nem elég a természetes emberi indulat. Ismerni kell Isten végtelen szeretetét, mely méltatlanul is mindennap körül vesz. Amíg őrá tekintünk, amíg naponta együtt kérjük szeretetét, ő ajándékoz meg vele minket is. Hit és Isten jóságában gyökerező remény nélkül nagyon nehéz igazán szeretni. De az örök életben a hit látássá válik, a remény beteljesül. A szeretet pedig ott, Isten trónusa előtt válik teljessé, és megmarad mindörökké.
Szerető jó Atyám, Tőled kérek örökké tartó, soha el nem hidegülő szeretetet. Először magam számára kérem: taníts meg Krisztus szerint szeretni embertársaimat! Nem könnyű feladat, talán a legnehezebb minden parancsod közül. Nélküled, a magam erejéből nem lehetek rá képes. De ha naponta megerősíted hitemet, erőt adhatsz erre a nehéz feladatra is. Ha ezt nekem megadod, akkor kérhetem: add meg, hogy engem is szerető emberek vegyenek körül. Áldd meg családomat soha el nem fogyó szeretettel! Áldj meg úgy, hogy tudjunk egymásnak mindent eltűrni, mindenben megbízni, minden áldásodat együtt kérni és remélni. Áldd meg egyházunkat, egész népünket ezzel a szeretettel, és hozd el országodat gyermekeink, unokáink életében, ahol ez a szeretet uralkodik majd Krisztus soha el nem múló uralma alatt! Ámen.

   E dolog nagy bűnnek lett az okozója.
     l.Kir 12,30

Az l.Kir 12. rész elbeszéli a "Jeroboám bűnét"! Utódainál ismételten előjön: "nem távoztak el Jeroboám bűnétől, aki vétekbe ejtette Izraelt". Jeroboám volt a 10 törzs első királya. Isten biztosította őt a királyság felől az eljövendő időkre nézve is, ha hű marad az Úrhoz. Jeroboám azonban hűtlenné vált. Látta, hogy alattvalói háromszor egy évben Jeruzsálembe mennek, vetélytársának, Roboámnak országába. Attól félt, hogy szívük visszatér a Dávid házából való királyhoz. Ezért gondolta el, hogy népének saját kegyhelyeket kell felépítenie, így helyeztetett aranyborjút Dánba és Béthelbe.

Jeroboám aggodalmaskodásba esett. Isten maga tette királlyá. A jövőjét is Isten kezébe tehette volna. Az aggodalmaskodás azonban tőrbe csalta.

És mi? Urunk és Megváltónk nem megmondta: Ne aggodalmaskodjatok a holnap felől!

Jeroboámnál az aggodalomból kísértés lett arra nézve, hogy saját kezével segítsen magán. "Segíts magadon!" - ez lett a jelszava, ahelyett, hogy Isten segítségét kérte volna. Hogy a használt eszköz tetszik-e Istennek, vagy sem, az mellékes volt neki. Az önmaga segítésével azonban csak pusztulását segítette elő.

Jeroboám alapbűne az önzés volt. Számára nem alattvalóinak jóléte, nem Isten dicsősége, hanem saját maga uralmának, trónjának minden időkre való biztosítása volt a döntő. Személyének dicsőítése lépett Isten félelmének a helyére. Ez volt a bukása!

Az aggodalmaskodás, az önmagunkon való segítés, az önzés, nagyokat is, kicsiket is pusztulásba dönt.

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Legszebb vagy az emberek közt.” (Zsoltárok 45,3)



Az Úr Jézus lénye és élete olyan, mint valami egyetlen drágakő; minden tevékenysége és eljárása pedig, mint valami egyetlen bevégzett pecsétlenyomat. Ő teljesen tökéletes, nemcsak minden részeiben, hanem mint valami dicső, mindent túlragyogó egész. Az ő szent kedélye nem valami szép színeknek tarka vegyüléke, vagy nemes fémek halmaza, melyek rendezetlenül hevernek rakáson, Ő egészen szép és dicső ékesség. Benne megvannak mindazok, „amik igazak, amik tisztességesek, amik igaz cselekedetek, amik jó hírűek”. Dicső lényében nincs egyetlen vonás sem, mely másvalakitől eredne, hanem Ő egészen kedves, egészen kedves Ő.
Ó Jézus! Hatalmad, kegyelmed, igazságosságod, gyengédséged, igazságod, magasztosságod és változhatatlanságod olyan egész embert képez; jobban mondva, olyan Istenemberré tesz, amilyenhez hasonlót sem a mennyország, sem a föld nem látott. Gyermekséged, örökléted, szereteted, győzelmed, halálod és hallhatatlanságod mind-mind egybe van szőve egy nagy és pompás díszszőnyegbe, melynek sem varrása, sem hasadéka nincsen. Te jó hírű vagy, kifogástalan; sokféle vagy, de nem megosztott; minden vagy de nem egyenetlen. Valamint a színek összessége egyesülve képezik a dicső és gyönyörteljes szivárványt, úgy találkoznak Benned a mennynek és földnek szépségei és oly csodásan olvadnak egybe, hogy az egész mindenségben nincs hozzád hasonló. Sőt, ha a legnemesebbeknek összes erényei egy csomóba köttetnének, még távolról sem állná meg Veled szembe a hasonlítást, Te minden tökéletességnek tükre. Megkenettél mirha és kécia szent olajával, melyet Isten egyedül a Te részedre tett el. Illatod olyan, mint a szent tömjéné, melyhez hasonlót nem vegyíthet a gyógyszerészek művészete. Minden fűszer kellemes illatú, de mind együttvéve isteni remekmű.




Legszebb szépség! Gerjessz bennem
Mennybe vágyó érzelmet,
Kegy szépséged szemlélhessem
Angyalaiddal odafent.

Charles H. Spurgeon-Isten ígéreteinek tárháza-Egy asszony háborúja

"...asszony kezére adja az Úr Siserát" (Bír 4,9)




Elég különös ez az igehely, de lehet olyan olvasó, akinek van elég hite a megértésére. Bárákot, a férfit harcra szólította Isten, de ő csak azzal a feltétellel volt hajlandó hadba indulni, ha Debora is vele megy. Ezért az Úr elhatározta, hogy ezt a harcot egy asszony harcává teszi. Ezzel ítélte meg Isten a férfi gyávaságát, így szerzett magának nagyobb dicsőséget, népe ellenségeinek pedig nagyobb szégyent.

Az Úr még ma is felhasználja a gyöngéket a szolgálatban. Engem is. Ő olyanokat is tud használni, akikről senki sem gondolná, hogy alkalmasak nagy tettek végrehajtására. Miért ne használna téged is? Az asszony, aki megölte Izráel ellenségét, nem valami harcos amazon volt, hanem háziasszony. Nem volt szónok, csak egy egyszerű asszony, aki sátorban lakott, tehenet fejt és vajat köpült.
Akkor hát miért ne használhatna fel az Úr akármelyikünket célja elvégzésére? Valaki érkezhet ma a te házadhoz is, ahogy Sisera Jáél sátrához ment.
A mi dolgunk nem az, hogy megöljük, hanem hogy megmentsük őt. Fogadjuk kedvesen, mondjuk el neki Krisztus váltságának drága igazságát, és hogy hozzá is szól a hívás:
"Higgy az Úr Jézusban, és üdvözülsz!" (Csel 16,31). Ki tudja, talán ma is legyőz az evangélium egy keményszívű bűnöst!? 

2017. június 20., kedd

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Mert én parancsolok a népeknek, és megrostálom Izráel házát, mintha rostával ráznák, de egy szem sem esik a földre.” -(Ámos 9,9)


Bármiféle rostálás egyedül Isten engedelme és rendelete által történhet. A Sátánnak mielőtt kezét jobbra tehetné, előbb engedélyt kell kérnie. Sőt azt mondhatjuk, hogy megrostáltatásaink közvetlenül a menny műve, mert alapigénk így mondja: „megrostálom Izráel házát”. A Sátán ehhez, mint valami rabszolga tarthatja ugyan a rostát abban a reményben, hogy ő majd így megronthatja a gabonát, de a Mesternek mindent kormányzó keze maga végzi a gabona tisztogatását épp olyan bánásmóddal, amely az ellenség kívánsága szerint kártékony lehetne. Te drága, - de az Úr csűréből erősen megrostált búza, engedd magadhoz ömleni boldog meggyőződésből ezt a valódi vigaszt, hogy az Úr kezeli a cséplőfát és rostát az Ő örök dicsőségére és hallhatatlan lelked üdvére.
Az egészen bizonyos, hogy a szórólapátot az Úr Jézus maga fogja, s elkülöníti a jót a gonosztól. Nem mindnyájan izraeliták, kik Izráel házából származnak. A szérűn heverő rakás még nem a megtisztított mag, ezért kell a szórólapáttal megrostálni. A rostában megteszi hatását a tényleges súly, de a hüvelytokot és polyvát, melyek tartalom nélküliek, el kell a szélnek hordani, csak a tiszta és valóságos gabona maradhat vissza.
Vedd figyelembe azt a tökéletes megőrzést, melyben az Úr búzája részesül, még a legcsekélyebb szem is bírja a megőrzés ígéretét. Isten maga rostál, ezért igazán valami komoly és rettenetes ez. Az övéit Ő mindenütt megrostálja „minden pogány nép között”; valami hatékonyan rostálja meg őket, ahogyan megrostálódik a gabona. Mindennek dacára nem szabad elhullani a legkisebb, legkönnyebb és összezsugorodott szemecskéknek sem. Az Úr szemei előtt minden egyes hívő becses: egy pásztor sem veszítene el örömmel egyetlen bárányt sem; az aranyműves sem egy gyémántkövecskét; az anya sem egyik gyermekét; annál kevésbé az ember testének valamelyik tagját; de mindezeken felül annál kevésbé kívánja az Úr, hogy az Ő választotta és megváltottai közül a legcsekélyebb is elvesszen.

06.20.

Aki az Úr Jézust nem szereti, legyen átkozott

   "Simon, Jóna fia, szeretsz-e engem? "
(János 21, 16)  

Ez az alapvető és legfőbb kérdés. Minden, amit Jézusért teszünk, értéktelen, ha hiányzik belőlünk a szeretet. Kell, hogy ez hassa át és irányítsa minden tettünket, különben csak holt cselekedet és gépies tevékenység az. Amilyen mértékben helyt adunk önmagunkban Krisztus szeretetének és az minket áthat, olyan mértékben fogjuk Öt viszontszeretni. Aki szereti Jézust, az magasztalja Őt; Megváltónk csodálatos tulajdonságait nem tudjuk eléggé magasztalni. Aki szereti Őt, azt felüdíti Igéje és a vele való kapcsolat. Emberek, akik szeretik egymást, szívesen érintkeznek egymással. Ha valaki szereti Jézust, sohasem tud betelni azzal, hogy Igéjét hallgassa és olvassa, s a vele való közösség lelkének legmélyebb igénye.

Aki Jézust szereti, arra is kész, hogy érte szenvedjen. "A szeretet gyakran a szenvedésen keresztül tisztul meg" - mondja Tersteegen. Péter a maga túláradó érzelmében azt hitte, hogy Jézust a börtönig és a halálig tudja követni. De túlértékelte önmagát. Szeretete még nem volt elég erős ahhoz, hogy a szenvedéstől való irtózását legyőzze. Az édesanya együtt szenved gyermekével vagy gyermekéért és nem gondolja, hogy valami különleges dolgot tesz, amikor beteg gyermeke ápolásában felemészti önmagát. Az igazi szeretet gyalázatot, gúnyt és üldöztetést is elhordoz a Megváltóért, sőt éppen a szenvedés az, mely a szeretet szálait még szorosabbra vonja. A szeretetnek szenvedést jelent, ha valamivel megszomorítjuk Jézust.

Péter igen megszomorodott, mikor az Úr harmadszor is megkérdezte "szeretsz-e engem?". Ez háromszori megtagadására emlékeztette őt, melyet annakidején keservesen megsiratott. Az a fájdalom, melyet azért érzünk, hogy szeretetét megszomorítottuk, azt bizonyítja, hogy szeretjük Őt, és Jézus ismételt bocsánata még fokozza ezt a szeretetet. "Mert akinek sok bocsáttatott meg, nagyon szeret." - "Ha valaki nem szereti az Urat, legyen átkozott" (1 Kor 16, 22) - azaz Istentől elhagyottá válik, Isten ítélete nehezedik rá. Isten áldása pedig azt jelenti, hogy életünk van. Ahol Jézus van, ott kivirul Isten kertje, aki pedig nem szereti Jézust, az áldásoktól fosztja meg önmagát és végül is az örökös halálba süllyed.
ELJUTOTTÁL-E MÁR A "MIUTÁN"-HOZ?

   "Azután eltávolította Isten Jóbról a csapást, miután imádkozott az ő barátaiért" (Jób 42,10).

Sehol sem található az Újszövetségben panaszos, maga körül forgó, beteges imádság, amely mindenáron bizonygatni igyekszik, hogy "nekem van igazam". Maga az a tény, hogy igazolni próbálom magam Isten előtt, mutatja, hogy a váltság ellen lázadozom: "Uram, megtisztítom a szívemet, ha meghallgatsz; becsületesen élek, ha megsegítesz." Én nem tudok rendbe jönni Istennel, nem tudom az életemet tökéletessé tenni: csak akkor jöhetek rendbe Istennel, ha az Úr Jézus Krisztus váltságát ingyen ajándékként elfogadom. Elég alázatos vagyok-e, hogy elfogadjam? Le kell mondanom minden igényről, fel kell hagynom az erőlködéssel, végleg és kizárólag Isten kezére kell hagyatkoznom, csak azután kezdhetem el a közbenjáró imádság papi szolgálatát. Sok imádság abból fakad, hogy nem hisznek a váltságban. Jézus nem most kezd megmenteni minket, Ő már megmentett, elvégezte a váltságot és gyalázzuk Őt, ha kérjük, hogy váltson meg. Ha nem kapsz százannyit Isten Igéjének megismerését illetően, akkor kezdj el a barátaidért imádkozni, lépj be a belső papi szolgálatba. "Azután eltávolította Isten Jóbról a csapást, miután imádkozott barátaiért." Megváltott lélek! A közbenjáró imádság életed legfontosabb foglalkozása. Akármilyen helyzetbe visz bele Isten; imádkozz azonnal, imádkozz azért, hogy az Ő áldozati halála mások életében is valósággá váljék éppúgy, mint a tiedben: Imádkozz barátaidért most; imádkozz azokért, akikkel most kerülsz kapcsolatba!

A KEGYELEM ALÁSZÁLL
A mai napon olvasandó igeszakasz: 1Pt 5,1-5
A közöttetek levő presbitereket tehát kérem én, a presbitertárs és Krisztus szenvedésének tanúja, valamint eljövendő dicsőségének is részese:legeltessétek az Isten közöttetek levő nyáját; ne kényszerből, hanem önként, ne nyerészkedésből, hanem készségesen; ne is úgy, mint akik uralkodnak a rájuk bízottakon, hanem mint akik példaképei a nyájnak.És amikor megjelenik a főpásztor, elnyeritek a dicsőség hervadhatatlan koszorúját. 5 Ugyanúgy, ti ifjabbak: engedelmeskedjetek az idősebbeknek, egymás iránt pedig valamennyien legyetek alázatosak, mert az Isten a gőgösöknek ellenáll, az alázatosaknak pedig kegyelmet ad. 



"Egymás iránt pedig valamennyien legyetek alázatosak, mert az Isten a gőgösöknek ellenáll, az alázatosaknak pedig kegyelmet ad."
(1Pt 5,5b)


A kegyelem, akárcsak a víz, lefelé folyik. Minél lejjebb hajolunk, annál többet kapunk. De akik magasan hordják a fejüket azoknak nehéz dolog hozzájutni.
A Bibliában végig arról olvasunk, hogy Isten szétszórja a gőgösöket, hogy elküldi a gazdagokat, de az éhezőket ellátja javakkal, és felemeli a megalázottakat. Az alázatosak imádsága az az egyetlen ablak, melyen át Isten kegyelme beragyoghat.
Az alázatot azonban nemcsak Isten előtt gyakorolhatjuk, hanem egymás iránt is.
"Egymás között pedig mindnyájan öltözzétek fel az alázatosságot..." (Ravasz László fordítása, ford. megj.)
Az alázatosság nem valamiféle gesztus, melyet hébe-hóba gyakorlunk, hanem olyan öltözet, melybe egész zarándokutunk idejére beöltöztünk.
Ebben a vonatkozásban mutatja a keresztyén közösség a lehető legnagyobb különbséget az evilági társadalomhoz képest. A keresztyének nem magasodnak egymás fölé, inkább lehajolnak egymáshoz. Nem irigylik egymást, hanem együtt örülnek egymással.
Azok a keresztyének pedig, akiknek "megbízatás" adatott "Isten nyája" felett, emlékeztetik egymást, hogy nem szabad úgy viselkedniük, mintha az üzleti élet sikeres vezérigazgatói lennének. Együttesen is csak afféle bojtárok, akik várják a főpásztor visszatértét, akié a nyáj. Ha visszajön, megkapják előléptetésüket - de nem hamarabb.
Maga a főpásztor szolgálatban töltötte életét és szolgaként halt meg. Megalázta magát szégyenünk mélységéig. És csak azután nyerte el a koronát, miután mindent teljesen befejezett. Isten népének az ő keresztjének az árnyékában kell élnie és munkálkodnia a földön a koronázás napjáig.
Krisztusnak az a szokása, hogy csak azokat emeli fel, akik a mélyben vannak, és csak azoknak ad koronát, akik keresztet hordoznak.
Következésképpen ebben az életben koronázatlannak kell maradnunk. És elég lent kell élnünk, hogy a kegyelem elérjen hozzánk.
   "A szeretet türelmes, jóságos; a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel. Nem viselkedik bántóan, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra, nem rója fel a rosszat. Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal."
     1Korinthus 13,4-6

Semmi magyarázat nem szükséges ehhez az igéhez. Csak arra van szükség, hogy újra meg újra olvassuk végig és gondolkozzunk el egyenként minden szaván. Ez itt nem a szeretetnek, hanem a szeretet gyümölcseinek a leírása. Erre a magatartásra nem képes rávezetni az embert semmiféle bölcsesség, erős akarat vagy becsületből fakadó kitartás, mert minden, csak tudásból és akaratból fakadó erőfeszítés kifárad egy idő után, s az ösztönös önzés legyőzi a jóakaratot. De ha érzed a szeretet örömét, magától értetődővé válik, magától jön mindaz, amit ez az ige felsorol. Nem teher, nem kényszerítés többé, észre se veszi az ember, hogy nem irigyli a másik boldogságát. A türelmet, a jóságot nem kell tanulni, az olyan természetessé válik, csak más látja meg bennem. A más öröme az én örömöm, a más szomorúsága az én szomorúságom, s ha mégis megbántottam volna a másikat, nekem fáj jobban, mint neki, aki talán jobban szeret, s nem is rója fel nekem a rosszat, amit tettem. Az igazi szeretet olyanná válik, mint a friss levegő: talán nem is tudok róla, csak olyan jó benne élni. Nem hiába beszél az apostol arról, mit nem tesz a szeretet. Abból látszik a legjobban, létezik-e valójában.
Krisztusom, köszönöm, hogy engem is így szeretsz. Én úgy gondoltam, képes vagyok a szeretetre, gyakorolni is tudom. Elém tartott tükrödben látom, milyen messze vagyok annak teljességétől. Bizony, elégszer kiszámítom, érdemes vagy nem érdemes szeretni egy-egy nyomorult embertársamat, s még örvendek, ha érdemtelennek bizonyul: felszabadít a felelősség alól. Szánj meg engem, és szeress úgy, amint vagyok! De taníts, nevelj, növeld szeretetemet, hogy botladozva mégis tudjalak követni! Ámen.
   Azt mondja az Úr: éntőlem lett e dolog.
     l.Kir 12,24

Ebben az Igében van előttünk annak a titoknak a nyitja, hogyan tanul meg a körülményei miatt tomboló ember egy pillanat alatt csendesen engedelmeskedni. Salamon fia, Roboám átéli, hogy 10 törzs elszakad tőle, és Jeroboám vezetése alatt önálló királyságot alapít. Roboám dühöng, tombol, 180000 főből álló hadsereget gyűjt egybe, hogy a szakadárokat a saját uralma alá kényszerítse. El tudjuk képzelni, hogy ez az erőszakos ember dühében a fogát csikorgatja. Ő ezt felelte az embereknek, akiket a nép azért küldött hozzá, hogy könnyítsen terheiken: "Az én kisujjam vastagabb az apám derekánál..., ha az én apám ostorral vert titeket, én skorpiókkal ostorozlak benneteket". (10-14.v.) Minden értelmes beszéd, minden lecsendesítési szándék csak olaj lett volna a tűzre.

S ezt a vadul tomboló embert Sémája próféta egy mondattal megkötözi, s ezzel a már fellobbanó háborús fáklyát eloltja. A király a sereg elé lép és ezt mondja: "Azt mondja az Úr; fel ne menjetek, és ne hadakozzatok atyátokfiai ellen... térjen vissza ki-ki a maga házába, mert éntőlem lett ez a dolog"! A király dühtől vörös arca elhalványul. A kivont kardok visszakerülnek hüvelyükbe.

Roboám felismeri, hogy nem emberekkel, hanem Istennel van dolga, s Őellene nem mer fellázadni. Csendesen hazamegy, engedve Isten akaratának.

Kedves Lélek! Aki lázadozol gonosz emberek és rossz körülmények miatt, halld meg az Úr szavát: "... éntőlem lett ez a dolog". Alázd meg magad, törj össze, s légy kész az örök boldogságra! Fejezd be a hiábavaló harcot! Tedd le a fegyvert! Szólj így csendesen: "Atyám! Legyen meg a Te akaratod"!

Charles H. Spurgeon-Isten ígéreteinek tárháza-Az Úr a mi kísérőnk

"Ha a halál árnyéka völgyében járok is, nem félek semmi bajtól, mert Te velem vagy: vessződ és botod megvigasztal engem" (Zsolt 23,4) 


Milyen bizalmat adnak ezek a szavak a halálos ágyon! Milyen sokan mondogatták hálás örömmel utolsó órájukban!

De ez a vers szól azokhoz is, akik életük teljében erős félelmekkel küzdenek. Egyesek - miként Pál - naponta el kell temessék búskomorságra hajlamos kedélyüket. Bunyan szerint a Halál Árnyékának völgyén sokkal korábban kell átmennünk, mint hogy a mennyei dombok tövében kanyargó folyóhoz megérkeznénk. Jó néhányan már többször is átmentünk a "halál árnyékának" sötét és félelmetes szorosán, és tanúságot tehetünk, hogy csak az Úr kegyelmével tudtunk megállni a sötét gondolatok, félelmek és levertség között. Az Úr ereje támogatott és tartott meg, amikor a gonosz rettentgetett, és szellemünk már-már teljesen megkeseredett. Teljesen lesújtva és szorongattatva éreztük magunkat, de megtartattunk, mert tudtuk, hogy jelen van a Nagy Pásztor, és bíztunk abban, hogy botjával elhárítja az ellenség halálos csapását.

Ha jelenünket elhomályosítják a szomorúság baljós szárnyai, dicsőítsük Istent a belé vetett csöndes bizalommal! 

2017. június 19., hétfő

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Mindnyájan megteltek Szentlélekkel.” (Apcsel 2,4)


Mily dúsak volnának a mai nap áldásai, ha mindnyájan megtelnénk Szentlélekkel! Teljesen lehetetlen volna a lélek oly fokú szentsége gyümölcseinek végtelen teljességét túlbecsülni. 
Élet, vigasz, világosság, tisztaság, erő, béke és még sok drága kegyelmi kincs elválaszthatatlan a Szentlélek üdvös jelenlététől. Szent olajként keni meg a hívő fejét, elkülöníti a szent papságra és kegyelmet ajándékoz neki hivatala helyes betöltésére. Mint az egyedüli és valódi tisztító víz, megszabadít a bűn hatalmától, megszentel az isteni életre; az akaratot és véghezvitelt is ő műveli bennünk az Úrnak jó-tetszése szerint. Mint világosság kinyilvánította világosságukat, romlásukat, most pedig kinyilatkoztatja nekünk is bennünk az Úr Jézust és vezérel az igazság útján. 

Tiszta mennyei sugaraitól megvilágosíttatva nem vagyunk többé sötétség, hanem világosság az Úrban. Mint tűz, megtisztít minket minden salaktól, s egyszer s mind ragyogó fényben tündökölteti megtisztított lényünket. Ő az áldozati tűz, mely által képesek vagyunk lelkünket teljesen odaadni Istennek élő és kedves áldozatul. Mint az ég harmatja véget vet szárazságunknak és megtermékenyíti életünket. Ó bárcsak e reggeli órában tényleg dúsan megszállna bennünket! Ilyen harmatgyönyörűséges kezdete lenne a napnak. 

Mint galamb, a szelíd szeretet szárnyaival lebeg az ő bárkája és a hívők lelke fölött. 
Mint vigasztaló elűzi a gondot és kételyt, melyek az Ő szeretett gyermekeinek békéjét zavarják. 
Az elválasztottakra leszáll, valamint Urunkra is a Jordánban és bizonyságot tesz fiúságukról, amennyiben bennük gyermeki lelkületet kelt, miáltal kiáltják: 
Abba, szerelmes Atya! Mint szél, életnek leheletét hozza az emberbe. Ahova akar, fúj és élesztő hatást nyilvánít, mely által a szellemi teremtettség mozog és megtartatik. Adja az Úr, hogy Szentlelkének jelenlétét most és mindenkor érezzük.
 „Ó Isten! Ne űzz el engem a Te arcod elől és Te Szentlelkedet ne vedd el én tőlem!”

A Valóság Rapszódiája-Chris pásztor: Engedd, hogy az Ő igazságossága uralkodjon rajtad keresztül

,,Tőle vagytok pedig ti a Krisztus Jézusban, ki bölcsességül lőn nékünk Istentől, és igazságul,szentségül és váltságul ,,(1 Korintus 1:30)


Az igazságosság az Atya akaratának és természetének a kifejezése. Azért, hogy bemutassa az igazságosságát és jóságát, Isten kinyilatkoztatja a természetét és az akaratát az embereknek. Ő az ítélőbíró és a természetéből fakadóan dönt arról, hogy mi jó, mi gonosz, mi helyes és mi rossz. A kijelentése tehát magáról, a természetéről, a jellemvonásairól és az akaratáról mind kifejezi az Ő igazságosságát.

Mózes idejében az izraeliták a Törvény olvasásából ismerhették meg, hogy mi a jó és mi a rossz, de ez nem így van az új teremtéssel Krisztusban! 

A Jeremiás 31:33-ban azt mondta az Úr, hogy: “…Törvényemet az ő belsejökbe helyezem, és az ő szívökbe írom be...” 
Ez már megtörtént velünk Jézus Krisztusban: az igazságosság a szellemedben van. A Róma 8:2-4 arról beszél, hogy: “…Mert ami a törvénynek lehetetlen vala, mivelhogy erőtelen vala a test miatt, az Isten az ő Fiát elbocsátván bűn testének hasonlatosságában és a bűnért, kárhoztatá a bűnt a testben. Hogy a törvénynek igazsága beteljesüljön bennünk...”

Isten nem csak megigazított bennünket, hanem teret adott az Ő igazságosságának, mi felfedjük és kifejezzük az Ő igazságosságát. Megteremjük a megigazultság gyümölcsét, mert az igazság
fái vagyunk (Ézsaiás 61:3).

Engedd, hogy az igazság uralkodjon rajtad keresztül, fejezd ki az életeddel Istent teljesen. Döntsd el, hogy teljesen visszatükrözöd Krisztus életét, és hatékonyan betöltöd Isten céljait itt a földön.

Jézus azt mondta, hogy: “Ti vagytok a világ világossága...” (Máté 5:14).
Neked kell megalapítanod a Királyságát, és uralkodnod kell az igazságában ott, ahol vagy. Isten képviselője és kiábrázolódása vagy. Milyen lenyűgöző valóság ez!

Megvallás
Istenben vagyok , nem rendelkezem saját igazsággal, ami törvényből van, hanem a Krisztusban való hit által
Isten igazságával rendelkezem. Ez az igazságosság megtermi
bennem Isten igazságát, és azt a képességet, hogy megfelelően
cselekedjek és mindenkor betöltsem az Atya akaratát!
Hallelúja.


További Tanulmányok:

Filippi 1:9-11;
És azért imádkozom, hogy a ti szeretetetek még jobban-jobban bővölködjék ismeretben és minden értelmességben; Hogy megítélhessétek, hogy mi a rossz és mi a jó; hogy legyetek tiszták és botlás nélkül valók a Krisztusnak napjára; Teljesek lévén az igazságnak gyümölcsével, melyet Jézus Krisztus teremt az Isten dicsőségére és magasztalására.

Róma 8:3-4;
Mert a mi a törvénynek lehetetlen vala, mivelhogy erőtlen vala a test miatt, az Isten az ő Fiát elbocsátván bűn testének hasonlatosságában és a bűnért, kárhoztatá a bűnt a testben. Hogy a törvénynek igazsága beteljesüljön bennünk, kik nem test szerint járunk, hanem Szellem szerint.

Ézsaiás 54:17
Egy ellened készült fegyver sem lesz jó szerencsés, és minden nyelvet, mely ellened perbe száll, kárhoztatsz: ez az Úr szolgáinak öröksége, és az ő igazságuk, mely tőlem van, így szól az Úr.

1 éves Biblia olvasási terv: Efézus 4:17-5:1-2; Ézsaiás 25-26;
2 éves Biblia olvasási terv: 2 Timóteus 3:1-17; Jeremiás 46;

Gloria Copeland-ÉLNI A SZERETETET .... NEM LEHETETLEN ÁLOM!

Sokan mondják, hogy ismerik Istent.
Mégis hagyják magukat kirabolni abból a kapcsolatból, amit Jézus valójában szeretne velük.


Hosszú igerészleteket tudnak idézni, sőt, többen éveket töltöttek bibliaiskolában az Igét tanulmányozva. Tévednek, amikor azt gondolják: Imádkozom, és olvasom az Igét minden nap..., azt hiszem, ez azt jelenti, hogy Jézusban lakozom. Nem értik, hogy mi a lakozás valójában. Bár fontos az olvasás, elmélkedés és Isten Igéjének hallgatása, de ettől önmagában még nem lakozol Jézusban. Ahhoz, hogy igazi „lakozó” legyél, nem csak hallgatnod kell az Igét, hanem meg is kell cselekedned. A lakozás, engedelmesség! Ahogy Jézus mondta:

"Aki ismeri az én parancsolataimat és megtartja azokat, az szeret engem; aki pedig engem szeret, azt szereti az én Atyám, én is szeretem azt, és kijelentem magam annak. Ha valaki szeret engem, megtartja az én beszédemet: és az én Atyám szereti azt, és ahhoz megyünk, és benne lakozást veszünk. Ha az én parancsolataimat megtartjátok, megmaradtok az én szeretetemben; amiképpen én megtartottam az én Atyám parancsolatait, és megmaradok az Ő szeretetében. 
Ez az én parancsolatom, hogy szeressétek egymást, amiképpen én szerettelek titeket."
(János 14, 21. 23. ; 15, 10. 12).

Nem az az Ige igazán élő bennünk, amit tudunk, hanem az, amit megcselekszünk.
A Jakab 1, 22 szerint az emberek meg vannak tévesztve, mert nem az Ige cselekvői, hanem csak hallgatói. Az 1János 2, 3-6 így fogalmazza meg ezt:

„És arról tudjuk meg, hogy megismertük Őt, ha az Ő parancsolatait megtartjuk.
Aki ezt mondja: Ismerem Őt, és az Ő parancsolatait nem tartja meg, hazug az, és nincs meg abban az igazság. Aki pedig megtartja az Ő beszédét, abban valósággal teljessé lett az Isten szeretete.
Erről tudjuk meg, hogy Őbenne vagyunk; Aki azt mondja, hogy Őbenne marad (lakozik), annak úgy kell járnia, amint Ő járt.”

Ha Jézusban maradunk (lakozunk), akkor úgy fogunk élni, ahogy Ő élt, engedelmességben!
Jézus szeretetben járt. Mindenben engedelmeskedett Istennek. Semmi mást nem mondott, csak, amit az Atya parancsolt neki, hogy szólja. (János 12, 49)
Jézus azért élt, hogy betöltse az Igét és az Atyja tervét. Azért élt, hogy engedelmeskedjen.
(János 6, 38)
Tudod, Isten hogyan válaszolt erre az engedelmességre? Mérték nélkül adta Jézusnak a Szellemét (János 3, 34).
Ennek eredményeként Jézus legyőzte a sátánt, és mindenhol lerombolta a munkáját.
Bármerre járt, a vakot látóvá tette, a bénát járóképessé, a süketet pedig hallóvá. Kiűzte a démonokat, és feltámasztotta a halottakat. Nem számít, hogyan próbál meggyőzni bennünket a világ arról, hogy a bűn izgalmasabb, Jézus bebizonyította az ellenkezőjét. A történelem legizgalmasabb életét élte.
 Az Istennek való engedelmesség nem kárhoztat téged unalmas életre. Az engedelmesség a legizgalmasabb, győztes és áldott életbe vezet el, amit csak el tudsz képzelni. Isten arra vágyik, hogy rajtad keresztül áramoltassa az erejét úgy, ahogy Jézuson keresztül is tette.
Valóságba akarja hozni az életedben az ígéretet, amit Jézus tett a János 14, 12-15.-ben:

„Aki hisz énbennem, az is cselekszi majd azokat a cselekedeteket, amelyeket én cselekszem; és nagyobbakat is cselekszik azoknál; mert én az én Atyámhoz megyek. És akármit kértek majd az én nevemben, megcselekszem azt, hogy dicsőíttessék az Atya a Fiúban. Ha valamit kértek az én nevemben, én megcselekszem azt. Ha engem szerettek, az én parancsolataimat megtartsátok.”

A keresztények többnyire csak az első három verset idézik, és elhagyják az utolsót.
De ha azokat akarjuk cselekedni, amiket Jézus, akkor úgy kell élnünk, ahogy Jézus élt. Őbenne kell lakoznunk. És a lakozás az Ő parancsolatainak való engedelmesség.


Maradj szeretetben

Talán észrevetted ebben a sok igeversben, amit megnéztünk, hogy Jézus a lakozást és az engedelmességet Isten szeretetével kapcsolta össze. Isten szeretete azáltal árad ki az életedben, hogy cselekszel az Igéből vett megértéssel. Ahogy korábban láttuk a János 15, 12-ben, Jézus egy mondatban foglalta össze a parancsolatokat: „Szeressétek egymást, amiképpen én szerettelek titeket.” Ha nincs kijelentett tudásunk, amit cselekedet követ, a szeretet nem bontakozik ki, és az önzés uralkodik bennünk, annak ellenére, hogy új teremtés vagyunk. De amikor engedelmesen cselekszel Isten Igéjére alapozva, akkor Isten szeretete teljessé (tökéletessé) lesz benned. (1János 2, 5) Akkor kezd el a szeretet mások felé áradni belőled. Ha élő kapcsolatban akarsz maradni Istennel, akkor nélkülözhetetlen, hogy a szeretet életét éld. Az 1János 4, 16 szerint „Isten szeretet; és aki a szeretetben marad (lakozik), az Istenben marad (lakozik), és az Isten is őbenne.” Minden lépés, ami kívül van a szereteten, kívül van az Istennel való élő és létfontosságú kapcsolaton, mert engedetlenség.

Évekkel ezelőtt Rufus Mosely a következőket írta: Ha az Ő szeretetében élünk, és mindig szeretetben maradunk, úgy, hogy közben semmi mást nem érzünk, és semmi egyebet nem adunk másnak, mint szeretetet, akkor mindig Őbenne és az Ő kenete alatt leszünk. Arra a felismerésre jutottam, hogy írhatok akár vezércikket, vagy tehetek bármi mást Jézus szerető Szellemében. Akár mennyei helyeken is lehetek, miközben fát vágok, bírósági tárgyalóteremben ülök, halálraítélt cellájában vagyok, vagy bármilyen helyen, ha mindent a szeretet szellemében teszek.

Nem vagy egyedül

Ha most azon gondolkozol, hogy te soha nem voltál képes a szeretet életét állhatatosan élni, akkor ne aggódj. Egyikünk sem tudja a saját erejéből. De, hála Istennek, nem egyedül vagyunk!
A Nagyobb él bennünk. Az Ő bennünk lévő ereje tesz minket győztessé. Tudod, ha Jézusban maradunk, akkor lehetővé válik, hogy a szellem Galata 5,22-23-ban felsorolt gyümölcsei megnyilvánuljanak az életünkben, és ebbe beletartozik a szeretet is. Mindegyik gyümölcs benned van, mióta újjászülettél. Mindig is az újjászületett szellemed része lesz, mert a szellemed Isten képére teremtetett. Ő a saját, isteni természetét helyezte beléd, és a szellem gyümölcsei az Ő természetének a része.

Bár ezek benned vannak, mégsem számít, milyen keményen dolgozol rajta, soha nem fognak folyamatosan megnyilvánulni az életedben, ha nem lakozol Jézusban, ha nem töltesz vele időt imában és az Igében. Gondolj Jézus illusztrációjára a szőlőtőről és a szőlővesszőről, és akkor könnyen megérted, miért van ez így:

„Én vagyok az igazi szőlőtő,… Maradjatok énbennem és én is tibennetek. Miképpen a szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, hanemha a szőlőtőkén marad; akképpen ti sem, hanemha énbennem maradtok. Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők.” (János 15, 1. 4. 5).

Az almafa ága nem azért terem almát, mert nagyon igyekszik és erőlködik. Azért terem almát, mert kapcsolódik a fatörzshöz. Az az élet, ami keresztüláramlik a fa ágain, természetszerűleg gyümölcsöt hoz. Ugyanígy, ha te bensőséges kapcsolatban és közösségben vagy Jézussal, a szőlőtővel, akkor az Ő isteni élete keresztüláramlik rajtad, és szellemi gyümölcsöt teremsz. Jézus az életerőd! A Vele való élő kapcsolatod határozza meg a szellemi eredményeidet. Ellentétben azzal, amit valószínűleg sokan gondolnak, nem lehetséges, hogy vasárnapról vasárnapra élsz, csupán heti egyszer vagy közösségben az Úrral a templomban, az idő többi részében figyelmen kívül hagyod, és mégis meglehetősen sikeres keresztény légy. Jézus világosan fogalmazott ezzel kapcsolatban.
Olvassuk el, mit mondott a János 15, 6-ban:

„Ha valaki nem marad énbennem, kivettetik, mint a szőlővessző, és megszárad (elszárad)…”

Az elszárad szó a következőket jelenti: kiszárad, energiát, erőt, frissességet veszít.
Abban a pillanatban, amikor az ág letörik a tőről, haldokolni kezd. Nem számít, milyen közel vannak egymáshoz. Teheted az ágat a szőlőtő mellé, ha megtört az egység, akkor nem fog egyikből a másikba áramlani az élet. Nem árad életerő a szőlőtőből az ágba. Ez egy eleven kép arról, hogy mi történik velünk, ha nem vagyunk élő kapcsolatban és közösségben az Úrral. Amikor túl sok a dolgunk ahhoz, hogy az Úrral időt töltsünk imában és az Ő Igéjében, amikor csak a természetes, földi dolgokkal foglalkozunk, és kilépünk a Vele való bensőséges kapcsolatból, akkor azonnal el kezdünk száradni. Még mindig Hozzá tartozunk, még mindig bennünk van az Ő élete, de az Ő energiája nem áramlik keresztül rajtunk, ezért nem tudunk gyümölcsöt teremni.

A lakozás és engedelmesség gyümölcse

Természetesen, amikor tényleg Jézusban lakozol, Ő még akkor sem fog többet tenni a gyümölcshozásodért, mint amennyire az almafa átveszi a felelősséget az ágaktól, és gyümölcsöt hoz a törzsön. Csak egyszerűen biztosítja számodra az erőt és az életet. Azután neked kell megtenned a te részedet azzal, hogy engedsz ennek az életnek. Tudatosan hagynod kell, hogy az, amit Jézus a bensődbe helyezett, kívül is megnyilvánuljon. Amikor például valaki gorombaságot mond neked, akkor döntés előtt állsz. A tested ingerültségére hallgatsz, és gorombasággal vágsz vissza?
Vagy a szellemednek engedsz, és szeretetben reagálsz?

Két tényező határozza meg a választ ezekre a kérdésekre:

    -Természetesen, a döntés, amit hozol.

    -A szíved állapota.

Ha elhanyagoltad az Istennel töltött időt, és több időt töltöttél a televízió előtt, mint az Igében, akkor előfordulhat, hogy túl gyengének találod magad a Szellem hangjának való engedelmességhez.
Bár az a szíved kívánsága, hogy kedvesen viselkedjél, a tested fogja megnyerni a csatát az alultáplált szellemeddel szemben, és mérgesen kikel magából az ellen, aki megsértett téged. De ha naponta közösségben éltél az Úrral, akkor a szíved erős lesz, és teljes lesz szellemi energiával, amire szükséged van ahhoz, hogy nemet mondj a testednek, és utat engedj a szeretetnek.

Szeretetben győzedelmeskedni

Mivel Isten Szelleme él bennünk, és folyamatosan erőt ad az Ő akaratának megtételéhez, az engedelmesség nem teher, hanem öröm:

„…az Ő parancsolatai pedig nem nehezek (fárasztóak, terhesek, nyomasztóak, súlyosak).
Mert mindaz, ami az Istentől született, legyőzi a világot; és az a győzedelem, amely legyőzte a világot, a mi hitünk” (1János 5, 3. 4., Amplified Bible).

Ha Isten újjászületett gyermeke vagy, akkor győztes vagy. Lehet, hogy olyan sokszor sértegettek, és kritizáltak, hogy azt gondolod magadról, sikertelen vagy, és nem szeretnek. Ha ez így van, akkor hagyd abba, a magadra koncentrálást, és összpontosíts helyette Isten Igéjére.

Engedd, hogy az Ige megváltoztassa a magadról alkotott képedet. Egy győztes életmódba léphetsz be, ha időt töltesz az Igében, kifejleszted a hitedet, és közösségben vagy az Atyával imádságban.
Amikor az Igéhez kapcsolódsz, nem látod többé vesztesként magadat. Istenben fogod magadat látni!
Olyan igéket fogsz olvasni, mint ez:
„Lássátok, milyen nagy szeretetet adott nékünk az Atya, hogy Isten fiainak neveztetünk!” (1János 3, 1)

A Szellemtől kapott kijelentés által látni fogod, hogy Isten valóban az Atyád, és igenis törődik veled. Kezdd el magadat úgy látni, ahogyan az Atya lát téged. Minden, amit rólad, mint az Ő gyermekéről mond, az úgy is van. Amit tenned kell mindössze az, hogy egyetértésbe kerülsz Vele, és az Ő útjainak és igazságának engedsz. Amikor egyetértesz az Igével, engedelmeskedni fogsz neki. Talán nem érzed magad képesnek rá, de a Nagyobb él benned, és Ő képessé tesz téged. A szeretet maga él benned, ezért tudsz szeretni. Ahogy elkezdesz az Igében lakozni - nem csak hallgatójaként, hanem engedelmes cselekvőjeként -, akkor Isten élete és szeretete valósággá válik az életedben.
Jézus nyomdokaiban járni nem lesz többé lehetetlen álom. Még mielőtt felismered, élni fogod a szeretetet!

Napi Igehirdetés:rendszeres hallgatásának fontossága


Tűzzétek ki célnak, hogy legalább naponta egy-egy dicsőítést és egy-egy Igehirdetést, bizonyságot meghallgattok!
Egyrészről, mert meg van írva, hogy tudás nélkül elveszünk, másik részről mindennap táplálni kell Isten igéjével a szellemünket, mint ahogy a testünket is mindennap tápláljuk!
A PRÉDIKÁLT Ige, pedig fel van kenve, Isten Szent kenetével! Ezért fontos, hogy a napi tanítások mellett amit szeretsz olvasni, Igehirdetést is hallgass! Főleg, ha nem jársz gyülekezetbe!
A bizonyságok pedig megerősítenek téged,hogy nem vagy egyedül a problémáiddal és van kiút belőle! Az Út pedig Jézus! Hallgasd hát a csodatételeit :)
Mert megvan írva, hogy álljatok ellen és elfut tőletek! Már pedig,ha megerősödsz akkor ellen is tudsz állni! Ámen!

Mai ajánlás:

Németh Sándor igehirdetései:

Napi Igehirdetés:Szabadulás a gonosz szellemektől -
https://www.youtube.com/watch?v=MWYqOu2J5G8&spfreload=10

Harc és győzelem a gonosz felett - 

https://www.youtube.com/watch?v=JR2G8FgvRRQ&t=1349s

Hatalom gyakorlása a démonok felett -
https://www.youtube.com/watch?v=fsmKKRd6gYQ

A kenet jelenlétének növelése igehirdetés által - Németh Sándor igehirdetése

Isten csodálatos kegyelme: AZ IGAZLELKŰSÉG ÖVE



,,Álljatok hát elő, körülövezvén derekatokat igazlelkűséggel.'' (Efézusbeliekhez 6:14)

A gonoszság ellen egyedül az igazság oltalma nyújthat menedéket. Egy olyan ember sem állhat ki szilárdan a jogosság mellett,akinek az igazság nem lakozik a szívében. Kizárólag egy hatalom tehet bennünket rendíthetetlenné, Isten hatalma, amelyben Krisztus kegyelme által részesülünk. Sokan vannak a gyülekezetben, akik magától értetődőnek veszik, amit hisznek, de nem jönnek rá gyengeségükre mindaddig, amíg a vita kereszttüzébe nem kerülnek. Amikor elkülönítik őket a hasonló hitűektől, és kénytelenek lesznek egyedül számot adni elveikről, akkor lepődnek meg majd, hogy milyen homályosak az ismereteik az általuk elfogadott igazságról. Az Úr mindenkit felszólít, aki hisz Igéjében, hogy serkenjen fel álmából. Értékes és a napjaink idejére szóló igazságot kaptunk. Olyan bibliai igazság ez, amely elénk tárja a küszöbönálló veszedelmet. Vezessen minket ez a világosság a Szentírás szorgalmas tanulmányozására és álláspontunk tüzetes megvizsgálására.

A hívők ne elégedjenek meg az igazsággal kapcsolatos feltételezésekkel és rosszul körvonalazott elméletekkel. Alapozzák hitüket szilárdan Isten szavára, hogy amikor megérkezik a próba ideje, és tanácsok elé hurcolják őket, akkor szelídséggel és Istenszeretettel telten tudjanak számot adni a bennük élő reménységről. A népszerű teológia tanításai ezreket és ezreket tettek kérkedővé és hitetlenné. Tévedéseket hirdetnek következetlenül, amelyeket sokan mint a Biblia tanításait vetnek el, holott azok csupán hamis értelmezései a Bibliának. 
A Biblia-kritika helyett igyekezzünk inkább elméleti és gyakorlati példaadással bemutatni a világ előtt annak szent és életadó igazságát. Hirdessük annak ''dicsőségét, aki a sötétségből csodálatos világosságra hívott el minket'' (1Pét 2:9). 

Az igazság szilárdan és megalapozottan áll az örök sziklán, oly alapokon, amelyet nem mozdíthat el vihar és szélvész. Ne vonjuk le az igazság zászlaját. annak érdekében, hogy az utolsó napokra szóló ünnepélyes üzenethez valami olyat hozzáfűzzünk, ami elrejtené hitünk sajátos vonásait.

A Valóság Rapszódiája-Chris pásztor: Jutalom a munkádért!

Mert nem igazságtalan az Isten, hogy elfelejtkezzék a ti cselekedeteitekről és a szeretetről, melyet
tanúsítottatok az ő neve iránt, mint akik szolgáltatok és szolgáltok a szenteknek (Zsidókhoz 6:10)



Bármit teszel, vagy bármilyen áldozatot hozol az Evangéliumért,az nem csupán fel van jegyezve (Malakiás 3:16), hanem az Úr meg is jutalmaz érte. Szóval képzelheted az örömömet évtizedekkel ezelőtt, mikor az Úr megmutatta nekem a fenti Igeverset. Sokan azt mondták, az időmet vesztegetem, hogy bolond vagyok mert az Evangéliumot hirdettem és rendszeres evangelizációt tartottam a környező vidéken. Elgondolkodtatott, hogy vajon Istent tényleg érdekli-e az amit csinálok, mikor azonban megláttam ezt az Igeverset, sírtam örömömben. Dicsértem és imádtam Őt , kiáltozva Nevét ugráltam örömömben.

Vannak idők mikor munkálkodsz az Úrért, mégis úgy tűnik, minden irányból üldöztetel. És akkor úgy tűnik, mintha az idődet vesztegetnéd; ilyenkor mindig emlékezz arra, hogy Isten nem igazságtalan, hogy elfeledkezne a munkádról, és szeretetben végzett szolgálatodról. Az evangélium hirdetése terén minden munkádért megjutalmaz téged. Tud a lelkek megmentése céljából elhangzott minden egyes imádról, az anyagi támogatásaidról az evangélium terjedése érdekében, az evangelizálásaidról és személyes erőfeszítéseidről, hogy lelkeket nyerj meg és Krisztushoz vezesd őket, tud a meghozott áldozataidról, és mindezekért megjutalmaz téged. Milyen áldozatot hoztál Krisztusért és az evangéliumért? Ez lehet az időd, pénzed, családod, barátaid, kapcsolataid, melyeket feladtál, bármi, Isten nem feledi el. Az áldás nem halasztódik el akkorra, mikor a mennybe jutsz. Már itt elkezdődik a földön. “Jézus pedig felelvén, monda: Bizony mondom néktek, senki sincs, aki elhagyta házát,
vagy fitestvéreit, vagy nőtestvéreit, vagy atyját, vagy anyját, vagy feleségét, vagy gyermekeit, vagy szántóföldeit én érettem és az evangyéliomért. Aki százannyit ne kapna most ebben az időben, házakat, fitestvéreket, nőtestvéreket, anyákat, gyermekeket
és szántóföldeket, üldözésekkel együtt; a jövendő világon pedig örök életet...” (Márk 10:29-31). A jutalmad nincs távol, közelebb van, mint gondolnád. Légy biztos felőle, hogy Isten meg fog áldani a megfelelő időben. Bármit is teszel az Úrért, folytasd! Soha nem vagy bolond azért mert ragaszkodsz az Úrhoz. Mások talán annak neveznek, de nem az Isten. Haladj előre folyamatosan az Úrral, hirdesd az Ő dicsőségét a környezetedben és azon túl is.

Ima
Köszönöm drága Uram azt a kiváltságot és lehetőséget, hogy
részt vehetek az evangélium terjesztésében. Túláradó az
örömöm, mert tudom, hogy nem hiábavaló a Királyságért
tett szolgálatom és áldozataim! Újra lángra lobbantom az elkötelezettségemet szenvedélyemet, odaadásomat,
hozzájárulok és erőfeszítéseket teszek a Királyságod terjesztéséért. Jézus nevében. Ámen.

További tanulmányok:

Jelenések 22:12;
És ímé hamar eljövök; és az én jutalmam velem van, hogy megfizessek mindenkinek, a mint az ő cselekedete lesz.

Kolossé 3:23-24;
És valamit tesztek, lélekből cselekedjétek, mint az Úrnak és nem embereknek; Tudván, hogy ti az Úrtól veszitek az örökségnek jutalmát: mert az Úr Krisztusnak szolgáltok.


A Valóság Rapszódiája - Chris Oyakhilome pásztor

Apostolok Cselekedetei 2. rész


1. És mikor a pünkösd napja eljött, mindnyájan egyakarattal együtt valának.
2. És lőn nagy hirtelenséggel az égből mintegy sebesen zúgó szélnek zendülése, és eltelé az egész házat, a hol ülnek vala.
3. És megjelentek előttük kettős tüzes nyelvek és üle mindenikre azok közül.
4. És megtelének mindnyájan Szent Lélekkel, és kezdének szólni más nyelveken, a mint a Lélek adta nékik szólniok.
5. Lakoznak vala pedig Jeruzsálemben zsidók, istenfélő férfiak, minden nép közül, melyek az ég alatt vannak.
6. Minekutána pedig ez a zúgás lőn, egybegyűle a sokaság és megzavarodék, mivelhogy mindegyik a maga nyelvén hallá őket szólni.
7. Álmélkodnak pedig mindnyájan és csodálkoznak vala, mondván egymásnak: Nemde nem Galileusok-é ezek mindnyájan, a kik szólnak?
8. Mimódon halljuk hát őket, kiki közülünk a saját nyelvén, a melyben születtünk?
9. Párthusok és médek és elámiták, és kik lakozunk Mesopotámiában, Júdeában és Kappadócziában, Pontusban és Ázsiában,
10. Frigiában és Pamfiliában, Égyiptomban és Libiának tartományiban, mely Cziréne mellett van, és a római jövevények, mind zsidók, mind prozelitusok,
11. Krétaiak és arabok, halljuk a mint szólják a mi nyelvünkön az Istennek nagyságos dolgait.
12. Álmélkodnak vala pedig mindnyájan és zavarban valának, egymásnak ezt mondván: Vajjon mi akar ez lennie?
13. Mások pedig csúfolódva mondának: Édes bortól részegedtek meg.
14. Péter azonban előállván a tizenegygyel, felemelé szavát, és szóla nékik: Zsidó férfiak és mindnyájan, kik lakoztok Jeruzsálemben, legyen ez néktek tudtotokra, és vegyétek füleitekbe az én beszédimet!
15. Mert nem részegek ezek, a mint ti állítjátok; hiszen a napnak harmadik órája van;
16. Hanem ez az, a mi megmondatott Jóel prófétától:
17. És lészen az utolsó napokban, ezt mondja az Isten, kitöltök az én Lelkemből minden testre: és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok, és a ti ifjaitok látásokat látnak, és a ti véneitek álmokat álmodnak.
18. És épen az én szolgáimra és az én szolgálóleányaimra is kitöltök azokban a napokban az én Lelkemből, és prófétálnak.
19. És tészek csudákat az égben odafenn, és jeleket a földön idelenn, vért, tüzet és füstnek gőzölgését.
20. A nap sötétséggé változik, és a hold vérré, minekelőtte eljő az Úrnak ama nagy és fényes napja.
21. És lészen, hogy mindaz, a ki az Úrnak nevét segítségül hívja, megtartatik.
22. Izráelita férfiak, halljátok meg e beszédeket: A názáreti Jézust, azt a férfiút, a ki Istentől bizonyságot nyert előttetek erők, csudatételek és jelek által, melyeket ő általa cselekedett Isten ti köztetek, a mint magatok is tudjátok.
23. Azt, a ki Istennek elvégezett tanácsából és rendeléséből adatott halálra, megragadván, gonosz kezeitekkel keresztfára feszítve megölétek:
24. Kit az Isten feltámasztott, a halál fájdalmait megoldván; mivelhogy lehetetlen volt néki attól fogvatartatnia.
25. Mert Dávid ezt mondja ő róla: Magam előtt láttam az Urat mindenkor, mert ő nékem jobb kezem felől van, hogy meg ne tántorodjam.
26. Annakokáért örvendezett az én szívem, és vígadott az én nyelvem; annakfelette az én testem is reménységben nyugszik.
27. Mert nem hagyod az én lelkemet a sírban, és nem engeded, hogy a te szented rothadást lásson.
28. Megjelentetted nékem az életnek útait; betöltesz engem örömmel a te orczád előtt.
29. Atyámfiai férfiak, szabad nyilván szólanom ti előttetek Dávid pátriárkáról, hogy ő megholt és eltemettetett, és az ő sírja mind e mai napig minálunk van.
30. Próféta lévén azért, és tudván, hogy az Isten néki esküvéssel megesküdött, hogy majd az ő ágyékának gyümölcséből támasztja a Krisztust test szerint, hogy helyheztesse az ő királyi székibe,
31. Előre látván ezt, szólott a Krisztus feltámadásáról, hogy az ő lelke nem hagyatott a sírban, sem az ő teste rothadást nem látott.
32. Ezt a Jézust feltámasztotta az Isten, minek mi mindnyájan tanúbizonyságai vagyunk.
33. Annakokáért az Istennek jobbja által felmagasztaltatván, és a megígért Szent Lelket megnyervén az Atyától, kitöltötte ezt, a mit ti most láttok és hallotok.
34. Mert nem Dávid ment fel a mennyországba; hiszen ő maga mondja: Monda az Úr az én Uramnak: Ülj az én jobbkezem felől,
35. Míglen vetem a te ellenségeidet lábaid alá zsámolyul.
36. Bizonynyal tudja meg azért Izráelnek egész háza, hogy Úrrá és Krisztussá tette őt az Isten, azt a Jézust, a kit ti megfeszítettetek.
37. Ezeket pedig mikor hallották, szívökben megkeseredének, és mondának Péternek és a többi apostoloknak: Mit cselekedjünk, atyámfiai, férfiak?
38. Péter pedig monda nékik: Térjetek meg és keresztelkedjetek meg mindnyájan a Jézus Krisztusnak nevében a bűnöknek bocsánatjára; és veszitek a Szent Lélek ajándékát.
39. Mert néktek lett az ígéret és a ti gyermekeiteknek, és mindazoknak, kik messze vannak, valakiket csak elhív magának az Úr, a mi Istenünk.
40. Sok egyéb beszéddel is buzgón kéri és inti vala őket, mondván: Szakaszszátok el magatokat e gonosz nemzetségtől!
41. A kik azért örömest vevék az ő beszédét, megkeresztelkedének; és hozzájuk csatlakozék azon a napon mintegy háromezer lélek.
42. És foglalatosok valának az apostolok tudományában és a közösségben, a kenyérnek megtörésében és a könyörgésekben.
43. Támada pedig minden lélekben félelem, és az apostolok sok csudát és jelt tesznek vala.
44. Mindnyájan pedig, a kik hivének, együtt valának, és mindenük köz vala;
45. És jószágukat és marháikat eladogaták, és szétosztogaták azokat mindenkinek, a mint kinek-kinek szüksége vala.
46. És minden nap egyakarattal kitartva a templomban, és megtörve házanként a kenyeret, részesednek vala eledelben örömmel és tiszta szívvel.
47. Dícsérve az Istent, és az egész nép előtt kedvességet találva. Az Úr pedig minden napon szaporítja vala a gyülekezetet az idvezülőkkel.

Reggeli dicséret: Kenyér és "cirkusz"

„Jézus azt mondta nekik: Én vagyok az élet kenyere: aki énhozzám jön, nem éhezik meg, és aki énbennem hisz, nem szomjazik meg soha.” János evangélium 6:35


A manna, mint mennyei kenyér olyan isteni csoda volt, amire a pusztai vándorlás óta emlékezhettek az Izraeliták. Isten napi gondoskodása nélkül semmilyen esélyük nem lett volna a túlélésre. A pusztában víz, és élelem nélkül bolyongva nem tehettek mást, minthogy rábízták magukat Isten gondviselésére.

Amikor Jézus megvendégelte az ötezer férfit (plusz nők és gyerekek), az Őt követő tömeg látva a korábbi jeleket, és megtapasztalva a kenyérszaporítás csodáját, felidézhették a régi manna-csodát. Örültek az ételnek, jóllaktak, Jézus mellett maradtak. Ám ez önmagában még nem jelent semmit. Jézus azt mondta az újabb és újabb csodákra vágyó tömegnek: „nem azért kerestek engem, mert jeleket láttatok, hanem azért, mert ettetek a kenyérből és jóllaktatok. 
Ne veszendő eledelért fáradozzatok, hanem az örök életre megmaradó eledelért, amelyet az Emberfia ad majd nektek, mert őt pecsétjével igazolta az Isten.” (János 6:26-27)

Az emberek kenyeret és cirkuszt (csodákat) akartak, de Jézus ehhez nem asszisztált. Tudta, hogy szükség van ezekre, de sohasem elég. Több kenyér, nagyobb csoda, újabb szenzáció. És közben nem vették észre, hogy ott van közöttük az Élet Kenyere, aki nemcsak kielégíti szükségleteiket, hanem örök életet is ad.

A tömegben ma te is ott vagy. Talán téblábolva, bizonytalanul keresed lelked gyógyulását – csak éppen nem Jézusnál. Esetleg már ott vagy Jézus közelében, de nem megfelelő motivációval. Igen, Jézus segítségünkre jön, gondoskodik szükségleteikről, de ne ezért kövessük. Ne elsősorban ezért. Lakj ma jól „Jézusból”, hogy életed lehessen.
Bejegyezte: Kis István

2017. június 18., vasárnap

MERJ SZERETNI: 40 nap a szeretet iskolájában-SZERELEMPRÓBA

SZERELEMPRÓBA-FIREPROOF (TŰZBIZTOS HÁZASSÁG)


A film címe nem arra utal, hogy a házasságot soha nem éri tűz, hanem arra, hogy ha jön, ki lehet védeni. Minden házasságot érnek "tüzek", és a védekezéshez a házastársaknak tudniuk kell, hogy a szeretet, az elkötelezettség inkább döntés, mintsem érzelem" - fogalmaz a rendező, Alex Kendrick.

"Amerikában támadják, gyengítik és megpróbálják újradefiniálni a házasságot. Ez a film arról szól, hogy a házasságot tisztelni kell, és érdemes érte küzdeni. A házasság a társadalom tartópillére; ha összeomlik, a család és a közösség omlik össze. Istennek terve van a házassággal; ezt a tervet szeretnénk újra méltó módon felmutatni."
"Mindannyian egyetértünk abban, hogy a házasságot, amely alapvető a család és a társadalom szempontjából, Isten alkotta, ezért tisztelni kell. A házasság Krisztusnak és az egyháznak képe, amelyért életét adta. Nem nézhetjük tétlenül, hogy a világ leértékelje és folyamatosan támadja azt, ami Isten szemében szent. Nagy áldás volt, hogy együtt dolgozhattunk. A siker a közös munka gyümölcse. Imádkozunk azért, hogy Isten dicsőségét szolgálja, és megváltoztassa népünk gondolkodását."
"A film óriási visszhangot váltott ki. A moziban a vetítés végén sok pár könnyek közt öleli át egymást. A bemutató utáni napok óta több száz e-mailt kaptunk az ország minden részéből. A film hatására több pár elnapolta a válópert. Egy házaspár új jegygyűrűt vett, kifejezve, hogy megújítják Istennel és egymással kötött szövetségüket. Vannak, akik bocsánatot kértek és kiengesztelődtek egymással. Boldoggá tesz, hogy Isten működik, és megváltoztatja az emberek életét" - mondta Kendrick.
A 40 napos kaland
Könyv ajánlónkban olvashatsz a "merj szeretni!" című kalandról, amelyet Caleb végigvitt.


FILM link:
https://gloria.tv/video/ZoeiHXNXC8SF2yU9gJRYcczKq


Charles H. Spurgeon-Isten ígéreteinek tárháza-Maga Isten munkálkodik

"De most fölkelek, mondja az Úr, most fölmagasodom és fölemelkedem!" (Ézs 33,10) 

Amikor a romboló ellenség olyanná tette az országot, mintha sáskajárás pusztított volna, és a védők leültek és sírtak, mint az asszonyok, akkor az Úr maga jött segítségükre. Mikor kihaltak a Sionba vezető utak, és Básán és Kármel olyanná lett, mint az elvadult szőlőskert, akkor fölemelkedett az Úr. Isten megmutatta hatalmát nyomorúságba került népe között, mert a szorongatottak keresték orcáját és bíztak benne. Még inkább megmutatta erejét, amikor - imáikra válaszolva - fölkelt, hogy megszabadítsa őket és legyőzze ellenségeiket.

Szenvedéssel teli nap vár ma ránk? Számítsunk arra, hogy az Úr megdicsőíti magát és szabadulást ad. Buzgón hozzá könyörgünk? Éjjel és nappal kiáltva? Akkor közel van már kegyelmének órája. Isten idejében kel föl, akkor, amikor leginkább megmutathatja dicsőségét. Jobban is vágyakozunk arra, hogy Őt dicsőíthessük, mint a saját szabadulásunkra. Legyen Övé a dicsőség, és már teljesült is legfőbb kívánságunk.

Uram, segíts meglátnunk, hogy Te munkálkodol, mert csak így tudunk szívünk teljességével dicsőíteni Téged. Add, hogy körülöttünk mindenki megláthassa, hogy milyen jó és hatalmas Isten vagy Te!

PÁRKAPCSOLAT: A NEMI ÖSZTÖN 1/2.

Amikor egy fiatal felnőtté érik, tudatára ébred a testében megjelenő új hatalmas erőnek. Ez az új erő a nemi ösztön. A nemi közösülés utáni vágyat Isten plántálta belénk. Ez nem szennyes és nem gonosz. A nemi ösztön Isten ötlete volt, nem a miénk. Olyan hormonokat ültetett belénk, amiktől a másik nem felé vonzódunk. A szexualitás az Isten által megtervezett formájában gyönyörű. Ez mindenre így áll, amit Isten teremtett.



A nemi ösztön nem bűnös, de Isten figyelmeztet, hogy uralkodnunk kell e vágy fölött. A Bibliában sokszor beszél arról, hogy tartsuk tisztán magunkat a társunk számára, akivel egy nap összeházasodunk. A nemi ösztönt az evési ösztönhöz lehetne hasonlítani. Nem bűn éhesnek lenni, de az már bűn, ha élelmet lopunk éhségünk csillapítására. Hasonlóképpen a nemi ösztön önmagában nem bűnös,

de bűnös, ha helytelen módon elégítjük ki.

Az Isten terve szerinti nemi ösztön

Isten minden élőlényt a szaporodás képességével teremtett. Az állatok erős nemi ösztöne összehozza a hímet és a nőstényt, hogy párosodjanak. Azonban az állatok esetében a nemi ösztön bizonyos időszakokhoz van kötve. A nőstény csak akkor fogadja a hímet, mikor a termékeny időszakban van. Máskor nem érdekli. Az állatoknál a párosodást Isten csak szaporodás céljából teremtette.

Az emberi lényeknél ez másképp van. Isten szaporodási eszköznek is adta, de a férj és feleség közötti szeretet legteljesebb kifejezésére is szolgál. Isten más formában is teremthetett volna minket. Megtehette volna, hogy belénk is csak időszakos nemi ösztönt ültet, mint az állatokba, de ez csak korlátozott szexuális élvezetet nyújtott volna. Állandó kielégülést kívánó nemi ösztönnel is teremthetett volna, de ez elviselhetetlenné tette volna az életet.

Isten egy harmadik, az előző kettőnél jobb megoldást tartogatott számunkra. Olyan lappangó nemi ösztönnel teremtett, amit inger hoz működésbe. Ez azt jelenti, hogy férj és feleség élhet úgy egymás mellett, hogy nem a nemi vágyaik irányítják őket. De a megfelelő időben felkelthetik egymás nemi vágyát. Házasságon belül a férj és a feleség nemi vágyukat Isten törvényének megszegése nélkül elégíthetik ki nemi közösüléssel.

Ezt Isten így akarta


Ugyanezek az erős vágyak és szenvedélyek házasságon kívül is felébreszthetők. E vágyaknak azonban nincsen "jogos" levezetési formája. Ha nem elégülnek ki, csalódottságot okoznak, ha viszont igen, az paráznaság, egyike a legpusztítóbb bűnöknek, amibe az ember beleeshet. Ezért óv a Biblia a nemi ösztön házasságon kívüli felébresztésétől.

A nemi ösztön hasonlítható egy gőzkazánhoz. Ha a kazánban tüzet gyújtunk, a benne lévő víz gőzzé alakul. Ez a gőz hatalmas nyomást idéz elő, de egy kivezetés megfelelő módon vezeti le az energiát. Így az használható turbinameghajtásra, elektromosság termelésére. Ha azonban nem gondoskodunk kivezetésről, és úgy gyújtunk be, a kazán felrobban.

A szexualitás Isten csodálatos ajándéka, de ne gyújtsd meg a nemi szenvedély tüzét, hacsak
nincs meg a megfelelő kivezetés a felgyülemlő félelmetes testi és érzelmi nyomásra. Az egyetlen biztos és helyes levezetés, amit a Biblia elismer, a házasság. Házasságon kívül helytelen felébreszteni és ingerelni a nemi vágyakat.

Érzéki képek nézegetése, nemi vágyat felébresztő videók nézése, szexjelenetekkel tűzdelt filmek nézése - mind olyan dolgok, amelyek meggyújtják a nemi szenvedély tüzét. A Biblia óva int ettől:
"a testet ne tápláljátok kívánságokra." (Rómabeliekhez írt levél 13:14)

A szex soha nem kötelező
Tudnunk kell, hogy minden káros utóhatás nélkül ellene lehet állni a nemi ösztönnek. A nemi ösztön abban különbözik az evési ösztöntől, hogy amíg evés nélkül nem maradsz sokáig életben, a nemi ösztönnek következmények nélkül bármeddig nemet mondhatsz. Kétségtelen, a szexualitásnak fontos szerepe van, de nem elengedhetetlen az élet élvezéséhez.
Előfordulhat, hogy egy fiút annyira felizgat a csókolózás, simogatás, hogy sürgeti a lányt: "Ha már eddig eljutottunk, muszáj engedned!" Ez úgy hangzik, mintha valami szörnyűség történne vele, ha a lány nem adja be a derekát. De ez nem így van. Semmi baja sem lesz, ha nem elégülnek ki a vágyai. Viszont egyáltalán nem vall bölcsességre, ha eddig fajulnak a dolgok.

Most a fiúkhoz szólok. A fiúknak felnőtté érés idején erős nemi vágyaik vannak. Testük százezrével termeli és tárolja a spermát. Ha egy fiú házasság előtt tiszta életet él, időről időre megtelik a "raktár". Isten úgy tervezte az emberi testet, hogy amikor ez történik, a felesleget a test kiüríti alvás közben. Ezt hívják pollúciónak vagy magömlésnek. Ez teljesen normális és egyáltalán nem kell szégyellni. Ehelyett inkább köszönd meg az Úrnak az általa nyert megkönnyebbülést.
Az Úr Jézus tanítása a testi vágyakrólAz Úr Jézus keményen beszélt erről: "aki bűnös vággyal asszonyra néz, szívében már házasságtörést követett el vele." (Máté 5:28) Azaz nem kell elkövetned magát a házasságtörést ahhoz, hogy vétkessé válj ebben a bűnben. Ha megkívánsz egy nőt, már elkövetted a házasságtörést. Dávid Isten hű szolgája volt. A Zsoltárok közül sokat ő írt. Ő volt Izrael népének legnagyobb királya. Egyszer felülkerekedett rajta a testi vágy, és két nagyon súlyos bűnt követtett el.
Talán azt gondolod, ilyen nem történhet meg veled. De megtörténhet. Dávid "lelki óriás" volt, mégsem volt elég erős ahhoz, hogy legyőzze a testi vágyat, mert engedte, hogy szenvedélye úrrá legyen rajta. Te sem leszel képes felülkerekedni testi vágyaidon, ha hagyod, hogy felébredjen a szenvedélyed. Senki nem tud hosszabb ideig ellenállni a nemi ingerlésnek.