2017. január 19., csütörtök

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

   József pedig azt mondta: Ne féljetek; avagy Isten gyanánt vagyok-e én?

     l.Móz. 50,19

Fénylő Ige! - Olyan ember mondja, aki külsőleg magasra vitte.

József a börtönből és rabszolgaságból a legmagasabb egyiptomi kormánytisztviselő lett. Ilyen változást nem mindenki tud elhordozni.

Sokan, akik előbb Istennel jártak, hátat fordítanak Neki, ha a világban valamire viszik. Külsőleg felfelé mennek, belsőleg lefelé.

Józsefnél ez másként jelentkezett. Ő olyan gazdag volt, hogy egész kocsirakományokat küldhetett ajándékul (l.Móz. 45,21), mégis szerény, alázatos és Istentől függő maradt.

Jó azoknak a hívőknek, akik külső helyzetük javulásakor is szívből mondhatják: avagy Isten gyanánt vagyok-e én?

- Mikor József ezt a kijelentést tette, afelől döntött, hogy testvéreit megbüntetni-e vagy sem. A döntés egyedül az ő kezében volt. De ő nem akart a saját hatalma, értelme és akarata szerint dönteni, hanem Isten útmutatása felé fordult és ezt mondta: "avagy Isten gyanánt vagyok-e én"? Szinte megrémül attól a gondolattól, hogy önhatalmúlag és ne Isten akaratával egyezően járjon el.

József döntése pontosan az ellenkezője annak, amit a természeti ember kevélysége és önakarata ilyen esetben tenne.

József magatartása még fényesebben ragyog, midőn a személye ellen elkövetett legszégyenletesebb vétket is kész megbocsátani. Most, atyja halála után legjobb alkalma lenne arra, hogy testvérein bosszút álljon.

De ő a legmesszebbmenően megbocsát nekik - nem az apjáért, hanem Istenért.

József múltjának minden eseményében nem bűnös emberi kezet lát, hanem a csodálatos isteni, hűséges atyai kezet.

Ez teszi képessé arra, hogy ne csak megbocsásson, hanem jót is tegyen azokkal, akik ellene vétkeztek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése