„Korán
reggel fölkelt Jerubbaal, azaz Gedeon, egész népével, és tábort ütött a
Haród forrásánál. Midján tábora viszont tőle északra volt, a
Móre-halomnál a völgyben. Akkor az ÚR ezt mondta
Gedeonnak: Sok ez a nép, amely veled van, nem adhatom a kezükbe Midjánt,
különben még így fog dicsekedni Izráel velem szemben: Az én kezem
szabadított meg engem! Most azért hirdesd ki ezt a nép
füle hallatára: Aki fél és retteg, az térjen vissza, távozzék a Gileád
hegyéről! Erre visszatért a hadinépből huszonkétezer ember, és csak
tízezer maradt ott. Majd ezt mondta Gedeonnak az ÚR: Még
ez a nép is sok. Vezesd le őket a vízhez, hadd tegyem próbára őket ott!
Amelyikről azt mondom neked, hogy menjen veled, az menjen veled. De
akiről azt mondom neked, hogy ne menjen veled, az ne menjen.
Akkor levezette a népet a vízhez, az ÚR pedig ezt mondta Gedeonnak:
Mindazokat, akik nyelvükkel nyaldossák a vizet, ahogyan a kutya
nyaldossa, állítsd külön; meg azokat is, akik letérdelve isznak! És azoknak a száma, akik kezüket a szájukhoz emelve szürcsöltek, háromszáz volt. A nép többi része letérdelve itta a vizet. Az
ÚR ezt mondta Gedeonnak: Ezzel a háromszáz emberrel, akik szürcsöltek,
szabadítlak meg benneteket, és adom a kezedbe Midjánt. A nép többi része
pedig menjen haza! Akkor ez a nép magához vette az
élelmet és amazoknak a kürtjeit. A többi Izráelből való férfit pedig
elküldte, mindenkit a maga sátrába, és csak a háromszáz férfit tartotta
magánál. Midján tábora alattuk volt a síkságon.”
Magyarázat
Megnyugtató, amikor egy küzdelmesen hosszú időszak
után végre elsimulni látszanak a dolgaink. Kellő biztosítékot látunk
magunk körül, hogy jóra fordulnak a dolgaink, lehetőségek bomlanak ki
előttünk, amelyek bizakodással töltenek el a jövő felől. A még előttünk
álló küzdelmeket is magabiztosabban várjuk, bízunk a sikerben.
Mit szólnál hozzá, ha Isten arra kérne, hogy engedd el a lehetőségeid többségét? Hogyan hatna rád, ha arra hívna, hogy ne „tarts több vasat a tűzbe”, hanem mindössze egyetlen dologra összpontosíts? Lenne-e bátorságod a segítségre jelentkezők többségét elutasítani, amikor úgy látod, hogy minden kézre szükség van?
Isten munkájában nem a „nagy számok törvénye” alapján működnek a dolgok. Nem feltétlenül ott várható a siker, ahol sokan vannak, ahová nagy erőket összpontosítanak. Gedeonnak azt kellett megtanulnia, hogy a harminckétezer katonánál többet ér a kevésnek tűnő háromszáz. Jobb, ha csupán azok maradnak, akik hozzá hasonlóan bíznak Istenben...
„Bízzál az Úrban teljes szívből, és ne a magad eszére támaszkodj!” (Péld 3,5) Isten meg akar tanítani arra, hogy az előtted álló feladatok nagysága és összetettsége ellenére elsősorban több hitre van szükséged. Mert Isten kezében a „háromszáz” is elegendő...
Mit szólnál hozzá, ha Isten arra kérne, hogy engedd el a lehetőségeid többségét? Hogyan hatna rád, ha arra hívna, hogy ne „tarts több vasat a tűzbe”, hanem mindössze egyetlen dologra összpontosíts? Lenne-e bátorságod a segítségre jelentkezők többségét elutasítani, amikor úgy látod, hogy minden kézre szükség van?
Isten munkájában nem a „nagy számok törvénye” alapján működnek a dolgok. Nem feltétlenül ott várható a siker, ahol sokan vannak, ahová nagy erőket összpontosítanak. Gedeonnak azt kellett megtanulnia, hogy a harminckétezer katonánál többet ér a kevésnek tűnő háromszáz. Jobb, ha csupán azok maradnak, akik hozzá hasonlóan bíznak Istenben...
„Bízzál az Úrban teljes szívből, és ne a magad eszére támaszkodj!” (Péld 3,5) Isten meg akar tanítani arra, hogy az előtted álló feladatok nagysága és összetettsége ellenére elsősorban több hitre van szükséged. Mert Isten kezében a „háromszáz” is elegendő...
(Hajnal Zoltán)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése