2016. november 4., péntek

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Elengedés

"Mert közülünk senki sem él önmagának, és senki sem hal meg önmagának... Tehát akár élünk, akár meghalunk, az Úréi vagyunk. " (Róm 14,7-8)



Gyászunkra nézve azt tanácsolja Isten igéje, hogy engedjük el a halottainkat. Vegyük komolyan, hogy minden Istené, s amikor ő elhív valakit mellőlünk, nem a miénket veszi el, hanem a magáéval rendelkezik. Szeretteinket is csak egy időre bízza ránk, egy időre ajándékoz meg egymással, hogy addig szeressük és őrizzük egymást.

Amikor pedig ez az idő letelik, adjuk vissza őket neki! Ne is találgassuk, hogy vajon hova kerültek, bízzuk őrá egészen! Istent tisztelő ember nem ragaszkodik halottaihoz, hanem átadja őket Teremtőjüknek.

Jób komolyan vette ezt, s ezért tudta súlyos gyászában elmondani: „Az Úr adta, az Úr vette el. Áldott legyen az Úr neve!" (Jób 1,21)

Kinek nehéz ez az elengedés? Aki bálványozta azt, akit elveszített, vagy akinek rossz a lelkiismerete mulasztásai miatt. Aki bálványozta, tegye most életében az első helyre Istent! Legyen valóság, amit az ének így mond: az űrt ő töltse ki! Egyedül ő tud adni igazi vigasztalást nekünk.

Akit pedig vádol a szíve, vegye komolyan, hogy sok mulasztást nem lehet már pótolni, de Isten kegyelme ezekre is elég! Vallja meg neki őszinte bűnbánattal, higgye, hogy bocsánatot kapott, s az Úrral való közösségben békessége lesz.

Egyvalamit soha nem vesz vissza tőlünk Isten: önmagát. Aki őbenne hisz, az is szegényebb lesz a gyászban, mert elveszített valakit, de nem lesz nincstelen, nem marad üres az élete.

A földön ha elvesztem
Szerelmem tárgyait,
Maradjon meg mellettem
Szerelmed és a hit;
Csak azt el ne veszítsem,
Mi benned, ó, Úr Isten,
Remélni megtanít!
(Fejes István)

Isten ígéreteinek tárháza- Nem halhatsz meg, csak ha az Úr akarja

"Nem halok meg, hanem élek, és hirdetem az Úr tetteit" (Zsolt 118,17)




Milyen erőt adó bizonyosság ez! Bizonyára egy ígéret az alapja, amelyet a zsoltáros személy szerint kapott, és amelyet örömmel a magáévá tett. Szabad nekem is így szólnom? Vagy elcsüggedek, mert az ellenség megtámadott? Mert sokan vannak ellenem és kevesen mellettem? Hitetlenségem a harc feladására indít, arra, hogy kétségbeesetten haljak meg, mert megvert, megbecstelenített ember vagyok? Ássák már ellenségeim a síromat?

Mit tegyek ilyenkor? Hallgassak tulajdon gyávaságomra, adjam fel a harcot és vele együtt minden reményemet? Távol legyen! Még van bennem élet.

"Nem halok meg". Visszatér belém az életerő, és elűzi gyengeségemet: "Élek". Az Úr él, és én is élni fogok. Újra felnyitom számat és "hirdetem az Úr tetteit". Elbeszélem majd jelen nyomorúságomat, amely csak arra volt alkalom az én Uramnak, hogy irántam való végtelen szeretetét és hűségét újra megmutassa. Akik már szívesen méretet vennének rólam, hogy koporsómat elkészítsék, várjanak még egy kicsit! Mert keményen megfeddett ugyan engem az Úr, de nem engedte, hogy meghaljak (18. vers). Dicsőség legyen nevének mindörökké! Nem halok meg, míg munkám el nem végeztem, és addig fogok e földön élni, amíg az Úr akarja.


Isten ígéreteinek tárháza- Alapos megtisztulás


"Tiszta vizet hintek rátok, hogy megtisztuljatok. Minden tisztátalanságotoktól és minden bálványotoktól megtisztítlak benneteket" (Ez 36,25)



Micsoda nagy öröm ez! Isten, aki megváltott minket Jézus Krisztus vérével, meg akar szentelni Szent Szellemének vizével. Isten megígérte ezt, és így is lesz, "hogy megtisztuljatok". - Urunk, érezzük és bánjuk tisztátalanságunkat, ezért most örvendezünk ígéretednek, amelyben kijelentetted, hogy megtisztítasz minket. Bárcsak hamarosan beteljesítenéd ígéretedet!

Meg akarsz szabadítani bennünket még leggonoszabb bűneinktől is. Hitetlenségünk lázadásától, a szellem ellen harcoló testi vágyainktól, büszkeségünk utálatos gondolataitól és a Sátán ösztönzésére elkövetett istenkáromlásunktól. - Mindezektől megtisztíthatsz, hogy soha többé vissza ne térjenek.

Isten meg akar tisztítani minden bálványunktól is, akár aranyból, akár agyagból készültek azok, tisztátalan szeretetünktől vagy túlzott szeretetünktől valami iránt, ami önmagában véve tiszta. Mindentől meg akar szabadítani, amit istenítünk, és így bálvány lett a számunkra. Nemcsak el akarja venni bálványainkat, hanem teljesen szabaddá akar tenni tőlük.

Isten maga mondja itt, hogy ezt meg fogja cselekedni. Ezért ez az ígéret megalapozott és biztos. Bátran elkérhetjük Istentől azt, amit így megígért nekünk. A megtisztítás a szövetségi áldások közé tartozik, és amit Isten a szövetségben megígért, az mind tökéletes és biztos.

Isten ígéreteinek tárháza- Megőrizni a különbséget

"Így teszek különbséget az én népem és a te néped között. Holnap történik meg ez a jel" (2Móz 8,19)




Megvan a népe a fáraónak, és megvan a népe az Úrnak. Lehet, hogy együtt élnek és sorsuk látszólag hasonlít egymáshoz, mégis van különbség köztük, és ezt a különbséget az Úr nyilvánvalóvá teszi. Nem mindig lesz ugyanaz a sors az osztályrészük. Ezen a téren nagy különbséget tesz az Úr a világ fiai és választott népe között.
Kiváltképpen érvényes ez a nagy megpróbáltatások idején, amikor az Úr a hívők egyedüli szentélye. Szembetűnő ez a megtérésnél, amikor a megtérő hívő bűnei eltöröltetnek, míg a hitetlenek ítélet alatt maradnak. Ettől kezdve a hívők különleges néppé lesznek. Isten fegyelmező iskolájába kerülnek, és újfajta áldásokat élveznek. Otthonaik mentesek lesznek mindattól a nyomorúságtól, amely fertőzi és kínozza a hitetleneket. Megkíméli őket Isten az élvezetek hajszolásától, a gondok miatti aggódástól, a romlottság, a csalárdság és a kegyetlen gyűlölség posványától, amely annyi családot felbomlaszt.
Nyugodj meg, kísértések között élő hívő testvérem; lehet, hogy sok nyomorúságod van, de az Úr megkímél azoktól a gonosz dolgoktól, amelyek e világ fejedelme szolgáinak otthonát és szívét fertőzik meg. Az Úr megkülönböztette az övéit. Vigyázz, hogy megőrizd ezt a különbséget, legyen ennek megfelelő a szellemed, céljaid; jellemed és társaságod.

Isten ígéreteinek tárháza- Istentől rendelt időben

"Mert ez a kijelentés meghatározott időre vonatkozik, hamarosan célhoz ér, és nem csal meg; ha késik is, várd türelemmel, mert biztosan bekövetkezik, nem marad el" (Hab 2,3)




Lehet, hogy az irgalom várat magára, de bizonyosan eljön. Az Úr tévedhetetlen bölcsességgel pontosan tudja, mikor kell kegyelme erejét megmutatnia. Az Őáltala kijelölt idő pedig mindig a legalkalmasabb idő. Nekünk minden sürgős. Isten ránk vonatkozó ígérete nagyon foglalkoztat bennünket, vágyunk mielőbbi beteljesedésére, és ez csak növeli türelmetlenségünket. Az Úr azonban ismeri az alkalmas időt: Ő soha nem késik, de nem is siet.

Isten Igéjéről mint élő valóságról szól ez az igerész. Az Ige itt beszél és cselekszik. Sohasem halott betű, még ha túlságosan sokáig is kell várnunk beteljesülésére. Az élő Ige az élő Istentől jön ki, és beteljesedése csak látszólag késlekedik. Isten vonata soha nem késik. Csak még egy kis türelem, és nemsokára tulajdon szemünkkel győződhetünk meg az Úr hűségéről. Egyetlen ígérete sem marad beteljesületlenül: "Meg nem csal". Egyetlen ígérete sem vész el a semmiben: "Célhoz ér". Micsoda nagy vigasztalás ez a hívőknek! Egyetlen ígéretét sem kell megújítani, mint valami váltót, amelyet nem tudnak kiegyenlíteni a lejárat napján Isten ígérete "bekövetkezik, nem marad el".

Én lelkem, hát nem tudsz várni Istenedre? Nyugodj meg benne, légy csendben, és kimondhatatlan békességet találsz, meglátod.

Isten ígéreteinek tárháza- Csinálj gödröket

"Ezt mondja az Úr: Csináljatok sok gödröt ebben a patakmederben. Mert ezt mondja az ÚR: Nem láttok szelet, nem láttok esőt, mégis megtelik ez a patakmeder vízzel, és ihattok ti is, meg a jószágaitok, az állataitok is" (2Kir 3,16-17)


Három hadsereget fenyegetett a szomjan halás réme, de az Úr közbelépett, és megmentette őket. Noha nem felhőt küldött, sem esőt, mégis bőségesen ellátta őket vízzel. Istent nem kötik a természeti törvények. Ő bölcsességének és hatalmának új meg új bizonyítékával tudja meglepni népét. Ily módon többet megismerünk Istenből, mintha a dolgok a maguk természetük szerint folynának. Ha az Úr nem is úgy lép közbe, ahogy mi azt várjuk, kívánjuk vagy feltételezzük, így vagy úgy mégis gondoskodik rólunk. Nagy áldás, hogy felülemelkedhetünk az ok- okozati törvényeken, és figyelmünk a nagy Végső Okra terelődik.


Van-e elég hitünk ahhoz, hogy ma "gödröt" ássunk, amely megtelhet Isten áldásával? Igen gyakran hiányzik belőlünk a valódi hit az ilyen gyakorlati lépések megtételére. Legyen a mai nap az imádságok beteljesülésére való várakozás napja. Mesélte valaki, hogy egy gyermek esernyőt vitt magával arra az összejövetelre, amelyen esőért akart a gyülekezet könyörögni. Ilyen őszinte bizalommal várjuk mi is biztosra, hogy az Úr kiárasztja ránk áldását. Csináljunk hát sok "gödröt", és számítsunk azok megtelésére.

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

   Ellenben, aki nem szolgál meg érte, hanem hisz abban, aki az istentelent megigazítja, annak hite számíttatik be igazságul.

     Róm. 4,5

Ez az Ige az evangélium szívét mutatja meg nekünk, amit a reformáció fedezett fel újra.

Először nézzük a helytelen utat, amely nem vezet a célhoz. Ezt így jellemezhetnénk: megszolgálni az üdvösségért. Luther idejében ez volt az általánosan elfogadott út. Az emberek pontosan követték az egyház előírásait, böjtöltek, alamizsnát osztogattak. A felszínesek meg is nyugodtak ebben. Azok azonban, akik komolyan keresték az igazságot, nem találtak békességet benne.

És mi? Mi mindnyájan született "katolikusok" vagyunk. Először mi is - ha észrevétlenül is - saját cselekedeteinket akarjuk üdvösségünk alapjává tenni. Isten türelmének nagy munkája kell ahhoz, hogy ettől megszabadítson bennünket.

A helyes utat ebben mutatja meg az Ige: "... hisz abban, aki az istentelent megigazítja". Először tanácstalanul állunk, amikor világossá lesz előttünk, hogy a cselekedeteink nem vezetnek célhoz.

Boldog az, aki ezt a kétségbeesést már átszenvedte. Csak amikor istentelenségünket és elveszettségünket maradék nélkül elismerjük, akkor borulhatunk annak a karjába, aki az istentelent megigazítja. Ez az új út. Tehát csak akadályozzuk Istent, ha erőfeszítéseinkkel és saját igazságunkkal az Ő jó tetszését ki akarjuk érdemelni. Az Úr azt akarja, hogy megmentésünkért a dicsőség egyedül Övé legyen.

Ha vállaljuk azt, hogy mint kárhozatra méltó bűnösök, kik képtelenek vagyunk a jóra - kegyelemre vagy ítéletre - lábai elé borulunk, akkor Isten így szól hozzánk: "Most előttem igaz vagy"! Ez a mi megigazulásunk.

Ha magunkat vakon rábízzuk Istenre, a legnagyobb betegségünk gyógyul meg: az Isten iránt való bizalmatlanságunk. Isten szemei a hitre néznek. A büszke "szentek" utálatosak Isten előtt. De az istenteleneket, akik fenntartás nélkül az Ő kegyelmére bízzák magukat, nem veti el magától. Ez az igazi evangéliumi út.

Mindennap az Ige fényében- Ő ÉL


A mai napon olvasandó igeszakasz: Jel 1,17-20
17 Amikor megláttam, lába elé estem, mint egy halott, ő rám tette jobbját, és így szólt: "Ne félj, én vagyok az első és az utolsó, 18 és az élő: halott voltam, de íme, élek örökkön-örökké, és nálam vannak a halál és a pokol kulcsai. 19 Írd meg tehát, amiket láttál: amik vannak, és amik történni fognak ezek után; 20 a hét csillag titkát, amelyet jobb kezemben láttál, és a hét arany gyertyatartót: a hét csillag a hét gyülekezet angyala, a hét gyertyatartó pedig a hét gyülekezet."



"Ne félj, én vagyok az első és az utolsó, és az élő: halott voltam, de íme élek, örökkön örökké."

(Jel 1,17-18)


Isten megajándékozott minket azzal a képességgel, hogy emlékezni tudjunk a múltra. Agyunk elképesztő mennyiségű információt képes elraktározni, és egy felvillanó érzés hatására elő tudjuk azokat hozni.
De Isten, aki nekünk adta azt a képességet, hogy megőrizzük emlékezetünkben a múltat, nem engedi meg nekünk, hogy megtudjuk a jövőt. Istennek ez a döntése az ő bölcsességét dicséri, és a mi javunkra szolgál.
Amennyire ostobák vagyunk, folyton-folyvást megpróbáljuk széttépni a függönyt, amelyet maga Isten feszített ki a szemünk elé. Mind a mai napig megpróbáljuk megfejteni a jövőt a csirkebélből, a csillagok állásából, a tenyér vonalaiból, vagy a csészében lévő teafű leveleinek az alakjából. Bizonyára a harag és a szánalom keveredik Isten mosolyában, amikor ma este látja, hogy ötvenmillió ember kutatja horoszkópját.
Isten azt akarja, hogy hitből éljünk. És a Jelenések könyve nem akarja megváltoztatni ezt a szabályt. Isten nem azért adta e könyvet nekünk, hogy menetrendet tudjunk készíteni a jövő eseményeire vonatkozóan, amint, - úgy tűnik - némelyek gondolják. E könyvben ő maga jön hozzánk.
Miután János szemeivel megláttuk Urunkat, meghallhatjuk a vigasztalás Igéjét, amelyet az Úr Jánossal leíratott számunkra.
"Ne félj!" - mondja Krisztus. "Egy ismeretlen jövő felé mégy. Még a következő lépést sem ismered. Amennyire tudod, az utolsó lépésed a halálba vezet. De ne félj, én ismerlek téged, és te ismerhetsz engem. Én legyőztem a halált. Bízzál bennem. Amikor majd meg kell tenned azt az utolsó lépést, vessed minden bizodalmadat belém. A halál nem a vég a te számodra. Én vagyok az."
Amikor az egybesereglett gyülekezet megkapja ezt az üzenetet, ahhoz fohászkodik, aki az első és az utolsó: "Tudjuk, hogy honnan jövünk, tudjuk, hogy hová megyünk. Tudjuk, hogy honnan ered minden, és tudjuk, hogy hová tart minden. Mert tőled, és általad, és reád nézve van minden. Tied legyen a dicsőség mindörökké."

Krisztus mindenek felett- A VALÓSÁG TEKINTÉLYE



   "Közeledjetek az Istenhez és közeledni fog hozzátok" (Jak 4,8).


Alapvetően fontos, lehetőséget adni embereknek arra, hogy Isten igazsága szerint cselekedjenek. A felelősség mindig az egyes emberé marad; te nem helyettesítheted, neki magának önként kell határoznia: de az evangélium üzenetének mindig cselekvésre kellene ösztönöznie az embereket. Ha a cselekedni nem akarás megbénít valakit, élete megreked, de amikor végre cselekszik, más emberré lesz. Ez az a balgaság, ami százaknak útját állja, akiket már meggyőzött Isten Szelleme. Amint belevetem magam a cselekvésbe, azonnal megelevenedem. Minden egyéb csak létezés. Azokban a percekben élek igazán, amikor akaratom teljességével cselekszem. Ha Istennek valamelyik igazságát felismerted, soha ne engedd elmenni magad mellett: cselekedd meg! Jegyezd fel magadnak tintával vagy vérrel. A leggyengébb szent is, aki Jézus Krisztus ügyében jár el, abban a másodpercben felszabadul, megerősödik, amint cselekszik. Isten mindenható hatalma segíti tovább, előre. Isten igazságáig eljutunk, meg is valljuk, hogy gonoszok vagyunk, de megint visszafordulunk. Aztán ismét eljutunk oda és megint visszamegyünk; mindaddig, amíg megtanuljuk, hogy nem kell hátrafelé mennünk. Menjünk egyenesen megváltó Urunk szavaira támaszkodva és aztán vele vigyük véghez a tetteket. Az Ő "jöjj" szava is ezt jelenti: "cselekedj!" "Jöjjetek énhozzám!" Ezt tesszük utoljára, de bárki, aki hozzá jön, tudja, hogy abban a másodpercben belé árad Isten természetfeletti életereje. Itt megtörik a világ, a test és az ördög uralma - nem a te cselekvésed következtében, hanem azért, mert cselekedeted összekapcsolt Istennel és az Ő megváltó erejével.

Isten műhelyében- A próbák szüksége (II.)



   "Az Úr, a ti Istenetek kísért meg titeket, hogy megtudja, szeretitek-e Őt teljes szívetekből és teljes lelketekből. "

(5 Mózes 13, 3)   


Ezért állít bele minket Isten a gonosz világba, amely nem akar róla tudni és a mulandóban, a hiábavalóban keresi örömét, javait és tisztességét. Ha Isten gyermekei mindig csak egymással érintkeznek, csak egymást hordozzák és segítik, könnyen túlértékelik magukat és a valódi szeretetet összetévesztik a szeretet érzésével. Ha azután kikerülnek a rideg világba, úgy járnak, mint az üvegházi növények a zord levegőn: lecsüggesztik fejüket.

Ha igazságtalanság vesz körül, ki kell tűnjön, hogy az istenfélelem erősebb bennünk minden másnál. Némelykor még azok is, akik Isten gyermekei közé számítják magukat, meg vannak mételyezve a kapzsisággal. Ha mindenki uzsoraárat kér, ők sem elégednek meg kevesebbel. Milyen sok fiatal lelket elsodort már Jézus és az Atya szeretetétől a világ öröme, a mindenáron való férjhezmenés vagy nősülés vágya, és sok más, ami a szemet és fület gyönyörködteti. Beigazolódott, hogy nem szerették az Urat teljes szívből és teljes lélekből. Démás nem állta ki a próbát, pedig szoros kapcsolatban volt Pállal. Amikor az apostol sorsában veszélyes fordulat állt be, elhagyta őt, újra megszerette a világot. Sámuel is kiállta a próbát. Éli istentelen és kicsapongó fiai mellett is szilárdan ragaszkodott az Úrhoz és nem hajlott el sem emberfélelemből, sem hamis tapintatból az engedelmesség útjától.

Különösen veszteségben és nyomorúságokban mutatkozik meg, milyen erős az Úr iránt való szeretetünk. Isten gyermekeinek úgy kell megtisztulniok, mint az aranynak a tűzben. Ki kell tűnjön, hogy Istenhez, vagy ajándékaihoz ragaszkodnak-e jobban? Az igazi szeretet így szól: Ha az Úr az enyém, nem érdekel engem semmi, sem égen, sem földön. "Ha elfogyatkozik is testem és szívem, szívemnek kősziklája és az én örökségem te vagy, ó Isten, mindőrökké"(Zsolt 73, 26). - Aki súlyos veszteségek, kemény csapások és csalódások súlya alatt megkeseredik és titokban vagy hangosan zúgolódik Isten ellen, az azt bizonyítja, hogy még nem áll helyes viszonyban Istennel és szíve inkább emberekhez és dolgokhoz ragaszkodik, mint őhozzá. Csak ha megtörjük magunkban ezt a teremtmény-szeretetet, jutunk előbbre s válik tisztábbá és teljesebbé szeretetünk.

Napi áhítat- Megtartás

Hét témája: Üdvösségünk összetevői

Olvasmány: Jn 6,35–40


Istennek van hatalma arra, hogy ne csupán életben tartson, hanem az életnek tartson: éltessen.

„Jézus azt mondta nekik: „Én vagyok az élet kenyere: aki énhozzám jön, nem éhezik meg, és aki énbennem hisz, nem szomjazik meg soha. De megmondtam nektek: láttatok ugyan engem, és mégsem hisztek. Akit nekem ad az Atya, az mind énhozzám jön, és aki énhozzám jön, azt én nem küldöm el; mert nem azért szálltam le a mennyből, hogy a magam akaratát tegyem, hanem hogy annak az akaratát, aki elküldött engem. Annak pedig, aki elküldött engem, az az akarata, hogy abból, amit nekem adott, semmit se veszítsek el, hanem feltámasszam az utolsó napon. Mert az én Atyámnak az az akarata, hogy annak, aki látja a Fiút, és hisz benne, örök élete legyen; én pedig feltámasztom őt az utolsó napon.”
Magyarázat

A teljes Biblia arról tanúskodik, hogy mennyire képtelen az ember megmaradni az Istennel való közösségben a saját erejéből. Isten nemcsak látja az ember reménytelen helyzetét, hanem a megváltót így küldi el a világba, hogy a megváltással együtt a megtartásunkról is gondoskodik. Jézus egyértelművé teszi, hogy senkit nem küld el. Aki hittel hozzá fordul, azt nemcsak ebben a világban tartja meg, hanem a halálban is, sőt feltámasztja azt az utolsó napon. A gyülekezetben élve sokszor látjuk, hogy emberek elindulnak Jézushoz, majd idővel eltávolodnak tőle. Aki meg akar maradni Jézus követésében, annak hinnie kell, hogy ő meg tudja tartani őket az új életben. A megmaradás nem az én elhatározásomtól függ, hanem a Jézushoz való ragaszkodásomon. Ez azért megnyugtató, mert ő hatalmas, az ő kezéből senki és semmi ki nem ragadhat. Annak biztos a célba jutása, aki benne bízik. Igaz, mindennek ára van, mert le kell mondanom a magam akaratáról, és annak akaratát kell teljesítenem, aki megígérte a megtartásomat. Magam bizonyos vagyok abban, hogy lelkipásztori elhívásom egyetlen magyarázat, hogy engem így tud megtartani az üdvösségre. Te tudod, hogy Jézus milyen módon akar megtartani? Valamennyiőnknek naponta meg kell értenünk a megtartásunk útját. Uram, segíts hozzád jönnöm naponta, hogy megértsem megtartatásom útját!
(Tenkely Béla)

Napi Ige, Napi Ige, Napi Gondolatok

Napi Ige:

Örök szövetséget kötött velem Istenem! 

(2.Sámuel 23,4)

Napi Gondolat:

Máté 7:13. Menjetek be a szoros kapun. Mert tágas az a kapu és széles az az út, a mely a veszedelemre visz, és sokan vannak, a kik azon járnak.

Mert szoros az a kapu és keskeny az az út, a mely az életre visz, és kevesen vannak, a kik megtalálják azt.


Jézus utasítása világos, ha valóban a Mennyben akar jutni valaki akkor választania kell. Meg kell hozzon egy döntést! Vagy a világ által felkínált tágas kényelmes út, vagy Jézus által kijelölt keskeny akár lemondásokkal teljes út.

Tudatosan a szoros kaput és a keskeny utat kell választanunk.

A szoros kapun NEM fér át a büszkeség, a lázadás, és a saját nagyra nőtt egó sem.

A keskeny úton járni NEM könnyű, de mindig tartsd szem előtt hogy, maga a Mester is ezt az utat járta.

Ő már megjárta kitaposta a keskeny út vonalát.

Neki sikerült és Ő általa és Ő vele neked és nekem is sikerülhet.

A Jézus nevében! Ámen!








Az én életem ma: NÖVEKEDJÉK AZ ISTEN IRÁNTI BIZALMUNK, HITÜNK ÉS SZERETETÜNK!

Növekedés a bölcsességben

„Növekedjetek a kegyelemben, és a mi Urunk Jézus Krisztus ismeretében.” (Péter apostol II. levele 3,18)


Isten azt kívánja, hogy mindannyian helyesen használjuk fel a kegyelem eszközeit, amelyeket a menny nyújt számukra, és egyre eredményesebbek legyünk az Isten országáért végzett munkában. Teremtőnk mindenről gondoskodott, hogy a keresztény kegyessége, tisztasága és szeretete mindig növekedhessék, s talentumai megkétszereződjenek Mestere szolgálatában. Bár Isten valóban gondoskodott rólunk, sokan, akik vallják, hogy hisznek Jézusban, nem teszik ezt nyilvánvalóvá a növekedésük által, amely bizonyítaná az igazság megszentelő erejét életükben és jellemükben. Amikor először fogadjuk be Jézust a szívünkbe, csecsemők vagyunk a hitben, azonban nem kell kicsiny gyermeknek maradnunk tapasztalatainkban. Növekedhetünk a kegyelemben, és a mi Urunk, Jézus Krisztus ismeretében – elérhetjük Őbenne az érett felnőttkor teljes mértékét. Előre kell haladnunk, hogy hit által új és gazdag tapasztalatokat szerezzünk, növekedve a bizalomban, hitben és szeretetben, megismerve Istent és az Ő küldöttét, Jézus Krisztust.

A szentségtelen állapotból „szentté” változás egész életünkön át tartó folyamat. Isten napról napra munkálkodik a megszentelődésünkért, de nekünk is együtt kell munkálkodnunk Ővele azáltal, hogy kitartó erőfeszítéseket teszünk a helyes szokások elsajátítása érdekében. Kegyelmet kegyelemhez kell adnunk, és ha mi a hozzáadás elve alapján munkálkodunk, akkor Isten a szorzás elve alapján dolgozik értünk. Megváltónk mindig kész felelni a bűnbánó szív imájára, s kegyelme és békessége megsokszorozódik az Ő hűségesei számára. Örömmel árasztja ránk áldását, amelyre szükségünk van a gonosz elleni küzdelmünkben. Dicsőséges a hívő előtt felcsillanó remény, amikor hit által a keresztény tökéletesség felé halad.

Köszöntünk Szent Szellem!- A BÉKESSÉG SARUI ÉS A HIT PAJZSA

"Felsaruzván lábaitokat a békesség evangéliumának készségével; mindezekhez fölvévén a hitnek pajzsát, amellyel ama gonosznak minden tüzes nyilát megolthatjátok." (Efézus 6:15-16)

Jodi férje nem volt keresztény, és az asszony észrevette, hogy az ellenség időnként Sam-et használja fel, hogy támadja őt és Isten szolgálatára való elkötelezettségét. Férjének vádjai értelmetlenek és igazságtalanok voltak, igencsak messze álltak az igazságtól. Jodi elhatározta, hogy a Szentlélek ereje által a békesség evangéliumának saruiban fog járni. Mivel - Jézus szeretetének és kegyelmének üzenete alapján - helyes énképe volt önmagáról, ezért teljesen szükségtelennek tartotta, hogy visszavágjon, amikor férje rosszindulatú kirohanásokat intézett ellene. A nő higgadt maradt, és a békesség sarujában járt, ami végül megtalálta az utat Sam szívéhez is.
Ha az ellenség tüzes nyilai záporoznak Isten gyermekeire, a Szentlélek képessé teszi őket, hogy gyorsan felöltsék a hit pajzsát. A hit azt jelenti, hogy bízunk az Úr Igéjében, és adott helyzetben készek vagyunk megtenni a Lélek erejével mindazt, amit tanácsol. Quin Sherrer és Ruthanne Garlock beszéli el Chris történetét, aki egy működésképtelen családban nőtt fel, és gyerekkorában bántalmazták. Habár keresztény lett, még megtérése után is önpusztító gondolatok kínozták, egészen addig, míg az ima és egy lelkigondozói terápia meg nem szabadította őt ettől a szorongástól.
"Aztán megtanultam - meséli Chris -, hogy az ellenség mindig teszteli a szabadulásunkat. Bár tudtam, hogy a Szentlélek hatalmasan szolgált nekem, időnként mégis visszajöttek az öngyilkossági gondolatok. A hit pajzsát kellett használnom, hogy kivédjem ezeket a tüzes nyilakat. Újra és újra ezt mondtam az ellenségnek: 'Sátán, elutasítalak téged. Én Jézus nevében megszabadultam. Élni fogok, és nem halok meg. Legyőzött ellenség vagy, és megparancsolom, hogy távozz el!' Kitartottam ebben egészen addig, míg ezen a területen már nem tudott többé zavarni. Most teljesen szabad vagyok!" Nemrégiben láttam a tévében, hogyan oszlatnak szét erőszakos, vandál tüntetőket. A rendőröknek hatalmas, erős pajzsuk volt, ami testüket védte. A keresztényeknek is hasonló pajzsuk kell, hogy legyen - lelki értelemben. Növeljük és erősítsük hitünk pajzsát azzal, hogy Biblia-szövegeket tanulunk meg kívülről, szentírási prédikációkat hallgatunk, bekapcsolódunk a kis csoportos igetanulmányozásba, és új evangéliumi énekeket sajátítunk el.
Imádság a mai napra
"Uram, add, hogy az üdvösség és biztonság egyetlen lehetséges útjában bízzak!"
Garrie F. Williams írása alapján

Isten csodálatos kegyelme- SÁTÁN ERŐTLENSÉGE

''Közel van az Úr a megtört szívekhez, és megsegíti a sebhedt lelkeket.'' (Zsoltárok 34:18)

Sátán tudja, hogy azok, akik Isten bocsánatát és kegyelmét kérik, azt meg is kapják. Ezért eléjük tárja bűntetteiket, hogy elcsüggessze őket. Azok ellen, akik igyekeznek engedelmeskedni Istennek, mindig okot keres a panaszra. Még a legtisztább és a legértékesebb szolgálatukat is megpróbálja tisztességtelennek feltüntetni. Számtalan szövevényes és kegyetlen módon kísérli meg a vesztüket okozni. Az ember egymaga képtelen kivédeni az ellenség vádjait. Bűntől szennyes ruhában, bűnét megvallva áll Isten előtt. De Jézus, a szószólónk, eredményesen a védelmükre kel azoknak, akik bűnbánattal és hittel reábízzák lelkük megtartását. Képviseli ügyüket, és a Golgota csodálatos érveivel legyőzi a vádolót. Az Isten törvénye iránti tökéletes engedelmességével minden hatalmat megszerzett a Mennyen és a Földön. Kéri Atyját, kegyelmezzen meg a bűnös embernek, és béküljön meg vele. Népe vádolóinak ezt mondja: ''Sátán! Dorgáljon meg téged az Úr... A vérem árán vásároltam meg őket... Hát nem tűzből kiragadott üszkös fadarab.''
Azokat pedig, akik hitben reátámaszkodnak, így biztatja: ''Nézd! Elvettem a bűnödet, és díszes ruhába öltöztetlek téged'' (Zak 3:4). Mindazok, akik magukra öltik Krisztus igaz voltának palástját, előtte fognak állni, mint választottai, hűségesek és igazak. Sátán nem tépheti ki őket a Megváltó kezéből. Krisztus egyetlen olyan embert sem enged át az ellenségnek, aki bűnbánattal és hittel igényli az oltalmát. A szava kötelezi. ''De aki az én oltalmamra bízza magát, béküljön meg velem, béküljön meg velem!'' (Ésa 27:5) A Józsuának adott ígérete mindenkinek szól. ''Ha az én utamon jársz... megengedem neked, hogy az itt állók között járj-kelj'' (Zak 3:7). Az oldalukon angyalok járnak már e világban, végül pedig ott fognak állni az Isten trónját körülvevő angyalok között.
Ellen White írása alapján

Reggeli dicséret- Mi a különbség a nagyon sajnálom és a nagyon sajnálom között?

A mondat folytatása. 

Évekig jártam heti rendszerességgel az egyik nagy magyarországi börtön fegyház részébe. Közvetlen kapcsolatba kerültem néhány kemény fickóval. Ők már nem kispályás bűnözők voltak. Mindegyikük jóval több, mint tíz évet kapott. Gyilkosság, rablás és hasonló súlyú bűnökért voltak elítélve. Voltak köztük néhányan, akik nagyon sajnálták, és bántotta őket, hogy a haverok bűnét most nekik kellett elszenvedni, hogy igazságtalan, részrehajló volt a bíró, nagyon sajnálták, hogy gyenge ügyvédet kaptak és azt is sajnálták, hogy nem voltak elég figyelmesek a tett elkövetésekor, ezért buktak le. Nagyon sajnálták.
Így is lehet valamit „nagyon sajnálni” és szomorúnak lenni miatta.
De van, amikor a „nagyon sajnálom” mögött konkrét, saját magam által elkövetett – mentegetés nélküli – bűnök vannak. Sajnálom, hogy rád kiabáltam. Sajnálom, hogy összetörtem a vázát. Nagyon sajnálom, hogy elfelejtettelek fölhívni. De az ennél komolyabb bűnöket is meg lehet bánni, szomorúnak lenni miattuk és nem keresni kifogást, hanem fölvállalni.
Olvastam valahol egy történetet. A király álruhában bement a börtönbe, és ott elbeszélgetett a rabokkal. Mindegyik elmondta, milyen banális tévedés áldozata, hogy mennyire bánja, hogy észrevették, hogy a barátai az egészet rákenték, elálltak mögüle. De volt egy rab, aki könnyeivel küszködött, és őszintén azt mondta: szégyellem magamat, hogy szegény szüleim fejére szégyent hoztam. Nagyon bánt, hogy képes voltam ezt a bűnt elkövetni. Most méltán vagyok itt. Megérdemeltem. A király ránézett, majd a többi elítéltre, és azt mondta: Azért, hogy meg ne rontsa ez a bűnös ember a ti ártatlanságotokat, és nehogy még titeket is bűnre csábítson, őt szabadon bocsátom. Eddig a történet.
A ma reggeli Ige így hangzik: „Az Isten szerinti szomorúság megbánhatatlan megtérést szerez az üdvösségre, a világ szerinti szomorúság meg halált szerez.” 2Korintus 7:10.

Ugye, most már érted, mi a különbség a nagyon sajnálom, és a nagyon sajnálom között?
Szerző: Gyürüs Panni

2016. november 3., csütörtök

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

   Nem szégyellem a Krisztus evangéliumát.

     Róm. 1,16

Az a feladatunk, hogy az evangéliumot terjesszük. Ebben példaképünk Pál. Tőle szeretnénk újra és újra tanulni, és az ő egyszerű, tiszta módszeréhez visszatérni. Miben állt Pál igehirdetése? A boldogító hír volt a megmentésünkről, Isten meg nem érdemelt kegyelme által, a Jézus Krisztusban. Ez az üzenet volt és maradt minden időben Pál témája. Az Úr Jézus Krisztusnak erről a kegyelméről prédikált ő már mindjárt megtérése után Damaszkuszban. Ezzel a bizonyságtétellel lépett fel Jeruzsálemben és Antiókhiában, ezt hordozta Ázsiában és Európában. Szava segítő, örvendeztető, boldogító volt.

Az ember beszélhet úgy is Jézusról és az evangéliumról, hogy kemény és nehéz igát tesz a hallgatókra. Pál prédikálása mindig jó hír volt.

Mikor Illés idejében a körülzárt Samária már majdnem éhen halt (2.Kir. 7,5), egyik reggel megjelent négy bélpoklos a kapu előtt és ezt kiáltotta: "Odamentünk a Szíriabeliek táborába és már nem volt ott senki... csak a lovak és szamarak vannak kikötve, és a sátorok úgy, amint voltak". A boldogító hír napja volt ez a nap!

Amikor József testvérei idős apjuknak hírül adták: "... József él és uralkodik egész Egyiptomon" - ez örömhír volt a nehéz próbákon átment apának.

Prédikáljuk úgy Krisztust, hogy az éhező lelkek elmondhassák: kisiethetek és élelmet lelek. Az ellenség le van győzve!

Az aggodalmaskodóknak mondjuk: Jézus él! Ő Úr. Neki adatott minden hatalom mennyen és földön.

A bűn rabszolgáinak hirdessük: Jézus azért jött, hogy az ördög munkáit lerontsa. Akit Ő megszabadít, az valósággal szabad!

Ez örömhír olyan időkben is, amikor sok mindent hallhatunk, amely megterhel és elcsüggeszt bennünket.

Mi is az öröm követei vagyunk?

Isten asztaláról-Varga László

   "Ne gondoljátok, hogy azért jöttem, hogy érvénytelenné tegyem a törvényt vagy a próféták tanítását. Nem azért jöttem, hogy érvénytelenné tegyem, hanem hogy betöltsem azokat."

     Máté 5,17

Sok vita folyik az Ó- és Újszövetség viszonyáról. Sokan mondják, hogy az Ószövetség csak a zsidóknak szól, nekünk csak az Újszövetségre van szükségünk. Ez az ige, tehát maga Jézus igazít el hitelesen ebben a kérdésben. Őt főként azért ítélték halálra, mert másként tanított, mint az Ószövetség. Tanítványai többé nem tartották be a régi kóser törvény szabályait. Érvénytelenek azok tehát? Nem. Azokat is Isten adta, hogy vezessék ókori népét idegenek között az engedelmesség útján. Olyan az Ószövetség, mint a dió. Szigorú törvényeinek héja őrzi édes belét, Isten szeretetét és hűségét. A lényege nem a héj, hanem a bél. Jézus feltörte a törvény kemény héját, és szabadon adta ennünk a belét, Istennek, Édesatyánknak éltető szeretetét. Nekünk, a Krisztus követőinek meg kell tanulnunk, hogy az Ószövetség minden szavát Krisztus tanítása szerint értsük, akkor csodálatos örömüzenet szólal meg abból is. A zsidók megmaradtak a Kijelentés héjával. Még jobban meg is keményítették a Talmud merevségével és betűrágásával. Kemény az ma is, képes volt kétezer éven át szórványhelyzetben megőrizni a népet önmagának. Krisztus a lényegét valósította meg személyes példájával, a szeretet másokért, mindenkiért való teljes önfeláldozásával.
Uram, Istenem, sokszor megdöbbenek, amikor szigorú törvényedet, és mellette a sok megbotránkoztató bűnt olvasom az Ószövetségben. Köszönöm, hogy engem más világba helyeztél. Tudom, törvényed ma is érvényes: az engedetlenség következménye ma is örök halál, s a bűnök ma sem kisebbek, mint annak idején. De a bűn és a törvény sötét falán átragyog felém a Jézus felől áradó fény: nem ítélettel, hanem szeretettel tekintesz rám. Szigorú törvényedet Jézus betöltötte, ítéletedet értem is elhordozta, és most biztat, hogy örökké élni fogok. És én bátran kérem és elfogadom szabadító szeretetedet. Ámen.

Mindennap az Ige fényében- ÍME, A KIRÁLY


A mai napon olvasandó igeszakasz: Jel 1,8-16
Én vagyok az Alfa és az Ómega így szól az Úr Isten, aki van, és aki volt, és aki eljövendő: a Mindenható. Én, János, testvéretek és társatok Jézussal a szenvedésben, a királyságban és az állhatatosságban, a Patmosz nevű szigeten voltam az Isten igéjéért és Jézus bizonyságtételéért. 10 Lélekben elragadtattam az Úr napján, és hátam mögött hatalmas hangot hallottam, mintha trombitáltak volna,11 amely ezt mondta: "Amit látsz, írd meg egy könyvben, és küldd el a hét gyülekezetnek: Efezusba, Szmirnába, Pergamonba, Thiatirába, Szárdiszba, Filadelfiába és Laodiceába". 12Megfordultam, hogy lássam, milyen hang szólt hozzám, és amikor megfordultam, hét arany gyertyatartót láttam, 13 és a gyertyatartók között az Emberfiához hasonlót: hosszú palástba volt öltözve, mellén aranyövvel körülövezve;14 feje és haja fehér volt, mint a hófehér gyapjú, szeme, mint a tűz lángja; 15lába hasonló volt a kemencében izzó aranyérchez; hangja olyan, mint a nagy vizek zúgása; 16 jobb kezében hét csillagot tartott, szájából kétélű éles kard jött ki, és tekintete olyan volt, mint amikor a nap teljes erejével fénylik. 



"És ... láttam ... az Emberfiához hasonlót ... feje és haja fehér volt ... szeme, mint a tűz lángja, lába hasonló volt az aranyérchez ... hangja olyan, mint nagy vizek zúgása ... szájából kétélű éles kard jött ki, és tekintete olyan volt, mint amikor a nap teljes erejével fénylik."
(Jel 1,13-16)


Mielőtt megismerkedünk azzal, aminek meg kell történnie, megpillanthatjuk azt, aki a történésnek az oka, ti. Jézust. Ő Istennél van, és Isten dicsősége az övé.
De ez a mi Jézusunk. A mi világunkba született bele. Itt szenvedett és itt halt meg. Egyszer, amikor a mi világunk egyik kormányzója előtt állt, - a feje meghajtva, arcán vér mocska, már az ereje is elhagyta - a kormányzó ezt mondta róla: "Íme, az ember!" Ez a kormányzó azt gondolta, hogy mindenki rájön, mennyire teljesen emberi és ártalmatlan látványt nyújt ez a Jézus. De ezen a napon - nagypénteknek hívjuk a napot - a gyűlölet miatt a könyörület számára nem volt hely, és Jézust keresztre feszítették.
És most: Íme, a király! Arca ragyog a fénytől, úgyhogy sem barát, sem ellenség nem meri ráemelni tekintetét. Szájából az abszolút fegyver, az Ige jön ki, a kard, amely kettévágja a világot. És aztán a lába! Figyeld meg a lábát, mert a király lába elé térdelnek alattvalói. Valamennyi nép számára Jézus lábánál van a térdeplő. Lába olyan, mint az aranyérc, olyan fénnyel izzik, amilyent e tűz közepében látsz.
Itt áll ő, szabadon és teljhatalommal - a mi testvérünk és Istenünk.
Isten szolgái, akik követik Jézust, gyülekezetük körében figyelik, ahogy a felolvasó hangosan olvassa e könyv szavait. Amikor hallgatják ezeket a szavakat, és amikor lelki szemeikkel megpillantják látomásszerűen felmagasztalt királyukat, a felolvasó hangja megremeg az örömtől, a diadalmámor izgalma fut végig a gyülekezeten. "Boldog az, aki olvassa, és boldog az, aki hallgatja."
És midőn a gyülekezet szétoszlik, Isten összes szolgája viszi az üzenetet a mindennapok életébe. "Íme, a király!" Egész világ, jöjj e könyv köré! Jöjj és hallgass velünk együtt. Jézus a mennyben van, és ő a király.

Krisztus mindenek felett- JÉZUS RABSZOLGÁJA



   "Krisztussal együtt megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus" (Gal 2,20).


Ezek a szavak azt jelentik ki, hogy saját magam töröm össze függetlenségemet és alárendelem magam az Úr Jézus felsőbbségének. Senki sem teheti ezt meg helyettem, nekem magamnak kell megtennem. Lehet, hogy Isten eljuttat eddig a pontig 365-ször egy évben, de nem teheti meg helyettem. Ez azt jelenti: Istentől való egyéni függetlenségem maghéját feltöröm és személyiségemet a vele való egységre felszabadítom - nem saját céljaim érdekében, hanem a Jézushoz való feltétlen hűség kedvéért. Itt már nincs helye vitának, mikor végre eljutottam idáig. Nagyon kevesen ismerünk valamit is a Krisztus iránti hűségből: "Énérettem!" (Márk 13,9; Lk 21,12; Mt 10,18). Ez az, ami a szentet rendíthetetlenné teszi. Bekövetkezett már ez az áttörés nálad? A többi mind kegyes csalás. Egyetlen ponton kell döntened: át akarod-e adni magad, alá akarod-e rendelni magad Jézus Krisztusnak anélkül, hogy feltételeket szabnál, hogyan történjék meg ez az áttörés? A magam érvényesítési szándékát is megtagadom és amint eddig a pontig eljutottam, egyszerre megtörténik a természetfölötti eggyé válás Jézussal, és a Szent Szellem félreérthetetlenül bizonyságot tesz róla: "Krisztussal együtt megfeszíttettem." Vele megfeszítve lenni annyit jelent, hogy a saját jogaimat önként feladom és Krisztus rabszolgája leszek. Itt kezdődik a szent élete.

Isten műhelyében-A próbák szüksége (I.)




   "Az Úr, a te Istened próbált meg téged, hogy nyilvánvaló legyen, mi van a te szívedben. "

(5 Mózes 8, 2)  

"Az Isten senkit sem kísért" - mondja Jakab apostol. Ellentmondása ez a fenti Igének? Semmi esetre sem! A kísértésnek kettős értelme van a Szentírásban. Jelentheti ez a szó a gonosz, bűnös csábítást, de jelölheti a próbát is, amelyben megmutatkozik, hogy az ember szilárd-e Istenhez való viszonyában vagy sem. Isten soha nem vet a lélekbe gonosz szikrát; ilyen értelemben nem kísért meg soha senkit. De küld mindenféle próbát, hogy az övéi megtisztuljanak és kipróbált voltuk nyilvánvaló legyen.

A próbák által nyilvánvaló lesz a világ rejtett szeretete és az önszeretet, a titkos bűnökre való hajlam. Azért akarja ezt az Úr, hogy így ezek a dolgok mély bűnbánatban oldódjanak ki belőlünk és a szívünk megtisztuljon. A szmirnai keresztyénekre tíz napig tartó nyomorúságot küldött, hogy "kipróbálja" őket (Jel 2, 10). Isten az ilyen kísértésekre még a Sátánt is felhasználja, mint ezt Jób könyvéből látjuk. Az apostolok is belekerültek a Sátán rostájába: a Sátán"kikérte" őket. Az ördög kétségbe von mindent, ami jó; nem hitt az apostolok hűségében és hitük valódiságában sem. Azt várta, hogy a rostálásnál majd mindenestől kihullanak, mint a polyva. Péter szégyenült meg legmélyebben, aki előzőleg a legjobban bízott magában, de még ő sem hullott ki teljesen. Kitűnt, hogy még sok a polyva benne, de mégsem volt mindenestül az.

Isten azt akarja, hogy a rejtett hiba nyilvánvaló legyen. Nem akarja, hogy a hűtlen hívők elvesszenek, ezért felrázza őket. A Sátán el akarja pusztítani az igazat. Nem Isten ingerel a gonosz kívánságra, ezt a kísértő teszi. Isten soha nem állít csapdákat, nem ébreszt bűnös vágyat és nem szítja fel a gőgöt. Sokan Istenre hárítják bukásuk okát, mintha Ő hozta volna őket abba a helyzetbe.Ez nagy tévedés! Az igazság az, hogy én a magam bűne miatt buktam el.

A próbákban derül ki, mi van a szívben. Az apostolokban még sok volt az emberfélelem és kishitűség. Izrael népében a különféle próbák alatt - a pusztai vándorlás közben - még sok elégedetlenség, zúgolódás és engedetlenség volt. Isten tudja, mennyi salak, tisztátalanság rejlik még bennünk. Ezt akarja Ő nyilvánvalóvá tenni, hogy ezáltal mindig újabb bűnbánatra és megalázkodásra késztessen.

Isten ígéreteinek tárháza- Megőriz és tökéletessé tesz

"Hű az, aki elhív erre titeket; és Ő meg is cselekszi azt" (1Tesz 5,24)

Mit cselekszik meg? Mindenestől megszentel minket. Olvasd el az előző verset! Addig folytatja a megtisztítás művét rajtunk, míg teljes egészében tökéletesek nem leszünk. Feddhetetlenül megőrzi szellemünket, lelkünket és testünket a mi Urunk, a Krisztus eljövetelére. Nem hagyja, hogy kiessünk a kegyelemből, s nem engedi, hogy a bűn uralma alá kerüljünk. Milyen nagy kegyelem ez! Minden okunk megvan arra, hogy áldjuk a nagy Adakozót kimondhatatlan ajándékáért.


Ki fogja ezt megcselekedni? Az Úr, aki elhívott minket a sötétségből az Ő csodálatos világosságára, a bűn halálából a Krisztus Jézusban való örök életre. Csak Ő tudja ezt megtenni, egyedül csak a minden kegyelem Istene képes minket ilyen tökéletesen megtartani.

Miért cselekszi ezt meg? Mert hűséges - hű ígéretéhez, amelyben a hívők megszabadításáért kezeskedett. Hűséges Fiához, akinek jutalma az, hogy népét szeplőtelenül állítja majd Atyja elé. Hűséges az elhivatásunkkor bennünk elkezdett munkához. A szentek nem a maguk hűségére építenek, hanem Isten hűségében bíznak.
Jöjj, én lelkem, lásd, a ködös november nagyszerű ígérettel kezdődik. Legyen bár kint borús az idő, bennünk ragyogjon a napfény.

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja- A halottak és mi

"Ha Mózesre és a prófétákra nem hallgatnak, az sem győzi meg őket, ha valaki feltámad a halottak közül. "(Lk 16,31)

A gazdag és Lázár történetében külön hangsúlyos, hogy a pokolba került ember szeretne segíteni még élő testvérein, hogy azok ne oda kerüljenek. Ezért szeretné, ha Lázár visszajöhetne a földre, hogy tájékoztassa őket erről. Megtudja azonban, hogy ez lehetetlen. Az élők és az elhunytak közt semmiféle érintkezés, kapcsolat nem lehetséges. Egyetlen, de nagy lehetőségük (az élőknek), hogy olvassák és vegyék komolyan a Szentírást. Az megmentheti őket a pokoltól.


A Biblia más igéivel együtt ez azt tanítja, hogy a halottak lelke nem jár vissza. Isten a mi érdekünkben éles határt vont a két világ közé. Aki az Ő tilalma ellenére mégis megpróbálkozik valamiféle halottidézéssel, az nem az elhunytak lelkével, hanem démoni lelkekkel kerül kapcsolatba, és ennek mindig súlyos következménye szokott lenni. (Erről szól egyebek közt: 5Móz 18,9-14 és Ézs 8,19-21.)

Ezért nem helyes az sem, ha valaki elhunyt szeretteivel kezd beszélni. A halottakkal minden kapcsolatot megtiltott Isten - a mi érdekünkben. Amíg élnek, addig vigyünk nekik virágot, addig imádkozzunk értük és velük, addig kérjük a tanácsukat!

Jézus azonban világossá teszi a végén azt is, hogy Isten igéje menthet meg mindnyájunkat a pokoltól. A halott Lázár nem jöhet vissza ilyen céllal sem. De Isten gondoskodott arról, hogy a Bibliából pontosan megtudjuk, milyen helyzetben vagyunk, mi vár ránk, ha így maradunk, milyen út vezet vissza hozzá, és mit készített a benne hívőknek. Erre hív bennünket nagy szeretettel. De ennek a hívásnak csak itt, a földi életben lehet engedni. Ne halogassuk!

A varázslás tiltása 5Móz.18.9 Mikor te bemégy arra a földre, a melyet az Úr, a te Istened ád néked: ne tanulj cselekedni azoknak a népeknek útálatosságai szerint. 10 Ne találtassék te közötted, a ki az ő fiát vagy leányát átvigye a tűzön, se jövendőmondó, se igéző, se jegymagyarázó, se varázsló; 11 Se bűbájos, se ördöngősöktől tudakozó, se titok-fejtő, se halottidéző; 12 Mert mind útálja az Úr, a ki ezeket míveli, és ez ilyen útálatosságokért űzi ki őket az Úr, a te Istened te előled. 13 Tökéletes légy az Úrral, a te Isteneddel. 14 Mert ezek a nemzetek, a kiket te elűzesz, igézőkre és jövendőmondókra hallgatnak; de tenéked nem engedett ilyet az Úr, a te Istened.

A babona büntetése : Ésa.8.19-22 " És ha ezt mondják tinéktek: Tudakozzatok a halottidézőktől és a jövendőmondóktól, a kik sipognak és suttognak: hát nem Istenétől tudakozik-é a nép? az élőkért a holtaktól kell-é tudakozni? A tanításra és bizonyságtételre hallgassatok! Ha nem ekként szólnak azok, a kiknek nincs hajnalok: Úgy bolyongani fognak a földön, szorongva és éhezve; és lészen, hogyha megéhezik, felgerjed és megátkozza királyát és Istenét, s néz fölfelé, És azután a földre tekint, és ímé mindenütt nyomor és sötétség, és szorongatásnak éjszakája, ő pedig a sűrű sötétben elhagyatva! "

Napi áhítat- Megigazítás

Hét témája: Üdvösségünk összetevői

Olvasmány: Róm 5,1–11

Hogy lehet az, hogy Isten már most úgy bánik velünk, úgy beszél hozzánk, mintha már azok lennénk, akik leszünk?

„Mivel tehát megigazultunk hit által, békességünk van Istennel a mi Urunk Jézus Krisztus által. Őáltala kaptuk hitben a szabad utat ahhoz a kegyelemhez, amelyben vagyunk, és dicsekszünk azzal a reménységgel is, hogy részesülünk az Isten dicsőségében. De nem csak ezzel dicsekszünk, hanem a megpróbáltatásokkal is, mivel tudjuk, hogy a megpróbáltatás munkálja ki az állhatatosságot, az állhatatosság a kipróbáltságot, a kipróbáltság a reménységet; a reménység pedig nem szégyenít meg, mert szívünkbe áradt az Isten szeretete a nekünk adatott Szentlélek által. Mert amikor még erőtlenek voltunk, a rendelt időben halt meg Krisztus értünk, istentelenekért. Hiszen még az igazért is aligha halna meg valaki, bár a jóért talán még vállalja valaki a halált. Isten azonban abban mutatta meg rajtunk a szeretetét, hogy Krisztus már akkor meghalt értünk, amikor bűnösök voltunk. Ha tehát már most megigazított minket az ő vére által, még inkább meg fog menteni minket a haragtól. Mert ha akkor, mikor ellenségei voltunk, megbékéltetett minket az Isten önmagával Fia halála által, akkor miután megbékéltettünk, még inkább üdvözíteni fog élete által. Sőt ezenkívül még dicsekszünk is az Istennel a mi Urunk Jézus Krisztus által, aki által részesültünk a megbékélés ajándékában.”
Magyarázat

Isten kegyelmi munkája összetetten valósul meg az életünkben. A helyettes áldozat, a kiengesztelés, az újjászületés és a megigazítás mind az ő kegyelmi munkájának a része. Amikor Krisztus helyettes áldozatát elfogadom megvallott bűneimre, akkor nemcsak kiengesztelődik Isten felém és kivon az ítélet alól, hanem újjászül és megigazít. Ami annyit jelent, hogy a megvallott bűnömet Krisztusban megítélte, tehát nekem már nem rója fel, hanem Krisztusért igaznak tekint. Bár én nagyon jól emlékszem a bűneimre, de ő ezeket elfelejtette. Éppen ezért kegyelméből meg kell tartanom a megkapott tisztaságomat. Ilyen értelemben a megigazítást mindig átélem, amikor egy felismert bűnömet megvallom. Ugyanakkor ez egy hitben elfogadott igazság is, amire emlékeznem kell. Bizonyos lelki alkatú emberek szeretik vádolni önmagukat, valahányszor eszükbe jut korábban megvallott bűnük, vagy úgy érzik, hogy a gonosz ezzel vádolja őket. Ekkor van szükségük a hitben megismert igazságra, ha Isten igaznak tart, akkor én sem vádolhatom magamat, de még a gonosz sem! Bátran megvallhatom, hogy Isten ezt már megbocsátotta nekem, és ebben Krisztusért igaznak tart.
Uram, köszönöm, hogy Krisztusért megbocsátottál és kegyelmedből megigazítottál!
(Tenkely Béla)

Az én életem ma: ISTEN KEGYELMÉNEK RENDKÍVÜLI GAZDAGSÁGA

Növekedés a bölcsességben
„Isten gazdag lévén irgalmasságban, az Ő nagy szerelméből, mellyel bennünket szeretett, minket, akik meg voltunk halva a vétkek miatt, megelevenített együtt Krisztussal – kegyelemből tartattatok meg! –, és vele együtt feltámasztott, s a mennyeiek világába ültetett Krisztus Jézusért. Isten így akarta megmutatni – még a jövendő korszakoknak is – kegyelme határtalan gazdagságát irántunk, akik Jézus Krisztushoz tartozunk.” (Efézusi levél 2,4–7)



A kegyelem szó jelentőségét soha nem értettük volna meg, ha nem bukunk el. Isten szereti a bűntelen angyalokat, akik engedelmeskednek minden parancsolatának, de a mennyei angyalok semmit sem tudnak a kegyelemről tapasztalatból, mert sosem volt rá szükségük, hiszen nem vétkeztek. A kegyelem Isten egyik tulajdonsága, amelyet érdemtelen emberi lények iránt tanúsít. Örömmel adja ezt a kegyelmet mindazoknak, akik éhezik, akik vágyakoznak utána. Nem azért, mert méltók vagyunk rá, hanem azért, mert méltatlanok vagyunk. A legnagyobb szükségünk van arra, hogy elnyerjük ezt az ajándékot.
Isten azonban a kegyelmet nem használja fel arra, hogy törvényét érvénytelenné tegye, vagy hogy a kegyelem elfoglalja az Ő törvényének helyét. „Az Úr azt akarta az Ő igazságáért, hogy a törvényt naggyá és tiszteletre méltóvá tegye” – olvashatjuk Ésaiás könyvében (42,21). Az Ő törvénye igazság.
Isten kegyelme és országának törvényei tökéletes összhangban vannak egymással, s kéz a kézben haladnak. Isten kegyelme lehetővé teszi számunkra, hogy hit által közeledjünk Teremtőnkhöz. Azáltal, hogy elfogadjuk kegyelmét és engedjük munkálkodni az életünkben, bizonyságot teszünk a törvény érvényességéről. Felmagasztaljuk a törvényt és tiszteletre méltóvá tesszük azáltal, hogy alapelveit érvényesítjük, megvalósítjuk az életünkben.
Hogyan tehetünk bizonyságot Istenről? A törvény iránti teljes és tiszta szívből fakadó engedelmesség által. Ha engedjük, Isten kijelenti magát bennünk, s tanúi leszünk a megváltás erejének az egész világegyetem előtt és a hitehagyó emberek előtt, akik semmibe veszik Isten törvényét.

Csak egyetlen olyan hatalom létezik, amely Krisztus hasonlóságára formál bennünket, amely állhatatossá tehet, és napról napra megtarthat. Ez a hatalom: Isten kegyelme, amelyet a törvény iránti engedelmesség által nyerünk el, a Krisztus érdemeiben való hit által.

KÖSZÖNTÜNK, IGAZLELKŰSÉG ÉS IGAZSÁG!

"Álljatok hát elő, körülövezvén derekatokat igazlelkűséggel, és felöltözvén az igazságnak mellvasába." (Efézus 6:14)

A Szentlélek elvezet bennünket minden igazságra, és biztosít arról, hogy megigazít minket. Így lát el két fontos fegyverrel a gonosz erői ellen, amelyek hazugságokra és csalásokra alapozzák stratégiájukat. Ha a gonosz erői a múltbeli vagy jelenlegi körülményeidet hozzák fel ellened, és arról akarnak meggyőzni, hogy te magad gonosz vagy és értéktelen, akkor védd ki ezt a hazugságot azzal az igazsággal, hogy te Isten gyermeke vagy, bűneidet pedig befedezte megváltó Jézusod vére, s azokkal nem lehet kárhoztatni téged.
Ha a gonosz erőkkel kerülsz összeütközésbe, emlékezz rá, hogy bár el tudnak ültetni a tudatodba gonosz, hazug gondolatokat, de nemolvasnak elmédben, és nem lehetnek biztosak abban, hogy sikeresek voltak, míg nem hallanak ezt megerősítő szavakat, vagy látnak tetteket tőled. Ha kívülről kapsz támadást, vagy bármilyen jelet arra nézve, hogy a gonosz befolyással van gondolataidra, akkor nagyon fontos, hogy hangos imával valld meg Jézus megigazítását életedben, és eként utasítsd el Sátánt! így hallja, mi történik benned, és menekülni kényszerül.
Megújulási összejövetelt tartottam Arizona államban, hol nagyon erős a sátánkultuszok tevékenysége. Általában jól alszom, de azokban a napokban minden éjjel háromkor felriadtam, és iszonyú erővel támadó, negatív gondolatokkal vívódtam: "Add fel! Nem vagy érdemes arra, hogy vezesd ezeket az Istentiszteleteket! Meg fogsz halni!" Miután egy héten át imádkoztam Isten segítségéért, Ő küldött egy barátot, aki velem maradt a házban. Amikor elmondtam neki, mi történik velem, elmagyarázta, hogy az éjszakának ebben a szakaszában a legerősebb a démoni tevékenység. Azt tanácsolta, imádkozzak hangosan Jézus nevében, és az igazlelkűség övével, valamint Krisztus igazságának mellvasával utasítsam vissza ezeket a hazugságokat. Amikor aznap éjjel jöttek a támadások, hangosan kezdtem imádkozni. "Jézus Krisztus, Megváltóm, a Te igazságodat igényelem, és nevedben visszautasítom az ördög minden hazugságát!" Hamarosan el tudtam aludni, és néhány nap múlva már teljesen megszűntek a támadások. Tartsd szem előtt, hogy az ellenség nem állhat meg az igazsággal szemben!
Imádság a mai napra
"Dicsőítelek téged, Uram, a Szentlélek hatalmas erejéért, amely felmagasztalja Jézust az életemben, és visszaveri az ellenség támadásait!"
Garrie F. Williams írása alapján

Isten csodálatos kegyelme-TEKINTS FEL, ÉS ÉLJ!

''És amiképpen felemelte Mózes a kígyót a pusztában, akképpen kell az ember Fiának felemeltetnie. Hogy [ha] valaki hiszen őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.'' (János 3:14-15)

Az érckígyó esetéből [3Móz 21:4-9] fontos leckét kellett megtanulnia Izráelnek. Nem tudták ugyanis magukat megmenteni a méreg; végzetes hatásától. Egyedül Isten volt képes meggyógyítani őket. Ő azonban elvárta, hogy higgyenek a gondoskodásában, és ezt mutassák is meg. Fel kellett nézniük az érckígyóra, hogy éljenek. Csak ez volt elfogadható Isten számára. Azzal, hogy felnéztek az érckígyóra, megmutatták hitüket. Tudták, hogy magában a rézben nem volt semmi gyógyító erő, de azt is tudták, hogy ez Krisztus jelképe. A Jézus érdemeiben való hit szükséges voltát az Úr így véste be az elméjükbe. Eddig sokan mutatták be áldozatukat Istennek, azt gondolva, hogy ezzel bőséges jóvátételt adtak Istennek a bűnükért. Nem bízták rá magukat az eljövendő Megváltóra, akire ezek az áldozatok utaltak. Az Úr meg akarta tanítani őket, hogy áldozataik önmagukban nem rendelkeztek több hatalommal, mint az érckígyó. Céljuk ugyanaz volt, mint a rézkígyónak, hogy gondolataikat az Isten által előrerendelt nagy bűnáldozatra, Krisztusra irányítsák...
Az Izraeliták azzal mentették meg az életüket, hogy felnéztek az érckígyóra. Ez jelentette a hitüket. Azért éltek, mert hittek Istenben, és bíztak abban az eszközben, amit Isten a gyógyulásukra rendelt. Így tekinthet fel a bűnös is Krisztusra. Bocsánatot kap Istentől a Jézus engesztelőáldozatába vetett hite által; azonban az élettelen jelképpel ellentétben, Krisztusnak elég hatalma és ereje van ahhoz, hogy meggyógyítsa a bűnöst. A bűnös nem képes megmenteni önmagát, mégis, a hozzájárulását kell adnia ahhoz, hogy Isten üdvözíthesse. ''Aki hozzám jő - mondja Krisztus semmiképpen ki nem vetem'' (Jn 6:37). Igen, de nekünk oda kell mennünk hozzá, és ha megbánjuk bűnünket, akkor el kell hinnünk, hogy elfogad bennünket, és megbocsát nekünk. A hit Isten ajándéka, a mi dolgunk, hogy gyakoroljuk. A hit az a kéz, amellyel a lélek megragadhatja azt a kegyelmet és irgalmat, amit Isten felajánl nekünk... Jézus a szavát adta. hogy mindazokat megmenti, akik hozzá mennek. Bár sokan vetik el irgalmát, akiknek gyógyulásra lenne szükségük, azok közül viszont, akik bíznak benne, egyetlenegyet sem hagy elveszni.
Ellen White írása alapján

Reggeli dicséret- Hová mész te kis nyulacska?

„Szeresd azért az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes erődből! Maradjanak a szívedben azok az igék, amelyeket ma parancsolok neked. Ismételgesd azokat fiaid előtt, és beszélj azokról, akár a házadban vagy, akár úton jársz, akár lefekszel, akár fölkelsz!”

Mózes 5. könyve 6:5-7

Bizonyára mindenki jól ismeri a Hová mész te kis nyulacska kezdetű gyerekdalt.

Hová mégy, te kis nyulacska?                 

Ingyom, bingyom, táliber,
tutáliber, máliber,
az erdőbe!


Minek mégy te az erdőbe?
Ingyom, bingyom, táliber,
tutáliber, máliber,
vesszőcskéért!


Minek néked az a vessző?
Ingyom, bingyom, táliber,
tutáliber, máliber,
kertecskének!


Minek néked az a kis kert?
Ingyom, bingyom, táliber,
tutáliber, máliber,
virágoknak!


Minek néked az a virág?
Ingyom, bingyom, táliber,
tutáliber, máliber,
Anyácskámnak!


Ez a néhány versszakos ének arról tanúskodik számomra, hogy a gyerekek már egészen korán filozófiai problémákkal foglalkoznak. Itt ugyanis nem nyulacskáról van szó, sem pedig vesszőcskéről, hanem az emberi motiváció kérdéséről. Kiderül ugyanis, hogy nem az erdő a lényeg, sem pedig a kert, vagy a virágok, hanem az, hogy az édesanyjának örömöt szerezzen. Ez a végcél tölti meg tartalommal és értelemmel a nyulacska minden lépését, ez motiválja őt tetteiben.


Épp így van ez a felnőttek világában is. Vajon mi miért teszünk dolgokat? Miért dolgozunk, miért informálódunk, miért barátkozunk, miért járunk templomba, miért imádkozunk? Sokféle motiváció húzódhat meg e dolgok mögött. Sőt, előfordulhat, hogy látszólag jó tettek rossz indítékokból fakadnak. Semmit sem ér templomba járásunk, ha csak ezt a társadalmi nyomás motiválja, vagy egyszerűen az az önző indíték, hogy Istennél piros pontot szerezzünk.


Mózes 5. könyvének 5. fejezete a tízparancsolatot írja le:

Ne legyenek a teremtő Istenen kívül más isteneink!
Ne csináljunk magunknak bálványokat!
Ne káromkodjunk!
Minden szombaton gondoljunk a teremtés csodájára!
Tiszteljük szüleinket!
Tiszteljük az életet!
Tiszteljük a házasságot!
Tiszteljük a másik tulajdonát!
Ne hazudjunk!
Ne irigykedjünk!

Szép és jó dolgok, hasznosak ha ezekhez igazítjuk életünket, de mindezeket betarthatjuk hamis motivációból is. Nem ölünk, azért hogy börtönbe ne kerüljünk (pedig lelkünk mélyén egy kanál vízbe is megfojtanánk a riválisunkat); nem lopunk, hogy ne büntessen meg a rendőr (ezért úgy tesszük, hogy senki ne vegyen észre); választékosan beszélünk, hogy elismerjenek a társadalomban (pedig ha valaki a gondolatainkat hallaná…); minden héten elmegyünk a templomba, hogy kiérdemeljük Isten elismerését (de prédikáció közben a bevásárlási listán és az esti akciófilmen gondolkodunk). 


Mózes azonban a 6. fejezet 5. versében tisztázza az egyetlen helyes motivációt. 
Tartsuk magunkat a tízparancsolathoz pusztán azért, mert szeretjük Istent. Motiváljon bennünket az, hogy Isten is feltétel nélkül szeret bennünket. Helyes tettek ugyanis egyedül önzetlen szeretetből fakadhatnak – mint ahogyan azt a kis nyulacskánál is láttuk. Tanuljuk hát ezt meg Mózestől és a gyerekektől! Ez a lényeg, a többi már csak ingyom-bingyom.
Szerző: Árvai Tamás