2017. június 26., hétfő

Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett- MINDIG MOST

"Intünk... hogy hiába ne vegyétek az Isten kegyelmét" (2Kor 6,1)



Az a kegyelem, amit tegnapra kaptál, nem elég a mai napra. A kegyelem Isten túláradó jósága; mindig számíthatsz arra, hogy a kegyelem itt van, és hogy meríthetsz belőle. "Sok tűrésben, nyomorúságban, szükségben, szorongattatásban" (4): azaz minden olyan helyzetben, amikor a türelmünk van próbára téve. Nem mulasztod-e el, hogy ilyenkor megragadd az Isten kegyelmét? Azt mondod: "Ó, jól van, most nincs rá szükségem." Nem arról van szó, hogy imádkozol-e, vagy Istent segítségül hívod-e, hanem arról, hogy az Ő kegyelmét elfogadod-e most! Mi az imádságot munkára való előkészítésnek tekintjük, pedig a Biblia sohasem mondja ezt. Az imádság arra való, hogy behatoljunk Isten kegyelmébe. Ne beszélj így: "Majd csak kibírom, míg félrevonulhatok imádkozni" - imádkozz most: meríts erőt a kegyelemből most, amikor szükséged van rá. Az imádság a leggyakorlatibb dolog, nem pedig a mi kegyességünk visszahatása. Végső soron az imádságból tanulunk meríteni Isten kegyelméből. "Vereségben, tömlöcben, háborúságban, küzdésben" (4): mindebben mutasd meg, hogy ha merítesz a kegyelemből, akkor önmagad és mások előtt is csodává leszel. Vedd most a kegyelmet, ne később. Egy szó van a lelki szótárban: most. A körülmények vihetnek, ahova akarnak, meríts mindig Isten kegyelméből, bármilyen helyzetben vagy is. Isten kegyelmének egyik legerősebb bizonyítéka benned az, ha a megaláztatást el tudod viselni anélkül, hogy az Ő kegyelmén kívül valami másnak a legkisebb nyoma is lenne rajtad. "...akiknek semmijük sincs..." (10). Sohase tarts vissza magadnak valamit. Add oda a legjobbat is, amid van és maradj mindig szegény! Nem kell ügyesen és óvatosan szorongatnod az Istentől kapott kincset. Ez a győzelmes szegénység.

Alfred Christlieb-Bizonyságaid örökkévaló örökségem

És sok idő múlva, a harmadik esztendőben szólt az Úr Illéshez: Menj el, mutasd meg magadat Akhábnak, és esőt adok a föld színére! ( l.Kir. 18,1)




Azokban az időkben, amikor Isten keze ránehezedik egy népre, sok szívben felvetődik ez a kérdés: "Mikor jön már el Isten órája"? Erre a kérdésre a feleletet Isten bölcsessége mindig fenntartja magának. Igénkből azonban mégis biztos vigasztalást meríthetünk. Akkor súlyos ítélet volt Izrael földjén: a tartós szárazság és drágaság. Sokszor kérdezhették: "Mikor lesz már vége ennek a nagy ínségnek? Mikor esik már újra eső"? Igénk válasza erre kettős. Egyfelől ezt mondja: a segítség nem jön hamar. A szárazság három évig és hat hónapig tartott. Félelmetes ínség állt be az egész országban. Csak "sok idő múlva" szólt az Isten Illéshez.

Isten ítéletei félelmetesen komolyak. Ezt mutatja nekünk a Jelenések könyve is, amikor Isten haragjának hét poharáról, s azoknak a földre való kiöntéséről beszél (Jel.16.).

Másfelől azt is láthatjuk, hogy a segítség előbb megérkezik, mint azt sokan gondolják. Néhány nappal az áldott eső előtt némelyek még elcsüggedten így gondolkozhattak: még sokára fog esni! Semmi nyomát nem látni a bűnbánatnak és megtérésnek az országban. Semmi kilátás nincs Isten segítségére. Mégis ott volt a segítség már a küszöbön.

Tanuljuk meg ebből: Isten ítéletei komolyak. Az Ő kése mélyen vág. Vesszőjének ütése fáj. De mégse csüggedjünk el! Isten akkor is irgalmas, ha sokáig tart ítélete. Eljön órája, amikor kisegít a bajokból, hamarabb, mint ahogy reméljük. (Neh.9.; Zsolt.107,19-23)

Azt akarja, hogy a nehéz időkből megtisztulva menjünk ki.

Kenneth E. Hagin: Megvan!

Bizony, bizony mondom néktek, hogy aki az én beszédemet hallja és hisz annak, aki engem elbocsátott, örök élete [dzoé] VAN; és nem megy a kárhozatra, hanem általment a halálból az életre. – JÁNOS 5,24.

 Van! Neked örök életed van, most! Nem akkor kapod meg, amikor a mennybe kerülsz; neked már most megvan
a dzoé-d! De ha nincs ismereted erről a dzoé-életről – ha nem tudod, hogy mi ez, illetve hogyan járj ennek a világosságában – sohasem leszel képes élvezni a valóságát. A természetes életben is megtörténhet, hogy van valamid, de nem tudsz róla, és így semmi haszna. 1947-ben még karácsony előtt elhatároztam, hogy félreteszek egy kis pénzt a feleségem ajándékára. El is kezdtem azzal, hogy betettem egy húszdollárost a pénztárcám titkos rekeszébe. Később azonban teljesen megfeledkeztem róla. Néhány hétre rá kifogyott a benzinem. Nem volt nálam semmi pénz, így fel kellett hívnom a gyülekezet egyik diakónusát, hogy jöjjön értem. Késõbb, amikor a pénztárcámban kutattam, rátaláltam erre a húszdollárosra. Valójában nem mondhatom, hogy nem volt pénzem benzinre, hisz volt nálam húsz dollár, csak nem tudtam róla, és így nem volt semmi haszna. Isten azért adta nekünk az Igéjét, hogy ismerjük meg azt, amink már megvan – az örök életet –, és járjunk a világosságában.

Megvallás: Én meg fogom tanulni, hogyan járjak annak a világosságában, amim már megvan – az örök életem világosságában.

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Te is erőtlen lettél, mint mi?” -(Ézsaiás 14,10)


Milyen rettenetes lesz a – hűtlenné vált – elszakadt testvér kárhozata, mikor majd meztelen lelkének Isten előtt meg kell jelennie! Hogyan lesz képes ezt a dörgő szózatot elviselni: „Menjetek átkozottak az örök tűzre! Te engem megvetettél, én is megvetlek, nem kegyelmezek meg neked!” Így kell megszégyenülni a nyomorultnak azon az utolsó nagy napon, amikor majd az egybegyűlt népek előtt az áruló álcáját felfedik. Nézd csak az elvetetteket és bűnösöket, akik soha nem akartak hallani istenfélelemről, hogyan emelkednek fel lángágyaikból, megbámulva és ujjaikkal mutogatva hogyan fogadják, „Itt van ő is? Itt a pokolban is prédikálni akarja az evangéliumot?” „Itt van” – mondja a másik – „engem dorgált istenkáromlásért, pedig ő maga is képmutató volt!” „Nini!” mondja ismét egyik közülük, „itt jön egy zsoltárénekes és megszégyenült ember, olyan, aki soha nem mulasztotta el a gyülekezetbe járást. Ez dicsekedett el vele, hogy biztos az ő üdvössége felől, most meg itt van!” A sátáni kínzó szellemek vad dühe nem nyilvánulhat meg jobban, mint azon a napon, amikor a képmutató lelkét az örök romlásba vonszolják. Bunyan ezt szabadon, de a költészeti fogalom rettentő nagyszerűségével ecseteli, amint a pokol mélységéről szól. A nyomorultat hét ördög kötözte meg kilenc kötéllel és lecibálták a mennyei útról, melyen az ő állítása szerint haladt és azután a hátsó kapun át a pokolba taszították. Gondoljatok erre a pokolba esésre, ti, akik Krisztust valljátok! „Magatokat vizsgáljátok meg, hogy a hitben vagytok-e! Vigyázzatok állapototokra! Lássátok meg, hogy a Krisztusban vagytok vagy sem?” Legkönnyebb dolog a világról elítélőleg nyilatkozni, mikor valamelyikünk a nyomor olvasztójában sínylődik. No de igazságosak és egyenesek legyetek ebben. Mindenkivel szemben igazságosak legyetek, de önmagatokkal szigorúak. Gondoljátok meg, ha ti nem kősziklára építetek, hanem homokra, eljön az árvíz vagy a szelek és megütköznek a házban, az összedől és nagyot zuhan. Bár adna az Úr nektek őszinteséget, állhatatosságot és bátorságot, hogy bármilyen rossz helyzetbe jutnátok is, soha el ne forduljatok.

Adjon békességet!: Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja

"Fordítsa feléd orcáját az Úr, és adjon neked békességet! "-(4Móz 6,26)


Ez a mondat tulajdonképpen az előbbi fokozása. Ott arról volt szó, hogy Isten ránéz, mintegy rámosolyog megbocsátóan az emberre, itt pedig arról, hogy állandóan ránéz, szemmel tartja, folyamatosan egymás színe előtt élnek, együtt élnek. Az Isten és a kegyelmet nyert ember tartós közösségét fejezi ki. Isten azt ígéri itt, hogy a benne hívők soha nem a háta mögött, hanem színe előtt élhetnek, és ebben az állapotban békességük lesz.

A békesség a Bibliában nemcsak a háborúság hiányát jelenti, hanem olyan közeget, amelyben az élet feltételei gazdagon megvannak. A halnak a vízben van békessége, nem a parton. Az embernek az Istennel való közösségben vannak meg az életfeltételei. Ott válhat azzá, akinek a Teremtő szánta, ott kerül a helyére, ott érzi magát jól - még esetleg nehéz körülmények közt is.

Persze nemcsak Istennek kell felénk fordulnia, hanem nekünk is keresnünk kell az ő orcáját. Isten többször panaszolta, hogy „hátukat fordították felém, nem arcukat" (pl. Jer 2,27), és ezért lett a nép kiszolgáltatottá az ellenség számára. Az is előfordul, hogy az ember akar valamit Isten háta mögött cselekedni, vagy valamit előle elrejteni. Ebből soha nem fakad békesség.

Az ároni áldás tehát ezt a három nagy értéket kéri: biztonság, bocsánat, békesség. Mindhármat Jézus Krisztus szerezte vissza nekünk. „Mert ő a mi békességünk" (Ef 2,14), ő szerzett nekünk békességet a kereszten kiontott vére által (Kol 1,20), és ő adja a maga saját békességét a benne hívőknek (Jn 14,27), amit nem vehet el tőlünk senki. Ő maga és a vele való közösség minden isteni áldás foglalata.

Andrew Kuyvenhoven-Mindennap az Ige fényében- TARTALOM ÉS CSOMAGOLÁS

A mai napon olvasandó igeszakasz: ApCsel 20,28-38



28 Viseljetek gondot tehát magatokra és az egész nyájra, amelynek őrizőivé tett titeket a Szentlélek, hogy legeltessétek az Isten egyházát, amelyet tulajdon vérével szerzett.  
29 Tudom, hogy távozásom után dühös farkasok jönnek közétek, akik nem kímélik a nyájat,  
30 sőt közületek is támadnak majd férfiak, akik fonák dolgokat beszélnek, hogy magukhoz vonzzák a tanítványokat.
31 Vigyázzatok azért, és emlékezzetek arra, hogy három évig éjjel és nappal szüntelenül könnyek között intettelek mindnyájatokat.
32 Most pedig az Istennek és kegyelme igéjének ajánllak titeket, aki felépíthet benneteket, és örökséget adhat nektek a szentek között.  
33 Senkinek ezüstjét, aranyát vagy ruháját nem kívántam,
34 sőt ti jól tudjátok, hogy a magam szükségleteiről, meg a velem levőkéről ezek a kezek gondoskodtak.
35 Minden tekintetben megmutattam nektek, hogy milyen kemény munkával kell az erőtlenekről gondoskodni, megemlékezve az Úr Jézus szavairól. Mert ő mondta: Nagyobb boldogság adni, mint kapni."  
36 Miután ezeket elmondta, mindnyájukkal együtt térdre borulva imádkozott.  
37 Ekkor valamennyien nagy sírásra fakadtak, Pál nyakába borultak, és csókolgatták őt.  
38 Különösen azon a szaván szomorodtak el, hogy többé nem fogják őt viszontlátni. Azután kikísérték a hajóhoz.

"Most pedig az Úrnak és kegyelme igéjének ajánllak titeket... Senkinek ezüstjét, aranyát, vagy ruháját nem kívántam." (ApCsel 20,32-33) 

Sok lelkipásztor vette kölcsön Pál apostolnak ezeket a szavait búcsúbeszédéhez vagy igehirdetéséhez, amikor otthagyott egy-egy gyülekezetet: "Most pedig az Úrnak, és kegyelme igéjének ajánllak titeket." Nem sokan vannak azonban, aki hangsúlyt helyeztek azokra a szavakra, melyek az alapigét követik: "Senkinek ezüstjét, aranyát vagy ruháját nem kívántam, sőt ti jól tudjátok, hogy a magam szükségleteiről is, meg a velem levőkéről is ezek a kezek gondoskodtak."
Nos, szégyenletes lenne, ha egy normális gyülekezet nem gondoskodna lelkipásztora megélhetéséről. Isten magát Pál apostolt használta fel arra, hogy ebben a vonatkozásban lefektessen néhány szabályt.
A tény azonban tény marad, a tekintetben, hogy szoros viszony áll fenn az üzenet, és az üzenetet átadó személy magatartása között. Ha azt mondjuk az embereknek, hogy Isten törődik velük, miközben nyilvánvaló, hogy mi "a kisujjunkat sem mozdítjuk", akkor az üzenet hihetetlen lesz.
Az észak-amerikai kontinensen rengeteg vallási szélhámos van. Le kell leplezni és el kell utasítani őket, mert szégyent hoznak Isten egyházára. Ők nem a juhokkal törődnek, a gyapjút akarják lenyírni róluk.
Mi vagyunk a "csomagolás", melyben Isten az ő kegyelmét kínálja az embereknek. Mindig készek vagyunk ezt mondani: "Kérlek, ne a csomagolásról ítéld meg a tartalmat." Nem azért hívjuk az embereket Krisztus egyházához, mert mi olyan jók vagyunk, hanem mert Krisztus olyan jó.
Mégis, vigyáznunk kell, nehogy azokra a farizeusokra hasonlítsunk, akikről Jézus azt mondta, hogy az ember figyeljen arra, amit ők mondanak, de cselekedeteik szerint ne cselekedjen. Minden jogunk megvan rá, hogy azt mondjuk: mi Isten országa kincsét ideigvaló életünk földi cserépedényeiben hordozzuk. De Isten Lelke elég hatalmas ahhoz, hogy Krisztusból többet mutasson fel, ha belőlünk is "többet hoz ki". Ő annyi kegyelmet ad nekünk, hogy egész viselkedésünk alátámasztja az üzenetet.  

Carl Eichhorn-Isten műhelyében-Mária szeretete az Úr iránt (IV.)

"Jézus így szólt nekik: Miért bántjátok ezt az asszonyt? " (Máté 26, 10)   



Jézusnak ez a megnyilatkozása világossá teszi előttünk, hogy mennyire túlteszi magát mindenféle emberi érzékenykedésen. Júdás ezt a megkenetést tékozlásnak nevezte. Gonosz és haragos beszéd ez. De Júdásnak Máriára irányított nyila tulajdonképpen Jézust érte. Hogyan viszonyul ehhez a Megváltó? Úgy, mint minden magatartásában és megnyilatkozásában: páratlan módon és szentül. Mindenféle képmutató alázatoskodás, mely a megtiszteltetést látszólag elhárítja magától, idegen volt számára. Neki tetszésére volt ez a tiszteletadás, mert megillette Őt. De éppen így távol volt tőle mindenféle érzékenykedés is. Az Úr joggal mondhatta volna: "Hogy lenne ez tékozlás? Hát nem adtam minden időmet, erőmet oda nektek és mindezt minden külön jutalmazás nélkül?! És most tékozlás lenne az, amikor egy lélek szívből jövő hálaadással valamit nekem szán?" - Ő azonban egy szóval sem hivatkozott jótetteire vagy érdemeire.

Az Úr Jézus soha nem tudta a maga személyét kikapcsolni az eseményekből, sőt bizonyos értelemben a középpontba állította; mert az Ő személye egyszer s mindenkorra és valamennyiünk számára döntő. A hozzá való viszonyulásunk dönti el itt e földön és az örökkévalóságban is sorsunkat. Jézus ugyanakkor soha nem volt kedvetlen és keserű. Ha személyét megvetették és elutasították Őt - mindig szelíd és higgadt maradt. Nem érintette Őt ez a sértés, csak a végén mondta: "... nem leszek mindenkor veletek". A tanítványoknak mennyire szívébe hasíthatott az utólagos felismerés, hogy még röviddel a távozása előtt is ilyen nemtelen magatartással szomorították Őt. Intő és helyreigazító szavaink csak akkor érintik meg valakinek a szívét, ha teljesen szabadok vagyunk mindenféle személyes ingerültségtől. Ha el tudunk tekinteni saját személyünktől és csak a tényekről beszélünk, akkor érzi magát a vétkező igazán megszégyenültnek. -

Ebben a pillanatban a Megváltót nem a maga személye foglalkoztatta, hanem sokkal inkább Mária. Mintha csak azt mondta volna: ne okozzatok neki nyugtalanságot. Melléje áll. Mária pedig hallgat. Nincs szüksége védekezésre. Jézus intézi a dolgát. Íme, a mi Megváltónk: "Én szelíd és alázatos szívű vagyok!"  

Cseri Kálmán Igehirdetései: A BESZÉD HATALMA

Alapige:Péld 18,21

Mind az élet, mind a halál a nyelv hatalmában van. Amelyiket szereti az ember, annak a gyümölcsét eszi.



Imádkozzunk!

Mindenható Istenünk, a mennyei seregek örök imát rebegnek neked. Szüntelenül dicsőítenek téged, akit egyedül illet meg minden dicséret, dicsőség, tisztesség és hálaadás. Megvalljuk bűnbánattal, hogy mi sokszor csak a bajok esetén kiáltunk hozzád, vagy időnként jövünk imádkozni. Köszönjük, ha tanítgatsz minket már arra, hogy mit jelent szüntelenül imádkozni.

Áldunk azért, ha úgy telt el ez a mögöttünk levő hét, hogy folyamatosan kapcsolatban maradtunk veled munka közben is, örömben és bánatban; akkor is, ha éppen nem mondtunk imádságot, akkor is imádott téged a lelkünk. Segíts el ide mindnyájunkat!

Köszönjük ezt a csendes órát, amit arra készítettél, hogy együtt is imádjunk téged, és együtt is hallgassuk a te szavadat. Ajándékozz meg minket valóban olyan igével, ami a te szádból származik, és bátoríts minket az engedelmesség lelkével, hogy ne csak hallgassuk, hanem azonnal cselekedjük is azt, amit mondasz. Adj nekünk alázatot és bátorságot magunkra venni a te igédet.

Taníts meg minket folyamatosan bűnbánatban élni és a bűnbocsánat örömében örvendezni. Olyan sok mindennel vétkezünk ellened, Urunk, akkor is, amikor észre sem vesszük. Át van itatva az egész természetünk az ellened való lázadással. Ajándékozz meg minket új természettel, új szívvel, amelyik kész és képes neked engedelmeskedni. Amelyiknek öröm az, hogy a te szavadat hallatod, és ahhoz igazíthatja a gyakorlatát. Segíts, hogy mindnyájan ilyenekké váljunk.

Köszönjük, hogy mindent tudsz rólunk és így engedsz most magad elé, és így veszel körül a te szereteteddel. Fel sem tudjuk fogni, Atyánk, hogy ez magát az életet jelenti a számunkra. Engedd megéreznünk most a te szeretetedet. Segíts, hogy a feddő szó, vagy a próbatételek mögött is lássuk a te atyai kezedet, s hadd legyünk mi csakugyan olyanok, akiknek minden a javukat szolgálja. Hadd tudjunk teljes szívünkből szeretni téged, hogy tudjuk szeretni személyválogatás nélkül egymást is.

Kérünk, ajándékozz meg most minket külső és belső csenddel, a te halk és szelíd szavaddal, amivel világokat teremtettél, és amivel minket is egészen újjá tudsz formálni. Ámen.

Igehirdetés


A választási küzdelem beszédessé tette az országot. A politikusok is sokkal többet beszélnek nyilvánosan ilyenkor, mint egyébként, és a magunkfajta közember is az időszerű kérdésekről többet beszél, vitatkozik, olykor sajnos veszekszik. Éppen ezért azt nézzük meg most, mit tanít Isten igéje a beszédről.

Sok mindent tanít, mindent nem lehet ma ujjhegyre szednünk. Azt vizsgáljuk meg röviden, mit tanít a Szentírás a beszéd hatalmáról, forrásáról és ítéletéről. Biztosan találó lesz másokra is az, ami elhangzik, de szeretném javasolni, mivel mi vagyunk itt, magunkra vegyük azt, amit Isten igéje nekünk mond, és engedjük, hogy így tisztítsa, változtassa az életünket.

Mit tanít a Biblia a beszéd hatalmáról?

Azt, hogy a szónak ereje van, régóta tudják az emberek, és azok, akik ragaszkodnak a hírközlő eszközök (ezt így magyarul is lehet mondani) birtoklásához, ezt komolyan veszik. A kérdés csak az, hogy mit és milyen indulattal beszél valaki. Minden beszédet a tartalma és a mögötte rejlő szándék, idegen szóval: motiváció, minősít. Minden beszédnek az erkölcsi minősége attól függ, hogy mi hangzik el, s mi célból mondja azt az illető.

Mindnyájan tudjuk, hogy a beszédet lehet jóra és gonoszra is használni. Megható személyes tapasztalataim vannak arról, hogy életem egy-egy nehéz helyzetében egy-egy szívből jövő igaz mondat, néha csupán néhány szó hogy meg tudott vigasztalni, bátorítani, új életkedvet adni, vagy inteni, valami hamisságot leleplezni, és az életemet újra jó irányba fordítani.

Bizony igaz az, amit az Ézsaiás 50-ben olvasunk, hogy Isten tud olyan beszédet adni a szánkba, amivel erősíthetjük a megfáradtakat. Ilyen ereje is van a beszédnek. Hát még ha ez a beszéd Isten szájából származik, és úgy adja valakinek a szájába! Akkor ez úgy érkezik meg egy ember szívéhez, mint élő ige, aminek teremtő hatalma van, ami által maga a teremtő Isten munkálkodik egy ember életében. Az ilyen beszéd egyenesen az örök életet ajándékozhatja és munkálhatja valakiben, hiszen a hit is hallásból van, mégpedig az Isten igéjének hallásából.

Ugyanakkor Jézus Krisztus a Hegyi beszédben figyelmeztet minket arra, hogy beszéddel, esetleg egyetlen szóval, ölni is lehet. Ilyen ereje is van a beszédnek, hogy egy jól időzített gonosz mondattal el lehet venni valakinek az életkedvét, vagy ketté lehet törni a pályáját. Fültanúja voltam ennek egyszer. Egyetlen mondattal valakinek az egész jövőjét tönkretette valaki. Egy jól időzített, jól elhelyezett gonosz mondattal akár a sírba is lehet juttatni valakit.

Nem véletlenül említi a Biblia gyakran együtt ezt a három bűnt: loptok, öltök, hazudtok. Mert, aki nem jól él a beszéddel, hanem visszaél azzal, aki nem az igazság közlésére, hanem az igazság elfedésére vagy elferdítésére használja, az a gyilkossággal egyenlő súlyos bűnt követ el. A Biblia szerint mindenféle rágalmazás, féligazság, csúsztatás, ködösítés, elhallgatás olyan bűn, amivel megfertőzi önmagát az, aki így beszél, de fertőzi az őt körülvevő lelki, szellemi környezetet is. El lehet érni átmeneti sikereket hazudozással, de előbb-utóbb az igazság feltétlenül kiderül, és az diadalmaskodik.

A Bibliában feltűnően gyakran olvasunk arról, hogy Isten mit tesz a hazugokkal. Azt mondja: a hazugok szája bedugatik, és önmagát zárja ki az Isten országából az, aki szereti és szólja a hazugságot.

Különösen tökélyre viszi a hazudozást az, amit demagógiának nevezünk. A demagógia meghatározása ez: tetszetős, de hazug ígérgetés, valaki vagy valami ellen irányuló felelőtlen hangulatkeltés.

Látjuk, hogy megint a tartalma és a motivációja minősíti. A tartalma hazugság, a motiváció pedig az, hogy valaki ellen akar másokat uszítani.

Jézus azt mondja: minden ilyen beszéd az ördögtől származik, aki hazug és hazugságnak atyja, és aki emberölő volt kezdettől fogva. Aki a hazugságnak bármely formáját mint eszközt használja a maga életharcaiban, tudja vagy nem tudja, hátat fordít Istennek és az ördög szolgálatába szegődött. Ezzel pedig súlyos ítéletet hív ki önmaga ellen. Ezért ilyen éles alapigénk, amiben azt olvastuk: "Mind az élet, mind a halál a nyelv hatalmában van. Amelyiket szereti az ember, annak a gyümölcsét eszi."

Jakab apostol pedig a levelében, a jól ismert 3. fejezetben, ami a nyelvről és annak a bűneiről szól, erőteljes képekkel szemlélteti, milyen hatalma van a beszédnek. Azt mondja: a beszéd olyan, mint a tűz. Egy pici szikra mily nagy erdőt felgyújthat. Hányszor vagyunk ennek tanúi az utóbbi időkben is. Valaki felelőtlenül eldob egy csikket kirándulás közben, az begurul egy száraz levél alá. Nem látszik semmi, amikor elmentek, elkezd füstölögni az a levél, aztán lángra lobban körülötte a többi száraz levél is, és mire a tűzoltók megérkeznek, ki tudja hány hektár erdő leégett.

A nyelv is ilyen - mondja Jakab -, pici tűzzel mérhetetlen károkat lehet okozni. Egyetlen mondattal családok békességét lehet feldúlni. Valóban olyan, mint a tűz.

Aztán hasonlítja a hajónak a kormányához is, hogy a hajótesthez képest milyen kicsi az, és mégis az irányítja az egészet. A beszédünk határozza meg a jellemünket - vonja le ebből a következtetést.

A végén szomorú megállapításra jut: a nyelvünk olyan, mint a vadállatok. Nem lehet megszelídíteni őket.

Itt érkezünk meg a második fejezethez. Miért nem lehet megszelídíteni?

Látnunk kell, mit tanít a Biblia a beszéd forrásáról. Jézus Krisztus többször is tanított erről. Most a Máté 15-ből olvasom néhány mondatát. "Ami kijön az ember szájából, az a szívből származik, és ez teszi tisztátalanná az embert. Mert a szívből származnak a gonosz gondolatok, gyilkosságok, házasságtörések, paráznaságok, lopások, hamis tanúskodások és az istenkáromlások. Ezek teszik tisztátalanná az embert."

Vagyis azt mondja: minden beszéd forrása az ember szíve. Az a belső műhely, ahol megszületnek a gondolatok, az érzések, az elhatározások és a döntések. Ami az ember szívében van, az jön ki a száján. A szív és a száj közvetlen összeköttetésben van, éppen úgy, mint a közlekedőedények. Egy ideig lehet színlelni valamit beszéddel, de az élet kritikus helyzeteiben mindig kiderül, hogy mi van valójában valakinek a szívében. Mert amivel tele van a szíve, az jön ki a száján. Két fejezettel előbb a Máté evangéliumában pontosan ezt mondja Jézus: a szív teljességéből szól a száj. Amivel tele van a szívem, az csordul ki itt fenn, a számon.

Éppen ezért, ha valaki változtatni szeretne a beszédén, akkor a szívét kell megváltoztatnia. Ha valaki megutálta már a saját hazudozó, alakoskodó természetét, a maga köpönyegforgató viselkedését, kétértelmű beszédét, akkor kérjen új szívet Istentől. Nem a nyelvünket kell fegyelmezni valahogy (az sem árt), de az alapvető megoldást nem ad. Az legfeljebb mérsékli a bajt. Isten azonban azt ígéri a benne hívőknek, hogy Ő új szívet ad nekik. Mert a mi Istentől elidegenedett szívünk nem tud nem hazudni. Aki becsületes, megfigyelheti, hogy sokszor a legtisztábbnak szánt beszámolóba is belecsúszik valami kis ferdítés a magunk javára, mások kárára. Valami dicsekedés, amivel Isten dicsőségét rövidítjük meg, vagy valakinek a befeketítése. Nem is lehet ez másként, mert ez van a szívünkben. Ami a szívben van, az jön ki a szánkon.

Ezért nagy evangélium az, hogy ha Isten az újjászületés során valakinek új szívet ad, akkor egészen új tartalom jön ki a száján. Akkor újra képes lesz az újjászületett ember arra használni a nyelvét, amire Isten azt adta: az Ő dicsőítésére, a róla való vallástételre és egymás bátorítására. Erre kaptuk a nyelvünket. Egyszerre megvalósul az ilyen újjászületett ember életében az, amit Pál apostol ír: képes lesz az igazságot szeretetben mondani. Vagyis: helyreáll a beszéd tartalmára és motivációjára nézve is az, amit Isten helyesnek lát.

Felvetődik a kérdés: Akkor nekünk soha semmi rosszat nem szabad mondanunk egymásról? Néha muszáj véleményt mondani. Megkérdeznek, mi a véleményed róla, kinek ismerted meg. - Nem arról van szó, hogy soha semmi rosszat, vagy hogy a hibákat soha nem szabad szóvá tenni. Csak megint mondom: a tartalma és a motivációja minősíti a beszédet. Igaz legyen, amit mondok, és a célja a másik érdekében vagy egy közösség érdekében való legyen.

Mondok két egyszerű példát.
Valaki meg akarja látogatni egy ismerősét. Tudom, hogy az illető pillanatnyilag fertőző beteg. Talán fertőző osztályon is van. Tudom, hogy a látogatónak sok apró gyermeke van. Akkor szabad-e ennyit mondanom neki: úgy tudom, hogy ő most fertőző beteg, várj egy kicsit talán a látogatással, hiszen felelős vagy a gyerekeidért? Ki-ki döntse el, szabad vagy nem szabad ez. Helyes, vagy nem helyes. Igaz a tartalma, s vajon a motivációja mi? Nem a beteg ellen beszélek, hanem valakinek az érdekében.

Hallom, hogy üzletet akar kötni vele a barátom. Akkor a barátomnak feltétlenül megmondanám: te, én már kétszer üzleteltem vele, mind a kétszer csúnyán becsapott. Gondold meg, éppen vele kell-e most üzletet kötnöd. Ez nem ellene szól. Igaz a tartalma, és valakinek az érdekében mondtam ezt.

Néha keskeny a mezsgye, hogy ezt eldöntse az ember, és éberen kell ügyelnie a hívő embernek arra, hogy semmiképpen ne gyűlöletből mondja, hanem mindenképpen pozitív legyen az indítéka. Tehát valaminek, valakinek az érdekében, nem valaki, valami ellen, mint ahogy olvastuk az előbbi meghatározásban. Legyen tiszta, ez a fontos. Legyen tiszta a szíve, és tiszta beszéd jön belőle. Legyen igaz a tartalma, és legyen Isten előtt is tiszta az indítéka, a motivációja. De mindenféle vádaskodás, mocskolódás, a látszólagos igazság szép csomagolópapírjával borított nyilvánvaló hazugság a gyilkossággal egyenlő súlyos bűn. Ezt tanítja az Úr Jézus.

Ezért lesz annak súlyos ítélte, és ez a harmadik, amiről szeretnék most röviden szólni.

Különös, amit Jézus erről mond. Különösen szigorú, amit a beszéddel kapcsolatban említ. Azt mondja: minden egyes hamis szót, minden meg nem bánt, ezért bocsánatot nem nyert hazugságot nyilvántartanak a mennyben, és minden szóért számot kell adnunk az ítéletkor.

Így olvassuk ezt a Máté 12,33 és a következő verseiben: "Ha jó a fa, jó a gyümölcse is, ha rossz a fa, rossz a gyümölcse is. Mert gyümölcséről lehet megismerni a fát. Viperák fajzata! Hogyan szólhatnátok jót gonosz létetekre? Mert amivel csordultig van a szív, azt szólja a száj. A jó ember jó kincséből hoz elő jót, a gonosz ember gonosz kincséből hoz elő gonoszt. De mondom nektek, hogy minden haszontalan szóról, amelyet kimondanak az emberek, számot fognak adni az ítélet napján: mert szavaid alapján mentenek fel, és szavaid alapján marasztalnak el téged."

Lesz ítélet napja, és a hamis szavaknak különös jelentőségük van az ítéletkor. Minden haszontalan szóról, amit kimondanak az emberek, számot fognak adni az ítélet napján. Ma, amikor annyi hamis szó hangzik el, nem árt erre felfigyelnünk, és nem árt odafigyelnünk a mi szánkon kijövő haszontalan szavakra. Szűnjenek meg ezek a szavak.

A Dániel könyvében olvasunk egy nagyhatalomról, amit ezzel a különös jellemvonással jellemez a Szentírás, hogy "nagyokat szóló szája" volt, és az Isten szentjei ellen hadakozott. E kettő miatt igen súlyos ítéletben lesz része. - Isten nem csúfoltatik meg. Ő nekünk a beszédben csodálatos ajándékot adott, és Ő kész az övéinek a szájába olyan beszédet adni, amivel tudjuk erősíteni a megfáradtat. Amivel tudunk hitelesen bizonyságot tenni az Isten szeretetéről. Amelyik beszéddel tudjuk mutatni az embereknek a halálból az életre vezető utat.

Aki azonban nem erre használja a beszédet, az számolhat az ítélettel. Aki arra használja, amire Isten adta, az áldás lesz a környezetének. De komolyan kell vennünk, hogy a Biblia igen hangsúlyosan állítja: nem lehet büntetés nélkül hazudozni. Ez ugyanolyan törvény, mint a nehézkedés törvénye. Lehet benne kételkedni, de a következményeivel találkozni fog az ember.

Ezért van a Szentírásban olyan sok konkrét kijelentés a nyelv bűneire nézve és az ezzel kapcsolatos utasításokat tekintve. Azt mondja Isten, hogy hazug hírt ne hordj. Nemcsak azt mondja: általában ne hazudjatok, hanem lebontja a hétköznapok eseteire is: hazug hírt ne hordj! Azt mondja Isten, és milyen kemény szó ez a szeretet Istenétől: gyűlölöm a hamisság kedvelőit. Azt mondja: elvesztem azokat, akik hazugságot szólnak.

Jézus megint csak a Hegyi beszédben azt mondja: minden rágalmazónak helye a gyehenna tüze. Vagyis a kárhozat. Sokkal jobban oda kellene figyelnünk: mit mondunk egymásról, másokról főleg távollétükben. Sokféle formája van a rágalmazásnak. Egészen finom, szalonképes formái is vannak és olykor észre sem vesszük.

Nem véletlenül kezdi Jakab apostol az említett 3. fejezetet ezzel a figyelmeztetéssel: "Testvéreim, ne legyetek sokan tanítók, hiszen tudjátok, hogy súlyosabb ítéletben lesz részünk. Mert sokat vétkezünk, de..." és akkor felsorolja, hogy a nyelv bűneivel mennyi kárt is lehet okozni. A tanítónak szükségképpen többet kell beszélnie, mint másnak. Akinek többet kell beszélnie, még jobban figyeljen oda, hogy mit beszél, mert súlyosabb ítéletben lesz részük. Nagy ajándék a beszéd, óriási lehetőség, de nagy felelősség terhel bennünket minden kimondott szóért.

Talán ezért is ilyen éles alapigénk. "Mind az élet, mind a halál a nyelv hatalmában van. Amelyiket szereti az ember, annak a gyümölcsét eszi."

Pál apostol pedig amikor az Efézusi levél 4. részében felsorolja, hogy mi minden jellemzi az újjászületett embert, és mi az, aminek nem szabad már előfordulnia az életgyakorlatában, akkor egyebek közt ezt is mondja: "Semmi rothadt beszéd a ti szátokból ki ne származzék, hanem csak amely hasznos a szükséges építésre, hogy áldásos legyen a hallgatóknak." (29)

Erre adta Isten, hogy hasznos legyen, hogy akkor beszéljek, ha szükséges, és akármit mondok, az építse a többieket, és így nagy áldásokat közvetíthetek egyszerűen a beszéd eszközével. Isten áldásait, amely áldásul lesz a hallgatóknak. Mert minden rothadt beszéd megfertőzi azt, aki kimondja. - ez olvastuk az előbb Jézusnál. Ezért mondja Pál, hogy semmi rothadt beszéd ne jöjjön ki a szátokon.

Csakhogy ehhez a mi önfegyelmünk kevés. Mi akkor a megoldás? Két zsoltárverset szeretnék idézni. Az egyiket biztos, hogy a legtöbben ismerjük, a másik kevésbé ismerős.

Az egyik az 51. zsoltár 12. verse, amelyikben azért könyörög a szentíró, hogy "Tiszta szívet teremts bennem, óh Isten!..." Ez a legfontosabb. Az én önfegyelmemmel nem tudom megváltoztatni magamat. A tüneteket enyhíthetem olykor, de a forrás tisztátalan marad. Új forrásra van szükség, és Isten új forrást fakaszt fel abban, aki Jézus Krisztust behívja az életébe és így kapja az Ő Szentlelkét. Az ilyen emberben Jézus lelkülete fog munkálkodni. Szentlélektől indíttatva fog megszólalni. Az ilyen embereket pedig az jellemzi, hogy soha nem vádolnak, hanem mindig mentegetnek.

A nagy vádoló, idegen szóval a katégór, az a Sátán a Biblia szerint. Ő mindig vádol. Vádolja az Isten választottjait is. A Szentlélek menteget. Valahogy úgy, ahogy Jézus. Még a kereszten is: "Atyám, bocsáss meg nekik, mert nem tudják, hogy mit cselekszenek." Az ellenségeit is mentegeti, miközben az ellenségeinek szemükbe mondta a bűneiket. De Isten előtt mégis mentegeti őket. Új forrás fakad fel, amiből újfajta beszéd származik.

A másik ige a 141. zsoltárban van. "Uram, tégy zárat a számra, őrizd ajkaim nyílását!" (3) Ez nem azt jelenti, hogy soha nem nyitom ki a számat. Ez azt jelenti, hogy átadom az uralmat teljesen neked. A szám felett is. A tiszta forrásból is csak akkor jöjjön ki víz a számon, amikor azt te akarod, Uram. Amikor az szükséges, hasznos és épít. Átadja a hívő az uralmat a nyelve felett is Istennek. Mert tudja, hogy mind az élet, mind a halál a nyelv hatalmában van. De a nyelv kinek a hatalmában van?! Ez itt a végső és legfontosabb kérdés a számunkra.

Milyen indulat beszéltet bennünket? Az az indulat legyen bennetek, ami volt a Krisztus Jézusban.


Ezekben a napokban mindannyiunkról kiderül, hogy milyen indulat munkálkodik bennünk: közömbösség vagy felelősség, gyűlölet vagy szeretet, harag vagy megbocsátás, egyéni haszonvágy vagy pedig egy közösség jövőjének a munkálása. Ezt a beszédünk elárulja. Mi a motiváció!


Az előbb szépen énekeltük, hogy "Szeretnék lenni, mint Ő (vagyis mint Jézus) alázatos, szelíd. Követni híven, mint Ő, Atyám parancsait. Szeretnék lakni nála, hol mennyei sereg dicső harmóniában örök imát rebeg."


Hadd kérdezzem meg: igaz-e ez a te esetedben? Csakugyan szeretnél-e olyan szelíd és alázatos lenni, mint Jézus? Vagy időnként azt mondod: mégis csak meg kell köszörülni a nyelvemet és oda meg vissza kell vágni. - Ő úgyis a szívünket látja. Szeretnénk-e őszintén, ha jézusi motiváció mozgatná a nyelvünket mindig? Aki ezt őszintén szeretné, annak Ő meg fogja adni.

Amikor most a beszédről szól hozzánk, akkor a szívünkre kérdez rá. (Ez is a Példabeszédek könyvében van.) Isten most tőlünk kéri: "Adjad, fiam a te szívedet nékem." És akkor áldás jön ki majd a szádon. Még ilyen feszültségekkel terhes időben is.

Imádkozzunk!

Mindenható Istenünk, dicsőítünk azért, mert beszélő Úr vagy. Magasztalunk, mert nem vagy néma, mint az embercsinálta bálványok. Köszönjük, hogy a te szavadnak teremtő ereje volt és van és lesz örökkön örökké.

Köszönjük neked azokat, akiken keresztül eljutott hozzánk a te hívó szavad. Dicsőítünk mindazért, amit a te igéddel munkáltál ki eddig az életünkben. Minden, ami tiszta és jó bennünk, Urunk, a te beszédednek a gyümölcse. Áldunk téged ezért!

Bocsásd meg, ha sok mindent mondtunk felelőtlenül. Bocsásd meg a véletlenül szánkon kicsúszott, meg a tudatosan elkészített hazugságainkat. Bocsáss meg minden képmutatást. Bocsásd meg a mögöttük levő gyávaságot, számítást. Bocsásd meg, hogy ennyire áthatott minket a hamisság.

Kérünk, tiszta szívet teremts bennünk. És ha már teremtettél, az erős lelket újítsd meg újra és újra mibennünk. Taníts meg igazat mondani, és add, hogy minden szavunk mögött őszinte szeretet legyen. Tudjuk, Atyánk, magunktól nem telik erre, de te véghez tudod vinni mindannyiunk életében.

Könyörgünk azokért, akiknek sokat kell beszélniük, vagy nem kellene, de sokat beszélnek. Adj a szívükbe igazi felelősséget. Kérünk, őrizz meg minket gyilkos, gonosz szavaktól. Segíts a hit pajzsa mögé bújnunk, menekülnünk.

Engedd, hogy felismerjünk minden tévtanítást, megtévesztést, hamisságot. Szentlelked segítsen, hogy felismerjük ezeket a magunk életében is, de tudjunk védekezni ellenük, ha máshonnan áradnak ránk.

Kérünk, add a szánkba a te igédet. Olyan nagy csoda ez, Urunk, hogy félve mondjuk ki: ilyen mocskos szájba a te szent és igaz beszédedet, de te ígérted ennek a lehetőségét. Adj nekünk bölcs nyelvet, hogy tudjuk erősíteni a megfáradtat beszéddel. Hadd tudjuk ezt elkezdeni már ma otthon, a hozzánk legközelebb állókkal, és folytatni holnap a munkahelyünkön. Adj nekünk olyan beszédet, amin magunk is csodálkozunk, amikor mondjuk. Ami még minket is megerősít, és ez is bizonyság lesz arra, hogy nem mi mondtuk, hanem te mondod általunk. Hadd legyünk eszközök a te gyógyító, áldott kezedben.

Könyörgünk mindazokért, akik most különösen rászorulnak a te szeretetedre. Betegeinkért, a gyászolókért, a nélkülözőkért, a szenvedőkért, gyűlölködőkért. Könyörgünk hozzád a te néped és a te igéd ellenségeiért. Vedd ki szívükből a gyűlöletet, és add, hogy közülük is sokan megnyeressenek a Krisztusnak.

Könyörgünk népünkért, annak a jövőjéért. Kérünk, olts a szívünkbe igazi szeretetet. Szabadíts meg minden önzéstől, kicsinyességtől, szűklátókörűségtől. Emelj fel minket a magunk nyomorúságai és korlátai fölé. Hadd lássuk a valóságot, hadd tudjunk a te szemeddel tájékozódni és tőled kapott szeretettel szolgálni.


Töltsd meg ezt a mai napunkat igazi tartalommal. Formálj minket. Szembesíts minket önmagunkkal. Taníts meg leborulni előtted, hogy tudjunk leborulva, de nyitott szemekkel szolgálni neked.


Ámen.

Reggeli dicséret: A garantált eredmény

"Ti azonban legyetek erősek, ne lankadjatok el, mert tetteiteknek meglesz a jutalma!"
Krónikák 2. könyve 15,7


Nem könnyű olvasmány a Bibliában Izráel történelme. Rengeteg pártütésről, lázadásról, vérről, szenvedésről, hitehagyásról olvashatunk benne. Sokan megbotránkozva inkább el sem olvassák, átugorják. Pedig sok értékes tanulságot, lelki törvényszerűséget, bátorítást fedezhetünk fel benne.


Salamon király uralkodásával véget ért az egységes királyság története, s Izráel kettévált. Az északi királyság a nyílt hitehagyás útján haladt előre végzete felé, de a déli országrészben is szükség volt reformokra. Salamon és Roboám hitehagyása nem múlt el nyomtalanul. Ászá király reformációra hívta népét, lerombolta a bálványimádó kultuszok szent helyeit, s a Teremtő tiszteletére szólította fel őket. A békességes éveket pedig arra használta fel, hogy megerősítse országát, felkészüljön a rövidesen rájuk törő nehézségekre. Amikor pedig bajba kerültek, nem az emberi erőfeszítések eredményében bízott (l. 2Krónika 14,8-11), hanem Istenben, aki előtt "nincs akadály, hogy sok vagy kevés által szerezzen szabadulást" (1Sámuel 14.6)


Isten prófétája akkor szólította meg Ászá királyt, amikor győztesen tért vissza a háborúból. Az üzenet, amelyet a király kapott figyelmeztetés és bátorítás volt egyszerre: "Az Úr veletek lesz, ha ti is ővele lesztek" (2Krónika 15,2). Izráel hitehagyásának következményére irányította a figyelmet (l. 3-6. vers) Azarja próféta, majd e szavakkal bátorította az uralkodót és népét arra, hogy ne álljanak meg a reformok útján: "Ti azonban legyetek erősek, ne lankadjatok el, mert tetteiteknek meglesz a jutalma!"


A vetés és aratás közötti szoros kapcsolat nem csupán a természet világában áll fenn, hanem a lelki életben is. Ahogyan a földművesnek kitartónak kell lenni, s minden szükséges munkát el kell végeznie a bőséges aratás érdekében, úgy van szükség arra, hogy a megkezdett jó dolgokat ne hagyjuk félbe, hanem kitartóak legyünk... A bőséges aratás, mégsem csupán az emberi erőfeszítés eredménye, hanem Isten áldása is szükséges hozzá, s a földjét művelő ember amikor a magot elveti, akkor ezt reménységben teszi.




Isten azt ígéri, hogy a lelki megújulásért tett erőfeszítéseknek meglesz az eredménye. Jöhetnek viharok, mégis garantált a jó eredmény, ha mindvégig kitartunk.

Voltál már úgy, hogy - miközben valami jó dolgot tettél - azt érezted: "elég volt, nincs értelme"? Mintha valaki azt akarná elérni, hogy add fel, ne vidd végig a jó elhatározásaidat, ezért folyamatosan suttog a füledbe, s akadályokat gördít eléd, megpróbál elcsüggeszteni. Emlékezz e szavakra: "Ti azonban legyetek erősek, ne lankadjatok el, mert tetteiteknek meglesz a jutalma!"


Legyen áldott a napod!



Bejegyezte: Hiti

2017. június 25., vasárnap

Örömteli mindennapok: Keresd a békességet.

"Ezt azért mondom nektek, hogy teljes békességetek és bizalmatok legyen bennem. Ezen a világon próbatételek, nehéz időszakok és szenvedések várnak rátok, de legyetek bátrak: én már legyőztem a világot." János 16,33 


A békesség az egyik legnagyobb áldás, amit Isten nekünk adott. Naponta hálásak lehetünk érte.
Csak áhítozni egy békességgel teli életre nem elegendő. Törekednünk kell a békességre Istennel, magunkkal és a körülöttünk élőkkel.
Rájöttem, hogy minél hálásabb vagyok, annál nagyobb békességem van. A hála segít arra összpontosítani, amim van, ahelyett, amim nincs; így az áldásokra tudok koncentrálni, az aggódás helyett. Évekig imádkoztam Istenhez, hogy adjon nekem békességet, mire rájöttem, hogy Ő már megadta a békességet, de nekem kell azt választanom. Jézus azt mondta: "Békességet hagyok nektek: az én békességemet adom nektek." János 14,27
Jézus már gondoskodott a békességedről. Dönts úgy, hogy ebben a békességben fogsz járni.
Hálaadó ima:
Atyám, köszönöm, hogy mindent biztosítottál számomra, hogy békességben élhessek. Úgy döntök, hogy ezt a békességet fogom keresni és nyugton maradok, mert tudom, hogy Te nagyobb vagy minden nehézségnél, nyomorúságnál, amin keresztülmegyek. Te vagy minden, amire szükségem van. Te vagy a békességem. Ámen!
Legyen örömteli napod:)

Örömteli mindennapok: Ismerd fel az igazi értéket.

,,Mit ér, ha az ember mindent megnyer, amit csak a világ adhat, de a lelkét elveszti? ,,-Máté 16,26-
Mi hasonlítható az örök élet értékéhez?

Nem könnyű keresztényként élni egy olyan világban, amely nagyon nem hasonlít Krisztusra.
Ezért aztán az egyik legfontosabb kérdés, amit meg kell válaszolnod, vajon a kereszténység megéri? Érdemes kereszténynek lenni?

Az életben mindennek van egy árcédulája. Bármikor, ha valamire igent mondasz, azzal más valamire nemet mondasz. Amit nyersz Krisztus követésével, az megéri az árát?
Némely emberek eladják a lelküket világi dolgokért – mint pénz, hírnév, anyagiasság. Lelked azonban sokkal értékesebb.

Pál felismerte ezt és megosztja bizonyságtételét a Filippi 3:7-8-ban, „Mindezeket a dolgokat egykor nagyon értékesnek gondoltam, most azonban értéktelennek tartom az miatt, amit Krisztus tett értem. Igen, minden más értéktelen, összehasonlítva Jézus Krisztusnak, az én Uram ismeretének kifejezhetetlen gazdagságáért. Minden mást félredobok, szemétnek tekintek, hogy Krisztus enyém lehessen.”
Pál megértette, hogy semmi – sem pozíció, sem gazdagság, sem élvezetek – semmi sem értékesebb Jézusnál.

A siker új meghatározására van szükségünk. A valóságos, jelentőségteljes siker nem azon alapul, hogy mit érünk el, milyen a megjelenésünk, vagy hogy „jól érezzük magunkat”.
A valódi siker abból fakad, hogy életünket Isten értékei szerint éljük – és a végső jutalomként élvezzük az örökkévalóságot a Mennyben.
Dönts bölcsen!

Örömteli mindennapok: Isten hatalmas szeretetet.

,,Mert Isten szeretetétől semmi, de semmi nem tud minket elválasztani — ebben egészen biztos vagyok! Sem halál, sem élet, sem angyalok, sem az uralkodó szellemek, sem ami most van, vagy ami ezután következik, sem azok, akiknek hatalmuk van, semmi, ami a magasságban vagy a mélységben van, semmiféle teremtmény sem választhat el bennünket Isten irántunk való szeretetétől, amely Urunkban, Jézus Krisztusban mutatkozott meg.,, -Róma 8,32-


Nem tudsz olyan helyre menni, ahol ne lenne veled Isten szeretete. Nem tudsz olyat tenni,hogy Isten szeretete elhagyjon.Soha nem leszel elválasztva Isten szeretetétől.
Ha magányosnak,vagy elhagyottnak érzed magad,jusson eszedbe ,tudatositsd magadban,hogy Isten mindig veled van.
Lehet ,hogy emberek elhagynak,ingadozik az irántad való szeretetük ,de Isten nem ilyen.Isten az Ő szeretetében nem ingadozik!
Az Ő szeretete örökké tart, és az Ő szeretete mindenhol ott van.Keresd Őt,fordulj felé ,szólítsd meg,Ő rád vár,engedd ,hogy szeressen .
Legyen élő kapcsolatod Vele,hogy megtapasztald az Ő határtalan szeretetét .
Legyen örömteli napod:)

Örömteli mindennapok:Isten szerinti új élet .

Ne igazodjatok a jelenlegi istentelen korszellemhez, se a divatjaihoz! Ellenkezőleg, újítsátok meg az egész gondolkodásotokat, és ezáltal gyökeresen változzatok meg! Akkor lesztek majd képesek megérteni, mi az, amit Isten akar: ami szerinte jó, ami neki tetszik, amit tökéletesnek tekint. Ezekre igyekezzetek!-Róma 12,2-

Ha azt szeretnéd, hogy tartós változás legyen az életedben, újra kell fókuszálnod az elmédet.

Teljesen meg kell változtatnod a gondolataid sémáit, hogy ne arra összpontosíts, amit nem akarsz, hanem arra, amire fókuszálni szeretnél. Mert bármi is az, amire összpontosítasz, arra felé tartasz.
Ne igazodj !...Ne engedd,hogy más emberek formálják az életedet.Isten nem akarja, hogy olyan légy, mint valaki más; Ő azt akarja, hogy az az ember légy, akivé Ő teremtett, hogy legyél.
Ne másolj, ne igazodj, ne próbálj olyan lenni, mint más.
,,Ne igazodj !… e világ mintájához...”Helyettesítened kell a régi, egészségtelen mintát az újjal, Krisztus életéhez hasonlatosan.
Isten egy teljesen új emberré akar változtatni az értelmed megújulásával,az Ő Igéje szerint „Vessétek le a régi élet szerint való ó embert,.... öltsétek fel az új embert,(Efézus 4,22.24)
Ez azt jelenti, hogy lesz, amit el kell hagynod, és lesz, amit fel kell venned – és az elhagyás a felvevés előtt kell megtörténjen! Ugyanúgy, mint amikor ruhákat próbálunk egy üzletben: mielőtt felvehetnéd az újat, le kell vetned a régit!

El kell engedd a régi hozzáállásodat, magatartásodat, a régi gondolkodási mintákat, a régi képzeteket, amelyek szerint éltél, hogy fel tudd venni az új öltözetet, amit Isten készített neked.

Örömteli mindennapok: Egyedül Istené a dicsőség!

,,Isten az, aki véghezvitte, hogy ti Krisztusban vagytok. Így lett Krisztus a mi bölcsességünk, és általa fogadott el Isten bennünket. Krisztusban választott külön minket Isten a maga számára, és általa váltott meg bennünket. Amint az Írás mondja: „Aki dicsekszik, csakis az Úrban dicsekedjék!” -1 Kor.1,30-31-


Mindannyiunkkal előfordul már ,hogy embernek adtuk a dicsőséget ,vagy éppen magunknak tulajdonítottuk ,amikor sikereket értünk el,vagy valami jó dolog történt velünk.Hajlamosak vagyunk a saját képességeinknek ,netán a szerencsének tulajdonítani az eseményeket.
De mit mond Isten Igéje:Ő az aki a jó ajándékokat adja,minden jó és tökéletes ajándék Tőle jön,felülről való ...-Jakab 1,17
Isten nem adja a dicsőségét másnak Ézsaiás 42:8 -
Mindenért Istennek kell hálát adnunk .
Akkor vagyunk az Úr igazi imádói, ha dicsőséget adunk neki, azonnal hálát adva mindenért, ami velünk történik.
Mert Isten minden utunkat úgy rendeli, hogy szüntelenül dicsőíthessük Őt!
Áldott az Úr! Napról napra gondot visel rólunk szabadító Istenünk. Zsolt.68,20

Charles H. Spurgeon-HA MÁR MEGTALÁLTAD, NE KERESS TOVÁBB

Akik csodákra és jelekre várnak




Az Ószövetséget olvasva azt látjuk, hogy az Úr a régi időben egyes esetekben jelt adott szolgáinak, ha úgy látta, ez javukat szolgálná. Amikor például Mózes azt a hatalmas feladatot kapta, hogy hozza ki Isten választott népét Egyiptomból és vezesse el őket az Ígéret földjére, jelt kapott, hogy biztos legyen benne: az elhívás valóban az Úrtól van! Betette a kezét a ruhája alá, és amikor kihúzta, leprás volt – fehér, mint a hó. Visszatette a ruhája alá, és mikor kihúzta, egészséges volt, akárcsak a másik keze. A kezében levő vesszőt az Úr utasítására ledobta a földre, és a vessző kígyóvá változott. Mózes ijedtében elfutott tőle. Aztán az Úr utasítására megragadta a farkánál fogva, és a kígyó újra bottá vált kezében!
Vagy gondoljunk csak Gedeon példájára, amikor Isten megparancsolta neki, hogy szálljon szembe a midiánitákkal, akik elnyomták Isten népét. Emlékszünk, ugye a kitett báránybőrre? Gedeon kérésére a báránybőr nyirkos volt, a körülötte levő föld pedig száraz, azután pedig fordítva: a föld volt harmatos, de a báránybőr száraz maradt!
Ezeknek az istenfélő embereknek az esetében, akiket Isten abban a kegyelemben részesített, hogy jeleket adott nekik, meg kell látnunk azt, hogy már volt hit a szívükben – és ott volt bennük az őszinte vágy, hogy hitük növekedjen. Ott volt szívükben a készség, hogy engedelmeskedjenek Istennek. De a munka, amelyre Isten elhívta őket, nagy volt, nehéz, sőt emberfeletti! És tekintettel emberi gyengeségükre, Isten, végtelen, megértő szeretetében jeleket és csodákat adott nekik, hogy megerősítse őket.
Ha esetleg megint olyan időket élnénk, hogy jelekre volna szükség Isten szolgáinak felkészítésére, Isten újra adna jeleket! Ha olyan időket élnénk, amikor az Istenben hívők nem tudnának csupán hitben járni, vagy ha az szolgálná Isten dicsőségét, hogy Istenbe vetett bizalmukat jelekkel és csodákkal támassza alá, akkor Isten megint cselekedne rendkívüli módokon, és gyermekei újra kapnának ilyen megerősítő jeleket, mintegy pecséteket. Ha valóban teljesen lehetetlen lenne az, hogy aggódó, de igazán bűnbánó lelkek békességre jussanak jel nélkül, hiszem azt, hogy Isten adna jelt nekik!
Viszont hiszem azt is, hogy a mai üdvtörténeti korszakban, amikor ismerjük az evangélium üzenetét, már nincsen külön jelekre szükségünk! Hiszen az előttünk álló bizonyíték a napnál világosabb, és ha még további bizonyítékot akarnánk, az olyan lenne, mint ha egy verőfényes napon még gyertyát is gyújtanánk, hogy világosabb legyen, vagy vizet öntenénk az óceánba, hogy több víz legyen benne!
Gondoljunk mindenekelőtt arra, hogy Isten már nagyon sok jel adatott – de a jelek nem vezettek oda, hogy akik látták őket, hitre jussanak! A jelek önmagukban véve nem vezetnek hitre! Izráel népe a pusztai vándorlás során rengeteg jelt látott, melyeket Isten tett értük – mégis odavesztek, hitetlenségük miatt! Még kirívóbb példa erre az egyiptomi Fáraó. Micsoda jeleket és csodákat tett Isten Egyiptom földjén! A Nílus vize vérvörössé változott, és Egyiptom egész földje visszhangzott a jajszó miatt! Az Úr a föld porát tetvekké változtatta, és hamut hintett az egész országra!
Békákat vezényelt hálókamráikba, és sáskák ették meg a föld termését! Elsötétítette az eget fényes nappal, és olyan jégesőt küldött az országra, amilyet még soha nem láttak! Jószágaik megbetegedtek, elsőszülöttiek meghaltak!
És a fáraó még akkor sem hitt, amikor Mózes kérésére Isten megszüntette a csapást, amit Egyiptom varázslói nem tudtak megszüntetni! Nem tudták megszüntetni a sötétséget, nem tudták megszabadítani Egyiptom földjét a békáktól – csak többet tudtak hozni rá!
Mindaz a csoda, amit Isten tett, nem lágyította meg a Fáraó szívét! Igaz, hogy egy ideig reszketett, és könyörgött, hogy múljék el a baj (2 Móz. 8. rész), de aztán még csökönyösebben ellenállt Istennek, és így szólt: „Kicsoda az Úr, hogy engedelmeskedjem szavának?”
Kedves hallgatóim, ha Ti nem hisztek Mózesnek és a prófétáknak, ha nem hisztek Jézus Krisztusnak a már előttetek lévő bizonyítékok alapján, akkor még akkor sem hinnétek, ha a halálból támadna fel valaki, vagy ha az egyiptomi csapások sújtanának rátok, tízszeres erővel! Nincsen szükségszerű, szinte kényszerítő kapcsolat a csodák és az istenhit között! Mert ahogy a Fáraó példájából látjuk, és sok-sok más esetből is, hiába mutatkozik meg Isten csodálatos ereje, akár ítéletben, akár szabadításban, ez nem indítja hitre a hitetlenek szívét! Isten tesz ugyan csodát – de senkit sem kényszerít!
Hadd foglalkozzam mindenekelőtt azokkal, akiket gyakran megtalálhatunk minden gyülekezetben, ahol az evangélium hűségesen hirdettetik! Mert ma is van olyan, hogy „gonosz nemzetség, amely jelt kíván”! Sokan vannak közöttünk, akik tudják, hogy bűnösök, de ez a tudat csak addig terjed, hogy kényelmetlenül érzik magukat a bőrükben. Nagyon jól tudják, hogy Isten, az Ítélő Bíró majd megbünteti őket, és félnek az elkövetkezendő haragtól. Szeretnék ők megtalálni a megváltást, és miután talán már évek óta hallják az evangéliumot, elméletben ismerik is a megváltás útját!
Sok bibliai tanítás tekintetében nem mondhatók hitetleneknek. Elméletileg elfogadják ők Jézus Krisztus isteni mivoltát, azt, hogy Ő Isten Fia, aki kereszthalált halt, mint engesztelő áldozat bűneinkért. Elméletben tudják, hogy ez az áldozat elégséges a bűnök eltörlésére, és ha elfogadnák, akkor az ő bűneiket is lemosná, és békességet adna nekik. Erre talán most azt mondjátok nekem: „De ha mindezt tudják, hát akkor Krisztus-hívők! De sajnos azt kell mondanom, hogy ez még nem teszi őket azzá! Reménységünk lehet őfelőlük! Ugyanakkor viszont inkább ijedten kellene őket szemlélnünk! Nem, ezek az emberek nem hívők, mert akaratosan kitartanak amellett, hogy márpedig ők jelt akarnak, vagy valamilyen csodára várnak, akár a lelkükben, akár a környezetükben, mielőtt hitüket és bizalmukat Jézus Krisztusba vetnék!
A sok tanítás után, amit már hallottak, és miután elfogadták azokat a dolgokat, amelyeket elfogadtak, logikusan arra a következtetésre juthatnánk, hogy ezek az emberek hívők, és meg vannak mentve. Pedig, noha illogikus a helyzetük, még mindig nem hisznek, és hitetlenségüket azzal indokolják, hogy ha ezt és ezt éreznék, vagy ezt és ezt látnák, ha ez történne, vagy az, akkor ők is személyesen hinnének Krisztusban – de addig nem! Különféle követelésekkel jönnek. Vannak, akik különleges álmokra várnak. Vagy látomásokra tartanak igényt. Egész meg vagyok rökönyödve, hogy vannak, akik azt állítják, hogy egy bizonyos fajta álom, főleg ha többször is ismétlődik, és annyira életszerű, hogy sokáig megmarad az emlékezetükben, az isteni kegyelem jele!
Pedig ez teljesen alaptalan, és az ég-világon semmit nem bizonyít! És mégis: vannak, akik talán tele gyomorral feküdtek le, és álmatlan az éjszakájuk, vagy élénk álmok zavarják őket, erre azt állítják, hogy ha álmaik lennének, akkor hinnének Jézus Krisztusban! Ez abszurdum, de már nem egy emberrel találkoztam, akik ebben a tévhitben élnek! Ha lenne álmuk – akkor hajlandóak lennének hinni!
A múltkoriban egy kis faluban prédikáltam. Volt ott egy asszony, aki nagyon komolyan kérte, hogy beszélhessen velem, és sokkal több bölcsességet tulajdonított nekem, mint amit én magam bármikor is a magaménak éreztem volna. Elmentem meglátogatni. Betegen találtam. Szomorúan láttam, hogy valami babona foglya – és sajnos a saját lelkésze még meg is erősítette őt ebben a babonában: ünnepélyesen elmondta nekem, hogy egyik éjszaka azt látta, valaki ott áll az ágya végénél. Azt remélte, hogy az a titokzatos Valaki talán maga az Úr – de nem látta a fejét! Minthogy én olyan sokat tudok ezekről a lelki dolgokról, meg tudnám mondani neki, ki lehetett az?
Azt mondtam neki, hogy valószínűleg az történt, hogy az ágya végében felakasztotta a ruháját a fogasra vagy egy vállfára, és a sötétségben hirtelen azt hitte, valami jelenség áll ott! Persze ezzel a felelettel egyáltalán nem volt megelégedve! Már nem gondolt engem valami különlegesen bölcs embernek, hanem egy nagyon is testies gondolkodású ember szintjére süllyedtem le becslésében, sőt még azt is mondta, hogy gúnyolódó vagyok! De nem tehettem mást... Meg kellett mondanom neki, hogy értelmetlen dolog attól várni az üdvösségét, hogy úgy gondolta, testi szemeivel látta az Úr Jézust az ágya végénél! Az ilyen látásnak nincsen megváltó, üdvözítő hatása! Lelki látásra van szükségünk! Az pedig, hogy az állítólagos jelenésnek nem volt feje – megmondtam neki, hogy használja inkább a saját fejét és szívét, és foglalkozzon komolyan Isten Igéjével, írott Szavával!
Nem kizárt dolog, és ezt nem is tagadom, hogy lehetnek olyan álmok, és még „jelenések” is, amelyek felébresztik a lelkiismeretet, és ennek köszönhetően valaki felébred lelkileg. De hogy ilyen dolgokat keresnünk kellene, vagy szabad lenne várnunk – hát ez olyan távol áll az igazságtól, mint a napkelet a napnyugattól! És mi lenne, ha esetleg látnál egy jelenést, vagy álmot? Az mit bizonyítana? Semmi egyebet, mint hogy túl élénk fantáziával rendelkezel! Felejtsd el ezeket – az ilyesmi csak primitív babona, ami nem méltó a keresztyén emberhez! Mindig lesznek olyanok, akik nem hiszik a Krisztusról szóló egyszerű, egészséges evangéliumot, ha nem keveredik bele ilyen abszurdum-féleség! Isten őrizzen bennünket a hitetlenségnek ettől a fajtájától!
Találkoztam azután olyanokkal is, akik abban a meggyőződésben élnek, hogy ahhoz, hogy övék legyen a megváltás, különleges fizikai érzelmek szükségesek. Természetesen az öröm és a békesség, az evangélium fölfedezése, amikor igazán megértjük, előidéz bizonyos rendkívüli érzéseket, amelyek még testileg is érzékelhetők – és kivált belőlünk valami emelkedett érzést. De kedves hallgatóim, hadd hangsúlyozzam, hogy a mi Urunk Jézus Krisztus kegyelme nem olyasvalami, ami az idegeinkhez, izmainkhoz és inainkhoz kapcsolódna! Nem olyasmikhez kapcsolódik, amit testi szemeinkkel látunk vagy testileg érzékelünk! A kegyelem lelki közegben működik, és az elménkre, gondolkodásunkra hat!
Ugye egyikőnk sem képzeli azt, hogy amikor a szívünkről beszélünk, akkor azt a kis öklömnyi szervet értjük alatta, ami a vért pumpálja szervezetünkben? A Szentlélek ezzel szemben a gondolatainkra, a lelkünkre van hatással, és azt változtatja meg, hogy mire irányul szeretetünk, vonzalmunk! A Szentlélek munkája a lélekre hat! Isten óvjon attól, hogy testileg keress vagy várj különleges hatásokat! Ne hivatkozz hát fizikai, testi hatásokra, mint valami próbára vagy ellenpróbára az Úr előtt, mondván, hogy ezek hiányában nem vagy hajlandó hinni!
Remélem, hogy nincsenek itt sokan, akik ilyen testies hatásokat várnak, de már találkoztam olyanokkal, akik azért nem hajlandók Jézusban hinni, mert nem érzik magukat elég nyomorultnak! Olvastak bizonyos könyveket, istenfélő emberekről, akik mikor a Megváltót keresték, úgy érezték, darabokra zúzza őket a törvény pörölye. Ilyen életrajzokat olvasnak, és azt találják, hogy akikről a könyvekben szó van, hasonló nyelvezetet használnak, mint Jób vagy Jeremiás.
Igen, voltak ilyen emberek, jó és szent emberek, és sokan követték azt az utat, ahogy ők találtak Jézushoz. Ez eddig rendben is van. De senki se szóljon így: „Ha nem érzem én is ugyanezt, ha nem vagyok én is annyira kétségbeesett, hogy szinte véget akarok vetni életemnek, ha nem vagyok annyira nyomorult, hogy szinte kibírhatatlan vagyok környezetem számára, akkor nem hiszek Jézus Krisztusban!” Szegény, tévelygő barátom! Az, hogy Te ilyen nyomorúságot kívánj magadnak, mintegy előkészületként, „ugródeszkaként” ahhoz, hogy Jézus Krisztusban higgyél, ez valami téboly! És mégis: hányan vannak, akik még mindig kitartanak hitetlenségükben, csak azért, mert úgy gondolják, még nem elég nyomorultak ahhoz, hogy Krisztusra tudják bízni magukat!
Vagy nézzük a másik végletet: találkoztam olyanokkal is, akik azért nem voltak hajlandók hinni és bízni Jézusban, mert nem voltak elég boldogok! Hallottak arról, hogy a hívő keresztyének öröme és békessége olyan, mint egy túláradó folyó, amely mindörökké megmarad, és kijelentik: „Ha én is megkapnám ezt a békességet, ha ilyen mély békesség uralná lelkemet, akkor tudnék hinni!” De akár ezt is mondhatnák: „Ha látnám a telt, érett búzakalászokat lelkem földjén, akkor, igen akkor elkezdenék vetni!
A békesség a hitnek az eredménye! De ők már akkor akarják az eredményt, mielőtt gyakorolták volna azt a hitet! Szinte mintha odamennének Isten elé és azt mondanák neki: „Kérem szépen a fizetést!” – még mielőtt hozzáfogtak volna a munkához! Békességet követelnek – mielőtt hajlandóak lennének hinni! Higgyétek el nekem, kedves hallgatóim, ha van közöttetek valaki, akinek ilyen balga gondolatai vannak, tudjátok meg: Isten nem fog eltérni bölcs és rögzített cselekvési módjától csak azért, hogy eleget tegyen a ti kényeteknek–kedveteknek!
Találkoztam azután olyanokkal, akik azért nem akartak Jézusban hinni, mert nem tudtak elég ékesszólóan imádkozni. Ezt mondják: „Ha én is tudnék olyan szépen imádkozni, mint X Y, aki olyan szépen imádkozott a múltkor az imaórán, akkor én is tudnék hinni Jézusban, és számomra is lenne remény!
De a folyékony imádság néha egyszerűen annak köszönhető, hogy valakinek tehetsége van az ékesszóláshoz. Ha nem vagy hajlandó hinni, amíg Neked is lesz ilyen képességed, akkor sohasem fogsz hinni! Micsoda balgaság kizárni magadat a menny kapuja elé, csak azért, mert nem tudod az ékesszóló szerepét betölteni! Mivel nem tudsz igehirdetőként beszélni, nem vagy hajlandó szent lenni! Igaz, a folyékony imádság adódhat abból is, hogy lelki mélység van benned, de aligha remélhetsz magadban lelki mélységet, mielőtt helyt adtál volna a kegyelemnek lelkedben!
Mielőtt bizalmadat Krisztusba vetetted volna, és lelki újszülött lettél volna Isten családjában, már 2 m magas lelki óriásként akarod magad látni! Mielőtt megtanulnád Isten Országa nyelvének az Á-B-C-jét, már a legnehezebb szavakkal akarsz megpróbálkozni! Jól mondta Shakespeare a Hamlet-ban: „Ó, dőre balgaság!! Minő csúcsokra hág fel oktalan!!” (Shakespeare: Hamlet, V/1)
Azután ismertem másokat, akik pontosan úgy akarnak érezni, mint bizonyos kiváló szentek sok-sok évvel megtérésük után! Másképp el nem hiszik, hogy számukra is érvényes a megváltás… Elolvassák valamelyik szent életét, aki évek hosszú során át gyakorolta, hogy halálba adja régi természetét, és így lett úrrá rajta, „megöldökölve földi tagjait” és szenvedélyeit, és aki valóban Isten közelségében élt. Nos, ezek a jámbor olvasók felteszik magukban, hogy ők is pontosan ugyanolyanok akarnak lenni.. különben nem tudnak Jézusban hinni… Szinte mintha azt mondanák az áldott, mennyei Orvosnak: „Halálos beteg vagyok… de Te, áldott Orvos, tegyél engem azon nyomban olyanná, mint Sámson az ő erejében… különben be sem veszem az orvosságot, amit kínálsz nekem!”
Csak azt mondhatom, hogy ez valóban „csodálatos a mi szemeink előtt, és bizony ha van valami, ami vetélkedik Isten kegyelmének csodájával, hát akkor az ember önfejűsége az, és az ember szemtelensége, amivel a hitetlenség egyik kikötést hozza a másik után, csak hogy legyen valami ürügye az Úr Jézus Krisztus elutasítására!
Ugyanezzel a hibával találkozunk még egy másik köntösben is. Egy fiatal kereső ezzel jön:
„Te azt állítod, hogy egyszerűen csak bíznom kell az Úr Jézusban, és enyém lesz az üdvösség. De hát az üdvösség nem valami nagy titok? És erre feltétlen az a válaszunk, hogy „De igen, de még mennyire!” És ezt hallva az ifjú kereső önelégülten várja, amíg majd kialakul benne valamilyen érzés, vagy valami titokzatos érzület, hogy úgy érezze, most már biztos üdvösségében. Tagadhatatlan, hogy a Szentlélek megváltó műve az emberi szívben minden titok között a legmagasabb! Ugyanakkor igaz az is, és ezt soha nem szabad elfelejtenünk, hogy egyben a legmagasztosabb egyszerűség is! Egyes egyházak ember által kitalált, vallásos(kodó) ceremóniái csak ál-titokzatosságok, amellyel fátylat borítanak az Igazságra! Elhomályosítják azt, ami különben egyszerű és érthető lenne! Olyan titokzatosság az, amiről Isten Igéje nem tud!
Az újjászületés titokzatossága nem olyan, amit ember előidézhet! Sokkal inkább a „természetes titkok” közé tartozik! Mint például a fény, ami az egyik legtitokzatosabb jelenség – gyakorlatilag azonban a legelterjedtebb a világmindenség természetesnek, szinte mindennapinak vett titkai között! Amikor a felkelő Nap sugarai eloszlatják a sötétséget, azt nem tekintjük valami érthetetlen, titokzatos dolognak. Igen, a fény titokzatos – de senkinek se kell egyetemre járnia ahhoz, hogy megtanuljon meggyújtani egy gyertyát! Nem kell töviről-hegyire értenünk, tisztában lennünk a modern technika vívmányaival, mielőtt eszközeit használni tudnánk. Lehet, hogy titokzatos, amit használunk, de azért tudjuk kezelni!
Így van ez az újjászületés titokzatosságával is! Oly titokzatos, hogy megmagyarázni senki sem tudja, de olyan egyszerű, hogy mindazok, akik hisznek Krisztusban, már meg is tapasztalták! Annyira titokzatos, hogy tudós emberek köteteket írhatnának róla, de meghatározni egyikük sem tudná! Ugyanakkor olyan egyszerű, hogy mindazok, akik hisznek az Úr Jézus Krisztusban (hittel elfogadva, amit Ő mond), Istentől születnek. Ami titokzatos, az a Szentlélek működése, Akinek cselekvését, mint a szél zúgását, nem tudjuk felfogni! Ha hiszel, akkor Te is érezted a titkot! Ha bízol Krisztusban, akkor a Tiéd a titok! Mindazt, amit az újjászületés jelent, és mindazt, amit a Lélek munkája jelent, már magáénak mondhatja mindenki, aki hitt az Úr Jézus Krisztusban – és Benne egyedül! Csakis Őbenne!
Ám vannak, akik inkább Damaszkusz folyóvizeihez mennének el, hogy megmosakodjanak, mint Krisztus véréhez, pedig egyedül az tisztít meg! Mi is azt mondjuk, mint a szíriai hadvezér, Naámán: „De én azt hittem, hogy majd eljön, és kezét a sebes helyekre helyezi, és segítségül hívja az ő Ura és Istene nevét, és akkor megtisztulok poklosságomtól!”
De azt az egyszerű szót, hogy „Higgy és élj!”, nem tudják elfogadni! Annyira nagyszerű az egyszerűsége! A legtöbben, akik elutasítják az evangéliumot, az egyszerűségére hivatkoznak! Ők jeleket és csodákat kívánnak! A lelkük olyan dolgok után sóvárog, ami mesterkélten titokzatos! De képtelenek meglátni, megérteni, felfogni a hit fennkölt titokzatosságát és egyszerűségét, annak szinte mezítelen, dekorálatlan, cirkalmak nélküli nagyszerűségét!
Most szeretnék rámutatni az ilyen magaviselet balgaságára. Te jelt szeretnél, talán egyet az említettek közül. De azt keresed, amire semmi szükség nincs! Miért akarsz Te jelt? Erre azt mondod, hogy szeretnéd valami bizonyítékát látni Isten szeretetének. De azok után amit már megtett Érted, ugyan mit adhatna még, szeretete további jeleként?? Hiszen érted adta egyszülött Fiát, aki eljött, hogy itt éljen közöttünk a földön, azután meghaljon, elképzelhetetlen fájdalmak között, Ő, az igaz a nem igazakért, hogy bennünket Istenhez vezéreljen! Bizony, lesül a képemről a bőr miattad! Hogy még eszedbe jut „jelt” kérni Istentől, hogy „bizonyítsa” irántad való szeretetét! Hiszen itt van előtted Jézus Krisztus, olyan szeretet, amihez fogható sehol másutt nincsen!
Miért akarsz jelt? Talán azt mondod hogy azért, hogy lásd, Neked is van kegyelem. De miért kell ehhez jel? Maga az a tény, hogy élsz, azt mutatja, hogy Isten kegyelmes feléd! Ha nem lenne kegyelmes, már réges-rég kivágott volna, mint a gyümölcstelen fát, aki hiába foglalja a földet és szívja magába abból a tápanyagokat! Te, akinek a szíve tele van gonoszságokkal, és úgy él, mint Isten ellensége! Tudom, hogy ilyen vagy, különben nem lenne olyan nehéz hitre vezetni Téged! De Isten megkímélt Téged, mert kegyelmes hozzád! Hát nem elég bizonyíték ez? Ezenkívül hirdettetik Neked az evangélium! Elmondják neked, ki tudja hányan, és már milyen sokszor, hogy „aki hisz …….., az üdvözül!” Bizony kegyelmes az az Isten, aki engedi, hogy meghalld ezt a jó hírt, ezt az örömüzenetet, és aki megbízott engem, hogy kérjelek Téged, mintha Isten kérne általam, maga Krisztus, hogy fogódzkodj meg Őbenne, ragadd meg Őt!
Hiszen maga az evangélium a legnagyobb a jelek és csodák közül! Mit akarhatnál még ezen felül?? Ezenkívül vannak közöttetek olyanok, akiknek rokonai vannak, fiaik, lányaik, akik már hitre jutottak, és megtalálták a megváltást. Tanúja lehetsz annak, hogy mit tett a kegyelem az ő életükben! Hát milyen bizonyítékát akarnád még Isten megmentő hatalmának és kegyelmének? Nyilvánvaló, hogy a kegyelem csodákat tett életükben! Mit akarsz még, hogy végre meggyőződjél?
Ráadásul haszontalan jeleket kívánsz! Azt mondod, hogy azt szeretnéd, hogy valami mélységes bűntudat legyen benned… vagy éppenséggel nagy, isteni öröm! De hogy segíthetne ez hitre téged? Örömöd vagy szomorúságod talán nem lenne több, mint amit a világfiak éreznek, ha gazdagságuk növekszik vagy éppenséggel megfogyatkozik! Talán csak valamiféle izgalomba jönnél… és ha nem igazi, akkor becsapnád saját magadat – csalódás érne, és a kárhozatban kötnél ki! Igen, Krisztus méltó a bizalmunkra – de a hangulatunk, legyen az akár öröm, akár bánat, nem megbízható! Lehet, hogy jók, lehet, hogy nem. Lehet, hogy reményre adnak okot . de lehetnek megtévesztőek is. Miért akarsz hát ilyesmit?? Ha ilyeneket keresel, akkor mást keresel, mint az Isten által lefektetett egyetlen alap! Az érzelmeid szeszélyesek, változékonyak! De: „Higgy – és élj!”
Ezenkívül teljesen ésszerűtlen az, amit akarsz! Jelt kérni Istentől, aki saját jószántából szavát adta, elkötelezte magát Neked?? Aki ésszerűen gondolkozik, az ilyesmit nem tenne! Ne felejtsd el: Isten előtt mi ágról szakadt koldusok vagyunk, és egy régi közmondás szerint a koldus nem lehet válogatós. Finnyás! Mindenekfelett hogy van mersze egy koldusnak jelt követelni, mielőtt elfogadna egy ajándékot? Hogy jut eszébe ilyesmi egyáltalán?
Képzeld csak el: egy utcán mész végig, és egyszer csak odaszegődik hozzád egy éhes ember. Ha felajánlasz neki egy cipó kenyeret, mit szólnál hozzá, ha azt mondaná Neked, hogy jó, de előbb pördülj egyet a levegőben, vagy változtass egy követ kenyérré? Nem azt mondanád inkább, hogy ha ilyen félkegyelmű, akkor csak éhezzen? Ha ennyire nincs józan esze, és jelt kíván, mielőtt elfogadná kezedből az ajándékot?
Pedig Te is pontosan ilyen vagy! Nem fogadod el az ingyen felkínált kegyelmet, sőt, amiről Isten még parancsolja is, hogy fogadd el, hanem ragaszkodsz ahhoz, hogy valami jel vagy csoda történjen a szemed láttára, vagy Tebenned! És még nyilvánvalóbb lesz butaságod, ha rámutatok arra, hogy olyasmit kérsz, amire sehol sem kaptunk ígéretet! Isten megígérte, hogy mindazok, akik hisznek az Úr Jézus Krisztusban, élni fognak. Megígérte, hogy meghallgatja az imádságot. De olyan ígéretet soha senkinek nem tett, hogy jelt vagy csodát tenne kérésére! Jelt kívánsz Tőle, amire Ő soha nem tett ígéretet, de nem kéred Tőle az örök életet, amit megígért! Micsoda balgaság!
Vannak azután, akik ártalmas jeleket kívánnak. Az a lehangoltság, szinte depresszió, amit egyesek várnak,amiről azt gondolják, olyan bátorítást jelentene nekik! Pedig a lélek lehangoltsága még bűnös is! Olyasmit kérjek Istentől, ami bűn? Azt, hogy olyan lelkiállapotba kerüljek, olyan depressziós és melankolikus legyek, hogy nyomorulttá tegyem ne csak saját magamat, hanem mindenkit, aki a közelemben él? Hát jó dolog lenne ez? Ilyeneket kérjek Istentől, hogy így „segítsen” nekem „hinni”?
Voltak olyanok is, akik egyenesen azt kérték, hogy legyenek öngyilkossági gondolataik! Pedig ezek rettenetesek, és nem lenne szabad engedni, hogy uralják a lelket! Te skorpiót kérsz! Követ! Kígyót! És azt hiszed, hogy ha ezeket megkapod, akkor majd inkább el tudod fogadni Isten áldását, a mennyei kenyeret, az Élet kenyerét! Isten meg fogja tőled tagadni, amit így, ilyen balgán kívánsz! Biztos vagyok benne! Légy megelégedve azzal, hogy szelídebb úton-módon találd meg Krisztust! Engedd, hogy az enyhe déli szél fújja be életed hajóját Krisztus kikötőjébe! Ne imádkozz viharokért! Elégedj meg azzal, ha Isten a szeretet kötelékeivel von magához, a Megváltó vonzásával! Ne követelj korbácsot és láncokat! Ne keresd a Sínai-hegynél tapasztalt villámlásokat és mennydörgéseket! Halld meg helyette a Golgota hegyéről hangzó hívást!
Azok, akik úgy érzik, ők jelek és csodák nélkül nem tudnak bízni Krisztusban, vagy álmok és érzések nélkül, olyan jeleket hajkurásznak, amelyek másoknak sem adattak meg! Hadd adjak erre egy-két példát – példázatokból és a valós életből!
Ott volt a tékozló fiú, etette a disznókat, és olyan éhes volt, hogy szívesen evett volna ő maga is a moslékból! Erre felvetődött benne a gondolat: „Felkelek, és elmegyek az én atyámhoz!” – Ő milyen jelt kapott? Elindult, hogy keresse atyja orcáját. Milyen jelt kapott, kérdezem én? Úgy néz ki, hogy semmiféle hír vagy hívás nem érkezett hazulról. De elindult, hogy megkeresse apját – és bocsánatot talált!
Vagy vegyünk egy másik esetet! Krisztus a kereső lelkeket az özvegyasszonyhoz hasonlította, aki a hamis bíróhoz fordult segítségért. Kiáltott hozzá, újra és újra, egészen addig, amíg megkapta, amit kért! De őneki milyen jel adatott? Ha volt számára jel, akkor a jel pont az ellenkezőjére mutatott, mint amit szeretett volna! De azért kitartott kérésében! Vagy nézzük a kánaánita asszonyt. Ő azt kérte, hogy Jézus gyógyítsa meg a lányát. De Krisztus kemény szavakkal szólt hozzá: „Nem helyes, hogy a fiak kenyerét elvegyük, és az ebeknek dobjuk!” Ahelyett, hogy jelt kapott volna, ami segítette és bátorította volna őt, kemény szavakat hallott Krisztustól, amelyek csüggesztőek voltak! És mégis megkapta, amit kért! És akkor Te miért ne kapnád meg??
Az a szegény beteg asszony, aki megérintette Jézus ruhájának a szegélyét, ott, a tömeg kellős közepén, ő milyen jelt kapott, hogy Jézus kész segíteni rajta? Egyedül a saját hite indította arra, hogy megérintse Jézus ruhájának a szegélyét, amiből erő áradt! Ne várj tehát jelekre, amikor mások sem kaptak jelt! Ehelyett kövesd mások példáját, akik nem kaptak jelt, és kapd meg Te is ugyanazt az áldást!
Most szeretnék rávilágítani a kétkedés bűnére, mert igazság szerint ez rejlik amögött a vágy mögött, hogy jeleket lássunk. Mindenekelőtt, hitetlenkedésed által tudod, mit teszel? Istent hazugnak állítod! Hát nem azt mondja a Szentlélek: „Aki nem hisz az Istennek, hazuggá tette őt.”? – Hogy kezeljük a hazug embereket? Ha mondanak nekünk valamit, azt feleljük, hogy „Kétlem, amit mondasz!” – és bizonyítékot kérünk. – Nos, az örök Isten kijelentette, hogy mindazok, akik hisznek az Ő Fiában, megtartatnak! És te azt feleld neki, hogy te ebben kételkedsz. Azt mondod: „Ezt én nem tudom elhinni, nem is hiszem el, és nekem további bizonyítékokra van szükségem! Jelet és csodát akarok!” – De ezáltal hazuggá teszed Istent!
Ezenkívül pedig megsérted Isten szuverén, mindenható voltát! Neki joga van ahhoz, hogy adjon jeleket, vagy ne adjon – ahogy akarja! De te ezt mondod: „Jelt kell adnod nekem most, mert különben elveszek! Nekem nem is kell a kegyelem, ha nem kaphatom meg a saját feltételeim mellett! Nagy Isten, én nem akarom az üdvösséget, ha nem érezhetem magam úgy, ahogy érezni szeretném magam! Nekem van egy elképzelésem arról, hogy hogyan kell működnie a kegyelemnek, és ha nem úgy kezdődik, ahogy azt én jónak látom, akkor inkább a pokolban vetek magamnak ágyat, semmint hogy elfogadjam Krisztust!” – Akárki vagy, kedves hallgatóm, hajítsd el magadtól messzire büszkeségedet és hajolj meg a mindenható Isten jogara előtt és mondd neki inkább ezt: „Uram, ments meg engem, ahogy Te akarod! Hiszek, Uram! Légy segítségül az én hitetlenségemnek!”
Meg kell mondanom továbbá azt is, hogy ha jelt követelsz, akkor a bálványimádó szerepébe jutottál! Mit tesz egy bálványimádó? Így szól: „Én nem tudok egy láthatatlan Istenben hinni! Nekem kell egy aranyborjú, vagy egy kép, vagy szobor, amelyet látok a szememmel, és tapintani tudok a kezemmel!” És Te is ugyanezt mondod! Képtelen vagy elhinni Isten puszta szavát! Azt mondod, hogy Neked kell valami, amit érzel és látsz. Pedig ez nem más, mint merő bálványimádás! A saját álmaidat, érzéseidet, lelki rezdüléseidet vagy furcsa benyomásaidat megbízhatóbbnak tartod, mint magát Istent! Isten helyébe teszed őket – így bálványt csináltál belőlük! Amennyire rajtad áll, megfosztod Istent isteni mivoltától! Hát nem kellene reszketned ilyen bűn elkövetése miatt?
És nem veszed észre, hogy hitetlenségeddel megfeszíted a Megváltót? Azok, akik a fához szegezték kezeit, nem voltak nagyobb bűnösök mint Te, aki ezt mondod neki: „Vérző Megváltó, hiszem, hogy meghaltál a kereszten! Hiszem, hogy véred el tudja törölni a bűnöket. De a magam részéről nem bízok Benned, hogy megmentesz engem! Nem tudok bizalommal fordulni hozzád, megbízni Benned! Nem tudok, és nem is fogok! Bízok a férjemben, a feleségemben, de a Megváltóban képtelen vagyok bízni! Megbízok bizonyos emberekben – de nem tudok bízni Istenemben, Isten Fiában, aki fölmagasztaltatott az egek fölé!
Ez viszont egyenlő azzal, hogy megfeszíted Őt! Nem tudom, mi lehetne ennél rosszabb! A kezébe vert szögek nem lehettek kegyetlenebbek, mint ez a bizalmatlanság Őiránta, ami kétli az Ő mélységes, felfoghatatlan szeretetét és isteni hatalmát!
Lehet, hogy erre, Te kétkedő ember, ezt mondod: „Ez nem igazságos! Nem erre gondoltam! Csak azt szeretném, hogy megtapasztaljam a Szentlélek munkáját a lelkemben!” – Akkor viszont még egy vád szól ellened: a Szentlélek munkájában akarsz bízni, ahelyett, amit Krisztus megtett Érted! Az egész Bibliában nincs egy olyan kitétel, egy olyan mondat, miszerint a Szentlélek munkáját kellene megtennünk hitünk és bizalmunk alapjává! A Szentlélek tevékenysége, noha dicsőséges, mégse mondja a Biblia azt, hogy ez indokolja a bűnös ember bizalmát! Ha a Szentlélek munkáját helyezed oda, ahol Krisztus művének kellene lennie, akkor megszomorítod magát a Szentlelket! Mert amit a Szentlélek a legkevésbé tenne, az az, hogy Isten Bárányának a helyébe lépjen!
A Szentléleknek az a hivatala és küldetése, hogy dicsőítse, magasra emelje Krisztust. Akkor hogyan léphetne a helyébe? Amikor azt mondod: „Én nem bízok a vérben, nem bízok Krisztus igazságában, nekem kell valami a Szentlélektől, amiben bízhatok, akkor éket versz a Szentlélek munkája és Krisztus műve közé, és ez aztán végképp megszomorítja Isten Szentlelkét!
Alaposan átgondoltam ezt az egész témát, és nagyon komolyan tárom eléd. Attól félek azonban, hogy minden igyekezetem dacára megmaradsz ebben a tévelygésben, ebben a bűnben. Imádkozom, hogy talán mégse – és hogy maga Isten Szentlelke mutassa meg Neked, hogy mekkora veszélyben forogsz! Mi lenne, ha meghalnál ebben az állapotban? Majdnem meg vagy mentve! Valamennyire már fölébredtél! Sok jó vágy él benned. Ennek ellenére azonban az, aki csak majdnem van megmentve, az teljesen el fog kárhozni. A majdnem egyenlő azzal, hogy egyáltalán nem!
Az egyszeri házigazda majdnem bereteszelte a házat éjszakára. De csak majdnem – és a betörő be tudott menni! Egy halálra ítélt fogolynak majdnem megkegyelmeztek. De a majdnem azt jelentette, hogy nem! Végrehajtották rajta a halálos ítéletet! Egy hajót majdnem megmentettek a süllyedéstől, de a végén mégis elsüllyedt, magával ragadva a hullámsírba mindazokat, akik rajta voltak! A tüzet majdnem sikerült eloltani – de a majdnem nem volt elég! A végén az egész város leégett! Arra az emberre, aki majdnem döntésre jutott, aki majdnem megragadta az örök életet, arra csak egy sors várhat: kicsúszik a kezéből, és mégiscsak a pokol lángjaiba fog hullani!
Aki itt Krisztus nélkül él, az ott is Krisztus nélkül lesz... ott már késő megragadni a csak majdnem megragadott Kezet!
Ez a helyzet Veled is! Ha nem hiszel, akkor akármilyen jó vágyaid vagy érzéseid vannak, egyáltalán nem segítenek rajtad, hiszen meg van írva: „Aki nem hisz, az elkárhozik!” Keresd az Üdvözítőt ma, míg még hangzik az evangélium üzenete!

Halld, ó bűnös, halljad ezt:
Jézus irgalmába vesz!
Szánja szörnyű sorsodat,
Jézus téged elfogad!
Halld, ó bűnös, halljad ezt,
Jézus irgalmába vesz!
Csak alázzad meg magad,
Jézus téged elfogad!

Még egy veszély fennáll: lehet, hogy még sok-sok év áll előtted. De ha állandóan csak halasztgatod a hit kérdését, azt, hogy teljes bizalommal Jézus Krisztushoz fordulj, az nem marad hatástalan a lelkedre! Hogyha ma hiszel Jézus Krisztusban, akkor akármit követtél is el, teljes bocsánatot kapsz bűneidre, ha hittel a golgotai kereszten függő Megváltóra tekintesz és Őrá bízod magad. Ha viszont ragaszkodsz ahhoz, hogy a saját jóságodban bízzál, a saját jócselekedeteidben, abban, hogy Te majd felkészülsz a mennyre és az örökkévalóságra, ha érzésekben bizakodsz, vagy jelekben, vagy bármi másban csak Krisztusban nem, akkor előfordulhat, hogy többé már nem harcol Érted a Szentlélek! A lelkiismereted már nem szólal meg, hanem megkeményedik, Te pedig, aki ezeket a bálványokat imádtad, bele fogsz halni a végzetes tévedésbe! Elveszel, noha ott hangzik előtted az evangélium, a fénye a szemedbe világít, mégse veszed észre! Szomjan halsz, noha az élet vize ott csörgedezik a lábadnál. Igen, szomjan halsz, egyszerűen azért, mert nem vagy hajlandó lehajolni és meríteni belőle, ahogy Isten azt kínálja, nyújtja Neked! Vess hát véget még ma ezeknek a butaságoknak, ezeknek a bűnöknek, és higgy az Úr Jézus Krisztusban, a Szentlélek ereje által! ÁMEN.


ford. Anikó Williams

Örömteli mindennapok: Mondd el a jó hírt!

,,Minthogy az Isten volt az, aki Krisztusban megbékéltette magával a világot, nem tulajdonítván nékik az ő bűneiket, és reánk bízta a békéltetésnek Igéjét.,,– 2 Korinthus 5:19 ¹


Nagyon kevés újjá nem született ember hallotta valójában az evangéliumot – a jó hírt – manapság. Miért? Mert túl sok keresztény van azzal elfoglalva, hogy azt hirdesse a világnak, Isten haragszik rájuk, és az emberek milyen rosszak. Egyesek ezt jó hírnek nevezik – pedig nem az! És nem ilyen dolgok hirdetésére küldött el minket Isten.
Ő a békéltetés Igéjét bízta ránk! Azért küldött bennünket, hogy elmondjuk a jó hírt: Isten visszaállította a harmóniát és közösséget Önmaga és az ember között. Minden ember között.
Ez nem csak a hívőkre vonatkozik. Nem csak a gyülekezetedbe járó hívőkre, hanem mindenkire!
Ez így van. Isten a legelvetemültebb bűnöst is éppúgy megbékéltette magával, mint téged.
Nézzük meg a Róma 5:10-et, és megérted, hogyan értem ezt. Így szól a vers: „mikor ellenségei voltunk, meg lettünk békéltetve Istennel az Ő Fiának halála által. ”
Meg lettünk békéltetve. Ez múlt idő. Isten már helyreállította a közösséget Önmaga és a világ között. 
Akkor tette ezt, amikor nem volt a földön senki Jézuson kívül, aki hitt az újjászületésben. Akkor tette ezt, amikor még az egész világ bűnben élt.
Jézus halála és feltámadása által Isten minden férfit, nőt és gyermeket megtisztított; megbocsátott nekünk, és helyreállított minket a Vele való közösségbe. Most annyit kell tennünk mindannyiunknak, hogy elfogadjuk a jó hírt.
Ez az a jó hír, az az Ige, amit Isten adott nekünk. Ezt kell megosztanunk az elveszettekkel. 
Ha megtesszük, szinte garantálni tudom, hogy nem lesznek sokáig elveszettek!
Igei olvasmány: 2 Korinthus 5:10-21 (¹) A King James-féle bibliafordítás alapján