„Örvendj
nagyon, Sion leánya, ujjongj, Jeruzsálem leánya! Királyod érkezik
hozzád, aki igaz és diadalmas, alázatos, és szamáron ül, szamárcsikó
hátán. Kiirtja a harci kocsit Efraimból és a lovat
Jeruzsálemből. Kivész a harci íj is, mert békét hirdet a népeknek.
Uralma tengertől tengerig ér, és a folyamtól a föld végéig. A veled kötött szövetség véréért szabadon bocsátom foglyaidat a kútból, amelyben nincs víz. Térjetek vissza a fellegvárba, reménykedő foglyok! Még ma kijelentem: Kétszeres kárpótlást adok neked!
Mert kifeszítem Júdát, mint egy íjat, Efraimot nyílnak használom.
Felbuzdítom fiaidat, Sion, a görögök ellen, és olyanná teszlek, mint a
hős kardja. Akkor megjelenik fölöttük az ÚR, kirepül
nyila, mint a villám. Az én Uram, az ÚR megfújja a kürtöt, és dél felől
támadó forgószélben vonul. A Seregek URa oltalmazza
népét, győznek, és taposnak a parittyaköveken. Úgy zúgnak, mintha bort
ittak volna, megtelnek, mint az áldozati kehely, mint az oltár sarkai. Megsegíti őket Istenük, az ÚR azon a napon. Pásztorolja népét, mint egy nyájat. Mint a korona drágakövei, úgy ragyognak földjén. Milyen nagy az ő jósága, milyen nagy az ő szépsége! Bőven ad gabonát az ifjaknak, mustot a leányoknak.”
Magyarázat
A szamárcsikón érkező király egy ideig töviskoronát
viselt népe miatt, s mi már tudjuk: főleg népéért. Az igaz és diadalmas
és mégis alázatos Messiás királyt azonban nem ilyen korona illette meg.
Ez a király ma is folytatja szolgálatát/uralkodását: pásztorolja népét.
Kiirtja a harci kocsikat (nem fegyvert ad az övéi kezébe?!), békét
hirdet, szabadon bocsátja a foglyokat, kárpótol, oltalmazza népét,
győzelmet ad nekik, megsegíti őket.
Mi lennénk, lehetnénk a Messiás koronájának drágakövei? Lehetséges lenne, hogy valaki bennünk értéket látna, drágakőnek tartana? Felragyognának fakó-fénytelen-fáradt szemeink, ha rádöbbennénk, hogy a Király ránk vár, gyönyörködni akar bennünk. De ragyogjanak is, hiszen megtalált, fölemelt, megtisztított, megmosott („...szent vérében”). S méltán várja, hogy dicsőségére éljünk. Hogy koronájának drágakövei legyünk. (Pál is koronájának nevezte, szerelmeseinek tekintette a gyülekezet tagjait (Fil 4,1). Megváltott gyermekeinek szépsége, tisztasága, gyümölcstermése – a Messiás koronájának drágakövei – a töviskoronás Király és az Atya dicsőségét hirdetik (pl. Jn 15,8).
Mi lennénk, lehetnénk a Messiás koronájának drágakövei? Lehetséges lenne, hogy valaki bennünk értéket látna, drágakőnek tartana? Felragyognának fakó-fénytelen-fáradt szemeink, ha rádöbbennénk, hogy a Király ránk vár, gyönyörködni akar bennünk. De ragyogjanak is, hiszen megtalált, fölemelt, megtisztított, megmosott („...szent vérében”). S méltán várja, hogy dicsőségére éljünk. Hogy koronájának drágakövei legyünk. (Pál is koronájának nevezte, szerelmeseinek tekintette a gyülekezet tagjait (Fil 4,1). Megváltott gyermekeinek szépsége, tisztasága, gyümölcstermése – a Messiás koronájának drágakövei – a töviskoronás Király és az Atya dicsőségét hirdetik (pl. Jn 15,8).
(Herjeczki Géza)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése