2017. február 1., szerda

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

 Melkisédek pedig, Sálem királya, kenyeret és bort hozott.

     1Móz 14,18

Az Újszövetség a Zsid 7,1-22-ben egészen behatóan tárgyalja Melkisédeket mint Megváltónk előképét.

Csodálatos jelenség ez az ember. Nevének mély jelentése van. Melkisédek = igazság királya. Trónra lépésekor vehette fel ezt a nevet. Ezzel azt akarta kifejezni: Az én országomban igazság uralkodjék. Gyűlöljük és vessük meg a bűnt, gyakoroljuk és szeressük az igazságot!

Birodalmának "Sálem" volt a neve, ami azt jelenti: békesség. "Sálemi Melkisédek" jelentése: "az igazság békekirálya". Mennyire illik ez a cím a mi Megváltónkra: Ő gyűlöli a bűnt és szereti az igazságot. Az Ő mennyei birodalmában nincs semmi irigység, sem civakodás.

De Melkisédeknek nemcsak a neve és címe előképe az Úr Jézusnak, hanem a cselekedete is. Ahogy Melkisédek megóvta Ábrahámot a kevélységtől, úgy védi Megváltónk is övéit a gőgtől. Hozzájuk lép, ha e világ fejedelme földi ajánlataival el akarja csábítani őket. Miként Melkisédek Ábrahámnak asztalközösséget adott, úgy tesz Megváltónk az övéivel itt, e földön az úri szent vacsorában - s majd egykor fönn, ahol újra issza a szőlőtőke termését övéivel (Mt 26,29). Ezt a mély, boldogító közösséget azonban nemcsak kivételes alkalmakkor adja övéinek, hanem minden napon. Imádságainkban való csendes, szent közösségünket is ilyen áldással ajándékozza meg.

Ábrahám tizedszolgáltatása Melkisédeknek annak a jelképe, hogy mint alattvaló elfogadja annak királyi hatalmát. Boldog az az ember, aki így rendeli magát alá Megváltónknak. Mint hű alattvaló, felvettetik majd egykor a mennyei békesség hónába.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése