2016. július 17., vasárnap

Kenneth Copeland- Jöjjenek a kijelentések


Mert ez jó és kedves dolog a mi üdvözítő Istenünk előtt, aki azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön és az igazság ismeretére eljusson. (1Timótheus 2, 3-4) 
 
Az emberek a világ végére is elmennek azért, hogy Istenről valami ismeretet szerezzenek, pedig csak annyit kellene tenniük, hogy kinyitják a Bibliát. Isten senkitől nem tagadja meg magát. Azt akarja, hogy mindenkinek legyen Róla kijelentése. "Na, de Copeland testvér," - "Isten nem fog egy bűnös embernek kijelentést adni." Tényleg? Mit gondolsz, miért küldte az evangélistákat? Miért küldte az Igéjét? Hogy kijelentse az igazságot! Tehát, ha tudni akarod az igazságot, egyszerűen nyisd ki a Bibliádat, és olvasd. Az egészet - ne csak azokat a részeket, amik ki vannak emelve. Jézus nem csak azokat a részeket mondta. A Teremtés könyve is az Ő szava. Mózes második könyve is. Máté, Márk, Lukács és János is. A római levél is az Ő szava. Mindent Ő mondott, amit a Könyvben olvasol. Ő az Ige! Sőt, ha elolvasod a Galata levél harmadik fejezetét, látni fogod, hogy minden Ábrahámnak tett ígéret Jézusnak szólt! Az ígéretek hozták el Őt hozzánk. Az ígéretek tették lehetővé, hogy meggyógyítsa és megszabadítsa az embereket. Jézus nem valami speciális erővel szolgált, amivel más nem tud. A szolgálatát azokra a kijelentésekre alapozta, amiket hit által, Isten Igéjéből kapott. Amikor az ördög megkísértette, nem egy légiónyi angyallal vágott vissza, akik azért keltek a védelmére, mert Isten Fia volt. Jézus e szavakkal győzte le az ördögöt: "Meg van írva." Isten mindent megadott neked, hogy meg tudd tenni ugyanezt. Neked adta az írott Szavát, és a Szent Szellemet, hogy segítsen megérteni. Isten több mint kész arra, hogy megadja neked a szükséges ismeretet. Nem kell könyörögnöd érte - csak nyisd ki a Könyvet és hagyd, hogy hadd jöjjenek a kijelentések! Ámen!

Reinhard Bonnke: Ima és evangélizáció!


Az imádság nem helyettesíti az evangélizációt, mert ezek valójában együtt járnak. A közbenjáró imádság azt jelenti, hogy Istenhez szólunk az elveszettekről - és kérjük, hogy váltsa meg őket a bűneikből. Az evangélizáció pedig azt jelenti, hogy az elveszettekhez szólunk Istenről - és kérjük, hogy béküljenek meg vele, és ne az ellenségei, hanem a barátai legyenek. Ima és evangélizáció, evangélizáció és ima - szükségük van egymásra! Együtt viszik az evangéliumot a világba. A nemzetek felé való szolgálat a közbenjárással kezdődik, és nem nyilvános kampánnyal. A lelkek megmentése nem egy projekt, amelyet egy bizottság irányít - hanem egy szenvedély. Mielőtt megszólítod a tömegeket, szólítsd meg róluk Istent! Persze, tudom, lelkesítő gondolat, hogy tömegek előtt állsz és prédikálsz nekik, de mi van akkor, ha Isten azt akarja, hogy egyszerűen imádkozz ezekért a tömegekért a titkos imaszobádban? Itt végződik el a munka fele. Tegyük fel, hogy valaki más áll a színpadon a reflektorfényben, te pedig a színpad mögött imádkozol erőteljesen a prédikátorért. Az ilyen férfiakra és nőkre Isten felfigyel, és még örömet is ad a gyakorlása. A közbenjáró imádság egy megszentelt talaj - olyan talaj, amelyet imádkozók könnyei áztatnak. Jézus maga is járt ott, amikor a Gecsemáné-kertben imádkozott értünk. Micsoda nagy tanító! És ott volt a Golgota-hegyen, ahol legmagányosabb óráit töltötte: ott is imádkozott mindnyájunkért, és saját vérével írta be nevünket a Bárány Élet Könyvébe. Halleluja! Ámen!

Victoria Osteen- Isten szeret


Megfigyelted, hogy a „szeret” szót mennyi mindenre használjuk?
 
"Szeretjük" a családunkat, a házastársunkat, és "szeretjük" a jó filmeket, vagy éppen a pizzát. Nem csoda, ha az emberek össze vannak zavarodva a szeretet valódi jelentésével kapcsolatban. Egy dolog azonban biztos: minden egyes ember ezen a földön, magában hordozza azt a mély vágyat, hogy szeretetet adjon és szeretetet kapjon. A legtöbben, a szeretetről alkotott képüket az otthonukban látott modell alapján határozzák meg. Istenről alkotott belső képüket az édesapjukkal való kapcsolatuk mintájára formálják. Ha az apa kedves és bátorító volt, akire számítani lehetett, akkor könnyű Istent is ilyennek elképzelni. Ha viszont az apa nem volt jelen az egyén életében, távolinak tűnt, akkor nehéz Istent olyan apának látni, aki feltétel nélküli szeretettel szeret. Istenről igazán hiteles képet, csak Igéjén keresztül kapunk, ha megnyitjuk a szívünket Neki, és kérjük, hogy fedje fel Magát nekünk. Bármerre járok, nagyon sok emberrel találkozom, akik tévesen azt gondolják, hogy Isten mindig haragszik rájuk. Ha a dolgok nem mennek túl jól, rögtön azt mondják: "Istenem, hát miért teszed ezt megint velem?" Úgy érzik, Isten állandóan lesben áll, arra várva, hogy valami helytelen dolgot tegyenek, hogy aztán jól megbüntethesse őket, és megnyomorítsa az életüket. Hadd biztosítsalak róla, hogy ez nagyon távol áll az igazságtól! Isten nem haragszik rád, sőt inkább nagyon is szeret, hiszen a szerelmesét látja benned! Azt mondja az Írás, hogy "Aki tulajdon Fiát nem kímélte, hanem mindnyájunkért odaadta, hogyne ajándékozna nekünk vele együtt mindent?" (Róma 8,32) Csak akkor tudod azt az életet élni, amit Isten számodra eltervezett, ha tudod, hogy Ő mennyire szeret, és az Ő szeretete az életed alapja. Semmi sem fogja kielégíteni a lelkedet, amíg az Ő szeretete át nem járja szíved összetört részeit. Tudd, nem számít hányszor hibáztál, hányszor szúrtad el, Isten mindig kész, hogy karjait szerető ölelésre tárja feléd. Igazából már mindent megbocsátott neked, amit a múltban elkövettél, sőt még azt is, amit a jövőben el fogsz követni, mert Krisztus egyetlen áldozatával eltörölte az összes bűnödet (Zsidók 9, 25-28). Az a kérdés, hogy elfogadjuk-e magunkra nézve az Ő megbocsátását és szeretetét, amit ingyen kínál. Nem arról szól ez, hogy tökéletesek legyünk, hiszen magunkban nem tudunk soha tökéletesek lenni. Nem is arról szól, hogy eleget tettünk-e, hogy elnyerjük Isten szeretetét, hiszen azt kiérdemelni nem tudjuk. Nem, ez arról szól, hogy Ő tökéletes, és az Ő szeretete tökéletes, és semmit sem tudsz tenni, ami megváltoztatná az irántad való szeretetét. Képzeld, most magad elé Mennyei Atyádat, amint szerető karjait kitárva áll előtted, hogy tökéletes szeretetével átöleljen. Ne fuss el Tőle, hanem rohanj Hozzá! Hitben fogadd el a szeretetét és megbocsátását. Ámen!
 

Biblia-Ige magyarázatok


Jézus példázatai
A könyörtelen szolga 1. rész
(Máté 18, 23-35)


Khrüszosztomosz megjegyzi, hogy amikor Péter (21. vers) a hetes számot említette abban a vonatkozásban, hogy a sértő testvérnek ennyiszer is meg kell bocsátani, bizonyára azt gondolta, hogy valami nagyot tesz. Ez a hét néggyel több annál, mint amit a zsidó tanítok parancsoltak. A megbocsátás háromnál nem több kötelességét az Ámos 1,3 és 2,6-ra, valamint a Jób 33, 29-30-ra alapozták. Már benne volt Péter elméjében a szeretet új törvényének tudata, amit Krisztus hozott a világba jóllehet homályosan, mivel lehetetlenségnek tartotta, hogy a szeretet valamikor legyőzheti a gyűlöletet. Magában a kérdésben azonban volt egy alapvető tévedés, mert megbocsátanunk korlátot állítva azt sejtette, hogy az ember a megbocsátásban feladja a jogot, amit bizonyos körülmények között gyakorolhatna. E példázat világossá akarja tenni, hogy amikor Isten felszólítja királyságának egy-egy tagját a megbocsátásra, akkor nem arra hív fel, hogy tagadja meg jogát, hanem arra, hogy most már gyakorolhatja jogát abban a kérdésben. Amikor kéri és elfogadja a bűnbocsánatot, akkor önkéntelenül is megfogadja, hogy ugyanazt gyakorolja ő is. Ámen!
 
*************************
 
 Jézus példázatai
A könyörtelen szolga 2. rész
(Máté 18, 23-35)

"Ezért, hogy jobban megértsétek amit mondok, hasonló a mennyeknek országa egy királyhoz, aki számadást akar tartani szolgáival." Ez az első példázat, amelyben Isten úgy jelenik meg, mint király. Mi vagyunk a szolgák. Érthető, hogy ez nem a végső számadás, hanem olyan, amilyent a Lukács 16,2-ben említ. Ehhez visz el minket a törvény prédikálásával - azáltal, hogy odaszegezi bűneinket orcánk elé - amikor megpróbáltatásokba enged. Számadásra kér, amikor valamilyen eszköz által felelőtlen biztonságunkat megszünteti. Vesd össze: 2Sámuel 12; a niniveiek; a zsidók Keresztelő János által. "Amikor hozzákezdett, vittek eléje egy szolgát, aki tízezer talentummal volt adósa." Csak hozzákezdett az elszámoltatáshoz. Talán ez a szolga volt az első, akinek számláiba betekintett. Ezt vitték eléje. Sohasem ment volna magától. Azt tízezret húszezerre növelte volna, mert a biztonságba levő bűnös továbbra is halmozza az adósságot (Róma 2,5) egy még hatalmasabb összegig, amit majd egy napon követelnek tőle. Minden valószínűség szerint, az adósság hatalmas nagyságából következtetve, ez az ember egyike volt azoknak, akik valamilyen megtisztelt és méltósággal járó posztot töltöttek be a királyságban. Talán az egyik kényúr volt, aki tartományának jövedelmét a király kincstárába kellett volna, hogy küldje. Az adós feleségének és gyerekeinek az eladása - mert a király megparancsolta, hogy adják el vele együtt - azon az elméleten nyugszik, hogy az adós tulajdonának egy részét képezték. Az eladáson itt talán azt lehetett érzékelni, hogy Isten elidegeníti magát a bűnöstől és a bűnös örökkévaló pusztulásra ítéltetik az Úr színétől és az Ő hatalmának dicsőségétől. Vesd össze: Zsoltárok 44,13. Ámen!
 
*****************************
 
Jézus példázatai
A könyörtelen szolga 3. rész
(Máté 18, 23-35)

Amikor a szolga hallott a félelmetes ítéletről, "leborult előtte, és így esedezett...." A földig meghajtotta magát, csókolgatva a király lábát és térdét. Ez a szolga imádta a királyt. A másik szolga csak kérlelte szolgatársát. "Az, hogy légy türelemmel hozzám, és mindent megfizetek neked", mutatja a pillanat végtelen félelmetességét, ami miatt megígérte a lehetetlent, még az aranyhegyeket is, ha megszabadul a pillanatnyi veszélyből. Amikor a bűnös ilyen szavakat használ, akkor számít arra, hogy jövőbeli engedelmessége pótolja a múlt engedetlenségét. Buzgó imádságára ezt kapja válaszul: "Az úr pedig megszánta a szolgát, elbocsátotta, és elengedte az adósságát." Isten szigorúsága késztette a bűnöst arra, hogy rádöbbenjen bűnére. Ez újból megjelenik (mert ez csak álruhában levő szeretet) mint kegyelem. Ura elengedte az adósságát, és így a romlással fenyegető elszámoltatás a legnagyobb irgalommá válhatott. Isten megbocsát, de tudatni akarja a bűnössel, hogy mennyit és hogyan bocsátott meg neki. Sajnos, a szolga túl hamar elfelejtkezett erről az irgalomról, mert amikor kiment ura jelenlétéből, "össze találkozott egy szolgatársával aki száz dénárral tartozott neki". Azt a kifejezést, hogy eltávozott, egyike a példázat kulcsszavainak. Mivel "kimegyünk" Istenünk jelenlétéből és nem lakozunk ott, örökké abban a veszélyben vagyunk, hogy úgy cselekszünk, mint ez a szolga. A szolga kimenetelével kifejezi azt, hogy a bűnös elfelejti az Istentől kapott áldásokat. A szolgatárs kifejezés nem érzékelteti a kettő közti rangegyenlőséget, csak azt, hogy mindketten ugyanannak az úrnak voltak szolgái. Adósságának kis összege azt mutatja, hogy az ember milyen kis mértékben károsíthatja meg testvérét, összehasonlítva azzal az összeggel, amellyel minden ember Istennek tartozik. Ámen!
 
******************
 
Jézus példázatai
A könyörtelen szolga 4. rész
(Máté 18, 23-35)

"Megragadta, fojtogatni kezdte, és ezt mondta neki: Fizesd meg amivel tartozol! Szolgatársa ekkor leborult előtte, és így kérlelte...." Pontosan ugyanazokat a szavakat használja, mint amelyeket ő használt korábban és amelyek alapján irgalmat talált. Ő azonban kérlelhetetlen maradt - elmenve az adóst börtönbe vettette. Aki nem ismeri saját bűnét, mindig kész Dáviddal együtt felkiáltani: "Annak az embernek, aki ezt tette, meg kell halnia!" Viszont Pál a szellemiekre bízza a vétkező testvér helyreállítását (Galata 6,1). Csak az ember lehet emberséges. Emberségesnek lenni annyi, mint embernek lenni. Csak a teljesen igaz követelheti végső jogait és ilyen ember nincs. "Amikor szolgatársai látták, hogy mi történt, nagyon felháborodtak. Nagyon elszomorodtak," és uruk haragra lobbant. Ez a különbségtétel nem véletlen. Az ember saját bűnének érzete, a lelkiismeret mélyről jövő hangja, hogy bármilyen bűn, amit másban lát felnövekedni, gyökereiben meg van a saját szívében is, mindig arra készteti, hogy szomorkodjék, amikor az erkölcsi gonoszság látványa a szeme elé kerül. De Istenben a bűn valóságos gyűlölete található - ami az Ő szentséges szeretete a másik oldalon. "Szomorúak lévén elmentek, és jelentették uruknak mindazt, ami történt." Még az igaz is panaszkodik Isten előtt, és szomorkodik imádságában a szeme előtt történt elnyomás miatt, amit nem képes megváltoztatni. A király maga elé hívja a hálátlan szolgát, és súlyos szavakat alkalmaz, amit a nagy adósság láttán nem használt: "Gonosz szolga, elengedtem minden tartozásodat, mivel könyörögtél nekem. Nem kellett volna-e neked is megkönyörülnöd szolgatársadon, amint én is könyörültem rajta?" Bűne nem az, hogy nem volt irgalmas, hanem az, hogy könyörületet kapott, mégis könyörtelen maradt. Ez a legfontosabb különbség. Akik hozzá hasonlóan kemények és kegyetlenek, nem arról tesznek bizonyságot, hogy nem kaptak irgalmat, hanem ellenkezőleg, bűnük az, hogy miután megkapták a végtelen irgalmat, irgalmatlanok maradtak. A világnak adott nagy irgalom az, hogy Krisztus elveszi a bűnt. Ez szilárdan áll, akár engedjük, hogy megtisztító befolyást gyakoroljon szívünkre, akár nem. Ámen!
 
*****************
 
Jézus példázatai
A könyörtelen szolga 5. rész
(Máté 18, 23-35)

"Ekkor haragra lobbant ura, és átadta őt a hóhéroknak (kínzóknak)", a Jakab 2,13 figyelmeztetése szerint. A kínzók azok, akik még keservesebbé teszik a bebörtönzöttek életét, mint ahogy léteznek kínzók a jajok világában - a bűnös társak és a gonosz angyalok. Furcsa, hogy a király végül elítéli a vétkezőt, de nem kegyetlensége miatt, hanem magáért az adósságért, amit úgy tűnik, teljesen elengedtek neki. Itt az a kérdés vetődik fel, hogy az egyszer megbocsátott bűnök visszatérnek-e a bűnösre a később elkövetett bűnök által? Vajon nem abból keletkezik-e az ilyen kérdés nehézsége, hogy a bűnök megbocsátását túl formálisan nézzük - az adóság elengedés korai körülményei okozta szenvedés oldalról, megzavarva a mennyei igazságot, - ahelyett, hogy ezeket segítségként tekintenénk, és gyakran gyengék vagyunk az igazság bemutatására? A természet állapota maga az elítélés állapota. Ha tehát félre tesszük az ember bűneit, mint hivatalos adóság fölötti töprengést, amit vagy el kell engedni, vagy nem, a Krisztuson kívüli életet úgy tekintjük, mint a harag állapotát és a Krisztusban rejlő életet, mint a kegyelem állapotát, jobban megérthetjük, hogy az ember bűnei miként térnek rá vissza. Vagyis újból vétkezve, visszaesik abba a sötétségbe, amelyből megszabadult, és az a gonoszság amit korábban elkövetett, hozzáadódik a sötétséghez (János 5,14). Aki részt akar venni a végső megváltásban Krisztusban kell maradnia, különben "kidobják mint vesszőt és elszárad". Ez az állapot magához az üdvösség lényegéhez tartozik. Az 1János 1,7 érdekes párhuzam. Ámen!
 
***********************
 
  
 
 
 

Biblia-Ige magyarázatok

Jézus példázatai 
A drágagyöngy 1. rész
(Máté 13, 45-46)


 

Csaknem mindaz, ami elmondható lenne erről a példázatról, ha egyedül állna, már feltűnt az előzőben. "Hasonló a mennyek országa a kereskedőhöz is, aki szép gyöngyöket keres." Azért fáradozik, hogy megtalálja azokat. Úgy érzi, hogy az ember nem hiába teremtette, és el kell jutnia lelkének nyugalmához. Ezért eltökéli magában, hogy nem nyugszik addig, amíg a jót meg nem találja. Talán még nem tudja, hogy az csak egyetlen, mert kezdetben sok drágagyöngyöt keres. Gondolnunk kell arra, hogy milyen nagy becsben tartották a drágagyöngyöt az ősi korban, és hogy a följegyzések szerint szinte hihetetlen összegeket ajánlottak fel egyetlen drágagyöngyért. Valamelyik sárga vagy homályos színezet vagy a teljes simaság és kerekség hiánya csökkentette értéküket. Origenész megjegyzi, hogy olyan sok értéktelen gyöngy létezett, hogy ez még növelte is az itt hangsúlyozott értékeke. A drágagyöngy kiformálódásának elméletét, ami az ősidőkben ismert volt, Origenész mondja el. Ámen!


************


Jézus példázatai
A drágagyöngy 2. rész
(Máté 13, 45-46)

A halban fogamzik a drágagyöngy a menny hatalmából, és a harmat minősége szerint tiszta és kerek vagy homályos és alaktalan a kidudorodások miatt. A kereskedő szép gyöngyöket keres. Ezért az itt képviselt személy nem az érzéki céloknak él. Lehet, hogy a bölcsesség keresője, filantróp, a természetben vagy a művészetben a szépnek az imádója - aki azt reméli, hogy ezekben talál lelki beteljesedést. Az értékes gyöngy, amit végül megtalál - Isten királysága az emberben - vagy Krisztus ismerete. Amikor azonban megtalálja, "elmegy, eladja mindenét, amije van, és megvásárolja azt". Hogy mit jelent ez az eladás, azt elmondja az előző példázat (elrejtett kincs), és megértjük mi a vásárlás ha összehasonlítjuk a következőkkel: Ézsaiás 55,1; Máté 25, 9-10; Jelenések 3,18; Példa 23,23. A megtalált drágagyöngy és a keresett sok drágagyöngy közti ellentét nem hagyható figyelmen kívül. Márta és Mária illusztrálja ezt a gondolatot (Lukács 10, 41-42). Csak egy ilyen drágagyöngy van, mivel az igazság egy, ahogyan Isten is egy. A megnyert igazság hozza létre az ember szívében azt az egységet, amit a bűn tönkretett. Csak amikor az ember megtalálja Istent, akkor tőr fel ajkáról a nagy heuréka (megtaláltam) kiáltás. Értékes lehet megemlítenünk a befejezés előtt a következő értelmezést: a szép gyöngyöket kereső kereskedő maga Krisztus; a kiválasztottak Gyülekezete a nagy értékű gyöngy; hogy ezt Krisztus megszerezze, eladja mindenét, megüresítve magát isteni dicsőségétől, és szolgai formát vesz föl magára. Ámen!
 
**************
 
Jézus példázatai
A háló 1. rész
(Máté 13, 47-50)

Jóllehet az első pillantásra ez a példázat ugyanazt mondja el, mint a konkoly példázata, mégis vannak alapvető eltérések. Annak központi igazsága a jó és rossz jelenlegi összekeveredése, ennek a jövőbeni elkülönülése. Abban az embereknek nem kell végrehajtaniuk az elkülönítést, ebben az elkülönítést Isten végzi el egy napon. Amaz a fokozatos fejlődéssel, emez a gyülekezet végső kiteljesedésével foglalkozik. Urunk nem úgy gondolt látható gyülekezetére mint tökéletes közösségre, hanem mint ahogy volt egy Hám és volt egy Júdás a tizenkettő között, ugyanúgy lesz egy Babilon még a szellemi Izrael keblén is. Megfigyelhetjük, hogy milyen hálófajta ez, amiről itt van szó. Az angliai Cornwall partjainál, ahol mostanában használják és vonóháló a neve, olykor 800 méter hosszú. Alul súlyokat tesznek rá, hogy söpörhesse a tenger alját, fent pedig parafa segíti a fönnmaradásban. Mivel úgy húzzák ki, hogy a tenger nagy területét bezárja, a végeit összevonják és kihúzzák a partra a benne levő tartalommal együtt. A hálónak ezt a mindent áttörő természetét nem szabad figyelmen kívül hagyni, mert valójában ez próféciát hordoz az evangélium széles hatókörére és hatalmas működésére nézve (János 11,52). Mint ahogy a szolgákról mondja a Máté 22,10, "összeszedtek minket, akit csak találtak, gonoszokat és jókat egyaránt", ugyanúgy itt a halászok a hálóval mindenfajta halat kifognak. Mindenfajta erkölcsi jellegű embernek prédikálták az evangéliumot és ezek a látható Gyülekezet határain belül voltak. Ámen!
 
************************
 
Jézus példázatai
A háló 2. rész
(Máté 13, 47-50)

Azt olvassuk, hogy "amikor megtelik a háló, kivonják a partra, és leülve, a jókat edénybe gyűjtik, a hitványakat pedig kidobják." Az a kifejezés, hogy a halászok leülve nekilátnak az elkülönítés munkájának, jelezheti azt, hogy teljes megfontoltsággal, sietség nélkül végzik feladatukat. Amikor Isten kiválasztottjainak számára betelik, következik az értékes elkülönítése a használhatatlantól. A "felvétetik" és az "otthagyatik" a Máté 24, 40-41 szerint a legnagyobb valószínűség szerint ilyen képpel magyarázható. Valószínűleg ott - mint ahogy itt is - a "felvétetik" a megáldást jelenti és az "otthagyatik" az elpusztulást. Az elpusztult vagy értéktelen halat kidobják. A minden gonosztól való megszabadulás a Gyülekezet fogalmához tartozik. Ebben, mint ahogy sok más igeszakaszban is, a Gyülekezetről úgy van szó, mint szent együttesről, amelybe semmi tisztátalannak nincs joga belépni, és ha oda lopva vagy erőszakkal mégis belép egy ilyen valaki, végül kizárják mint rituális tisztátalant. Ezt bizonyítja az is, hogy a rituális tisztátalanok kénytelenek voltak egy ideig a táboron kívül tartózkodni, és ez Isten igazi királyságának előképe volt. Ami a 30. versben a "csűr", azt itt az edények képviselik. Ez az a "sok lakóhely" (János 14,2-ben), amit az Úr elmenetele után elkészít népének. Vesd össze: Lukács 16,9; Zsidók 11,10. Ámen!
 
***********************
 
Jézus példázatai
A háló 3. rész
(Máté 13, 47-50)

Abban a jól ismert körülményben, ami a példázat alapján adja, a hálót kihúzó halászok természetesen azok, akik megvizsgálják tartalmát a jó kiválasztása és az értéktelenek kidobása érdekében. Túl messzire mennénk, és ez gyenge oldala az összehasonlításnak, ha azt igényelnénk, hogy ugyanazt tartsuk jónak a jelzett szellemi területen. Amikor az Úr értelmezi a példázatot, szó nélkül átmegy annak a kezdetén, és csak a későbbi részt magyarázza, ahol a hangsúly található: "úgy lesz a világ végén. Az Emberfia elküldi angyalait, összegyűjtenek országából minden botránkozást okozót és gonosztevőt, és a tüzes kemencébe dobják őket." Itt hangsúly van az "elküldi-n". Az angyalok rejtettek a Gyülekezet megalapozása óta. Akkor azonban a királyság korában ismét "elküldi" őket Isten az Ő trónjától, és föl-alá járnak az emberek között. Ítéletének látható közvetítőként. E példázat erkölcsi tanítása más, mint a konkoly példázatáé. Ez azt tanítja, hogy ne legyünk elégedetlenek azzal, hogy benne vagyunk az evangélium hálójában - mert "nem mindnyájan izraeliták, akik Izraelből valók", - hanem hogy a Gyülekezet "nagy házában" "nem csak arany - és ezüstedények vannak, hanem fa- és cserépedények is; amazokat megbecsülik, emezek pedig közönséges használatra valók". Mindnyájunkra nézve legyen érvényes ez: "megbecsült, megszentelt edény lesz, az Úrnak hasznos" (2Tim. 2, 20,21). Minden zűrzavar ellenére "ismeri az Úr az övéit", és egy napon minden zűrzavarnak véget vet, örökre elkülönítve az értékeset a haszontalantól. Ámen!
 
*********************
 
 

Derek Prince-Sion, és az egyház helyreállítása

Sion, és az egyház helyreállítása megelőzi Jézus Krisztus dicsőséges visszajövetelét!


"Mikor az Úr megépíti a Siont, meg fog jelenni dicsőségben. Oda fog fordulni a gyámoltalanok imáihoz, és nem utálja meg azoknak imádságát. Ez meg lesz írva a következő nemzedéknek, és a teremtendő nép dicsérni fogja az Urat." (Zsoltárok 102, 17-19) 




A zsoltáros itt rámutat egy fontos jelre, ami közvetlenül megelőzi az Úr visszajövetelét. "Mikor az Úr felépíti Siont, megjelenik az Ő dicsőségében." Sion helyreállításának meg kell előznie és elő kell készítenie az Úr dicsőséges visszajövetelét. Pontosan ennek a beteljesedését látjuk ma. Az Úr helyreállítja és újjáépíti Izrael népét. Hasonló módon állítja helyre és építi újjá a Keresztény Egyházat. Ez is egy bizonyíték a sok közül, hogy az Úr kész megjelenni az Ő dicsőségében. Ugyanebben az időszakban a zsoltáros szerint az Úr meg fogja hallgatni a gyámoltalanok imádságát. Isten népe mindez ideig kiáltott Hozzá, és gyakran kiáltásaik megválaszolatlannak tűntek. De jön egy nap, amikor imák milliói és milliói kapnak választ rövid idő alatt, Isten egyszeri, végső beavatkozása által, amely az Úr Jézus Krisztus személyes visszajövetele. A zsoltáros ezt az időszakot egy egyedülálló generáció korszakának is nevezi, mikor egy nép arra lesz teremtve, hogy dicsérje az Urat. Ezzel ismét rámutat valamire, ami a szemeink előtt zajlik: a dicséret helyreállítására. Isten népe évszázadokon keresztül olyan erőtlenül dicsérte Őt, hogy az Úr végül népet teremtett erre a speciális célra. Logikus a dolgok sorrendje. Ha egyszer megértjük, mit cselekszik Isten az Ő népéért ezekben a napokban, szívünk elkerülhetetlenül kegyelemért kiált, hogy olyan dicsérettel válaszolhassunk, amilyen Őt megilleti. Ámen!

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-A nyugalom forrása

"..tanuljátok meg tőlem, hogy szelíd vagyok és alázatos szívű, és megnyugvást találtok lelketeknek... "(Mt 11,29)

 

Jézus itt arról beszél, hogyan lehet bennünk minden körülmények közt igazi nyugalom, és hogyan tudjuk a terheinket úgy hordozni, hogy ne roskadjunk össze alattuk. Ebben a vibráló, hajszolt, teljesítményközpontú időben, amiben élünk, különösen is fontos ezt tudnunk és gyakorolnunk.

Mielőtt azonban erről tanít, elhangzik egy sorsdöntő kijelentés tőle: Igen, Atyám. Teljes szívvel elfogadta az Atyától kijelölt helyét, és vállalta a küldetésével járó terheket. Ez a magyarázata az ő nyugalmának.

És ennek a hiánya magyarázza a bennünk levő sok feszültséget, nyugtalanságot, erőtlenséget. Sok ember elégedetlen a külsejével, képességeivel, lehetőségeivel, körülményeivel, emberi kapcsolataival. Az Isten elleni lázadás oka is az volt, hogy az ember nem fogadta el a teremtésben kijelölt helyét, hanem Isten helyére akart törni („olyanok lesztek, mint az Isten"). Ez az istenkedés az alázat ellentéte. Sokszor nem amiatt fáradunk el, hogy hordozzuk a terheinket, hanem hogy közben tiltakozunk ellenük.

Jézus a maga példáját állítja elénk: ő azért bírt ki mindent, mert teljes meggyőződéssel alárendelte magát az Atya akaratának. Ez az alázat. És tőle fogadta el a küldetésével járó nehézségeket is. Ez a szelídség. Ez nem lehetetlen beletörődés a változtathatatlanba, hanem szívbeli bizalom az Atya bölcsességében és szeretetében. S az az elhatározás, hogy nem azt keresem, mi jár nekem, hanem azt, hogy mit adhatok másoknak. Változtatni pedig csak azon akarok, amire Isten indít.

Aki tőle fogadja el az adottságait, az vele hordozhatja a terheit. Az iga kétszemélyes eszköz, Jézus igáját (amit említ itt) Jézussal hordozza a benne hívő. Ezért könnyű az.

Andrew Wommack-Orvosság kétely ellen

Ő pedig ezt mondta nekik: “Ez a fajta semmivel sem űzhető ki, csak imádsággal és böjtöléssel.” (Márk 9:29)

 

Az ima és böjt nem űz el bizonyos démonokat. Ha Jézus neve és a nevében való hit nem végzi el a munkát, akkor az ima és böjt sem fogja. Jézus arról beszélt itt, hogy a böjt és az ima az egyetlen módja annak, hogy ezt a fajta hitetlenséget kiűzzék.

A tudatlanság miatti hitetlenséget félre lehet állítani azáltal, hogy befogadjuk Isten Szavának igazságait. (Róma 10:17; 2 Péter 1:4.) azonban, az a típusú hitetlenség, amely a tanítványokat ebben az esetben akadályozta egy “természetes” fajta hitetlenség volt. Egész életükben azt tanították nekik, hogy csak abban higgyenek, amit az öt érzékszervük mondott nekik. A természetes információk egyszerűen erősebben dominálták őket, mint az Isten Szava. Az egyetlen útja, hogy legyőzzük természetes érzékszerveink által közvetített hitetlenséget, hogy ima és böjt által erőt veszünk fölöttük.

A böjt sok dolgot elvégez. A böjt egyik legnagyobb jótéteménye, hogy a hústest kívánságának megtagadásán keresztül a szellemi ember felemelkedik bennünk. A böjtöt mindig arra alkalmazták, hogy Istent keressék az érzékszervek kizárásával. Nem űzi ki a démonokat, ellenben kiűzi a hitetlenséget. A böjt jótékony hatású a keresztény élet valamennyi aspektusára nézve – nemcsak a démonok kiűzésére.

A böjt valódi ereje abban áll, hogy megalázzuk magunkat az önmegtagadáson keresztül (Zsoltár 35:13; 69:10.). És ez elérhető más úton is. Mint a teljes absztinencia. A részleges böjt is eredményes lehet, továbbá az idődet és kedvteléseidet érintő böjt is. Azonban, mivel az étel utáni vágy az egyik legerőteljesebb hajtóerő az életedben. Az ételtől való tartózkodás tűnik a leghatékonyabb és leggyorsabb módozatnak. A böjtnek fontosabb szerepet kellene tulajdonítanunk Isten keresésében.


Isten csodálatos kegyelme: A kegyelem Lelke-MEGTISZTÍTÓ ÉS ÉLTETŐ ERŐ

„Tiszta szívet teremts bennem, óh, Isten, és az erős lelket újítsd meg bennem.” (Zsolt 51:12) 

 

Az Úr úgy tisztítja meg a szívet, mint ahogyan mi kiszellőztetünk egy szobát. Nem azt tesszük, hogy ajtót és ablakot bezárva valamiféle légtisztítót teszünk a szobába, hanem szélesre tárjuk az ajtót és az ablakokat, és engedjük beáramlani a Menny megtisztító légkörét… Az ösztöneink és érzéseink ablakait ki kell tárnunk a Menny felé! Ki kell űznünk az önzés és földiesség porát! Isten kegyelmének ki kell söpörnie értelmünk kamráit, hogy képzeletünk mennyei témák felé irányuljon. Természetünk minden elemének meg kell tisztulnia és elevenednie Isten Lelke által.

Aki a Biblia vallási elvei szerint él, erkölcsi erővel rendelkezik; a Szentlélek nemesítő befolyása által az ízlés és hajlam tiszta és szent lesz. Semmi sem nyert olyan nagy hatalmat kívánságaink felett, semmi sem hatol olyan mélyre cselekedeteink indítóokaiba, semmi sem gyakorol olyan hatalmas befolyást az életre, és ad a jellemnek olyan szilárdságot és erőt, mint Krisztus vallása. A hívő személyiségét mindig értékesebbé teszi, nemes szándékkal ihleti, illendő magaviseletre tanítja, és minden tettének megadja a kijáró méltóságot.

Az egyház Isten leggyöngédebb szeretetének és gondoskodásának tárgya. Ha a tagok lehetőséget adnak rá, Isten kinyilatkoztatja jellemét rajtuk keresztül. Az Úr így szól: „Ti vagytok a világ világossága” (Mt 5:14). Akik Istennel járnak és beszélgetnek, Krisztus gyöngédségét gyakorolják. Életükben a türelem, szelídség és önuralom szent komolysággal és szorgalommal egyesül. A Menny felé haladva, jellemük éles és durva szélei lecsiszolódnak, és isteni vonások mutatkoznak meg helyettük. A kegyelemmel és hatalommal teljes Szentlélek munkálkodik a szívükben és elméjükben.

A Szentlélek megeleveníti, megtisztítja, vezeti és uralja azt a szívet, amelyben Jézus lakhelyre talált. Az ilyen lélek megfeszített igyekezettel törekszik összhangba hozni jellemét az Istenével. 

Mindentől elzárkózik, ami ellentétben áll Isten kinyilatkoztatott akaratával és tervével.

Betegség ,Egészség a Biblia tükrében -Mézesné Dr.Marozsán Ibolya


Isten ígéreteinek tárháza- Az igazság bátor harcosai

C. H. Spurgeon -

"De azok, akik ragaszkodnak Istenükhöz, bátor tetteket visznek véghez" (Dán 11,32)




"Az ÚR vitéz harcos, az ÚR: ez a neve" (2Móz 15,3). Aki zászlaja elé áll, azt megedzi a harcra, erőt és bátorságot ad neki. Amikor Dániel ezt az Igét leírta, igen rossz idők jártak, Isten népe mégis azt az ígéretet kapta, hogy győztesen fog kikerülni a szorongattatásból. Erőt és bátorságot kapnak a hatalmas ellenséggel való szembeszállásra.

Bárcsak mi is igazán ismernénk Istenünket; erejét, hűségét, változatlan szeretetét, és mindent kockára tudnánk tenni érte. Isteni lénye felbuzdítana és késszé tenne arra, hogy érte éljünk és haljunk. Bárcsak meghitt belső közösségünk lenne Istennel, mert akkor hozzá hasonlóan készek lennénk kiállni az igazságért. Hiszen aki már látta Isten arcát lelki szemeivel, az nem fél többé az emberektől. Ha állandó közösségben maradunk vele, bátorságot kapunk, és az ellenség sokasága is csak annyi lesz a számunkra, "mint egy vízcsepp a vödörben" (Ézs 40,15). Akárhány ember vagy démon támadjon is ellenünk, úgy tekintünk rájuk, mint Isten a pogány népekre: "csak sáskáknak tűnnek" (Ézs 40,22). Legyünk hát az igazság bajnokai ebben a hazugsággal teljes korban!

Isten műhelyében-Folytonos elvetés


Carl Eichorn -

"Vessétek el magatoktól ti is mindezeket: haragot, indulatosságot, gonoszságot, káromlást és szátokból a gyalázatos beszédet. "(Kol 3, 8) 
 

"Aki egy ponton vét a törvény ellen, az egésznek megrontásában bűnös" - mondja a Szentírás. - A fent idézett bűnök a szeretetlenség bűnei, amelyek elbizakodottságunkból vagy önző énünkből fakadnak. Vannak bűnök, amelyek még a hívőknél is gyakran előfordulnak: a harag és az indulatosság. Talán nem tör ki belőlünk nyíltan a felháborodás, de belül szinte forr a düh. Az ember türtőzteti magát és belül hasonlít a vulkánhoz. Sokan heves természetükre vagy megviselt idegeikre hivatkoznak. Igaz, hogy a felinduláshoz és türelmetlenséghez kedvező alap az idegesség. Azonban nem az idegeink, nem is velünk született hevességünk az oka ennek - még a kiállhatatlan emberek és körülmények sem. Nem ezek tesznek rosszá, hanem csak előhívják belőlünk a rosszat.

Minden rosszindulatú, szeretetlen magatartást "gonosznak" mond a Biblia. A gonoszsághoz tartozik a makacsság és engesztelhetetlenség, az irigység és ellenkezés, minden rejtett rosszakarat is. A gonoszság éreztetni akarja a másikkal, hogy valami ellenére van. Sötét arcot vág, sértődötten néz. A gonoszságból származik a szitok és minden csúnya beszéd. A "káromlások" alatt nem istenkáromlást kell érteni, hanem szidalmakat, sértő szavakat, amelyeket az ember bosszúságában vet oda a másiknak. "Gyalázatos beszéd" a csúnya, közönséges kifejezések. A hívők ajkára csak kedves szavak illenek, amiket jól esik hallani. Mindenekelőtt azonban Isten dicsérete és a hálaadás. Egy szájból ne jöjjön ki áldás és átok, mint ahogyan egy forrásból nem fakadhat édes és keserű.
Egy szájból ne jöjjön ki áldás és átok, mint ahogyan egy forrásból nem fakadhat édes és keserű.

Legyen ezért jelszavunk: elhagyni, elvetni minden gonoszt! Ezek nem engedik, hogy az Istenben való élet megerősádjék; átokként telepednek rá a lélekre. Olyan hibákat, bűnöket vetünk el, amelyek megszégyenítenek minket és mélységesen fájnak. Jézus iskolájában újra és újra új bűnbánaton megyünk át. Aki könnyen átsiklik a bűnein, ismételten beleesik azokba. De aki szenved miattuk, akinek elviselhetetlen és terhes, elveti, elhagyja azokat. Jézus veszi el és szabadít meg bűneinktől, ha elhatározzuk, hogy eldobjuk őket és könyörgő imádsággal elébe tárjuk ezeket.
 

Krisztus mindenek felett-A HIT CSODÁJA


Oswald Chambers -

"...az én beszédem és az én prédikálásom nem emberi bölcsességnek megtévesztő szavaiban állott" (1Kor 2,1-5).
 
 

Pál tudós és elsőrendű szónok volt. Nem alázatoskodó módon beszél itt, mégis ezt mondja: "Elhomályosítottam volna Isten hatalmát, ha az evangélium hirdetésénél mint ragyogó szónok kívántam volna hatással lenni az emberekre." A Jézusban való hit olyan csoda, amit csak a megváltás hatóereje teremthet meg. A hatásos beszéd, csalogatás és hívogatás mit sem ér, csak Isten hatalma. A megváltás teremtő hatalma az evangélium hirdetése által árad szét, de nem az igehirdető személye miatt. Az igehirdető igazi böjtje nem az, hogy eledelektől tartózkodik, hanem inkább az, ha az ékesszólástól őrizkedik, hogy ne akarjon hatást kelteni választékos beszédjével, tehát őrizkedjék mindattól, ami megzavarhatná Isten evangéliumának tiszta vonzását. Az igehirdető Isten képviselője, "mintha Isten kérne mi általunk" (2Kor 5,20). Az a dolga, hogy Isten evangéliumát szólja és ne emberi eszméket. Ha az emberek csak azért kívánnak jobbak lenni, mert én prédikáltam nekik, akkor soha nem fognak közelebb jutni Jézus Krisztushoz. Ami az igehirdetésemben nekem hízelgő, az végül is Jézus Krisztus árulójává tesz engem, mert az a váltság újjáteremtő hatalmát akadályozza. "És én, ha felemeltetem e földről, magamhoz vonzok mindeneket" (Jn 12,32) - mondta az Úr Jézus.

Mindennap az Ige fényében-ISTEN ÖRÖKBE FOGADOTT GYERMEKEI


Andrew Kuyvenhoven -
 
A mai napon olvasandó igeszakasz: Róm 8,12-17 
 
 

12 Ezért, testvéreim, adósok vagyunk, de nem a testnek, hogy test szerint éljünk.
13 Mert ha test szerint éltek, meg kell halnotok, de ha a Lélek által megölitek a test cselekedeteit, élni fogtok.
14 Akiket pedig Isten Lelke vezérel, azok Isten fiai.
15 Mert nem a szolgaság lelkét kaptátok, hogy ismét féljetek, hanem a fiúság Lelkét kaptátok, aki által kiáltjuk: "Abbá, Atya!" 16 Maga a Lélek tesz bizonyságot a mi lelkünkkel együtt arról, hogy valóban Isten gyermekei vagyunk.
17 Ha pedig gyermekek, akkor örökösök is: örökösei Istennek és örököstársai Krisztusnak, ha vele együtt szenvedünk, hogy vele együtt meg is dicsőüljünk.

"...a fiúság lelkét kaptátok, aki által kiáltjuk: "Abba, Atyánk!" Maga a Lélek tesz bizonyságot lelkünkkel együtt arról, hogy valóban Isten gyermekei vagyunk. Ha pedig gyermekek, akkor örökösök is..."
(Róm 8,15-17)

Egy olyan korban, amikor nagyon sok család hullik szét, hálásak lehetünk Istennek azokért az elvhű keresztyén szülőkért, akik gyermekeket fogadnak örökbe.
Egy örökbe fogadott gyermek megkapja a vér szerinti fiú vagy leány összes jogát. Egy ilyen örökbe fogadott gyermek a keresztyén családnak állandó emlékeztető arra nézve, hogy micsoda minden keresztyén ember Isten családjában kegyelemből és jog szerint.
Mi mindnyájan az ő kegyelméből lettünk Isten családjának tagjai. Nincsenek velünk született jogaink. Egyedül Jézus Krisztus az, aki Isten "vér szerinti" Fia. Mi Istennek Jézusban megmutatott szeretete által vagyunk azok, akik vagyunk.
Most hát minden tekintetben úgy viselkedhetünk, és úgy kell viselkednünk, mint akik Isten gyermekei. El kell felejtenünk bizonyos dolgokat, mint amelyek a "test szerinti élet" dolgai. Így élnek azok az emberek, akik Isten családjának nem tagjai. A "test szerinti élet" nem illik azokhoz, akik Istent atyjuknak hívják.
Gyorsabban tudunk leszokni a régi életvitelről, ha megtanulunk új életet élni. Minél inkább arra összpontosítjuk figyelmünket, hogy megtanuljuk Isten házanépének új életmódját, annál könnyebben elhagyjuk a régi szokásokat. Minél inkább Lélektől irányítottak leszünk, annál kevésbé vagyunk testiek. Minél jobban szeretjük Istent, annál kevésbé kedveljük a bűnt.
Az örökbe fogadó családban a gyermek lelkületét az a szeretet fejleszti ki, amelyik a szülőkből árad gyermekük felé. Hasonlóképpen átalakulásunk erőforrása magában a mi Atyánkban rejlik. Az Atya Lelke tanít meg minket Jézushoz hasonlóvá lenni. Ez nem a mi velünk született életmódunk, de Isten Lelke úrrá lesz életünkön szeretete segítségével. És akkor bizonyos dolgok "elpárolognak" belőlünk, más dolgok meg kifejlődnek bennünk.
Olykor nehezen tudjuk elhinni, hogy Isten valóban örökbe fogadott minket, de a Lélek biztosít efelől bennünket. Tanít minket, hogy megköszönjük Istennek, mint Atyánknak mindazt, ami Ő és mindent, amit Ő ad. A Lélek és az Ige még azt is elmondja nekünk, hogy minden, ami Jézusé, a mienk. Miért? Mert rendelkezünk Isten családja fiainak és leányainak összes jogával.
 

Varga László - Isten asztaláról


"Lássátok meg, milyen nagy szeretetet tanúsított irántunk az Atya: Isten gyermekeinek neveznek minket, és azok is vagyunk. Azért nem ismer minket a világ, mert nem ismerte meg őt." (1János 3,1)
 
 

Jánosnak, a szeretet apostolának írásai azért olyan meleg hangúak, mert mindent Isten szeretetében lát. Tudja, boldog csak az lehet, aki megismerte Isten szeretetét. Ezt akarja szemünk elé tárni minden formában. Itt Isten szeretetének legnagyobb ajándékára mutat rá: istenfiúságunkra. Isten maga nevez minket gyermekeinek, és hogy ezt ne tekintsük egyszerű szólamnak, a maga teljes határozottságában hozzá is teszi: "És azok is vagyunk." Ne féljünk a szótól: ez bizony dicsőség. Azért nézhetünk bárki szemébe, azért nem kell hajlongjunk senki előtt, azért mondhatunk nemet bármilyen hatalomnak, mert ennél nagyobb rangja senkinek nem lehet ezen a világon. Az apostol számára ez azt is jelenti, hogy méltónak kell lennünk erre a rangra. Úgy kell élnünk, mint Isten dicsőségének részesei. Hogy ezt csak mi tudjuk magunkról és egymásról? Természetes. Aki nem ismeri Istent, nem ismerheti az Ő dicsőségét sem. Honnan tudhatná, hogy ezek a jámbor keresztyének álruhás istenfiak? Ha azt kérjük: "Szenteltessék meg a te neved", kötelesek is vagyunk Isten dicsőségét, szentségét életünkben, magatartásunkban felmutatni. Úgy lehetünk méltók az Ő nevének viselésére.

Atyánk, soha nem tudjuk méltóan megköszönni, hogy megengeded, hogy Téged, a világ Teremtőjét és Urát, így szólíthatunk. Tisztában vagyunk vele, mennyire nem illet meg minket ez a dicsőség. Azt is tudjuk, hányszor hozunk szégyent a nevedre, s ezzel a magunk nevére is, bűneinkkel, gyermekeidhez nem méltó tetteinkkel, szavainkkal is, ahányszor hiába vesszük fel szent nevedet. És mégis érezzük az örömét ennek a méltóságnak. Jó tudni, hogy nekünk senki sem árthat, mert Te őrzöd gyermekeidet. Jó tudni, hogy testünket, álruhánkat levetve ott a helyünk mennyei seregedben. Adj erőt, hogy legalább akarjunk és próbáljunk eszerint élni! Ámen.
 

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

Alfred Christlieb -

Akháb ezt mondta szolgáinak: Nem tudjátok-e, hogy Rámót- Gileád a miénk? És mi hallgatunk?... (l.Kir. 22,3)


A bibliai rész, amelyből alapigénk való, beszámol arról, hogy milyen szégyenletesen ért véget az istentelen Akháb élete.

Akháb a háborúk egész sorát harcolta végig győzelmesen. Most fogja magát, s elhatározza, hogy önmaga fog kezdeményezni egy háborút. Úgy gondolja, hogy Júda királyának segítségével Rámót-Gileádot elfoglalhatja.

Elfelejtette azonban, hogy Salamon a templomfelszentelési imájában nem mindenféle, háborúban szerzett győzelemért könyörgött, hanem csak azokért a harcosokért, akik Isten parancsából vonulnak hadba (2.Krón. 6,34).

Akháb pedig nem ezek közé tartozott. Ő erőltette a háborút és vereséget szenvedett.

Aki harcra kel isteni megbízatás nélkül, annak nem fog az sikerülni!

Hogyan készült fel Akháb erre a háborúra?

Fejezetünk 39. verse mondja, hogy elefántcsont házat építtetett. Ilyen elefántcsonttal béleltetett paloták a legnagyobb luxust jelentették, amire az ember gondolhatott. Életének kevés nagy tette között ez az elefántcsont-palota különös helyet foglal el. Ebből arra következtethetünk, hogy Akháb nagy súlyt fektetett a külső fényűzésre és pompára. Ez azonban nem jó előkészület egy háborúra!

Akháb legnagyobb hibája abban volt, hogy hallgatott a 400 hízelgő hamis prófétára, akik ragyogó győzelmet ígértek neki.

Isten eléje küldte Mikeást, aki óva intette a harctól és halálát jövendölte meg, ha nem engedelmeskedik. Akháb azonban vesztébe rohant. Sorsa legyen figyelmeztetésünkre!

2016. július 16., szombat

Isten műhelyében-Alapos tisztogatás (II.)

Carl Eichorn -
 

"És Asa megújította az Úr oltárát. És Asa anyját, Maákát is letette a trónról, hogy ne legyen királynő. "(2 Krónika 15, 8. 16) 


 

Jahve oltárát a bálványimádás miatt elhanyagolták és romokban állt. Szívünk az Úr oltára kell legyen, de a bűn megszentségtelenítette. Ezen az oltáron szent tűznek kellene égnie, ehelyett azonban a tisztátalan vágyak tüzétől kialudt kráter lett. Az Úr Jézus áldozata által újra Isten templomává leszünk, szívünk pedig oltárrá lesz. Ehhez komolyan szánjuk oda magunkat!

A legnehezebb lépés Asa számára saját anyjának elmozdítása volt. Ezzel saját testébe vágott. Mint anyakirálynő befolyásos tisztséget élvezett, azonban sajnos, bálványimádó volt. Most a saját fia vetett véget ennek; bálványait megsemmisítette. Bizonyára nagyon nehezére esett ez a fiúnak. Az embernek nem könnyű, hogy legközelebbi vérrokonával szemben kíméletlenül és határozottan állást foglaljon az igazság mellett. Jákób hamis kíméletből tűrte kedvenc feleségének, Rákhelnek a bálványait. Csak akkor lépett közbe, amikor felülről komoly intést kapott (1 Móz 35).

Sokszor megfigyelhetjük, hogy szülők, különösen édesanyák, hamis engedékenységgel elrontják gyermekeik életét. Nem akarják elveszíteni gyermekeik szeretetét, nem akarják eltaszítani őket, inkább - mintha nem látnák, vagy nem tudnák az igazságot - sok mindent megtűrnek, amivel szemben komolyan fel kellene lépniök. A gyerekek irányítják a szülőket. Isten komolyan veszi, ha valaki apjáról vagy anyjáról, vagy testvéréről, gyermekéről azt mondja: "Nem ismerem őt!" (5 Móz 33, 9). A gyermekeknek nem használ, sőt csak árt nekik, ha gyengeségből mindent elnéznek nekik.

Boldog az az ember, aki rendíthetetlenül ragaszkodik az igazsághoz és azt keresztül is viszi (Gal 2, 5), mégha ez azzal a veszéllyel is járna, hogy elidegenülés következik be. Jobb egy időre mindent elveszteni és a végén mégis megnyerni. Amikor Asa saját anyját letette a trónról, vérzett a szíve és bizonyára anyjának is nagyon fájt ez. De ez volt az egyetlen út, hogy belátásra jusson, ha egyáltalán képes volt még rá. Nagy áldás van a rendületlen határozottságon. Amit pillanatnyilag elveszítünk, azt megnyerjük az örökkévalóságnak.

Krisztus mindenek felett-ISMERD FEL, HOGY MINDENT ISTEN IRÁNYÍT


Oswald Chambers -
 
"...mennyivel inkább ad a ti mennyei Atyátok jókat azoknak, akik kérnek tőle?" (Mt 7,11)
 


Jézus Krisztus azoknak ad életszabályokat, akikben az Ő Szelleme van. Ennek a versnek egyszerű érvelése által felhív arra: töltse be gondolkozásmódunkat az, hogy minden mögött ott van Isten irányítása, s ez azt jelenti, hogy a tanítvány őrizze meg teljes bizodalmát és legyen buzgó a kérdezésben és a keresésben. Töltsön be az a tudat, hogy Isten mindig itt van! Ha egyszer ezzel telt meg az elméd, akkor minden nehéz helyzetben is könnyű lesz emlékezetedbe idézni: "Atyám mindezt tudja!" Ez már nem kerül erőfeszítésedbe, hanem egészen természetesen erre gondolsz, amikor tanácstalanság szorongat. Régebben ehhez vagy ahhoz az emberhez mentél oda tanácsért; de most olyan hatalmasan eltölt az isteni gondviselés tudata, hogy nehézségeiddel Istenhez mégy. Jézus azoknak állítja fel életszabályait, akikben az Ő Szelleme van: ezeknek az az alapgondolatuk: "Isten az én Atyám, szeret engem, soha nem tételezem fel, hogy Ő megfeledkeznék valamiről, hát akkor miért aggódnék?" Vannak idők - mondja Jézus -, amikor Isten nem hozhat ki a sötétségből, de bízzál benne akkor is! Talán úgy jelenik meg, mint szeretetlen barát, pedig nem az; vagy úgy, mint kegyetlen Atya, de mégsem az. Talán igazságtalan bíróként áll előtted, de Ő nem az. Erősödjék meg benned mindig jobban az a gondolat, hogy Isten ott van minden mögött! A legkisebb esemény sem történhetik az Ő akarata nélkül; ezért teljes bizalommal támaszkodhatsz rá. Az imádság nemcsak kérés; az imádság a lélek magatartása, amelynek légkörében a kérés egészen természetes: "Kérjetek és megadatik nektek!"

Mindennap az Ige fényében-A TÖRVÉNY BETÖLTÉSE

Andrew Kuyvenhoven -

A mai napon olvasandó igeszakasz: Róm 8,1-11

1 Nincs tehát most már semmiféle 

kárhoztató ítélet azok ellen, 
akik a Krisztus Jézusban vannak, 
2 mivel az élet Lelkének törvénye megszabadított téged Krisztus Jézusban a bűn és a halál törvényétől. 
3 Amire ugyanis képtelen volt a törvény, mert erőtlen volt a test miatt, azt tette meg Isten, amikor a bűn miatt tulajdon Fiát küldte el a bűnös testhez hasonló formában, és kárhozatra ítélte a bűnt a testben, 
4 hogy a törvény követelése teljesüljön bennünk, akik nem test szerint járunk, hanem Lélek szerint. 
5 Mert akik test szerint élnek, a test dolgaival törődnek, akik pedig Lélek szerint, a Lélek dolgaival. 
6 A test törekvése halál, a Lélek törekvése pedig élet és békesség, 
7 minthogy a test törekvése ellenségeskedés Istennel, mert az Isten törvényének nem veti alá magát, és nem is tudja magát alávetni. 
8 Akik pedig test szerint élnek, nem lehetnek kedvesek Isten előtt. 
9 Ti azonban nem test szerint éltek, hanem Lélek szerint, ha Isten Lelke lakik bennetek. De akiben nincs a Krisztus Lelke, az nem az övé. 
10 Ha pedig Krisztus bennetek van, bár a test a bűn miatt halott, a Lélek életet ad az igazság által. 
11 Ha pedig annak Lelke lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halottak közül, akkor az, aki feltámasztotta a Krisztus Jézust a halottak közül, életre kelti halandó testeteket is a bennetek lakó Lelke által.

"Amire ugyanis képtelen volt a törvény, mert erőtlen volt a test miatt, azt tette meg Isten, amikor a bűn miatt tulajdon Fiát küldte el a bűnös testhez hasonló formában, és kárhozatra ítélte a bűnt a testben, hogy a törvény rendje teljesüljön bennünk, akik nem test szerint járunk, hanem Lélek szerint."(Róm 8,3-4)

A törvény azt követeli az embertől, hogy szeresse Istent mindenek felett, és szeresse felebarátját, mint önmagát. A tragédia az, hogy ezt nem tudjuk megtenni. Még ha tudjuk is Isten akaratát, ez semmivel sem tesz bennünket alkalmasabbá arra, hogy megtegyük. Annak ismerete ami a helyes nem készteti az embereket arra, hogy meg is tegyék, ami helyes. Ha rányomtatnánk az aranyszabályt az ország összes hirdetőoszlopára, hogy minden ember olvashassa Isten akaratát, ez még nem gyógyítaná meg az országot. A törvény "erőtelen a test miatt". Egyszerűen nem tudjuk cselekedni azt, akármilyen odaadással próbáljuk is.
Akik viszont "a Krisztus Jézusban vannak", azoknak két óriási előnyük van. Először is nincs kárhoztató ítélet ellenük, mert Krisztus elhordozta kárhoztató ítéletüket. Másodszor pedig Krisztus Jézusban erőt kapnak arra, hogy megtegyék azt, amire képtelenek voltak. A törvény követelése teljesül bennük. Elkezdenek úgy szeretni, ahogyan kell.
Más szavakkal: ha Krisztus Jézusban vagyunk, részesülünk az ő halálában és feltámadásában. Jézus halálában Isten elítélt bennünket bűneinkért. "Kárhozatra ítélte a bűnt" Jézus testében. Ez megtörtént. Most már nincs kárhoztató ítélet azok ellen, akik Krisztus Jézusban vannak. Isten nem büntet kétszer bennünket.
De a második előny is ugyanilyen fontos. Krisztus feltámadásának erejében is részesülünk. A Szentlélek közli velünk ezt az erőt. Ezentúl "nem test szerint járunk, hanem lélek szerint."
Krisztus által átmegyünk az egyik létmódból ("test szerint") egy másikba: "Lélek szerint". Először csak emberi erőnk volt, ami ha Isten akaratának a teljesítésére kerül sor, egyáltalán nem erő, de most már rendelkezésünkre áll Isten ereje, ti. a Lélek.
A Lélek új valóságában szabad és kell járnunk. Isten akaratát kell és lehet cselekednünk. Ez nem a tőlünk telhető legnagyobb erőbedobást igényli. Ez hitet igényel. Vegye át Isten a hatalmat.

Varga László - Isten asztaláról

"Jézus... a templomban találta az ökrök, juhok és galambok árusait, és az ott ülő pénzváltókat. Ekkor kötélből korbácsot csinált, és kiűzte őket... A pénzváltók pénzét pedig kiszórta, az asztalokat felborította... ezt mondta: Vigyétek ezeket innen; ne tegyétek az én Atyám házát kalmárkodás házává!"János 2,13-17

 



Igen, ez is Jézus. Nem tűri a szennyet Isten házában. Leírhatatlan rémületet, kárt és felfordulást okozhatott haragjában a korbácsával. Ma is megteheti, hogy korbáccsal veri ki azokat, akik csak érdekből ülnek Isten házában. Azt tette az elmúlt évtizedekben, de nem eléggé. Még mindig érdemes volt Isten szolgájának lenni. Ma is az. Lehet, hogy el kell jönnie annak az időnek, mikor semmi haszon nem származik a keresztyénségből, csak áldozat és veszedelem. De addig is mindnyájunknak meg kell tennünk a magunkét. Először, hogy mi ne akarjunk érdemtelen hasznot húzni hitünkből. Másodszor, hogy saját egyházunkban, amennyire erőnkből telik, üldözzük a kalmárkodást. Kellemetlen feladat, fejcsóválást, megrovást fogunk kapni érte, de ha vállaljuk, mindig lesznek társaink, mert senki sem szívesen tűri, amit Jézus se tűrhetett: a hazugságot, a haszonlesést és a vele járó képmutatást Isten nevében.

Urunk, Istenünk, tisztítsd meg egyházunkat, a Te egyházadat. Tudjuk, a bűn oda is behatol. Most is látjuk rombolását. Állandó figyelemre, állandó ellenőrzésre van szükség, hogy emberi bűneink ne tudják megrontani, hiteltelenné tenni azok munkáját is, akik szívből szolgálnak Téged. Őszinte híveid kórusában én is kérlek, adj nekünk hű szolgákat, adj nekünk, nekem is erőt ahhoz, hogy a hűségesek mellett megálljunk, a hűtleneket kiszűrjük egyházunk életéből. De azt is tudjuk, ehhez nem elég a mi erőnk. Az egyház a Tied, Urunk, vigyázz rá! Vigyázz azokra, akik építik! Adj hitet és bölcsességet egyházunk vezetőinek, hogy tisztán vezessék, újraépítsék azt! Ne vond meg tőle megbízatásodat! Tartsd és védd meg utódaink számára is! Ámen.

Bizonyságaid örökkévaló örökségem


Alfred Christlieb -

A kutyák eszik meg Jézabelt Jezréel kőfala előtt. (l.Kir. 21,23)
 
 

"Hogy elpusztulnak egy szempillantásban! Elvesznek, elenyésznek a rettegéstől." (Zsolt.73,19) Ez a zsoltárvers illik Jézabel életének végéhez. Lélekben odamegyünk a jezréeli királyi palotához. A palota falánál néhány csont hever. Jézabel királynőnek a koponyája és csontjai ezek, akit az imént dobtak ki a palota ablakán. Ezek a csontok nagyon komolyan beszélnek. Három kitörölhetetlen tanítást akarnak belénk vésni:

1. Milyen hiábavaló és múlandó a test minden szépsége! Nemrég még látható volt a palota ablakában egy büszke asszony kifestett arccal, gyönyörű ékszerekkel a fején. Hosszú időn át ő volt a legbefolyásosabb személy az országban. Most pedig ez a néhány, kutyáktól lerágott csont maradt belőle hátra. Ilyen gyorsan elmúlik a test dicsősége.

2. Mennyire meg tudja bosszulni Isten a szolgáin elkövetett minden sérelmet a maga idejében! A palota mellett elmenő emberek tudták, hogy Illés próféta félelmetes ellenségének csontjai ezek, azé az asszonyé, aki Isten hűséges szolgájának sok fájdalmat okozott. Hányszor állta útját a próféta munkájának ez a Jézabel! Illés nem állt bosszút magáért, azonban sóhajai feljutottak Istenhez. Most ütött Jézabel órája. Illés ellensége nyomorúságos módon halt meg. Csontjai palotájának falainál emlékeztetnek a Róm.12,19-re: "Enyém a bosszúállás, én megfizetek, ezt mondja az Úr". Ez bátorítson bennünket, ha gonosz emberek Isten szolgáit bántalmazzák!

3. Isten ellenségeinek végül is akaratuk ellenére Isten Igéjét kell megerősíteniük. Illés megmondta: "A kutyák eszik meg Jézabelt Jezréel kőfala előtt". Ez szóról szóra beteljesedett. Jézabelnek halálával kellett érvényt szereznie Isten Igéjének, amit életében megvetett.
 

Isten ígéreteinek tárháza-Üzenet a sántáknak


C. H. Spurgeon -

"A sántákat megsegítem" (Zof 3,19)
 
 

Sok a sánta mind a férfiak, mind a nők között. Óránként néha feltűnően sokszor találkozhatunk ilyenekkel. A helyes úton járnak és buzgón igyekeznek haladni rajta, de sánták, és nehezen jutnak előre bicegésükkel. A menny felé vezető úton sok ilyen nyomorék jár. Talán ezt gondolják magukban: - Mi lesz velünk? Ha megrohan a bűn, a Sátán könnyen letaszíthat minket az útról. Sánták vagyunk, az Úr nem tud belőlünk jó harcosokat faragni, nem tudunk üzenetének fürge hordozói lenni. Nos, halljátok a jó hírt, sánták! Ő megváltott titeket, és ez nem csekélység. Azt mondja: "A sántákat megsegítem". Megvált minket, sántákat, sutaságunk ellenére felmagasztal. Mindenki azt kérdi majd: - Hogyan képes ez a sánta megfutni a versenyt és elnyerni a koszorút? Csak az Úr mindenható kegyelméből, - vallhatjuk majd, Istent dicsőítve.

Uram, sántít a hitem, az imádságom, a dicséret a számban, a szolgálatom, a türelmem, de kérlek, segíts meg engem! Csak Te tudsz megtartani egy ilyen nyomorékot. Uram, ne hagyj elveszni, mert lemaradtam, kegyelmedből vezess haza engem is, leglassabban haladó zarándokodat!

Ő megígérte, hogy megteszi ezt, ezért Istenben bízva, az imádságban kitartva haladok előre, még ha csípőm meg is rokkant, miként Jákóbé.

Andrew Wommack-Orvosság démonizáltság ellen

Amikor távolról meglátta Jézust, odafutott, leborult előtte (Márk 5:6)


A leborul szót a görög proskuneo szóból származik, melynek jelentése: “hódolattal meghajol, megtisztel, imád”. Az ember, aki odafutott Jézushoz, hogy imádja Őt, egy nagyon híres, démonizált ember volt. Az a tény, hogy ez a kínok között lévő ember Jézushoz futott, nem menekült előle, azt jelzi, hogy még a démonizált embernek is van szabad akarata és Sátán nem kontrollálhatja őt annak beleegyezése nélkül.
Sok csatározás volt azon, hogy vajon lehet-e egy keresztény démonizált? A “démon által birtokolt” kifejezésben a birtokol szó jelentése szó szerint démonizált. A Biblia nem tesz világos különbséget a démoni aktivitás fokozatai között, például az elnyomás, a birtoklás között. A szó egyszerűen azt jelenti, hogy démonizált. Amit biztosan tudunk, hogy mindannyian harcolunk gonosz szellemekkel, és ha nem vesszük fel Isten teljes fegyverzetét(Eféz,6,11-17), akkor Sátán és démonjai biztosan hatnak ránk és akár ellenőrzésük alá is vonhatnak bennünket.
A démonoktól való szabadítás legjobb módja Isten Igéjén keresztül történik. Ahogy befogadjuk az Igét, az megszabadít bennünket és segít megőrizni a szívünket és elménket, amikor a démon megpróbál visszatérni életünkbe hét másik szellemmel együtt. A démonizáltság súlyos eseteiben az érintettnek segítségre van szüksége, ezért Jézus minden hívőt felfegyverzett a gonosz szellemek feletti hatalommal.
A felkent dicséret és imádat szintén elűzi a démoni szellemeket. Egyedül Isten számára van fenntartva az imádat, ezért az ördög állandóan keresi azt. Ha nem képes arra, hogy magának megszerezze, akkor megpróbálja az embereket eltéríteni Isten imádatától. Mennyei Édesapánk dicsérete és imádata hatalmas eszközök a démoni erőkkel szemben!
Ha lenyomottnak, megterheltnek, vagy csupán feszültnek érzed magad, dicsérd az Urat és gondolkodj az Igéjén. Imádd Őt szellemben és igazságban. Az Atya keresi azokat, aki így imádják Őt – vár rád!

Prófétai Áhítatok-Doug Addison prófécia

  Fontosabb változások ideje

Prófétai üzenet júliusra, 1. rész: Fontosabb változások ideje
2016. július 12.
Doug Addison
A júliusi hónap fontosabb változások ideje lesz. Azok, amiket Isten megígért nektek az elmúlt néhány év során, most elkezdenek nagyon gyorsan megtörténni.
Új hangok fognak felzendülni fölöttetek a Mennyből, amelyek új ajtókat nyitnak meg, kettéválasztják a Vörös tengert, felébresztik a kiszáradt csontokat valamint szellemben egy új szinten nyitják meg a szemeiteket és a füleiteket.
Nem mindenki fogja hallani ezt a szellemi hangot: akiknek van füle a hallásra, és akik az Urat keresték mind ezidáig, ők fogják elkapni ezt az új hullámot.
Számítsatok rá, hogy pikkelyek fognak lehullani a szemeitekről, ahogy Isten új stratégiákat és az Ő terveit fogja feltárni a következő időszakotokra nézve, olyan terveket, amelyek mostanáig rejtve voltak.
Magasabb szintű kinyilatkoztatás
A felfordulás és zűrzavar közepette, Isten azt mondja, hogy tartsátok a szemeteket azon, amit Ő mondott eddig nektek - mert Ő munkálkodik a felszín alatt.
"Jöjj fel ide, és megmutatom neked mindazt, aminek ezek után történnie kell!"
Jelenések 4:1
Egy kürtszó fog felzendülni és új lehetőség-ajtók érkeznek el hozzátok. Isten dicsőségének az új ajtóit láttam megnyílni az emberek fölött.
2016. július 15-17

Figyeljetek július 15-17 között, hogy meglássátok, ahogy gyorsan változnak a dolgok. Az álmok megsokasodnak, valamint az angyali tevékenység is. Amik 2013-ban és 2014-ben történtek, rendeződni fognak és megtérülnek. Ez úgy fog eljönni, mint egy hullám.
Július 4-i ünnep a Mennyben
Július 4-én, hétfőn, hajnali 4 órakor volt egy nagyobb átélésem. A Mennyben folyó ünneplés hangjára ébredtem. ÖRVENDEZZETEK, ELJÖTT AZ IDŐ! Ez ismétlődött újra meg újra.
Őszintén szólva, aludni szerettem volna. De ezt hallottam: "Kelj fel, mert bejelentés fog történni a Mennyben." Izgatottság támadt és az ünneplés hangját hallottam. Sófárok felzendülését hallottam és a Menny énekelt.
Ahogy a Mennyel együtt ünnepeltem a megkövetkező új dolgok miatt, Isten szólt hozzám, hogy ez a kezdete a szellemi számkivetettek ébredésének, akiket szeretetlen keresztények utasítottak el. Egy új ébredés kezdete ez, ami 3 hullámban fog eljönni. Úgyhogy ez egy jó nap az ünneplésre!
• Az első a tisztaság és a megtisztulás hulláma.
• A második az erőátélések és a gyógyulás hulláma.
• A harmadik hullám azoknak az aratása lesz, akiket elutasítottak a keresztények.
Ez még nem  a vég

Sokan gondolták, hogy most már a vég jön. Pedig még csak most kezdődik el Isten nagy hatalmának a munkája. Egyáltalán nincs még itt a vég. A föld legnagyszerűbb időszakainak az egyike kezdődik el - mert a régi próféták arra vágytak, hogy láthassák azt, amit ti most fogtok megtapasztalni.
"És megszólalt egy hang a trónus felől: "Dícsérjétek Istenünket, ti szolgái mindnyájan, akik félitek őt, kicsinyek és nagyok". És hallottam valami nagy sokaság hangját, mely mintha nagy vizek zúgása és erős mennydörgés hangja volna: "Halleluja, mert uralkodik az Úr, a mi Istenünk, a Mindenható! Örüljünk és ujjongjunk, és dicsőítsük őt, mert eljött a Bárány menyegzője, felkészült menyasszonya"
Jelenések 19:5-7
Mivel az átéléseim nagyon összetettek voltak az elmúlt hónap során, egy külön prófétai üzenetet is közzé fogok tenni később a hónap során, további részletekkel. Az Ezékiel 34-gyel lesz kapcsolatos, azokkal a szavakkal, amiket a Mennyben hallottam, hogy "ÖRVENDEZZETEK, MERT ELJÖTT AZ IDŐ" és a fent említett ünnepléssel. Egy új ébredés kezdete lesz ez, ami hullámokban fog eljönni. Egy jó nap van arra, hogy ünnepeljünk!
Hogyan készülődjünk?
Július annak is az ideje lesz, amikor az Úr feltárja a repedéseket a fundamentumunkon, és azokat a dolgokat, amiket alá kell dúcolni. Ezek lehetnek még meg nem gyógyult problémák, a lelkünk területén egy-egy dolog, stb.
Jó lesz, ha időt szánunk az imádkozásra, hogy Istent kérjük, hogy gyógyítson és kijelentéseket adjon ebben a hónapban. Ezek nem nagyobb műtétek lesznek. Engedjétek, hogy Isten szeretetteljesen elöntsön benneteket.
A csapatommal mi is átmentünk ezen. Amikor kapok egy prófétai üzenetet, hagyni szoktam, hogy először engem tegyen próbára az az üzenet. Végigmegyünk mindenen és megtérünk bármiből, aminek köze lehet az ellenséghez. Ahogy ti is megteszitek ezt, titeket is egyenesbe fog hozni, hogy át tudjátok venni mindazt, amit Isten cselekszik, és még nagyobb prófétai felhatalmazást fog adni nektek.

Ilyen nagy ünneplést még sohasem hallottam a Mennyből. Figyeljetek oda, hogy elkerüljétek a negativitás és a rossz dolgokról szóló hírek hatását. Azokat csak ködösítésre használja az ellenség, hogy letereljen benneteket az útról.
Valóságosan összeállnak most a dolgok a valaha tapasztalt legnagyszerűbb időkre.
Még többet fogok írni ezekről a jövő héten a 2. részben.
Áldás,
Doug Addison
DougAddison.com