2016. augusztus 2., kedd

Andrew Wommack-Péter hite nem vallott kudarcot

De én könyörögtem érted, hogy el ne fogyatkozzék a hited: azért, ha majd megtérsz, erősítsd atyádfiait. 
(Lukács 22:32)
Jézus közölte Péterrel, hogy Sátán meg kívánja rostálni őt, mint ahogy a búzát szokás. 
(31. vers) 
Tudjuk az Igéből, hogy később azon az estén Péter háromszor tagadta le, hogy ismeri Jézust. (Lukács 22:54-62).



Úgy tűnt, hogy az ördög sikerrel járt annak ellenére, hogy Jézus imádkozott érte. Jézus imája megválaszolatlan maradt? Bizonyára nem!
Ebben a versben Jézus arról is beszél, hogy Péternek mit kell tennie, miután megtér. Ebből következően, Ő előrelátta Péter tagadását, imádkozott, hogy ne valljon kudarcot a hite, és így is lett. Lehetséges, hogy kudarcot vallunk a cselekedeteinkben, de nem vallunk kudarcot a szívünkben.
Azon az estén Péter azt mondta, hogy egészen a halálig fogja Jézust követni. (33. vers) Azzal bizonyította ezt, hogy megpróbálta megvédeni az Urat a római katonák ellen, akik azért jöttek, hogy elfogják Őt. (Lukács 22:50,51) Ez egy öngyilkos küldetés volt. Ha Jézus nem lépett volna közbe, akkor Péter megöleti magát. Nem kétséges, hogy Péter szívében odaszánta magát Jézusnak.
Hozzánk hasonlóan miután megtörtént Péter bátorságának “nagy belépője”, arra már nem volt felkészülve, hogy megvívja később a szellemi csatát. Ha a harcot a fizikai világban kellett volna megvívni ököllel és karddal, akkor Péter halálig harcolt volna. De nem tudta, hogy szellemben hogyan álljon meg. Péter megtagadta az Urat a szájával, de a szívével nem. Azzal a bűnbánattal bizonyította ezt, amit akkor tapasztalt, amikor látta, hogy az Úr megfordul és ránéz. (Lukács 22:61.)
Talán kudarcot vallottál bizonyos dolgokban az Úrral kapcsolatban, a cselekedeteidben. Jézus imádkozott érted, hogy ne fogyatkozzon el a hited. Ezt tudva, ismét felállhatsz, ahogy Péter tette, és teljes szívedből szolgálhatod az Urat mindennel, amit teszel. Emlékezz arra, hogy Isten pont Pétert használta Pünkösd Napján, hogy az első evangéliumi üzenetet prédikálja.


Victoria Osteen: Nem fogsz a völgyben ragadni

Sokan ismerik a 23. Zsoltárt, mely így kezdődik: 
„Az Úr az én pásztorom, nem szűkölködöm. Füves legelőkön terelget, csendes vizekhez vezet engem. Lelkemet felüdíti, igaz ösvényen vezet az ő nevéért.”


Milyen csodálatos képet festenek elénk ezek a versek: Istennel sétálunk egy gyönyörű, illatos, zöldellő mezőn, miközben halljuk a patak csobogását. Ez a békesség, a biztonság és megelégedettség képe. Azonban, a következő versben, látszólag minden átmenet nélkül, egy egészen más környezetben találjuk magunkat: „Ha a halál árnyéka völgyében járok is, nem félek semmi bajtól, mert te velem vagy: vessződ és botod megvigasztal engem.” Hogy a csudában kerültünk a füves legelőkről egy szempillantás, azaz egy vers alatt, a halál árnyékának völgyébe?


Olykor ilyen az élet. Váratlan körülmények, tragédiák, nehézségek egy pillanat alatt az élet egyik színteréről egy másikra repítenek minket. De nem számít, hol vagyunk éppen, az sem számít mi történt, Isten mindig ott van velünk. Amikor Rá nézünk, nem kell félnünk. Ő mindig békességet ad. Ő mindig megvigasztal.


Fontos látnunk, hogy a zsoltáros azt mondja: „ha a halál árnyéka völgyében járok…”nem pedig azt, hogy „ha a halál árnyéka völgyébe belépek, akkor ott is fogok maradni”. Nem szabad elfelejtenünk, hogy a sötét idők nem tartanak örökké. Nem kell a halál árnyéka völgyében élnünk; csak átmegyünk rajta.


Néha, amikor a körülmények teljesen letaglóznak, úgy érezzük, hogy beragadtunk és korlátok közé szorultunk. Ha most így érzel, akkor hagyd, hogy ez az igazság mélyen a szívedbe ivódjon: nem fogsz a völgyben ragadni. Isten a biztonság és nyugalom helyére fog vezetni. Lehetnek olyan időszakok, amikor ránk telepszik a bizonytalanság, de pont ilyenkor szükséges, hogy bízzunk Istenben. Lehet, hogy meglátogat a gyász, de Isten közel van a megtört szívűekhez. Mindenkihez közel van, aki segítségül hívja az Ő nevét. Emeld fel a szemedet Őrá, fókuszálj az Ő jóságára, szerető kedvességére, jóindulatára, és hagyd, hogy ez felébressze a hitet a szívedben. Isten jó. Ő nem a zűrzavar, hanem a békesség Istene. Ő mindig küldetésben van, azon munkálkodik, hogy reményt, gyógyulást, helyreállást hozzon – a szeretet küldetését végzi. Mindig veled van, és visszavezet a győzelem helyére.
Nem fogsz a völgyben ragadni

Forrás: Áhitatok.hu

Napi áhítat-Közösség a Szentlélekkel-III.

Hét témája: Közösség Istennel

Olvasmány: 1Kor 12,12–26


Az egymással való közösségünkbe az egy isteni Lélek hangolhat össze bennünket.
„Mert ahogyan a test egy, bár sok tagja van, de a test valamennyi tagja, noha sokan vannak, mégis egy test, ugyanúgy a Krisztus is. Hiszen egy Lélek által mi is mindnyájan egy testté kereszteltettünk, akár zsidók, akár görögök, akár rabszolgák, akár szabadok, és mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg. Mert a test sem egy tagból áll, hanem sokból. Ha ezt mondaná a láb: „Mivel nem vagyok kéz, nem vagyok a test része”, vajon azért nem a test része-e? És ha ezt mondaná a fül: „Mivel nem vagyok szem, nem vagyok a test része”, vajon azért nem a test része-e? Ha a test csupa szem, hol lenne a hallás? Ha az egész test hallás, hol lenne a szaglás? Márpedig az Isten rendezte el a tagokat a testben, egyenként mindegyiket, ahogyan akarta. Ha pedig valamennyi egy tag volna, hol volna a test? Így bár sok a tag, mégis egy a test. Nem mondhatja a szem a kéznek: „Nincs rád szükségem”, vagy a fej a lábaknak: „Nincs rátok szükségem!” Ellenkezőleg: a test gyengébbnek látszó részei nagyonis szükségesek, és amelyeket a test tisztességtelen részeinek tartunk, azokat nagyobb tisztességgel vesszük körül, és amelyek ékesség nélkül valók, azok nagyobb megbecsülésben részesülnek: az ékeseknek azonban nincs erre szükségük. Isten szerkesztette így a testet egybe: az alacsonyabb rendűnek nagyobb tisztességet adva, hogy ne legyen meghasonlás a testben, hanem kölcsönösen gondoskodjanak egymásról a tagok. És így ha szenved az egyik tag, vele együtt szenved valamennyi, ha dicsőségben részesül az egyik tag, vele együtt örül valamennyi.”

Magyarázat

Nem jó egyedül lenni. Jövünk, megyünk, járunk, kelünk, s lépten-nyomon valaki felé kell fordulnunk, hogy kérdezzünk, tanácsokat fogadjunk és adjunk. Megosztjuk a gondolatainkat, s rádöbbenve gyengeségeinkre segítséget kérünk, máskor erőnket érezve segítséget nyújtunk. A „nem jó az embernek egyedül” isteni gondolat nemcsak a házasság értelmében igaz, hanem az emberlét minden területére. Ezért érző szív, érző lélek adatott nekünk. Csakhogy az erősségeinket megérezve egyre magabiztosabbak leszünk, s ez az erő könnyen a másik kárára válik, megalázva, megszégyenítve azt. S beindul a verseny, ki a jobb, ki a fontosabb, a hasznosabb, az értékesebb. Ebben nincs megállás. De győztes sincs. Hiszen egyszer csak rádöbben a nagy Egónk, hogy szüksége van a másikra. A teremtett világban minden a helyén van, mindennek megvan a szerepe, a küldetése, s az egyes részek, az egyes emberek, a test egyes tagjai így alkotnak harmóniát. Az egy isteni Lélek hangolhat össze bennünket. Kérjük ezt, s engedjünk szelíd szavának, amikor egységre szólít bennünket.
(Újváriné Szabó Anikó)

Nicelife-GYEREKEK ÉS A CSALÁD-13. nap

Oly sok működésképtelennek mondott család láttán azon csodálkozhatunk, hogy vajon mi értelme ennek az egésznek. Egy egészséges család viszont csodálatos dolog.


A gyermeknek szeretetet és biztonságot nyújt, és a sikeres élet alapjait építi és segíti elő. A Könyv sokat mond el a nagyszerű családok építéséről.

A KÖNYVBŐL:
 
"Bizony, az Úr ajándéka a gyermek, az anyaméh-gyümölcse jutalom" (Zsolt 127:3).
"Ti apák, ne ingereljétek gyermekeiteket, nehogy bátortalanokká legyenek" (Kol 3:21).


"Ti apák pedig ne ingereljétek gyermekeiteket, hanem neveljétek az Úr tanítása szerint fegyelemmel és intéssel" (Ef 6:4).
"Tiszteld apádat és anyádat, hogy hosszú ideig élhess azon a földön, amelyet Istened, az Úr ad neked!" (2Móz 20:12).
"De ti is, mindenki egyenként úgy szeresse a feleségét, mint önmagát, az asszony pedig tisztelje a férjét" (Ef5:33).
ISTEN ÍGÉRETE
"Neveld a gyermeket a neki megfelelő módon, még ha megöregszik, akkor sem tér el attól" (Péld 22:6).

CSELEKVÉSI PONT
LEGYÉL ÁLDÁS A GYERMEKEKNEK! ANYUKA, ÉDESAPA, NAGYMAMA, NAGYPAPA, NAGYNÉNI, NAGYBÁCSI, NEVELŐSZÜLŐ, GONDVISELŐ, BÁRMI LEGYÉL IS, MA ADJ SZERETETET ÉS REMÉNYSÉGET EGY GYERMEKNEK, "...MERT ILYENEKÉ A MENNYEK ORSZÁGA" (MT 19:14).

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Áldott ember


"Szövetséget akarunk kötni veled... Hiszen az Úr áldott embere vagy te! "(1Móz 26,28-29)
 
 

Ezt Izsáknak, Ábrahám fiának mondták olyan pogány fejedelmek, akik közelről látták az életét. Miből láthatták, hogy áldott ember?

Ahol Izsák megállt, ott sátrat vert, oltárt épített és kutat ástak. Tudjuk-e, hogy mi is csak ideiglenesen sátorozunk itt a földön, de örök lakásunk a mennyben van? Hozzátartozik-e a mindennapjainkhoz az oltár, Isten igaz tisztelése? És jellemzi-e az életünket, hogy értékeket hozunk létre, amelyeket csak részben élvezünk mi magunk, részben másoknak hagyunk?

Isten áldásainak egész sorát láthatjuk Izsák életén. Folyvást gyarapodott, kedvezőtlen körülmények között is. De nem lett elbizakodott, alázatos maradt, Istennek tulajdonított minden jót. Apja hitét mint drága örökséget szeme előtt tartotta, s tudta, hogy sok áldást őérette kap. Nagy türelemmel szenvedte a rosszindulatú támadásokat is, de a gonoszul betemetett kutakat újra kiásták, mert az létfeltétel volt nekik is, másoknak is.

Eközben egyszer forrásvízre akadtak. Ez volt aztán az igazi áldás! Ezzel csak Isten tudja megajándékozni az övéit. Az ember végzi mindennapi munkáját, ássa a kutakat egymás után, de ha eltalál egy vízeret, az kimondhatatlan ajándék. A hat-nyolc hónapig tartó szárazságban a legtöbb kút kiszáradt. A forráskutak mentették meg a nyájakat.

De még kijelentést is kap az áldott ember, Isten szól hozzá: ne félj, veled vagyok, megáldalak, utódaidat is. És az áldott ember vonzó is: akik korábban bántották, most szövetségét keresik, bocsánatot kérnek, és szívesen vannak a közelében. Isten embere Istenhez vonz tőle távol élőket, mert megfigyelték az életét, és hitelesnek találták.

Mindebből mi jellemző ránk? Szabad áldásért könyörögni, s ha kapjuk, vele szentül élni.
 

Bizonyságaid örökkévaló örökségem


Alfred Christlieb -

Lement azért, és megmerítkezett a Jordánban hétszer... és megtisztult. (2.Kir. 5,14)
 
 

Naámán megváltoztatta álláspontját. Mintha hályog esett volna le a szeméről. Leszállt a kocsijáról. Nem volt könnyű számára ez a döntés. Mintha vastag falat kellett volna áttörnie. Ilyen falként állt kevélysége. Most még dühöngött alattvalói előtt: ez értelmetlen! Soha nem megyek bele abba a nyomorult Jordánnak a vizébe! És most - ugyanazok előtt az emberek előtt - takarosan engedelmeskedve a Jordánba megy! Előbb még mint valami kőfal, úgy állt előtte a kételkedés: Egyetlen gyógyfürdő sem használt nekem, hát akkor ennek a nyomorúságos Jordánnak a vize hogy venné el gyógyíthatatlan betegségemet? Egy erődítmény vastag fala könnyebben leomlik, mint a kételkedésnek ez a bástyája.

De Naámán leszállt, megmerítkezett a Jordánban és megtisztult! Ó, micsoda öröm! "Hogyan lehettem ilyen ostoba, hogyan kételkedhettem? Köszönöm, emberek, hogy rábeszéltetek. Köszönöm, ezerszer köszönöm!"

Aztán megy a prófétához, akit még az előbb szidott, és kiömlik hálája és szeretete a sok dicsérő szóban.

És mi, akiket a bűn poklossága emészt, s akiktől a kevélység és kételkedés kőfala elzárja azt az utat, amely a Golgotáról eredő gyógyító folyóhoz vezet, jó lesz, ha alaposan tanulmányozzuk e pár szót: "Lement azért..." Nekünk is le kell szállnunk a magunk tábornoki kocsijáról. Mit ér a jó állás, az ügyesség, a vagyon? Bűneink kárhoztatnak Isten előtt! Emberi ügyesség és erő nem segít rajtunk. Mi semmit sem tudunk tenni azért, hogy megtisztuljunk bűneinktől. De önfejűségünkkel és hitetlenségünkkel mindent meg tudunk tenni azért, hogy betegek és tisztátalanok maradjunk.

Ezért még egyszer: szállj le a tábornoki szekeredről! Ne vesd meg az alázatos kérést: tedd meg önmagadért! Engedj Isten Igéjének, s meg fogsz tanulni örülni, mint Naámán!
 

Varga László - Isten asztaláról

"Hat nap múlva Jézus maga mellé vette Pétert, Jakabot és testvérét, Jánost, és felvitte őket külön egy magas hegyre. És szemük láttára elváltozott: arca fénylett, mint a nap, ruhája pedig fehéren ragyogott, mint a fény. És íme, megjelent előttük Mózes és Illés, és beszélgettek Jézussal. Péter ekkor megszólalt, és ezt mondta Jézusnak: Uram, jó nekünk itt lennünk." (Máté 17,1-4)


El kell olvasni az egész történetet. Nem boszorkányság, nem szellemidézés. Jézus a kiválasztott apostolok előtt megnyit egy ablakot, és bepillantást ad a másik világba, a menny életébe. 
Röviden: Ő ott is ugyanaz lesz, de nem a megszokott fizikai testben, hanem egy más, testetlen létformában. Ott lesz Mózes és Illés, tehát a Jézus születése előtt élt istenfélő emberek is egy közösségben, ugyanabban az üdvösségben élnek, mint az üdvözült keresztyének. 
A tanítványokat már ebben a látomásban megérinti a menny boldogsága: Péter, félöntudattal, nem hagyhatja szó nélkül, milyen jó ott lenni. Ezt még a tanítványok közül is csak azok láthatták, akiket erre Jézus külön kiválasztott. De azok olyan meggyőződéssel tudták továbbadni, hogy évezredeken át bizonyosságot jelent minden Krisztusban hívő számára. - Az ember emberségének egyik alapvető sajátossága, hogy látja azt is, amit szemével nem lát. Akkor vagy Jézus hívő tanítványa, ha te is magad előtt látod ezt a csodatörténetet. Nyisd meg bátran lelki szemeid, és lásd meg magadat is Krisztussal a menny világában!

Uram, Te csak három tanítványodnak mutattad meg a menny csodáit. 

Add, hogy én legyek a negyedik. Hogy én is láthassam már itt, állandóan, a fényt, mely megdicsőült arcodról sugárzik! 
A boldogságot, mely a Péter lelkét eltöltötte ott a hegyen. Lássam magam magad mellett abban a dicsőségben. És semmiféle földi nyomorúság vagy hamis bölcsesség ne homályosíthassa el ezt a látást, ezt az érzést! Nem látom mindig, vagy csak nagyon homályosan, azért van tele az életem szomorúsággal. Nyisd meg szemem, mint annyi vakét! 
Méltass engem is arra, mint apostolaidat, hogy lássam és képes legyek másokkal is megláttatni örök mennyei dicsőségedet!
 Ámen.

Mindennap az Ige fényében- A LEGNEHEZEBB KÉRDÉS


Andrew Kuyvenhoven -

A mai napon olvasandó igeszakasz: Zsid 2,1-4 
 
 

1 Ezért tehát még jobban kell figyelnünk a hallottakra, hogy valamiképpen el ne sodródjunk. 2 Mert ha az angyalok által hirdetett ige olyan erős volt, hogy minden törvényszegés és engedetlenség megkapta igazságos büntetését, 3 akkor hogyan menekülünk meg mi, ha nem törődünk ilyen nagy üdvösséggel, amelyet az ÚR hirdetett először. Azok pedig, akik hallották, megerősítették ezt számunkra, 4 Isten pedig velük együtt tett bizonyságot jelekkel és csodákkal, sokféle erővel és a Szentlélek ajándékaival, amelyeket akarata szerint osztott szét.

"Akkor hogyan menekülünk meg mi, ha ilyen nagy üdvösséggel nem törődünk?"(Zsid 2,3)

A régi időkben Isten a Sínai-hegyről beszélt Mózes által. Isten nemcsak azt mondta meg népének, hogy mit kell enniük, hanem azokat a büntetéseket is elrendelte, melyek az ő szavának engedetleneket sújtják majd. Minden törvényszegés elvette igazságos jutalmát.
Az Újszövetségben nincs büntető törvénykönyv. Ez azonban nem azt jelenti, hogy nem jár ki semmiféle büntetés azoknak, akik nem gondolnak az igével, melyet Isten ezekben a végső időkben szól. Azokra ugyanis, akik nem törődnek Jézussal, leírhatatlan büntetés vár: "Hogyan menekülünk meg mi, ha ilyen nagy üdvösséggel nem törődünk?"
Az ellentét az "akkor" és a "most", az "ők" és a "mi" között áll fenn. Ha "ők" nem menekülhettek meg attól a büntetéstől, amely minden törvényszegésért kijár, hogyan menekülünk meg "mi", ha nem törődünk az Isten Fiának evangéliumával? Végül is mi az utolsó időkben élünk, és eljutott hozzánk Isten utolsó szava.
Figyeld meg, hogy a Biblia nem így szól: "Ha elvetjük az üdvösséget." Ezt mondja: "Hogyan menekülünk meg mi, ha nem törődünk az üdvösséggel - ilyen nagy üdvösséggel?"
Azok többsége, akik nem üdvözülnek, "egyszerűen" azért vész el majd, mivel nem tartotta fontosnak az Isten Fiának evangéliumát. Nem vetették el nyíltan Isten utolsó és szerető szavát, ellenben szégyenletes módon nem törődtek vele. Több ember pusztul el amiatt, hogy figyelmen kívül hagyja az evangéliumot, mint amiatt, hogy ellenáll Isten Igéjének.
A Bibliának van válasza a mi legmeghökkentőbb kérdéseinkre is. Ha valaki olyan aljas bűnt követett is el, hogy még a barátai is elfordulnak tőle, a Biblia akkor is kiutat mutat, és Krisztus akkor is gyógyító orvos. Ha valaki annyira elkorcsosul is, hogy még saját anyja is kétségbeesik, Isten akkor is egészen új távlatokat nyithat a megújulásra.
Van azonban egy örök kérdés még a Bibliában is. Senki emberfia nem tudja rá a választ, még Isten is néma: "Hogyan menekülünk meg mi, ha nem törődünk ilyen nagy üdvösséggel?"
 

Krisztus mindenek felett- A NEHÉZSÉGEK ISKOLÁJA

Oswald Chambers -

"E világon nyomorúságotok lesz, de bízzatok: én meggyőztem a világot" (Jn 16,33)




Általánosan elterjedt az a vélemény, hogy a keresztyén élet ezt jelenti: megszabadulok a nehézségektől. Pedig éppen a nehézségekben szabadít fel, és ez egészen más. "Aki a Felségesnek rejtekében lakozik, a Mindenhatónak árnyékában nyugoszik az, ...nem illet téged a veszedelem" (Zsolt 91,1.10) ott, ahol eggyé lettél Istennel. Ha Isten gyermeke vagy, bizonyos, hogy lesznek nehézségeid; de Jézus azt mondja: Ne lepődj meg, ha jönnek! "A világon nyomorúságotok lesz, de bízzatok, én meggyőztem a világot", nincs miért félnetek. Az olyan emberek, akik megtérésük előtt méltóságukon alulinak tartották, hogy bajaikról beszéljenek, újjászületésük után ügyefogyottá lesznek, mert hibás elképzelésük van a szent emberről. Isten nem ad nekünk győzelmes életet, hanem miközben győzünk, életet nyerünk. Az erőfeszítés az erő; ha nincs erőfeszítés, nincs erő sem. Kéred-e Istent, hogy adjon neked életet, szabadságot és örömet? Nem adhatja meg, csak ha elfogadod az erőpróbát is. De amint bátran magadra veszed és szembenézel a nehézséggel, azonnal erőt is nyersz. Győzd le gyávaságodat, tedd meg az első lépést, és Isten enni ad neked az élet fájáról, hogy legyen táplálékod! Ha fizikailag megerőlteted magad, kimerülsz; de a szellemi erőfeszítés által egyre több erőt nyerhetsz. Isten nem ad erőt holnapra vagy a következő órára, hanem csak ennek a percnek az erőfeszítéséhez. Az a kísértésünk, hogy a józan ész szemszögéből nézzük a nehézségeket. A szent akkor örül, amikor teli van nehézségekkel, mert tudja, hogy olyan lehetetlen a megoldás mindenki másnak - csak Istennek nem.

Isten műhelyében- Harc a tisztátalan vágyak ellen


Carl Eichorn -

"Takarítsátok el a régi kovászt! "(1 Kor 5, 7) 
 
 

A régi kovász a pogány természet. A pogányság két alapbűne a fajtalanság és a kapzsiság. Mielőtt bármely hibától megszabadulhatnánk, felülről kell szabadulást kapnunk. Csak akkor tisztulhatunk meg alaposan, ha először Krisztus vére megtisztítja egész lényünket. Talán saját erőnkből is eltávolíthatjuk a gonosz hajtásokat, de ezzel soha nem juthatunk el a szív tisztaságáig. Ha a kegyelem által nem kerülünk át új talajba, eredménytelen fáradozás a bűnnel való harcunk. Ezért mondja az apostol: "Takarítsátok el a régi kovászt ... hiszen ti kovász nélkül valók vagytok!" Ez ellentmondásnak látszik, pedig nem az. Aki megragadja Jézus Krisztus kegyelmét és eggyé lesz vele, az új természet. A régi természetet azonban nem fújja el a szél. Megmozdulnak a vágyak és a kívánságok; erőlködnek hogy érvényesülhessenek, de már nem kell engednünk nekik (Róma 8, 12). Ha Jézus lelkének új hajtóereje visz előre, nem engedünk többé a test kívánságainak (Gal 5, 16). Kisöpörjük a régi kovászt azzal, hogy hitben magunkhoz öleljük azt az új természetet, amit Jézusban ajándékba kaptunk (Máté 11, 12). Az igazi hit nem álmatag, hanem hatalmas, erőteljes és munkálkodó valami. Teljes határozottsággal áll rá a győzelem talajára. Ha a gonosz kívánság hevesen támad, a hit így kiált fel: "Uram, segíts rajtam, tied vagyok, nem szolgáltathatod ki saját tulajdonodat!"

A győzelemhez fontos a harci gyorsaság. Ha a tisztátalan kívánság már talajra talált, fertőzése könnyen tovább terjed. Aki sokáig szolgált és sokszor engedett neki, annak akaratereje annyira meggyengülhet, hogy egyedül nem birkózik meg vele. Aki ennyire a bűn hatalma alá került, az Jak 5, 16 szerint beszéljen egy hívő keresztyénnel: "Valljátok meg egymásnak bűneiteket és imádkozzatok egymásért." Az Úr megáldja azt, aki megalázkodik az emberek előtt, és annak a szeretetét is, aki kiáll a megkötözöttért. A testi kívánságok hatalmasan felburjánzanak, ha a testet a szükségesen felül ápolgatjuk és pihentetjük (Róma 13, 14). A gonosz kívánság legyőzésére jó eszköz a munka és a mértékletesség. Újabb vereségek könnyen kishitűvé s kedvetlenné teszik az embert, de ne csüggedj! Magad miatt ugyan elcsüggedhetsz, de nem az Úr Jézus miatt. A tisztátalan kívánság mint a penész lepi be a szívet, de Jézus megtisztíthatja és dicsősége ragyogó tükrévé teheti. "Boldogok akiknek szívük tiszta, mert ők az Istent meglátják."
 

Isten ígéreteinek tárháza- Mondd, ha nehezedre esik is


C. H. Spurgeon -

"Most azért menj! Én leszek a te száddal, és megtanítalak arra, hogy mit beszélj"(2Móz 4,12)
 
 

Az Úrnak sok olyan hűséges szolgája van, aki gyámoltalan a beszédben, és amikor az Úrért kell szólnia, nagy zavarba jön, nehogy elrontson egy jó ügyet ügyetlen beszédével. Ilyenkor gondoljunk arra, hogy a nehézkesen szóló szájat is az Úr teremtette, és óvakodjunk attól, hogy kifogásoljuk Teremtőnk munkáját. Meglehet, hogy a nehézkesen szóló nyelv nem is olyan rossz, mint ha valakinek gyors a nyelve, mert néhány egyszerű szó több áldással járhat, mint egy nagy szóáradat. Az pedig egészen bizonyos, hogy a szabadító erő nem az emberi ékesszólásban, remek szóképekben vagy a kiváló előadókészségben rejlik. A folyamatos beszédkészség hiánya tehát nem olyan nagy baj, mint amilyennek látszik.

Ha Isten az ura a szánknak és a szívünknek, akkor gazdagabbak leszünk, mintha üres szívvel fújnánk az ékesszólás trombitáit, és vernénk a meggyőzés cimbalmait. Isten bölcsességre tanít, jelenléte erőt jelent számunkra. A fáraónak több oka volt félni a dadogó Mózestől, mint Egyiptom legtalpraesettebb szónokától, mert az ő szavában erő volt, csapások és halál járt a nyomában. Ha az Úr velünk van, természetfeletti erővel ruházza fel természettől való gyengeségünket. Ezért szóljunk bátran az Úr Jézusról, hiszen ez feladatunk is.
 

Alfred Christlieb - Bizonyságaid örökkévaló örökségem


Atyám, ha valami nagy dolgot mondott volna neked az a próféta, nem tetted volna-e meg? Mennyivel inkább, amikor csak azt mondja, hogy fürödj meg és megtisztulsz. (2.Kir. 5,13)
 


A kevély tábornok lázongott amiatt, hogy olyan feleletet kapott, amely egy koldushoz illett volna. Kedvetlenül és haragos szívvel távozott el. A szolgák oldották meg csodálatra méltó módon a nagy feladatot, hogy az ingerült, csalódott, a haragtól elöntött, dühösködő főurat megnyugtassák, és jobb belátásra bírják. Nem szája íze szerint beszéltek, s nem hagyták jóvá balga tervét. A szeretet megadja nekik a szükséges bölcsességet. Tiszteletteljes magatartással, gyöngéden, elővigyázatosan, majdnem félve közelednek hozzá, hogy semmit el ne rontsanak. Megtalálják a jó hangnemet. Tisztelet és szeretet egyesül a megszólításban: Atyám! Nem beszélnek a próféta javaslatának értelmetlenségéről vagy értelméről, hanem barátságos módon annak csodálatos egyszerűségére mutatnak rá, és így sikerül ezeknek a hűséges embereknek az önkényes urat leszállítani a magas tábornoki kocsiról.

Ezek a szolgák tanítóink lehetnek arra nézve, hogyan kell bánnunk azokkal a bűnösökkel, akik akaratosak, ingerültek és akiket bosszant a prófétai beszéd.

Fájdalommal vallom meg, gyakran érzem a magam erőtlenségét és tehetetlenségét az ilyen emberekkel szemben, és Istenhez kiáltok felülről jövő bölcsességért. Az ilyen embereket sohase kezeljük felülről! Sohase feledkezzünk meg a tiszteletről, még a legelvetemültebb bűnösök és a messzire eltévedt emberek iránt sem! Sohasem a vitatkozás, hanem a Szentlélek által, a megfeszített Jézus Krisztusban elkészített út vezet ki bennünket saját gondolataink labirintusából az üdvösségre. Olyan egyszerűen, bensőségesen, hűségesen, mint ahogy Naámán szolgái mondták: Ó, ha a Golgota prófétájának engedelmeskednél!
 

Varga László - Isten asztaláról


"Ha vele együtt halunk meg, vele együtt fogunk élni is. Ha tűrünk, vele együtt fogunk uralkodni is. Ha megtagadjuk, ő is megtagad minket. Ha hűtlenek vagyunk, ő hű marad, mert ő magát meg nem tagadhatja." (2Timóteus 2,11-13)
 
 

Sorsunk egybefonódik Krisztus sorsával. Egyéniségünket az Ő egyénisége határozza meg. Csak hozzá mérve ítélhetjük meg magunkat, és Isten ítélete is eszerint alakul irányunkban. Aki Krisztussal együtt örök életet akar élni, vállalja, ha kell, a keresztet is, vele és érte, és akkor együtt részesül az Ő dicsőségében. Tűrni kell a hitnek minden terhét? Királyi uralmának minden gyümölcse a miénk. De aki megtagadja, semmit nem várhat tőle. Jézus nem büntet, megtagad. A tagadó járhat a maga útján. De legyen következetes: ne imádkozzon, ne kérje, ne várja segítségét. Idegen a számára. Ő hű marad önmagához. Azokat várja, azokat áldja, azokkal akar együtt építeni boldog társadalmat, akik ezt vállalják. Nem mindig sikerül megállni mellette. De Ő abban is következetes: aki hozzá tér, aki újra kéri kegyelmét, annak eltörli múltját, és újra magához fogadja. Nem szabad megvárni végső ítéletét. Ma kell kérni és elfogadni kegyelmét, bocsánatát, el nem múló szeretetét.

Krisztusom, királyom, a Te sereged tagja kívánok lenni. Az voltam, mióta megkereszteltek. Lehet, hogy azóta kimaradtam ebből a seregből. De Te vállaltad, hogy visszafogadod a hozzád térőket. Szentlelked biztat, hogy kérjem kegyelmedet. Most kérem, Uram. Kérem, hogy bocsáss meg. Kérem, hogy szeress. Kérem szereteted áldásait földi életemben. Segítségedet a mindennapok helytállásában. És kérem tőled az örök életet, hogy nyugodtan végezzem munkámat, ne féljek a haláltól se, bízva hűségedben azok iránt, akik veled kívánnak élni a menny boldogságában. Tied akarok lenni, Uram. Hadd legyen részem azok sorsában, akik hozzád kötik sorsukat! Ámen.

Mindennap az Ige fényében- ISTEN UTOLSÓ SZAVA


Andrew Kuyvenhoven -

A mai napon olvasandó igeszakasz: Zsid 1,1-4 
 
 

1 Miután régen sokszor és sokféleképpen szólt Isten az atyákhoz a próféták által, 2 ezekben a végső időkben a Fiú által szólt hozzánk, akit örökösévé tett mindennek, aki által a világot teremtette. 3 Ő Isten dicsőségének a kisugárzása és lényének képmása, aki hatalmas szavával hordozza a mindenséget, aki miután minket bűneinktől megtisztított, a mennyei Felség jobbjára ült. 4 Annyival feljebbvaló az angyaloknál, amennyivel különb nevet örökölt náluk.

"Miután régen sokszor és sokféleképpen szólt Isten az atyákhoz a próféták által, ezekben a végső időkben a Fiú által szólt hozzánk."(Zsid 1,1-2)

Az Újszövetség két részre osztja a történelmet, mégpedig a Krisztus előtti időkre, és a Krisztus eljövetele utáni időszakra.
Istennek mindkét korszakban volt szava népéhez. Igéje emberi száj közvetítésével vált hallhatóvá. A különbség azonban az Isten által felhasznált eszközben van. A régi időkben a próféták által szólt hozzánk. A próféták szó a legtágabb értelemben használatos itt, úgy hogy Mózesre éppúgy vonatkozik, mint Dávidra és Ézsaiásra. De ezekben az utolsó időkben Isten az ő Fia által szólt hozzánk.
Mi az utolsó időkben élünk. Isten most a Fiú által szól. A zsidókhoz írt levél elmagyarázza, hogy amit Isten Krisztusban mond nekünk, az csakugyan az ő utolsó szava. Minden fejezet hangsúlyozza ezt a központi tényt.
Istennek a Krisztusban megszólaló üzenete Isten utolsó szava kettős értelemben.
Először is azért utolsó szó ez, mert Istennek a legbensőségesebb szava. Nem csupán az igazság, hanem az igazság teljessége. Isten Jézus Krisztusban megjelent Igéjét az ő utolsó szavának hívjuk, mivel Isten most "kitette elénk a szívét". Ebben a beszédben semmi sem marad elrejtve. Mindent elmondott.
Vannak emberek, akik attól félnek, hogy vannak homályos és elrejtett tények Istent illetően, "dolgok, melyeket soha nem tudhatunk," dolgok, melyek félelemmel vagy gyanakvással tölthetnek el minket. De ez nem igaz. Isten mindent elmondott, amit nekünk róla tudnunk kell. Mindent, az ő egyetlen Fia, Krisztus által.
Másodszor, amit Isten elmondott Krisztusban, az ő utolsó szava, mert végső vagy végleges szava. Az ő végakarata és testamentuma. Nem szabad semmiféle további kijelentést várnunk.
Mi valahogy mindig egy új kijelentést keresünk, mely izgalmasabb, mint ami már birtokunkban van. Sok vallási kultusz és szekta ebből a váradalomból húz hasznot. De ne zavarjanak meg minket a csalók, akik azt állítják, hogy ők részesültek valamiféle modernebb kijelentésben. Ha tudjuk, hogy mit tett és mondott Isten nekünk Krisztusban, akkor miénk az ő végső időkre vonatkozó végső szava.
 

Krisztus mindenek felett- MÉG VALAMIT AZ Ő ÚTJAIRÓL


Oswald Chambers -

Ő is oda jön, ahová elküld minket."Amikor Jézus elvégezte a tizenkét tanítványnak adott utasítást, elment onnan, hogy tanítson és prédikáljon az ő városaikban" (Mt 11,1)
 
 

Amikor Isten szólt: "Menj el" - és te mégis ott maradtál, mert annyira magadra vetted szeretteid gondját: ezzel megfosztottad őket attól, hogy maga Jézus Krisztus hirdesse nekik az Igét. De amikor engedelmeskedtél és a következményeket Istenre bíztad, akkor az Úr elment a te városodba tanítani. Amíg nem engedelmeskedtél, útját álltad. Figyeld meg, hol kezdesz vitatkozni és vélt kötelességedet tolod Urad parancsa elé. "Tudom, hogy Isten mondta: menjek el, de ideköt a munkám." - Ez azt jelenti: nem hiszed, hogy Jézus úgy is gondolja, ahogyan mondja. Ő tanít ott, ahol minket elhallgattat. "Mester... készítsünk... három sátrat" (Lk 9,33). Nem játsszuk-e mások életében a műkedvelő gondviselés szerepét? Talán olyan hangoskodva osztjuk utasításainkat másoknak, hogy Isten már nem is fér hozzájuk? Legyen becsukva a szánk, szellemünket pedig tartsuk éberen. Isten tanítást ad nekünk Fiáról; áhítatunkat a megdicsőülés hegyévé változtatná, ha engednénk, hogy megtegye. Amikor bizonyosan tudjuk, milyen módon fog munkálkodni Isten, Ő soha többé nem fog úgy eljárni. Ahol "megállj"-t parancsol, ott álljak rendelkezésére. "Maradjatok... míg..." (Lk 24,49). Ő munkálkodni fog, csak állj rendelkezésére, de ne duzzogva, amiért egy arasznyira sem látsz előre. Eléggé felszabadultunk-e már saját szellemi hangulatainkból, hogy már rendelkezésére állhatunk Istennek? A várakozás nem azt jelenti, hogy összetett kézzel ülünk, hanem hogy megtanuljuk megtenni amit Ő mondott. Az Ő útjainak ezeket a szakaszait ritkán ismerjük fel.

Isten műhelyében- Harc a harag és gyűlölködés ellen


Carl Eichorn -

"Vessétek el magatoktól a haragot, indulatosságot, gonoszságot,káromlást. "(Kol 3, 8) 
 
 

A gonoszt csak jóval lehet legyőzni: a tisztátalan gyönyöröket azzal,hogy az Úrban gyönyörködünk. A fösvénységet és kapzsiságot az adakozás készségével, bármennyire mást mond is az önző óember. Így a haragot, keserűséget, érzékenységet, viszálykodó természetet is csak úgy lehet levetkőzni, hogy mint Isten megkegyelmezett gyermekei, felöltözzük a szívbeli könyörületet, szívességet, alázatosságot, szelídséget és türelmet. Mindenekelőtt a büszke szívnek kell megalázkodni és meglágyulni az Ő meg nem érdemelt irgalma előtt. Jézus báránytermészetére van szükségünk, hogy eredményesen harcolhassunk a harag feltörő indulatai, a gyűlölködő, bosszúálló lelkület, a keserűség és érzékenység, minden mérges szó és szidalom ellen, amelyek az óemberből törnek elő.

Természetünk ezt az alapelvet vallja: "Kölcsönkenyér visszajár!" Ragadozó állat szunnyad bennünk. Amint ingerlik, kitör. Ez a gondolkozás élt Kainban és nemzedékében egyre jobban elburjánzott ez a lelkiség, amelynek semmi sem tetszik s amely mindenkivel szembeszáll, ha büszke énjét sérteni merik. Dávid is bosszút akart állni Nábálon, aki érzékenyen megbántotta őt, de aztán megköszönte Istennek, hogy még idejében hozzáküldte Abigailt, aki lelkiismeretéhez szólt és megakadályozta, hogy vérontással terhelje magát (1 Sám 25, 32-33). Amíg azt hisszük, hogy igazunk van, ha haragszunk, ha engesztelhetetlenek, érzékenyek és dacosak vagyunk, addig nincs szabadulás ebből. Mindez elhordozhatatlan teherré kell váljon számunkra. Gondoljunk arra a szeretetre, amely számtalan mulasztásunkkal és hibánkkal együtt szüntelenül hordoz minket, akkor megszégyenülünk türelmetlenségünk miatt.

A sértések és mellőzések nevelésünkhöz tartoznak. A legjobb eszköz, hogy a szívünkben levő tövistől megszabaduljunk, ha Jézus szavát követjük: "Imádkozzatok azokért, akik bántanak és kergetnek titeket." Ha valakiért imádkozunk, azt a szívünkbe zárjuk, és végül elcsendesedik a szívünk, ha Jézus példája szerint mindent az igazságosan ítélőre hagyunk (1 Pét 2, 23). Ha helyet adunk a haragnak, a keserűségnek és az engesztelhetetlenségnek, magunk szakítjuk el magunkat Isten szeretetétől és a megbocsátó kegyelemtől. Ezért hát el a szeretetlenséggel, indulattal, bántó szavakkal!
 

Isten ígéreteinek tárháza-Mondd, ha nehezedre esik is

„Most azért menj! Én leszek a te száddal, és megtanítalak arra, hogy mit beszélj" (2Móz 4,12).

 

Az Úrnak sok olyan hűséges szolgája van, aki gyámoltalan a beszédben, és amikor az Úrért kell szólnia, nagy zavarba jön, nehogy elrontson egy jó ügyet ügyetlen beszédével. Ilyenkor gondoljunk arra, hogy a nehézkesen szóló szájat is az Úr teremtette, és óvakodjunk attól, hogy kifogásoljuk Teremtőnk munkáját. Meglehet, hogy a nehézkesen szóló nyelv nem is olyan rossz, mint ha valakinek gyors a nyelve, mert néhány egyszerű szó több áldással járhat, mint egy nagy szóáradat. Az pedig egészen bizonyos, hogy a szabadító erő nem az emberi ékesszólásban, remek szóképekben vagy a kiváló előadókészségben rejlik. A folyamatos beszédkészség hiánya tehát nem olyan nagy baj, mint amilyennek látszik.

Ha Isten az ura a szánknak és a szívünknek, akkor gazdagabbak leszünk, mintha üres szívvel fújnánk az ékesszólás trombitáit, és vernénk a meggyőzés cimbalmait. Isten bölcsességre tanít, jelenléte erőt jelent számunkra. A fáraónak több oka volt félni a dadogó Mózestől, mint Egyiptom legtalpraesettebb szónokától, mert az ő szavában erő volt, csapások és halál járt a nyomában. Ha az Úr velünk van, természetfeletti erővel ruházza fel természettől való gyengeségünket. Ezért szóljunk bátran az Úr Jézusról, hiszen ez feladatunk is.

2016. augusztus 1., hétfő

Napi áhítat-Élő közösség Istennel és Krisztussal-II

Hét témája: Közösség Istennel 

Olvasmány: 1Jn 1,1–4

Közösségünk az Atyával életszentséget, életminőséget, tartalmat ad a napjainknak.
„Ami kezdettől fogva volt, amit hallottunk, amit szemünkkel láttunk, amit megfigyeltünk, amit kezünkkel is megtapintottunk, azt hirdetjük az élet igéjéről. Mert megjelent az élet, mi pedig láttuk, és bizonyságot teszünk róla, és ezért hirdetjük nektek is az örök életet, amely azelőtt az Atyánál volt, most pedig megjelent nekünk. Amit tehát láttunk és hallottunk, azt hirdetjük nektek is, hogy nektek is közösségetek legyen velünk: a mi közösségünk pedig közösség az Atyával és az ő Fiával, a Jézus Krisztussal. Ezt azért írjuk meg nektek, hogy örömünk teljes legyen.”

Magyarázat

Információs társadalomban élünk. A „hír” külön műfaj lett. Pedig egyszerű a képlet, látok, hallok, és nem fér meg a szívemben. Ezért elmondom, továbbadom, szétkürtölöm ország-világnak. „Nem mondhatom el senkinek, elmondom hát mindenkinek”, ahogyan egyik nagy magyar költőnk írja. Felteszem a Facebookra, hiszen – úgy hírlik –, ami nincs ott, az nem is létezik.
Ha gyermek születik, máris száll a hír. Az öröm nem fér meg a boldog ember szívében. Az életem nagy változása óriási örömhír. Találkozásom az Élet Urával mindent megváltoztat. De hogy mondhatom el ezt mindenkinek? Ki érti meg? Ki kíváncsi a belső lelki élményeimre? Érdekessége ennek a nagy találkozásnak, hogy általában nem az a hír benne, hogy megtörtént, hanem az, ahogyan ezután az életem működik. Ugyanis gyakran vannak találkozások, amelyek „nagy port vernek fel”, de elülnek rövidesen. Amikor viszont az Élet Urával, Jézus Krisztussal kerül közösségbe az ember, akkor a mindennapok legapróbb mozzanatai is más hangsúlyt kapnak. Megváltozik az értéke a szavainknak, cselekedeteinknek, a kapcsolatainknak. Ettől kezdve nem önmagunknak, önmagunkban élünk, hanem közösségünk van az Atyával. S ez a közösség életszentséget, életminőséget, tartalmat ad a napjainknak, méltóságot személyünknek. Gyönyörködj, kedves Olvasó, ebben az élő közösségben a te Isteneddel!
(Újváriné Szabó Anikó)

2016. július 31., vasárnap

IMA

Érted van ez az ima



Drága mennyei Apukám Jézus Nevében kérlek, hogy békességeddel, örömöddel töltsd be annak a személynek az életét aki olvassa ezt az imát.
Újítsd meg a Te kegyelmedet mindennap az ö életében, add meg neki azokat a kívánságait amik a Te szíved, akaratod szerint valóak.
Töltsd be a szükségeit a Te gazdagságod szerint.
Gyógyítsd meg öt minden betegségéből, és szabadítsd meg minden nehézségből, addig is adj erőt neki, hogy mindent békességgel tudjon elviselni
Segítsd meg öt, hogy az egész életét a kezeidbe letegye, és benned bízzon az élete minden területére vonatkozóan
Köszönöm, hogy meghallgatsz és megválaszolod részére az imádságomat, mert Jézus Nevében kértelek
Ámen

IMA

Ima Érted, aki olvasod

Drága mennyei Apukám hozzád jövök Jézus Nevében , a Te kegyelmed trónja elé azért a személyért aki ezt az imát olvassa.

Te ismered öt, hiszen Te vagy a szívek vizsgálója, tudod mi van a szíve legmélyén. Ezért kérlek Téged Jézus Nevében, tekints rá a magasból és mindazokat a dolgokat amit szívből kért Tőled, és a Te akaratod szerint valóak, add meg neki.
Érintsd meg öt a Te szereteteddel, vond be öt a Te jelenlétedbe, töltsd be az ö életét a Te dicsőségeddel, hogy megismerhessen Téged olyannak amilyen valójában vagy. Adjál neki kijelentéseket Magadról.
Nyisd meg a szellemi szemeit, hogy bele láthasson a Te dolgaidba amiket fel akarsz fedni előtte.
Nyisd meg kérlek az ö szellemi füleit, hogy meghallja amikor csendes hangon szólsz hozzá. Tanítsd meg öt, hogy elcsendesedjen előtted, és időzzön a Te jelenlétedben, hisz nincs semmi sem annál jobb dolog a földön mint a Te jelenlétedben időzni.
Köszönöm, hogy tanítod, és vezeted öt Szent Szellem. Tedd öt érzékennyé a hangodra, hogy mindig meghalljon Téged.
Töltsd be a Te bölcsességeddel mennyei Apukám, hisz mindannyiunknak szükségünk van a Te bölcsességedre.
Szabadítsd meg kérlek minden félelemtől, betöltve öt örömöddel, és rátöltve a Te szeretetedet, hiszen a teljes szeretet kiűz minden félelmet.
Tudatosítsd benne kérlek Apukám, hogy Te szereted öt, mindig vele vagy, soha el nem hagyod, és, hogy bármikor Hozzád fordulhat, és semmi oka nincs aggódásra, félelemre, hiszen Te vagy az ö védelme, mint egy sziklavár a vihar idején.
Ha valamilyen betegségben szenved , kérlek Apukám gyógyítsd meg öt, és minden gyengeségtől szabadítsd meg, hiszen Te vagy a GYÓGYÍTÓ ÉS SZABADÍTÓ !
Köszönöm drága mennyei Apukám, hogy meghallgattad és megválaszolod az imádságomat azok részére akik olvassák ezt az imát, mert a Te Fiad, Jézus Nevében kértem ezeket a dolgokat.
Ámen

HÁLAADÓ IMÁDSÁG

HÁLAADÓ IMÁDSÁG



Istenem, olyan sok drága ajándékod van számomra, amit sokszor észre sem veszek, engedd, hogy ma köszönetet mondhassak mindenért…
• Drága Jézus, köszönöm, hogy a Tiéd lehetek, hogy a gyermekednek tudhatom magam… hogy hitem, reménységem van, s tudom, hogy egyszer színről-színre megláthatlak Téged…
• Hisz oly sokan élnek még Nélküled, szenvednek az gonosz nyomorgattatásától, s a kárhozat felé halad útjuk…Segíts Uram, hogy a szívügyem legyen Hozzád vezetni őket…
• Köszönöm, hogy minden nap felébredhetek, kinyílhatnak a szemeim, használhatom a lábaimat és elkezdhetek egy napot…
• Hisz van, aki ágyban fekvő beteg, s minden napja csak fájdalom és gyötrődés…
• Köszönöm, hogy adsz kitartást a sokszor fáradságos munkához, és a kemény tanuláshoz…
• Hiszen ma ez is kiváltság… ha van hol dolgoznom és eltarthatom a családomat… tanulhatok…
• Köszönöm, hogy adsz erőt elviselni a mindennapi terheket, és kudarcokat… köszönöm, hogy Eléd vihetem a gondjaimat, és biztos lehetek abban, hogy Te mindenre megoldást találsz…
• Hisz a világban élő emberek maguk próbálják cipelni a terheket, s elviselni a sikertelenségeket, de én az Élő Istenhez fordulhatok…
• Köszönöm a társamat, akit e földi utamra mellém rendeltél, s gyönyörködik Lelked abban, ha a keskeny úton segíthetjük egymást…
• Hisz van, aki egyedül éli le életét, s ha elesik, nincs, aki felemelje Őt…
• Köszönöm a gyermekeimet, a családomat, a barátaimat, azokat az embereket, akiket nekem ajándékoztál… mert tudom, még ha meg is bántjuk egymást, a szeretet majd újra összetart minket… s ők mellettem állnak, és én is mellettük állhatok…
• Hisz van, akinek nincs családja, s magányosnak, elveszettnek érzi magát a hétköznapokban, és ünnepeken még inkább…
• Köszönöm Uram, hogy sokszor próbákon vezeted át utam ….ami által erősödhetek, s a tapasztalatokból segíthetem a gyengébbeket…
• Hisz Atyám vagy Te, ki engem, mint gyermekét tanít a keskeny útra, formálod jellememet, hogy gyönyörködhess bennem, s áldássá akarsz tenni a környezetem számára…
• Köszönöm azt a helyet, amit a Te országod építésében nekem adtál…legyen az látványos, vagy elrejtett szolgálat…Téged dicsőíthetlek általa, s a Te akaratodat teljesíthetem…
• Hisz nincs dicsőbb feladat annál, mint az élő Istent szolgálni, és neki adni minden erőt, hogy épüljön az Ő országa… Lehet valaki bármilyen világi elnök, vagy vezérigazgató… A világ teremtőjének szolgálni a legmagasabb hivatás, amit ember elképzelhet…
• És köszönöm Uram, hogy kegyelmeddel nap, mint nap lehajolsz Hozzám… hogy van még türelmed felém, hogy van lehetőségem megbánni a vétkeimet, s újra kezdeni Veled mindent… Ó, hányszor és hányszor újra kezdtem már… és Te még mindig szeretettel várod a bocsánatkérő imáimat…
• Jézus… mi lett volna velünk, ha akkor nem vállalod a kereszthalált…? Nem mehetnék Hozzád? Nem lenne újrakezdés… Nem lenne élet… Nem lenne üdvösség…Nem lennél az Atyám…
Drága Bárány… szívemből köszönöm, hogy megtetted értem…!
Amen.

Joyce Meyer: Újítsd meg az életed a szavaiddal!


A szavaknak nagy hatalmuk van, és emiatt neked is sokkal nagyobb hatalmad van, mint gondolnád. Nagyon befolyásos személy vagy. Nem kell főnöknek lenned, nem kell, hogy ilyen-olyan doktori címed vagy titulusod legyen, híresnek sem kell lenned, sőt kiemelkedően okosnak sem.

Mindössze egy dologgal kell rendelkezned: a beszéd képességével. A szavainkkal bátoríthatunk, vagy éppen lelombozhatunk valakit, inspirálhatunk, vagy bánthatunk, álmodhatunk, vagy kételkedhetünk. A Biblia tele van olyan igékkel, amik arról szólnak, hogy a szavainkkal képesek vagyunk befolyásolni az életünk folyását. A Példabeszédek 18,21-ben ez áll: "Élet és halál van a nyelv hatalmában, amelyiket szereti az ember, annak a gyümölcsét eszi." Az élet és a halál, azaz az áldás és átok lehetősége, ami a szánkat olyan jelentőségteljessé teszi. És az a kemény igazság, hogy felelősséggel tartozunk aziránt, hogy mit engedünk kijönni a szánkon. Mi magunk döntjük el, hogy mit teszünk a szavainkkal. A világban történő események következtében könnyű a halált, átkot és a negativitást felfedeznünk mindenhol és mindenben: a hírekben, sorban állás közben a boltban, a kávéházban és a munkahelyen. Elégedetlenséggel, panaszkodással, mások hibáztatásával, gúnyolódással találkozunk mindenfelé, sajnos sokszor még keresztények körében is. Úgy gondolom, nagyon fontos, hogy változtassunk, és az életünket a helyes irányba tereljük. De ehhez a szánkat kell először a megfelelő irányba terelnünk. Képzeld el, mi lenne, ha valaki rögzítette volna mindazt, amit az elmúlt huszonnégy órában mondtál, és most ezt visszajátszanánk? Miről szólnának a szavaid? Élet lenne bennük, vagy inkább halál? Építő, életet adó szavakat hallanánk? Mennyi lenne benne a panaszkodás, elégedetlenség, netán gúnyolódás? Fontos, hogy tudjuk: ami a szánkon kijön felfedi, hogy kik vagyunk valójában. Ez tulajdonképpen a Krisztust követők érettségének a mérője. Isten azt szeretné, ha az élet és az áldás szavait szólnád. Építs és ne rombolj. Ha megváltoztatod a szavaidat, akkor az életed is meg fog változni! Dave, a férjem, és én pár évvel ezelőtt megtanultuk ezt a leckét. Már egészen jól megy, de természetesen még most is növekszünk, fejlődünk ebben. Rájöttünk, hogy mennyire megváltozott az életünk, mióta minden napot a következő szavakkal kezdünk: "Istenem, Jézus nevében kérlek, hogy áldd meg ezt a napot. Megáldom a házastársamat, a gyermekeimet, az unokáimat, a barátaimat, az üzleti partnereinket, a munkatársaimat, a szomszédaimat, és minden embert, akivel ma találkozom." Ha a szavainkat arra használnánk, hogy minden embert megáldjunk, akikkel kapcsolatba kerülünk, akkor megváltozna az életünk, és azok az életek is, melyeket megérintünk. Ha komolyan vesszük, hogy a szavainkkal másokat megáldjunk, akkor Isten garantáltan gondoskodni fog arról, hogy minket is nagyon megáldjon! Ámen!

Bizonyságaid örökkévaló örökségem


Alfred Christlieb -

Elment Naámán lovaival és szekereivel és megállt az Elizeus házának ajtaja előtt. És Elizeus követeket küldött hozzá mondván: Menj el és fürödj meg hétszer a Jordánban és megújul a tested és megtisztulsz. Akkor megharagudott Naámán és elment... (2.Kir. 5,4-12)
 


Naámán követte a szolgálólány tanácsát. Nagy kísérettel, kocsikkal, lovakkal és sok kinccsel megrakottan megáll a próféta ajtaja előtt és jelentette neki a kérését. Elizeus azonban egy pillantásra, vagy egy szóra sem méltatta előkelő vendégét és kíséretét. Egy szolgájával üzent ki neki: "fürödj meg hétszer a Jordánban és megtisztulsz". Ez már túl sok volt a hatalmas tábornoknak.

A próféta úgy bánik vele, mint valami iskolás nebulóval. Naámánt ez a legérzékenyebb pontján találta el. Még nem tudta, hogy nem a testén lévő poklosság az ő legnagyobb baja, hanem az a kevélység és gőg, amely a szívét emészti.

Nem sejti, hogy Isten prófétájához menve nem ismeri még az igazságot: "Ami az emberek előtt magasztos, Isten előtt utálatos". Naámán a megaláztatás zátonyára jutott.

Ezen a zátonyon már sok ember megfeneklett. "Kicsivé kell lennem? Soha!" Naámán haraggal fordul vissza.

Naámán jelképe azoknak az embereknek, akik bár érzik, hogy lelkük beteg, hogy a Golgota prófétája meg tudná menteni őket, de szívük kemény, dacos és kevély. Ha megtudják, hogy Isten jó tulajdonságaiknak és jó cselekedeteiknek rakományaira mit sem ad, mert szívüket a gőg poklossága emészti, halálosan megsértődnek és dühösen elfordulnak.

Az Isten által készített üdvösségre csak úgy talál rá az ember, ha nem feneklik meg a Krisztus keresztjének bennünket megalázó zátonyán.
 

Varga László - Isten asztaláról


"Akit én szeretek, megfeddem és megfenyítem: igyekezz tehát, és térj meg!"(Jelenések 3,19)
 
 
Két gyermek játszik az udvarodon. Együtt követnek el valami nagyobb pimaszságot. Melyiket fogod megfenyíteni? Nyilván a tiedet. A másiknak legfeljebb annyit mondasz: Takarodj innen, többé meg ne lássalak a kapun belül! Nem azért, mert a tiedet kevésbé szereted. Ellenkezőleg: azért, mert őt akarod a jóra vezetni, belőle akarsz embert nevelni. A másik idegen, nem rád tartozik. Isten sem cselekszik másként. Akiket szeret, akiket maga mellett akar látni az örökkévalóságban, azokat megneveli. Néha keményen. Azután csendes, szép szóval irányítja őket. De mindig szeretettel. A cél: rendeltetésükre vezetni őket. Isten gyermekeinek ezt meg kell tanulni. Meg kell érteni. Engedelmesen el kell fogadni a fegyelmezést is. Tudni kell, állandóan tudni, hogy Isten szeret. Nincs ennél fontosabb tanítása az evangéliumnak. A megtérés: elfogadása Isten szeretetének. Addig, míg elfogadhatod. Míg el nem hangzik feletted is az ítélet: "Bizony, mondom nektek, nem ismerlek titeket. "Lehet, hogy többé nem is büntet Isten. Nem vagy érdekes a számára. Ezt nem szabad megvárnia annak, aki üdvözülni kíván.

Jó Atyám, büntess, fenyíts inkább, de ne dobj el magad elől! Gyermeked vagyok, az is akarok maradni. Tudom, sok hibát követek el naponként. Tudom, nem vagyok méltó arra, hogy fiadnak nevezz. Nevelj embert belőlem, Atyám! A Te képedre formálj, hogy megérdemeljem az ember nevet! Hogy építője legyek országodnak. Hogy dicséretet, és ne szégyent hozzak a Te nevedre. Családom tagjaira, gyermekeimre is azt kérem: vezesd magad felé őket! Nem azt kérem, hogy ne fenyítsd, csak azt, hogy szeretettel fenyítsd őket, ha kell, de ne mondj le róluk! Add, hogy váljanak hűséges gyermekeiddé! Hadd vezessem hozzád őket, és ha gyenge vagyok hozzá, pótold ki a hiányosságaimat! Ámen.
 

Mindennap az Ige fényében- A HITBELI ENGEDELMESSÉG


Andrew Kuyvenhoven -

A mai napon olvasandó igeszakasz: Róm 16,25-27 
 
 
25 Akinek van hatalma arra, hogy megerősítsen titeket az én evangéliumom és a Jézus Krisztusról szóló üzenet szerint - ama titok kinyilatkoztatása folytán, amely örök időkön át kimondatlan maradt, 26 de most nyilvánvalóvá lett, és az örök Isten rendelkezése szerint a próféták írásai által tudtul adatott minden népnek, hogy eljussanak a hit engedelmességére. 27 Az egyedül bölcs Istené a dicsőség, a Jézus Krisztus által örökkön-örökké. Ámen.

"Ama titoknak kijelentése alapján, amely ... az örökkévaló Isten rendelése szerint ... a hitbeli engedelmesség végett minden népnek tudomására jutott."(Róm 16,25-26 - Dr. Ravasz ford.)

Levelének végén Pál egy olyan kifejezést használ, amilyet az elején is használt: "a hitbeli engedelmesség". Kiindulásul azt mondja, ő arra rendeltetett, hogy amikor az evangéliumot elviszi a pogányoknak, "a hitben való engedelmességet" munkálja (1,5 Dr. Ravasz ford.). Befejezésül dicsőíti Istent ezért az evangéliumért, azaz a jó hírért, mely el volt rejtve Istenben, míg nyilvánvalóvá nem lett Jézusban. Most ez a jó hír jut minden népnek tudomására "a hitbeli engedelmesség végett."
Nyilvánvaló hát, hogy az evangélium hirdetésének a célja "a hitbeli engedelmesség". Amikor a hallgatók jól hallgatják, vagy amikor az olvasók helyesen olvassák, az evangéliummal való találkozás eredménye "a hitbeli engedelmesség".
Ez egy különös kifejezés, mivel úgy látszik, hogy két olyan dolgot említ egyszerre, amelyek a Római levélben gyakran ellentétben állnak egymással. Pál oly sokszor mondja nekünk, hogy az üdvösség hallásból van és nem cselekedetből, hogy ígéret által van és nem törvény által, hogy hit által kapjuk meg azt és nem munkálkodás által! Mindazonáltal azt is mondhatjuk, hogy az evangélium hirdetésének az a végső célja, hogy az emberek eljussanak "a hitbeli engedelmességre".
Az evangélium nem új törvény. Hitet akar támasztani a hallgatóban. A hit azonban Jézus úr voltának az elismerését is magában foglalja. Ezért a hitet úgy is le lehet írni, hogy az engedelmesség, azaz "hitbeli engedelmesség".
Az evangélium mindig üzenet és parancs egyidejűleg. Az evangélium Igéje ezt mondja nekünk: "Te új ember vagy Jézus Krisztusban". Ez az üzenet, melyet hinnünk kell. Aztán így folytatja: "Úgy kell élned, mint aki új ember a Jézus Krisztusban". Ez a parancs. Ha elhisszük az evangéliumot, engedelmeskedni fogunk a parancsnak. És csak azt mutatja meg, hogy elhittük az evangéliumot, ha engedelmeskedünk a parancsnak.
Az isteni misszió, melyet szolgái által tölt be, "hitbeli engedelmességet" akar támasztani minden nép körében. Isten ezért tette nyilvánvalóvá az evangéliumot, és ezért adta nekünk a Római levelet.
 

Krisztus mindenek felett- AMÍG EGÉSZEN AZ ÖVÉ LESZEL


Oswald Chambers -

"A kitartásban pedig tökéletes cselekedet legyen, hogy tökéletesek és épek legyetek, minden fogyatkozás nélkül" (Jak 1,4)
 
 

A legtöbbünknél általában rendben van minden, csak néhány terület van, ahol rendetlenek vagyunk. Nem bűnökről van itt szó, hanem a test szerinti élet maradványairól, ezek tesznek rendetlenné. A rendetlenség megbántja a Szent Szellemet. Semmiben sem lenne szabad rendetleneknek lennünk, akár evésről, ivásról, vagy Isten szolgálatáról van is szó. Nemcsak Istennel való kapcsolatunknak kell rendben lenni, hanem e kapcsolat külső kifejezésében is. Végül is Isten nem enged kibújni semmi alól, legapróbb részletekig átvizsgál mindent. Nem fárad bele, hogy mindaddig visszavigyen minket arra a pontra, amíg megtanuljuk a leckét, és Ő az, aki be is fejezi a munkát. Lehet, hogy ingerültségünk az a bizonyos pont, ahova Isten állhatatos türelemmel újra meg újra visszavisz; lehet hogy szellemi szétszórtságunk vagy féktelen egyéniségünk. Isten igyekszik belénk vésni, hogy mi az az egy, ami nincs teljesen rendben. Áldott időt éltünk át, amikor Isten váltságáról elmélkedtünk; szívünk egészen Isten felé fordult. Bennünk végzett csodálatos munkája tudtunkra adja, hogy legnagyobbrészt rendben vagyunk vele. "Most tehát" - mondja a Szent Szellem Jakab apostol által - "a kitartásban tökéletes cselekedet legyen". Ügyelj a kis hanyagságokra, ne mondd: "egyelőre így is jó lesz". Bármi is az, Isten állhatatosan rámutat mindaddig, amíg végleg és teljesen az övéi nem leszünk.
 

Isten műhelyében- Harc a kapzsiság ellen


Carl Eichorn -

"Öldököljétek meg a ... kapzsiságot, amely bálványimádás. "(Kol 3, 5) 
 
 
A testi ember test szerint gondolkozik (Róma 8, 5), de akiben Isten élete van és lelki ember, azt minden törekvés felfelé vonzza. Lehetetlen a földi gondolkozást legyőzni, amíg Isten Fia értelmet nem adhatott nekünk, hogy megismerjük az igazat (1 Ján 5, 20). Csak ekkor szabadulunk meg a földi dolgokhoz való ragaszkodástól és tanulunk meg az élő Istenben bízni, aki megad nekünk mindent gazdagon (1 Tim 6, 17). Ha Krisztussal meghaltunk a világnak, akkor teljes buzgósággal keressük azt, ami odafelvaló!

Folyamatosan öldököljük meg magunkban a pénzszeretetet és a kapzsiságot, amire nézve Jézus szabadulást hozott. Pál sokakról tudott, akiket a pénz szerelme eltávolított a hittől és sok fájdalommal szegezték át magukat (1 Tim 6, 10). Mert ha valaki egyszer megízlelte az Úr jóságát és mégis boldogtalan, ez csak azért van, mert belekeveredett földi törekvésekbe. Minél mélyebben merül bele az ember a földi dolgokba, annál erősebb benne a földi gondolkodás. És minél inkább elmerül Istenben és minél többet foglalkozik az Ő dolgaival, annál inkább növekszik benne a mennyei gondolkodás. - Olyan a természetünk, hogy magunkhoz ragadnánk mindent, amit csak lehet; Isten jellemvonása az adás. A legdrágábbat adta oda ennek a hálátlan világnak. Isten Fia önmagát és mindenét odaáldozta értünk. Aki megtapasztalja magán Istennek ezt az ajándékozó szeretetét, új emberré lesz, olyanná, aki maga is képes adni.A thessalonikai és filippibeli keresztyének Isten kegyelme által olyan örömmel adakoztak, hogy szinte zavarba hozták az apostolt. Jeruzsálemi testvéreik szorultságának megkönnyítésére erejükön felül adtak (2 Kor 8, 1-3).

Isten gyermekei megértik az Ige szavát: Jobb adni, mint venni! A jókedvű adakozót szereti az Isten és megáldja. Az ilyen ember megtapasztalja az Igét: "Adjatok és nektek is adatik. Jó, megnyomott, megrázott, megtetézett mértékkel adnak majd az öletekbe" (Luk 6, 38). Aki fösvény és nem tud adni, ne gondolja, hogy Isten gyermeke, mert megcsalja magát. Talán valamikor kapott már kegyelmet, de letért Isten útjáról, mivel újra elfoglalta szívét a pénzszeretet. A kapzsiság és fösvénység bálványozás. Aki a mammonnak szolgál, bálványimádó (Ef 5, 5). A fösvénység szívesen ölt kegyes ruhát, pedig a pénz embere Isten ellensége.
 

Isten ígéreteinek tárháza- Kiálts szabadításért, és köszönd meg azt!


C. H. Spurgeon -

"Hívj segítségül engem a nyomorúság idején! Én megszabadítlak, és te dicsőítesz engem"(Zsolt 50,15)
 
 

Ez aztán az ígéret!

Beköszöntött a "nyomorúság ideje". Ilyenkor nappal is sötét az ég, és minden óra sötétebbnek látszik az előzőnél. Ilyenkor igazán időszerű ez az ígéret: a felhős napokra íratott.

Íme, Isten bátorító tanácsa: "hívj segítségül engem!" Fölösleges kellene hogy legyen ez a figyelmeztetés, hiszen szüntelenül ezt kellene tennünk, egész nap és mindennap. Mekkora kiváltság, hogy segítségül hívhatjuk Istent! Milyen bölcs az, aki él ezzel a kiváltsággal, és milyen ostoba, aki emberekhez szaladgál segítségért! Az Úr kérlel, hogy tárjuk elé ügyünket. Ne habozzunk hát, hanem siessünk ezt megtenni.

Íme, vigasztaló ígérete: "Megszabadítlak téged". Akármi legyen is a nyomorúságunk, Isten kivétel nélkül minden esetben teljes, biztos és boldogító szabadulást ígér. Ő maga akar megszabadítani minket. Mi hiszünk ebben, és az Úr megjutalmazza hitünket.

De ne feledkezzünk meg a végéről sem: "és te dicsőítesz engem". Bárcsak valóban megtennénk ezt, és szabadítása után hálásan dicsérnénk szabadító Urunkat! És mert szabadítását előre ígéri, már előre is dicsőíthetjük Urunkat azért, hogy meg fog szabadítani.
 

Bizonyságaid örökkévaló örökségem


Alfred Christlieb -

...Ó, bárcsak az én uram szembekerülhetne azzal a prófétával, aki Samáriában van! (2.Kir. 5,3)

 
Ez az Ige a gyermek szájából megtaníthat bennünket arra, hogy milyen fontos a helyes bizonyságtétel a helyes időben.

Ez a kislány valószínűleg ki sem nyitotta a száját egyetlen összejövetelen sem, mégis olyan misszionáriusává vált a pogány országnak, akitől tanulhat Isten Igéjének minden hirdetője. Ez a gyermek egyenesen tanítómester az igehirdetők kiképzésében. Elsősorban azért, mert szilárdan hiszi, amit mond. Ha kételkedett volna afelől, hogy Elizeus Naámánt meg tudja gyógyítani, akkor ezt mondta volna: "talán, lehetséges", de így szavának nem lett volna jelentősége. De bizonyságtétele olyan hittel teljes és bátor, hogy Naámánt egész csapatával Samáriába indítja.

Tanuljunk ebből mi, akik az evangéliumot prédikáljuk! Körül vagyunk véve olyan emberekkel, akik tele vannak bűn-poklossággal és tanácstalanul kérdezik: "Hogyan lehetek én tiszta"?

Mi mondhatjuk még nagyobb hittel, mint ez a kislány: "Ó, ha a Golgota prófétájával szembekerülnél"!

A kislánytól megtanulhatjuk bizonyságtételünket olyan egyszerűen, mesterkéletlenül, hittel teljesen elmondani, hogy az az embereket megindítsa.

Mindenekelőtt azt kell megtanulnunk, hogy bizonyságtételünk tartalmát világosan foglaljuk össze. Mondjátok az igehirdetőnek: beszélj úgy, hogy amit mondasz, egy mondatba összefoglalható legyen!" S az lenne jó, ha ő azt válaszolná: "Ó, ha a Golgota prófétájával szembekerülnél, meggyógyulnál bűneid poklosságából"! Az ilyen alázatos szívből jövő, egyszerű bizonyságtétel, ha a Megváltó iránti szeretet és hit hatja át, megmutathatja az embereknek az egyetlen Segítőt nyomorúságukban, és örökéletre vezetheti őket.
 

Varga László - Isten asztaláról


"Józsefre szemet vetett urának a felesége... Ő ...azt felelte: Semmit sem tiltott el tőlem, csak téged, mivel te a felesége vagy. Hogyan követhetném el ezt a nagy gonoszságot, vétkezve az Isten ellen?!" (1Mózes 39,7-20)

Minden kísértés esetén a kulcskérdés: "Miért ne tegyem?" A részeges: "Miért ne ihatnék még egy pohárral?" Az alkalmi tolvaj: "Miért ne vehetném el, nem is fog hiányozni?" és így tovább. Mindig kéznél van a logikus, meggyőző mentség. A lelkipásztornak vagy az anyának a legnagyobb gondja, mit tud felelni a "miért" kérdésre. A szokásos feleletek: mert megbüntetnek, mert beteg leszel, mert szégyen, mert Isten megver, rendszerint hatástalan. Egyetlen hatásos ellenérv maradt: "Isten szeret. Naponta tapasztalom áldásait. Gyermeke vagyok. Hogyan fogok Isten szemébe nézni, ha megteszem?" József nem arra hivatkozik, hogy mit fog szólni a gazdája. Azt az asszony el tudta volna intézni. "Hogyan vétkezzem Isten ellen?" Erre nincs mit mondania annak, aki ismeri Istent. Ezért nem magánügy a hit. Ezért nem tud talpra állni társadalmunk, mert nem az a legnagyobb kár, amit a múlt rendszer anyagi téren, hanem amit a lelkekben rombolt. Ezért olyan fontos a hitben való nevelés. Ezért volna döntő szerepe az újjáépítésben az egyháznak, ha vállalná.

Uram, Istenem, kétségbeesve figyeljük a hitetlenség rombolását társadalmunk erkölcsi életében. Csak Te tudsz rajtunk segíteni. Csak Te tudsz olyan erős hitet adni, mely megállíthatja az általánossá lett bűn rombolását. Adj hitet, Uram, népünknek! Adj hitet gyermekeinknek! Adj mély hitű tanítókat, pásztorokat, és add nekik Szentlelked erejét, hogy újraépülhessen egyházunk, hatásos legyen az igehirdetése! Adj erőt az én hitemnek, hogy legalább családomat tudjam szavam hitelével, életem tisztaságával tiszteletedre vezetni! A Te szereteted hassa át életünket, hogy a "miért" kérdésre nekünk is annyi legyen a feleletünk: Mert Isten szeret. Ámen.