„Most mégis ezt mondja az ÚR, Izráel Istene, erről a városról, amelyről azt mondjátok, hogy fegyver, éhínség és dögvész folytán a babilóniai király kezébe kerül: Összegyűjtöm majd népét mindazokból az országokból, ahová szétszórtam lángoló haragomban és nagy felháborodásomban. Visszahozom őket erre a helyre, letelepítem, és biztonságban lesznek. Az én népem lesznek, én pedig Istenük leszek. Egy szívet és egy utat adok nekik, hogy engem féljenek mindenkor, és jó dolguk legyen nekik is, meg utódaiknak is. Örök szövetséget kötök velük, nem fordulok el tőlük, jót teszek velük, és olyanná teszem szívüket, hogy féljenek engem, és ne hajoljanak el tőlem. Örömmel teszek jót velük teljes szívemmel és lelkemmel, és véglegesen elültetem őket ebbe a földbe. Mert ezt mondja az ÚR: Ahogyan elhoztam erre a népre mindezt a nagy rosszat, ugyanúgy elhozom rájuk mindazt a jót is, amit most ígérek nekik. Mert fognak még szántóföldet venni ebben az országban, amelyről azt mondjátok, hogy ember és állat nélkül maradt pusztaság, amely a káldeusok kezébe került. Ezüstért vesznek szántóföldet, lepecsételt és tanúkkal hitelesített szerződést írnak róla Benjámin földjén, Jeruzsálem környékén és Júda városaiban, a hegyvidék, az alföld és a Délvidék városaiban, mert jóra fordítom sorsukat! – így szól az ÚR.”

Magyarázat

Pont erre vágyunk a szívünk mélyén, hogy jó dolgunk legyen nekünk is meg a gyermekeinknek is. Ezért fáradunk és dolgozunk éjt nappallá téve, vásárlunk és építünk szebbet, nagyobbat és kényelmesebbet, és közben nem vesszük észre, hogy ez az ígéret nem öncélú és nem csak rólunk és a családunkról szól. Isten népe kapta ezt a reménységet, benne természetesen mi is, de nem függetlenül másoktól.
Jeruzsálemet még nem vették be, de már érzékelhető, hogy közel a végzet, amiről Jeremiás beszélt. Az ostromsáncok a városig érnek. A városban pedig éhínség és dögvész pusztít. Elhagyták az Úr útját, és most el kell szenvedniük a következményét is. Isten azonban már ebben a helyzetben is készíti a reményteljes jövőt. Mindez akkor következik be, ha a nép szíve helyreáll, és egy közös test tagjaként dobbannak egymásért. Megtalálják az egyetlen utat, ami a mennyei Atya felé vezet. Isten félelmetes szeretetének útját, amely különleges áldásokkal van tele.
A Szentlélek képes beteljesíteni ezeket az ígéreteket az életünkben. Bármilyen élethelyzetben vagyunk, és lehet, hogy éppen nagy megpróbáltatások előtt, ez az ige nekünk szól. Ez a Megváltó jó terve gyülekezetünkkel. Amikor ennek megvalósulásáért imádkozunk, a legjobbat kérjük, amit csak lehet.
(Paróczi Zsolt)