Alfred Christlieb-
Naámán visszatért egész kíséretével az Isten emberéhez. ( 2.Kir. 5,15)
Ez ugyanaz a szíriai Naámán, aki visszament Elizeushoz, mégis teljesen
más ember. Aki elment, az a nagy úr volt, aki dicsőségében mélyen meg
volt bántva. Lázongva és dühösen ment útjára.
Aki visszatért,
egy alázatos, hálás, hívő ember volt, aki egyedül Istennek adott
dicsőséget. Minden ismertetőjegye meglátszott rajta annak, hogy hite
valódi volt. Ismét látjuk díszes kíséretével, azonban most nem marad
fönn az aranyozott hintaján. Leugrik és siet Elizeus szegényes
hajlékába.
Ott áll a próféta, akit nem úgy szólít meg:
"Főtiszteletű szolgája az Úrnak, nagyon hálás vagyok csodálatos
tanácsáért!" Nem is borítja el hízelkedéseivel.
Ezt mondja:
"íme, most tudom már, hogy nincsen az egész földön Isten, csak
Izraelben!" Igen, Naámán valóban hívővé lett. Istent ismerte meg
szabadítójának. Erről győződött meg teljesen.
Így van ez mindig
az igaz hitnél. Nem áll meg az emberi eszközöknél, nem embereket dicsér,
hanem egyedül Istent. Egyedül az Úr tette ezt! Ez válik nyilvánvalóvá
előtte. Elizeus Naámánt ebben a tudatában még jobban elmélyíti.
Naámánnál
ott vannak az arannyal és ezüsttel teli zsákok, és ezt mondja a
prófétának: "Azért most vedd el, kérlek, ezt az ajándékot a te
szolgádtól." De Elizeus így válaszol: "Él az Úr, aki előtt állok, hogy
el nem veszem." Naámán kényszeríteni akarja, de Elizeus hajthatatlan
marad.
A meggyógyult tudja meg, ezt Isten cselekedte. S ki
akarná Istent "kifizetni"? Ez érvényes a bűn poklosságából való
gyógyulásnál is. "Kifizetni?" Soha! Sajnos, ezt nehezen tanuljuk meg. Az
igazi hit azonban mind mélyebben és mélyebben megérti: Kegyelemből!
Ingyen! Csak kegyelemből!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése