Alfred Christlieb-
Géházi Naámán után futott. (2.Kir. 5,21)
Ahol Isten megmutatja kegyelmének nagy tettét, ott az ördög mellé állítja a saját gaztettét.
Géházi
Elizeus szolgája. Ahogy Júdás a Jézus tanítványai körében az ördög
eszközévé lett, úgy lett azzá Géházi is az Elizeus házában. Még öt perce
sincs, hogy Naámán elment. Géházi ezt gondolta: hogyan lehet az uram
ilyen ostoba, hogy ezt a szíriait a millióival kihasználatlanul
elengedi? Utána futok és könnyítek a zsákjain.
A Szentírás
megmutatja nekünk Géházi bűnének születését. A 20. versben ezt olvassuk:
"Géházi... azt gondolta". A gondolatvilágban kezdődik a bűn.
Elizeus
prófétai tekintete leleplezi Géházit. Géházi mint szolga nem volt
sorsával megelégedve. Ő azzal a reménységgel szegődött Isten emberéhez,
hogy olyan áldott lesz, mint legalábbis Lót Ábrahám mellett. Csalódott.
Erről álmodozott: földbirtok olajfákkal és szőlővel, legelő
juhnyájakkal, és marhacsordákkal. Szolgák és szolgálók hada, pompás
lakás, szép ruha és sok-sok pénz! Most mindezt megszerezheti!
Itt
a sorok között felismerem, hogy milyen fájdalmas megaláztatást
jelentett mindez Elizeus prófétának. Az egész országot bejárta áldásos
tetteinek a híre, s íme, saját házában itt van a meg nem tért szolga.
Mennyit imádkozhatott naponként Géháziért! Hiába. Nem nyert
meghallgatást.
Magának Istennek kellett Géházit bűnéről
meggyőzni félelmetes fegyelmezés által. Különösen figyeljünk arra, hogy
Géházi bűne a gondolatainál kezdődött. Sok házasságtörő százszor
elköveti tettét gondolatban, mielőtt valóban beleesne.
Mi melyik
úton járunk? Naámánnal Isten iskolájában az alázat útján lefelé, vagy
Géházival az ördög iskolájában a gőg meredek szirtjére fölfelé?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése