A mai napon olvasandó igeszakasz: Jel 21,9-14
9 És jött egy a hét angyal közül, akiknél a hét pohár volt, telve a hét utolsó csapással, és így szólt hozzám: "Jöjj, megmutatom neked a menyasszonyt, a Bárány feleségét".
10 Elvitt engem lélekben egy nagy és magas hegyre, és megmutatta nekem a szent várost, Jeruzsálemet, amely az Istentől, a mennyből szállt alá.
11 Benne volt az Isten dicsősége; ragyogása hasonló volt a legdrágább kőhöz, a kristályfényű jáspishoz,
12 fala nagy és magas volt, tizenkét kapuja, előtte tizenkét angyal, és a kapura nevek írva, Izráel fiai tizenkét törzsének nevei:
13 keletről három kapu, északról három kapu, délről is három kapu, és nyugatról is három kapu.
14 A város falának tizenkét alapköve volt, és azokon a Bárány tizenkét apostolának tizenkét neve.
"Ekkor sorsot vetettek rájuk: a sors Mátyásra esett, és a tizenegy apostol közé sorolták őt."
(ApCsel 1,26)
Mialatt a tanítványok Jeruzsálemben várakoztak, az Úr mennybemenetele után és a Szentlélek eljövetele előtt, választottak egy apostolt, hogy elfoglalja az áruló Júdás helyét.
Sok bibliai tudós kritizálja a tanítványokat ezért a tettért. Keresztyének, akik úgy vélik, vannak jobb módjai is Isten akarata kifürkészésének fontos dolgokban, helytelenítik az apostolok sorsvetési módszerét. Nagyon sok kritikus azt mondja, hogy Isten nem hagyta jóvá Mátyás megválasztását, és hogy maga Isten Pált választotta ki a tizenkettedik apostolnak. Meg kell azonban jegyeznünk, hogy Pál soha nem számította magát a "tizenkettő" közé, ámbár ahhoz ragaszkodott, hogy Isten apostollá választotta ki őt (1Kor 15,5-9).
"Ekkor sorsot vetettek rájuk: a sors Mátyásra esett, és a tizenegy apostol közé sorolták őt."
(ApCsel 1,26)
Mialatt a tanítványok Jeruzsálemben várakoztak, az Úr mennybemenetele után és a Szentlélek eljövetele előtt, választottak egy apostolt, hogy elfoglalja az áruló Júdás helyét.
Sok bibliai tudós kritizálja a tanítványokat ezért a tettért. Keresztyének, akik úgy vélik, vannak jobb módjai is Isten akarata kifürkészésének fontos dolgokban, helytelenítik az apostolok sorsvetési módszerét. Nagyon sok kritikus azt mondja, hogy Isten nem hagyta jóvá Mátyás megválasztását, és hogy maga Isten Pált választotta ki a tizenkettedik apostolnak. Meg kell azonban jegyeznünk, hogy Pál soha nem számította magát a "tizenkettő" közé, ámbár ahhoz ragaszkodott, hogy Isten apostollá választotta ki őt (1Kor 15,5-9).
Annyi bizonyos, hogy a Szentírás semmiféle alapot nem szolgáltat arra, hogy elítéljük az apostolok akcióját a létszám-kiegészítést illetően.
Az Úr elhagyta őket, a Lélek pedig még nem jött el. E tíz nap alatt a tanítványok két dolgot tettek: kitartottak az imádkozásban, és jelét adták hitüknek azzal, hogy megválasztották Mátyást. Bíztak abban, hogy Uruk befejezi munkáját, hogy "felállítja Dávid sátorát." Hogy újból helyreállítja népét, Izráelt. Nemcsak hogy bíztak abban, hogy Jézus befejezi munkáját, hanem kezdték is érteni szerepüket Krisztus munkájában. Most már világos lett előttük, miért kellett hogy tizenketten legyenek. Isten népe tizenkét törzsre alapult, tizenkét apostolra épül fel újra, akiket a Messiás jelölt ki.
Most itt vannak készen, várakozva arra, aki fel fogja építeni Jeruzsálemet megbízható ígérete szerint.
A Jel 21-ben látomásban megjelenik előttünk Krisztus Lelkének befejezett munkája: Jeruzsálem ragyogó szépsége. Izráel tizenkét fiának neve ott van a kapukon, és a tizenkét apostol neve van az alapköveken.
Az apostolokéhoz hasonló hittel és türelmetlenséggel foglaljuk el mi is kijelölt helyünket Isten programjában, folyton imádkozva: "Urunk és Építőnk, siess a munkával!"
Az Úr elhagyta őket, a Lélek pedig még nem jött el. E tíz nap alatt a tanítványok két dolgot tettek: kitartottak az imádkozásban, és jelét adták hitüknek azzal, hogy megválasztották Mátyást. Bíztak abban, hogy Uruk befejezi munkáját, hogy "felállítja Dávid sátorát." Hogy újból helyreállítja népét, Izráelt. Nemcsak hogy bíztak abban, hogy Jézus befejezi munkáját, hanem kezdték is érteni szerepüket Krisztus munkájában. Most már világos lett előttük, miért kellett hogy tizenketten legyenek. Isten népe tizenkét törzsre alapult, tizenkét apostolra épül fel újra, akiket a Messiás jelölt ki.
Most itt vannak készen, várakozva arra, aki fel fogja építeni Jeruzsálemet megbízható ígérete szerint.
A Jel 21-ben látomásban megjelenik előttünk Krisztus Lelkének befejezett munkája: Jeruzsálem ragyogó szépsége. Izráel tizenkét fiának neve ott van a kapukon, és a tizenkét apostol neve van az alapköveken.
Az apostolokéhoz hasonló hittel és türelmetlenséggel foglaljuk el mi is kijelölt helyünket Isten programjában, folyton imádkozva: "Urunk és Építőnk, siess a munkával!"
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése