2016. október 18., kedd

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

   Péter kiment és követte az angyalt, és nem tudta, hogy valóság az, ami történik.
     Csel 12,9

Csak sokára értette meg Péter, hogy megmenekült. Mély álomból ébredt föl. Sokáig még félálomban volt. Azt hitte, álmodik. Nem volt előtte világos, hogy menekülése képzelődés-e vagy valóság.

Csak amikor az angyal eltávozott tőle, és ő egyedül maradt az utcán, akkor ismerte fel világosan, hogy Isten avatkozott be megmentésére.

Hasonló a helyzet az embernek a Sátán és bűn hatalmából való megmenekülésénél is.

Amíg az ember a lelki alvás állapotából a teljes üdvbizonyosság állapotába el nem jut, félálomban van, s ebben az állapotában még sok a tisztázatlanság. Az ilyen embereknek adjunk időt. Ha Isten munkálkodik bennük, akkor eljön az a pillanat, amikor boldogan el tudják mondani: "Most tudom igazán, hogy az Úr szabadított meg engem" (Rm 8,31; Zsolt 40,1; Kol 1,12).

Bár Péter semmi lényegeset nem tett megmeneküléséért, azonban mégis úgy viselkedett, ahogy arra az adott esetben szükség volt. Azonnal felkelt. Milyen szívesen lemondott a további pihenésről!

Pontosan engedelmeskedett az angyal minden utasításának. Nem Péter határozott meg mindent - noha ő vezető volt -, hanem az angyal.

Nem akart mindent előre tudni, nem volt kíváncsi, hogyan megy majd végbe szabadulása. Egyet tett: hallgatott megmentőjére, lépésről lépésre követte, és megfogadta utasításait.

Benne előttünk áll az igazi hívő képe. Mi önmagunkat sohasem tudjuk kiszabadítani a Sátán köteleiből. Egyszerűen követnünk kell Üdvözítőnket, és az Ő vezetésére kell bíznunk magunkat. Így szabadulunk meg a Sátán bilincseitől.

Isten asztaláról-Varga László

   "Amint meghallotta Ábrahám, hogy unokaöccse fogságba esett, fölfegyverezte háromszáztizennyolc legényét... megverte és üldözte őket a rablókat... Visszahozta unokaöccsét, Lótot is jószágával együtt, meg az aszszonyokat és a népet is."
     1Mózes 14,14-16

Ábrahám Isten embere, a béke embere volt. Nehéz helyzetekben, idegen földön minden kérdését békében igyekezett megoldani - néha sajnos megalkuvások árán is. Minden szomszédjával baráti kapcsolatra lépett. A maga érdekében erőszakhoz nem folyamodott. De egyszer unokaöccsét, Lótot, aki teljes bizalommal csatlakozott hozzá és vállalta vele a nomád élet minden veszedelmét, rabló had fogta el egész családjával. Ábrahám szabadon dönthetett: megmarad békeszerető embernek, megsiratja Lótot, imádkozik érte, és éli tovább megelégedett, szép életét családja, vagyona, tekintélye élvezetében, vagy fegyvert fog, megtámadja azokat, akik neki személy szerint semmit nem vétettek, megtámadja, fegyverrel üldözi őket, kockáztatja maga, szolgái és barátai életét, de nem hagyja rabszolgaságban azt a rokonát, aki megbízott benne. Melyik lett volna Isten akarata szerint való döntés? Ma is nehéz kérdése a keresztyén embernek. Egy biztos: felelősséggel tartozunk a bennünk bízók iránt, s ha elmulasztjuk azt a segítséget, amit megadhatunk, bűnösek vagyunk abban.
Istenem, mennyit keseregtünk azon, hogy évtizedeken át raboskodtunk, és sajnálkozáson kívül semmi segítséget nem kaptunk a szabad világtól. Most szabadok vagyunk. Tudunk-e felelősséget vállalni azokért, akik a mi régi helyzetünkben vannak? Mit tehetnék én a nyomorgók, kizsákmányoltak, magukra hagyottak érdekében? Fegyvert nem foghatok, mint Ábrahám, lehetőségem sincs rá, de számon tarthatom azok ügyét, akiken képes vagyok segíteni. Ne engedd, hogy békésen szemléljem mások nyomorúságát! Mutasd meg, hol van szükség az én segítő kezemre, adj erőt, szívet és lehetőséget, hogy kockázatot vállalva is segítsek, ahol lehetőségem van rá! Ámen.

Mindennap az Ige fényében- AKIK SZABADOK


A mai napon olvasandó igeszakasz: Jn 8,31-36
31 Így szólt akkor Jézus azokhoz a zsidókhoz, akik hittek benne: "Ha ti megtartjátok az én igémet, valóban tanítványaim vagytok; 32 megismeritek az igazságot, és az igazság megszabadít titeket."33 Ők ezt kérdezték tőle: "Ábrahám utódai vagyunk, és soha nem voltunk szolgái senkinek: hogyan mondhatod hát, hogy szabadokká lesztek?" 34Jézus így válaszolt nekik: "Bizony, bizony, mondom néktek, hogy aki bűnt cselekszik, a bűn szolgája.35 A szolga pedig nem marad a házban örökre: a fiú marad ott örökre. 36 Ha tehát a Fiú megszabadít titeket, valóban szabadok lesztek." 



"Ha tehát a Fiú megszabadít titeket, valóban szabadok lesztek."
(Jn 8,36)


Ámbár az emberek még mindig nem hajlandók elfogadni az eredendő bűnre vonatkozó keresztyén tanítást, többé már senki nem hiszi, hogy az ember tökéletes szabadságban kezdi életútját. Azok a rossz szokások, amelyeket csecsemőkorunktól fogva felszedhettünk, nem szolgálhatnak magyarázatul az emberi megkötözöttség iszonyatos valóságára. Valamikor bizonyára láttál olyan jelenetet, hogy két ember sétált az utcán, és látszólag szabadon közlekedtek. De amikor közelebb kerültetek, egyszerre észrevetted, hogy kézbilinccsel voltak egymáshoz bilincselve. Először nem láttad a vékony láncot, közelebb kellett menned. Így van ez akármelyikünkkel. Ha gondosan megnézzük, kiderül, hogy ott van a lánc.
Amikor imádkozunk, hogy Isten akaratát cselekedhessük, akkor azt is kérjük Istentől, hogy törje össze béklyóinkat. Képtelenek vagyunk futni, ha lábaink össze vannak kötve. Nem tudunk oda menni, ahová Isten akarja hogy menjünk, amíg vannak olyan erők, amelyek visszatartanak.
Elvben minden keresztyén megszabadult a bűntől, hogy engedelmeskedjék az Atyának. Többé már nem lehetetlen, hogy Isten tetszésére legyünk, mert a Fiú megszabadított bennünket.
De a bilincsek eltávolítása egy folyamat is. Ezeknek a vékony, de szívós kötelékeknek némelyikét csak akkor vesszük észre, ha Krisztus fényözöne sugározza be életünket. Például lehetnek olyan erők a környezetünkben - s ezekhez nagyon hozzáidomultunk és hozzászoktunk -, amelyek tényleg visszatartanak bennünket attól, hogy hűséges szolgái legyünk Istennek. Imádkozzunk hát, hogy a Fiú tegyen minket szabaddá és semmi más ne számítson nekünk, csak Isten akaratának a cselekvése.
Csak akkor vagyunk szabadok, ha teljes szívünkből tudunk engedelmeskedni Istennek. Mégis úgy találjuk, hogy az Isten szolgálatára irányuló vágyainkat egyéb vágyak gátolják. Még mindig van fenntartás szeretetünkben. Még mindig van valami kelletlenség, még az engedelmességben is.
Az eljövendő élet szépsége abban van, hogy teljesen szabadok leszünk a szolgálatra. Fenntartás nélkül tudjuk majd átadni magunkat szeretetben. Szívünket és mindenünket Istennek adjuk majd. Akkor majd azzal ünnepeljük korlátlan szabadságunkat, hogy tökéletesen engedelmeskedünk.

Krisztus mindenek felett- A SZOLGA HŰSÉGÉNEK KULCSA


 "Mert az Ő nevéért mentek ki" (3Jn 7).     


           


Urunk megmondta nekünk, hogyan bizonyul igaznak iránta való szeretetünk. "Szeretsz-e engem? ...Legeltesd az én juhaimat!" (Jn 21,17) - azaz az én mások iránti érdeklődésemmel azonosítsd magad, ne pedig engem akarj a magad érdekeltségének eszközévé tenni! Az 1Korintus 13,4-8 leírja ennek a szeretetnek a jellemző vonásait, így nyilatkozik meg Isten szeretete. Jézus iránti szeretetemet a gyakorlati élet próbálja ki, minden más csak érzelgős kegyes szólam. A Jézus Krisztus iránti hűség a megváltás természetfeletti tette, amit a Szent Szellem munkált ki az életemben. Ő megtölti szívemet Isten szeretetével, és ez a szeretet válik bennem hathatóssá mindenki iránt, akivel érintkezem. Hű maradok az Ő nevéhez még akkor is, amikor értelmem úgy látja a tényeket, mintha azok meghazudtolnák Őt és úgy mutatja, mintha az Ő hatalma csak annyi lenne, mint a reggeli köd. A munkatárs hűségének a kulcsa az, hogy már senkihez és semmihez nincs odakötve, egyedül csak Urához, de azért nem szakad el a külső dolgoktól. Urunk csodálatosan otthonos volt a leghétköznapibb dolgokban, de belsőleg Isten számára volt elkülönítve. A külső elkülönülés gyakran azt mutatja, hogy titokban erősen ragaszkodunk azokhoz a dolgokhoz, amelyeket külsőleg elkerülünk. Isten munkatársának hűsége ez: teljes figyelmét összpontosítsa arra, hogy lelke nyitva legyen az Úr Jézus Krisztus természete számára. Azokat a férfiakat és nőket, akiket Urunk a maga ügyében küld ki, közönséges anyagból faragták, de életükben az Uruk iránti hűség uralkodik, amit a Szent Szellem munkált ki.

Isten műhelyében- Jézus higgadtsága

   "Mikor gyalázták, a gyalázást nem viszonozta, mikor szenvedett, nem fenyegetőzött, hanem rábízta ügyét arra, aki igazságosan ítél."

(1 Péter 2, 23)

Jézus töretlenül, győztesként járta útját. "Hűség mindhalálig" - ez volt a jelszava. A sok gyalázás és szidalmazás alatt meggörnyedt, de hajlíthatatlan maradt. A Megváltó hallgatva tűrt mindent. Nem szidalmazott, nem fenyegetőzött, még csak nem is panaszkodott. Hallgatása mögött nem volt dac és harag. Csendesen és készségesen adta meg magát az Atya akaratának. - "Hátát odaadta a verőknek és arcát a szaggatóknak. Arcát nem fedte be a gyalázás és köpdösés elől." Olyan megbecsülésben volt része Isten részéről, amit nem rútíthatott el emberek megvetése és árulása. Vajon rossz-e valaki azért, mert az emberek rossznak tartják és sárral dobálják? Csak a bűn szégyenít és becstelenít meg. Az Úr Jézust szidalmazták, de Ő felülmaradt minden szitkozódáson. Mindent annak a kezére bízott, aki igazságosan ítél. Nem akart bosszút állni ellenségein, hanem azt az igazolást várta Istentől, amiről Ő maga lemondott. Keményen vádolták Pilátus előtt. Jézus azonban hallgatott, magára vállalta a vádaskodásokat, - hiszen neki bűnössé kellett lennie. Mire való a mindenféle védekezés? "Ne szállj szembe a gonosszal", azaz a gonosz emberekkel, ezt parancsolja Jézus. Ő maga eszerint cselekedett és nem ellenkezett velük, de ha valaki az Atya dicsőségét megsértette vagy az igazságot lábbal tiporta, akkor tiltakozott. Amikor Őt magát kínozták, akkor hallgatott. Mi természetünk szerint fordítva teszünk. Ha becsületünkbe taposnak, felindultan tiltakozunk, de ha Isten dicsőségét sértik, közönyösen és gyáván hallgatunk.

Jézus csak Atyjánál keresett igazolást. Az emberek gonosztevőként megfeszítették, de Isten feltámasztotta és dicsőséggel koronázta meg. Bárcsak mi se igazolnánk magunkat! Ha Isten szabaddá tett, mit árthat, ha emberek vádolnak? Gondolj Róma 8,3-ra! Isten mondja ki az utolsó szót. Ha Ő megkegyelmezett és felfüggesztette vagy elengedte a büntetést, mit árt emberek vádaskodása? Kitalált hazugságaik nem bántanak már. Isten napvilágra hozza ártatlanságodat, ezért légy csendben és várj. - Jézus hallgatása szégyenítsen meg minket, ha indulatba jövünk és lármázni kezdünk. Ragyogjon előttünk példaként, legyünk olyan csendesek, mint Ő.

Isten ígéreteinek tárháza- Soha ne szégyelljük Őt!

„Aki tehát vallást tesz rólam az emberek előtt, arról én is vallást teszek mennyei Atyám előtt" 

(Mt 10,32).                        



Milyen kegyelmes ígéret ez! Nagy örömmel teszek vallást az én Uramról. Akármennyi hibám legyen is, Krisztust soha nem szégyellem, és a keresztről szóló tanítást bátran hirdetem. Uram, nem rejtem magamba a Te igazságodat.
Nagyszerû dolgot helyez itt számomra kilátásba az Ige. Barátaim elhagyhatnak, ellenségeim ujjonghatnak, az Úr azonban nem tagadja meg szolgáját. Nincs kétségem afelől, hogy az Úr a magáénak tart, hiszen új meg új zálogát adja szeretetének. De eljön a nap, amikor meg kell majd állnom az Atya előtt. Milyen öröm tudnom, hogy Krisztus akkor majd vallást fog tenni rólam. Azt mondja majd: ez az ember bízott bennem és kész volt bántalmazást is szenvedni nevemért, ezért én is a magaménak vallom őt. Régen, ha valakit lovaggá ütöttek, a királynő gyémántos térdszalagot adott át neki. Nagy megtiszteltetés volt az összegyûlt sokaság előtt átvenni ezt a kitüntetést. Mi ez azonban ahhoz a tisztességhez képest, amikor majd Krisztus vall bennünket a magáénak a magasságos Isten trónusa előtt, a mennyben. Ezért soha ne szégyelljem, hogy az Úré vagyok.
Soha ne hallgassak gyáván, se ne alkudjak meg félszívvel.
Pirulnom kellene, mert azé vagyok, aki megígérte, hogy kezeskedik az életemért Isten előtt?

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja- Jogom lenne, de...

"..magamnál szerettem volna tartani... Döntésed nélkül azonban semmit sem akartam tenni... "

(Filém 12-14)                         



A Filemonhoz írt levél Pál apostol legrövidebb levele. Három szereplője van, ismerjük meg őket közelebbről!

Filemon kolosséi keresztény volt, valószínűleg az ő házánál jöttek össze a hívők. Onézimosz az ő rabszolgája volt, aki meglopta és megszökött. Valahogyan elkerült Pál apostolhoz, akiről hallhatott korábban, s aki akkor éppen börtönben volt. Pál mellett hívővé lett. Az apostol visszaküldi őt gazdájához, Filemonhoz, de ennek a levélnek a védelme alatt.

Három egymástól életkorban, társadalmi helyzetben, műveltségben teljesen különböző ember. De mindhármuk jellemében Jézusi tulajdonságok kezdenek megmutatkozni. Ebben az egyben közösek: Jézus Krisztus tanítványai lettek, s eszerint is akarnak élni.

Pál a börtönben is „szül". Ezt írja Onézimoszról: fiam, akit fogságban szültem. Nem önmagát sajnálja, nem is sajnáltatja, nem fogva tartóit vádolja, hanem ott is hivatása magaslatán áll: őrei közül többeket s ezt a rabszolgafiút is Jézushoz vezeti. Mi hogyan viseljük a nehézségekelt? Vannak-e lelki gyermekeink?

Ebben a helyzetben nagyon jól jött neki Onézimosz segítsége. Még sem tartja magánál, hanem visszaküldi tulajdonosához, Filemonhoz. Írja. hogy joga lenne ott tartani, de nem él ezzel, betartja a rendet. Mennyi békétlenség forrása az, amikor emberek mindenáron érvényesítik jogaikat, s csak ennek a jegyében cselekszenek. Milyen sok otthoni békétlenség oka ez: nekem ez jár, én nem vagyok a család cselédje vagy bolondja. Jézus nem tekintette zsákmánynak, hogy Istennel egyenlő, őt a szeretete vezette, nem a jogai.

És Pál kötelezvényt ír, hogy megtéríti az Onézimosz által okozott kárt. Kéri, hogy úgy fogadja őt vissza Filemon, mintha maga Pál menne hozzá. Jézus is kifizette a mi adósságunkat, ezért mehetünk Istenhez bizalommal (Kol 2,14).

Napi áhítat- Salamon a templomban

Hét témája: Isten figyel

Olvasmány: 2Krón 6,40–7,10                   

Érdemes addig imádkozni – még ha fel is állunk közben a térdünkről –, amíg nem ad választ Isten.

„Most azért, Istenem, legyen nyitva szemed, és füleddel figyelj az imádságra ezen a helyen.És most indulj el, ÚRisten, nyugalmad helyére, te és hatalmad ládája! Papjaidat, ÚRisten, vedd körül szabadításoddal, híveid pedig örvendezzenek a jónak! ÚRisten, ne fordulj el fölkentedtől: gondolj arra, hogy milyen kegyelmes voltál szolgádhoz, Dávidhoz! Amikor befejezte Salamon az imádkozást, tűz szállt alá az égből, és megemésztette az égőáldozatot és a véresáldozatokat, az ÚR dicsősége pedig betöltötte a templomot.A papok nem tudtak bemenni az ÚR házába, mert az ÚR dicsősége betöltötte az ÚR házát.Izráel fiai mindnyájan látták, amikor leszállt a tűz és az ÚR dicsősége a templomra, ezért arcukkal a földet érintve letérdeltek a kőpadlóra. Imádták és magasztalták az URat, mert ő jó, és örökké tart szeretete. Azután a király és az egész nép áldozatot mutatott be az ÚRnak. Salamon király huszonkétezer marhát és százhúszezer juhot mutatott be véresáldozatul. Így avatta fel az Isten házát a király és az egész nép. A papok pedig szolgálatba álltak, a léviták is az ÚR minden hangszerével, amelyeket Dávid király készíttetett, hogy magasztalják az URat, mert örökké tart szeretete. Miközben ők előadták Dávid dicséretét, a papok velük szemben trombitáltak, az egész Izráel pedig ott állt.Fölszentelte Salamon az udvar középső részét az ÚR háza előtt, mert ott készítette el az égőáldozatokat és a hálaáldozatok kövérjét. A rézoltáron ugyanis, amelyet Salamon készíttetett, nem fért el az égőáldozat, az ételáldozat és a kövérje. Így ünnepelt akkor Salamon hét napig egész Izráellel együtt. Igen sokan gyűltek össze a hamáti úttól fogva Egyiptom patakjáig. A nyolcadik napon záróünnepet tartottak, mert az oltár fölavatását hét napig végezték, és az ünnep hét napig tartott. A hetedik hónap huszonharmadik napján hazabocsátotta a népet. Örültek és jókedvűek voltak azért, mert jót cselekedett az ÚR Dáviddal, Salamonnal és népével, Izráellel.”
Magyarázat

Az imádság több, mint a bensőnkben ébredő gondolatok, érzések kibeszélése. Amikor imádkozunk, kiöntjük a szívünket Isten előtt. Benne örömeinket és fájdalmainkat, csalódásunkat és bizakodásunkat, erőnket és erőtlenségünket... Mindez azonban akkor lesz igazán imádsággá, ha nem elégszünk meg azzal, hogy kimondtuk, hanem a mindenható Isten válaszát is meg akarjuk hallani.
Jézus egyszer mondott egy példázatot, amelyben a kitartó imádkozásra buzdított. Egy özvegyasszonyról beszélt, aki addig járt a bíróhoz, amíg az igazságot nem szolgáltatott az ügyében (lásd Lk 18,1–8). Ne elégedj meg azzal, hogy elmondtad szíved kéréseit Istennek! Légy kitartó az imádkozásban, amíg meg nem érted, mi Isten válasza!
Salamon és Izrael népe azt élte meg, hogy az imádság végeztével Isten azonnal válaszolt: „tűz szállt alá az égből” és „az Úr dicsősége betöltötte a templomot”. Máskor azonban várni kell, amíg megérkezik a válasz. Ha Isten hallgat, nem azt jelenti, hogy nem figyel rád. Sokkal inkább, hogy még nincs itt az ideje, vagy még te nem vagy készen arra, hogy meghalld és elfogadd azt.
Hiszed, hogy Isten odafigyel az imádságaidra? Kész vagy addig kitartani a könyörgésben, amíg meg nem érkezik a válasz?
(Hajnal Zoltán)

Köszöntünk Szent Szellem!- A LEGNAGYOBB HATALOMRÓL SZÓLÓ IGEVERS

"Mi az Ő hatalmának felséges nagysága irántunk, akik hiszünk,
az Ő hatalma erejének ama munkája szerint."
 (Efézus 1:19)

Életveszély! Belépni tilos! - figyelmeztet a tábla hatalmas vörös betűkkel az áramszolgáltató állomás magas drótkerítésén. Ahol nagy erők koncentrálódnak, ott mindig figyelmeztető feliratot látunk. Az elszabadult erők katasztrófához vezethetnek, mint Csernobilban is, ahol az atombaleset ezrek halálát okozta. Habár a lelki hatalom is veszélyes lehet, ha nem a szeretet és igazság vezérli. Pál az efézusi keresztényekhez címzett, a Szentlélek hatalmáról szóló leveléhez nem mellékel figyelmeztetést. Inkább hagyja, hogy Isten szuperhatalmának teljes felismerése rászakadjon az olvasókra, és bemutatja nekik, hogy ez az erő nem rombol, hanem életre kelti a halottakat is (Efézus 1:20). A Szentléleknek ma is ugyanilyen kirobbanó hatalma van, amely feltámaszt a lelki halálból, győzelmet ad a keresztényeknek az ellenség felett, és ébredést hoz az egyházba. A gonosz erői azonban elijesztették a hívőket ettől a hatalomtól azzal, hogy figyelmeztető táblákat állítottak fel: "Életveszély! Belépni tilos!"
Pál a "hatalom" szó négy szinonimáját kombinálja ebben az egy igeversben, az elsőhöz ráadásul még két szuperlatívuszt is kapcsol, hogy a lehető leginkább hangsúlyozza mondanivalóját. "Mi az Ő hatalmának [dünamisz — hatalmas, csodatévő erő] felséges nagysága irántunk, akik hiszünk, az Ő hatalma [kratosz - óriási erő, uralom] erejének [iszkhüsz - végtelen erő, képesség] ama munkája [energeia - erős, hatalmas, hatékony] szerint." Pál semmi kétséget nem hagy afelől, hogy a Szentlélek nem csaló!
Mi jut eszedbe, ha azt hallod: kivételes hatalom? Hangos felvonulás? Erőszakos fellépés? Lelki terror? Büszkeség? Törtetés? A Lélek nem így használja rendkívüli erejét. Ő szelíd és kedves, aki tiszteli a szabad akaratot. Halálos erejét csak a démonokkal szemben használja, amikor összeütközésbe kerül velük. Nem kell félned a Szentlélek hatalmától, mert csak a sötétség követőire veszélyes. Légy kapcsolatban a Lélek erejének forrásával, s akkor mindig világosságban maradsz, és életed lesz!
Imádság a mai napra
"Burkold be erőddel gyengeségemet, Uram, és tégy képessé arra, hogy ezt a lelki erőt ugyanolyan óvatosan és gondosan használjam másokkal szemben, miként Te bánsz velem!
Garrie F. Williams írása alapján-

Isten csodálatos kegyelme- JÓSÁGOSSÁG

''Öltözzetek föl azért, mint az Istennek választottai, szentek és szeretettek, könyörületes szívet, jóságosságot, alázatosságot, szelídséget, hosszútűrést'' (Kolossébeliekhez 3:12).

Legyen a szeretet törvénye az ajkatokon és a kegyelem olaja a szívetekben. Ez csodálatos eredményekhez vezet. Gyöngéddé, szeretetteljessé és előzékennyé váltok. Mindhárom nemes vonásra szükségetek lesz. A szívetekbe fogadott Szentléleknek meg kell nyilvánulnia a jellemetekben, hogy szent tűzként Isten elé szálló jó illatot teremjen, nem kárhoztató, hanem az emberi lelkeket gyógyító ajkatokon. Arckifejezésetek az Isteni képmást fogja visszatükrözni... Krisztus jellemének szemlélése által változtok el. Egyedül Krisztus kegyelme tudja megváltoztatni szíveteket úgy, hogy visszatükrözhessétek az Úr Jézus képmását. Isten arra szólít fel, hogy legyünk olyanok, mint Ő, tiszták, szentek és szeplőtelenek... Isten képmását kell bemutatnunk... Egyedüli segítőnk az Úr. Kegyelme által megtanuljuk ápolni a szeretetet, és ránevelhetjük magunkat a nyájas, gyöngéd beszédre. Nyers modorunk átalakul. A szeretet törvénye lesz az ajkunkon, és akik a Szentlélek nagyszerű befolyása alatt állnak, nem gondolják majd a gyöngeség jelének, ha együtt sírnak a sírókkal és örülnek az örülőkkel. Művelnünk kell magunkban a mennyei jellemvonásokat.
Meg kell tanulnunk, mit jelent az emberek iránti jó szándék és az az őszinte vágy, hogy mások életében a napfény, és ne az árnyék szerepét töltsük be. Ragadjatok meg minden alkalmat a szeretetteljes cselekedetekre, hogy így hozzájárulhassatok a körülöttetek élők boldogságához. A barátságos, kedves szó, részvétteljes tekintet és megbecsülés kifejezése sok vergődő, magányos lélek számára olyan, mint egy pohár éltető víz a szomjazónak... Éljetek a Megváltó szeretetének napsugaraiban, hogy befolyásotok a világ áldására szolgálhasson. Krisztus Lelke vezessen benneteket! Legyen a kedvesség törvénye az ajkatokon szüntelenül! Előzékenység és önzetlenség jellemzi azok szavait és tetteit, akik új életre ébredtek Krisztusban.

Reggeli dicsőítés- Bátorság a bajban!

"Ha a nyomorúság idején gyenge vagy, kevés az erőd."

Példabeszédek könyve 24. fejezet 10. verse

A legtöbbször a nyomorúságot az anyagi javakkal hozzuk összefüggésbe: Nem gondolunk az emberben dúló belső harcokra, amelyek nyomorúsághoz vezetnek, és legrosszabb esetben még halálba is taszítanak egyeseket, vagy ugyanúgy elfelejtkezünk a fizikai nyomorúságról. Észrevétlen támad, és halált is okoz.

Megkérdezhetjük magunktól, hogy a három közül valamelyik érint e bennünket? Nem vagyunk egyformás és erre tekintettel kell lenni akkor, amikor a másik számára éppen elviselhetetlen terhek nehezednek a vállára, míg számunkra jól lehet, egyszerűnek tűnik a teherviselés és a magunkét sokkal súlyosabbnak érezhetjük. Egy vidéken elő ember, aki gazdálkodással foglalkozik évtizedek óta, szegénységében és magányában, nem az a legnagyobb problémája, hogy nem tud venni iphone7-est, a városban élő fiatal számára, aki bocit is csak a milka csokin látott ez. A két szélsőség megmutatja számunkra, hogy megértőnek és toleránsnak kell lennünk a kölünbözőségeket illetően.

A ténymegállapítás a versben olvasható! A megoldás az, hogy kérned kell! Ha szégyellsz segítséget kérni bárkitől is, kérd Istentől a segítséget. Úgyis Ő tudja, hogy számodra mi a legjobb.

Ha úgy érzed sok az erőd a nyomorúság idején is, keress olyanokat, akik hasonló helyzetben vannak, mint te és segíts rajtuk. Így másoknak is erőt adsz, miközben te magad is megerősödsz. Ne legyen elvünk az, ha nekem jó akkor a többi nem számít. Mert igenis minden lélek számít, és ha ma tudsz valakin segíteni, nem hiába keltél fel! 

Napi Gondolatok- A KIRÁLY VISSZATÉR!


Hogyan fog visszatérni Jézus?

Egy dologról biztosíthatlak hogy nem egy egyszerű ács fiaként fog megjelenni mint a világban való első bejövetekor.
A totális engedelmessége az Atyának, és a váltságmű bevégzése a Fiút az Atya jobbjára emelte, és egyben a Fiú lábai alá vettet minden erő és minden hatalom a mennyben és a földön egyaránt.

Jelenések 1. 7. Ímé eljő a felhőkkel; és minden szem meglátja őt, még a kik őt által szegezték is; és siratja őt e földnek minden nemzetsége. Úgy van. Ámen.

A világon minden Krisztus uralmát készíti elő, minden történés az Ő második eljövetele felé mozog, ezt el lehet hinni vagy el lehet utasítani viszont magán az Isten által lefektetett tényálláson mit sem lehet változtatni.

Mikor fog visszatérni a Király?
1.Thesszalonika 1.1-3 1. Az időkről és időszakokról pedig, atyámfiai, nem szükség, hogy írjak néktek;
Mert igen jól tudjátok ti magatok, hogy az Úrnak napja úgy jő el, mint a tolvaj éjjel.
Mert a mikor ezt mondják: Békesség és biztonság, akkor hirtelen veszedelem jön rájuk, mint a szülési fájdalom a terhes asszonyra;

A feni Igerész szerint a Király visszatérése nagy hirtelenséggel fog megtörténni, de találunk benne egy fontos kijelentést is: amikor azt mondják béke és biztonság.
Ez a két összetevője napjaink humanistáinak, akik meg vannak győződve hogy az ember meg tud jobbulni, a saját erejéből, és képes megteremteni a mindenki által áhított jövőt, amelyben béke honol, és az egyén biztonságban élhet, mert eltűnik a gonosz.

Ez az emberiség legfőbb célja, és minden kétséget kizárólag az Ige szerint ez a hazugságot hirdetik majd, ami kizárná a Békesség fejedelmének a szerepét, és pontosan ezért lesz ez az a bizonyos momentum amikor Isten azt mondja ELÉG!

Légy felkészülve!
Töltsd tele a lámpásod olajjal.és várd a Királyt!

2016. október 17., hétfő

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

   Péter kiment... és nem tudta, hogy valóság az..., hanem azt hitte, hogy látomást lát.
     Csel 12,9

Három akadály volt, amely Péter menekülését lehetetlenné tette.

Meg volt kötve két lánccal. Emberi erő és ügyesség ezeket soha le nem oldhatta volna. Péter két katona között aludt, másik kettő pedig az ajtó előtt állt őrt. Minden menekülési kísérlet ki volt zárva. A szokott cellaajtón kívül, mint a legerősebb akadály, ott volt a magas vaskapu a városba vezető úton. Mindegyik ezek közül az akadályok közül egymagában is elég lett volna ahhoz, hogy Péter Heródes hatalmában maradjon. Hát még a három együttvéve!

De Isten hatalma minden akadályt legyőz. A láncok leestek. A katonákra ólomsúlyú álom borult. A vaskapu magától kinyílt.

Ha Isten így beavatkozott, hogy külsődleges fogságból kiszabadítson egy embert, mennyivel inkább beavatkozik, hogy a sötétség fejedelmének börtönéből kiszabadítson embereket!

Minden igazán hívő megtapasztalta, hogy egykor fölötte, mint a Sátán foglya fölött is elhangzott az Isten szava: "... az erőstől elvétetnek a foglyok, és megszabadul a kegyetlen zsákmánya" (Ézs 49,25). Ez egyedül Isten munkája, mint ahogy az volt Péter szabadulása is.

Mit segített volna Péteren a saját ereje? A vasláncok, az őrködő katonák, a vaskapu, minden saját erejéből való menekülést lehetetlenné tettek. S mit használt volna az emberi okosság is? Csodálatos, hogy egyes bűnözők micsoda eszességgel tudnak kiszabadulni a börtönből. Péter azonban olyan őrizetben volt, hogy emberi értelem itt nem találhatott kiutat. S Péter bátorsága, határozottsága és merészsége? Ugyanúgy hiábavaló volt. Ezért volt Péter egészen az Isten irgalmára utalva, s ezért segíthette meg Isten ilyen csodálatosan.

Isten akkor segít bennünket örömmel, ha ezért minden dicsőség egyedül Őt illeti.

Isten asztaláról-Varga László

   "Akit szeret az Úr, azt megfenyíti, és megostoroz mindenkit, akit fiává fogad. Szenvedjétek el a fenyítést, hiszen úgy bánik veletek az Isten, mint fiaival."
     Zsidókhoz írt levél 12,4-7

Ez is egy olyan ige, mely könnyen megbotránkoztatja azt, aki nem összefüggéseiben érti. Főként, hogy kedves, holland nyelven szerzett énekünk, a Gályarabok éneke hibás fordításban így alkalmazza ezt az igét: "Azt bünteti, kit szeret, másként ő nem is tehet." Hiszen másképp is tehet. Akiket Isten fiává fogadott, akiknek a szolgálatára igényt tart, s az örök életben is fenntartja helyüket, azokat megtisztítja, ha kell, "megostorozza", hogy alkalmassá tegye őket rendeltetésük teljesítésére, ezzel egyéniségük kiteljesedésére földön, és mennyei boldogságuk elnyerésére. Ezzel biztat ez az ige, a szenvedő keresztyének erőt adó örömhíre: "Ne csüggedj, ha az Úr megfedd téged. Milyen fiú az, akit nem nevel az apja? Ha fenyítés nélkül maradtok, fattyak vagytok, nem fiak." A szenvedő hittel, bizalommal fogadhatja Isten nevelését, hogy mielőbb alkalmassá legyen szabadításának megtapasztalására is.
Uram, nagyon fáj ostorozásod, a szenvedés minden formája. Akkor is, amikor tudom és alázatosan elfogadom, hogy saját bűneimnek a következménye, és megérdemlem. Hozzád kiáltok: Ne büntess, nem bírom! De Te jobban ismersz és jobban szeretsz engem, mint én magamat. Te tudod, mire van szükségem, hogy igaz gyermekeddé váljak. Nehéz szívvel mondom ki, de ki kell mondanom: Inkább büntess, de ne ítélj halálra! Inkább nevelj vasvesszővel, de ne mondj le rólam! Add, hogy bizalommal tudjam fogadni a feddést, de kérlek, mérd fel erőmet, idejében vedd le rólam sújtó kezed, szabadíts meg, tégy hálaadó, boldog gyermekeddé! Ámen.

Mindennap az Ige fényében- ENGEDELMESSÉG A MINDENNAPOKBAN


A mai napon olvasandó igeszakasz: Ef 5,15-33
15 Jól vigyázzatok tehát, hogyan éltek; ne esztelenül, hanem bölcsen, 16kihasználva az alkalmas időt, mert az idők gonoszak. 17 Éppen azért: ne legyetek meggondolatlanok, hanem értsétek meg, mi az Úr akarata. 18 Ne részegeskedjetek, mert a borral léhaság jár együtt, hanem teljetek meg Lélekkel,19 mondjatok egymásnak zsoltárokat, dicséreteket és lelki énekeket; énekeljetek és mondjatok dicséretet szívetekben az Úrnak, 20 és adjatok hálát az Istennek, az Atyának mindenkor mindenért, a mi Urunk Jézus Krisztus nevében.21 Engedelmeskedjetek egymásnak, Krisztus félelmében. 22 Az asszonyok engedelmeskedjenek férjüknek, mint az Úrnak; 23 mert a férfi feje a feleségnek, ahogyan Krisztus is feje az egyháznak, és ő a test üdvözítője is. 24 De amint az egyház engedelmeskedik Krisztusnak, úgy engedelmeskedjenek az asszonyok is a férjüknek mindenben. 25 Férfiak! Úgy szeressétek feleségeteket, ahogyan Krisztus is szerette az egyházat, és önmagát adta érte, 26 hogy a víz fürdőjével az ige által megtisztítva megszentelje,27 így állítja maga elé az egyházat dicsőségben, hogy ne legyen rajta folt, vagy ránc, vagy bármi hasonló, hanem hogy szent és feddhetetlen legyen. 28Hasonlóképpen a férfiak is szeressék a feleségüket, mint a saját testüket. Aki szereti a feleségét az önmagát szereti.29 Mert a maga testét soha senki nem gyűlölte, hanem táplálja és gondozza, ahogyan Krisztus is az egyházat, 30minthogy tagjai vagyunk testének. 31 "A férfi ezért elhagyja apját és anyját, és ragaszkodik feleségéhez, és lesznek ketten egy testté." 32 Nagy titok ez, én pedig ezt Krisztusról és az egyházról mondom. 33 De ti is, mindenki egyenként úgy szeresse a feleségét, mint önmagát, az asszony pedig tisztelje a férjét. 



"Ne legyetek meggondolatlanok, hanem értsétek meg, mi az Úr akarata... Az asszonyok úgy engedelmeskedjenek férjüknek, mint az Úrnak... Férfiak! Úgy szeressétek feleségeteket, ahogyan Krisztus is szerette az egyházat... Gyermekek, engedelmeskedjetek szüleiteknek."
(Ef 5:17,22,25; 6:1)


Minden keresztyénnek keresnie kell az Úrnak az ő életére vonatkozó akaratát. Tanításunk és tanácsunk soha nem állhat oda Isten és bárki lelkiismerete közé, akit Isten megszólított. Nagyon is meglehet, hogy Isten valami szokatlan tettet, vagy rendkívüli áldozatot kér tőlünk. Ha ez megtörténik, engedelmeskedjünk vidáman. Nem veszíthetünk, ha Jézusnak szolgálunk. Nem tévedhetünk el, ha a mi mennyei Atyánk akaratának engedelmeskedünk.
Jóllehet "teljesen nyitottnak" kell lennünk, mert Isten rendkívüli dolgokat kérhet tőlünk, mégis mindannyian mindenekelőtt a mindennapi dolgokban engedelmeskedjünk Istennek.
Isten mindnyájunktól nagyon megszokott és mindennapi engedelmességet követel. A házasok szeressék egymást Isten akarata szerint. A gyermekek engedelmeskedjenek szüleiknek, mert Isten így akarja. Az alkalmazottaknak úgy kell végezniük munkájukat, mintha Istennek végeznék azt. Az alkalmazóknak az ő mennyei Gazdájuk akaratát kell cselekedni.
Ebéd után egy fiú bement a hálószobába, hogy Isten előtt tusakodjék imádságban. Azt akarta megtudni, hogy vajon jelentkezzen-e külmissziói szolgálatra, vagy se. S akkor anyja hívta mosogatni. Ő azonban képtelen volt felismerni, hogy anyjának szava Isten szava volt.
Krisztus nem akarja, hogy mi őt és az ő akaratát bármiben is olyanná redukáljuk, ami szokványos és "könnyen kezelhető". A mi Urunk azonban mégsem emel ki minket a mindennapi életből. Megtanít bennünket, hogy hogyan éljük ezt az életet. Isten akaratának kell meglennie a nappali szobában és a konyhában, a gyerekszobában és a hálószobában, az osztályteremben és a hivatalban, munka közben és ebédszünetben. A mindennapokban tanúsított engedelmesség nélkül nem állunk készen a rendkívüli feladatokra, ha azokat tőlünk Isten kérné. Sok keresztyén lett már alkalmatlan a nagyobb szolgálatra, mert nem engedelmeskedett Isten akaratának a házassága dolgában.
Fiatal korodban tanulj meg először is akkor engedelmeskedni Isten szavának, amikor azt mondja neked, hogy csináld meg a házi feladatodat. Ellenkező esetben meg sem fogod hallani őt, amikor megmondja neked, hogy mit csinálj az emberi szenvedéssel.

Krisztus mindenek felett- NAGYOBBAKAT CSELEKSZIK



   "...és nagyobbakat is cselekszik azoknál, mert én az én Atyámhoz megyek" (Jn 14,12).

Az imádság nem készít fel nagyobb cselekedetekre, hanem az imádság maga a nagyobb cselekedet. Józan ésszel jó gyakorlatnak tekintjük az imádságot arra, hogy Istenért végzett munkánkhoz nagyobb erőt kapjunk. Jézus Krisztus tanítása szerint az imádság a megváltás csodájának hatása bennem, amely a megváltás csodáját hozza létre másokban is Isten hatalmából. Az imádság maradandó gyümölcsöket terem, de gondolj arra, hogy az imádság a Megváltó halálos küzdelmére, nem az én küzdelmemre épül. Csak a gyermek imádságai hallgattatnak meg, a bölcs emberé nem. Az imádság harc, amelyet folytatnod kell, bárhol is vagy. Bárhogyan rendezze is el Isten életkörülményeidet, az a dolgod, hogy imádkozz! Soha ne engedd magadban ezt a gondolatot: "Semmire sem használhatnak ott, ahol vagyok", mert egészen bizonyos, hogy ott nem lehetsz hasznos, ahol nem vagy. Bármilyen nehéz körülmények közé helyezett is Isten, imádkozz; hívd Őt, kiálts hozzá szüntelen! "Ha valamit kértek az én nevemben, én megcselekszem azt" (Jn 14,14). Ha nem élünk meg valami rendkívülit, nem akarunk imádkozni; ez a szellemi önzés legkifejezettebb formája. Isten irányításának a vonalában kell dolgoznunk, Ő pedig ezt mondja: "Kérjetek!" "Kérjétek azért az aratás Urát, hogy küldjön munkásokat az Ő aratásába!" (Mt 9,38). A kivitelező munkás tevékenységében nincs semmi izgalmas, de ő viszi véghez a lángész terveit; és a munkálkodó szent viszi véghez Mestere elgondolásait. Az Ő szempontjából nézve imádságod munka és mindig történnek dolgok a nyomában. Ha majd a fátyol szétszakad, micsoda ámulattal fogjuk meglátni azokat a lelkeket, akiket learattunk egyszerűen azért, mert Jézus Krisztus rászoktatott arra, hogy rendelkezései szerint járjunk el.

Isten műhelyében- Jézus arcképe (IV.)



   "A szeretet mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent eltűr. "
(1 Kor 13, 7)  

Minden emberben van valami, amit el kell hordozni, s nemcsak megtérése előtt, hanem utána is. Ha másokra panaszkodsz, hogy elviselhetetlenek, gondold meg, hogy téged is el kell hordozni a többieknek. Csak újjászületés által, ha az igazi szeretet tölti be az ember szívét, lesz minden más. Akkor sokkal nehezebb a saját hibáinkat elhordozni, mint a másokét. A szeretet minden szeretetlenséget, keménységet, hiányosságot elhordoz. Nem találja túl nehéznek a terhet, mert mindig Isten szeretetének a forrásából merít. Ezzel nem mondjuk azt, hogy a szeretet mindent elhallgat, mert sokszor int és helyreigazít, de nem bosszankodik és nem veti el a másikat, mint valami elhordozhatatlan terhet.

Mindent hisz. Határtalan bizalmát még a sok becsapás és csalódás sem oltja ki. A hideg, önző ember kineveti őt emiatt. Mégis a bizalom célhoz vezet. Ha valami felemelhet és előbbre segíthet egy embert, az az iránta tanúsított bizalom. A bizalmatlanság csak lenyom és dacossá tesz. "Ha úgyis rossz vagyok neki, hát annál inkább az akarok lenni" - mondja magában. Isten végtelen szeretete mindig bizalommal fordul az emberhez, annak ellenére, hogy annyi rosszat tapasztalt. Milyen sokszor voltunk hálátlanok és megvetettük a szeretetét. Pál apostol soha nem felejtette el, hogy az Úr Jézus hűnek és megbízhatónak ítélte őt, szolgálatra rendelte, noha azelőtt üldözte ezt a Jézust (1 Tim 1, 12). Pál ragyogóan igazolta is ezt a bizalmat, amit az Úr belé vetett.

A szeretet remél ott is, ahol nincs remélni való és néha megvan az a nagy öröme, hogy reménységében nem szégyenül meg. - A szeretet mindent eltűr, készségesen viseli a fáradságot, amit szolgálata magával hoz. Az önző ember bolondságnak látja, hogy fáradozzék, terhet hordozzon másokért, ha erre nem kényszerítik. Az utolsó napokban sokan még a természetes szeretet érzését, ösztönét is elfojtják magukban (2 Tim 3, 1-3). - A szeretet hosszútűrő, ezzel kezdi az apostol a szeretet himnuszát - mindent eltűr. És ezzel a végén visszatér a kezdethez.

Jézus arcán teljesen kiábrázolódva látjuk a szeretetnek említett vonásait. Igyekezzünk és legyünk egyre teljesebbé a szeretetben, hogy egyre jobban hasonlítsunk Jézus képéhez (1 Thess 4, 10).

Győztes élet- Ő szabadít meg

„Mert ő szabadít meg téged a madarásznak tőréből, a veszedelmes dögvésztől.”
(Zsoltárok 91,3)


Ha olyan körülmények között vagy, ami szinte már elviselhetetlen. Ha olyan gondjaid vannak, amiből nem látod a kiutat.... Tudd, hogy az Úr megszabadít, kiszabadít téged. 

„Ha valamit kértek az én nevemben, én megcselekszem azt.”-
(János evangéliuma 14,14)

,,Ne kételkedj abban, hogy Jézus nem tudja megtenni. Bizony, hogy megtudja és meg is teszi. Ő a legjobbat készítette el számodra-,, (Példabeszédek 2,7)

„Az igazaknak valóságos jót rejteget, pajzst a tökéletesen járóknak,”
Jézus győzelmet aratott a sötétség minden ereje felett. Ez a győzelem a miénk.-(Kolosse levél 2,15)

„Ugyanakkor a szellemi világ fejedelmeit és uralkodóit Krisztus közreműködésével megfosztotta hatalmuktól, és diadalmenetében közszemlére tette őket, mint győztes hadvezér a foglyait.”


Minden nehéz, megoldhatatlan helyzetből győztesen kerülsz ki, mert Jézusban GYŐZTES VAGY

Sőt!! Győzteseknél is többek vagyunk


„Mindezek ellenére, minden nehéz helyzetben mi vagyunk a győztesek! Sőt, még annál is többek ő általa, aki szeretett bennünket.”-(Római levél 8,37)

Ámen
Szerző: Püski Julianna-

Isten ígéreteinek tárháza- Háromszoros ígéret és a föltétel

„De megalázza magát népem, amelyet az én nevemről neveznek, ha imádkoznak, keresik az én orcámat, és megtérnek gonosz utaikról, én is meghallgatom a mennyből, megbocsátom vétküket, és meggyógyítom országukat" (2Krón 7,14)


Tévelygő emberek vagyunk, még ha az Úr nevét viseljük is. Milyen nagy kegyelem, hogy az Úr mégis kész megbocsátani nekünk. Ezért valahányszor vétkezünk, siessünk Isten kegyelmének trónusához és kérjük bocsánatát.

Meg kell aláznunk magunkat. Hát nem szégyen ránk nézve már az is, hogy újra és újra vétkezünk, pedig Isten annyi szeretetet árasztott már ránk? - Ó Uram, porig hajolunk meg előtted, és megvalljuk, nagyon hálátlanok voltunk. A bűn gyalázatos dolog, de hétszeresen gyalázatos, ha olyanok követik el, akik kegyelmedet már annyiszor megtapasztalhatták, mint mi.

Azután könyörögnünk kell irgalomért, megtisztulásért, a bűn hatalmából való megszabadulásért. Ez a kívánság kell, hogy vezessen, amikor keressük az Úr orcáját. Isten vétkeink miatt hagyott magunkra minket, kérnünk kell, hogy térjen vissza hozzánk. - Ó Uram, tekints reánk Fiadban, Krisztus Jézusban, és fogadd el kegyelmesen szolgáidat!

Ugyanakkor el kell fordulnunk a bűntől, mert Isten nem fordulhat újra felénk, ha mi nem szakítunk a bűnnel.

Mindezek után beteljesedhet a háromszoros ígéret: Isten meghallgat, megbocsát, meggyógyít.

Atyánk, kérünk, add, hogy megértsük ezt most, hogy beteljesülhessen rajtunk ígéreted.

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja- Beszűkülni vagy elmélyülni?

"Hasonló a mennyek országa a szántóföldben elrejtett kincshez... az ember... eladja mindenét, amije van, és megveszi azt a szántóföldet. "(Mt 13,44)




A példázatbeli ember szántogatott, s az ekéje beleakadt valamibe. Kiderült, hogy valamikor kincseket ástak el oda. Elmegy tehát, örömében eladja mindenét, és megveszi azt a földet.

De amíg ő ezzel foglalkozott, mások haladtak a szántással, ő lemaradt mögöttük. És ha mindenét eladta, nem maradt neki más, csak ez a kincs. Igen, de ez többet ért mindennél, a közben elvégzett munkánál is, és minden addigi vagyonánál. Látszólag beszűkült az élete, valójában azonban elmélyült, gazdagabb lett.

Az egyik faluban az ásott kutakban nem jó víz volt, nyáron pedig olykor ki is száradtak ezek. A főtéren fúrtak egy kutat, s utána az látta el az egész falut bőséges, jó minőségű vízzel. Kisebb átmérőjű csövön jött a víz, mint egy szokásos kút átmérője, de mélyebbről, több és jobb vizet kaptak.

Van ilyen a lelki életben is. A lehetőségek nagy kínálata és az emberi mohóság miatt nagyon felszínessé, sekélyessé válik sok ember élete. De ha valaki felismeri az Isten által kínált kincsek értékét, örömében (és nem kényszerből, rábeszélésre) szívesen lemond sok mindenről, hogy ez a lelki gazdagság az övé legyen, és másokat is tudjon vele gazdagítani.

Ha csak beszűkül valaki, szegényebb lesz. De ha azért mond le valamiről, hogy elmélyüljön, és igazi kincshez jusson, gazdagabb lesz az élete.

Aki minden lehetőséggel élni akar, az sokszor elfelejt közben élni. Jézus szerint „kevésre van szükség, valójában csak egyre" (Lk 10,42), s ő olyan ajándékot kínál, amelyet „nem vehetnek el tőlünk", ami lelkileg gazdaggá tesz itt, és érték marad a halálunk után is. Ez pedig ő maga. Akinek az életében ő lesz az első helyen, az minden egyébbel is helyesen tud élni.

A Valóság Rapszódiája-Chris pásztor-Az új természeted tulajdonságai

De a Szellemnek gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség. Az ilyenek ellen nincs törvény 
(Galata 5:22-23).



Egy egynapos csecsemő ugyanolyan ember, mind egy kilencven eves felnőtt, jóllehet léteznek olyan jellemvonások az emberi életben, amelyeknek még ki kell fejlődniük a gyermekben. Hasonlóképpen, amióta újjászülettél, hordozod az újjászületett szellem összes egyedi és megkülönböztető vonását, melyek alapigénkben vannak felsorolva. Ez azt jelenti, hogy a szellemedben ott van a szeretet, öröm, békesség, béketűrés (hosszútűrés), szívessség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség.

Ahogy tanulmányozod és megéled Isten Igéjét, ezek a már benned lévő szellemi jellemvonások kerülnek előtérbe, és nagyobb mértékben lesznek nyilvánvalók benned. Isten élete, karaktere és
természete már a szellemedben van, időt kell azonban töltened a szellemed táplálásával azáltal, hogy tanulmányozod és elmélkedsz Isten Igéjén. Az 1 Péter 2:2-ben azt olvashatjuk, hogy vágyakoznod kell az Ige tiszta, hamisítatlan tejére, hogy azon
növekedj.

A valódi szellemi érettség bizonyítéka, hogy megtermed a megigazultság gyümölcseit, és a gyümölcseid megmaradnak. Ez azt jelenti, hogy a megigazultság cselekedetei megnyilvánulnak
a szavaidban és a tetteidben. Gyakorold magad a szeretetben való járásban. Fejezz ki örömöt, békességet, türelmet, szívességet, jóságot, hűséget és szelídséget.

Figyeld meg, a Bibliában ezt olvashatjuk: “Az ilyenek ellen nincs törvény.” Nem létezik olyan törvény vagy kultúra, amely ellenezné a szeretetben való járást. A szeretetet általánosan elfogadja a
földön élő összes ember. Hasonlóképpen, nincs olyan törvény, amely azt mondaná, hogy nem lehetsz örömteljes, békességgel teli, türelmes és kedves. Nem létezik olyan törvény, amely megtiltaná a hűséget, a szelídséged és az önuralmat. Ezek az
újjászületett emberi szellem lényegi jellemvonásai, egy újjá nem született ember nem rendelkezik velük. Ezért bátran fejezd ki gazdagon a Krisztusban való új természeted tulajdonságait.

Ima
Drága Atyám, köszönöm, hogy az életed és a természeted
a szellememben van . Köszönöm, hogy a kegyelmed
hatalmasan munkálja bennem, hogy a világosságodban
járjak, és minden időben megcselekedjem a vágyaidat.
Ahogy elmélkedem az Igén, a szellemem isteni tulajdonságai
előtérbe kerülnek és megnyilvánulnak rajtam keresztül, és ez áldásként szolgál a világom számára. A szeretet, az öröm, a békesség, a szelídség, a jóság, a hűség és a mértékletesség megtestesítője vagyok Jézus nevében. Ámen.

További Tanulmányok:

Máté 7:15-20;
Őrizkedjetek pedig a hamis prófétáktól, a kik juhoknak ruhájában jőnek hozzátok, de belől ragadozó farkasok. Gyümölcseikről ismeritek meg őket. Vajjon a tövisről szednek-é szőlőt, vagy a bojtorjánról fügét? Eképpen minden jó fa jó gyümölcsöt terem; a romlott fa pedig rossz gyümölcsöt terem. Nem teremhet jó fa rossz gyümölcsöt; romlott fa sem teremhet jó gyümölcsöt. Minden fa, a mely nem terem jó gyümölcsöt, kivágattatik és tűzre vettetik. Azért az ő gyümölcseikről ismeritek meg őket.

Efézus 4:21-24;
Ha ugyan Őt megértettétek és Ő benne megtaníttattatok, úgy a mint az igazság a Jézusban: Hogy levetkezzétek ama régi élet szerint való ó embert, mely meg van romolva a csalárdság kívánságai miatt; Megújuljatok pedig a ti elméteknek szelleme szerint, És felöltözzétek amaz új embert, mely Isten szerint teremtetett igazságban és valóságos szentségben.

1 éves Biblia olvasási terv: 2 Thessalonika 1:1-12; Ésaiás 64-66;
2 éves Biblia olvasási terv: Zsidók 7:11-28; Ezékiel 12-13;

Köszöntünk Szent Szellem!- TISZTÁN LÁTHASSUK ISTENT

"A mi Urunk, Jézus Krisztusnak Istene, a dicsőségnek Atyja adjon nektek bölcsességnek és kijelentésnek Lelkét az Ő megismerésében." (Efézus 1:17)

Lehet, hogy tökéletes a látásod, ám ha nincs fény, akkor mindez teljesen hiábavaló. Lehet, hogy ragyogó intellektussal rendelkezel, de a Szentlélek bölcsessége és kinyilatkoztatása nélkül értelmed szeme (lásd: Ef 1:18)nem világosodik meg, hogy felfogja a lelki dolgokat. Istent ismerni és szeretni csakis a Szentlélek világosságában lehet. Ezért olyan kitartóak Sátán erői abban, hogy a keresztények ne vegyenek tudomást a Lélekről.
Nem találkoztam még olyan valakivel, akit bár betöltött a Szentlélek, ne csordult volna túl Jézus szeretetétől. Róla akarnak beszélni, énekelni, olvasni, Őt akarják imádni. Értelmük szeme megvilágosodott, és megpillanthatták, mi az Ő "öröksége dicsőségének a gazdagsága" (1:18). Ha naponként buzgón imádkozol a Szentlélek bölcsességéért és kinyilatkoztatásáért, nemcsak te magad fogsz a világosságban járni, hanem csodálatos módon közölheted másokkal is Isten ismeretét.
Imádság a mai napra
"Uram, bánom azokat az alkalmakat, amikor nem láttam túl az élet hétköznapi problémáin és lehetőségein."
Garrie F. Williams írása alapján-

Isten csodálatos kegyelme- ALÁZAT

''Az alázatosságot öltsétek fel, mert az Isten a kevélyeknek ellene áll, az alázatosaknak pedig kegyelmet ad''
(1Péter 5:5).

Az a bizakodó szeretet és önzetlen odaadás, amely János életében és jellemében megnyilvánult, a keresztény egyháznak felbecsülhetetlen értékű tanítást nyújt. Természettől fogva lénye nem volt olyan kedves, mint az a későbbi éveiben megnyilatkozott. Jellemének súlyos fogyatékosságai voltak; gőgös, önhitt és becsvágyó, sőt, ha megsértették, haragtartó is volt... Az Isteni Tanító azonban mind e sok hiba mögött is, az őszinte,- szeretetteljes szívét látta meg. Jézus tehát egyrészt megfeddte önzését, megtörte becsvágyát, próbára tette hitét; másrészt azonban kinyilatkoztatta előtte azt, amire lelke annyira vágyott: az életszentség szépségét, a szeretet átalakító hatalmát. János számára igen értékes volt Krisztusnak az a tanítása, hogy a kegyelemben való növekedéshez és a szolgálatra való készséghez szükséges tulajdonság a szelíd lelkűség, a türelem és a szeretet. Mindezeket a tanításokat gondosan megszívlelte, és életmódjában állandóan arra törekedett, hogy az Isteni Mintaképre hasonuljon. Így jutott el János odáig, hogy felismerte Krisztus dicsőségét; nem a világi pompát és hatalmat, amelyet elérni remélt, hanem ''az Atya egyszülöttjének dicsőségét, aki teljes vala kegyelemmel és igazsággal'' (Jn 1:14)...
János vágyott arra, hogy hasonlóvá váljék Krisztushoz. Jézus szeretetének átalakító hatalma szelíddé és alázatossá tette. Elrejtette énjét Jézusban. Az Úr Jézus Krisztus keresi az együttműködést azokkal, akik által kegyelme akadálytalanul szétáradhat. Az első lecke, amit mindenkinek meg kell tanulnia, aki Istennel együtt akar munkálkodni, az, hogy ne önmagában bízzék; így készülhet fel a Krisztus jellemében való részesülésre. Ezt nem lehet tanulással elnyerni a legmagasabb szintű iskolákban sem. Ez a bölcsesség gyümölcse, ami egyedül az Isteni Tanítótól származik... A művészet és tudomány terén magas képzettségű emberek értékes dolgokat tanultak meg alázatos keresztényektől, akiket a világ tanulatlanoknak nyilvánított. Viszont ezek a névtelen tanítványok a legmagasabb szintű iskolában tanultak. Annak lábánál ültek, akiről ezt olvassuk: ''Soha ember úgy nem szólott, mint ez az ember!'' (Jn 7:46)
''Az alázatosságot öltsétek fel, mert az Isten a kevélyeknek ellene áll, az alázatosaknak pedig kegyelmet ad''(1Péter 5:5).
Az a bizakodó szeretet és önzetlen odaadás, amely János életében és jellemében megnyilvánult, a keresztény egyháznak felbecsülhetetlen értékű tanítást nyújt. Természettől fogva lénye nem volt olyan kedves, mint az a későbbi éveiben megnyilatkozott. Jellemének súlyos fogyatékosságai voltak; gőgös, önhitt és becsvágyó, sőt, ha megsértették, haragtartó is volt... Az Isteni Tanító azonban mind e sok hiba mögött is, az őszinte,- szeretetteljes szívét látta meg. Jézus tehát egyrészt megfeddte önzését, megtörte becsvágyát, próbára tette hitét; másrészt azonban kinyilatkoztatta előtte azt, amire lelke annyira vágyott: az életszentség szépségét, a szeretet átalakító hatalmát. János számára igen értékes volt Krisztusnak az a tanítása, hogy a kegyelemben való növekedéshez és a szolgálatra való készséghez szükséges tulajdonság a szelíd lelkűség, a türelem és a szeretet. Mindezeket a tanításokat gondosan megszívlelte, és életmódjában állandóan arra törekedett, hogy az Isteni Mintaképre hasonuljon. Így jutott el János odáig, hogy felismerte Krisztus dicsőségét; nem a világi pompát és hatalmat, amelyet elérni remélt, hanem ''az Atya egyszülöttjének dicsőségét, aki teljes vala kegyelemmel és igazsággal'' (Jn 1:14)...
János vágyott arra, hogy hasonlóvá váljék Krisztushoz. Jézus szeretetének átalakító hatalma szelíddé és alázatossá tette. Elrejtette énjét Jézusban. Az Úr Jézus Krisztus keresi az együttműködést azokkal, akik által kegyelme akadálytalanul szétáradhat. Az első lecke, amit mindenkinek meg kell tanulnia, aki Istennel együtt akar munkálkodni, az, hogy ne önmagában bízzék; így készülhet fel a Krisztus jellemében való részesülésre. Ezt nem lehet tanulással elnyerni a legmagasabb szintű iskolákban sem. Ez a bölcsesség gyümölcse, ami egyedül az Isteni Tanítótól származik... A művészet és tudomány terén magas képzettségű emberek értékes dolgokat tanultak meg alázatos keresztényektől, akiket a világ tanulatlanoknak nyilvánított. Viszont ezek a névtelen tanítványok a legmagasabb szintű iskolában tanultak. Annak lábánál ültek, akiről ezt olvassuk: ''Soha ember úgy nem szólott, mint ez az ember!'' (Jn 7:46)
''Az alázatosságot öltsétek fel, mert az Isten a kevélyeknek ellene áll, az alázatosaknak pedig kegyelmet ad''(1Péter 5:5).
Az a bizakodó szeretet és önzetlen odaadás, amely János életében és jellemében megnyilvánult, a keresztény egyháznak felbecsülhetetlen értékű tanítást nyújt. Természettől fogva lénye nem volt olyan kedves, mint az a későbbi éveiben megnyilatkozott. Jellemének súlyos fogyatékosságai voltak; gőgös, önhitt és becsvágyó, sőt, ha megsértették, haragtartó is volt... Az Isteni Tanító azonban mind e sok hiba mögött is, az őszinte,- szeretetteljes szívét látta meg. Jézus tehát egyrészt megfeddte önzését, megtörte becsvágyát, próbára tette hitét; másrészt azonban kinyilatkoztatta előtte azt, amire lelke annyira vágyott: az életszentség szépségét, a szeretet átalakító hatalmát. János számára igen értékes volt Krisztusnak az a tanítása, hogy a kegyelemben való növekedéshez és a szolgálatra való készséghez szükséges tulajdonság a szelíd lelkűség, a türelem és a szeretet. Mindezeket a tanításokat gondosan megszívlelte, és életmódjában állandóan arra törekedett, hogy az Isteni Mintaképre hasonuljon. Így jutott el János odáig, hogy felismerte Krisztus dicsőségét; nem a világi pompát és hatalmat, amelyet elérni remélt, hanem ''az Atya egyszülöttjének dicsőségét, aki teljes vala kegyelemmel és igazsággal'' (Jn 1:14)...
János vágyott arra, hogy hasonlóvá váljék Krisztushoz. Jézus szeretetének átalakító hatalma szelíddé és alázatossá tette. Elrejtette énjét Jézusban. Az Úr Jézus Krisztus keresi az együttműködést azokkal, akik által kegyelme akadálytalanul szétáradhat. Az első lecke, amit mindenkinek meg kell tanulnia, aki Istennel együtt akar munkálkodni, az, hogy ne önmagában bízzék; így készülhet fel a Krisztus jellemében való részesülésre. Ezt nem lehet tanulással elnyerni a legmagasabb szintű iskolákban sem. Ez a bölcsesség gyümölcse, ami egyedül az Isteni Tanítótól származik... A művészet és tudomány terén magas képzettségű emberek értékes dolgokat tanultak meg alázatos keresztényektől, akiket a világ tanulatlanoknak nyilvánított. Viszont ezek a névtelen tanítványok a legmagasabb szintű iskolában tanultak. Annak lábánál ültek, akiről ezt olvassuk: ''Soha ember úgy nem szólott, mint ez az ember!'' (Jn 7:46)
Ellen White írása alapján-