A GYÓGYULÁS ELNYERÉSÉNEK SZÁMOS MÓDJA TALÁLHATÓ AZ IGÉBEN
Mivel nincs mindenkinek ugyanazon a szinten a hite, Isten hét módot
biztosított, hogy testi gyógyulásunkat elnyerhessük Isten Igéjén
keresztül. Isten nem hagy minket cserben.
Ha nem tudunk felemelkedni
hozzá, az Ő szintjére, akkor Ő fog lejönni hozzánk a mi szintünkre.
(1) HASZNÁLD JÉZUS NEVÉT AZ ÖRDÖGGEL SZEMBEN. KÖVETELD JÉZUS NEVÉBEN, HOGY HAGYJON EL A GYENGESÉG ÉS A BETEGSÉG
Az Apostolok Cselekedeteiben mindenütt azt látjuk, hogy az apostolok
nem imádkoztak a betegekért; hanem követelték, hogy a betegek keljenek
fel és járjanak.
Amikor Péter és János az Ékes Kapunál a sánta ember
felé szolgált (Csel. 3), „követelték” Jézus Nevében (így áll az eredeti
görög szövegben), hogy keljen fel és járjon.
Jogod van „követelni”
Jézus Nevében az emberek gyógyulását. Nem Istentől követeled ezt, mert
nem Ő betegítette meg őket. Azt követeled, hogy az ördög engedje őket
szabadon Jézus nevében.
Jézus azt mondta: „Az ÉN NEVEMBEN betegekre
vetik kezeiket, és azok meggyógyulnak.” (Márk 16,17. 18)
„Az ÉN NEVEMBEN
ők megteszik.” Halleluja, erő van e névben.
Megfigyeltem, hogy amikor a démonokkal foglalkozom, rendszerint azt mondom nekik:
— Követelem a jogaimat Jézus nevében! — azok pedig elfutnak, mintha
puskából lőtték volna ki őket.
Félnek és remegnek ettől a névtől, mert
Jézus legyőzte őket. A Biblia azt mondja, hogy Jézus nyilvánosan
diadalmaskodott felettük. (Kol. 2,15)
Azt is megteheted, hogy veszed
Jézus nevét és megtöröd az ördög erejét szeretteid élete felett.
Nem,
te nem kényszerítheted őket arra, hogy elfogadják Krisztust — viszont
így meg tudod könnyíteni nekik azt, hogy elfogadják Krisztust.
Sokan
olyan gyülekezetben nőttünk fel, ahol vallásos agymosást kaptunk
újszövetségi tanítás helyett.
Néha én is azon kapom magamat, hogy
visszatérek olyan imaszokásokhoz, amiket a gyülekezetben tanítottak
nekem.
Nap nap után, éjjel és nappal egyre csak ugyanazért imádkozom,
majd hirtelen rádöbbenek: „Na most már elég! Ennél én jobban tudom! Így
nem lehet imádkozni. Ez nem fog működni.
A Biblia nem ezt tanítja. Ez
csupa vallásos szemét!”
Ismerjük meg azt, ami hozzánk tartozik.
Tudnunk kell, hogy Jézus neve éppúgy megillet minket, a mi
nemzedékünket, mint az első századbeli keresztényeket. Dicsőség
Istennek, jogunk van használni ezt a nevet.Pontosan annyi erő van Jézus nevében, mint amennyi Jézusban volt, amikor Ő itt járt a földön.
Gyógyulás van ebben a névben.
Szabadulás van ebben a névben.
Ez a név a miénk, de csak akkor fog működni, ha használjuk.
Jézus neve az a KULCS, mely megnyitja az ajtót a lehetetlenhez.
Jézus neve az a KULCS, mely megnyitja az ajtót a természetfelettihez.
Nem az én nevem. Nem a te neved. Az Ő neve.
Emlékszel, mit mondott Péter az összegyűlt tömegnek, miután a sánta
ember meggyógyult az Ékes Kapunál?
„Mit csodálkoztok ezen, vagy mit
néztek mireánk, mintha tulajdon erőnkkel vagy istenfélelmünkkel műveltük
volna azt, hogy az járjon?” (Csel. 3,12) Nem ők tették.
Nekik nem volt
semmiféle erejük.
— Na, igen, de ők apostolok voltak — mondja most erre valaki.
Lássuk Péter magyarázatát:
Apostolok Cselekedetei 3,16.
Az Ő nevében [a Jézus nevében] való hit által erősítette meg az Ő neve
ezt… [és] adta neki ezt az épséget mindnyájatok szeme láttára.
Dicsőség az Úrnak! Halleluja! Ez a név a miénk. Használjuk!
(2) IMÁDKOZZ GYÓGYULÁSÉRT AZ ATYÁHOZ JÉZUS NEVÉBEN
János 16,23. 24. És AZON A NAPON nem kérdeztek majd engem semmiről.
Bizony, bizony mondom néktek, hogy amit csak kérni fogtok az Atyától az
ÉN NEVEMBEN, megadja néktek. Mostanáig semmit sem kértetek az Atyától az
ÉN NEVEMBEN: kérjetek és megkapjátok, hogy a ti örömötök teljes legyen.
Jelöld meg ezeket a verseket a Bibliádban. Ne engedd, hogy ezek az Igék eltávolodjanak tőled.
Amikor Jézus azt mondta: „azon a napon nem kérdeztek majd engem
semmiről”, melyik napról beszélt?
Arról a napról beszélt, amelyben
jelenleg élünk. Az Atyához való imádkozás Jézus nevében a mi örökségünk
MOST — ezen a napon.
Jézus ezt közvetlenül azelőtt mondta, mielőtt
kereszt-halált halt, feltámadt a halálból, felment a magasságba és leült
az Atya jobbjára, ami után egy új nap virradt fel, mi pedig beléptünk
az új szövetségbe.
Figyeljük meg, mit mond a 16,24: „Mostanáig
semmit sem kértetek az Atyától az én nevemben.”
A mostanáig azt jelenti,
hogy mindezidáig — eddig az időig — ti nem imádkoztatok az én nevemben.
Tudnunk kell, hogy semmi értelme nem lett volna, ha a tanítványok vagy
bárki más Jézus nevében imádkozott volna az Atyához, amíg Jézus a földön
élt, mert az ó szövetség alatt az Ábrahám, Izsák és Jákób Istenéhez
imádkoztak.
Továbbá, amikor Jézus itt járt a földön, még nem kezdte
el az Ő közvetítői (főpapi illetve közbenjárói) szolgálatát az Atya
jobbján, így semmi értelme sem lett volna az Ő nevében imádkozni.
Ám
közvetlenül elmenetele előtt Jézus megváltoztatta a tanítványok
imádkozási módját.
Az átmeneti időszak alatt, amikor az ószövetség már a
vége felé haladt és közeledett az új szövetség, Jézus azt az imát
tanította a tanítványoknak, amit mi „Miatyánk”-nak nevezünk.
Nem nekünk
tanította, hogy így imádkozzunk — elgondolkodtál már valaha is ezen?
Az Ő
tanítványainak tanította, hogy így imádkozzanak.
Én nem azt
mondtam, hogy a „Miatyánk” nem egy csodálatos ima. Nem azt mondtam, hogy
nem tanulhatunk ebből az imából — mert sokat tanulhatunk belőle. De hol
szerepel benne Jézus neve? Egyáltalán nem Jézus nevében imádkoztak,
igaz? Semmit sem kértek Jézus nevében, igaz?
Az új szövetség Gyülekezete
nem így imádkozik!
Ez az ima nem felel meg az új szövetség
követelményeinek.
Éppen itt, a János 16-ban van valami, amit
világosan meg kell értenünk: Közvetlenül elmenetele előtt Jézus
megváltoztatta az imádkozás módját.
Az új szövetség alatt, mely Isten és
a Gyülekezet között köttetett meg, nekünk Jézus Krisztus által kell
Isten elé járulnunk. (Az egyik ok, ami miatt sok mindenről lemaradtunk:
úgy próbáltunk imádkozni, ahogy azt az ó szövetség idején tették.)
Figyeljük meg, Jézus azt is mondta: „KÉRJETEK és MEGKAPJÁTOK, hogy a ti
örömetek teljes legyen”. Természetesen ez mindenféle imára vonatkozik,
de vonatkozik arra is, amikor gyógyulásért imádkozunk. Hogyan lehetne
teljes az örömöd, ha a szeretteid betegek otthon? Ez így lehetetlen
lenne, igaz?
Ha több imánkra jönne válasz, akkor nagyobb lenne az
örömünk. És ha nagyobb öröm ragyogna rajtunk, akkor több embert
vezetnénk üdvösségre.
A gyógyulásról is szó van itt. Jogunk van
gyógyulást kérni Jézus nevében. Isten valóban meghallgatja és
megválaszolja az imádságot.
(3) IMÁDKOZZUNK EGY AKARATTAL A MÁTÉ 18,19 ALAPJÁN
Máté 18,19. 20. …ha ketten közületek egy akaraton lesznek a földön,
bármely dolog felől, amit csak kérnek, megadja nekik az én mennyei
Atyám. Mert ahol ketten vagy hárman egybegyűlnek az ÉN NEVEMBEN, ott
vagyok közöttük.
Gyakran kiragadjuk a 18,20-at a szövegkörnyezetéből
és kizárólag a gyülekezeti összejövetelekre alkalmazzuk, pedig
valójában az Ige nem erről beszél itt.
Látnod kell, hogy a 18,19 és a
18,20 összetartozik.
A 18,20 jelentése: Ahol jelen van két ember,
aki egy akaraton imádkozik, Jézus ott van közöttük és gondoskodik arról,
hogy megtörténjen, amiben megegyeztek.
Jézus itt nem a gyülekezeti
összejövetelről beszél, bár Ő jelen van a gyülekezeti összejöveteleken.
Ha két ember egy akaraton van, és Jézus nevében követeli szerettei
gyógyulását, imáikra egész biztosan megjön a válasz, mert Istennek
gondja van arra, hogy az Ő Igéjét beteljesítse.
Az Ige azt mondja:
„ketten közületek a földön.” Nem azt mondja, hogy ketten közületek a
mennyben. Csupán két ember. Ez teljesen „testközelbe” hozza a dolgot:
oda, ahol mi vagyunk.
A „bármely dolog”-ba pedig beletartozik a
gyógyulás is, nemde?
Ez a két ember lehet férj és feleség. Feleségem és én csodálatos válaszokat kapunk a közös akaraton elmondott imáinkra.
Mondanak nekem ilyeneket:
— Hagin Testvér, mi megpróbáltuk ezt, és nem működött.
Mi viszont nem megpróbáltuk, hanem megtettük! Jézus nem azt mondta,
hogy ketten próbáljanak meg egy akaraton lenni, azt mondta, hogy tegyék
meg.
Olykor természeti módon gondolkodunk és elképzeljük: ha elég
embert — mondjuk ezer embert — rá tudnánk venni arra, hogy egy akaraton
legyenek; talán ha tízezren imádkoznánk, az igazán eredményes lenne! Ez
emberi okoskodás. Isten azt mondta, hogy két ember elegendő a
feladathoz. Soha nem említi, hogy kettőnél többre van szükség. Ő nem
mondta azt, hogy az egész gyülekezetnek egy akaraton kell lennie (akkor
sem tudnál egy egész gyülekezetet rávenni arra, hogy egy akaraton
legyen, ha az életed múlna ezen). Ha viszont ketten egy akaraton
vagytok, semmi másra nincs szükség.
„Ha ketten közületek egy
akaraton lesznek a földön, bármely dolog felől, amit csak kérnek…,
MEGADJA NÉKIK az én Mennyei Atyám.” Jézus nem azt mondta, hogy talán
megadja nekik.
Nem azt mondta, hogy ez egy lehetőség. „MEGADJA NÉKIK az
én Mennyei Atyám.”
Nos tehát: ez vagy így igaz, ahogy van, vagy
hazugság, én viszont hiszem, hogy Jézus az igazságot mondta!
Sokszor
megtörténik, hogy az emberek odajönnek hozzám az összejövetel után és
megkérnek, hogy egy akaraton imádkozzam velük anyagi, testi és szellemi
szükségleteikért.
Megfogom a kezüket és imádkozom. Azért fogjuk meg
egymás kezét, hogy érzékeltessük azt a tényt, hogy a szellemünk egy
akaraton van. Megegyezünk, hogy ez a szükséglet már be van töltve — nem
be lesz töltve, mert az nem hit, az jövő idő lenne, ami reménység lenne,
nem pedig hit.
Megegyezünk, hogy a szükséglet már be van töltve, ezért
dicsérjük Istent, mert egy akaraton vagyunk abban, hogy ez meg fog
történni. Hit által ebben a pillanatban már megvan, és úgy tekintjük,
hogy már meg is történt.
Miután így imádkoztam, kinyitom a szemem és megkérdezem:
— Testvérem, akkor ez már el is van intézve?
Tízből nyolcan azt mondják erre:
— Hagin testvér, én nagyon remélem, hogy igen.
Erre kénytelen vagyok azt mondani nekik:
— Nem, nem, nincs. Nincs elintézve. Én hiszek, te pedig csak reménykedsz. Nincs köztünk egyetértés ebben. Ez így nem működött.
Nincs értelme annak, hogy Istent vádoljuk és olyan fényben tüntessük
fel a Bibliát, mintha nem működne. Barátaim, ha ez nem működött, akkor
mi nem működtettük — mert Jézus Krisztus nem hazudhat. Be kell
ismernünk, hogy „én nem tettem meg”, és ki kell igazítanunk magunkat.
Ezt tette egy fiatal pünkösdi evangélista is az 1930-as évek elején,
amikor tuberkulózisban haldoklott. Ő maga mesélte el nekem a történetet.
Már nem tudott felkelni az ágyból és mindkét oldalon vérzett a tüdeje. Családjával együtt ki kellett költözniük apósa farmjára.
Történt egy napon, hogy apósa kint szántott a mezőn, felesége és anyósa pedig a ház mögött végezték a nagy-mosást.
Ez a fiatal evangélista annyi erőért könyörgött Istenhez, hogy fel
tudjon kelni az ágyból és eljusson a negyed mérföldnyire lévő kis fás és
bokros részhez.
Eltökélte a szívében: Addig fogok imádkozni, amíg
ki nem imádkozom és Isten meggyógyít, vagy amíg holtan nem találnak.
Vagy ez, vagy az.
Elért a kis fás részhez és kimerülten összeesett.
Még ha akart volna, akkor sem tudott volna segítségért kiáltani. Senki
sem tudta, hol van.
— Csak akkor fognak rád találni, amikor majd a dögevő madarak nyomra vezetik őket — erről biztosította őt az ördög.
— Na és akkor mi van, ördög? — felelte. — Pontosan ezért jöttem ki ide.
Amint egy kicsit visszanyerem az erőmet, addig fogok imádkozni, míg meg
nem gyógyulok vagy meg nem halok itt helyben.
„Majd ahogy ott
feküdtem — mesélte — és erőt próbáltam gyűjteni az imádkozáshoz,
elgondolkodtam ezen: Bármerre is jártam, mindenütt kértem, hogy
imádkozzanak a gyógyulásomért. Emberek százai imádkoztak értem. Emberek
ezrei imádkoztak már értem. Amerika minden gyógyító evangélistája rám
tette már a kezét. Mindenki imádkozott már értem…
Ó, jaj! Ha
mindezeket az imákat összeszámoljuk, ez több száz óra imádságot jelent.
Isten használja a gyógyító evangélistákat — és mindezek a nagy
hitemberek imádkoztak már értem kézrátétellel.
Ekkor végre beláttam:
Istenem, elrontottam! Egyáltalán nem fogok imádkozni. Nincs értelme
annak, hogy imádkozzam. Már látom, hogy hol tévedtem. Nem is kellett
volna ezeket az imákat kérnem!
Azzal próbálkoztam, hogy mások
imádkozzanak értem. Megpróbáltam rávenni Istent arra, hogy adjon meg
nekem valamit, amiről Ő azt mondja, hogy már az enyém!
A Biblia azt
mondja, hogy én meggyógyultam. Uram, én itt fogok feküdni a hátamon és
dicsérni foglak Téged. Addig foglak dicsérni Téged, amíg a gyógyulásom
valóságba nem jön.”
Így folytatta: „Először csak halkan suttogtam:
— Dicsőség az Úrnak. Dicsőség Istennek. Halleluja. Köszönöm Jézusom.
Miután vagy tíz percen keresztül suttogtam, hogy „Köszönöm Jézusom”,
lett annyi erőm, hogy könyökömet a földre támasztva felemeljem kezemet,
és így dicsérjem Istent még úgy tíz percig. Ekkorra már annyi erőm lett,
hogy rendesen felemeljem kezeimet, és a hangom is felerősödött.
Két óra
elteltével pedig már felállva kiáltottam, hogy:— Dicsőség Istennek!
Olyan hangosan, hogy valaki mérföldekről meghallotta a hangomat.
Látjátok, amikor ez a férfi elkezdett egyetérteni azzal, amit Isten
Igéje mond és cselekedett is Isten Igéje alapján, eredményt ért el!
(4) KENJÜK MEG A BETEGEKET OLAJJAL A JAKAB 5,14 ALAPJÁN
Jakab 5,14. 15. Beteg-e valaki közületek? Hívja magához a gyülekezet
véneit, és imádkozzanak felette, megkenvén őt olajjal az Úrnak nevében.
És a hitből való imádság megtartja a beteget, és az Úr felsegíti őt. És
ha bűnt követett is el, megbocsáttatik néki.
Az első századi hívők
még nem rendelkeztek az írott Újszövetséggel. Bizonyos levelek jártak
gyülekezetről gyülekezetre, de Bibliájuk még nem volt, amit úgy
tanulmányozhattak volna, mint mi.
Így nem tudták, amit Péter írt Isten Szelleme által: „Akinek sebeivel GYÓGYULTATOK MEG.”(1Pét. 2,24) Mi azonban tudjuk ezt.
Ha mégis egészségben tudtak élni, mennyivel inkább egészségben kellene
élnie a mi nemzedékünknek, akik rendelkezünk mindezzel a tudással!
Közöttünk valóban nem szabadna betegeknek lennie — ha mégis „beteg
valaki közületek”, itt Jakab egyértelműen a Gyülekezethez szól, mert azt
mondja: „hívja magához a gyülekezet véneit.”
Hála Istennek, még ha
az emberek el vétik is, és bűnt követnek el, van számukra segítség.
Figyeljük meg, hogy azt mondja Jakab: „ha bűnt követett is el,
megbocsáttatik neki.”
A gyülekezet tagjai túl gyakran elvárják a
vasárnap este üdvösségre jutott emberektől, hogy szerda estére teljesen
felnövekedjenek szellemileg — pedig ők maguk sem váltak éretté egy nap
alatt.
Nem, ők még csak csecsemők. A Biblia azt tanítja, hogy van hasonlóság a testi és a szellemi növekedés között:
1Péter 2,2. Mint most született csecsemők, az Ige tiszta, hamisítatlan teje után vágyakozzatok, hogy azon növekedjetek.
Mi azonban nagyon ostobán viselkedtünk ezen a téren — és Isten ezért
felelősségre fog vonni minket. A mi hitünkön kellene hordoznunk ezeket a
szellemi csecsemőket, és ezt mindaddig tehetjük, amíg valóban szellemi
csecsemők.
A természetes életben a csecsemőknek gondoskodásra van
szükségük. Ők semmit sem tudnak tenni önmagukért. Viszont valaki szereti
őket, ezért táplálja, öltözteti őket és gondoskodik róluk. Ha
megfelelően gondoskodnak róluk, fel fognak növekedni és meglesz ennek az
eredménye.
Egyszer összejöveteleket tartottam egy texasi pásztornál
— és szégyellem, hogy olyan ostoba lehet valaki Texasban, mint az a
szegény pásztor volt.
Egy szombat este előrehívtam az embereket, és
harminckilencen jöttek előre.
Volt közöttük hét házaspár is, harminc év
körüliek. Ez hét családot jelentett. Még nem volt üdvösségük. Csodálatos
lehetőség volt ez a számukra.
Az alkalom után megkérdeztem a pásztortól:
— Elkérted ezeknek az embereknek a nevét és címét, hogy kapcsolatban tudj maradni velük?
— Ó, dicsőség Istennek, — válaszolta, — én hiszem, hogy ha kaptak valamit, akkor vissza fognak jönni.
— Kérdezni szeretnék tőled valamit — mondtam. — Ez alatt az
összejövetel alatt a lányodnak kisfia született. Tegyük fel, hogy elmész
hozzá és azt mondod: „Eljöttem megnézni a fiút. Hol van?”
A lányod azt
felelné: „Ja, úgy gondoltuk, ha hiányzunk neki, egy idő után úgy is
hazajön majd.”
Majd azt mondtam ennek a pásztornak:
— Az én időm
túl drága ahhoz, hogy ébredési össze-jöveteleket tartsak egy idiótánál.
Holnap este befejezem az összejöveteleket. — És úgy is tettem.
Isten minden gyülekezetet felelősségre fog vonni azokért a csecsemőkért,
akik az oltáraik körül születtek be a Királyságba. Amikor az emberek
visszaesnek, készek vagyunk bírálni őket, pedig gyakran mi tehetünk
arról, hogy visszaestek.
Jakab pontosan erről beszél itt. Ezek az
emberek nem tudnak cselekedni önmagukért, ezért kell hívatniuk a
gyülekezet véneit, hogy ők imádkozzanak értük és kenjék meg őket olajjal
az Úr nevében, és ha bűnöket követtek is el — még ha el is rontottak
dolgokat — bocsánatot nyerhetnek bűneikre és meggyógyulhatnak.
A következő történetet gyakran használom ennek érzékeltetésére.
Egy reggel borotválkozás közben Isten Szelleme szólt hozzám és azt mondta:
— Azt akarom, hogy menj el E. házába, mert elhibázott valamit, és most
azt hiszi, hogy Isten már nem szereti őt, mivel bűnt követett el. Többé
nem akar visszajönni a gyülekezetbe.
Borotvahabbal az arcomon kimentem feleségemhez és azt mondtam neki:
— Drágám, mielőtt elmegyek bevásárolni neked a boltba, el kell mennem
E. házába.
Épp most mondta nekem az Úr, hogy ő elhibázott valamit —
kijött a béketűrésből és olyan dolgokat mondott, amit nem lett volna
szabad — az Úr meg szólt nekem, hogy menjek el hozzá és segítsek neki.
Visszamentem, hogy befejezzem a borotválkozást, mire betoppant E. felesége, és sírva kérte:
— Ó, Hagin testvér, kérlek gyere el és látogasd meg. Tegnap a
munkahelyén kijött a sodrából és sok olyan dolgot mondott, amit nem lett
volna szabad. Visszajött a régi hátfájása, és otthon fekszik az ágyban.
Azt mondja, hogy soha többé nem jön el a gyülekezetbe. Azt hiszi, hogy
Isten már nem szereti őt, mert bűnt követett el.
— Majd hozzátette: — Ne
mondd meg neki, hogy itt jártam, mert nem örülne neki.
— Az Úr épp most szólt hozzám ezzel kapcsolatban. — feleltem. — Megkérdezheted a feleségemet. Az előbb meséltem el neki.
Elmentem a házukhoz, bekopogtam az ajtón és fel-ismertem E. hangját, amint azt mondja:
— Szabad.
E. annyira zavarban volt, hogy fejére húzta a takarót. Hallottam, ahogy
sír. Letérdeltem az ágya mellé és én is elkezdtem sírni.
Lehúztam
róla a takarót, amibe görcsösen kapaszkodott, egyszerűen átkaroltam, és
ezt mondtam: — Az Úr szólt nekem és azt mondta, hogy jöjjek el ide és
segítsek neked, mert elhibáztál valamit.
Megint sírni kezdett. Azt mondta:
— Hagin testvér, valami rossz dolog történt a munkahelyemen. Nem
emlékszem, hogy valami rosszat mondtam volna, de néhány ember szerint
káromkodtam. Ha így is volt, én nem tudok róla. Megmondtam hát a
feleségemnek, hogy többet nem megyek el a gyülekezetbe.
Az Úr nem szeret
engem.
Azt mondtam:
— Nem így van, Ő szeret téged, és mi is
szeretünk téged, és Ő küldött engem ide, hogy segítsek neked — ez is
bizonyítja, hogy Ő szeret téged. És nem fogjuk megengedni az ördögnek,
hogy becsapjon téged!
Erre azt mondta: — Szörnyen fáj a hátam!
Rátettem a kezem a hátára és azt mondtam:
— Drága Istenem, Te szereted őt. Tudom, hogy Te szereted őt. Azért
küldtél ide, hogy segítsek neki, és azt akarom, hogy azonnal gyógyítsd
meg őt, és bizonyítsd be neki, hogy szereted.
Hirtelen, mintha puskából lőtték volna ki, felugrott és azt mondta:
— Teljesen elmúlt! Teljesen elmúlt!
Majd újra sírni kezdett, de már másként. Ezt mondta:
— Az Úr tényleg szeret engem, igaz?
— Igen, szeret — válaszoltam.
És ezzel E. visszatért az Úrhoz, és visszajött a gyülekezetbe.
Nos, az Úr még egyszer elküldött hozzá — akkor már talán egy hónapos lehetett, és mit is várhatnánk egy hónapos csecsemőtől?
Örülök, hogy Isten gondoskodott a csecsemőkről. Ha te magad még nem
tudod megtenni, Ő gondoskodott arról, hogy hol találj segítséget.
Beteg valaki közületek? Rajta, hívja magához a gyülekezet véneit.
(5) FOGADD EL A GYÓGYULÁST KÉZRÁTÉTEL ÁLTAL!
Márk 16,15–18. (A Nagy Megbízatás) És monda nékik: Elmenvén e széles
világra, hirdessétek az Evangéliumot minden teremtésnek. Aki hisz és
megkeresztelkedik, üdvözül; aki pedig nem hisz, elkárhozik. Azokat
pedig, akik hisznek, ilyen jelek követik: az én nevemben ördögöket
űznek; új nyelveken szólnak. Kígyókat vesznek föl; és ha valami halálost
isznak, meg nem árt nékik: betegekre vetik kezeiket, és azok
meggyógyulnak.
Ezt mondta Jézus, amikor a nagy megbízatást adta:
„Betegekre vetik kezeiket, és azok meggyógyulnak.” (16,18) A kézrátétel
egy másik módja annak, ahogy a betegek megkaphatják a gyógyulást. Ez a
Gyülekezet joga ma.
Ki teheti rá kezét az emberekre? Minden hívő.
Mind-azok, akik hiszik az Evangéliumot. Figyeljük meg, mit mond a
szövegrészünk: „akik hisznek… betegekre vetik kezüket.” (17,18)
Az eredeti görög szerint: „azok, akik hisznek, kezeiket betegekre fogják tenni és azok meggyógyulnak.”
Nem, Jézus nem mondta, hogy nekünk kell meggyógyítanunk a betegeket. A kezünket kell rájuk tenni, és hinnünk kell Istenben.
Minden keresztény gyakorolhatja ezt. A szülőknek gyermekeikre kellene
tenni kezüket, ha azok megbetegszenek. Egy anyának megvan a joga, hogy
gyermekeire tegye kezét, ha hívő. Nem kellene senki mást hívatnia.
Nekünk megvan az a jogunk, hogy egymásra tegyük kezünket.
A Biblia azt
mondja, hogy: „Imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok.” (Jakab
5,16)
Időnként elrontjuk azzal, hogy elvárjuk Istentől, hogy Ő
csakis egyféle módon lépjen.
Összhangba kellene kerülnünk Istennel
azáltal, hogy hallgatunk rá és figyelünk arra, hogyan vezet minket az
adott pillanatban, majd azt a módot használjuk, ahogyan Ő indít.
Egyszer véletlenül meghallottam, amint egy pásztor azt mondta a másiknak:
— Meg kellene hívnod Hagin testvért, hogy tartson nálatok
összejöveteleket.
Amióta a gyülekezetünkben járt, fele annyiszor sem
hívnak betegekhez, mint azelőtt. Nem arról van szó, hogy az emberek nem
hívnak fel; hanem arról, hogy elfogadják a saját gyógyulásukat.
Bizonyságot tesznek a gyülekezetben arról, hogy imádkoznak és Isten
meggyógyítja őket. Teljesen el vannak ragadtatva.
Nos, hála
Istennek, tehetünk valamit önmagunkért. Növekedhetünk. Amikor
megtanulunk Istenben hinni és imádkozni, akkor elmehetünk és segíthetünk
másoknak.
Amíg azonban arra van szükségünk, hogy valaki más
imádkozzon és higgyen helyettünk, addig csak terhet jelentünk mások
számára ahelyett, hogy segítségükre lennénk.
Néhány ember azonban
még nem jutott el arra a szintre, hogy saját maga el tudja venni a
gyógyulását. Ha úgy találod, hogy te is közéjük tartozol, akkor se add
fel. Cselekedj a hit alacsonyabb szintjén. Legyél te az, akiért
kézrátétellel imádkoznak, és fogadd el ily módon gyógyulásodat. Isten
segíteni akar neked.
A Biblia azt mondja: „betegekre vetik
kezeiket.” Nem határozza meg, hogy kik azok a betegek; egyszerűen csak
azt mondja, hogy betegek. „Azokat pedig, akik hisznek, ilyen jelek
követik” az Írás szerint: „betegekre vetik kezeiket, és azok
meggyógyulnak.”
Bármely hívő ráteheti kezét a betegekre, mintegy a
hit kiindulópontjaként. Ez az a pont, ahol elkezded hinni, hogy megkapod
a gyógyulásodat.
Sokan megkérdezik tőlem:
— De Hagin testvér, mi van akkor, ha nem gyógyultam meg?
Azt válaszolom erre:
— Ha meggyógyultál volna, akkor nem kellene hinned ebben. Ha már valóságba jött volna, akkor tudnád ezt, igaz?
Ha viszont megteszed a hitnek azt a lépését, hogy mindezt már
megtörténtnek tekinted, akkor meg is fogod kapni, mivel a Márk 11,24 így
határozza meg a hit imájának alapelvét:
Márk 11,24. Amit csak kértek imádságotokban, higgyétek, hogy mindazt már megnyertétek, és meglészen néktek.
Hidd, hogy megkaptad a gyógyulásodat, és mi fog történni? Meglesz neked! Látjátok, csak azutánkapjuk meg, miután hittük.
Amikor fiatalon babtista prédikátorrá lettem — még mielőtt
megkeresztelkedtem volna a Szent Szellemben — egy hétfő reggel arra
ébredtem, hogy arcom egyik fele lebénult. Meg sem mozdult.
Addig
csak én imádkoztam saját magamért, mert nem ismertem senki mást, aki
imádkozott volna értem, viszont megtudtam, hogy építettek egy
gyülekezetet a városunkban, aminek neve Teljes Evangéliumi Sátor volt,
és ezek az emberek hittek a szent gyógyulásban.
Azt mondtam
magamban: „Elmegyek hozzájuk szerda este, és megkérem a pásztort, hogy
kenjen meg olajjal.” Abban a pillanatban, ahogy megkent és imádkozott
értem, felemeltem kezeimet és azt kiáltottam:— Köszönet Istennek, elmúlt!
Ezt hitben mondtam ki. Tudtam, hogy mit kell mondani. Baptista voltam —
és semmit sem tudtam a Szent Szellemről — viszont tudtam valamit arról,
hogy mi a hit.
Nekem ez volt a kiindulási pont, amikor a pásztor
rám tette a kezét. Azon a ponton kezdtem hinni, hogy „megkapom a
gyógyulásomat”. Nem éreztem, hogy meggyógyultam volna.
Nem úgy néztem ki, mint aki már meggyógyult.
De nem a látás vagy az érzések alapján jártam. Aszerint tettem, amit hitem.
Így tudjuk meghatározni ezt a kiindulási pontot: ez az a pont, amikor
felszabadítod a hitedet és elkezdesz hinni a gyógyulásodban.
Valahol
el kell kezdened. A futó sohasem tudná lefutni az adott távolságot, ha
nem lenne egy hely, ahol elindult. Kell lennie egy kiindulási pontnak. A
te kiindulási pontod lehet az, amikor valaki rád teszi a kezét. Ez
lehet az a pont, amikor elkezded hinni: „Megkapom a gyógyulásomat.”
A gyülekezeti tagok kérdezgették:— Az Úr tényleg meggyógyított téged, Kenneth?
— Valóban megtette — feleltem.
Ráfelelték:
— Hát, nem úgy nézel ki, mint aki meggyógyult. Hogy érzed magad?
— Nincs semmi különbség.
— Nos, ha ugyanúgy nézel ki és nem érzed, hogy meggyógyultál, és mi is
látjuk, hogy nem úgy nézel ki, mint aki meggyógyult, akkor miből
gondolod, hogy te már meggyógyultál?
— Én nem gondolom, hogy meggyógyultam, hanem tudom — feleltem.
Tisztán kell látnunk, hogy a hit tudást jelent.
Voltak emberek, akik azt mondták nekem:
— Nekem több eszem van ennél.
Én meg azt mondom nekik:
— Hát, csak menj és boldogulj a gyógyulásod nélkül.
Ugye, látod, hogy
az arcom teljesen rendbe jött? Megkaptam. Megkaptam a gyógyulásomat.
Tudtam, hogy amit Jézus mondott, az igaz. Tudtam, hogy ha hiszem, hogy
megkaptam, akkor meg is fogom kapni. Tudtam, hogy ha valóban hiszem,
akkor ki is fogom mondani azt, hogy hiszem.
Nem azt mondom ki, hogy: meg fogom kapni (a jövőben), hanem azt, hogy megvan (a jelenben).
Egyszer elküldték egy tulsai teljes-evangéliumi gyülekezet
segédpásztorát, hogy imádkozzon a gyülekezet egy tagjáért, aki olyan
beteg volt, hogy nem tudott eljárni dolgozni.
Így mesélte nekem:
„Hallottalak téged prédikálni, így megkentem ezt a férfit olajjal,
rátettem a kezeimet és elkezdtem imádkozni, amikor hirtelen, gondolkodás
nélkül, abbahagytam az imát és azt kérdeztem— Mit fogsz csinálni holnap?
— Ágyban leszek — válaszolta a beteg.
— Na, akkor nem érdemes folytatnom az imát — azzal be is fejeztem.
— Az egészből semmit sem hiszel — mondtam neki.
Kissé elgondolkodott, és azt mondta:
— De hát ez az igazság, vagy nem?
Megkérdeztem tőle:
— Mikor fogsz meggyógyulni?
— Hát — mondta ő —, amikor megkensz olajjal, amikor rám teszed a kezeidet és imádkozol, akkor.
A férfi odafordult feleségéhez és még mielőtt befejeztem volna az imát azt mondta
— Hívd fel a főnököt, és mondd meg neki, hogy holnap bemegyek dolgozni.
Majd imádkoztam érte — mondta a pásztor —, és dicsőség Istennek, másnap már ott is volt a munkahelyén.”
Egyszer egy összejövetelen egy asszony felszaladt az emelvényre hozzánk, és azt mondta:
— Pásztor és Hagin testvérem, azonnal imádkozzatok értem.
A pásztor felelt neki:
— Hamarosan gyógyító összejövetelünk lesz. Én majd prédikálni fogok a
gyógyulásról, Hagin testvér pedig az alkalom végén imádkozni fog
kézrátétellel a betegekért. Nem kell sokat várnod rá. — A dicsőítés már
el is kezdődött addigra.
— Igen, igen — mondta az asszony —, de én
azt szeretném, hogy te és Hagin testvér most tegyétek rám a kezeteket,
mert hazamegyek és már fekszem is az ágyba!
Lett volna bármi értelme, hogy kézrátétellel imádkozzunk ezért az asszonyért? Ő már megvallotta, hogy úgysem fog működni.
Azt mondja a Biblia, hogy amikor imádkozol, hidd, hogy megkaptad és
meglesz neked.
A kézrátétel az a kiindulási pont, amikor felszabadítod a
hitedet. Ekkor kezdesz el hinni.
Kezeimet ráteszem az emberekre
mintegy az ő hitük kiindulási pontjaként. Van azonban még egy szellemi
törvény, ami szintén gyógyulást hozhat. Ez pedig az érintkezés és
közvetítés törvénye.
Isten felkenhet valakit az Ő akarata szerint
gyógyító erővel, hogy szolgáljon a betegek felé. És amikor az illető
ráteszi kezét a betegekre, engedelmeskedvén ennek a szellemi törvénynek,
ahogy a felkent kezek a beteghez érnek KÖZVETÍTENI fogják Isten
GYÓGYÍTÓ EREJÉT.
A hívőnek is hitet kell gyakorolnia ahhoz, hogy az
érintkezés és közvetítés törvénye működni tudjon. A vérfolyásos asszony
esete is ezt példázza. (Máté 9)
Jézus fel volt kenve gyógyító
erővel, és a Biblia szerint erő áradt ki belőle és meggyógyította az
asszonyt. Jézus mégis azt mondta neki: „Bízzál leányom; a TE HITED
megtartott téged.” (9,22)
Én nem csak kiindulási pontként teszem
kezeimet a betegekre, hanem engedelmeskedvén az érintkezés és a
közvetítés ezen szellemi törvényének, hogy kezeim érintkezése közvetítse
Isten gyógyító erejét, amely megszünteti a sátán minden munkáját,
gyógyulást és egészséget hoz.
Miért beszélek erről ilyen bátran?
Mert maga az Úr Jézus Krisztus jelent meg nekem egy látomásban. Ő jobb
kezének ujját mindkét kezemnek tenyerébe helyezte, és azt mondta:
„Elhívtalak és felkentelek téged, és adtam neked egy különleges kenetet,
hogy szolgálj a betegek felé. Légy bátor ebben.”
„Mondd el az
embereknek, hogy láttál engem. Mondd el nekik pontosan, amit mondtam
neked. Mondd el nekik, hogy én mondtam neked, hogy mondd el nekik, és ha
elhiszik, hogy te fel vagy kenve és befogadják azt a kenetet, akkor az
erő a te kezedből az ő testükbe fog folyni, gyógyulást és egészséget ad a
testüknek, és kiűzi a betegségüket és gyengeségüket. Te pedig minél
bátrabban beszélsz erről, annál több eredményt fogsz elérni.”
(6) FOGADD EL A GYÓGYULÁST A GYÓGYÍTÁSOK AJÁNDÉKAIN KERESZTÜL!
Az 1Korinthus 12,9 szerint az egyik szellemi ajándék, amit Isten a
Gyülekezetbe helyezett, a gyógyítások ajándékai — elkülönül a többi
módtól, amivel a gyógyulás megkapható.
Mi ez a „gyógyítások
ajándékai”? A gyógyító erő természetfeletti megnyilvánulása egy emberen
keresztül a másik ember irányába. Legegyszerűbben így lehet ezt
meghatározni.
Minden, amit Istentől kapunk, ajándék. Ezért,
általánosságban szólva, minden gyógyulás ajándéknak tekinthető. De ez
még nem a „gyógyítások ajándékainak” megnyilvánulása.
A gyógyítások
ajándékainak megnyilvánulását a Szent Szellem kezdeményezi.
Miután
már megkeresztelkedtem a Szent Szellemben, még mindig nem értettem Isten
Szellemét. Csak annyit tudtam, hogy be vagyok teljesedve a Szent
Szellemmel.
Miután kipenderítettek a baptisták, csatlakoztam az
egyik teljes-evangéliumi csoporthoz, és elfogadtam egy kis észak-texasi
gyülekezet pásztorolását. Itt ismertem meg és vettem el csodálatos
feleségemet. Ő metodista volt, és még nem keresztelkedett meg a Szent
Szellemben, viszont hitt benne.
A házasságkötésünk utáni negyedik
éjszakán, ahogy a család együtt imádkozott feleségem jó öreg metodista
otthonában, az Úr a Szellemen keresztül így szólt hozzám: „Tedd a kezed a
feleségedre és én be fogom tölteni őt a Szent Szellemmel.”
Ez
1938-ban történt, és akkor én még járatlan voltam az ilyen dolgokban.
1937-ben fogadtam be a Szent Szellemet. Még senkit sem láttam
kézrátételt gyakorolni annak érdekében, hogy valaki elfogadja a Szent
Szellemben való keresztséget. Azokban a körökben, ahol én mozogtam, az
emberek nem így tették, és nem tudtam, hogy ez helyes-e vagy helytelen.
Arra gondoltam: „Ha nem veszek róla tudomást, talán elmúlik.” Azonban nem így történt.
Ismét azt mondta: „Tedd rá a kezed a feleségedre, és én be fogom
tölteni őt a Szent Szellemmel.” Felismertem, hogy az Úr Jézus szólt a
szellememhez a Szent Szellemen keresztül, de semmit nem akartam
helytelenül tenni.
Majd éjfélkor (ránéztem az órámra), 1938.
november 28-án ugyanaz a hang megismételte:
„Tedd rá a kezed a
feleségedre és én be fogom tölteni őt a Szent Szellemmel.”
Kinyitottam szememet és rémülten körbenéztem. Azt mondtam magamban: „Abból nem lehet baj, ha megpróbálom!”
Bal kezemet rátettem feleségem fejére, és ő azonnal felemelte mindkét
kezét és elkezdett nyelveken szólni. Másfél órán keresztül szólt
nyelveken, és három dalt énekelt el ugyancsak nyelveken. Pünkösd volt
nálunk, jó öreg metodista otthonunkban!
Majd ugyanaz a hang szólt
hozzám, hogy mit tegyek és mit mondjak az anyósomnak, hogy
meggyógyuljon. Másnap készült bemenni a kórházba, hogy megoperáltassa a
golyváját. Egyáltalán nem volt hite a gyógyulásában; ha valaki számít
arra, hogy meggyógyul, akkor nem összecsomagolt bőrönddel várja, hogy
kórházba menjen. A hang azt mondta nekem: „Odaadtam neked a gyógyítások
ajándékait és elküldtelek, hogy szolgálj a betegek felé.”
Amikor
megtettem azt, amit Isten Szelleme mondott nekem, a golyva látható része
azonnal eltűnt, mint amikor gombostűvel beleböknek egy léggömbbe.
Ő nem azért gyógyult meg, mert hitt Istenben. Ha később megkérdezték volna tőle, azt felelte volna:
— Nem, nem. Tudom, hogy ez nem az én hitem volt. Ilyen dologhoz nem lett volna hitem.
Tudjátok, hogy miért gyógyult meg? Mert Isten Szelleme megmondta, hogy mit tegyek.
A gyógyítások ajándékainak megnyilvánulása nem úgy működik azonban,
ahogy én akarom, hanem úgy, ahogy a Szellem akarja. Előfordult például,
hogy mindennel próbálkoztam, mindent elkövettem, mindent elmondtam, amit
ilyenkor szoktam mondani — és semmi nem történt.
Már beletörődtem,
hogy semmi sem történik és azt mondtam: „ez már soha többé nem fog
megtörténni”. Aztán mégiscsak kezdtek megtörténni a dolgok. Tudnunk
kell, hogy a Szellem megnyilvánulása úgy történik, ahogy a Szellem
akarja. Köszönet Istennek ezekért a megnyilvánulásokért. Én hiszek
bennük.
Ez azonban csak egyik útja annak, hogy elnyerjük a
gyógyulást.
A legjobb mód valamennyi közül, ha egyszerűen ismerjük az
1Péter 2,24-et: „Akinek sebeivel gyógyultatok meg.” (Nem meg
fogtok gyógyulni, hanem már meggyógyultatok.)
(7) TUDD, HOGY A GYÓGYULÁS MEGILLET TÉGED!
A legjobb mód, amely által meggyógyulhatunk, ha mi magunk tudjuk az
Igéből (Ésa. 53,4. 5. Mát. 8,17. 1Pét. 2,24), hogy a gyógyulás benne van
Isten megváltási tervében; jogunk van hozzá, és az Ő sebeivel mi már
meggyógyultunk.
Megtagadjuk, hogy betegség vagy gyengeség legyen a testünkben, mert mi MÁR meggyógyultunk.
Tudjuk, hogy az a fájdalom, betegség vagy gyengeség, mely látszólag a
testünkben van, Jézusra lett helyezve. Ő elhordozta azt. Nekünk már nem
kell viselnünk.
Csak arra van szükség, hogy egyetértsünk Istennel és az Ő
Igéjével, és elfogadjuk azt a tényt, hogy: „betegségeinket Ő viselte és
fájdalmainkat hordozá” és „az Ő sebeivel gyógyultunk meg.”
Egyszerűen tudjuk ezt, ezért hálát adunk Istennek. Nincs szükségünk rá,
hogy valaki ránk tegye a kezét. Nem szükséges, hogy a Szellem ajándékai
megnyilvánuljanak.
Egyszerűen csak hálát adunk az Atyának a tökéletes
megszabadulásunkért.
Minden hívőnek teljesen meg kellene értenie,
hogy a gyógyulása Krisztusban már tökéletesen végbement. Amikor ezt
megtudják a szellemükben — pontosan úgy, ahogy a fejükben tudják — a
betegség és a gyengeség meg fog szűnni a testükben.
De nem minden
hívő érti teljesen, hogy az Ige alapján való cselekvés a szent gyógyulás
elfogadásának egyik módja. Nem minden hívőnek tanították meg ezt. Ezt
az igazságot még azok között sem prédikálták úgy, ahogy kellett volna,
akik feltehetően hisznek a szent gyógyulásban.
A hívők tehát nagyon
keveset tudnak erről a területről, viszont nem tudnak az ismeretük
szintje felett cselekedni és hinni.
Isten ezért gondoskodott erről a hét módról, amelyek segítségével a hívők meggyógyulhatnak az Igén keresztül.
Forrás: Bolla Tamás megosztása
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése